Huhtikuun Helmet 2012

moi!mäkin liityn tähän ryhmään,meidän pikkuinen on nyt koht 6kk,syntyi 25.4 ,pituutta 48cm ja painoa 2470gr,syntyi 5vk liian aikaisin.Hyvin voi.facebook ryhmä kiinnostais muakin tai jutustelu jonkun kanssa ihan privanakin.
 
6kk-synttärit meillä tänään! Minkälaisia mittoja teillä on puolivuotisneuvolasta? Nukkuuko muut vauvat hyvin yönsä? Entä onko hampaita tullut vielä?

Meidän tyttö oppi ryömimään 3 tai 4 viikkoa sitten. Hän on todella utelias ja liikkuu jo useiden metrien päähän. Eilen 6kk-neuvolassa todettiin pituus- ja painokäyrien menevän edelleen alamäkeä, uudet mitat 66cm ja 7085g, vaikka tyttö syö viisi kertaa päivässä noin desin verran sosetta/puuroa ja lisäksi 5-7 kertaa päivässä maitoa. Pienikasvuisuutta voi selittää runsas liikkuminen, mutta myös mahdollinen allergia, kokeillaan nyt ensimmäisenä maidotonta ruokavaliota (mä siis juon itse noin litran maitoa päivässä). Ollaan kyllä molemmat mieheni kanssa oltu pienikokoisia vauvoina. Ei siis mitään yllättävää. Maitoallergiakaan ei yllättäisi, tytön iho näyttää nyt atooppiselta ja multahan se atopia periytyy. Yhtään hammasta ei vieläkään ole puhjennut, vaikka olen odotellut niitä koska vain heinäkuusta lähtien. Yöunet vaihtelevat melkein laidasta laitaan. Usein on aika levottomia öitä ja usein tyttö haluaisi maitoa klo 12 ja 04. Viime yöksi pinnasänky siirrettiin kauemmaksi parisängystä ja oli kyllä rauhallisempaa kuin toissayönä.. toivottavasti se olisi nyt pysyvämpi muutos.
 
Maanantaina oli 6kk neuvola. Paino 8075g, pituus 68.5cm ja päänympärys tasan 45cm.
Paino tullut hieman maltillisesti, mutta terkka ei ollut huolissaan. Sanoi vain että tuolla liikkeen määrällä, ei ihme ettei painoa ole tullut tuon enempää.

venla84: Meillä edelleen nukutaan alle 3h pätkissä öisin. Olen asennoitunut että armeijaan on enää 17.5 vuotta, joten silloin saan sitten nukkua. Huumoria pitää olla, ei tästä muuten selviä. Olen nimittäin puhunut viimeiset kaksi viikkoa pyykinpesukoneesta pakastimena ym. (onneksi mies vielä ymmärtää mun puhetta).

Hampaita ei ole vielä. Toisaalta sain itse aikoina ensimmäisen hampaani 11kk iäkäisenä ja avokki noin puolen vuoden ikäisena, joten ei vielä mitään kiireettä.

Väinö jo kääntyilee selältä mahalle ja pari kertaa kääntynyt myös toisin perin. Ryömi ei vielä, mutta yritys on kyllä kova. Pylly nousee siihen malliin ylös ja jalat vispaa. Ja kun ei heti onnistu, niin alkaa huutamaan.

Pari päivää sitten koettiin ensimmäinen huutoa kakka. Lapsi huutaa naama punaisena ja minä pidän jalkoja koukussa vatsan päällä. Kakkaa tuli valehtematta 20cm pätkä. Olisi siis pehmeää, mutta raukka huusi uutta ja outoa tunnetta.

Pahoittelen sekavaa sepustusta, mutta tuo päänuppi alkaa jo olemaan aika pehmeä.
 
Meillä tuli 19 päivä 6kk täyteen, huomenna neuvolasta uudet mitat :)

Tänne ei mitään uutta, hampaita ei ole, ryömiä yrittää, välillä pylly nousee hienosti, mutta eteenpäin ei vielä pääse, hermo menee aika äkkiä tuossa lattialla mahallaan ja selällään ei viihdy hetkeäkään. Pyörii ympyrää kyllä tuossa mahallaan ollessa, mutta eteen- tai taaksepäin ei mennä.

Lihasosetta ja puuroa ollaan annettu nyt vajaa 1kk, hyvin maistuu kasvis- ja hedelmä/marjasoseiden lisäksi, mutta ei mitään vaikutusta yöuniin. Edelleen heräillään 2-3 kertaa yössä, huoh.. Ja tuttia saa 1-2 kertaa laittaa suuhun noitten välissä. Mut ehkä vielä joku päivä meillä nukutaan rauhallisesti :)

Huomenna sitten ilmoitellaan uudet mitat :)
 
Heissan!

Meilläkin 6kk-neuvola takana ja pojalla painoa 8kg ja pituutta 69cm, päänympärys 46,5cm. Nyt koisitaan ulkona päikkäreillä.

Pojalle tuli eka alahammas 4kuisena ja toinen kuukautta myöhemmin. Kolmaskin tuli siihen alas heti 5,5 kuisena. Nyt on onneks ollut taukoa hampaissa niin saa nukuttua niin lapsi kuin äitikin.

Yöllä poika heräilee pari kertaa niin että pitää käydä silittelemässä uneen ja ehkä laittaa tutti, jonkun aikaa ollaan menty niin että vasta aamuseitsemältä syö ja nukkuu vielä tunnin-pari.
Aamupuuro syödään siis yleensä 9 aikaan tai ehkä vähän jälkeen, sitten puolenpäivän jälkeen kasvissosetta ja loppuiltapäivästä hedelmävälipala ja illalla 7-8 aikaan iltapuuro.
Ollaan nyt laitettu kahtena aamuna vähän luumusosetta aamupuuroon kun on aika kova kakka ollut pojlla. Eilisen sit piereskeli ja itkeskeli, en tiiä johtuko luumusta mutta laitoin tänäänkin vähän ja hyvin on mennyt. Jospa se vähän auttas.

Lihoja arveltiin kokeilla ens viikolla. Onko kana parempi aloitusliha kuin possu? Vajaa kk sitten laitoin yhden lusikallisen "possua ja kasviksia"-sosetta mutta se aiheutti sellaset vatsanväänteet että jätin vähän myöhemmäksi. Nythän se vois jo paremmin sopiakin, tiiä häntä. Meillä ois yks purkki "bataattia ja kanaa" ja yks "possua ja kasviksia" tuolla odottelemassa kokeilua:)

Täällä poika kääntyilee mahalta selälleen ja päinvastoin, vajaa 5 kuisena se meni kierimällä eteenpäin mutta nyttemmin pyörii vaan masullaan napansa ympäri. Täällä ei vielä ryömitä, viikko sitten tajus konttausasennon ja siinä sitten heijjaa itteesä eestaas :). Sängyssä näyttää paremmin tajuuvan sen ryömimisen mutta ei matolla.
 
Meillä syntyi reilun 2vko myöhässä poju, mitat syntyessään 3950g/50cm, oli isoin viidestä lapsestamme, vaikka kolmonenkin syntyi tasan 2vko lasketun ajan jälkeen. Mitat tulleet alas kuin lehmänhäntä, 6kk neuvolassa 7200g/68cm. Nuorin siskonsa oli puolivuotiaana jo kymmenkiloinen, mutta ihan kiva ettei samasta muotista ole kaikki :) Kaksi hammasta on pojulla ja ylhäällä näkyy jo etuhampaat. Nousee itse istumaan selältään. Taitaa käydä kuten kakkosen aikaan kun tyttö käveli jo juuri ennen 10kk-päiväänsä, sen verran liikunnallinen tuntuu poju olevan. Edelleen olen todella iloinen että poika syntyi, muut 4 kun tyttöjä :) Vaikka hirmu iloinen olen koko perheestä, niin ilo on suuri kun poikakin tähän lisäksi saatiin, kun vielä viimeinen lapsemme on, sterilisaatiossa kävin jo elokuussa. Sen olisin sukupuolesta riippumatta tehnyt, viittä lasta ollaan miehen kanssa aina toivottu. Ihanaa ja leppoisaa hoitovapaata tässä pidetty, hienoa että saan olla kotona ekaluokkalaistakin vastaanottamassa iltapäivisin, vaikka ensi syksynä olen lupautunut töihin palaamaan, niin nautitaan nyt tästä niin kauan kuin kestää :)
 
