¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Mua jännittää, että menen liikkumaan kun Epiduraalia pistetään - mitä ei saa tehdä.

Vauvojen hoidossa mua ihmetyttää miten pysyn vanhemman vauvan perässä, jos se oppii kävelemään - tai toisaalta jännittää miten jaksan kantaa vanhempaa vauvaa jos ei opi kävelemään. Jos en saakaan synnyttää alateitse, niin vanhemman vauvan kantaminen voi olla vaikeaa ison haavan kanssa. Mulla siis on ylimääräinen ultra joskus lähi viikkoina, joissa katsotaan tilannettani. Mua on siis leikattu kohdusta (ensisynnyttäjä) ja kohdussa myomia ja kystia.
 
Käytiin eilen "extra"lääkärikäynnillä, jossa lääkärikin sanoi aluksi "en nyt kyllä oo ihan varma, miksi tää käynti on laitettu, mutta saattaa olla että tuon riskitekijän vuoksi (1:180)" Kiva oli nähdä pikkuinen, ja kaikki oli kunnossa. Kovasti oli kasvanut, painoarvio 925g <3 Ja antoi tyttölupauksen<3 <3 Sitähän mä olen vähän aatellu ja mies kans, että likka se varmaan on.. Tokikaan ei 100% varmaa ole, mutta melko varma.. Jos ultras näkyy pojan värkit, se on poika, mutta jos ei näy värkkejä, se voi silti olla poika.. :D

Olki, teillä kans kauan yritystä, kuten meillä. Meillä on 10 vuotta yhdessäoloa, ja luomuvauva on tämä. Tutkimuksiin asti ei koskaan menty, hoidoista puhumattakaan, ehkä oltaisiin menty tutkimuksiin tänä vuonna.. Onhan mulla todettu tuo kilpirauhasen vajaatoiminta ja oli yhdet lääkkeet, jotka laittoi kuukautiskierron ihan vituralle, ja muuta pientä... Kyllä mä oon monet itkut vääntänyt, kun oon kuullu, miten siskot on taas raskaana.. Oon kyllä osannut iloitakin, mutta odottanut vaan koska itellä tärppää..

Kivunlievityksestä ei tietoa.. Eiköhän noista kuule synnytyksen lähestyessä :) Näihin mun liitoiskipuiluihin en oo tarvinnut särkylääkkeitä, ainakaan vielä, ja toivottavasti en tarttiskaan. Nyt on taas muutamana päivänä tuntunut vihlomista "alakerras", mutta hyvin nopeasti on mennyt ohi. Niin ja lekuri teki hyvin nopean sisätutkimuksen "kohdunsuu kiinni ja kiinteä".

Katrin&Tytöntyllerö 26+4
 
pitäkää hölmönä jos haluatte mut oon katsellut ja miettinyt kutsuja ristiäisiin tässä sohvalla lepäillessä... olis pieniä ideoita ja ajatuksia jo ja ajattelin et voisin tehdä kutsut tekstiä vaille valmiiksi ennen vauvan syntymää kun on kerran aikaa... saa sit vaan heittää tekstit kortteihin niin ei tarvis ressata niitä sit syntymän jälkeen ku luulen et siinä on paljon muutaki tekemistä...=)
 
  • Tykkää
Reactions: Kuudes Ihme :)
Adelei: kyllä vähän jännittää, että miten se arki vauvan, 2veen (ei kävele) ja koulun aloittavan kanssa lähtee sujuun. No tuo 7v nyt on varmasti jo paljon avuksi, on jo nyt pikkuveljensä hoidossa, mutta pelkään, että jos oon tosi väsynyt jne. että puran sen turhaan sit häneen ja myös tuohon 2veehen. Eli oikeestaan pelkään arjen sujumisessa ainoastaan sitä, että tämä vauva ei nukkuisi tai just jotain armotonta koliikkia, se vaikuttaa sit niin paljon siihen omaan jaksamiseen. Muuten uskon, että homma lähtee sujuun ihan hyvin.
 
