Hei taas pitkästä aikaa
Jaksamisesta: En ole täällä hetkeen kirjoitellut, on ollut niin rankkaa henkisesti töissä. Tilanne on kärjistynyt niin pahaksi, että minun täytyi eilen hakea
sairaslomaa. Olen nyt sitten ainakin aluksi tämän viikon poissa töistä. Lisäksi työnantajaan otetaan tällä viikolla yhteyttä Työsuojeluhallinnosta. En jaksa enää näitä syytöksiä, painostusta, syrjintää, tilanteen vähättelyä ja lakisääteisten velvotteiden laiminlyömistä. Kun ei onnistunut hyvällä, niin nyt täytyy sitten turvautua järeämpiin keinoihin...
Hankinnat: Olemme sentään suurimmat hankinnat varmaankin tehneet. Vaunut, turvakaukalo, pinnasänky ja jonkinverran vaatteitakin on olemassa. Sängyn päälle on olemassa vielä hoitoalustakin, ja hoitotaso meiltä löytyy vessasta ja valmiiksi. Ostimme myös lipaston vauvelin vaatteille. Vaatteita on kertynyt tuttavilta jo mukavasti, mutta en ole vielä ehtinyt käymään läpi, montako kappaletta mitäkin "mallia" ja kokoa on. Montako niitä edes pitäisi suunnilleen olla, että pärjää hyvin?
Pinnasänky pitäisi vielä maalatakin ennen vauvan tuloa. Kuinkahan turvallista tuo maalaaminen on raskausaikana? Haluaisin kovasti tehdä sen itse, mutta millaisethan suojavarusteet siinä täytyisi olla?
Harsot: Valistakaa nyt tyhmää, mutta minä en oikein edes tiedä, mitä nuo harsot ovat, miltä ne näyttävät ja mihin kaikkeen niitä tarvii.
Entä paljonko niitä tarvitsee?
Nimi: Etunimi meillä on jo melko varmuudella selvillä, mutta loppuosa vielä puuttuu. Sitä on jotenkin hirmuisen vaikea keksiä. Tuntuu siltä, että kaikki kivat nimet on jo "varattu" tai sitten niistä tulee vaan mieleen joku ikävä ihminen, eikä sen mielleyhtymän takia voi nimeä antaa, vaikka nimi muuten olisi oikein mainio.
Kummit: Mies ei kuulu kirkkoon ja minäkin kuulun oikeastaan vain siksi, etten ole jaksanut erotakaan...
Meille ei virallisia ristiäisiä tule eikä siten kummejakaan. Olen kuitenkin eräänlaisen kummitittelin luvannut ainakin siskolleni, jolle tämä vaavi on todella tärkeä.
T. minimami + minimies 27+1