*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Jee uusi pino!
Mullakin on jo ylihuomenna lääkärineuvola, ihanaa päästä näkemään myös ultrassa taas! Taitaakin olla muksu jo aika paljon kasvanut viimekerrasta =) Nyt hymyilee elämä muutenkin, käytiin tänään katsomassa omakotitaloa ja se vaikutti ihan meijän kojilta! Tarjous tehtiin ja läpi meni, kuntotarkastus tehdään loppuviikolla ja sitten jos mitään hälyyttävää ei löydy, päästää jo luultavasti marraskuun puoles välis muuttaan! Tämän nykysen vuokra-asunnon pitää sitten olla tyhjänä viiminen päivä ja siivottuna myös. =) JES! Huomenna heti pankkiin vielä kyseleen lainaa, sitä ollaan jo aikaisemmin kysytty ja esteitä ei pitäis olla, että miksei saatais! IHANAA! Nyt siis pääsee sitten sisustamaan vauvallekkin omaa huonetta!! :heart: Oon niin onnellinen!! =)
 
voi kääk.. tänään ilmesty inhottava kipu, niinku olis joku hermo jumissa ensin vasemmalle puolen ja myöhemmin toisellekin puolen, lonkkiin? ( kaiketi, pakaroiden yläosa, häntäluun tietämille) Mä todella toivon, että tää on tavallista selkäsärkyä, eikä mitään raskauteen liittyvää.. Sattuu aika lailla, kun asettaa painon toisen jalan varaan vaikka sukkaa laittaessa.. toivottavasti yö korjaa asian :confused:

Fanttomi: mä voin seurata sun laskuria :) mun la on vain päivää ennemmin :)

Löllöttelijä: tiedän tunteen, samaten mun pullukkamaha kipeytyy, kun joutuu enemmän tekemään töitä, pienkuormaajalla ajo ärsyttää mahaa oikein todenteolla.

Tää ei kuulu tälle palstalle, mutta saas nähdä onko meidän taloon tulossa muitakin yllätysraskauksia, meidän astutussonni oli viime yönä rikkonu väli-aidan ja sielläpä sitte viiletti sekaisin sen omat morsiamet ja 6 ala-ikäistä typykkää :attn: Mä todella toivon, että ei olisi kukaan ollu "siinä" tämmis..
Hassua huomata, vaikka oon melkein koko ikäni nautoja käsitelly, niin nyt on tullu jonkinsortin kynnys mennä tuonne karsinoihin siirtelemään eläimiä.. varsinkin tuota sonnia

neiti80 ja nykeröT rv 15
 
Löllöttelijä: kysyit tuolla edellises pinos, miltä tuntui, kun sain kaksosista tietää: no.. olin juuri neuvolan lääkärille, joka ehdotti, että voisin mennä keskustelemaan psykologin tms kanssa tästä, ei toivotusta yllätysraskaudesta, kertonut, että en mä enää oo edes itkeny pitkään aikaan, että onhan tämä ihan kiva asia, ikääki on jo 30 kertyny ja elämä maatilalla on paikkansa löytäny. Sitte ultrattiin, kappas, sinustahan tulee kaksosten äiti! Pillahdin itkuun, itkin loppu vastaanoton ajan, itkin ajomatkan kotiin (20min), itkin koko illan.. Ihan paniikis, miten ihmeessä muka selviän kahden lapsen ja maatilan kanssa? Ja perusnaisellista, musta tulee niin iso ja itkin taas :p

Kyllä mä vieläkin välillä mietin, että miten ihmeessä mä selviän.. ja enemmän tuntuu olevan innoissaan ne joille oon kertonu, ku minä itte :LOL: Mutta kai sen takia ihmisellä on tää raskausaika näin pitkä, että ehtii tottua ajatukseen :)
 
Tervehdys!

Uusi huhtikuun 2012 odottaja ilmoittautuu mukaan! Olen 33-vuotias, odotan ensimmäistä, la on 30.4., rakenneultra 16.12., synnytyssairaalana Kättäri. Takana on yksi keskeytynyt keskenmeno kesäkuulta 2011 (n. rv 8), johon sain ensin lääkkeet, mutta jouduin kuitenkin kaavintaan. Kesä meni haikeissa tunnelmissa, mutta uusi raskaus alkoi kuitenkin pian. Odotus on edennyt pahimpien riskiviikkojen ohi ja raskaudesta uskaltaa jo iloita. Toivon, että energinen keskiraskaus olisi nyt alkanut, viitteitä siitä on ollut jo pari päivää. Odottelen jo innolla äitiyslomaa!

Angie 14+1
 
Kiitoksia uudesta pinosta. päivittää minulle vois rakenne uä aikaa eli on 16.11 eikä 16.12 ja tyttöolo

Miks ihmeessä noita kelloja oikeen tarttee siistää. Lapset ei millään koskaan sisäistä uusia aikoja ja ikävää heräillä nyt 07-08 aikoihin kun aikasemmin sai nukkua 08-09 asti. No eilen painuin kyllä nukkumaan jo 9 aikaa illalla mutta poitsu herää ajoittain yölä vielä niin viime yö meni sitten esikoisen painajaisten kanssa ja poitsu heräs vielä kaks kertaa ja ylös 07.45.

Tänään neuvola iltapäivällä ja kertomisia tulen kertoilemaan sitten. Kauhulla taas odottelen puntaria kun en tykkää siitä yhtään.

Tiukuliina ja papunen rv 18+5
 
Täytyypä minunkin korkata uusi hieno pino! Kiitos vauvahaaveita =)

Ja tervetuloa Angie :)

Ihanaa on jo marraskuu ja pian on joulu... ja rakenneultrakin jo TÄSSÄ kuussa. Tosin vasta loppukuussa mutta kuitenkin. Neuvolakin jo ensi viikolla.

Närästys on täälläkin alkanut pikkuhiljaa vaivaamaan. Vielä ei ole kuitenkaan tarvinnut Rennietä popsia.

Nyt täytyy taas jatkaa töitä!

Sandy rv 18+1
 
mymosa
Kiva, että sain tuonne loppukuuhun edes jonkun kaverin :) Sieltä on näköjään porukkaa häipynyt pois.

Kaikki muut on jo niin pitkällä, etteivät muistakaan mitä on olla näin vähäisillä viikoilla :LOL: ultrat on lähiaikoina jne.. ja itellä tällainen tylsä kausi, kun ei sitten tapahdu ei yhtään mitään.

Syksy on kivaa, mutta voisko tuo harmaus loppua.. paistais ees aurinko tai satais pikkasen lunta.

14+1
 
Papaya, onnea talokaupoista!

Neiti80: Mun mummo on saanut 40-50 luvun taitteessa kaksoset (mun äidin ja enon), se ei edes tiennyt odottavansa kaksosia ennenkuin ne syntyi (pari kuukautta etuajassa vielä), joten siinä olikin sopeutumista :D Onneksi nykypäivänä saa ultralla katsottua tilanteen jo alkuraskaudessa ja ehtii hyvin sopeutua :) Hyvin se menee!

Ja uusille tervetuloa :)

Ceali & Lilleri 18+0 Poks!
 