Suska84, mä en pidä tota yhtään hölmönä. Oon ihan samanlainen:) Täällä kans aikaa ollu, joten oon jo suunnitellu paperille millanen kutsu vois olla:D

(•) Terveiset neuvolasta; RR 131/68 & 125/69 (aiemmin ollu 98/60, eli jonkinverran oli koholla.) Virtsa puhdas. Paino 68.3kg, 580g/ viikko. Sf-mitta 24, mukelon sykkeet 145-150. Tarjontaa ei merkannut korttiin, mutta sano mukelon olevan poikittan... Saikkua kirjotti äippäloman alkuun asti...

-Sorel 27+3
 
Kivunlievityksestä viimeksi synnytin luomuna, enkä pitänyt sitä yhtään pahana, jäi hyvä fiilis. Nyt olen ajatellut, että luomuna mennään siihen asti kuin hyvältä tuntuu ja sitten lääkitystä tarpeen mukaan. Ammetta haluaisin kokeilla jos siihen tulee mahdollisuus.
Mulle parasta kivunlievitystä oli liikkeellä olo ja kun mies hieroi selkää. Mulla kaikki kivut tuntui selässä, ei yhtään vatsapuolella, saa nähdä meneekö toisen kanssa samoin.

Mekään ei kuuluta kirkkoon, joten kummeja ei tarvitse miettiä.

Hankinnoista vielä puuttuu kaikki pikkutavara eli tutit, vauvapyyhkeet, talkit ym. ja sitten toisen hoitoalustan tarvitsen vielä ja imetystyynyn olen meinannut hommata.

Nyt on alkanut tulla harkkasupistuksia, melkein 10vko:a myöhemmin kuin esikoisesta. Että näin nämä raskaudet on erilaisia.

Eilen kävin päivystyksessä kun on tota takykardiaa, lääkäri pähkäili pitkän tovin, että määrääkö betasalpaajia vai ei, mutta ei sitten vielä määrännyt kun pulssit ei kuitenkaan olleet ihan mahdottomia.

Huomenna sokerirasitukseen.. jaiks.. jännittää kun mulle tulee melko herkästi pahoinvointia.
 
Voi vitsit mulla on liikkis mies. :heart: Olen joskus aikaisemmin puhunut sille Doomoo Buddy imetystyynystä (kun täälläkin on moni sellaisen hankkinut). Nyt olen nukkunut ylimääräisten peittojen ja tyynyjen kanssa, kun en ole viitsinyt tuohon sijoittaa niin paljon rahaa. Tänään mies tuli paketin kanssa kotiin, oli tilannut sellaisen mulle netistä. :heart:

Synnytystä en ole uskaltanut vielä niin kovin miettiä, saati asettaa sen sujumiselle mitään toiveita. Menee sitten miten menee ja kaikki lääkitys otetaan mitä vaan saadaan. :cool:
 
Heippa!

Mä pakkaan varmaan sairaalakassin sitten 40 viikolla, jos muistan :D esikoisesta se oli valmiina varmaan 10 viikkoa etukäteen ja juniorista pakkasin 37 viikon tietämillä. Nyt en aio olla niin toiveikas tai innokas, kun yli mennään kuitenkin.

Korviketta ostan varmuudeksi. Mulla nousee maito yleensä vasta 4. päivänä synnytyksestä, joten sitä on ihan hyvä olla kaapissa varmuudeksi, vaika saahan sitä sitten hakea vaikka kotiintulomatkallakin..

Napa on mulla syvä, joten pihalle asti se ei pumpsahda, mutta näyttää (varsinkin mihen mielestä) ällöttävältä :D

Kivunhoidon päätän sitten fiiliksen mukaan. Kummassakin edellisessä oon saanut epiduraalin, joten katsotaan mihin nyt päädytään. Esikoisen synnytys kesti kauan ja juniorin aikana mun kohtu tulehtui, joka lisäs kivut taivaisiin. Nyt toivoisin nopeaa luomusynnytystä, mut menee sitten niin kuin menee. Sektiota en haluaisi millään.. Tietysti jos se on välttämätön, niin eihän sille mitään voi :/

