Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

:wave: pitkästä aikaa!

Väsymys on vienyt voiton, eikä jaksa koneella hillua, tai ainakaan kirjoitella... |O nimimerkkejä en muista, mutta monella on ihania ultrakuulumisia, ONNEA niistä!!! :heart:
Ehkä senkin takia on ollut hiljaiseloa kirjoittamispuolella, kun omaan ultraan on vielä vähän vajaa 2 vkoa, niin se ei ole ihan vielä ajankohtaista, ja siihen asti olen vielä asian suhteen melkoisen varovainen... sen jälkeen sitten voikin muutamille jo kertoa, se helpottaa omaakin oloa, kun ei tarvitse kyräillä ja varoa joka sanaa. ;)

tuplarattaista en osaa vielä sanoa, ei olla mietitty niin pitkälle... ikäeroa tulee 2v9kk, eli en ole varma tarvitaanko, mutta sit toisaalta olis kiva päästä lenkillekin joskus. noh, onhan tässä aikaa miettiä. =)

äitiysvaatteista: mäkään en ihan hirveesti haluu rahaa laittaa, kun periaatteessa niin vähän aikaa on käyttöö, mutta jos samoilla housuilla pyörii 7,5kk niin kyllä sekin alkaa kyllästyttää. mutta eipä täälläkään oikeestaan oo muuta kuin H&M. : /

sukupuoli halutaan tietää, vaikka ihan 100% poikaolo onkin. tyttö olis ehkä silti vähän enemmän toiveissa, mutta kumpi vaan käy, kunhan olis elossa!

kestoista: haluisin kokeilla joo, mutta oon niin saamaton, kun kaikki selittää niistä niin paljon niin tulee olo etten tajua yhtään mitään ja siihen tarvitaan kaiken maailman "lisäosia" ym. :LOL: Kyllä haluisin luontoa säästää, ei siitä ole kyse, mutta kuten joku sanoi, niin en haluis kaikkee aikaa siihen pyykkäämiseen laittaa. mutta meitä on moneen junaan, eikähän sitä tiedä, mihin tässä vielä innostuu. Hienoa kuitenkin täällä on se, että kenekään tapoja ei arvostella tai arvoteta. kukin tyylillään, ihan parasta! :D

ON: ei uutta..ultraan on vielä niiiiiin pitkä aika. höh. väsyttää ihan hirveesti, olo on hieman alakuloinen kun ei saa mitään aikaiseksi. :ashamed:

10+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Alexa Mulla ihan sama huoli. Viime viikolla 10+ yritettiin kuunnella sydänääniä. Ei kuulunut, mutta sairaalan ultrassa syke näkyi. Tuntuu, että vatsa ei ole yhtään kasvanut ja rintojen aristus on loppunut ja koko pienentynyt.. Repäisykipua tms. Ei myöskään ole ollut... Huolestuttaa tosiaan, mut josko tää ois nyt sitä oireiden häviämiseen aikaa.. Mullakin on ultra maanantaina. Tuntuu ihan ikuisuudelta odottaa sitä.
 
Huomenia taas. Mulla ois huomenna lääkärineuvola heti aamusta. En yhtään muista mitä siellä tehtiin!!! Ainakin nyt tälä kertaa taidetaan kuunnella sydänäänet :)

Kävin eilen ostamassa ekat mammahousut, H&M on ainut kauppa täällä päin, jossa noita myydään :( Siellä oli pelkkiä pillejä, joita inhoan YLI KAIKEN! Pakko oli silti sellaiset sitten ostaa, kun ei muitakaan saanut (maksoin jopa 20e :D) Eilen sitten vähän surffailin netissä ja löysin, että Ellokseltakin saa äitiysvaatteita! Laitoin heti tilausta menemään, siellä oli ihan normaalejakin pöksyjä.... Saa nähdä, mitä tulee.
Mulla on ennestään paljon tunikoja, jotka kyllä käyvät hyvin äitiyspaidoistakin, mutta just housut ovat ongelma. Nyt tuli se raja vastaan, etten enää voi käyttää normaaleja housuja.

Tuntuu, että mulle on tullut ihan järjetön vatsamakkara! Mielestäni olen syönyt ihan normisti ja painoakin obn tullut vain noin 1,5kg (ok, on tuo aika paljon tässä vaiheessa), mutta että kaikki tuo paino olisi läskiä mun navan alla??? Jotenkin toivon, että tuo johtuisi vain siitä, että olisi tyttö tulossa (musta "tyttömaha" näyttää ihan siltä, kuin äiti ei olisi raskaana, vaan lihonnut lähinnä 20kg) :p

Tulipa omaa napaa, sorry :)

Miimalta oli ihania uutisia! Toivottavasti tosin ens kerralla pääset osaavan ultraajan käsiin...:D

Sipulisankari & Narsku 12+3 (oon jo ihan sekaisin, missä päivässä menen, kun ultrissa ja neuvolassa on annettu joka kerta erit, mutta olkoon nyt noin)
 
Sipulisankari: 12.10 kaverini tulee taas tänne päivystelemään ja hän osaa ultrata :) otan ukonki mukaan tällä kertaa kun hän ei oo pikkusta nähnyt :) saadaan silloin tietää viikot ihan 100%. Np-ultraan on aika vasta 2viikon sisällä....

