¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Tänään oli lääkärineuvola.

-viikkoja 26+1
-RR 125/83
-vauvan syke 140, kaveri pötki pakoon minkä kerkes :D
-liikkeet ++
-pissa puhdas
-painoa tullut ekasta neuvolasta lisää 2,4 kg.
-alakerrassa oli kaikki ok.

Määräsi liitoskipujen takia sairaslomalle kahdeksi viikoksi. Sit voi käydä kokeilee miltä tuntuu.
 
Täällä synnytyslääkärillä käynti takana niinkuin diabeteslääkärikin. Toisin kuin neuvolassa itse diabetes lääkäri oli sitä mieltä että insuliinia ei todellakaan tarvita ja että arvot eivät ole hälyttäviä ja selvästi parempaan suuntaan menossa. Ultrattiin ja siellä se väänsi ku viimestä päivää. Oli niin raju ultraaja et mua ihan oikeesti sattu :D "mä vähän painan tästä pään kohdalta"! Kokoarvioksi saatiin 1200g eli keskikäyrän alle menee edelleen. Kauhea pulla tosiaan tulossa...

syysmyrsky & viuhahtelija 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: viida
mulla on kans paineen tunnetta välillä alavatsassa, mutta supistuksia en edelleenkään tiedosta jos niitä on, en edes niitä kivuttomia. lääkäri kyllä sanoi että hyvä niin.

kovasti touhusin aamulla aamujumpan parissa taas ja söin aamupalan, ihan sis normaalia mitä joka aamu teen. auta armias kun piti koiran kanssa lenkille lähtee niin pukkas semmosen tuskahien päälle ihan yhtäkkiä :x, ja siis sillon vielä istuin koiraa rapsuttaen lattialla ja vasta suunnttelin lähtöä... en oikeen tienny että kummasta päästä tulee jotain vai tuleeko kummastakaan. ikävä kyllä alkuraskauden pahoinvointi alkoi ihan samalla lailla, vaikken sillonkaan oksentanu, mut monta viikkoa oli sillonki hirmu huono olo. toivon että ei ala vaan nhyt mikään loppuun asti kestävä pahoinvointi... :headwall:
 
Rokotteista: Ehdottomasti otetaan rokoteohjelmaan kuuluvan rokotteet. Oltiin esikoisen kanssa tosta pneumokokki-rokotteesta myös tutkimusryhmässä (keväällä selviää saatiinko se vai vertailurokote), kun sitä ei vielä ollut sillon yleisessä rokoteohjelmassa. Vesirokko-rokote kiinnostaisi myös. Mua myös henkilökohtaisesti ärsyttää ihmiset jotka ei ota lapsilleen mitään rokotteita ja vaarantaa siinä samalla muiden terveyden. Huoh.

Raskausaika: Tykkään olla raskaana :) Odotusaika on jotenkin kutkuttavan ihanaa. Just "kauhistelin" etten enää saa kovin kauaa loppujenlopuksi pitää tätä mahaa, toisaalta en kyllä malta odottaa että saan vauvan jo syliin :heart:

Onpa kamala ilma! Vetistä lunta tulee tuulen kera taivaan täydeltä ja teitä ei oltu aurattu. Yök, en tykkää!

Ceali 29+2
 
Rokotteista vielä lisään et missään nimessä me ei jätetä lasta rokottamatta kun syntyy. Enkä monen muun tavoin voi ymmärtää jotka ei mitään rokotuksia anna lapselleen pistettävän :/ Kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat kyllä pistetään, tosta vesirokkorokotteesta en ole kyl vakuuttunu, mutta se on mun mielipide :) ite sairastin vesirokon vasta ammattikoulussa..

Sängyssä edelleen pötkötellään, ihanaa kun saa vaan olla. Hirveet suklaahimot ois, haluttais sitä fazerin sinistä suklaalevyä jossa rusinoita ja pähkinöitä mukana :p

Jälleen onnittelut hyvistä neukku ja/tai lääkärikuulumisista!! =)

Ei voi ku olla onnellinen ettei täällä ole supistuksia ollut kuin kaksi harjotusta.. Tsemppiä niille, jotka niistä kärsii! :heart:
 
icy
syysmyrsky onpas tosiaan jättiläinen :D mullakin pelottelivat jättivauvasta, kun sf-mitta on koko ajan ollut yläkäyrillä tai ylitse. Nytkin viimeksi lääkärineuvolassa rv 26 sf oli 28cm mutta sitten kuitenkin ultrissa on ollut ihan normaalikokoinen vauveli, joten kohdun koko johtunee jostain muusta kuin vauvan koosta. :)

Rokotteista otetaan ohjelmaan kuuluvat ehdottomasti. Influenssa-rokotusta en ottanut, neuvolassa sanoi ettei kukaan muukaan alueen odottavista ollut sitä ottanut.