( • )
Olin maanantaina neuvolassa ja siellä kaikki ok. Paitsi: sain lähetteen äitipolille, sokerit huonot.. :( ottaa päähän, mutta pääseepä kurkkaamaan vielä masuun ennen synnytystä :) nyt oon mitannu tosi ahkeraan ja kattonu syömisiä tarkkaan.
Sit kävi niin, että kun terkka kuunteli sydänääniä, niin niitä ei meinannu millään löytyä!!! Se katsoi ensin vauvan asennon, oli poikittain ylhäällä. Paineli ja koitteli, kunnes mittas sf-mitan (28,5cm). Sit etsittiin sydänääniä JA KAUAN!!! Vauva ei ollut liikkunut ollenkaan koko aikana. Olin ihan varma, että vauva oli kuollut kohtuun, tuli tyhjä ja kylmä olo. Terkka huolestui ja sanoi ääneen, että "liikkuis nyt edes vähän". Mä ajattelin mielessäni, etten olisi koskaan voinut uskoa, että mun pahin painajainen käy toteen ja mulla kuolee lapsi mahaan. Mietin, että nyt tästä sitten lähdetään polille toteamaan asia ja synnyttämään vauva. Joku shokkireaktio puski heti päälle ja ajattelin kristallik kirkkaasti. Ei edelleenkään kuulu mitään, eikä vauva potki. Sitten yhtäkkiä kuluu 125 luokan sykkeet tosi korkealta ja ne nousee 165 - vauvakin alkaa potkia.
Veri palaa takaisin kroppaan ja helpotus tulee. Mä olin varma, että olin menettäny vauvan, mutta luojan kiitos se oli elossa. Ilmeisesti vauva nukkui hyvin sitten.. Yks elämäni kamalimmista hetkistä...

GCS15 rv 30+3
 
Huomenta :)

Toissayönä sain ensimmäisen järkyttävän jalkakrampin/ suonenvedon pohkeeseen :$ Eilen otin magnesumia ja ei ollut mitään.. :)

Sairaalakassia en ole pakannut, sitte joskus lähempänä rv 40.. Jossian vaiheessa vois kyllä paperi laittaa muistilappua mitä tarvii, jos sattuu tulemaan lähtö ennen kuin tavarat on kassissa, niin ei tarvi sit pähkäillä mitä tarvii..

rv 28+6 (ja huomenna taas poks :O )
 
Huomenta! Täällä ollaan sitkeän flunssan kourissa lähes koko perhe.

Kauhee tilanne GCS15! Onneksi selvisitte säikähdyksellä. Joskus itekin täytyy oikee odottaa ja tökkiä mahaa kun ei tule liikahdustakaan mutta siellä vaan on sikeesti koisattu. Onneksi on vielä palkittu kipakalla potkasulla kun häiritään. Mutta on ne tuskallisia hetkiä ja siinä kerkiää miettiä kaikenlaista kamalaa.

Mä justiin tuumasin että eipä siellä sairaalassa tarvitse olla mukana kuin kamera :cool: kaiken muun tarvittavan saa sairaalasta ja mies voi tuoda tullessaan.

mammal83: Tulikos Buddy testattua? Mä yritin yhden yön nukkua kaverin kanssa mutta me ei mahduttu samaan sänkyyn :D Täytyy suurentaa sänkyä niin mahdutaan paremmin...Muutenhan se on tosi ihana kaveri ja imetyksessä tulee varmasti olemaan tarpeellinen ja mukava.

Kivunlievitykseen synnytyksessä en ole osannut vielä suhtautua. On niin erilaisia (pieleenmenneitä) kokemuksia useasta vaihtoehdosta. Mutta yhden asian tiedän varmasti: Vaadin ilokaasua heti kun pääsen sairaalaan!! :D Se vaihe siellä "tarkastushuoneessa" ennen salia on ihan kauhee kun ei saa ilokaasunaamaria kaveriksi. Täytyy toivoa nopeaa saliin pääsyä. Ja muutenkin ottaisin samanlaisen synnytyksen kuin kakkosesta. Vedet meni kotona ja siitä alle puolentoista tunnin yhdellä ilokaasuhenkäyksellä ja parilla ponnistuksella oli meidän suuripäisin vauva maailmassa :heart: Enkä mitenkään innolla odottele synnytystä, ois jo ohi.