Me halutaan kans tietää sukupuoli jos se vaan näkyy :) mutta raskaus muistuttaa niin selvästi meidän tytön raskautta joten veikkaan että tämä on tyttö. Mutta jos on poika niin ihanaa :) kumpi vaan käy kunhan on terve. Se pelko on niin suuri että mitä jos onkin jotain vialla. Yksi lapsi meillä käynyt syövän läpi niin pelkää että mitä jos kolmannella on jotain....ääh ei saa nyt miettiä tämmösiä.

Mä en oo vielä ostanu housuja....katellu kyllä. omat menee niin hyvin vielä päälle kun mun kohtu on taaksepäin niin menee viikkoja että maha näkyy kunnolla :)

Miima ja pikkuraksu 9+6/10+0 :D
 
Heipä hei kanssamammailijat :)

Täällä olo on jotenkin kummallinen. En ole kärsinyt pahoinvoinnista koko aikana mutta nyt viimeisen viikon aikana on muutaman kerran tullut tosi huono olo ja kaikki hajut tuntuu pistävän nenään. Painoa on kertynyt kilon verran ja maanantaina olisi sitten ensimmäisen ultran vuoro. Jännittää aika tavalla!

Välillä tulee tunne että onko musta tähän ja osaanko kaikki asiat sitten kun pikkuinen on maailmassa. Onneksi mies on ollut hyvin mukana ja rohkaisee kokoajan. Ehkäpä tämä jollakin tavalla kuuluu asiaan kun ensimmäsitä lasta odottaa.

Me ei olla kerrottu vielä vanhemmille enkä ole töissäkään asiasta vielä sanonut. En osaa käyttää mitenkään isoja paitoja ja ainakin itsestä tuntuu että vatsa näkyy jo selvästi.

Angelika85 11+5
 
Heippa pitkästä aikaa ja kiitos uudesta pinosta!:heart:

Kestoilua en taida alkaa harrastaa tämän neljännenkään kohdalla:ashamed:, tuota pyykkiä tulee ihan mahdottomasti tältä porukalta muutenkin.

Tuplarattaat oli kyllä kätevät kun oli 2-vuotias ja vauva. Tärkeintä oli että oli sellaiset rattaat joita pystyi työntämään yhdellä kädellä kun piti koiraa ulkoiluttaa samalla eli piti olla yhtenäinen aisa. Nyt ei kyllä taida olla tuplille tarvetta kun ikäeroa tulee reilu 3 vuotta.

Äitiyshousuja käytän jo kun löytyi kaapista parit vanhat. Uudet pitäisi kyllä hankkia jostain.

(.). Tänään on ollut toiveikas olo=). Olen jaksanut koko aamun olla ylhäällä ja pahoinvointikin lievempää kuin moneen päivään. Syömisen kanssa on kyllä melkoista kikkailua kun ei mikään meinaa maistua. Että mä inhoan tätä närästystä! Perjantaina on ensimmäinen ultra:D.

Paljon onnea kaikille ihania uutisia saaneille ja oikein hyvää vointia kaikille!

unikettu:heart:11+0
 
Omaa napaa ja ultra kuulumisia: Eilinen ultra meni sit kaikesta huolimatta oikein hyvin. Pikkunen oli elämänsä kunnossa, tosin oletettua pikkuisen pienempi. Pikkunen oli huimat 55,5mm ja koko vastasi viikkoja 12+1. Niskaturvotusta oli 1,06mm ja riskiluvuiksi saatiin 1:100000 eli kätilön mukaan tulos normaali ja riski matala. TERVE hän siis on! :heart: Liikkumaan "pikku-siili" ei ollut suostuvainen ja lopulta kun hänet liikkeelle sai niin kovasti sielä nyrkki heilui! :LOL: Nyt vaan odotellaan taas neuvolaa ja seuraavaa ultraa =)
LA:n voisi muuttaa 14.4. :heart:

Mitenkäs muilla vointi? =)

Jonna & Pikku-siili 12+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Vointi oli tänään aika koetuksella kun oli ravinnotta labroja aamulla ja piti olla 3h töissäkin aamulla ennen niitä :/ Onneksi "selvisin" mutta päänsärky jäi sitten riesaksi... Koska teillä on lääkärin neuvola? Mulla on seukki neuvola vasta kk päästä, siis normi neuvola, hmmmm..... Entä millä viikolla pitää sokerinrasituksessa käyvä????
Tuplarattaista: Meille ei niille tarvetta kun esikoinen ehtii täyttää jo 8 vuotta ennen vauvan syntymää... :D

Tänään vihdoin ukkokin kotiutuu hirvimetiltä, 5 yötä ollut mökilä että jo on aikakin :kiss:

Kestoista: en taija ees kokeilla koska tiän ettei hermot kestä :( Laiskuus iskee...

Masuasukki 13 +2 (piti käyvä oikein kalenterista tarkastaan!!!!)
 
Viimeksi muokattu:
K_
Hei, etsimme elokuvateatteri levitykseen tulevaan elokuvaan raskaana olevaa vaaleaa naista, joka olisi suurinpiirtein raskausviikolla 13. Kuvaisimme masussa olevaa vauvaa ultraääni laitteella ja myös vatsakumpu pääsisi rooliin, muuten henkilö ei kuvissa näy. Kuvaukset ovat lauantaina 6.10.12 Helsingissä. Jos haluat kurkistaa mitä masuasukkisi puuhailee lauantaina niin ota minuun yhteyttä ja laita viestiä osoitteeseen: tuotanto@helsinkifilmi.fi niin kerron enemmän ja yksityiskohtaisemmin mistä on kyse.
 
Ha haa!

Soitin tänään Kättärille ja sain aikaistettua np-ultraa! Jee, se onkin jo ylihuomenna torstaina!! Yritin puhelimessa kuullostaa tosi säälittävältä ja hokea, että ensi viikon aika ei millään sovi (saan käydä työajalla, eli aika olisi kyllä sopinut... :whistle: ! ).
Olisi ollut todella vaikea odottaa ensi maanantaihin, koska tänään näin muka pyyhkiessä vertakin... kuka nyt sellaisia tiirailee...?? Jännitys alkaa olla sietämätön, kaksi yötä enää...

T: Alexa ja muukalainen 11+0
 
Lääkärineuvola oli tänään. Meillä ei ole neuvolassa ultraa, joten tyydyttiin sydänääniin, jotka olivat aika upeat :heart: Kaikki valtakunnassa hyvin, paitsi tämä äiti hakee varmaankin ensi viikolla saikkua pahoinvoinnin ja äärettömän kamalan väsymyksen vuoksi! (Tällä viikolla ei vain kerta kaikkiaan pysty olemaan töistä poissa :() Sekä lääkäri että terkka olisivat mmielellän kirjoittaneet mulle jo nyt lapun, eli kai sitä sitten pitää oikeasti hieman rauhoittua.

Sipulisankari & Narsku 12+3
 
Hei! Sain juuri vastaukset veriseulasta (ihana neuvolantätini soitti mulle niistä :flower: Aamulla eivät olleet vielä tulleet, kun nähtiin kasvokkain...) Toisen seulonnan tulos oli 1:24 000 ja toisen 1: 100 000, eli kaikki on täällä loistavasti! =)

Piti vaan tulla tännekin hehkuttamaan iloisia uutisia :)
 
Heippa pitkästä aikaa!
Eilen oli ensimmäinen ultra, ja siellähän sitä heiluttiin :heart: Väsymys ei ota talttuakseen : /
La onkin 14.4.2013
Mulla on marraskuun lopulla keskussairaalassa neuvolalääkäri käynti, nuorin lapsista syntyny pienipainoisena, saa nähä kuinka paljon nyt seuraavat kasvua.

Meillä ei ole koskaan kestoiltu, ihan vaan sen takia, että mua henk. koht. ällöttää ne kestovaipat. Älkää kestoilijat loukkaantuko! Arvostan kyllä niitä, jotka kestoilevat!

Kaukaa hyvän näkönen 12+3
 
Design-

Mitäpä tuumitte, otatteko pakkauksen, vai ettekö? Itse olin sitä mieltä, että otan, mutta mulla on kyllä niin paljon jo kaikkea, ettei siinä taida järkeä olla... Oon hurahtanut varsinkin velour-vaatteisiin, niitä kirppareilta oon shopannut, niin pinkkejä kuin sinisiäkin ja kaikkea siltä väliltä :) Ison säkillisen vauvan vaatetta ostin jo kauan aikaa sitten parilla kympillä, ja on hyvää tavaraa! Makuupusseja on kai kolme, toppapukuja ties kuin monta... eli joo. En ota :)
 
Sipulisankari : onnea loistavista verikokeiden tuloksista!