Isyysloman mies aikoo pitää varmaan kesäkuussa, toukokuu on hällä muutenkin kesäloma, joten osuu ihan sopivaan aikaan.

Raskausaika on mielestäni ollut ihan mukavaa, sitä alun pahoinvointia lukuunottamatta. Ärsyttävää on ehkä se, kun kaikki puolitututkin tulee ihmettelemään "vooi onpa iso maha, ootko ihan viimisilläs?". En tie miten mulla onkin toi vatta turvonnu ihan mielettömän kokoiseks, painoa on kuitenkin tullut vaan 4kg alusta, tosin mulla sitä on riittävästi ennestäänkin. :) Muuten ollut suht koht helppo raskaus, ei isompia vaivojakaan.

En tie ootteko täällä jo keskustellu tästä, mut kysyn kuitenki että ootteko huomannu alakerrassa mitään muutoksia? Ittellä näyttää ainakin tummuneen paikat ja ulkoapäin näyttää että ois paikat löystyny, mut kuulemma sisältä tuntuu paljon "turpeemmalta" :O :whistle: Niin ja ihan sen takia tuli peilailtua, kun joku hemmetin finni oli haarovälissä. :D
 
rokotteet otetaan ihan rokotusohjelman mukaisesti, kuten esikoisellekkin. Influenssapiikkiä ei ole ketään meistä ottanut tällä kertaa...

Tänään ostin rintarepun(vai miksi sitä virallisesti kutsutaan), oli niin hyvä alennus cittarissa Baby björnistä(ovh120e) 40e siitä maksoin. Tota tarjousta ei voinu ohittaa, kun aikomuksena oli muutenkin ostaa tollanen, mut nyt vaan säästi sievoisen summan! :D

Enää pitäs ostaa turvakaukalo vauvalle, ja patja pinnikseen. Sit oliskin melkein kaikki hommattu, tosin rintapumppu ja muutama tuttipullo ois kans ostoslistalla.

Mä nautin raskausajasta ainakin tässä raskaudessa. Esikoista odottaessa oli pahat selkävaivat ja hirvittävät liitoskivut- noita ei ole onneksi tässä raskaudessa ollut. Vähän haikealta tuntuu, kun tää saattaa olla viimeinen rakaus, kun sit ois meidän lapsiluku täynnä- tosin, eihän sitä koskaan tiedä vaikka myöhemmin haluttaisiinkin vielä yksi lisää...

Tänään käytiin päiväkodissa ilmoittamassa, että esikoinen jää pois hoidosta enskuussa ja palaa takaisin sit 2013 elokuussa.

rv29+1
 
Viimeksi muokattu:
icy en ole huomannut alapäässä mitään kun en tosiaan nää sinne, en oo nähny aikoihin vaikka oon kuinka yrittäny kun rajoja ajelen :LOL: mutta samaa on täälä sanottu, että erittäin hyvältä tuntuu. otin kehut vastaan kertomatta että limakalvot kuulemma turpoaa raskausaikana, mut hyvä niin ilmeisesti :saint:

mut joo, palatakseni tuohon influenssarokotteeseen mistä sitä galluppia aloin tekemään niin, en edelleenkään usko ottavani sitä, mutta vauva kyllä tullaan rokottamaan ohjelman mukaisesti, sitä en ole edes harkinnut jättäväni pois.

täällä olo parantunut hieman aamuisesta, mutta levossa taitaa silti mennä tämä päivä...
 
Rokotteista halusin vielä tarkenta, että lapset saa siis kaikki rokoteohjelmaan kuuluvat, mut tämä influenssa rokote on nyt jäänyt kaikilla ottamatta.. Tuleva vauvakin saa rokoteohjelmaan kuuluvat rokotteet.. Vesirokko rokotetta ollaan mietitty miehen tytölle (kohta 8v) ja mun tytölle (kohta 5v) koska he ei ole sairastanut vesirokkoa, mut maksaa jotain 140-160€ yhdelle tuo, että aika iso meno erä :eek: Mun poika sairasti vesirkon just kun odotin kuopusta, poika oli silloin 2½ vuotias.. Mut jostain mies oli lukevinaan, että maaliskuussa(?) Tarkistaisivat tuota rokotusohjelmaa ja päättävät tuleeko vesirokkorokote sit rokoteohjelmaan?!? Tästä en nyt oikeasti ole ollenkaan varma, mut jostain tällaista tietoa on minulle tullut.. Meillä on jo tytöille neuvolassa valmiit reseptit tuota rokotetta varten, ovat siellä vuoden verran, mut nyt mietitään ja ootellaan mitä niitten kans tehdään.. Kallistahan se kyllä on ja sit kun miettii vielä onko sit oikeasti 100% suoja, nimittäin tuolla hinnalla sais kyllä olla..

