¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Hengästyn kyllä kävellessä, aika äkkiäkin :) Hiihto on testattu tälle talvelle ja ei sovi ollenkaan, liitoskivut tulee kauheat samoin häpyluu(?) menee tosikipeäksi vaikka kuin hitaasti 4 vuotiaan kanssa menin :( Luistelupäivä oli eilen lasten kanssa, luistimia en uskaltanut oottaa ja hyvä niin, koska jo jäällä meno kengillä, sattui helvetisti liitoksiin ja sinne häpyluuhun(?) Ei siis kärsi paljoa tehdä, samoin se kävely lenkki silloin viikko sit, se alkoi pistämään mahaan jo kävellessä ja jatkui koko illan, olen siis tooooooooosiiiii hyvässä kunnossa :(

rv 28+1
 
10 viikkoa jäljellä. Hui! Eiköhän tää aikaki tässä siis todistetusti etene, vaikka muulta tuntuu välillä.

Kun vielä pääsis muuttotouhuihin, ni ei jäis kaikki vauvatavara-asiat ihan viime tinkaan.

Epäilen ett pikkuinen on pää alaspäin tällä hetellä, ku eilen tuli muutama napakka potku kylkiluihin. Ai että ku muikas. Mulla melko lyhyt tuo väli häpyluusta kylkiluihin, ni saa jo aikasin kokee nää kylkiluupotkut. Sais kyllä pysyä nyt näin päin iskuista huolimatta.

Mä kyl toivon hartaasti,että meidän pinon seraava vauva syntyy vasta maaliskuun puolella. Melko tod.näk.kuitenkin on että helmikuussa jo saadaan ensimmäinen vauva. Meitä niin paljon odottajia.

Tammikuu mennyt hirmu nopeesti. Helmikuu myös kiireinen, kun on tuoreen kummipojan (tämän meidän serkku)ristiäiset, vkl-reissua ja anoppilassaki pitäisi varmaan pyörähtää. Ens viikolla mennään tytön kanssa mun äidin luo. Ihanaa! Mukava ku on tuollasia mukavia menoja tulossa.

Ihanaa ja kivutonta sunnuntaita kaikille. Yritetään kaikki ottaa rennosti ja kerätä voimia uuteen viikkoon :)

Marimi ja poikanen 30+0 (nyt tuntuu, että loppuu viikkojen jatkuva kyttäily ;))
 
Viimeksi muokattu:
Eilen illalla menty taas nukkuun kellotellen suppareita, mutta toivon silti, että tämä kaveri päättäisi syntyä vasta aikaisintaan maaliskuussa! Supparit kyl taas aamuun mennessä rauhottu, mutta kyllä nää säännölliset on nyt alkanut aikasemmin kuin pojista.

Mutta nyt tämä kummitäti lähtee ristiäisiin vauvakuumetta lieventämään:heart:

Niin ja mä hengästyin tänään, kun laitoin lämpörullat päähän, olo oli kun juoksulenkiltä ois tullut:p

Leppoista vaalipäivää kaikille, täällä käytiin jo ennakkoon äänestämässä.

Pomppuli ja muru 28+2
 
Täälläkin hengästyttää herkemmin, ja kävely on jo pingviinimäistä:D

Huomena neuvolaan taas =) Mies lähti just lasten kans tohon pihalle, ite ei pysty tuolla lumikinoksissa hyppimään yhtään, saatika pulkkamäkeen kiipeemään tai sitä laskemaan :ashamed:

vauvis ja tyttönen 29+4
 
Moikka taas, tuntuu että niin piiiiitkästä aikaa. Meillä kotona kone rikki, niin en pääse lukemaan enkä kirjottelemaan : / Tuntuu että on poissa sivistyksestä kun kone ei toimi...

Mutta siis pikaisesti tulin ultrakuulumisia kertomaan keskiviikolta. Siellä oli siis kaikki hyvin, ihan niinkuin pitääkin. Painoarvio meni keskikäyrällä eli oli silloin 1370 g
:heart: Poika siellä edelleen oli, lääkäri sanoi että ei tästä kyllä tyttöä saa. Näytti kyllä kaikki paikat joten epäilystä ei kyllä jäänyt :heart: Aivovaltimon verenvirtaus oikein hyvä, sama napavaltimon, istukka kuulemma parhaassa mahdollisessa paikassa. En ehdi muuta nyt kirjotella.

-Linn ja Salamatkustaja Kaino-Vieno 30 POKS :heart:
 
Heippa!

