¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Napa ei oo pullahtanu vielä ollenkaan. Vähän on muoto muuttunut pyöreämmäksi. Ei kyllä haittaa, vaikkei pullahtaiskaan.

Meillä on yks kummi valittuna. Kompromissina pidetään nimiäiset/nimenantojuhla/syntymäjuhla/vauvahössökekkerit (en oo vielä päättäny, mikskä niitä kutsuisin :D), tän takia ei tuu kastekummeja vaan sivarikummit. Eipä ainakaan oo rajoituksia, kun voi itse miettiä. Yhtä hyvää kaveria oon pyytänyt, kun tiedän sen olevan tästä lapsesta innoissaan. Parempi, että jaksaa hössöttää lapsen kanssa ja pitää yhteyttä, kuin että ois joku, jota vaan tavan vuoks pyytäis.

Vauvan sukupuoli varmaan osittain vaikuttaa, ketä muita pyydetään kummeiks. Virallisesti pariutuneita ei tuttavista montaa löydy, niin ei onneks tartte pariskuntia pyytää. Sukulaisiakin on aika vähänlaisesti ja ne asuu kaukana. Ja totta puhuen ei ne välit omiin sisaruksiinkaan oo kaikista ruusuisimmat. :D Koittanu miettiä, kuka nyt sitten oikeesti jaksais pitää yhteyttä lapseen muutenkin kuin jonkun joululahjan muodossa, vaikea vaan tietää. Omat kummisuhteet vanhempien avioero sotki aika totaalisesti, ite en sellasta haluais.

Pesänrakennushalut on kyllä nostanu päätään. Neulon jo toisia villahousuja, mietityttää vaan, onko lähellekään oikean kokoset. Jos pikkusen rahatilanne helpottais, niin vois jo alkaa hommata kaikenlaista pientä. Sitä pelkää, että jos jää ihan loppuraskauteen, niin ei sitten jaksakaan enää laittaa mitään kuntoon. Maha tuntuu nyt jo olevan joka paikassa tiellä. Ei enää suihkuunkaan tahdo mahtua yhtä aikaa miehen kanssa. :stick:

felina (huomenna 30 täynnä!)
 
Täälläkin pesänrakennushalut on tulleet vahvemmiksi. Ostin vauvalle vähän sukkia ym pientä. En ole kyllä vielä pessyt noita uusia+äitiyspakkauksen vaatteita, joskos tuossa ens kuun aikana :) Imetystyyny on vielä hankkimatta+vaipat ym.

Ostatteko muuten vauvalle varmuudeksi korviketta kaappiin? Mulla esikoisen kohdalla maidontuotanto ehtyi eräänä sunnuntai-iltana, joten oli kiva että kaapissa oli valmiina NAN:ia.

Entäs missä vaiheessa aiotte pakkailla sairaalakassia?

Kummit: Ai kauhee, oletteko te jo pyytäneet kummeja? Tunnen olevani myöhässä :D Esikoiselle kysyttiin kummeja viikkoa ennen laskettua aikaa. Mutta tälle seuraavallekin on kummit kyllä mietittynä, pitäisi vielä kysyä :) Ehkä tässä joku päivä voisikin. Tälle toiselle lapselle tulee myös kaksi kummia kuten esikoisellekin. Esikoisen kummit ovat miehen veli vaimoineen, nyt kummit tulevat vuorostaan mun puolelta. Mulla ei ole sisaruksia, joten pyydän kahta ystävääni.

Se ois tänään "kolmekymppiset":

Ceali ja Lilleri 30+0 POKS!
 
Ostetaan korviketta kappiin:wave:
Kummit on jo valittu, meillä ei oo hirveesti vaihtoehtoja ku kaikki on jo kaikille kummeja, mut mun pikkuveli täyttää 16v. tänä vuonna ja ei oo viel kenenkää kummi, ja sit mun työkaveri...siinäpä ne :) Tää mun työkaveri pyysi mua hänen tytön kummiksi(synty marraskuussa), ja ajattelin nyt hänet nakittaa meijän vauvan kummiksi :D Hällä vähän sama syy, et ku ei oo oikeen kummeja ja se 2 pakollista pitää saada :D
 