Onnittelut minultakin hyvistä neuvola ja ultra kuulumisista :) Ja tervetuloa taas uusille :)
 
Rintarepuista yms.Ne jotka niitä on käyttäneet niin millainen on hyvä? Liina vai sitten sellainen reppumainen?Meillä Emman reppu on mut esikko ei ainakaan tykännyt siitä enkä kyllä minäkään kun oli jotenkin niin hankala pukea..Liinaa jos käytän niin pelkään että se löystyy ja vauva tipahtaa:kieh:
Nestemäisistä rautavalmisteistakin pitää kysellä että mikä niistä olisi parhaimman makuista:D?
Tervetuloa uusille:wave: en nyt muista kaikkien nimiä niin en voi luetella:ashamed:
hmm,suklaata..meillä on vielä muutama suklaarasia joululta niin ei ei viitsi uutta ostaa mut se Fazerin sininen vaalea maitosuklaa kyllä olis hyvää:p Ei täällä saa puhua herkuista|O :LOL:
Onko muita joilla on pysynyt tyttö/poikaolo vaikka ultrassa sanottu muuta?Mua ärsyttää kun oon alkanut epäilee tyttölupausta..Ei olis pitänyt kysyä ollenkaan: /
Milloinkas vauvan pitäisi viimeistään alkaa kääntää itseään raivotarjontaan?
Avantasia 25+6 ja huomenna taas poksuu:) Tuntuu vaan että muilla on jo paljon enemmän viikkoja mut perässä täältä tullaan:p
 
Viimeksi muokattu:
Josefia: vesirokkorokotetta on jo pidemmän aikaan harkittu otettavaksi rokotusohjelmaan ja nyt keväällä tekevät taas uuden arvion sen ottamisesta eli ihan oikeessa miehesi oli:) Tosta rokotteesta sen verran, et kallishan se on mut suoja on 100%. Joillakin rokotetuilla saattaa tulla sellainen "valerokko" joka siis ilmenee esim. parina näppynä ja on anyway tosi lievä vrt:na oikeaan vesirokkoon. Suosittelisin itse otettavan tuon rokotteen, jos on päässyt jo murkkuikään tai vieläpä aikuisuuteen ilman ko. tautia. Mitä vanhempana vesirokon sairastaa, sen rajumpi ja pidempi tauti on ja lähes aina siihen voi liittyä sit niitä jälkitauteja, jotka hyvin usein johtavat sairaalahoitoon. Ja raskaana oleville vesirokkoa sairastamattomille tauti on vaarallinen, joten jos sitä ei ole perheenlisäystä toivottaessa sairastanut, niin kannattais ehdottomasti ottaa rokotus. Sen, onko vesirokkoa sairastanut vai ei, saa verikokeilla selville. Sellainen tietoisku.
Mut tosiaan, en mää tota vesirokko-rokotetta millään muotoa halua mainostaa saatikka ketään painostaa sitä ottamaan. Itse vaan haluan lapselle sen rokotteen, kun oon lapsena sairastanut sen rajumman kautta atooppisesta ihostani johtuen.

Löllöttelijä & Ceali, nyt mullakin alko tekeen ihan hirveesti mieli Fazerin pähkinä-rusina-suklaata:p

Icy, raskaus tummentaa usein alakerran limakalvoja + nännipihaa (hormonit syypäänä siihen) ja sama ilmiö on täälläkin. En sen kummemmin oo kurkkinut, mut bikinirajoja ährätessä oon todennut;)