Viikonloppu mennyt kuin siivillä, ollaan vietetty miehen 30v juhlia ja oon leiponut hiki hatussa. Perjantaina leivoin yhteensä 6h seisoen keittiön kivilaatta-lattialla ja voin sanoa, että alaselässä ja alakerrassa muutenkin tuntui aikalailla illalla!

Joku kysyi kauanko meni äitiyspakkauksen myöntämisestä sen saapumiseen... Mulle myönnettiin pakkaus 29.12.11 ja postilappu kolahti laatikkoon 12.1. Eli pari viikkoa meni mulla :) Mun mielestä kelan sivuilla lukikin, että kahden viikon kuluessa tulee paketti sen myöntämisestä.

Hengästymisestä: Juu hengästyn! :D Etenkin jos kannan parivuotiaan esikoisen yläkertaan niin kyllä siinäkin jo vähän hengästyn. Oon normaalisti tottunut kävelemään rivakasti muutenkin joka paikkaan, nyt tuntuu hassulta kun joutuu kävelemään rauhallisesti ja hengästyttää helposti.

Hygienia: Täälläkin ihan "normaali" Ei mitään ylenpalttista käsidesin kanssa lotraamista enkä mene heti shokkiin, jos esikoinen laittaa jotain lattialta suuhunsa. Vastustuskykyä vastustuskykyä (järkevissä rajoissa tietenkin!)

Herkkuja mätetty taas roppakaupalla viikonlopun aikana. Viikon päästä olis neuvola, joten saapi nähdä miten on painoon vaikuttanut. Hui :D

Ceali & Lilleri 29+5
 
sunnuntaita! 28 poks ja viimeinen kolmannes!

äänestämään pitäisi lähteä.. matkaa äänestyspaikalle on muutama kilometri ja ajateltiin ottaa se iltalenkkinä, joskus vaan tulee jo niin kauhee pissahätä että toivottavasti äänestyspaikalla on vessa. Täällä kans hengästyttää ja turvottaa.. töitten jälkeen yks päivä hyydyin totaalisesti ylämäkeen, jalat paino ainakin tonnin ja happi loppui..

Issias on alkanut hieman vaivata mut Paratabsilla pärjää.. Liitoskivut on melko pieniä, töissä supistaa herkästi. Kyllähän sitä äitiyslomaa jo alkaa pikkuhiljaa odottelemaan. Vauvatavaraa alkaa olemaan hyvin, viimeisiä hankitoja hain just perjantaina postista, itkuhälutin, puuhamatto yms. Hoito-alustan tilasin kans netistä ja sitä odottelen. Eilen tehtiin taas kirpparikierros ja löysin babybjörn kantorepun sekäkevyttoppapuvun ensi syksyksi, ja muutaman kivan paidan pojalle. Oikeestaan ainut mikä enää puuttuu on toi sairaalakassin pakkaus ja sitten kynsisakset vauvalle. Huone täytyy toki laittaa mutta siihen panostan sitten äitiyslomalla. Kiirettä tosin pitää kun YAMK:n opparin palautus olisi kaks viikkoa ennen LA:ta toivottavasti kaveri jaksaa pysytellä kiltisti masussa ainakin siihen asti.
rokotuksista on ollut puhetta. Otetaan vauvalle kaikki mitä nyt siihen rokotusohjelmaan kuuluu, itse otin myös tänä vuonna influenssa rokotteen koska raskaana oleville itse tauti ja etenkin jälkitaudit saattaa olla tosi kovia.
synnytys on alkanut nyt pyöriä enemmän mielessä. Ei mulla mitään pelkoja ole mut tosi paljon miettii sitä hetkeä kun vauva syntyy.. se on varmaan niin ihanaa ja ihmeellistä! Menis aika nyt nopeesti.. pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä että on valmis vauvan tuloon :heart:
 
mymosa
Kyllä minua ainakin vituttais ja kummasti, jos tuollein mentäs kertomaan kuten maaliskuisissa.. Ellen olisi sanonut, että huutakaa kuulkaa koko maailmalle :D

huomenna poksuu ja kovin kaukana teistä alkukuisista..
 
Pitkästä aikaa raapustan minäkin tänne.