kummeista Me ei miehen kanssa kuuluta kirkkoon joten tämä kummiasia on ollut hieman hankala. Kummeushan on kristillinen perinne ja (nyt tulee suora lainaus) kummin tehtävänä on kasvattaa kummilastaan hengellisessä elämässä ja tavoissa. Kummin tulee tuntea oma uskontonsa edes perusteiltaan ja perustotuuksiltaan ja pystyä siirtämään nämä tietonsa ja taitonsa myös kummilapselleen. Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa kummin tehtävä on olla vanhempien apuna lapsen kristillisessä kasvatuksessa.
Saatan olla hieman turhan tarkka tämän tulkinnan suhteen mutta ennen kuin pyydetää "kummeja" täytyy meidän miehen kanssa käydä keskustelua siitä mitä meille kummeus tarkoittaa ja/tai voisiko termi olla jokin muu kuin kummi..
Omat kummini eivät ole olleet mitenkään tärkeässä roolissa omassa elämässäni joten itse en niin kauhean tärkeänä asiaa pidä. Sitten taas mietin että onko outoa jos lapsella ei ole lainkaan "kummeja"..
Onko kenelläkään kokemusta näistä nimiäis perinteistä ja kummeista siihen liittyen?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ne kummit ei oo mitään "tärkeitä" ja pakko-olla lapsen elämässä mukana. Se on vaan asia mitkä pitää olla ku ristiäiset vietetää :) Ite en pidä omalla kohalla sitä niin tärkeänä. Ehkä joissaki perheissä se on just tuota mitä ylempänä kerrotaan, mut ei meillä.
 
Hei taas pitkästä aikaa

Jaksamisesta: En ole täällä hetkeen kirjoitellut, on ollut niin rankkaa henkisesti töissä. Tilanne on kärjistynyt niin pahaksi, että minun täytyi eilen hakea sairaslomaa. Olen nyt sitten ainakin aluksi tämän viikon poissa töistä. Lisäksi työnantajaan otetaan tällä viikolla yhteyttä Työsuojeluhallinnosta. En jaksa enää näitä syytöksiä, painostusta, syrjintää, tilanteen vähättelyä ja lakisääteisten velvotteiden laiminlyömistä. Kun ei onnistunut hyvällä, niin nyt täytyy sitten turvautua järeämpiin keinoihin...

Hankinnat: Olemme sentään suurimmat hankinnat varmaankin tehneet. Vaunut, turvakaukalo, pinnasänky ja jonkinverran vaatteitakin on olemassa. Sängyn päälle on olemassa vielä hoitoalustakin, ja hoitotaso meiltä löytyy vessasta ja valmiiksi. Ostimme myös lipaston vauvelin vaatteille. Vaatteita on kertynyt tuttavilta jo mukavasti, mutta en ole vielä ehtinyt käymään läpi, montako kappaletta mitäkin "mallia" ja kokoa on. Montako niitä edes pitäisi suunnilleen olla, että pärjää hyvin?

Pinnasänky pitäisi vielä maalatakin ennen vauvan tuloa. Kuinkahan turvallista tuo maalaaminen on raskausaikana? Haluaisin kovasti tehdä sen itse, mutta millaisethan suojavarusteet siinä täytyisi olla?

Harsot: Valistakaa nyt tyhmää, mutta minä en oikein edes tiedä, mitä nuo harsot ovat, miltä ne näyttävät ja mihin kaikkeen niitä tarvii. :D Entä paljonko niitä tarvitsee?

Nimi: Etunimi meillä on jo melko varmuudella selvillä, mutta loppuosa vielä puuttuu. Sitä on jotenkin hirmuisen vaikea keksiä. Tuntuu siltä, että kaikki kivat nimet on jo "varattu" tai sitten niistä tulee vaan mieleen joku ikävä ihminen, eikä sen mielleyhtymän takia voi nimeä antaa, vaikka nimi muuten olisi oikein mainio.

Kummit:
Mies ei kuulu kirkkoon ja minäkin kuulun oikeastaan vain siksi, etten ole jaksanut erotakaan... :) Meille ei virallisia ristiäisiä tule eikä siten kummejakaan. Olen kuitenkin eräänlaisen kummitittelin luvannut ainakin siskolleni, jolle tämä vaavi on todella tärkeä.

T. minimami + minimies 27+1
 
Kiva lueskella kuulumisia taas, tosi ihanaa kun tämä palsta on pysynyt pystyssä ja aktiivisena :)

Aamulla alkoi jälleen yksi uusi raskausoire nimittäin suonenveto.. Mulla vetää suonta normaalisti tosi harvoin, niin kai se on tänään mentävä apteekin kautta kotiin ja ostettava magnesiumia. Inhottavaa tossa on se, että mulla vetelee aina jalkapohjista, eikä niinkään pohkeista ja sitä ei millään saa venytettyä niin että helpottaisi. Noh, kai tässä vielä ehtii iskeä vaikka mitkä vaivat muutenkin :D

Viikonloppuna tuli hankittua Britaxin kaukalo ja isofix-telakka autoon (tai kaukalon mun vanhemmat halus ostaa) sekä imetystyyny Lastentarvike Baby Style Oy - Doomoo Buddy Imetystyyny, White/taupe Hinta kyllä kauhistutti, mutta olen muuten ostanut niin vähän mitään, että ajattelin törsätä palkkapäivän kunniaksi tuohon. Nukkuessa en ole vielä tuota testannut, mutta varmasti toimii paremmin kuin mun tyyny polvien välissä viritys. Meillä viimeksi myös perhevalmennuksessa demottiin eri imetysasentoja juuri tuolla tyynyllä niin tykästyin siihen ehkä siitäkin syystä :)

Ja eilen myös haettu äitiyspakkaus postista. Tykättiin miehen kanssa kyllä tosi paljon, ensimmäistä odotellessa tuo pakkaus tuntui kyllä ihanalta :heart: Värit oli neutraaleja, ja kun ei tiedetä kumpi tulee niin nuo sopivat meille kuin nenä päähän. Ja meillä tulokas tosiaan varmaan pedataan nukkumaan siihen laatikkoon aluksi niin kiva kun sai senkin jo kotiin!

Huomenna sokerirasitukseen jo toisen kerran tuon sukurasitten takia (eka oli viikolla 12 muistaakseni). Silloin arvot oli tosi hyvät, mutta terveydenhoitaja sanoi, että voin nyt varmuuden vuoksi halutessani (?) mennä uudelleen, vaikka hän epäileekin, että kaikki on kyllä kunnossa. Noh, jos viimeksi selvisin ihan kunnialla siitä juomasta vaikka olo oli vielä aika öklö niin eiköhän se nytkin mene ilman isompia ongelmia. On siinä labran odotushuoneessa semmonen tutkimuspöytä mihin voi mennä makoilemaan jos iskee oikein huono olo ;)

Kivaa viikkoa kaikille!

Vappuvaavi ja tulokas 26+4
 
Neuvolassa käyty :)

Paino +1,1kg (ja tämä siis koko aikana mitä tullut) eli 244g/vko
Verenpaine 136/77
Hg 130
Sf mitta 28
Pissa puhdas
Syke 140-150
Liikkeet ++
Vauva on poikkitilassa, etsi päätä tuolta haarovälistä, sanoin jo että ei taida ihan sieltä löytyä :)

Kaikki siis hyin pienellä :) :heart:

Kummeista ja rstiäisistä vielä, meillä myös niin, että mies ei kuulu kirkkoon ja minä kuulun kun ei ole tullut erottuakaan.. Mietittiin vakavasti "pelkkiä" nimiäisiä ja ettei kuuluisi kirkkoon ollenkaan, mutta sit halusin kuitenkin kun kaikki muut lapset on kastettu ja meillä vielä sellainen "suku kastemalja" ja kastepuvullakin perinteensä ja tunnearvonsa minulle, niin haluan myöskin tämän kolmannen käyttävän niitä :) Sittenhän tuo lapsi itse tietää mitä tekee kirkkoon kuulumisen kannalta kun on siinä iässä, mut nyt kastetaan kuitenkin..

Pesänrakennus viettiä ollut onneksi aiemmin, nyt ollut pitkä aika ettei mitään ole jaksanut ajatella, hyvä että tavarat on tullut hommattua ajoissa :) Ne rasvat ja öljyt sun muut olen myös saanut hankittua, enää puuttuu vaipat, vanut ja jotain pientä "pintasäätöö" kotiin, että sitten helpottaa arkea.. Ja korviketta varataan kotiin muutamia purkkeja varulta..
 