Arjesta selviytymisestä: Voisin vaan todeta että tässä meidän tilanteessa turha enää itkeä kun on p***at housussa :whistle: Luottamus selviämiseen täytyy olla ja vahvasti, eihän tässä tilanteessa muuten oltaisi. Mutta kaikenkaikkiaan olen sanonut että pahin "kriisi" perhemuodostuksen kannalta on ollut toisen lapsen syntymä. Toki tietysti myös esim sisarusten ikäero vaikuttaa ym

Nyt kun joulusuklaat alkaa olla mutusteltuna ja Fazerin Siniset kaupasta tyhjennettynä niin mitä tekee mieli? Mä alotin eilen kevätleivonnaissarjan kun teki niin kovasti mieli Runebergintorttutaikinaa:p Täytyy tänään tehdä uusi satsi kun niin pieni kakku tuli taikinasta ettei kaikki edes kerinneet saada osaansa kun kuopus kävi salaa tyhjentämässä kakkulautasen, osin myös lattialle. Että jos parit Runebergit sais ja kohta sitten mies pääsee laskiaispullantekoon ja mantelimassalla ja kermavaahdolla tietty!!

Kuudes ihme :) 29 + 3
 
Poks 27+0 :)

GCS15 Onneksi kaikki oli hyvin!

Viime aikoina kun liikkeet tuntuu jo niin hyvin niin huolestuu heti jos ei ole vähään aikaan tuntunut mitään. Ainakin täällä liikkeiden voimakkuus vaihtelee päivittäin. Joskus näkyy ulospäin ja joskus taas koko päivänä ei tunnu kuin pientä möyrintää muutaman kerran päivässä. En tiedä ottaako vauva jotain kasvuspurtteja ja sen takia nukkuu välillä enemmän vai mikä siihen vaikuttaa.. Ovatko muut yhtään viisaampia? :) Ja mullakaan ei ole mitään tietoa miten päin tuolla mahassa majaillaan, muutama suosikkiasento ilmeisesti löytyy, kun potkut tuntuu voimakkaimmin joko tuolla virtsarakon suunnilla ja navan vasemmalla puolella.

Sokeriratuksen tuloksia pitäisi soitella tänään neuvolaan. Testi meni ihan hyvin, paasto oli alussa vaan 3,8, ja labrahoitaja sanoi, että jo on aikakin sun saada vähän sokereita koholle :D Jotenkin vaan tuo soittoaika meidän kunnassa 12-13 iltapäivällä on hankala kun töissä siihen osuu melkein aina jotain säpinää ja havahdun vasta kahden aikaan siihen että taas meni soittoaika ohi ;)

Vappuvaavi ja tulokas 27+0
 
Selviäminen toisen lapsen kanssa ei niinkään pelota kun tuo esikoinen on niin avulias..Taluttaa kädestä pitäen vessaan,avaa ovia,auttaa pyykkejen/tiskejen kanssa=) Toki voi olla että on mustasukkanen jonkin aikaa.
Iha epäreilua kun täällä on jo 3:lla alkavia viikkoja|O
Ceali, täällä myös jatkuva nälkä ja tarve syödä:D inhottaa kun yölläkin herää siihen että nälättää: / no mulle se paino on ihan tervetullutta mutta tieysti vaan tiettyyn pisteeseen asti:p
Hankintoja tehty vähän lisää,rintapumppu ja siihen pari pulloa sekä tutti varulta..Vielä pinnasängyn reunapehmuste,suoja vaunuihin ja vaipanvaihto alunen puuttuu..Vaipat yms. saa mies sitten käydä ostaa kun on vauva maailmassa:)
Tänään poksuu 27+0 :heart:
Avantasia
 
Ai niin, kummit aiheuttaa mulle kohta harmaita hiuksia kun ei tiedä ketä pyytäisi..Halutaan ristiäiset ja ottaisin siskon kummiksi mutta se on kirkosta eronnut niin se tuskin sitten onnistuu ja toinen mahdollinen kummiehdokas ei oo vielä päässyt ripille..kesällä vasta menee..: /
 
GCS15 pelottava tilanne, mutta onneksi pieni vain säikäytti:heart:

Hankinnat: Tänään meinaan tilata netistä rintapumppuun vähän varaosia ja sitten sellaisen vaunujen aukon eteen tulevan suojan, ainkain raskauskeujussa oli näitä Kurtis Baby Peace vaunusuojat / Vaunusuojat / Design vaunusuojat - Vaunusuojat / Vaunusuoja / Kurtis Baby Peace / Kurtis baby vaunusuoja / Kurtis vaunusuojat / Design vaunusuoja / Design vaunusuojat / Kurtis baby peace vaunusuojat / Laadukkaat vaunus .
uuden itkuhälyttimen meinasin myös ostaa, kylä tuo 7v takainenkin vielä pelittää, mutta haluisin uuden, missä kunnon kantoalue, uskaltaa sitten esim. kesällä olla rauhassa ulkona, vaikka muksut nukkuu sisällä. Nyt on tarvinnut käydä koko ajan tsekkaamassa tilanne, kun ei oo oikein voinut tuohon luottaa. Mutta tän taidan tilata sieltä amazonista, mistä täällä oli hyviä kokemuksia, eikö? Kun vaan vielä tietäis että minkä mallin.

Pomppuli ja muru poksuu (taas) 29+0:heart: Nyt on jotenkin alkanut aika kuluun. Ja jotenkin musta kaikki 30 alkuset on jo tosi hyviä viikkoja, enkä enää niin paljon stressaa syntymää, vaikka toki on hyvä päästä täysille viikoille ja istä tietenkin toivon.
 
Ompa tullut paljon tekstiä.. oon ollut pari päivää lähestulkoon vaakaasennossa kun on jatkuva etova olo, lisäksi supistukset on alkaneet kiihtymään. Pari kertaa on tullut käytyä lääkärilläkin tällä viikolla. Nyt olis saikkua viikon verran ja sitten katsotaan tilannetta uudestaan. Ruokahalu on olematon ja veto ihan pois :(
kivunlievityksestä olen ajatellut niin että kaikki vaan mitä voi ottaa niin otan.Vihaan kipua yli kaiken. Lisäks ainakin kovien kuukautiskipujen aikaan alan voimaan todella pahoin joten jo senkin takia voin kuvitella että tulen olemaan todella huonovointinen synnytyksessä. Synnytystavalla ei mulle ole niin väliä, enkä aio mitään etukäteen suunnitella. Jos sektio tulee niin sitten tulee. Tärkeintä on että vauva saadaan terveenä ulos..
kutsukortteja olen myös alkanut suunnittelemaan. Tykkään askarrella ja kortit teen yleensä itse joten suunnittelu on aina tärkeää.. Nimiäisiä olen päättänyt tarkemmin miettiä sitten kun vauva on syntynyt. Alan muuten vaan stressaamaan niistä..
Nyt pitäis pyörähtää työpaikalla opinnäytetyön merkeissä ja sen jälkeen lepo!

28+5
 
GCS15: Hui kamala mikä tilanne! Olisin ollut ihan paniikki-itkuissa! Onneks kaikki oli kuitenkin parhain päin :heart:

Pomppuli: Meillä on tollanen Kurtisin vaunusuoja ja ollaan tykätty kovasti :)

Kutsukortit: Täällä myös vähitellen työn alla, teen siihen asti että voi vaan liimata tekstiosuuden kortin sisään :)

Avantasia: Odotat niin kauan että toinen kummiehdokas pääsee ripille:) Meillä ainakin ristiäiset vasta joskus kesällä.

Kuudes ihme: Miksi toisen lapsen syntymä oli "vaikein" perherakenteen kannalta? Mielelläni kuulen kokemuksia kun meille on nyt toinen tulossa. Paljonko teillä oli ekalla ja tokalla ikäeroa?