Piti tulla tänne varmaan jo viikko sitten kertomaan sokerirasituksen tuloksista, mutta no, jäänyt. Tai oli muuten kaikki arvot hyviä paitti paastoarvo 5.4 ku se arvo ois saanu olla 5.3. Nyt tässä jo viikon verran kotona mittaillu sokeriarvoi ja vaikuttaneet ihan hyviltä. Katotaan mitä nla-täti sanoo 3.2. Ja toivotaa et arvot pysyy kohdillaan.
Raskaushormonit koholla ja monta asiaa tässä nii päällimmäisen mielessä että tuntui kyllä kuin vika asia jota ny kaivattais, sokereidenmittausta. Ei oo helppoo tää elämä. :) Olen havainnu että ei pidä lähteä ajattelemaan mitään ikäviä asioita julkisella paikalla, kyynelkanavat avautuu helposti. Muutenkin herkkis mutta nyt tuntuu että vielä enemmän. Tästä huolimatta en stressaa sitä faktaa että vanhasta kämpästä irtisanominen tehty ja uudesta ei tietoakaan.. Täytyy toivoa että vauva pysyy vatsassa laskettuun asti ja oma olo pysyy kunnossa muuttoa ja kaikkea varten. mutjoo.

Hengästymisestä oli täällä ollut puhetta. Täällä yksi joka puhkuu ku valas kävellessään portaat ylös kolmanteen kerrokseen - kotiin. Siinä se päivän kuntoilu meneekin. haha. Nykyään ei voi muutenkaan kovin pitkiä lenkkejä tehdä, hengästyttää mutta myös tuolta alalantiosta alkaa kovasti särkeä ja no, taitaa olla merkki vaan että pitää ottaa rennosti. Tosin pitäisi ehkä myös tehdä noita lantionvahvistusliikkeitä tai muita. voisi auttaa.


Olisi myös kysymys sitteristä. Sellaista en ole vielä hankkinut ja jostain löytyy kyllä, mutta etsiessäni osui silmiin ihmisten keskusteluja siitä missä vaiheessa voi vauvan laittaa sitteriin. Onko siihen tiettyä ns. ikärajaa tai no, missä vaiheessa te olette laittaneet vauvan sitteriin? Onko niissä rajoituksia yms? Kysyy ensikertalainen.. :D

No, ensi viikkoa odottaen. Pitäisi vaunut hakea kotiin. Jotain iloa tässäkin elämässä, pakkaamisen, koulun ja asunnon löytämisen keskellä :) odotan kyllä sitä hetkeä kun saa asettua omaan kotiin ja kaikki valmiina vauvaa varten ja voi sitten toinen tulla.

Mukavaa tulevaa viikkoa teille kaikille!


t. saraneito & bertta 28+5 ( jaahas, ensi viikolla alkaa viimeinen 2:lla alkava viikko. kivaa :) )
 
Ei siinä sitterissä pidossa oo mitää ikärajaa, koska ne on säädettäviä ettei istuma-asennossa oo..Ite oon pitäny pienesta pitäen, ku välillä käsiä tarvii enemmän ku yhden. Ja varsinki nytkun on jo kaksi pientä vauvan lisäksi pyörimässä jaloissa :)
 
Hei taas! :wave:

Raskaushormonit jyllää täälläkin! Itkeskelynä ja tunteella että kaikki menee päin ptä. Niin paljon rempallaan olevia ja selvittämättömiä asioita. Asunto pitäisi löytää vielä ennen syntymää jostain muualta kuin täältä korvesta jonne postien kulkukin kestää 3viikkoa. Apua : /

Ja hengästymistä täälläkin,ei voi edes ruokaa syödä hengästymättä ja ilman ettei pulssi kohoisi herranjestas lukemiin..

Perjantaina tuli tehtyä IKEA keikka ja nyt kaikki hankinnat on meidän osalta tehty! :) Kaikki tärkeimmät siis omasta mielestäni,kun oikein koittaa pähkäillä. Pinnis,sitteri,vaunut,istuin ja telakka,kylpyamme ja pienimmät vaatteet on pestyinä. Piti vaunuista vielä sanoa kun me siis saadaan siskolta heidän lähes uudet yhdistelmät jotka on liettuasta ostetut. Lykkäsin torstaina heen poikaa emmaljungan rattaissa (sisko siis muistaa aina sanoa et halvalla ei saa hyvää) ja voi LUOJA niin oli niin surkee työntää!! Tai siis ei niitä pystynyt tuolla lumessa edes työntämään. Sit mä yritin vetää niitä perässäni. Noin 20metria käveltyäni totesin et voi jeesus mitä sontaa,kunto loppuu ja revin ne takaisin tuohon terassille kaikkeni antaneena. Kyl luulis niin susikalliiden rattaiden suorastaan lentävän vaikka olis satanut vanhoja lepakoita. Toivon vaan et nuo jotka saatiin kulkis edes hiukan paremmin.

Kestovaipoista Jos joku ei ole halukas omia pakkaus kestiksiä käyttämään niin minä täällä olisin innokas ostamaan ne pois! :)

Lauantaina lähti sit jo rv30 liikkeelle :) HUI! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: suska84
Neuvolakuulumisia
alapäässä ei vielä mitään muutoksia
hb oli noussut 115-126
paineet 122/66
turvotus +
painoa peräti 1050g/vko

Lähete sokerirasitukseen. Kuulemma rytmihäiriötkin voivat olla sokeriperäisiä.
Ja kova jano selittyisi myös sillä. Sanoi vaan ettei ole varmaan tullut mieleenkään sokerirasitus kun olen niin hoikka.
Ihan hyvillä mielin menen siihen, vaikka mä varmaan kyllä tuun oksentamaan siellä.. :ashamed:

Sitteristä se on hyvä kapistus. Meille sanottiin esikoisen aikoina, että ainoa rajoitus on, että alle 2-viikkoista ei sais pitää missään sitterissä tai kaukalossa pitkiä aikoja.
 
Jestas että täällä oli menoa ja meininkiä viime yönä, nimittäin massussa. Jätkä laitto jotkut kunnon jatkot päälle klo 4 ja koko maha tanssi zumbaa. Mutta alkaa olla niin hienoo, kun jo tuntee vauvan niin selvästi tuosta massussta, tuli vähän unenpöpperössä semmoinen olo kuin olisin pitänyt häntä sylissä:heart: Nyt pari päivää ollut tosi aktiivisia liikkeitä ja kohtu on selkeesti noussut, vauva nousee nyt jo tosi ylös, ehkä hän sai tästä jotenkin lisätilaa tai paremmin tilaa ja melskaa siksi:) Toisaalta mun mielikin on jo paljon parempi, kyllä sekin kai voi vaikuttaa, mene ja tiedä.

Samaa piti kirjoittaa kuin vauvis, pöydällä meilläkin ollut sitteri, hurjan kätevä kun saa kaverin pois termiittialueelta, kun tarvii jotain tehdä. Näin siis ihan pienenä, kun ei vaaraa, että voisi tippua.

Meillä huomenna esikoisen synttärit, näin siitä on kulunut jo hurjat 7 vuotta, kun minä tulin äidiksi:)

Ja siis nää hormonit vaan pahenee, eilen aloin itkeen, kun mies ei kommentoinut mitään, kun luin aamulla lehteä ja sanoin, että käy tuota Lipposta sääliksi, kuitenkin ihan pätevä kaveri, mutta kukaan ei äänestä. Mies vaan katto mua, että just ja minä alan vollottaan, enkä todellakaan tiedä miksi. Sanoin, että et voi sinäkään kesksutella kunnolla ja edelleen mies vaan katto, että ootko ihan ok. Noo tilanne meni ohi yhtä nopeesti kuin tulikin, mutta ei tässä selvästi ihan normaali olotila ole:LOL: Komppaan saraneitoa, minäkään ei voi ajatella mitään vähääkään liikuttavaa julkisesti, heti tulee itku. Eikä tätä tietty yhtään helpottanut kuopuksen tilanne, sitäkään ei sovi yhtään ajatella julkisesti, enkä kestä yhtään puhua asiasta, toivon vaan, että kukaan ei ota puheeksi.

Mukavaa viikkoa kaikille:wave:

Pomppuli ja muru 28+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset. Olen ihan hukassa nyt näiden kipujen kanssa! Siis ennen niitä häpyluu/-liitoskipuja on tullut rasituksessa ja helpottanut levossa. Nyt viime yönä illalla, sängyssä maatessani tunsin särkyä alapäässä (häpyliitos) ja yhä edelleen nyt aamulla särkee. Yön oon saanu aika hyvin nukuttua, kumminkin sen verran lievää särkyä mutta hereillä ollessa tuntuu tosi ikävälle. Kysymys siis kuuluu että Mitä nämä kivut on ja miksi niitä tulee levossakin??! Tätätkö tää loppuraskaus sitte on.. Painaako se lapsi jo niin paljon tuonne alakertaan (liikkeitä en tunne kuin max 2-3cm navan yläpuolella, tosi harvoin. Pääasiassa alavatsalla ja kyljissä (navan alapuolella tai kohilla) tuntuu liikkeitä.. huoh.
 
Ei ole kateltu tarjontaa :/ enkä osaa ite yhtään arvaillakaan miten päin on milloinkin.

Miten sitä oottikaan että "ihanaa ku ois raskaana.." ja nyt kun on niin fiilikset aika 50-50 onko se ihanaa. Muuten nautin kyllä ja on ihanaa, mutta väsyttää lähes koko ajan eikä jaksais tehä mitään, sitten kun jaksais tehä niin on kipee ettei pääse tekemään tai tulee kipeeks ku kävelee ekat 200metriä. Turhauttaa välillä ja kovasti :( Että tämmönen valivali päivä täällä. Sori :(

Mukavaa päivää kaikille muille!
 
Mua ei hengästytä vielä ollenkaan, mutta on mahakin sen verran alhaalla ettei ahdista millään lailla keuhkoja :) Mutta ihme kyllä siltikään ei tartte ravata vessassa, vaikka maha on alhaalla.

Meillä esikoinen oli vauvana aika paljonkin sitterissä, se oli niin kätevä. Ja ihan pikkuisena tuli pidettyä keittiön pöydällä jos itse laittoi ruokaa tms. En tiiä otetaanko käyttöön sitteriä enää kakkoselle, katsotaan miten pärjätään. Esikoinen on kuitenkin niin pieni vielä, ettei ymmärrä mitä vauvalle saa ja ei saa tehdä, ja neiti ylttää pöydän reunoillekin jo. Lähtee sitteri pian alas äkäseen..

(.) Täällä odotus menee kaikin puolin oikein hyvin, poju on tosi villi masussa ja mikäs sen mukavampaa :heart: Liikkeet tuntuu kyllä tosi eri tavalla kuin esikoiselta, kun istukka ei ole nyt edessä vaan takana. Ja vieläpä kun poju on tällä hetkellä perätilassa. Vähän kyllä hirvittää millon se kääntyy, äitini tuossa pelotteli miten inhottavalta se tuntuu :x Toivottavasti kääntyis pian eikä vasta hetki ennen syntymää!! Tahtoisin kuitenkin synnyttää normaalisti, enkä joutua sektioon sen takia..
 
Sain soitettua kirkkoherralle, että miten on kun tulevan pienen mahdollisista kummeista vain toinen kuuluu kirkkoon ja 2 kirkko siihen vaatisi.. No Sanoi, että pitää täyttää sellainen lappu ja viedä kirkkoherranvirastoon ja hänen täytyy se hyväksyä ja allekirjoittaa.. Ja tänä päivänä tuo kyllä usein onnistuu, ettei pitäisi olla mitään ongemaa kun edes toinen kummeista kuuluu ja nykypäivä on tätä, että niitä on paljon ketkä ei kuulu.. Eli se asia hoidossa :) Me pidetään kastejuhla seurakuntatalolla kuten oli kuopuksellakin, esikoinen kastettiin silloin mummolassa, mut tuo seurakuntatalo on kyllä hyvä kun sieltä saa kaiken tarvittavan ja tilat on hyvät.. Tarjottavat tehdään sit varmaan anopin kanssa yhdessä..
 
Äitispakkauksen ajoista... Paperit lähti 14.12., perään soittelin joskus 10.1., ja päätös tulikin 11.1., paketti tilattiin 13.1. ja tänään 23.1. tuli postilappu, että vois hakea postista. Ootan jo ihan kauheesti, että pääsen hypistelemään niitä kaikkia kamoja, helpompi sitte miettiä, mitä niitten lisäks oikeesti tarttee. :heart:

Mistä te tiedätte vauvan asennon? Ei sitä oo katottu missään neuvolassa tai lääkärineuvolassa mulla ainakaan, eikä oikeen mulla oo mitään hajua, miten päin se tuolla on. Mönkii kyllä, mutta kun liikkeitä tuntuu vähän joka puolella vatsaa. :confused:

Alaselkä/perse/iskias/tms. kivut on välillä tosi pahoja mulla. Oon koittanu sitte lantiota pyöritellä, sivulta sivulle ja eteen ja taakse, ja kiinnittää enemmän huomiota istumisasentoihin, on kyllä auttanu. Välillä ei tunnu mitään, ihanaa. Miehen harjoittama tennispallohieronta auttaa myös ainaki hetkellisesti. Välillä vaan sattuu niin hemmetisti, ei pysty varaamaan jalan päälle ollenkaan. Melkeen odottaa synnytyskipuja, koska ne tarkottais, että pääsee selkäkivuista eroon. :LOL:

felina + pikkupulla 29+5
 

Yhteistyössä