Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Moikka!

Alexa :hug:

Hanne_ Mulla myös ollut paljon tuota vetistä vuotoa monen monta viikkoa!

Tänään käytiin NP-ultrassa! Siellä se pieni köllötteli ja näytti juuri niin hyvältä ku pitikin! :heart: Äitiltä perinyt unenlahjansa, kun aika kovin sai kätilö töniä että saatiin kaikki mitat otettua. Kesken kaiken passittivat mut vielä vessaankin että saisivat paremmin kuvattua.. Samalla otettiin papa-koe ja joku tulehdusnäyte tuon verisen vuodon takia. Sain myös viikon AB-kuurin tulehduksen hoitoon. Toivottavasti poistuis noi vuotelutkin tulehduksen mukana.. :)

Meidän Äiti ja pieni 11+5
 
Kiitokset tsempeistä!

Neuvolaan eivät mua huolineet ääniä kuuntelemaan, vaikka kuinka yritin. Varasin sitten lääkäriajan yksityiselle (onneksi sain!). Pieni liikkui vilkkaasti ja pää-peppu mitta oli 5,1 cm. Ultralaite ei laskenut viikkoja, mut googlailin sen verran, et näyttäis pitävän jokseenkin yhtä oletetun kanssa. Mulla nyt siis menossa 11+4. Lääkäritotes hulahtelujen johtuvan hiivatulehduksesta. Se on onneksi helposti hoidettu. Nyt voi taas hengittää :)
 
Alexa: Oon tosi pahoillani teidän puolesta! Voimia ja toivottavasti pian tärppää uudestaan ja ens kerralla menee kaikki hyvin. :hug:

Onnitteluja hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

(.) Kyllä alkaa jo vähän tuolta näyttää. Venytyskipua tuntunut pari päivää ja melko lailla pompsahtanut ulos tämä masu. Työkaveri sanoi, että söpö vauvamasu ja yks onnitteli ihan kysymättä, että oonko raskaana. Toisaalta kaikki ei vielä huomaa, mutta jotkut vastaantulijatkin katsoo mua mahaan silmien sijaan, jos takki auki kävelee.

Ostin eilen pari ruokalappua ja oon alkanu katteleen vaunuja. Olishan noihin hankintoihin kyllä aikaa, mutta jotenki oon nyt innostunu. Pieni potkii joka päivä. Vieläpari viikkoa sitten tuntu vaan niitä muljahduksia (selän kääntämisiä), mutta nyt jo muksauksia, eli potkuja. Oikealla alhaalla nytkin möyrii.

Vaunuista: Tää voi tuntua teistä ihan liian aikaselta, mutta onko joku muukin hätähousu katellu vaunuja? Mua miellyttäis ulkonäöltä Brio Happy. Mieluiten punainen, se olis kaikista kaunein, mutta aattelin huutonetistä tai muuten käytettynä metsästää ni ostan kyllä muunkin väriset, jos on edulliset. Meillä on siis kolmipyöräiset pelkät rattaat, niin ei viitti ihan hulluna panostaa vaunuihin ku hyvät rattaat jo on, niin siks aattelin käytetyt metsästää. Aattelin hommata kannettavan kopan (kova vai pehmeä, kas siinä pulma!), koska meillä ei ole hissiä taloyhtiössä. Onko kellään kokemusta nuista Brion vaunuista? Pitäis mennä liikkeeseen testaileen niitä ja erilaisia runkoja + pyöriä. En halua vaunuiksi kolmipyöräisiä. Vaikka meijän kolmipyöräiset rattaat on tosi ketterät, niin isompi lapsi on saanut ne kaatumaan, kun oikein ryskäsi koko voimalla laitojen yli. Niin päiväunikäyttöön ja vaunuiksi hommaan mieluummin nelipyöräiset.

Sokerirasituksen ajankohtaa en minäkään tiedä, eikä neuvolalääkäristä ole ollut mitään puhetta. Toinen neuvolakäynti on parin viikon päästä, eli oisko se viikolla 17.

Moika ja Nuppu 15+0 Poks!
 
Olihan täällä näköjään tuplavaunuista ollu jo puhetta ku selasin taaksepäin. Kiva, että muutkin miettii jo menopelejä! :D Meidän esikoinen on jo sen verran iso, ettei tarvita tuplia, mut ehkä seisomalaudan saatan varalta hommata (Onkohan niitä semmosia, et sen saa helposti irti ja vaan mukaan kyytiin sinne alakoriin? Ei oo niistä mitään kokemusta, ni en tiiä kuin kiinteesti ne on kiinni kärryussä.)
 