6kk neuvolassa nyt sitten käyty (tai jo viime viikolla)

Mitat: 9kg (3630g) ja 70cm (50,5cm), hienosti kasvaa :) :heart:

Ensimmäinen hammaskin saatiin jo :kiss: 2 päivää sitten kauppareissulla sen huomasin.. Siinä nukuttiin pari hyvää yötä (tais hammas tulla läpi) ja nyt taas aika levotonta välissä, mut luulen että toinen hammas alas ois kans kovaa vauhtia tulossa :) Esikois pojallakin tuli eka hammas 6½kk iässä keskimmäisellä eli tytöllä eka hammas tuli 3kk iässä ja ensimmäinen maitohammaskin irtosi tytöllä jo 4 vuotiaana, nyt on viis ja hampaita lähtenyt jo 4 :) Esikoisella ensimmäinen maitohammas irtosi 6 vuotiaana :) Näin ne on erilaisia nämä murut :)

Josefia ja Aleksi 6½kk :heart:
 
Mieki oisin vielä tyrkyllä FB-ryhmään :)

Meillä poika lähti ryömimään lauantaina. Nyt pitääkin sit olla koko ajan vahtaamassa mihin menee :) Ja tottakai yölläkin pitää reenata...

Nii ja seuraava neuvola on sit jo puolentoista kuukauden päästä edellisestä ku eivät lääkäriaikaa saa lähemmäks joulua. Pituusmittaus on kyllä pojan mielestä niiiiiin kauheeta :)
 
josefialla on hurjan pitkä poika:) Tai sitten meillä on vaan tappilapsia:kieh:
Täällä ei neiti vielä ole innostunut liikkeelle lähdöstä sitten ollenkaan:| Mahalleen jos joutuu niin alkaa natisemaan tosi nopeasti tai laittaa naaman lattiaa vasten ja tekoitkee..Sylissä kyllä istuessa heiluu kun olis keinumassa..
Tyttö täytti jo 7kk:O ja painoa on sen 8kg suunnilleen ja pituuttakin tullut koska 62cm vaatteet on jäänyt pieniksi..On tosi melko pullea niin kai sitä leveyteen menee:D
Lihasoseista oli puhuttu,meillä kana menee parhaiten,naudasta meni vatsa kovalle..Ollaan alettu siirtymäänkin niihin isoihin purkkeihin mutta ei tykkää sattumista..tai no syö mutta vähemmän kuin sileää sosetta ja muljuttaa suussaan puol päivää:headwall:
Hampaita ei oo vielä tullut vaikka kuolaa on kyllä vaikka muille jakaa..
Juttelu on alkanut olemaan tytöstä kivaa; Äitää,tättää,pöppää,hättää ja kaikki on mömmää välillä..
Meinaatteko ostaa vauvalle millaisia joululahjoja?jos vinkkejä saisi:p tai kuvakalenteria vaikkei siitäkän varma ymmärrä=)
sekava viesti mutta vaavi sylissä heilumassa ja ajatus ei liiku..:)
 
No joo, meillä oli eilen 7 kk -neuvola eli semmoinen ylimääräinen ohjelmanumero. Ei siihen siis mitään sen kummempaa syytä, mutta saatiin käydä juttelemassa kuulumisia jne., kun ei täällä pikkukylällä ole neuvolassa ruuhkaa. Mukava vain, kun näkee, kuinka paino ja pituus ovat kehittyneet. :)

Painoa on nyt 8375 grammaa ja pituutta 68,7 senttiä. Mössöjä on syöty reilu kuukausi, ja hiljattain on alettu kokeilemaan lihapitoisia. Kaksi etuhammasta on ilmaantunut alas, ja poika on välillä aika kimpaantunut, kun suussa ei vissiin tunnu kasevalta... :x Myös meillä tätätetään ja käpätetään, samalla pikku käsi paukuttaa pöytälevyä, jos aikuiset eivät tajua. :D

Lattialla möyrimiseen alkaa ilmaantua piirteitä, jotka viittaavat etäisesti ryömimiseen. :D Sängyssä patjalla ryömiminen sujuu ihan eri malliin kuin tuossa hiukka liukkaalla laminaatilla, jolla on mukava pyöriä navan varassa. :)

Joululahjaksi vauvalle varmaankin pehmeää pakettia, vaatetta tai jokin mukava lelu...
 
avantasia: Mulla on kaikki lapset pitkiä :) Tyttö oli tuossa 6kk kieppeillä jotain 69cm ja esikois poikakin jo reilu 70cm, nyt tuo esikois poika on 8 vuotta ja 150cm pitkä :)

Joululahjaksi vauvalle pulkka, taaperokärry, vaatetta ja joku eläinkirja jossa olis eläin ääniä :) Nämä on toivelistalla jonka äiti on kirjoittanut :)
 
Moikka!
Mitäs tänne kuuluu?

Meijänkin äijä on jo yli 6kk, siinä se aika menee! Vähän tilanne päivitystä.. Painoa neuvolassa oli 11,2kg ja 72 cm, hyvin kasvanut. Poika ryömii jo kovasti, tai enemmänkin etenee potkimalla, vielä ei ihan täysin oo käsiä hokannu. Sylissä/sitterissä ei enää juurikaan viihdytä vaan lattialle täytyy päästä möyrimään :)

Kaks alahammasta tekee tuloaan, niistä todennäköisesti nousikin 38,5 asteen kuume kahdeksi päiväksi.

Joululahjoja en oo oikeestaan miettinyt vielä ollenkaan, voi kyllä olla ettei vauvalle juurikaan mitään edes osteta kun ei vielä ymmärrä lahjojen päälle, jos muutama paketti tulee sukulaisilta. Sellasessa vauvapulkassa esikoinen ainakin tykkäsi istua eli se oli silloin kyllä ihan hyvä hankinta :)

Ootteko ottaneet influenssa rokotteita lapsillenne? Neuvolassa kysyi viimeksi halutaanko mutta eipä otettu, ei oo esikoinenkaan saanut enkä ite ottanu raskausaikanakaan.

Niin ne lapset on erilaisia, esikoinen nukkui omassa pinniksessä 6kk iässä koko yön kun nyt taas tän vauvan kans heräillään tissille montakertaa yössä..Saa nähdä miten joskus siirtyy omaan sänkyyn ja kuinka nukahtaminen ilman rintaa sitten onnistuu..Et kyllä pullolapsen kanssa yöt helpottui tuossa 6kk isässä kun jätin yöpullon pois, niin ja kun tämä poitsu kun ei tuttiakaan oo huolinu. Voiskohan tuota tuttia yrittää vielä totuttaa ja onko kellään kokemusta et tottuukohan enää edes tuttiin?
 
Hiljaista on täällä palstalla...

Ensiviikolla tulee jo 7kk täyteen. Tänään käytiin hakemassa ensimmäinen influenssapiikki, toinen tulee sitten 8kk tarkastuksen yhteydessä. Itse olen saanut influenssa rokotteen joka vuosi yli kymmenen vuoden ajan (astma). 2011 sairastin sikainfluenssa ja influenssa samalla kertaa ja voin sanoa etten soisi sitä pahimmalle vihamiehellenikään. Yhdessä vaiheessa jo piti miettiä että lähteekö ensiapuun vai kulkeeko se henki. Onneksi ei tarvinnut mennä.

Hampaita ei ole vielä tullut, puree ja kuolaa nyt taas enemmän. Lattialla ei suostu oikein olemaan, hermostuu herkästi kun ei pääse eteenpäin. Ympyrää pyörii kyllä jos suostuu olemaan lattialla niin pitkään.

Meillä yöt on edelleen samanlaisia. Väinö nukkuu olohuoneessa patjalla ja vanhemmat vuorottelevat vieressä. Herää edelleen 4-8 kertaa yössä, ei osaa nukahtaa itse uudelleen vaan vaatii tissiä tai hyssyttelyä. Olen viimeksi maaliskuussa nukkunut 3h putkeen...
Tuttia koetimme antaa nyt tissin sijaan, Väinö vain luulee että se on purulelu. Saattaa pari kertaa imaista, mutta pääsääntöisesti puree otsanahka kurtussa.

Työpaikallakin kävin pyörähtämässä. Ensimmäinen työpäivä on 4.3.2013 eli siihen asti meillä on aikaa saada toi lapsi nukkumaan hieman paremmin.
 
mymosa
Hei,
kirjottelin sattunnaisesti odottajissa aikoinaan. Meillä poitsu loppuviikosta 7kk ja 6kk mitat oli 67cm/7520g muistaakseni :)
syödään jo kaikkea, aamu- ja iltapuuro, 1x kasvis sekä 1x liharuoka.

Ei hampaita, ei ryömi eikä konttaa. Kierii ja vierii kyllä.
Päiväunia nukkuu yhdet 4-6h ja yöt 10-12h, ehdottomasti omassa pedissä ja ulkona. Sisällä ei nuku enää pitkiä päiväunia.
 
Meilläkin tuli 7kk täyteen viime sunnuntaina. Ollaan pidetty sellasta lempeetä unikoulua kun poika ei tuossa jossain välin nukahtanu millään jos siinä pinniksen vierellä ei istunu isi tahi äiti. Ollaan vaan lähdetty huoneesta ku poika on rauhallinen, alussa alko heti se huuto, sit vaan käytiin rauhottelemassa ja kääntämässä jos oli ryöminy jalkopäähän. Ei olla raaskittu jättää kylläkään itkemään, pieni kätinä eri asia. Parin päivän päästä ei enää itkeny, saatto kyllä ryömiä jalkopäähän ölisemään mut sit vaan käytiin kääntämässä ja toivotettiin hyvät yöt. Päiväunille pinnikseen sama homma. Nyt tänään nukahti ekalla kerralla päikkäreille mikä tuntuu ihmeeltä, n. kuukaus sitten meni se puol tuntia ennen ku sai sisälle nukkumaan. Yölläki oon nyt kuulostellut vähän aikaa ennen ku meen tuttia laittamaan, yleensä kätinä loppuu aika pian ja poika nukahtaa itekseen.
En ois ite uskonut että auttaa mitään mut mies halus kokeilla. En tiiä vaikuttaako ikä millään tavalla.
Sekin varmaan autto kun sai oman huoneen ja rauhan.

Koirista poika tykkää, matkii niitten haukkumista ja käy repimässä turkista ja isompaa naamasta. Ite oon sitä mieltä että eläin on aina eläin oli sitten miten kiltti ja lepposa hyvänsä, pitää koko ajan olla siinä "kyttäämässä" vieressä et ei satu lapseen eikä koiraan. Joskus kun mies on töissä enkä jaksa vahtia niin laitan toiseen tilaan koirat. Pienempi on ainakin vähän kärtty :/

Mut joo nyt heräs poitsu :)
 
Kirjoittelin aikaisemmin noista influennsarokotteista. Väinölle ei tullut mitään mainittavaa siitä piikistä, ei edes kipeää jalkaa. No mulla alkoi nenä vuotamaan la-iltana, sunnuntaina tuntui aika kehnolta olo, aivot vuotivat nenän kautta ulos ja iltapäivästä särki niveliä. Lämpöä oli korkeimmillaan 37.9. Su-ma välisenä yönä ihmettilin olinko nukkunut tissini päällä kun sitä vähän jomotti. Maantaina-aamuna oikea tissi oli arka ja punainen, mutta ei mitään kovaa pattia tuntunut. Lämpö+Burana+hieronta+pumppaus x1 auttoi ja tiistaina oli vain enää hellä. Vaikea sanoa mikä tuli mistä...

Meille tuli tänään täyteen se 7kk. Ei ryömi, ei konttaa. Istuu tuettuna ja seisoo hetken jos pitää käsistä kiinni. Kun mä luen noita teidän juttuja nukkumisesta ja muusta, tuntuu kuin me tehtäis jotain väärin meidän pikkuisen kanssa. Eli Väinö edelleen nukkuu huonosti, tissi on hänen turvansa ja lohtunsa. Mä edelleen odotan kuin kuuta nousevaa, että oppisi itse nukkumaan ja vähentämään tissuttelua. Mä en rehellisesti sanottuna jaksa enää kauaa. Alustavasti ollaan suunniteltu, että viimeistään tammikuussa aloitetaan unikoulu. Niin pelkään ettei pelkkä tassuttelu riitä, vaan että pitää huudattaa.

Kohta alkaa jälleen yksi yö lusittavaksi...
 
CVAD Jaksamista tilanteeseen, toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun tilanteeseen. Mutta se täytyy todeta että vauvat on vaan erilaisia kaikessa ihanuudessaan :) (tarkoitan tällä ettette varmasti mitään väärin tee) Teillä nyt sattuu olemaan sellainen kaveri joka kaipaa sen vanhemman siihen viereen rauhoittuakseen/nukahtaakseen. Toki varmasti kuulostaa epäreilulle jos joidenkin vauvat nukkuu yöt läpeensä kun itse joutuu heräämään tsiljoona kertaa tuudittamaan vauvaa.

Itsellä nää lapset on ollu nukkumisten, syömisten ja liikkumisten suhteen kuin yö ja päivä. Ensimmäinen lapsi oli täysin korvikevauva ja rytmi melko tarkka pienestä pitäen, nukkui yöt hyvin, eikä tarvinnut nukahtaakseen vanhempia. Kääntyi selältä vatsalle vasta yli 7kk ikäisenä ja ajattelin ettei lähe liikkumaan ollenkaan.

Tää poitsu ollut täysimetyksellä ekat 4kk ja käytännössä roikkunut ekat 3kk tissillä 247. Nukahtamiseen vaatinut tissin tai sylissä heijaamisen. Kääntyi vatsalleen muutama päivä ennenkuin täytti 3kk ja nyt jo ryömii vauhdilla. Päiväunia nukkui aamupäivisin sylissä, mutta nykyään nukahtaa vain vaunuihin ulos, yöksi onneksi nukahtaa mun viereen meidän parisänkyyn (nukutaan pojan kanssa kahden sängyssä, mies ajettu evakkoon) Öisin heräillään 2-4 kertaa ja ylös aamulla noustaan 4.30-5.30 yleensä jo vailla viisi.

Joskus mua on mietityttänyt, että jotenkin odotetaan joka paikassa että jo pienellä vauvalla on joku rytmi päivässä ja yöt täytyy nukkua läpeensä heti kun synnäriltä kotiin pääsee, no ei nukuta perkulettos! Mutta onhan tää rankkaa kun yöt on katkonaisia, saati jos vauva olisi vielä omaanikin vaativampi.
 
välillä kuulumisia tänneki, paljon oon tätä pinoa ajatellu, mut viime kerran jälkeen iski mieletön pahoinvointi, hyvä kun sai sillon pojan hoidettua ja syötettyä... ja ku se loppui niin en oo saanu vaan aikaseks... mut kiva että täällä on vielä ihmisiä kirjottelemassa ja vaihtelemassa kuulumisia :hug:

H_M_P olen samaa mieltä koirista, meillä on kans iso koira, kilttihän se on aina ollu mutta en jätä poikaa ja koiraa kahden, haluan nähdä koko ajan mitä tapahtuu, tähän asti kaikki hyvin:)

CVAD on ehkä helppo puhua kun meillä on nukuttu kolmekuisesta läpi yön, mutta esim. ystäväni tyttö täytti juuri vuoden, ja lopetti vasta viime viikolla yösyömisen, tai siis se lopetettiin, ja tiedän melkein uolitoista vuotiaankin pojan joka ei nuku vieläkään koko yötä. yritän siis sanoa että en usko että teet mtään väärin, luulen että kaikki ollaan sen verran erilaisia ihmisiä vauvasta asti että kukin kehittyy omassa tahdissaan.

sitten omia kuulumisia...
meillä ensimmäinen hammas alas eteen puhkesi heti kun tuli 5kk täyteen ja viereen heti pian toinen hammas, viimeisin hammas puhkesi ylös kulmaan oikealle puolelle sinä yönä kun tuli 7kk täyteen, yläetuhampaat tekee tuloaan, pullottaa jo kovasti:)
ryömimään poika alkoi pian kun täytti 7kk, ja lujaa mennään, konttausasennossa käydään vähän väliä mutta ei löydy pitoa kun äiti ei oo saanu kesän jälkeen vielä mattoja lattiaan... (johtuu siitä etten jaksa siivota sitä kuramäärää ja pesettää mattoja moneen kertaan ennen pakkasia kun tuo koira kantaa hiekkalaatikollisen hiekkaa sisään joka päivä...) istuu jo hienosti, istumisen aloitti ilman tukemsia siinä 7kk pintaan, tosin väsyneenä ei pysy välttämättä istumassa... mutta en pysy minäkään jos oon tosi väsy:LOL:
päiväunia nukkuu aamusella 1-2 tuntia ja 12-14 aikaan puolitoista-3 tuntia, meillä siis heräillään 5.30-8 välillä, miten millonki, mutta poika viihtyy hienosti omassa huoneessa omassa sängyssä sinne 6.30 asti että nostan pojan aamuhommiin, en oo halunnu opettaa että noustaa 5.30, en todellakaan, vaikka ite heräilenki niihin aikoihin (aikasin herääminen johtuu taas kai raskaudesta). oon siis yrttäny opettaa että ennen 6.30 ei nousta.
poika on sairastanu pari korvatulehdusta ja yhden flunssan, ja valvotti sen yhden yön jossain vaiheessa... en voi siis moittia. mutta meillä tuo isoveli kantaa päiväkodista niitä bakteereja aina meillä ollessaan, niin uskoisin että tulee herkemmin sairastamaankin niin kauan kun vastustuskyky paranee.

miehen pojalle kun kerrottiin uudesta raskaudesta, eli on sen 4v, niin totesi kovaan ääneen että "ei taas, miiksii??!!!" mutta ei oo enää myymässä kauppaan kumpaakaan sisarusta, toivoo pikkusiskoa:) ens viikolla on rakenneultra niin katsotaan mitä sieltä on tulossa:heart: nyt on menossa 20+4

yritän käydä vähän aktiivisemmin... mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille:)
 
suska84,mietinkin viime viikolla että missä vaiheessa sun raskaus menee ja miten oot jaksellut kun on vauvakin hoidettavana:)?
Miten muilla on töihin/opiskeluun lähtö?Mä itse olen kotona vuoden 2014 loppuun asti..Alkaa olla jo huono omatunto kun jääny lomille 2009 vuoden alusta:ashamed:
Mutta kolmannesta silti haaveilen ja sehän tietäisi vaan pidempää poissaoloa töistä, kohta en kehtaa siellä enää näyttäytyäkään:D
hampaita ei meidän tytöllä ole vaikka tuntuu siltä että kovasti olisi tulossa..
Liikkuminenkin on vähäistä,pyörii vaan ympäri lattiaa mutta ei lähde ryömimään..Ostettiin kävelytuoli niin sillä pääsee vähän taaksepäin hyvällä tuurilla mutta ei jalat osu kunnolla maahan.:p
CVAD..Täällä myös nukkuminen välillä hankalaa..Tuttia tutin perään ja pidän kättä vauvan vatsan päällä niin alkaa rauhoittumaan..Toivottavasti unikoulu auttaa:)
Onko muilla vaununkoppa käytössä vai ootteko siirtynyt jo ihan rattaisiin?
Mukavaa marraskuun loppua:wave:
 
täällä ollut tänään 8kk neuvola,tyttö oli 68,5cm 8275g..Hyvin kasvaa:)
Tuntuu että ottaa pojan(3,5v) painossa kiinni,tänään myös hällä oli painokontrolli 12,9kg eli ei ihan hirveää eroa enää:p
Lähete saatiin fysioterapiaan kun tytön ylävartalo heikonpuoleinen..Mitähän siellä tehdään?
Esikoinen on myös koristellut oman joulukuusen:LOL:
Hyvää joulun odotusta..
 
Joulukuu!! :heart:

Pojalla tulee neljä alaetuhammasta yhtäaikaa...ensin näytti että tulee vaan kaks, mutta nyt pilkottaa 4 hammasta jo ikenestä.

Mites, mikä teillä on pakkasraja, että viette vauvan ulos vaikka nukkumaan? Meillä olikin tuossa ongelma kun ei voinu myrskyn takia viedä vaunuja ulos ja poitsu ei päikkäreitään muualla oikein suostu nukkumaan. Toivottavasti ei tuu pitkiä kovia pakkasia tänne etelään, muuten ollaan helisemässä..
 
Moi!

En ole mitään pakkasrajaa päättänyt, luin joku aika sitten väitöstutkimuksesta, jossa todettiin vauvan heräävän, kun elimistö alkaa jäähtyä. Jotain muistaakseni tutkimuksessa sanottiin -15 asteesta, joten ehkä se sitten on raja...

Meillä on Emmaljungat ja pehmeä kantokassi (quadrolift). Kantokassin päädyn ja kahvat poistin jo puolitoista kuukautta sitten, kun tyttö alkoi olemaan kova liikkumaan ja kantokassin turvallisuus alkoi epäilyttämään. Nyt kantokassi on rattaissa lämpöpussiksi muutettuna.

Hampaita ei vieläkään ole puhjennut. Yöt ovat muuttuneet todella levottomiksi. Parin viikon ajan tyttö nukkui jo 6-8 tuntia putkeen, mutta yöt muuttui muutama viikko sitten ja nukutuksestakin on tullut todella vaikeaa. Johtuu osittain varmaan liikkumisen harjoittelemisesta, mutta on ehkä myös eroahdistusta - eilen en meinannut millään saada tyttöä omaan sänkyyn rauhallisena ja yöllä jouduin ottamaan taas viereeni nukkumaan. Tänä aamuna tyttö lähti huomaamattani kainalostani ryömimään ja tippui sängyltä! Onneksi selvittiin säikähdyksellä. Vajaa viikko 7kk synttäreiden jälkeen tyttö nousi tuen varassa seisomaan ja eilen jo kävelikin tuen varassa! (ikää nyt siis 7,5kk). Oon itse oppinut suunnilleen saman ikäisenä, mutta ilman tukea kävelin onneksi vasta 12kk ikäisenä =D eli odotettavissa on, ettei ehkä vielä muutamaan kuukauteen meidänkään tyttö kävelisi.

Mitoista en tiedä mitään, kun 7kk neuvola peruuntui flunssan takia.
 
Meillä oli juuri 8kk neuvola, poju 75cm/8200g. Alamäkeä painokäyrä heittänyt siitä lähtien kun imetys loppui :( Sai poimittua rusinat pöydältä pinsettiotteella vaikka kotona ei edes isosiskojen barbikenkiä ole ottanut lattialta niin. Ryömii hirmusti ja nousee polvilleen tukea vasten, toinen jalka jo ottaa tukea mutta tuskin kauaa kestää että nousee tukien ylös:) Kaikenkaikkiaan tuntuu kehittyvän kuten toiseksi vanhin siskonsa joka käveli tuetta jo ysikuisena:)

K&poju 8kk tänään

ps.SUSKA, minulla myös uusi raskaus jo,rv.16 mennään ja lapsivesitutkimuksen ansiosta tiedetään että TYTTÖ tulossa:)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kultsu uudesta raskaudesta=)
Onkohan huhtikuisia vielä muitakin keille on tulossa vauvoja? Mä ihan vihreänä kateudesta:D mutta eiköhän meillekin vielä kolmas tule joskus:heart:
Meillä ei tyttö vieläkään oon lähtenyt ryömimään,kierii kuitenkin ja yrittää pystyyn..
Sormiruokailemaan olla alettu ja omena tuntuu uppoavan oikein hyvin,kuten myös lelut ja paidan narut:p
Ulkoiltu ollaan ihan kovassakin pakkasessa..Oon pukenut sisävaatteiden päälle toppapuvun ja laittanut tytön vielä makuupussiin, ei ainakaan kylmältä ole tuntunut:)
Hyvää viikonloppua!
 

Yhteistyössä