Pakko kysyä teiltä seksistä raskausaikana, et ootteko kovinkin aktiivisesti jaksaneet puuhailla? Mä kärsin alkuraskauden vuodoista aina rv14 asti, joten tuolloin se verinen vuoto seksin jälkeen latisti halut, kun pelkäsi keskenmenoa. Sit toisella kolmanneksella oon ollut niin sairaan väsynyt ja lisäksi kärsinyt raskauspahoinvoinnista, joten aika nihkeesti tuli tuolloinkaan mitään puuhailtua. Nyt vimpalla kolmanneksella mulla on halut aika nollissa edelleen, mut välillä on silti alkanut jotain halujakin seksin suhteen ilmeneen. Nyt vaan mies pelkää, et sit käynnistetään synnytys ennen aikojaan, joten mitään ei tapahdu ennen rv36! Et tällaista täällä sen suhteen:|

Raskausajasta oon kaikesta huolimatta nauttinut, vaikka toki esim. sen oksentelun oisin voinut luovuttaa pois heti sen ekan kolmanneksen jälkeen. Mut kaippa, kun on pitkään odottanut että pääsis odottamaan, niin jopa oksentelut ison mahan kans ei pyyhi sitä tunnetta pois, et nautin raskaudesta ja vauvan odotuksesta:heart: Uskoisin, et etenki noita pojun myllertelyitä massussa ja ihan normi potkuja tuun kovastikin ikävöimään.


Tiijona & Taavi 29+4
 
Mä oon ihan mahdottoman iloinen! Sokerirasituksessa ei ollu häikkää, kaikki arvot reippaasti alle rajojen.
Paasto 4,5 1h 7,7 ja 2h 6,0
Mua jännitti ihan kauheesti ja olinkin jo pessimistisesti ajatellut että sokrut varmana koholla. Mutta mukavaa kun siltäosin kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
tiijona täällä myös aika hiljaista makuukammarin puolella:D kun ei huvita ja väsyttää,muksu potkii rakkoon ja oksennus nousee kurkkuun maatessa niin revitään siinä sit himoja:kieh:
sisätutkimus..Onko teillä muilla ollut sen jälkeen vuotoja?mulla eilen illan aikana loppu veren tiputtelu mut vielä sellaista "menkkamaista" jomotusta välillä..
 
Rokotteista, varmaankin mennään ihan rokoteohjelman mukaan.. varmaankin sen vuoksi, että rota-rokotetta vielä mietin.
Esikoisen aikana ei sitä vielä ollut ja kaverin vauva kun sai sen niin koko tuttavapiiri sairastui rotaan.. että ihan kiva. Itse en edes pitänyt vauvaa sylissä, mutta tuli silti meillekkin. Että siksi vielä vähän mietityttää.
Vesirokko rokotetta en meinaa ottaa lapsille, minä ja mies ollaan se sairastettu. Mutta toki jos eivät pikkulapsina sitä sairasta niin sitten otetaan tai jos tulee jokin muu painava syy eteen.

Herkuista ei tosiaan saisi puhua :)
Mun ei tehnyt alkuraskaudesta mieli mitään herkkuja, mutta nyt sitäkin enemmän. Omppuja ja muita hedelmiä yritän sittten popsia makean nälkääni, ettei paino ihan karkaisi käsistä.

Raskausaika ei ole ollut mitään erityisen mukavaa kummassakaan raskaudessa. Vauvasta masussa kyllä nautin, mutta kun on kaikenlaista muuta kremppaa. Viime yön taas valvoin lisälyöntien takia ja olo on väsynyt.
Esikoisen synnyttyä sanoinkin, että voisin sillä kokemuksella kyllä synnyttää useammankin jos vain joku odottais mun puolestani.

Viikonloppuna on kaverin häät vähän kauempana, saa nähdä millaiset turvotukset matka kerryttää, kun heti maanantaina olis neuvola aamusta.
 
Seksi, mitä se on?? :D unissani välillä on hyvinkin kova meno ja jos mies sattuis herätessäni siinä vieressä olemaan niin jo vain -tosin ei ole vielä kertaakaan ollu kotona kun tämmöistä tapahtunu joten onkin aika hiljasta kun ei haluta.. Eikä mieskään ole juuri tuonu esille että sen enempää haluttais. :)

Alapään muutokset on huomattu myös täällä, samoiten nännipihan tummumiset..