Moikka vaan kaikille!

Alexalle paljon jaksamisia ja voimia, toivottavasti ensi kerralla kaikki menee hyvin. (halaus)

Joku mainitsi täällä kärsivänsä kovasta päänsärystä, ja voin kertoa,että samanlaista täälläkin. Pää ollut kipeä jo kuudenviikon ajan joka päivä. Satunnaisesti niin kipeä, ettei pääse moneen tuntiin pimeästä huoneesta pois.. Kokeiltu on panadolia tuloksetta, juotu paljon vettä, ja ulkoillutkin olen joka päivä. Kuitenkin aina vaan jyskyttää, ja sinäällään kurja, kun en koskaan ennen raskautta kärsinyt päänsäryistä.

Äitiysvaatteista: Itse olen housuja käyttänyt jo viikosta 6 lähtien, aluksi tietenkin turvotuksen vuoksi, ja nyt pullahtaneen söpön vauvamasun vuoksi :)

Hankinnoista: Itse haluaisin suunnitella ja miettiä kaikenlaista, ehkä jo jotain ostaakin. Kuitenkin mieheni jarruttelee ja pelkää kovasti, että vielä sattuu jotain. (takana kaksi keskenmenoa)
Hän on kovin taikauskoinen ja uskoo siihen, että jos jotain ostamme näin etukäteen niin tuo se huonoa onnea. Mitä mieltä muut olette, aijotteko jo tässä vaiheessa miettiä hankintoja, tai ostella mitään?

Itse vain en jaksaisi jatkuvasti pelätä pahinta, vaan oppia nauttimaan jo näinkin pitkälle pääsystä, ja alkaa pian uskottelemaan itselleni, että ehkä meillä oikeasti huhtikuussa on pieni nyytti sylissä.. :ashamed: (toki aina on olemassa riskejä)

Odottavan aika on pitkä, jos joku keksii neuvon kuinka lopettaisin jatkuvan raskaana olemisen ajattelun ,niin aikakin voisi kulua nopeammin.. kertokaa ihmeessä?

Nii ja mieliteoista, onko teillä niitä? Ja millaisia jos on. Täällä ei mitään ainakaan toistaiseksi..

Ada Amelia & Oliivi 14+0 Pox Pox :)
 
Heippa taas,

Kovasti voimia huonoja uutisia saaneille ja epävarmuuden kanssa painijoille!

käytettyinä hankitut tavarat

Minä täällä pohdin, että onko ihan pöljää omistaa vuoden 2003-2004 rattaat?

Kyseessä oikein hyväkuntoiset ja suht ajattomannäköiset Brio Kombit, jotka saimme erittäin halvalla tuttaviltamme. Olivat olleet kärreihin tyytyväisiä.

Nyt, kun kärryjen vuosimalli selvisi, huomaankin pohtivani haluanko työnnellä esikoistani prameammissa rattaissa... tuntuu erittäin hölmöltä, varsinkin kun ko. rattaat hyvässä kunnossa mutta ehkäpä joku ymmärtää pointtini... :)

Ada Amelia kysyi, osteleeko kukaan vielä mitään. No, minä ainakin täysillä :) vaikka kärrien ikää mietinkin, olen päättänyt löytää lähes kaiken käytettynä koska liikkeellä on runsaasti hyvää tavaraa ja käytän aikaa oikeiden juttujen löytymiseen. Tällä hetkellä hankittuna jo mm. Stokken syöttötuoli ja siihen kaukalo ja muutamia unisex vaatteita. Olen itsekin taikauskoinen joissakin asioissa, mutta tässä uskon, että jos jotain ikävää tapahtuisikin, ovat tavarat seuraavalle. Toivo onnistumisesta ainakin joskus kai eläisi siis sitäkin kautta... Tästä ajattelutavasta johtuen olen ostanut muutamia söpöimpiä ei-voi-ohittaa vaatteita jo ennen kuin edes aloimme lasta yrittää :)

Mieliteoista Koko ajan tekee mieli roskaruokaa, varsinkin nachoja ja salsaa, hampurilaisia ja ranskalaisia.
Tämä voi johtua siitä, että ne jostain kumman syystä ovat tällä hetkelläainoita ruokia jotka eivät aiheuta pahoinvointia ruokailun jälkeen. Minulle iskee nimittäin joka ruokailun jälkeen niin paha ellotus, ettei tee mieli syödä juuri mitään. Miksi sellainen olo ei iske silloin kun todella oikeasti yrittää painoa pudottaa? :mad:

Viu&Jaska 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ada amelia
viuwolf: Me työnneltiin esikoista varsinaisissa retrokärryissä. Oli 15 vuotta vanhat miehen serkulta. Opiskelijapari kun oltiin ni ei ollu ylimäärästä. Niissä oli tunnearvoa, mut olihan ne hirveen kömpelöt, eikä mahtunu juuri mihinkään autoon. Mun mielestä on oikein järkevää hommata käytetyt yhdistelmät (etenki tommoset nykyaikaset ku teillä, ne retrot oli jo aika epäkäytännölliset) ja sitten säästää se raha vaikka siihen, jos haluu hommata rattaiksi sitten ihan pelkät rattaat. Ne on rataskäytössä yleensä ketterämpiä. Yhditelmien rattaat on vähä kömpelömpiä yleensä. Ja muutenkin käytetyillä on siinä mielessä hyvä lähteä liikkeelle, että sitten siinä käytössä näkee mitä ominaisuuksia vaunuilta tai rattailta kaipaa. Sitä on niin vaikea tietää ennen kuin lapsi on syntynyt, ainakaan minusta.

Mun mielestä on myös järkevää ostaa etenki vauvojen vaatteita kirppareilta. Ne on usein hyväkuntoisia, koska nehän ei sillä lailla kulu käytössä sillon ku ei lapsi vielä paljon liiku. Tosi paljon löysin esikoiselle aikanaan kirpparilta. Nyt kun hän on isompi ja monet vaatteet jo kulutetaan puhki, ei tuu niin paljon tehtyä hänen kokoisiaan löytöjä kirpparilta. Nyt sitten on enempi mieltä ostaa kaupasta uutena, kun niitä käytetään jo niin pitkään.

ada amelia: Oon ostanu pari viikkoa sitten kirpparilta yhen unipussin ja nyt sitten kaks ruokalappua. Esikoiselta on turvakaukalo jalustoineen tallessa ja kaikki vaatteet. Toivottavasti rakenneultrassa selviää sukupuoli. Jos on sama kuin esikoisella, niin ei varmasti hirveän paljon tarvi hankkia vaatteita, mutta jos se on eri, niin voisi hommailla sitten erilaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: viuwolf
Ehkä minäkin sitten uskaltaudun ostamaan, jos eteen tulee jotakin hyödyllistä. Tähän mennessä olen hommanut vasta vaavin huoneeseen maton, koska pelkäsin ettei niitä myydä enään sitten kun se olisi ajankohtaista. mäkin odotan marraskuun rakenne ultraa jotta selviäisi sukupuoli, niin sitten voi paneutua enemmän vaatteiden hankintaan.

Niin ja muuten tosta sokerirasituksesta, mulle neuvolassa sanottiin että se tehdään viikoilla 20-24 :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
viuwolf meinaan ostella niin paljon käytettynä kun vaan löytyy, jotenkin tuntuu hassulle ostella uutena kun ne on kuitenkin niin vähän aikaan käytössä ja varmaan löytyy tosi hyvä kuntoisia. Että jos ne rattaat sulla on hyvät niin miksi hankkia uuempia, ei se vaava muodin päälle ymmärrä :D

Ostin mammahousujakin kolmet kirpparilta ja ai että sain mukavaan hintaan, 21 euroa kaikki yhteensä.

Toki vaatteita ostan uutenakin, mutta ratsaan myös kirpparit. Ja kohta uskaltaudun jotain ostamaankin, nimen omaan, sitten jemmaan jos jotain sattuiski.

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Tervehdys kaikille jälleen:)

Alexa:hug: ja voimia suureen suruun.

Hyviä ultrakuulumisiakin oli tullut, onnittelut niistä:heart:

Hankinnoista näemmä ollut keskukstelua. Meille tuplia ei varmaan tarvita, kun ikäeroksi tulee 3 vuotta. Ollaan ajateltu seisomalauta hommata ja siitä haluaisinkin kuulla kokemuksia. Eli onko käytössä hyvä? Jotenkin pelkään, että se on kömpelö ja hankaloittaa liikkumista.
Olen myös sitä mieltä, että käytettynä kannattaa ostaa, jos löytää hyvää ja itseä miellyttävää tavaraa ja tosiaan wiuwolfvarmaan nuo vuoden 2003 briot ovat hyvät:)

Moika me ostettiin tuolle nelosella brion kombit kovalla kopalla. Itse halusin ehdottomasti ne koska, olin mieltnyt siihen kovassa kantokopassa olevaan erilliseen pikkukuomuun(Ja tässä taas esimerkki tärkeistä valintakriteereistä:LOL:) Vaunut olivat todella suojaisat ja hyvät työntää ja tavarakorikin oli tilava. Mutta poikamme tullessa sitten ratasikään, huomasimme, ettei kombit vastannut tarpeita. Selkänoja meni 3:n asentoon ja meidän poikaa ei siinä saanut sopivaan asentoon, vaan valui aina alaspäin. Ostimme tilalle Emmaljungan ceroxit ja niissä selkänojassa 4 asentoa ja poika "istui" niihin muutenkin paremmin. Mutta siis vaunuina tykkäsin brioista paljon.

Itse haluaisin vauvalle erillisen ensisängyn, mutta suomessa noisssa korisängyissä on aika vähän vaihtoehtoja ovat melko kalliita. amazon.uk:ssa olen käynyt ihastelemassa korisänkyjen valikoimaa ja mietinkin,että kannattaisikohan/voisikohan sieltä niin isoa tavaraa tilata...
Olen siis kerennyt myydä jo kaikki vauvan tarvikkeet, koska meidän ei enää pitänyt lapsia tehdä:rolleyes: Eli saan shoppailla jälleen sydämeni kyllyydestä. Yhden bodyn uskalsin ostaa käytyäni np-ultrassa, muuten ollaan ajateltu, että ainakin suurimmat hankinnat tehdään vasta ensivuoden puolella.

Ja sitten siihen kuuluisaan omaan napaan, joka tosiaan alkaa olla iso:D. Eli pahoinvointi on tosiaan helpottanut jo ajat sitten, mutta edelleenkään mun ei oikeen tee mieli mitään ruokaa, joten kaupassa käynti on lähinnä ahdistavaa.
Olo alkaa myös olla vähän pirteempi ja töissäkin jaksan hieman paremmin taas.
Eilen ja tänään ollut jostain syystä sellainen olo, että onkohan tuolla mahassa ketään:| En käsitä itseäni, koskaa aiemmin en ole raskaana ollessani epäillyt, ettei vauva voisi hyvin, kun np-ultrassa todettu kaiken olevan kunnossa. Odotan ihan tosissani sitä, että tunnen vauvan liikkeet, kaipa se viimeistään lopettaa tällaiset epäilyt.
No minä tosin olen aina aika myöhään tuntenut liikkeet, joten en nytkään odota niitä kovin aikaisin. Jokin aika sitten olevinaan tunsin jonkin muljahduksen, mutta kun sen jälkeen en ole mitään tuntenut, niin kaiketi kyseessä on ollut ihan puhtaasti ilmavaivat:LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Bigmama&matilda poks rv14+0
 
Alexa voi ei.. voimia :hug:

Äitiysvaatteista Olen ostanut kahdet housut, legginssit ja sukkahousut H&Mltä. Niisä on paljon mukavampi olla kun mulla ei maha ainakaan iltapäivästä kestä enää kiristäviä vyötäröitä (alkaa sattua ja ahdistaa) ja maha on nyt sen verran kasvanut että turvotuksen myöä kaikki joustamattomalla vyötäröllä olevat housut ja hameet kiristää. Elloksella ja Nellyssä ainakin on äitiysvaatteita myynnissä (+ paljon pienempiä nettikauppoja).

Meillä ei ole vielä mitään tarvikkeita, olen kyllä kovasti katsellut vaunuja ja kaukaloita, mutta ei ole tullut vielä sopivia vastaan. Ja aikaa tässä kuitenkin on vielä :) Hoitotason ja vauvan sängyn paikkoja olen miettinyt, sekä sitä, mihin vauvan tavaroita laitetaan.

viuwolf ymmärrän kyllä sun pointin. itsekin olen miettinyt samaa, että pitäisikö ostaa uutena vai "kelpaako" vanhat. Mutta oikeasti, jos vaunut on hyväkuntoiset ja siisti sekä toimii kuten haluat, ei vanhoja välttämättä kannata hylätä vain sen takia että ovat käytetyt. Ensimmäisen kanssa kun ei oikein tiedä mitkä on itselle ne oikeasti tärkeät ominaisuudet.

(.) yhä niitä liikkeittä odotellessa... jotain kummallisia muljahduksia tuntuu aina silloin tällöin (ei todellakaan päivittäin), mutta en osaa vielä sanoa mitä ovat. Kohtu kyllä tuntuu jo häpyluun yläpuolella. Mulla myös epäusko valtaa mielen vähän väliä. Ei voi mistään tietää että kaikki on kunnossa (vaikka tiedän että erittäin suurella todennäköisyydellä kaikki on kunnossa). Oma mieli on ärsyttävä :D

Silti olen päättänyt että saan nauttia tästä raskaudesta. Turha heittää hyviä päiviä hukkaan pelon vallassa. Elämässä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi. Ollaan myös pikkuhiljaa alettu kertomaan ystäville (tilanteissa jossa tulee syystä tai toisesta puheeksi). Ei tätä kohta enää peiteltyäkään saa, enkä oikeastaan haluakaan peitellä.

Oikein mukavaa viikonloppua!!!

Scrat ja pähkinä 14+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Hankinnoista, meillä on oikeastaan kaikki tallella esikoisesta. Tuplarattaat täytyy hankkia ja varmaan jotain pientä vaatetta ym. Tytölle hankintoja tulisi enemmän, kun esikoinen on poika. Esikoiselle taidettiin ensimmäiset vaatteet ostaa joskus rv 25 ja isompia hankintoja tehtiin touko-kesäkuussa, kun poika syntyi heinäkuun loppupuolella. Varmaan nytkin hankinnat jää jonnekkin ensi vuoden puolelle. Kyllä minä ainakin pelkään kaikkea mahdollista ajoittain, välillä on ihan hyvä ja rauhallinen olo ja sitten iskee taas pelko ja ahdistus, että mitä jos ei olekkaan.

Me ostettiin esikoiselle uutena Hartanin yhdistelmävaunut ja on toimineet meillä tosi hyvin. Nykyään ovat siis rattaina pojalla. Niissä on portaaton selkänojan säätö ja itselle oli tärkeää nuo kääntyvät etupyörät, jotka saa kyllä tarpeen tullen lukittuakin. Me valittiin puolikova kantokoppa, josta tykkäsin. Nyt kyllä varmaan katsotaan ensisijaisesti käytettyjä tuplarattaita. Meillä mies jostain syystä halusi esikoiselle välttämättä uudet vaunut :)

Hjannah&Pallero rv 14+5:heart:
 
Tänään tuli yhtäkkiä huono olo, ja oli pakko mennä vessaan työntämään sormet kurkkuun :/ Eihän sieltä tullu kuin nesteet pihalle, mutta helpotti. Nukuin päivällä vajaat 2h, harvinaista. Eilen ja tänään ollaan kerrottu isovanhemmille ja sisaruksille. Eli kohta kaikki tietävät :)

WP 13+3 (13+6 tuntuu paaaaljon enemmältä...)
 
Ai niin... mulla on lasten vanhat Simo Bertinin ruutukuosiset vaunut :D Tein myös kaupat Oran yhdistelmistä, joihin oli kesällä ulkosäilytyksessä tullut kuomuun homepilkkuja. Mulla on hyvät aineet, olen niillä pessyt ja saanut lähes kaiken pois! Oli siis pinnallinen vamma, kaikki vaahtomuovit jne. olivat täysin kunnossa. Vaunuissa on kuomussa tuuletusluukku, jalkapeitteiden tuuliläpissä integroituna hyttyssuojat jne. Kovalla kantokopalla. Toinen jarru ei pidä täysin, mutta olen kyllä häpi noista kaupoista.

Maksoin vaunuista paketin Juhla Mokkaa.
 
Alexa suuren suuret pahoittelut :'( voimia teille tuon asian läpikäymiseen ja toivon jatkoon onnea ja uusia plussatuulia. :hug:

Hankinnoista Me ei olla vielä mitään tälle kolmoselle hankittu, paitsi kirpparilta pari pikkuvaatetta viime käynnillä nappasin. Vaatteita tälläkin kertaa meinaan paljon katella perus kirppiksiltä ja fb-kirppareilta. Onko muilla jotain tiettyjä lastenvaatemerkkejä mihin on tykästynyt? Mä tykkään kovasti mm. Po.pin ja Metsolan vaatteista, käytettynä niitä tykkään etsiä kun uutena kuitenki aika hintavia. Kyllä meiltä paljon löytyy ihan H&M:n ja Lindexin vaatteita lapsille, ja KappAhlin siitä newbie mallistosta tykkään, sieltä aionki jossain vaiheessa muutaman söpön vaatteen käydä hakemassa kolmoselle.
Oon aika kova vaatteiden kierrättäjä, joten vauvalle ei oo kahdelta lapselta hirveän paljoa säästössä vaatetta, muutamia oon säästänyt.
Myöskin ne yhdistelmät myytiin just hetki sitten, ja siis vaikka olin sillon jo plussannut, mutta tiesin että haluan tälle kolmoselle jotkut toiset vaunut. Nyt meillä onki kovat mietinnät päällä, että tarvitaanko me tuplat vai ei. Ikäeroa siis tulee kakkoselle ja vauvalle 2v8kk, ja toisaalta tuplat olis vielä kätevät, kun paljon kuitenkin liikutaan tuossa lähimaastossa ja syksyllä kävellen kuskataan sitten esikoista eskariin.. Mutta kun toisaalta haluaisin myös ihan perus vaunutkin vauvalle. Molempia tuskin kannattaa nyt hankkia, eli hankalaa! Niin, ja ekalla ja tokalla meillä on myöskin tuo sama 2v8kk ikäerona, eikä silloin kakkosen vauva-aikaan ollut ollenkaan tuplia käytössä ja hyvin pärjättin. Jotenkin vaan tuntuu, että nyt on vähän eri tilanne ja nyt voiskin tarvita.. Mun kaverilla on Carenan tuplat, ja ne on kuulemma ollut tosi hyvät ja kätevät. Mä oon ollut aiemmin vähän ennakkoluuloinen Carenoihin ja muihin "halpoihin" vaunuihin ja rattaisiin, mutta nyt on alannut kyllä noi tuplat kiinnostamaan. Toisaalta taas "päällekkäin" istuttavat olis kätevämmät, esim. Phil&Tedsit, mutta en tiedä.
Tai sitten vaan päätän, ettei tarvita tuplia ja ostetaan jotkut kivat yhdistelmät+seisomalauta :D Nyt tuo alkoi kuulostamaan järkevämmältä vaihtoehdolta.. kun kuitenkin sitten syksyllä kun eskari ym. alkaa niin kakkonen on jo silloin sen 3v.

Neuvolalääkäri oli keskiviikkona, ja silloin oli rv 12+3. Kaikki ok! Verenpaine oli muistaakseni 126/71 (tuo oli jo aika "korkea" verrattuna mitä oon muuten nyt kotona mittaillut ja mitä ekalla neuvolakäynnillä oli), hb oli noussut hyvin, oli nyt 119 (viimeks 107), paino lähtöpainoon -200g, välillä oli -1kg. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, sydänäänet löytyi ja kohtu hyvin pyöristynyt.

Kyllä tää maha onkin jo ihan reilusti pompahtanut esiin. Turvotusta osa, mutta kyllä kohtukin jo tuntuu tuossa selvästi :)

Väsymys vaivaa edelleen, välillä jo tuntui että helpottaa.. Oksu ei ole lentänyt nyt vissiin n. viikkoon, mutta ällö olo on läsnä melkein 24/7 edelleen. Pahat hajut saa aikaan kyökkäysrefleksin.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :heart:

mmiilia & pikku-Marita 12+6<3
 
Alexa Jos vielä palstaa lueskelet, niin osanottoni suruunne.. ei oo sanoja, niin on elämä epäreilua välillä. Voimahalit! :hug:

Kestovaipoista Kestoilin osittain esikoisen kohdalla, innostuin asiasta vaikka ei mitään kalliita vaippoja ollutkaan, (siskon kaveri myi setin) taittelin ruskovillan harsoja, oli imuja, sisä-ja ulkovaippoja ihan hyvä määrä. Esikoinen oppi päiväkuivaks 2veenä mut lopetin kestoilun kyl sitä ennen kun tuntu että aina falskas ja pyykkiä riitti. Tokan kohdalla en ees kestoillu, myin vaipat, jotenkin tuntu ylimääräseltä hommalta koko paskapyykki, vaik tietty tosi hienoa jos jaksais kestoilla ja pestä. Kalliit ja hienoimmat kestovaipathan on kuin kertiksiä (sisävaippa kiinni ulkovaipassa) imuja vaan vaihtelee ja noi all in one-koot on kuulostaa hyvältä et sopii sit ihan 0-3veelle, mul oli enimmäkseen pieniä vaippoja ja poika oli tosi iso jo 6kk, mut kellä noita on varaa ostaa jos uuten ostas ja yks maksas 30e. Vaik ohan jälleenmyynti arvo noissa tosi hyvä.

Meil esikoisen ja tokan ikäero on 2v 9kk, eikä ollut tuplia käytössä, seisomalaudan hommasin huutonetistä ja se riitti,
Moika: Seisomalaudan oon kiinnittäny "mustekalalla" eli sellasella missä koukut kummassakin päässä, niin roikkumaan yläasentoon (toinen pää seisomalaudassa, toinen vaik työntöaisaan) tai meillä verkkokassi vaunuissa niin sen kiinnitysosaan, ettei tarvinnut sitä irrotella/tyhjänä työntää kun ei käytössä, kuitenkin vähän tilaa vie ainakin meidän Emmaljungissa työntöasento ei ihan sama oo jos seisomalauta asennettuna.