Kummeiksi on alustavasti pyydetty miehen sisko ja sen mies, ilmeisesti jo suostuivatkin, mut täytyy ottaa uudelleen puheeksi vielä. Me ei varsinaisesti olla mitään uskovaisia, kuulutaan molemmat kirkkoon ja ilman muuta kastetaan lapset, saavat sit isompana päättää haluavatko kuulua kirkkoon. Enpä muista millon oisin viimeksi käynyt kirkossa jumalanpalveluksessa. Eipä kyllä varmaan vaikuttaisi meidän arkeen vaikka lapsia ei kastettaisi, mut kerta kun kuulutaan kirkkoon ja verojakin maksetaan :)

Harsot on meillä ollu kovassa käytössä, maitorätteina, käsien puhdistamiseen ja pyllyn kuivaamiseen. Sit ollaan "kooditettu" väreillä noi mihin käyttötarkoitukseen mikäkin on. Esim. ruskea harso on pyllyn kuivaamiseen ja valkoinen maitoharso.

Korviketta ja tuttipullot täällä kaiken varalta taas valmiina. Kun se imetys ei välttämättä laitoksella käynnisty ja voi mennä monta päivää että maito nousee ni varmuuden vuoksi on valmiina.

Sairaalakassin pakkaan varmaan vähän ennen laskettua, tai laitan ainakin vauvan kotiutumisvaatteet sinne valmiiksi, niitä ei mies välttis osaa ottaa mukaan, muut tavarathan vois periaatteessa mies tuoda. Tekis mieli pakata mukaan oma petauspatja, sairaalan sängyt on ihan järkyttävät, jouduin syömään sairaalan patjat takia osastolla särkylääkettä et sain nukuttua siltä kauheelta lonkkien säryltä :D
 
Täällä sitä sängyssä maataan ihan vaan koska olen ollu kaksi päivää töissä ja alapää on niin kipee ettei muuhun kykene. Särky on jatkuvaa. Otin neuvolaan tänään yhteyttä ja lääkäri on asiaa miettinyt ja huomenna neukkutäti ottaa muhun yhteyttä. Voin kertoa, että itku tulee jos en saikulle pääse, ihan järkyttäviä nää kivut. :(

Kiitos kaikille vastauksista kipukysymykseeni :) Ja onnittelut hyvistä neukkukuulumisista!

Tänne ei tosiaan ole kuulunu sunnuntai illan jälkeen mitään muuta ku särkyä ja kipua, en haluis särkylääkettäkään vetää kuin karkkia.. huokaus!

Kummit on kovassa mietinnässä, itselle ovat olleet tärkeitä vaikka eivät ole kristinuskoon mua ohjanneet vai mikä se kummien tehtävä sen mukaan olikaan. Me ei miehen kans kuuluta kirkkoon, mutta haluumme lapselle muutaman kummin (tai "kummin") ja vaihtoehtoja on liikaa. Periaatteessa niitähän sais olla vaikka 10 mut en halua liikaa ettei kummius menetä merkitystään joten pitää vaan tylysti karsia pois.. Vaikeeta.!

Mies on tuntenu liikeitä jo monta viikkoa. Tänään töissä näky hirveen hyvin ku nti potkutteli menemään.. :)

Mutta täytynee keksiä jotain puuhaa tänne sängyn pohjalle, lukis vaikka jotain. Huomenna vielä aamuvuoroon lääkärin päätöstä odotellessa.

L & Nti S 28+2
 
Minäkin kysäisin toisen kummin vauvalle tänään :) Mullekin kummit on tärkeitä olla lapselle, vaikka en mikään "yli-kirkollinen" ihminen olekaan.

vauvis: heh, mun kaveri sai myös tytön marraskuussa ja pyysi mua kummiksi. Ja nyt pyysin häntä vastavuoroisesti tän huhtikuisen kummiksi :)

Puuh, jopa ramasis... Pakko vääntäytyä suihkuun!
 
Kummeja on täälläkin aina välillä mietitty. Eivät merkitse meille mitään kristinuskoon liittyvää, koska molemmat ollaan sellaisia "ei oo vaan tullu erottua"-kirkon jäseniä. Esikoisen viralliset kummit asuu Helsingissä ja täällä Oulussa on yksi haltijakummi, joka on meidän hyvä ystävä ja nähdään tosi usein. Varmaan tälle toisellekin yritetään keksiä niin, että ainakin yksi kummeista asuisi täällä, mutta varmasti tulee myös Helsingin kummeja.

Nimestä päästiin yhteisymmärrykseen viikonloppuna. Tai no, ainakin etunimestä :p Vielä pitäis kaks muuta keksiä ja kehitellä.

(.) Neuvolakäynti oli perjantaina. Valkosolut oli taas kahdella plussalla ja joudun viemään uusintanäytteen labraan. Luulen kyllä, että ei tälläkään kertaa oo mitään. Painoa oli parissa viikossa tullu 2 kiloa :D Tais olla aika turpea olo :p Verenpaineet oli ok ja vauvan sydänäänet 140-152 välillä. Sf-mitta oli 28cm. Saatiin sähköisenä versiona esitietokaavake ja sen jo lähetin eteenpäin. Seuraava käynti on kolmen viikon päästä.

Viime päivinä on ollu tosi ahdas ja ahdistava olo. Ahdistaa jo ajatuskin että raskautta on vielä 10 viikkoa jäljellä ja toisaalta pelottaa että sitä on vain 10 viikkoa jäljellä. Viikonloppuna oltiin lentokoneella Helsingissä ja kyllä sunnuntaina tiesi reissanneensa. Olin aivan poikki.

Mukavaa viikkoa!

Adalmis ja kerttujooseppi 29+5
 
täällähän jo paljon tekstiä mun parinpäivän takaisesta viestistä. Kova lukeminen :D

Kiitos vielä sitterikommenteista, on aina kiva kuulla miten käytännössä muilla. Ja kyllä varmasti myös täällä tulee olemaan kovassa käytössä, normaalin rajoissa ;)

Oli napa-asiaa täällä kyselty. Ei oo pullahtanu ylöspäi vaa jotenki näyttää et on levenny sivuille ainakii meikäläisen napa :D en tiä onko tää oikeesti mahollista vai tekeekö silmät tepposen mutta näin on.. haha.

Kummit / Nimiäisistä teillä puhetta myös. Itse en kuulu luterilaiseen kirkkoon. Aion kuitenkin pyytää tämmöisiä kummi-henkilöitä lapselle. Määrällä nyt ei niin väliä ainakaan itselle, vaan enemmänkin laadulla. Itse olen ns. kummina sisarusten lapsille mutta itse ajattelen että se että on täti tai setä on itsessänsä jo tärkeä rooli. Tästä syystä koitan ainakin välttää pyytämästä omia sisaruksia kummin tehtäviin, vaan enemmänkin sellaisia itselle tärkeitä henkilöitä jotka voisivat toivottavasti myös pysyä tämän lapsen elämässä ja olla sellaisia "tukijoita/vanhempia ihmisiä heidän elämässään". Katsotaan löytyisikö niitä :D Omasta lapsuudestani minulla on 4 kummia, joiden kanssa yhteys ei koskaan ole ollut juuri minkäänlainen ja sen takia koitan hankkia sellaisia henkilöitä lapsen elämään joissa yhteys voisi säilyä vähän paremmin. Toki elämässä sattuu ja tapahtuu, mutta kuitenkin. Meillä tosiaan tällaiset nimiäiset tulossa ja sitä odotellessa.. :D Onhan sitä jo askarteluliikkeissä tullut sivusilmällä katsottua että millaisia materiaaleja olisi esim. kortteja varten ;)

Täällä sokerimittaukset jatkuvat toista viikkoa ja arvot nyt ihan hyviltä näyttäneet.. Nyt valmistautumaan huomisen koulupäivään joka on meillä imetysohjausta. Pitäisi kai oppia tämä jalo taito että voi ohjata muita imettämään. Jos sitä vaikka oppisi itsekin jotain tulevaa varten :)

saraneito + bertta 29+0
 
Mulle iski sitten kunnon vatsatauti kuumeen kera- onneksi tavaraa tulee vaan toisesta päästä :| hiukan on hutera olo! Ja onneksi muut ei ole sairastunut, voipi olla että olen syöny jotain sopimatonta.

Lastenhuone on vihdoin ja viimein valmis!