Nyt on suklaa käyty ostamassa :p hetken jos vielä malttais... Söis vaikka tomaatin odotellessa..
 
ihan ensiks: kiitos vaan kaikille suklaata kuolanneille että se tännekin tartutettiin, miehelle lähti viesti et jos vaikka tois fazerin sinisen töistä tullessaan :ashamed: lähtisin kans kieltään noi tommoset puheet täälä varsinkin nyt kun ei pääse edes liikkumalla kaloreita poistamaan :D ja itsekurikin on tällä hetkellä "mitä parhain" :saint:

seksistä raskausaikana sen verran et alussa kun oli pari kolme viikkoa pahoinvontia niin oli hiljasta, erittäin hiljasta, eli ei ollut ollenkaan. mutta sen jälkeen on kyllä haluja ollu, sanoisinko jopa normaalia enemmän jos se nyt ylipäänsä on mahdollista :ashamed: meillä on siis raskausaikanakin ollut hyvä seksielämä. alussa kyllä oli vähän mielessä että onko se oikeesti turvallista varsinkin ihan alussa, nyt mietin että onko se turvallista tässä vaiheessa, mutta kuulemma on kun ei vuotoja tms oo ollu. mutta tulevaisuus seksin suhteen huolestuttaa enemmän, satun tietämään että jossain vaiheessa mies kieltäytyy kokonaan siihen asti että oon toipunu synnytyksestä... mutta toivottavasti ei vielä moneen viikkoon, tuntuu että halut vaan kasvaa mitä enemmän raskaus etenee. kai se on joku hormonijuttu...

sori toi purkatuminen mut kun kerran asiasta kyseltiin... :ashamed:

raskausajasta muuten olen kyllä nauttinut, vaikka onkin valvottuja öitä ja vessareissuja ja särkyjä ja kipuja yms yms. elän haaveessa että kaikki on sen arvosta. ja on kyllä paljon ihaniaki asioita, niinku liikkeet ja potkut :heart: vaikka yö olis kuinka valvottu niin aamulla kanniskelen ylpeenä tätä ihanaa masua josta kaikki jo kyselee että taitaa h-hetki olla lähellä... ett niin ison masun kans vielä kolme ihanaa kuukautta, luulen että huhtikuussa kävelen kamelin tai pingviinin lailla :LOL: kun ei nytkään oo kaukana. aluks kun masu alkoi kasvaa ajattelin vaan että kasvais nyt nopeesti kun se oli semmonen vaihe että näytin ihan ylisyöneeltä enkä raskaana olevalta, mut nyt o hyvä. mun maha on niin iso että kaveri lähti marraskuussa synnyttään tämmösellä masulla mut täälä kasvatetaan vielä vaan =)

suska ja kupla 27+2
 
icy
Muistelinkin jostain lukeneeni, että toi tummuminen raskausaikana on ihan normia, näytti vaan kun ois paikat muutenkin enemmän "tyrkyllä" sillee hassusti :D

Seksiä meillä on ehkä hiukan vähemmän kuin ennen raskautta, silloin suurinpiirtein joka päivä ja nyt ehkä kerran kahdessa tai kolmessa päivässä. Oon itte hirveen laiska tekemään nykyisin mitään aloitetta ja jotenkin ne spontaanit sekstailukerrat on kadonnu jonnekin. Tyyliin siis kun ollaan ajelemassa jossain niin voitiin johki puskaan ajaa ja touhuta mut nyt ei todellakaan huvita tän mahan kanssa mönkiä jossain auton takapenkillä :D
 
no niin, sain vähän murua rinnan alle ja fazerin sinistä siihen päälle, nyt on hyvä olo mut odottelen kutenki et alkaisko närästään toi suklaa vai ei : / ahneella vaan saattaa olla likanen loppu sanotaan... mut oli se hyvää =) pieni kupla masussa sai kans vähän energiaa ilmeisesti kun kauhee ralli alkoi :heart:
 
Mulla ollu jo jonki aikaa riippuvuus TUPLAAN, eli niitä on kaapissa lähes aina :ashamed:. Muuten kyllä ihmeen vähä on mitään himoja, vaikka herkuista lukeeki täällä :D

Tervetuloa uusille :)

Rokotteet Ite en oo miettiny oikein näitä asioita. Tai rokotusohjelmaa noudatetaan ja jos siihen jotain muutoksia tulee, ni ne ei vaikuta siihen, ett jatketaanko sitä vai ei. Influenssarokotetta ei oo tullu otettua, eikä siihenkää mitään ehdotonta EI:tä tai muuta perustetta. Vesirokkoo vastaan ei tullu otettua, kukaan ees sellasesta puhunu ja pk:ssa se sit iski ja meillekki rantautu. Ite ollaan sairastettu se jo lapsena, mut tyttö sairasti sen sillon. Oli onneks ihan iisipiisi, ite rasvaili muutamia rakkuloita ja oli muutenki hyvävointinen. Tosin alla ei mitään sairauksia eikä iho-ongelmia.