Närästys: mulla on ollu jostain rv 6 -> närästystä ja kannankin aina samarinia laukussa :D nykyään vähemmän, onneks..
Neiti80 voin vain kuvitella millainen shokki ollut.. Olisi ollu jo itelleki vaikka toivottu raskaus jne..:) Hyvin kaikki menee, ihan varmasti! :hug:

joku mainitsikin neuvolan puntarin, täällä se aiheuttaa myös harmaita hiuksia. Etenkin kun nyt on alkanu makea taas maistumaan niin apuva!
Näin ekan kerran unen jossa olin raskaana! Mulla himotti tupakkaa aivan sairaasti siin unes ja itkin kun en voi polttaa.. Olen siis lopettanu -09 ja edelleen ajoittain suuretkin tupakan tuskat. Unissani poltan aika usein, paitsi nyt :D

edit. Papaya onnittelut talokaupoista!!! ihanaa :) :)
Uusille tervetuloa! :p
ja KYLLÄ lumi on erittäin odotettu kaveri.. Rakastan lunta ja tois hieman valoa.. <3
 
Viimeksi muokattu:
Ceali: Tää mun omistama talo, on alunperin ollu mun mummola, eli tähän taloon on viimeksi syntyny kaksoset 51 vuotta sitten :) Kans samalla lailla, ettei mamma edes tienny odottavansa kahta, sieltäpä sitte on tullu mulle eno ja täti. Samaten mun kahdella tädillä on kaksoset, sukuvika :LOL:

Aamunavetas tutustuin elämäni ensimmäiseen supistukseen, herranjestas...:O

neuvolan puntari... onko siihen pakko mennä ja vielä itse sanoa mitä se näyttää? :headwall: se on niin julmaa... Se kamala härpäle paljastaa, että taas on neidille maistunu muukín kuin omenat :stick:

rakenneultra on 12.12 klo 12.

tietääkö muuten kukaan tehdäänkö nuota 4D ultria seinäjoella?

neiti80 ja nykeröT rv 15+1
 
Ceali, Ties vaikka satuttas samaan aikaan sinne :D
Mekin asutaan Vantaalla joten kerro ihmeessä miten pitää toimia ja koska!! :) Onko näissäkin eroja eri paikkakunnilla.. itse olen asunut koko ikäni 10kk eteenpäin Helsingissä mutta nyt avon kanssa ostettiin oma vantaalta kun sai isomman halvemmalla. Vähän harmitti "jättää" helsinki.. :p Käyn mä vielä töissä kuitenkin helsingin keskustassa ja meidän elämää helpotti tää muutto kun avon treenimatkat sun muut väheni ja mä saan autoa käyttööni paljon enemmän :)

jassåå, täällä kärsitty närästyksestä jo tovi! ihan kauheeta. Mä oon todennnu et kahvi ainakin närästää mua. joten oon karsinut sen pois lähes kokonaan.

Mitkä on teillä muilla pahoja närästyksen aiheuttajia??
Rennietä en ole vielä kokeillut.. pitäs varmaan kokeilla jos se toimis..
 
Neuvolassa käyty ja kyllä siellä vaakallakin:headwall: Lisää oli tullut, joskin maltillisemmin, mutta silti painan 5kiloa enemmän kuin kuopusta odottaessa tässä vaiheessa. Tavoite on olla kuitenkin smaoissa luvuissa lopussa kuin edellisessäkin raskaudessa. Nyt oli paineet ok, samoin muutkin arvot. Ja muru paineli sellasta kyytiä massussa, että aina katosi anturin alta, mutta vahvat äänet saatiin kuuluviin n. 140-150 jumputti. Kohtu kasvanut normaalisti. Seuraava neuvola 8.12 ja silloin saa ne kelan paperit. Musta se on jotenkin tosi suuri virstanpylväs:) Lääkäriä en nyt vielä ottanut, kun supparit taas vähän kivuttomampia, mutta soitosta saan ajan nopsaankin. Nostelua pitäs välttää mahollisimman paljon, ei ole helppoa ei, mutta pitää yrittää.

Tänään on Pyryn päivä, mutta missä on pyry? Ootan niin jo lunta. Vkl laitoin tosiaan ledivaloja ympäriinsä ja poikien huoneeseen tähdet, tuo ihanaa valoa tähän pimeyteen. Jotain pirteetä pitäs keksiä isäinpäiväksikin, sehän on jo pian.
Toisaalta tää syksy on ihana, kun on halloweeniä, isäinpäivää, itsenäisyyspäivää, pikkujoulua, aika menee nopsaan, kun on koko ajan mitä odottaa:) Ja meillä tosiaan vielä syntymässä siskolle esikoinen joulukuun alussa, pääsee jo nuuskiin pientä ihmettä ennen joulua.