Sokerirasitus Esikoisesta en joutunut, toisesta joudun kun BMI oli just yli 25, toi 25 taitaa olla raja ja nyt kolmannesta ei tarvii onneks mennä.

Vauvatavaroista Meillä tää kolmas ylläri eli ehdin jo myymään vauva-ammeen, kaukalon, leikkimaton ym. Kaukalo saadaan mun siskolta lainaan onneks, ammeen hankintaa mietin, meil oli jalallinen mut kylvetysasento kuitenkin aika huon ja otti selälle, ehkä sit suosiolla lattialla ja perusamme siihen.

Meil oli Hartanit esikoisesta, nyt Emmaljungat ceroxit, kova koppa ja erillinen ratasosa, oon ihan tyytyväinen ollut eli varmaan noilla mennään, tai tiedä jos sitä innostuu myymään noi ja ostaa taas erilaiset. Kääntyvä työntöaisa oli ekoissa, näissä ei, joka ihan hyvä ominaisuus, mut ollaan pärjätty. Phil&Tedsejä on lähipuistossa ollut varmaan 5mammalla ja ovat tykänneet, yhdellä jolla 2v 4v pojat niin vieläkin on se 4v istunut siinä takana ja pienempi edessä.

Omassa olossa ei muutoksia, ihanaa kun etova olo helpottanut! Mun neuvolakortti on jossain hukassa.. täytys ettiä kun en yhtään muista koska ois seuraava neuvola, oon käyny vaan n.rv 10 samalla ku oli kuopuksen 1,5v neuvola ja sit käyny ultrassa, sillon nvlatäti sano että pakollinen on sit rv 22 et saa kelan paperin eli oiskohan mulla seuraavana sit kai rakenneultra reilun kk:n päästä ja sit lääkärineuvola joskus..?!

Vointeja mammat!

Manzana81, 15+3
 
Sokerirasituksesta pakko vielä avautua, mä olin esikoisesta, vaikka bmi on molemmissa raskauksissa ollut n. 22. Ja mulla oli neuvolassa oman terkkarin sijainen tällä viikolla, joka piti mulle hirveän luennon siitä, kuinka pitää syödä terveellisesti ja mulla täytyy olla ollut sokerit pielessä, kun oli niin iso vauva(4,4kg). Että oon käynyt väärillä viikoilla sokerirasituksessa!! Sanoin, että kävin ihan ohjeiden mukaan ja sokerit hyvät. Tarkistin vielä kotona esikoisen kortista, niin kävin kyllä ihan tuon terkkarin mukaisilla viikoilla. Itselle tuli painoa tuossa raskaudessa 13kg, joten tuskin mä syömällä kasvatin poikaani noinkaan isoksi. Tämän naisen mielestä kyllä niin. No, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D Vaikka oli kyllä rasittava tyyppi, onneksi ei oo mun oma terveydenhoitaja!Ja eikai 4,4kg nyt ihan jättivauva ole, vaikka synnytyksessä siltä kyllä tuntuikin...
 
Heippa,
nelkyt+ ryhmässä on varsin hiljaista, joten kivampi varmaan tulla tänne ja olla samoilla viikoilla. :heart:
Olen ilmeisesti varsinainen ikäkuningatar, kun odotan esikoistani ja täytin juuri 48v. Lääkäri sanoi nätisti, että: "..kun sinulla on noita vuosia ihan kunnioitettava määrä..."
Täysyllärivauva ja ajat sitten olen kaikki lapsihaaveet jo haudannut. Mies olisi halunnut abortin ja kun en suostunut, häipyi kuvioista. Että näillä mennään.

Odotus on alkanut odotetusti: pahoinvointia ja turvotusta. Haju- ja makuhaittoja. Mutta alkavat selvästi vähenemään, paitsi turvotus. Koko vaatekaappi näköjään uusiksi, kun kaikki kiristää ja puristaa. Elloksella näköjään onneksi paljon odotusvaatteitta ja siedettävän hintaisiakin.

Lapsivesipunktion päätin jättää väliin. En kuitenkaan tekisi aborttia, joten en halua ottaa sitäkään keskenmenoriskiä. Tämä on niin viimeinen tilaisuus tulla äidiksi, ettei yhtään ylimääräisiä riskejä, kiitos!