Viikoista: Musta tuntuu, et alkoi viikot menemään heti nopeemmin kun pääsi kolmosen puolelle ;) Just kattelin Liberon raskauskalenteria puhelimessa eikä siinä näyttänyt enää paljon olevan edessä kun kattoi niitä viikkoja sellasen "kalenteriruudukon" muodossa...:)

Ihana aurinkoinen talvipäivä! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ceali&Lilleri 30+3
 
GCS15: onneksi teillä kaikki hyvin! Hurja tilanne...

Avantasia: mun yhden kummilapsen yksi kummeista pääsi erikoisluvalla kummiksi, vaikka oli menossa rippileirille vasta paljon myöhemmin. Kannattaa selvittää onko mahdollista. Saikohan tosta kukaan selvää... Sori;)

Musta tuntuu, että viikosta 21 tähän päivään on kestäneet ikuisuuksia! No, muutama viikko vielä ja ollaan 3 puolella. Jospa ne siitä lähtis rullaamaan vauhdikkaammin:)

-Sorel 27+4
 
Kuudes Ihme Buddyn kanssa yö meni erittäin hyvin! Pyöri hyvin mukana kun käänsin kylkeäkin - tykkäsin uudesta unikaverista. :)

Kummiasia on vähän pyörinyt päässä täälläkin. Ollaan itse kolmelle lapselle "kummituksia", kun ei kuuluta kirkkoon. Näiden lasten vanhemmat on kuitenkin halunneet meitä pyytää, eikä olla tohdittu kieltäytyäkään. Itse kuitenkin ollaan sitä mieltä, ettei meidän lapselle pyydetä kummeja ollenkaan. Täytyy vaan olla pikkasen varovainen, kun näistä asioista puhuu, ettei vaan pahoita kenenkään mieltä.. Mieluusti ollaan kuitenkin mukana omien "kummi"lasten elämässä. :)

Tarvikkeita ei olla hankittu vielä oikein mitään! Listaa on kuitenkin tehty ja huomenna mennään pariin liikkeeseen koeajamaan vaunuja ja kyselemään turvakaukaloista. Tuntuu kyllä tällaista ensimmäistä odottavalle jo aika avaruustieteeltä noidenkin hankkiminen..

Rv 27+2
 
Onpa ihanaa kun on perjantai, enää 6 viikkoa töitä tämän päivän jälkeen! :)

Tuli vielä hyviä uutisia sokerirasituksesta: kaikki arvot hyvät, 4,7, 6.6 ja 7,0 :) Terkkari sanoi, että nyt kun on jo kahteen kertaan tehty ja todettu arvot erinomaisiksi niin ei pitäis sokerihuolia olla mulla. Tosi kiva uutinen, kun äidillä ja äidinäidillä ja isänäidillä on kaikilla ollut vanhemmiten sokerit koholla ja se on ilmeisesti tuolla äidin puolella ihan perinnöllistä, vaikka ovat hoikkia ja liikunnallisia. Kerrankin joku huono ominaisuus on jättänyt mut väliin! Josko tästä vauvasta ei tulisikaan jättiläistä :D

Kivunlievityksestä täällä on puhuttu kans ja oma kanta on aika avoinna kun ensimmäistä kertaa on synnytys edessä. Tilanteen mukaan mennään ja kun ei sitä vaan voi suunnitella kovin paljoa etukäteen. Jos selviän esim. ilman epiduraalia muilla keinoilla niin sekin voisi sopia mulle (voisi ehkä liikkua paremmin kun ei ole piuhoissa kiinni). Mutta voipi olla, että mieli muuttuu kun ne oikeat kivut alkavat ja pyydän kaikki mahdolliset puudutteet. :D Kotona haluaisin olla aika pitkään avautumisvaiheessa, jos mahdollista ja suihkutella tms. omassa kylppärissä. Meillä on synnytysvalmennus vielä erikseen Kätilöopiston Haikaranpesässä ja siellä ainakin on panostettu noihin lääkkeettömiin menetelmiin ja imetysjuttuihin, niin toivon, että sieltä saisi vielä vähän lisää tietoa näistäkin. Synnytystä en pelkää, ja näin naiivina ensisynnyttäjänä ajattelen, että sen pitääkin sattua ja kivun määrä on yksilöllistä eli ei voi oikein ennakoida sitäkään.. Käynnistys on ainoa, mitä kammoan. Olen itse ollut nelikiloinen ja 2 viikkoa myöhässä niin toivon, että tämä lähtisi käyntiin ihan itse. Ja luulen, että yliajalle mennään, varsinkaan kun supistuksia en ole bongannut tähän mennessä yhtään eli ei ole mitään merkkejä siitä, että mun kroppa valmistautuisi synnyttämään ihan lähikuukausina :D