Kummeja ei lapselle tule, koska me ei kuuluta kirkkoon.

nimen mies oli keksinyt tytölle jo kauan sitten työkavereidensa kanssa- ja varsin kivan nimen :)

rv.29+6
 
Nimi on pojalle valmiina :) Etunimi on ollutkin jo jonkin aikaa, mutta viikonloppuna saatiin sit koko nimi pakettiin yhteistuumin :) Tytöllekin olisi nimi kokonaisuudessaan, mut se taitaa jäädä käyttämättä kuitenkin, pojalle oli meillä huomattavasti vaikeampi keksiä mukavaa nimeä, mut tää on kiva ;)

Löllöttelijälle ja jassåålle paranemisia ja toivottavasti Löllöttelijä saat nyt saikkua kun noin kipeet olet :hug:

Mä on niin väsynyt taas ollut koko päivän :( Tämä raskaus kyllä verottaa minusta niin paljon ja 4 viikkoa taas seuraavaan neuvolaan (sit alkaa tihentyä välit) ja 12-14 viikkoa synnytykseen, huoh :eek: Aika ehkä välillä tuntuu menevän vaan taaksepäin ja sit hetken ehkä junnaa paikallaan.. Valivali..
 
kummeista meillä on jo valittu kummit ja kysyttykkin :) kummeiks tulee vauvan vanhin serkku, mun eno+sen vaimo ovat meille todella läheisiä muutenkin ja sitten vielä mun hyvä ystävä tulee lisäksi. eli kaikkiaan 4kummia. muillakin sisaruksilla on se 4kummia niin reilua mun mielestä on että kaikilla lapsilla on samanverran kummeja.

harsoista meillä ne on ollut tosi kovassa käytössä just maitorätteinä ja puklurätteinä. mä kun joudun nukkumaan rätit tisseissä yöllä, kun tissit vuotaa ihan törkeesti maitoa....

nimestä meillä on jo päätetty nimi oli sitten tyttö/poika :)

napa on jo pullahtanut aikoja sitten pihalle ja lapset sitä tykkää tutkia :D äidin mielestä ei vaan oo kovin kivaa, kun on hiukan kipee :(

korviketta ei meille osteta valmiiks. no meillä saa sitä vaikka keskellä yötä tarvittaessa tuosta ihan läheltä abc:ltä....

sairaalakassi pitäs varmaan pikkuhiljaa alkaa sitä pakkailee, jos pian tuleekin lähtö.... vaikka toivon että pikkunen sais pysyä vielä sen 7viikkoa sisällä kasvamassa.

mut nyt laittamaan lapset nukkumaan, sain neidin kolmen päivän mummola hoidosta kotiin tänään :heart: taitaa neiti nukkua äidin kainalossa ens yön. muutenkin kun toinen on kuumeessa niin tarvii äidin syliä :)


jozzu85+ "justus"
 
Korviketta kaappiin meille ei tule. Jos ei imut suju niin sit lypsetään mut omaa maitoo saa joka tapauksessa tavalla tai toisella. Mut kahden lapsen perusteella tiedän kyl et sitä tulee :) Tuttipullon vois ehkä yhden homata varmuudeks..

Nimi on jo vauvalle. Sopii sisarusten kans samaan sarjaan ja oli mun papan nimi. Toinen nimi tulee miehen paapalta. On ehkä hiukan sellaine nimi ettei ihan heti saman nimistä tule vastaan, eli vanha perusnimi mut niitä ei lähivuosina ole annettu kun 11 kpl/vuosi ja siihen sisältyy toisetkin nimet.

Harsot ja sitteri: ilman harsoja ei pärjää etenkään jos tää on samalainen pulautelija kun aiemmat. On ihan parhaita kaikessa pyllynpesuja myöten :) Sitteriä ei ollut esikolla ja hyvin pärjättiin, kakkosella jo oli ja meinaan nytkin hommata kun on aika kätsy pitää pöydälläkin ettei nuot koirat tallo lasta heti.

(.) Oltiin eilen katsomassa meidän koiran pentuja ja ne oli niin ihania nallukoita :heart: Onneksi meille tulee vauva kun muuten olis varmaan perhe lisääntynyt yhdellä koiralla :D Yksi tyttöpennuista tykästyi uhun kauheasti ja nukkui vaan mahan päällä sylissä ja vinkui heti kun laskin alas. Sen olisin voinut pitää!

Miehen lähtö Afganistaniin lähenee kiireellä ja lauantaina on meidän 7 -vuotis hääpäivä :) Mennään syömään kahden jonnekin kun sit ei viiteen viikkoon nähdäkkään kunnolla ja mun pitää keksiä miten saan nukuttua kun ei tuo ole vieressä kuorsaamassa. Voi olla aluks taas outoo!

Champion ja Martti 30+0 POKS!!!
 

Yhteistyössä