Ja kertokaa nyt vielä, mitä tarkoittaa poksuminen??!!

Myymamma 13+1
 
Heiiii!

Mä jo kirjoittelin tonne meiän Fb-ryhmään, mut kun on huoli niin kirjoitan tännekin. Eli kovat, menkkamaiset kivut vaivanneet tänään pitkin päivää. Viikkoja 14+1. Onko nää vaan jotain rajuja kohdun kasvukipuja, kun ei mulla vatsaa juurikaan näy vielä, vai pitäskö huolestua ja alkaa soitteleen jonnekin?? =( Ehkä stressaan turhasta?? Tuskin ketään kyl täällä enää ylhäällä tänään. Mäkin syön jotain pientä ja käyn nukkumaan. Mut kertokaa mitä tuumaatte rakkaat!
 
Tervetuloa Myymamma :) jotenkin aivan ihanaa, että olet täällä!!!! Ihan loistavaa! Kerrothan paljon kuulumisia. Toivottavasti äijä tajuaa virheensä ainakin.. Mä tilasin myös ellokselta eilen muutaman äippäpaidan ja löysin taas parit äippäfarkut kirpparilta.

Namida varmasti huolestuttaa, ja soita ihmeessä neuvolaan tai päivystykseen niin sieltä osaavat asiaa ammatillisesti arvoida ja kysellä. Mutta ite ajattelen ainakin niin, että yksinään ilmestyvä oire, ei vielä sano yhtään mittään. Mulla on eilisen päivän koskenu ihan koko ajan nivuseen kun kävelen ja sillä lailla että välillä ulahdan kun liikutan ja yhdistän sen täysin johonkin venymiskipuihin, ja sithän myö ei tiedetä mikä tuolla mahassa venyy ja vanuu, että mikä kipu on ihan tavanomaista ja mikä ei, niin saattahan niitä kipuja olla vaikka minkälaisia. Lääkäri sanoi mulle, että älä säikähdä jos tulee sellaisia kipuja kuin joku työntäisi puukon maahaan, kuuluu asiaan, niin se laittanut asiat mittakaavaan.

Tulethan kertoo, jos kipu hellittää tai selviää mikä on aiheuttaja! Tsemppiä ja toivotaan että kaikki hyvin, ja voiton puolellahan viikoissa ollaan.. :)

Toive ja 12 poks
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myymamma ja Namida
Namida soita ihmeessä neuvolaan. Vaikka kuinka sitä järjellä tietää, että kaikenlaisia kipuja voi esiintyä, niin kyllä se kummasti helpottaa kun ammattilainen sen sanoo. ;) Itse ainakin olen päättänyt että soitan pienimmästäkin asiasta, kuin että jäisin omassa päässä pohtimaan.

Äitiyshousut jo ostin, jopa verkkarit tuntuu että ne puristaa niin alhaalta inhottavasti. Ja vieläkin on satunnaisesti pitänyt oksennella. Muuten ei mitään uutta täällä päin. :)

NaksuP 14+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Namida, voithan soittaa jo tänään oman synnärisi päivystykseen, jos kivut ovat jatkuneet. Hyvinkin kyllä mahdollista, että ovat ihan raskauteen liittyviä normaaleja kipuja :) Mutta aina kannattaa soittaa, jos jokin asia huolettaa! Kyllähän ne sieltä osaa sitten neuvoa!

Äitiyshousut
otin käyttöön jo joskus syyskuun alkupuolella. Viikkoja ei tainnut olla kymmentäkään! Esikoisesta taisin vaihtaa joskus rv 14 tienoilla. Tosin, kyllä sitä ennenkin sai jo nappi auki kulkea ;) Eilen katseltiin miehen kanssa esikoisen raskausajalta kuvia ja todettiin, että tämänkokoinen maha oli tuossa raskaudessa vasta puolen välin tienoilla!
Tervetuloa Myymamma!

Hjannah&Pallero rv 14+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Namida ja Myymamma
Terveiset iltavuorosta tällä kertaa =)
Vointi on mitä mahtavin ja virtaakin riittää jo kotitöihin!
Miehen siskolta saadaan kaukalo + pinnasänky, vaunut meinaan ostaa käytettynä ja kaiken muun myös, pikku vaate hankintoja olen jo kirpparilta tehnyt :D
Sokerinrasitus tehdään täälä kuulema vasta 24-28 viikoilla... 3 viikon päästä toinen neuvola käynti ja silloin kuulen varmaan lääkärinneuvola ajankohdan...

masuasukki 14+0 POKS =)
 

Yhteistyössä