Seksi on valitettavan hiljasta, sittain johtuu tästä tilanpuutteesta, ni ei tarjoudu niin hyvin tilaisuuksia ja koska on olo vähä "paksu", ni ei tuu sit turhan paljon nähtyä vaivaakaa niiden ehtimiseks. No josko tilanne muuttuis muuton jälkeen ;)

Alapään muutoksia en oo havainnu, mutta ei kyl oo tullu katottua. Pitänee mieheltä kysyä ;). Ainaki nännit on tummunu.

Raskausaika on ollu kyl ihan kivaa aikaa, vaikkaki vähä kivuliaampi ja vaikeampi ku esikoisesta. Mutta tarkotus olis vielä näitä lapsia tehä, jos vaan niitä tulee, nii ihan kiva ettei tää raksausaikakaa oo mitään tuskaa. Paitsi ne säännölliset verikokeet 30vk--> mulla.

Nostan hattua näille liitos- ym.kivuista kärsiville, joilla kivut on lähes ympärivuorokautisia. Ite oon "kehdannu" valittaa, vaikka kipuja on vaan kävelyn alussa, jalkaa nostaessa, jalalla siirtäessä esim.rahia. Kuitenkin esim.maatessa kipuja ei oo suuntaan eikä toiseen. Yöt menee muutenki vaan nukkuessa eikä esim.vessahätä herätä.

Voi ku joku nyt ostais tän meidän kaksion jo. Ite on NIIN kova ressaamaan ja haluaisin muuttaa ennen synnytystä ja mahd.pian, ku se asia ressaa koko ajan :(
Ärsyttää ku pitää olla tällanen, ettei osaa mennä vaan päivä kerrallaan..

Meillä rantautunu tällanen hellyttävä leikki lähes päivittäiseksi: tyttö leikkii ett on myös raskaana :). Ja päivittäin kyllä muistaa sanoo, ett "mä en malta odottaa ett vauva syntyy". Ihana. Ja nyt kyllä ollaan täysin siemauksin nautittu tästä ajasta ku ollaan ihan kaksin päivisin.

Jeps, josko siirtyis koneelta pois :)
Ihanaa ku huomenna on jo perjantai!

Marimi ja poikanen 29+4
 
Käväsin tänään ottamassa sen influenssarokotteen kun kävelin neuvolan ohi. Lapsi rokotetaan sitten ohjelman mukaan. Ns. uusiin rokotteisiin pitää vähän perehtyä ennenkuin niitä otetaan...

Pomppuli, mulla tuntuu kans että lorahtaa housuihin jos oikein supistaa seisaallaan. Eli aika usein:( Ens viikolla neuvolalääkäri, saa selville onko aiheuttaneet muutoksia vai onko harmittomia edelleen.

Täällä seksielämä on kyllä hiljentynyt huomattavasti. Aluks oli koko ajan paha olo, ja sen jälkeen ei vaan tehny mieli jne. Nykyään kyllä tuntuu ehkä jopa paremmalta kuin ennen;) Johtuisko sitten näistä muutoksista...?

Mä ostin kans ton Baby Björnin rintarepun, mut ostettiin se käytettynä eli on vähän jo haalistunut, mut eipä mua haittaa. Mieskin jo treenaili, että miten se laitetaan päälle:)

Mä oon muutenkin haalinut tosi paljon huuto.netistä ja ostanut tai saanut ystäviltä tavaroita. Enää pitäis hommata kaukalon jalusta ( se ostetaan uutena), niin isoimmat tavarat on kaikki hankittu:) Vielä kun sais sen päätähden paikalle!:)
 
Moi!

Nyt alko sitten pitkä paasto, aamulla nimittäin on sokerirasitustesti :(

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki oli muuten kunnnossa, mutta kohdunkaula oli liian lyhyt( oli merkattu 1-2cm ja 19.10 se oli 3cm) ja sf-mitta oli 21cm eli sama ku pari viikkoa sitten...

Joudun siis menemään ens viikolla ultraan, niin katsovat tilanteen tarkemmin siellä...

Lääkäri ei vielä ainakaan kirjottanu sairaslomaaa, koska mulla ei oo ollu mitään kipuja tai supistuksia.

Viime perjantaina käytiin hakemassa vaunut, emmaljungan edge duo combit, UniQ310 Alu rungolla(onneks ei tarvinnu ite maksaa :D)... mutta ei olla saatu koottua koppaa, en tiedä onko siinä valmistusvirhe vai ollaan ko me vaan erittäin tyhmiä...


Lolaa ja "Eemeli" 27+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä