huh huh... oli taas tekstä vaikka elen yrtinki lukea kaikkia ettei olis kerralla niin paljo... mutta tässä tulee...
sairaalakassin pakkaan kunhan saan ostettua uuden repun kun vanha hajoo käsiin kohta. ja eihän sitä tosiaan tiiä koska poika päättää ulostautua, kohta alkaa varmaan jännittäänki: /
napa ei oo vieläkään pullahtanu ja toivon ettei pullahdakkaan, ei tosin oo enää niin "syvä" mut vielä on toivoa ettei pullahda...
liitoskipuja on täälläkin jonkun verran, välillä tosi kipeitäki,
lonkat ja selkä paukkuu ja
alavatsa on jotenki jännä, vähän kipeä, mut en edelleenkään tiedä onko ollu muitakin kun kivuttomia supistuksia, jos on niin en oo nitä vieläkään sit tunnistanu:ashamed:
öisin
heräilen vessareissuille 3-5 kertaa/yö. asentojen vaihtaminen on todella vakeaa kun tuntuu että alavatsaan sattuu kovasti ja selkään. jos joku tietää mitä nuo alavatsakivut voisi ehkä olla niin olen pelkkänä silmänä lukemassa... ja jos saan hyvän asennon yöllä, yleensä kolmen aikaan, niin poika alkaa jumppaamaan,n yt jo siis monena yönä samoihin aikohin... siinä sit odottelen että jumppatuokio loppuu ja saatan joskus jopa nukahtaa uudelleen. kerran kyllä nukahdin liikkeitä tunnustellessan kun ne tuntui niin kivalta=)
korviketta olen ajatellut ostaa muutaman varmuuden vuoksi kaappiin...
ja vihdoin löysin v-loppuna
keinutuolin. on se vaan aika kiva, toivottavasti se tuntuu kivalta myös vauvan kanssa, imettäessä...
äitiyspakkaus haettiin maanantaina postista. oli ihana päästä lven hypisteleen niitä kaikkia kun on nyt vaan netistä kattellu mitä se sisältää. paperit vein kelaan 2.1. päätös tuli 10.1. pakkaus oli merkattu netissä tilattavaksi 13.1. ja nyt tosiaan 23.1. saatiin se hakea
vaikka tuleva poika on miehelle toinen, tuntui hän silti olevan vähän innoissaan äitiyspakkauksesta... ihan harmittaa ettei isyyspakkaus ole vielä valmis... ja että olen muutenki päättänyt antaa sen huhtikuun alussa kun miehellä on synttärit... paitsi jos vauva syntyy aikaisemmin...
isyyspakkaukseen olen ajatellut laittaa ainakin näitä...
valmistettu rakkaudesta-tutti, vaipanvaihdon suomen mestari-sukat isille, joku isiin liittyvä ruokalappu, en muista mitä siinä luki, on tulossa vasta postissa... sisupastilleja, tuttukarkkia, korvatulpat, pyykkipoika tai vastaava nenään jollain kivalla tekstillä, pieni laulukirja, vauvalle body ja isille t-paita joissa lukee jotain heitä yhdistävää, en vielä mitä... haluan muistaa pakkauksessa myös poikapuoltani, ja tiedän että se merkitsee paljon myös miehelleni, sen vuoksi pakkaukseen tulee vielä pikkuveli-body vauvalle, isoveli-t-paita mieheni pojalle ja vielä family-valokuvakehyksen jossa on meistä kaikista joku kuva ja vauvasta rakenneultakuva...
nämä kaikki ajattelin mahduttaa vannaan jonka ehkä saan ostettua jossain vaiheessa.
olipas se sekavaa tekstiä... päässä tuokin tuntuu hieman selkeämmältä...
kummeista vielä. ei olla vielä kysytty ketään, mutta yksi varma ehdokas meillä on ja yksi on vielä mietinnässä. lapselle tulee kaksi, ihan max kolme kummia, koska muuten se menettää meidän mielestä merkityksensä jos on paljo kummeja. sisaruksia emme pyydä, emme ole heidän kanssaan niin läheisissä väleissä emmekä halua kummiudella ketään velvoittaa lähemmäksi meitä. haluamme että kummit olisivat jo valmiiksi läheisiä meille ja vauvalle. lisäksi mielestämme sisarukset ovat muutenkin vauvan elämässä ehkä hieman enemmän, ja luulen vauvan lähentävän meitä entisestään muutenkin, varsinkin kun oma veljeni ja hänen vaimonsa saavat lapsen kesäkuussa, odotusaikakin on jo hiukan lähentänyt minua ja veljeni vaimoa.
isoimmat hankinnat on jo toivottavasti tehty, kun eilen ositmme vielä maxi-cosin turvakaukalon autoon ja hoitoalusta pinniksen päälle, pinniksenkin saimme v-loppuna mieheni siskolta. jotain pientä vielä uupuu niin kuin vanna joka tulee isyyspakkauksessa, itkuhälytin, harsoja ja jotan muita pieniä... niitä saa sit kauppareissulla aina kun muisti pelaa...
tosi paljon anteeksi taas kirjotusvirheistä, tuntuu että iiiiii ei tottele käskyjä ja muut taitaa olla huolimattomuutta... ja pitkäki siitä taas tuli... mutta jos jaksoit lukea tähän asti niin kiitos=)