Kaukaa hyvän näkönen : hienoa, että ultrassa kaikki hyvin!

Minut saa sitten mitä luultavimmin poistaa listalta :'( ! Kävin vielä wc:ssä töistä lähtiessä ja kirkasta vuotoahan paperiin tuli... Soitin Kättärille, mutta voin mennä päivystykseen vasta, jos en normi kipulääkkeillä pärjää ja jos vuoto lisääntyy tolkuttomaksi.
Huomenna on se np-ultra, mutta nyt siitä taitaakin tulla keskenmeno-ultra... voi vittu! Anteeksi kielenkäyttöni, mutta nyt harmittaa todella paljon....
Kipuja ei vielä ole ja yhdellä siteellä olen pärjännyt...
 
Alexa toivon niin todella, että kaikki on hyvin. Huomenna ollaan viisaampia. Voi olla vaan sattumaa, että veri ja oireiden loppuminen on sattunut yhtäaikaa.

Hyvältä vaikuttaa se, että ei ole kipua ja että veren tulo on kohtuullista!!! Oireet saattaa olla loppunut vaan viikkojen takia! Veren vuoto voi johtua monesta asiasta, itellä vuosi rv 6 mutta johtui hematoomasta.

Ilmoittele huomenna missä mennään ja tsemppiä piinalliseen odotukseen!!

Toive ja 11+1
 
Alexa toivotaan että on vaan väärä hälytys! Mullakin tuli silloin esikoisesta verta. Se oli semmoinen kertaryöpsähdys, heräsin siihen yöllä. Mutta johtui ilmeisimmin hematoomasta (syy ei ultrasta huolimatta selvinnyt) ja vuotokin loppui melkein yhtä nopeasti kuin alkoi. Mulle sanottiin että jos ei kipuja ole niin todennäköisempää että on aivan vaaratonta. Tsemppiä!!
 
Alexalle tsemppii, toivon että kaikki ois hyvin.
Tääl hedari päivittäistä melkein, ei auta panadol eikä mikään.
Vitamiiniostoksillw ja unta, jospa olo kohonis.

Ei muuta jaksa nyt..

-manzana81, poks, poks 15!!
 
Alexalle hurjasti tsemppiä, niin kovasti toivon, että kaikki olisi hyvin! :hug: Tulethan heti kertomaan, mitä ultrassa selvisi?

Sipulisankari Ihania uutisia, onnea! :)

ON: Mekin saatiin kirje, seulonnan tulos: Ei kohonnutta riskiä, lukuja en muista :) Viimeiset neljä päivää on särkenyt päätä aivan tajuttomasti, osasyynä varmasti ihan jumissa olevat niska+olkapäät, mutta on ne ennenkin ollu jäykät, eikä ole tällaista ollut eli toukka selvästi on osasyy. Samoin tänään ollut ihan hirveä väsy, nukuin viime yönä melkein 9h ja otin vielä 2h päikkärit, mutta silti nyt silmät luppaa kiinni. Alkaisipa se virkeä ja energinen keskiraskaus jo! Mä oikein odotan sitä, että jaksaa pojankin kanssa touhuta ja valmistella talvea ja kaivella vintiltä vauvatavaroita jo esiin.

Nanski + toukkanen 12+6 (nimi vaihtuu vähän väliä ja jouduin kalenterista laskemaan päivät! :O :D Huomenna POKSUUU! :heart: )
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Hei! kaikille!

En ole hirveästi kirjoitellut kun on ollut hirveä paniikki et jos jotain tapahtuukin.....
Eilen np-ultra takana ja kaikki hyvin! Pikkuinen löytyi hyvässä kunnossa ja kyllä helpotti!
Askel keveni heti puolella ja pystyy keskittymään pitemmälle kun vain tähän päivään. <3

Laskettuaika muuttui joka on nyt on orpk86 15.4.2013

Ihanaa odotusta kaikille!

orpk86 ja pallero 12+3
 
Huomenta!

Kiitos kaunis kaikille tsemppaamisesta! Yö on mennyt ihan hyvin, ei vuotoa (no, ainakaan siteeseen saakka). Kipuja odottelin koko yön, mutta ei niitäkään tullut. Nyt lapset kouluun ja "vauva" tarhaan, sitten me lähdemme miehen kanssa kohti Kättäriä.
Minä juon kahvia tyhjään vatsaan, eikä laisinkaan tule etovaa oloa... No, nyt se on enää turhaa pähkäillä asiaa suuntaan tai toiseen, muutaman tunnin kuluttua tiedän missä mennään!

Onnea orpk86 ! Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!

Hyvää torstaita kaikille! Palaan asiaan myöhemmin!
 

Yhteistyössä