Vielä loppuun hehkutus. Eilen löytyi kuntoilulaji, joka tuntui tässä vaiheessa raskautta tosi ihanalta nimittäin hiihto! Ensimmäistä kertaa ladulla tänä talvena ja olo oli loistava verrattuna vaikka reippaaseen kävelyynkin, joka tuntuu jo jotenkin epämääräisesti tuonne virtsarakkoon ja nivusiin. Hiihto jotenkin on niin sellaista tasaista ja ei "hyppivää" ja saa mennä omaan tahtiin niin luulen, että tätä voisi jatkaa vielä kunnon mukaan aika pitkälle. Meidän etupihalta pääsee suoraan ladulle ja pellolle tasaiseen maastoon perinteisen ladulle. Rauhakseen kun hiihteli ja katseli lumisia puita ja tähtitaivasta niin mieli oikein lepäsi maisemassa :) Suosittelen! Onko täällä muita hiihtjäjiä, vai olenko ihan kummajainen? :D

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Vappuvaavi ja tulokas 27+0
 
Vappuvaavi: meillä kans lähtee ladut tosta ihan vierestä, mut en oo vielä käynyt kokeilemassa, vaan odotan, että tekisivät pellolle ladut... En haluu lähteä tonne mäkiin muiden tukkeeksi kaatuilemaan. Siellä menee muutenkin trikoisiin pukeutuneet ukot niin lujaa, että en pysyis perässä, vaikka ei olis mahakaan hidastamassa :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä haksahdin hiihtoon viime talvena. Sitä ennen oli oikeestaan viimeksi ala-asteella hiihtänyt. Innostuin niin, että osallistuin Pirkan hiihtoon ja menin sen 45km. Tänä talvena jää väliin, tässä kun ei oikein oo kuin mäkistä maastoa, enkä uskalla masun kanssa niitä laskea, kun tekniikka on todella aika alkeellista:) Ensi vuonna sit taas pääsee kunnolla. Tykkään kans, kun ihan rennolla menolla syke kuitenkin nousee ihan urheilulukemiin, mutta ei tunnu että ns. olis millään hikilenkillä. Mieli lepää ja kroppa saa treenin!

Mulla on laskiaspullat menossa uuniin. Mies oli eilen niin ihanan kannustava, että palkitsen sen tänään tuoreella pullalla, kun tulee kotiin töistä ja toki muksutkin varmasti tykkää:)
 
Hei kaikki, jotka muistaa vielä minut! :wave:

Olin ihan alkuaikoina mukana tässä pinossa, kunnes kohdalleni osui keskeytynyt km..:'( Käyn lukemassa ajoittain kuulumisianne ja uskomatonta miten nopeasti aika menee! Tehän olette kohta jo ihan loppusuoralla!! :) Tsemppiä kaikille!

Ilokseni saan kertoa, että perässä tullaan (toivon mukaan)! :heart: Rv 7+6 menossa ja varhaisultrassa oli ainakin kaikki hienosti. Pitäkää minulle peukkuja, että saamme pitää tämän vauvan ja kaikki menee hyvin! Ei saatu kevätvauvaa, mutta tämä syyskuun alun vauva olisi myös aivan ihana asia..:heart:
 

Yhteistyössä