Tervehdys kaikille tasapuolisesti. Meillä nyt unikoulua takana kuukauden verran vaihtelevalla menestyksellä. Eilen siirrettiin pinnasänky olohuoneesta meidän makkariin. Viime yö oli sitten aika kamala. Väinö heräili 1-2h välein ja känisti/huusi aina lähes 45min putkeen. Puoli kolmelta otin viereen ja siinä sitten nukkui rauhallisesti. Johtuikohan tuo uudesta nukkumapaikasta vai jostain muusta.
Miten te laitatte omat lapsenne nukkumaan?
Hereillä sänkyyn vai hyssytättekö jonkin verran? Jääkö helposti sänkyyn, kuinka kauan kestää ennen kuin nukahtaa, huutaako tai känistääkö? Meillä edelleen hyssytellään sylissä kunnes on melkein unessa ja sitten lasketaan sänkyyn (joskus kyllä ihan nukahtaakin syliin :ashamed: ). Silti tarvitsee nostaa ajoittain useita kertoja takaisin syliin kun känistää. Ollaan kokeiltu laittaa parina iltana hereillä sänkyyn, mutta alta 5min sieltä kuuluu sellainen huuto että on pakko käydä ottamassa syliin. Onko jotain neuvoja antaa?
Miten muiden yösyötöt? Väinö edelleen syö 2-3 kertaa yössä, ei vain suostu rauhoittumaan ilman rintaa. Välillä tuntuu että mulla on vanhemmuus ihan hukassa ja että muiden lapset kasvaa paremmin ja heitä osataan hoitaakin paremmin. Alkaa selkeästi olemaan stressiä ton työhön paluun kanssa.
Ensimmäinen hammas tuli tammikuun puolessa välissä alas ja nyt näyttää että ihan lähipäivinä viereen tulee toinen. Ei kyllä huomattu mitään muutosta pikkuisessa kun eka hammas tuli, aamulla vain ihmettelin kun annoin lasista juotavaa että mihin se nyt kilahti
Tampereella ei ainakaan ole säännönmukaisesti 10kk neuvolaa, vain ainoastaan silloin kun haluavat kontrolloida jotain. Kuten meillä tuo paino, kun sitä ei tule tarpeeksi pituuteen nähden. Meillä ei edelleenkään ryömitä/kontata ym. nätisti pyörii ympyrää ja työntää itseään taaksepäin. Kovin kärsimätön tuo Väinö on, kun laittaa mahalleen lattialle niin heti kun ei pääse liikkeelle itse, alkaa huutamaan. Myydäänkö kärsivällisyyttä jossain purkissa? Ajattelin alkuviikosta soittaa uutta fysioterapeutin aikaa, jos sieltä saisi jotain uusia kikkoja lattialla olemiseen.
Me aloitettiin maitotuotteiden maistelu, kun 9kk tuli täyteen (neuvolan luvalla). Niistä ei ole onneksi tullut mitään masuvaivaa tai muutakaan. Ensimmäisellä kerralla lapsi katsoi "mitä tämä on"-ilmeellä, mutta söi kyllä kiltisti. Nyt ollaan maisteltu viiliä, jugurttia, rahkaa, raejuustoa. Kohta kai pitäisi kokeilla ruokaa minkä valmistuksessa on käytetty maitotuotteita.
Meillähän on se tilanne, että avokki on työttömänä ja talous ei anna periksi mun jäädä kotiin. Ensimmäinen työpäivä on 11.3. aluksi teen 30h/vk (eli 78% työaikaa) ja öitä ei nyt ainakaan ensimmäisessä listalla ole. En kyllä millään haluaisi mennä vielä töihin, mutta vaihtoehtoja ei ole.
Ollaan avokin kanssa puhuttu toisesta lapsesta. Päätettiin että mennään naimisiin ensin ja sen jälkeen sitten saa tulla. Saatiin samalla päätetty myös hääpäivä tai siis vuosi. (Olemme menneet kihloihin seurustelun vuosipäivänä ja kun olen saanut miehen muistamaan yhden päivän, niin ei sitä kannata enää vaihtaa). Eli 2014 olis se vuosi, ollaan silloin oltu 15vuotta yhdessä, 7 kihloissa ja Väinökin osaa silloin kävellä alttarille itse.
P.S. mä edelleen haaveilen 3h tai yli unista...