Onpas paljon tekstiä kivaa!!
Yritän kommentoida kaikkeen mitä muistan.
Kannoin juuripinniksen sisään. Meillä on tytöillä ollu vanha pinnis ja se on ollu säilössä kylmässä ladossa. Miehelle sitten mietin et ei kai se ole homehtunu ja kannettiin se sisään tarkistusta varten ja olihan se. Se siis menee nuotioon. Siskon poika on juuri siirtyny jatkettavaan ja sieltä saatiin käytetty pinnis kunhan heti haetaan. Joten pakkohan se oli kantaa kasattuna suoraan oikeaan paikkaan. Ei viitti siihenki hometta ottaa. Ja onhan se sulonen, kun siihen laitoin jo verhokatoksen jne :heart: :ashamed: Ja vauva siis nukkuu pinniksessä meidän makkarissa, tai jos tuntuu siltä niin vaunukopassa pinniksessä. Tein samalla myös tilan yhteen kaappiin vauvan liinavaatteille. Vauvan vaatteille ostettiin pieni kaappi meän makkariin myös. Makuuhuone vain pieni ja nyt siis aivan täynnä tavaraa kun meillä 180cm leveä sänkykin. Hoitopöytää ei mahu. Ja koira meillä nukkuu kodarissa joten siellä aina paljon karvoja, niin sinne tasolle en viitti hoitoalustaa laittaa, joten vaipanvaihto sitten varmaan sängyn päällä, tai ahnkin sellasen tason pinniksen päälle. Esikoisella ei ollu hoitopöytää, kuopuksella oli ja tykkäsin kyllä, mutta vie ison tilan.
Muista hankinnoista. Meillä on siis ostettuna uudet vaunut (Brio sing), sitteri käytettynä (uudenveroinen Carena), turvakaukalo käytettynä kaverilta (vm-11 graco duologic jalustalla), käytetyt Gracon matkikset (niihin en oo kovin tyytyväinen, mutta saavat ajaa asiansa eli vain kaukalon kanssa käytössä, säilytys auton perässä), voitin ne kolmipyöräset rattaat ja lämpöpussin (ei kyllä oo vielä tullu), aika paljon vaatetta sekä kirpparilta että jotain uutena. Suunnilleen viikon päästä lähetään kaverin kanssa jokavuotiselle tammiale-shoppailureissulle Ouluun, sinne tuhlaan pakkausrahan joka tulee maksuun 12.1. Ostan vauvalle tarvittavia juttuja: varmaan alevaatetta ja ostoslistalla vielä pullotutteja, tutteja, kuvioharsoja, vanna (kylpyamme), kertisvaippoja. Lisäksi aattelin ostaa pesukoneväriä, värjään vanhat harsot osan harsokäyttöön esim. turkoosiksi, osan vaippakäyttöön vaikkapa tummansiniseksi tms. Ja sitten haluan yhen vanhan äp makuupussin tuunata, niin siihen ostan jotain ihanaa muumikangasta tms.
Meillä molempia lapsia imetetty pitkään. Ja molemmille olen yrittäny alusta asti opettaa tuttia, mutta kumpikaan ei ole oikein huolinu. Nyt yritän kyllä taas, se on niin kätevä äänenvaimennin vaikkapa lähtötilanteissa kun pitää monta pukea yms. kaupassa, autossa jne. Kolmen kanssa ei kuitenkaan aina ole sekunnissa vauvaa auttamassa.
Sairaalakassin pakkaan lähempänä, mutta listan teen valmiiksi, niin hopussa ei sitten mikään unohsu. Vauvan kotiutumisvaatteet pakkaan omaan kassiin ja laitan turvakaukaloon oottaan. Mies ottaa ne sitten mukaan kun tulee meitä hakemaan.
Kietasubodeista tykkään ja muutamia olen hankkinu. Meillä tytöt on käyttäny kokoja 50-56 pari ekaa kk ja sen jälkeen kokoa 62 lähes puolivuotiaiksi, mutta pojat kai yleensä on hieman suurempia ja kasvaa nopeemmin. Oon nyt ostellu aika paljon 62 vaatetta. Pitää vielä itse tehdä kotiutumisvaatteet kunhan löydän sopivan väristä veluuria. Tytöillekin olen itse tehny, niin pakkohan se on tälle pojullekin tehä.
Perhehuonetta meillä ei ole. Oon aina saanu olla ekaks vähän aikaa yksin, sitten tullu huonekaveri. Oon seurallinen, joten huonekaveri on vaan mukava jos siis on mukava. Mies jää kotiin hoitaan isompia lapsia.
Kelan jutut. Laitoin hakemukset 28.12. Ja teitä kuunneelleena heti kyselyn perään kauanko menee. Ja päätökset sain perjantaina
Kultakurkku ja Eemi 25+5