¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Täällä oli myös viimeyönä melkoinen härdelli! Ensin ei löydä hyvää asentoa sängyssä, sit herää siihen kuinka selkään sattuu ihan hemmetiks. Taas kun löytää asennon johon nukahtaa niin herää siihen että on valtava vessahätä. Ja eikös tuo juniorikin alkanut bilettää tuolla masussa. Sitten jo isännän kello jo soikin, ni sen jälkee ei enää saanutkaan nukuttua. Mut onneks on talviloma,niin voi ottaa vaikka päikkärit.
valivalivalivalit siis täältäkin. :D

Mutta ei kaikki niin huonosti ole. Sillä, varasin meille torstaiksi 4D ultran! Mä oon sitä kauan jo miettiny ja haaveillu, mut mies on ollut sitä osittain vastaan. Onhan se aika arvokas hinnaltaan, mutta uskoisin että se tulee sitten olemaan kokemuksenakin aikast arvokas itselle ja toivottavasti myös sitten miehellekkin. :)

Taas nousi hymy huulille kun luin teidän kehuja sittereistä. Ei siis sillä, sellaisen olen itsekkin ostanut jo valmiiksi ja paljon hyvää siitä kuullut, vaikkei omaa kokemusta olekkaan. Mutta tuolla meidän viimekertaisella perhevalmennuksessa neuvolan th sanoi että "Jos olette sellaisen saaneet tai hankkineet niin heitätte sen viimeisimpään nurkkaan varastoon. Se on kauheeta katsoa kun lapset jotka ovat olleet pienenä sitterissä kävelevätkin kuin edelleen olisivat ns. muna-asennossa ja heiluen liikkuvat eteenpäin". Noh, tämän neuvon jätin kyllä jo sinne neuvolan valmennustilaan. Tulen varmasti käyttämään sitteriä. Mutta toki siinäkin on rajansa, ei sitä lasta siinä tietenkää 24/7 pidetä, vaan järki ja kohtuus tässäkin.

:heart:26+5:heart:
 
Hih, tosta sitteristä sen verran, että aikanaan, kun kuopus oli 5kk ja meidät ohjattiin ekaa kertaa fysioterapeutille ja neurologille, kun hänellä sitä lihasjäntevyyden puutetta, niin olin ihan paniikissa, että johtuuko se siitä, että on ollut sitterissä. No neurologi ja jumppari molemmat hymähteli, että no niin, taas on neuvolatädit päässyt pelottelemaan äitejä. Sanoivat, että normaali elämä, jossa välillä sitteriä käytetään ei vahingoita lasta, piste. Monia lapsia jopa ohjeistetaan nukuttamaan sitterissä (pahempi refluksi). Tietenkään jos koko ajan siinä on, voi liikkumaan opettelu hieman hidastua, mutta olivat sitä mieltä, että kun lapsi tahtoo liikkumaan, ei hän enää siinä sitterissä niin viihdykkään. Eli huoletta mammat voidaan käyttää. Tietysti ihan pientähän ei saa liian istuvassa pitkään pitää, mutta nykyisinhän nuo sitterit saa lähes vaakatasoon. No meidän täti ei kyllä ollut pelotellut, mutta jostain netistä olin lukenut, että ei suositeltais.
 
Löllöttelijä, häpyliitos kipeytyy ihan noiden hormonien takia, ne löysyttävät paikkoja ja se tuntuu. Oon ite saikulla ollu vuoden alusta niiden takia ja tuskin töihin enää menen,niin vaikeaa on kaikki liikkuminen. Yöllä kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa ja lonkat pitää kamalaa pauketta. Muutenkin mulla on yliliikkuvat nivelet ja nyt hormonien takia sit kolottaa olkapäitä, ranteita ja kyynärpäät säännöllisesti. Keljua,mut pakko vaan kestää...

Sandemar 28+2
 
Kävin hakemassa äitiyspakkauksen postista, hihii.. Kädet suorastaan syyhyää, et pääsee penkomaan, mutta äijä huikkas ettei vielä saa avata.. Suotakoon sille päikkärit, mutta kauaa en aio odottaa :D Ilmeisesti se isyyspakkauksen kokoaminen oli ihan hyvä idea, kun on noin innoissaan tästä pakkauksesta. Harmi vaan, isyyspakkaus ei ole valmis vielä.

Ylihuomenna lääkäriaika polilla ja saa nähdä jos siellä ultrataan, niin näkyiskö nyt kumpi siellä vattas riehuu :) Kylkiluihin välillä kova paine (tiedä millasia joogaliikkeitä se siellä vääntää), nivusissa on ollut kipuilua muutamana päivänä, mutta ei mitään sietämätöntä.. Hengästyttää joo, välillä enemmän ja pienemmästä..

Meillä tuli iso muutos elämään, kun mies aloitti työt uudessa paikassa ja joutuu heräämään ennen viittä. On ollu sillä urakkaa saada rytmiä kohdalleen ja toki on muhunkin vaikuttanut. Alkuun mä nukuin sohvalla, kun menin myöhemmin nukkumaan, mutta nyt on oppinut menemään itekkin sänkyyn aiemmin ja herättämättä miestä. Tietenkään mun pyörimiset : /yöllä ei varmastikaan oo sille hääviä, mutta yritän pyöriä rauhallisesti ja herättämättä sitä... Joopa joo.

Miten teillä on toi napa? Onko pullahtanut? Napa ei varmaan pullahdakaan, kun on sen verran syvä napa mulla..

Katrin&HipsuNipsu 26+1
 
Liitoskivut on täälläkin välillä aivan järkyttäviä. Otan suoraan Panadol 1g, että auttais edes jotain ja tarvittaessa sitten lisää... Kävelyillä oon päivittäin pyrkinyt käymään, vaikka kivut ja supistelut hidastaakin vauhdin ihan naurettavaks...

Meille on tulossa Baby Björnin (Balance?) sitteri, jonka saa aika moneen asentoon. Voi käyttää jo ihan pikkuvauvalla ja sukulaismuksu katteli sellasessa tv:tä 1½ -vuotiaaks:) Saa nähdä tuleeko olemaan paljon käyttöä... Tulee kälyltä, joten ei tarvinnut siihenkään omaisuuksia laittaa:)

Torstaina vihdoin lääkärineuvola, saa nähdä suostuuko suosiolla jatkamaan saikkua. Töihin en usko pystyväni. Vkl:na taas huomas, kun oli 4 tuntia liikenteessä, että kivut ja supistelut lisäänty selkeesti. Samoin alapäässä on sellanen paine ja kipu, ihan kuin mukelo syntyis siihen paikkaan... Vaikka 1. tässä odotellaan, joten enhän mä tiedä miltä se oikeesti sitten tuntuu:whistle: Lepääminen + särkylääke jeesaa. Onneks:) Mutta siis mietin, miten jaksaisin 8-14 tunnin vuoroja töissä, joissa pitää kuntouttaa kipeitä vanhuksia... Pomokin oli sitä mieltä, että lekuri sais kirjottaa kerralla kunnolla, eikä viikon tai khen pätkiä.

Mukelo jumppaa ihan älyttömästi mahassa, mutta ei mulla oo mitään käsitystä missä tarjonnassa se on :)

Napa on mulla pullahtanut sillai puolittain. Mulle tehty kaks laparoskopiaa, joiden takia napa pienentynyt ja arpinen... :ashamed:

-Sorel 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Tänään näköjään ahidistelen teitä kunnolla:) mutta siis, jotenkin menin nyt näistä supisteluista niin paniikkiin, tai en nyt paniikkiin, vaan yhtäkkiä tajusin, että ei vitsi, mun on kyl nyt laitettava kaikki vauvaa varten kuntoon, lähtöhän voi tulla minä viikkona hyvänsä (vaikka toki toivon, että ei tule ja vielä 6vko synnytystä estelläänkin). No kävin sit kuitenkin ostamassa tutit, maidonkerääjät, rintakumit, liivinsuojukset, vanulaput, topsit, vaipat yms. härpäkkeet kerrasta ja ajattelin aloittaa nyt vauvan vaatteiden pesun. Aattelin nyt laittaa kaikki kuntoon, niin ei sit ainakaan sitä tarvi ressata. Lisäksi mies lähöd melkein 1kk reissuun helmi-maaliskuussa, niin voi sillon sit vaan keskittyä noihin isompiin ja toivon tietty että vaavi syntyis vasta sen jälkeen, kun isäntä taas koto Suomessa. Pointti oli siis se, että jotenkin vaan iski sellanen fiilis, että niin, meille tosiaan on syntymässä vauva jo aika pian, koko ajan vaan miettii että se on sit joskus:)

Ei muuta nyt :wave:
 
Katrin: Mitäs kaikkea oot kehitellyt isyyspakkaukseen? :) Itelläkin on sen rakentaminen vielä vaiheessa, mutta hyvässä alussa kuitenkin.
On: sisuja (hengenraikastukseen) ,
molemmille luettavaa: vauvalle pari kone-aiheista pahvikirjaa, isälle sellainen vauvaopas (joka on samaan tyyliin tehty kuin on noita eri automerkkien korjausoppaitakin), vauvan ja isukin yhteisiin lukuhetkiin on puuhapeten-käsikirja ja sitten sellainen aivan upea ajoneuvo-kirja (kuvat ns. ponnahtaa ylös kun sivun avaa).
Sitten on vauvalle pikku-isäntä body ja yöpuku. Isälle tarttis kans hommata joku isäntä t-paita tms..
Vauvalle on myös isin kulta- pipo ja body. Isälle sellainen "superman" Isi t-paita.
Alkosta pitäis vielä hakea jokin pullo varpajaisia varten. Ja myös oon vähän jotain ruoka-lappua miettinyt, samoin kuin tuttia jne...

Napa on ihan normaalisti kuopassaan. Enkä usko että tulee pullahtamaankaan ku on sen verran syvällä. :D
 
Joo se on sitte liitonmaksukin noussu nyt alkuvuodesta :) jopa 74€ enemmän nettona kuin aiemmin :) Tosin tuosta nyt ei saa kauaa enää nauttia kun siirryn äippärahalle, mut ei sekään ihan huonoimmasta päästä onneksi ollut..

Napa ei ole pullahtanut aiemmissa raskauksissa eikä siis nytkään..

Nyt suihkuun kuopuksen kanssa ->
 
Täälläkin hengästytään kyllä ihan jo kenkiä jalkaan laitaessa tai suihkussa hiuksia pestessä. Käsiä turvottaa ja nipistelee koko ajan, muutenkin taitaa olla turvotusta muuallakin, ainakin naama on leveempi kuin ennen. :kieh:

Piti tänään aloittaa vähän kevyempi syöminen, mut olis hirvee hinku syödä suklaata ja salmiakkia, pullaa ym. Rasittaa jo kun on tosi punkero-olo ja tuo hengästyminen siihen päälle. Ei tarttis enää painon hirveesti nousta kun on tullut jo 13 kiloa. Luulen kyllä että johtuu myös turvotuksesta. Vaan tulee mitä tulee, ei auta itku. Olis vaan kiva liikkua ilman että tuntee itsensä maalle viskatuksi ryhävalaaksi...

Hygieniasta sen verran että neljän muksun ja yhden koiran taloudessa ei auta vaikka imuroidaan kahdesti viikossa, aina on karvaa ja hiekkaa lattialla. Käsidesiä ei pahemmin käytellä, mut kädet pestään ennen ruokaa ja kotiin tullessa. Eipä nuo lapset ole kovasti sairastelleet.

Vauva taitaa vielä möyriä miten haluaa, kun liikkeitä tuntuu niin alhaalla kuin ylempänäkin. Ei mitään varmuutta siis miten se siellä makoilee. Toivotaan nyt et alkais jo pian pysytellä pää alaspäin.
 
Noista rokotuksista.. Rokotusohjelman mukaan meilläkin mennään, mutta influenssa rokotteen otin itelleni ja 3v kaksosille. Itselleni, jotta olisi edes pieni mahd. olla terveempänä, jos joutuu muita hoitamaan. Ja kaksosille, koska ovat inffektiokierteisiä. On ollut ihanaa olla syksy ja talvi tähän asti sairastamatta nuhaa kummempaa.

Sectioista, itselläni jo kolme takana. Ja ensimmäinen oli surkein kokemus. Haava oli kipeä, tulehtunut ja kivun hoito oli surkeaa. Haava oli yli 4kk kipeä. Toinen oli jo helpompi ja kolmas oli helpoin. Kolmannen jälkeen olin heräämöstä pääsyn jälkeen jo jaloillani. Neljättä odottaessa. ;)

-Heidi & 26+6-
 
Jos sitä itsekkin saisi aikaseksi päivitellä kuulumisia.

Viime viikolla rv 27+6 oli ensimmäinen neuvolalääkäri ja siellä kaikki oli ok. Lääkäri vaan oli melko epämielyttävän oloinen, en muista milloin olen viimeksi lääkärissä tuntenut oloni yhtä vaivaantuneeksi. Olin aikaisemmin ymmärtänyt, että tämä käynti nyt jäänee ainoaksi lääkärikäynniksi, mutta lääkäri sanoi noin rv36 olevan vielä lääkärikäynti.

Alkuraskaudesta saakka olen hengästynyt herkemmin. Nyt hengästymisen saa aikaa jo esim. kenkien jalkaan laitto. Vielä ährään ulkoilemaan lähtiessä nauhakengät jalkaan, mutta saas nähdä kuin kauan vielä jaksan taistella niiden kanssa..

Viikonloppuna sain pestyä suurimman osan vauvapyykistä. Ovatpahan nyt vihdoin ja viimein tuolla kaapissa järjestyksessä. Samalla sain sitten katsottua, että mitä vaatetta vielä tarttis ostella. Pesänrakennusviettiä alkaa olemaan ilmassa, mutta kun vaan saisi aikaseksi. Eli laiskuus meinaa vaivata, eikä ihan vähänkään. Onneksi tässä on kuitenkin vielä aikaa laitella tavaroita.. Just tänään mietin, että pahimmassa tapauksessa sitä aikaa vielä on se 13viikkoa..huoh.. jokseenkin tuntuu, että tämä aika nyt vaan matelee : / Muutoin vointi on kyllä vielä ihan hyvä, että ei vielä suurempia oireita jotka haittais tätä elämistä ja olemista. Aika vaan vois mennä pikkisen nopeempaa.

Vauva liikkuu masussa paljon ja oon huomannut, että iltaisin jumpataan eniten. Luulen vauvan olevan nyt raivotarjonnassa, mutta pyörii ja vaihtelee vielä asentoaan melko paljon. Esikoinen tais kääntyä lopullisesti raivotarjontaan joskus rv33-34. Siihen asti pyöri miten halusi ja viihtyi melko pitkään viistossa.

Joko teillä on mahdolliset tulevat kummit valmiina valittuna ja mietittynä? Meillä meinaa olla hieman vaikeuksia, että ketä sitä nyt sitten pyytäisi tälle uudelle tulokkaalle kummiksi. Tytöllä on neljä kummia: minun veli vaimonsa kanssa ja puolison sisko miehensä kanssa. Uudelle tulokkaalle haluaisin kummiksi toisen veljeni, mutta hän ei kuulu kirkkoon. Eli ilmeisesti viralliseksi kummiksi emme häntä saa. Lähipiiri ei ole mikään kamalan suuri, joten valinta tulee olemaan vaikea.

Tässä nyt jotain kuulumisia pikaisesti. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

-minde- rv28+4
 
Lääkärineuvoloita täällä on kolme. Kerran olen käynyt ja seuraava on 1.2. Kaikissa tietääkseni tehdään sisätutkimus. Nyt tosin olen muuttanut toiselle paikkakunnalle (käyn vielä tuon lääkärin vanhalla), joten en oo varma, et miten täällä sitten menee lääkärit. Kaverilla ei ollut ollut kuin yksi lääkäri ja veljen vaimolla kaksi.

Hilma potkii ja isikin jo tuntee liikkeet <3 Maha tuntuu nyt kasvaneen oikeesti! ja kyllä niin on muutkin huomanneet.

Unettomuus vaivaa taas, mies heräs töihin kolmelta ja siitä asti itekkin taas ollut hereillä.. Nyt on vauvan vaatteet taas järjestelty kaappeihin ja koneellinen lahjaksi meneviä pesussa. Tai lahjaksi ja lahjaksi, muttakun miehen sisko perheineen on tulossa kylään viikonloppuna niin täytyihän heijän ½vuotiaalleen vähän ostella kirpparilta vaatteita, kun sattu löytymään.. :D

Kummeiksi ollaan mietitty veljeä ja hänen vaimoaan (olen heidän tytön kummi) ja miehen siskoa ja hänen miestään (mies on heijän pojan kummi). Lisäks haluaisin pyytää vielä mun serkkua kummiksi, kun on ollut koko raskausajan mulle tosi tärkee tukipilari ja tulee varmaan oleen jatkossakin. Kummeja olis ihan liikaa. Neljä on musta kiva ja kyllä toi viiskin vielä menee, mutta sitten olis vielä niiin monta muutakin ketä haluaisin. Mutta nämä ollaan nyt oikeastaan päätetty. Hävettää, kun olen kaverini kahden lapsen (molempien..) kummi enkä nyt meinaa pyytää häntä ollenkaan.. Muttakun on niin paljon muutakin. Sitten seuraavalle? :) Oonko hirveä, jos en pyydä häntä kummiksi?

Ylävatsa kivut on jatkuneet vieläkin, välillä helpottavat välillä pahenee. Selkä on ollut välillä kipeä. Eilen kirpparilla kierrellessä tuntui kauhean raskaalta kyykistellä ja etsiskellä vaatteita, huh huh.

jee, enään viikko ens neuvolaan, niin näkee taas tytön <3

Papaya ja Hilma 26+4
 
kummeista Me ollaan pyydetty jo kaveri pariskuntaa. Valittiin sillä perusteella että heillä ei kummallakaan ole vielä kummilapsia eikä omiakaan lapsia. Ja ovat aivan innoissaan jo tulevasta kummipojasta. :) Lisäksi itse ajattelen että tulisi olla kummi/kummit myös perheestä/suvusta,jotta varmasti tietäisi että edes joku varmasti tulee olemaan tekemisissä kummilapsensa kanssa. Itse haluan miettiä tätä asiaa aika tarkkaan,koska kummit ovat olleet tosi tärkeitä ja suuressa osassa omaa elämääni ja toivoisin lapselleni myös samaa. Asuin jopa teininä kummieni luona ja kävin toisella paikkakunnalla yläastetta kun ei mahtunut äidin kanssa luonteet saman katon alle :D Itse haluaisin pyytää omaa setääni ja hänen vaimoaan sylikummeiksi. Tiedän heidän yrittäneen lasta vuosi tolkulla mutta omaa lasta ei ole siunaantunut. Ja isän veli on yrittänyt hoitaa isänvirkaa meidän kanssa kun omaa isää ei ole koskaan kiinnostanut.. Mutta miehen mielestä he ovat liian vanhoja (reilu 40v). : / Omaa siskoa en halua pyytää. Yritän vältellä koska hän yrittää kokoajan tehdä jotain "kuka on paras äiti"-kisaa meidän välille. Miten minä voisin mistään tietää vielä mitään kun ei yhtään lasta ole vielä? Ja miehen sisko sit taas on vielä niin epäkypsä kyseiseen virkaan.
Tää päättäminen on oikesti tosi vaikeeta :D

Papaya Itse oon miettinyt samaa yhden ystäväni kohdalla. Hän itse jo kyseli ketä ollaan pyydetty ja toisaalta ärsytti kun tuntui että hän kyseli vähän siinä mielessä etteikö aijota pyytää häntä.. :D mutta tosiaan näinä hormoonipäivinä ärsyttään muunmuossa KAIKKI!! :D mutta kuitenkin mietityttää oonko ihan kamala jos en pyydä.. Ps. täällä myös yksi joka herää joka aamu neljältä kun mies lähtee töihin |O

Pesänrakkennusvietti pukkaa päälle täälläkin ja pojan huoneeseen kalusteetkin olis valmiina,mutta ei tohdi alkaa kokoamaan niitä vielä kun voi olla et vielä kuukauden sisällä tulee muutto. Oon antanut tälle muutolle mahdollisuuden ensi kuun loppuun asti ja sitten saa unohtua jos asuntoa ei löydy. Tänään menen kymmeneltä yhtä katsomaan mutta se on vain 65m2 : / Sanoin just miehelle että saatan ahdistua ja masentua sinne ison koiran,pienen lapsen ja tän tavaramäärän takia. Koska itse haluaisin että sisustus olisi pelkistetty ja kaunis,JA helppo pitää siistinä. Mutta nämä miehen keräämät elektroniikkahelvetit ja niistä kertyvän johtomäärän myötä asiasta tuli mahdoton yhteen muuuton jälkeen. Ja kaupan päällisiksi sain vielä raivostuttavan koiran josta ei tekisi tiukkaa luopua. Kun jouduin omastani luopumaan niin olen vihannut tuota siitä asti :( Oon kamala mut jotenkin sille ei löydy sijaa mun ajatuksissa kun ikävöin omaa pientä koiraani JOKA TOTTELI niin paljon :(

Lääkärineuvola on meilläpäin myös kolme kertaa.

Ä-pakkaus on nyt omastakin mielestä ihana vaikkakin niitä värejä kaipasin ja tuon lyttäsin heti kun olin kannen avannut,mut eilen kun kurkkasin sinne taas niin se näytti jo aika ihanalta :) vielä kun saisi sen koltiaisen sinne kääröihin <3
 
Kummiksi ollaan pyydetty minun sisko, joka ei vielä ole lasteni kummi, toinen sisko on kuopuksen kummi ja veljeni on esikoisen kummi (+muutama hyvä ystävä vielä päälle) Nyt siis nuorin siskoni kysytty ja mies kysyy hyvää kaveriaan, eli meillä taitaa olla, että vain 2 kummia tulee, mutta kun en halua että on sit sellaisia "väkisellä" keksittyjä kummejakaan.. Ja onhan nuo omat siskot, veljet, ukit ja mummot kuitenkin aina läsnä :)

rv 28+3
 
Kummeista meillä olis tunkua. Oon jo kahdelle joutunut sanomaan tiukasti ei ja toinen kaveri katkaisi välit sen vuoksi. Joskus vuosia sitten ollaan puhuttu et ehkä vois tulla jo kolmannen saisin ja piti asiaa lupauksena. En kyl sure asiaa koska tää "kaveri" on ainoa ihminen mun elämässä jonka kanssa joutuu vääntään ja tappeleen asioista ja vaatii ihan liikoja ystäviltään ja mä en pysty enkä halua sen vaatimuksia täyttää, eli tavallaan oon helpottunut. Mun mielestä kummeiksi pyydetään ihmisiä, eikä kukaan voi tosta noin vaan ilmottaa mulle et tulee kummiksi kuten nämä kaksi henkilöä :headwall: Noh mut kaksi kummia on täysin varmaa, toinen on mun 17 -vuotias sisko jolle lupasin joskus et pääsee jos saadaan kolmas ja on muutenkin viimeiset kaksi kesää ja talvee ollut korvaamaton lapsen vahti. Osaa olla tiukka ja kun on hoitanut kesät meidän lapsia niin ei ole tarttenut tarhaan laittaa ja sisko on itenannut rahansa sit sillä tavalla :) Toinen taas on mun entinen työnantaja, tai tavallaan vielä nyyinenkin jossain määrin mut on vaan tullut niin hyväks ystäväks et haluan hänet. Yhtä kaveripariskuntaa mietitään mut niillä on yli vuosi lapsen teon yritystä takana ja nyt alkaa hoidot pikku hiljaa joten mietin et onko se jotenkin julmaa pyytää niitä.. Eli onko tää meidän lapsi muutenkin ahdistava asia kun ei omaa tule ja tuo lähinnä tulee mieleen siitä omasta ahdistuksesta kun tuli keskenmenoja ja muut sai lapsia..

Napa on sisällä ja kahden raskauden oerusteella pysyykin. Mulla on sellainen syvä kuoppa napa joten en ole vielä onnistunut saamaan sitä pihalle :)

Lasten mietteitä Mulla on kaksi hauskaa tapahtumaa kun tuo tyttö 6-vuotta on ihmetellyt :) Alussa oli oksentamassa vessassa niin tyttö ihmetteli et oksennanko mä ja sanoin et joo. Sit se kyseli et miks oksennan ja mä sanoin et vauvan vuoksi, ja tyttö kysyi järkyttyneenä et "siis onko se vauva oksentanut sun mahaan"! :D Ja nyt se yksi päivä totesi mulle et "äiti musta tuntuu et sä lyhenet kun sun maha vie kaiken ihon, mut älä huoli, ei se haittaa" :D

Liikkeet on tuntuneet hetken aikaa taas vahvemmilta mut en tiä kuinka kauan saan taas nauttia tästä tilanteesta kun ne katoo aina jonnekin. Pää tai pylly mulla on vasemman kylkiluiden alla aina välillä et ainakin se viihtyy muutenkin kun poikittain mut en osaa silti sanoa miten päin. Muut ei ole tunteneet liikkeitä ja se harmittaa etenkin kun tyttö iltaisin pussaa ja halaa ja pitkin päivää aina kokeilee josko jotain tuntuisi. Olisi kiva antaa muutava mojova potku innokkaalle isosiskolle, mut ei niin ei..

Synnytys tulee uniin aina välillä lähinnä sellasina et koitan tehdä kaikkeni ettei mua pakotettas sektioon. Taidan pelätä sitä enemmän kun luulenkaan. Joten tän on parasta saada ittensä alakautta ulos tai saa jäädä sisälle..

(.) Mä hikoon ihan törkeesti!! Tuntuu et haisen ihan maidolle kun hikoon :| Sit maha vaan jatkaa sekasin oloaan ja aamuisin nälkäisenä on aina vaan huono olo. On tää autuasta. Mies joutui auttaan mut eilen saunan lauteilta pois kun sattui lenkin jälkeen niin paljon koko lantioon |O
Champion ja Martti 29+5
 
Kummeja me ei olla vielä päätetty pojalle. Esikoisellekin valittiin kummit vasta syntymän jälkeen. Mulla olis yks kaveri kenet haluaisin, mutta ei tiedetä kuka olis toinen kummi. Tän kaverin seurustelukumppania ei haluta, koska eivät ole kauaa olleet yhdessä eikä me tunneta kyseistä henkilöä kovin hyvin. Ja me ei haluta lapselle kuin kaksi kummia, mun mielestä siitä yli meneminen on vähän hölmöä.. Enivei, menee varmasti sinne kevääseen ennenkuin tiedetään ketkä on tulossa kummeiksi.

Oon yllättynyt miten sikeästi nukun nykyään. Miehen kello soi 4:20 ja herään siihen joskus. Mutta nukahdan uudelleen jo ennenkuin mies on ehtinyt lähteä töihin, ei mitään muistikuvia että ovi olis käynyt. Viime raskaudessa mua ei väsyttänyt paljon mitään, valvoin monena yönä aamu 3 asti, ja menin vasta sitten nukkumaan. Parempi näin niin jaksaa olla esikoisen kanssa :)

Meidän täytyis miehen kanssa käydä ostamassa maalia, ja maalata meidän asunnon seiniä. Nää on tällaset kellertävät, ajateltiin maalata ihan perus valkoiseksi. Myydään kuitenkin tää asunto vuoden sisällä, niin ei viitsi mitään värejä alkaa enempää tänne sotkemaan :D Olo- ja makuuhuoneessa on jo harmaansinistä. Olis helppo maalata vielä ennen vauvan syntymää, kun sitten on kaks ipanaa jaloissa :) Oon jo miettiny pääni puhki miten pesen ens keväänä ikkunat :LOL: En kuitenkaan saa työrauhaa vaikka mies oiskin kotona vahtimassa lapsia..
 
Championin tytöltä ihania kommentteja :)

Mun poika 7 v katsoo välillä mun kans sitä vauvantarina ohjelmaa, välillä poikaa hirvittää ja välillä ihan naurattaa ne ähinät ja puhinat siinä synnytyksessä kun vauvaa pusketaan ulos :D Poika muutenkin miettii hirveesti asioita ja kyselee synnytyksestä ym. niin mun mielestä on ihan hyvä kun kattoo tuota välillä ja voin sanoa, että se on ihan luonnollista ja se kyllä sattuukin, mutta noin olen teidätkin "tehnyt" ja kaikki on mennyt hyvin :) Sektioo se ihmetteli vähän, mut keskusteltiiin hiukan siitäkin, että joskus noin, mutta kuuluu asiaan :) Eiköhän se päästä äitin luottavaisin mielin sitten sairaalaan kun aika tulee, kun on pohja tiedon hankkinut asialle ;)
 
Meidän poika siis tänään 7 ja on kans jotenkin tosi kiinnostunut tästä raskaudesta ja vauvasta. Ei siis pelkästään, että ihanaa kun tulee vauva, vaan haluaa kans kuulla tarkemmin, että miten homma etenee ja synnytyksestä myös. Tuota vauvantarina ohjelmaa on meilläkin katottu ja siinä samalla oon selittänyt asioita. On myös kysellyt oman syntymänsä ja veljensä syntymään liittyneet jutut. Ja kertoo kaikille, että hänet on muuten otettu äidin masusta pihdeillä=) Lisäksi haluaa tietää, että mitä kaikkea tavaraa vauva taas tarviikaan ja tietää jo kaiken maidonkerääjistä ja rintakumeista. Ja lisäksi hänellä herännyt suojeluvietti mua kohtaan (vai onko vauvaa), tänäänkin sano aamulla, kun hain lehteä samalla, kun lähtivät hoitoon, että täällä on äiti kylmä, eikä sulla oo vaatteita, mene äkkiä sisälle. Ja jotenkin vielä, kun on aina ollut sellainen rämäpää ja vilkas lapsi, niin tämä keskittyminen tähän vauvajuttuun on jotenkin niin hellyttävää.
 
28+0 poks ja olikos se niin et viimeinen kolmannes :)

Kummeista, mulla itsellä 6 kummia, ja lapsilla myös. Nyt kolmannen kohdalla on jo hieman vaikeaa miettiä niitä. Ollaan pyydetty mun veljeä joka konfirmoitiin viime kesänä, ja miehen siskon tyttöä joka konfirmoidaan ens kesänä, lisäksi mun siskopuolta miehensä kanssa, joiden kanssa on alettu uudelleen pitää yhteyttä n. 3v. sitten. Mies saa päättää 2 viimeistä, joko jokin miehen/meidän kaveripariskunta tai miehen serkku.

Pesänrakennus: vauvan sänky on laitettuna, vaatteita olen pessyt ja silittänyt hiljaskellen, vielä on iso korillinen pesemättä, ja kaappi alkaa oleen täynnä pestyjä ja silitettyjä. Kestovaippoja olen hamstrannut erilaisia, kivoimmilta näin ensikertalaisesta vaikuttaa taskuvaipat ja imut, mutta saa nähdä sitten käytännössä. Kankaita tilasin netistä, saa alkaa ompeleen vauvalle kotiintulovaatteet, sitten voiskin pakata hoitolaukun valmiiksi. Ja oma sairaalakassi vielä jossain vaiheessa. Sitten olis valmista. Tai no miehen pitää lyhentää sitä pinnasäängyn päälle tulevaa hoitotasoa.

Hankinnoista: Mie kans ostin yks päivä jo pari tuttia, pari pullotuttia, paketin pieniä kertisvaippoja, paketin liivinsuojia jne. Nyt alkais oleen silleen valmista.

Meillä on täällä ollu pari pv kunnon pakkanen. Eilen oli aamulla 23 astetta. Nytkin takassa tulet. Pitää lähteä hakeen lisää puita :)

Kultakurkku ja Eemi 28+0
 
tänään poksuu 28:heart:

tulin vaan poksuttelemaan =) kun tehdään lähtöä vähä kaupoille. luultavasti huomenssa tuun kirjotteleen vähä enemmän.

mut ihan pakko sanoo syysmyrsky että kiitos! sain ihan hillittömät naurut niist sun vaunujen työntämisestä:LOL: olin varmasti juurikin tuon hymiön näkönen kun yritin saada henkeä samalla kun nauroin ja vesikin lensi silmistä ihan samalla lailla. tää oli toinen saamani hormoninaurukohtaus raskauden aikana, ja molemmat päättyi itkuun kun ei muuten loppunut, mut oli hauskaa:D mieskin kattoi että justiinsa, eikä ymmärtänyt muka mitä hauskaa siinä jutussa oli (tosin ei siitä lukemisesta mitään tullukkaan nauramiseltani:)

ja sit vielä Aobhinn mä tilasin isyyspakkaukseen tikkunekku.fi sivulta valmistettu rakkaudesta tutin, vaipanvaihdon suomenmestarisukat, jonkun ruokalapun, en muista dementian takia mitä siinä luki, ja jotain muutaki vielä mut painaa tosiaan tää raskausajan dementia päälle... muitakn suunnelmia on mut yritän muistaa huomenissa kertoa enemmän, kun mies tossa jo kyselee lähtöä enkä voi sanoa että isyyspakkauksesta tässä kirjottelen :O
 

Yhteistyössä