Ja nyt niitä töitä...

Pomppuli ja muru 16+4
 
Hei!

Neuvolassa käyty ja on tässä oksentelussa jotakin positiivistakin, se pelätty vaaka näyttää joka kerta pienempiä lukemia :)
Eli mä meen noin 5kg miinuksella tässä vaiheessa... jos vertaa lähtöpainoon.

Vauveli voi vatsassa hyvin ja muutenki kaikki kunnossa. Hirmusti odotan ensi viikon rakenneultraa :)

Tervetuloa uudet..
Niin ja tuo lilypie juttu, mä googlasin sen ja sitte menin vaan sivuille tekemään oman :)

Annelin ja pikkuinen

 
Mymosa: Tääl loppukuun odottajia ei pahemmin ole, tuntuu et tuol toukokuisissa mennään ennemmin samoissa tunnelmissa.

Angie: Tervetuloa joukkoon. Kiva et tulee muitakin yli kolmekymppisiä esikoista odottavia. Kuten myös Neiti80, pohojalaasta verta lisää :wave:. Tosta 4d-ultrasta Seinäjoella: mulla ainakin tehtiin 4d nt-ultran yhteydessä ja siitä sai kuvankin, tosin hieman pelottavan näköisen..

Millaisia muuten nuo supistukset voi olla?

Alkaa tuo pimeys ahdistaa. Normaalisti sitä ehkä käpertyis viltin alle teeveetä vahtaamaan, mutta onneksi on tuo koira, joka tarvii liikuntaa kuten myös emäntäkin. Ilman koiraa voisin siis olla jo mieletön pallo täs vaihees raskautta..? Koiran "ansiota" on ehkä tämä raskauskin, jota niiiiin kauan odotettiin. Kuulemma koiran hankkiminen vie ajatukset pois, vähentää stressiä :LOL: (vaikka kyllä lisääkin mut toisenlaista).. Eli miksei me hankittu koiraa aiemmin?? :headwall: Ikuisuuskysymyksiä..

 
mymosa
Voi apua te ihanat ja viisaat..

Sain soiton työhaastatteluun.. No paikka ennestään tuttu ja siellä pari tietää raskaudesta. Tiedän, ettei asiasta saa kysyä tai raskaus saisi vaikuttaa paikan saantiin.
Kyse on kuitenkin vain tietystä pätkästä ja jäisin äitiyslomalle jo ennen tuon loppumista.
Sanonko siellä siis ihan rehellisesti, että jään äitiyslomalle silloin ja silloin. Koska silloin halutessaan voisivat palkata ihmisen, joka pystyy tekemään koko pätkän.
Vai kerronko vain, että olen raskaana. Vastaan sitten jos kysyvät lisää..

Mä olen oikeesti jotenkin liian tunnollinen, kun tiedän, että moni menisi mahan peittäen ja ottaisi paikan itselleen jos sitä tarjottaisiin. Mulla istuu tuossa harteilla vissiin oma Samu Sirkka ja latelee omantunnontuskia..

Tää työ ois just se mitä tähän hätään tarviis.
 
Mymosa: olen itse samanlainen, enkä koskaan pystyisi ainakaan asiaa salaamaan, vaikka se olisikin ihan laillista. Itse menisin tilanteeseen avoimin mielin, en peittelisi, mutta en toisi heti esillekkään, jos asiasta vihjaavat niin kertoisin. Tai no lopputulemana en varmaan pystyisi pois lähtemään ilman kertomista. Onhan se itsellekikin stressaavaa jos tulee myöhemmin ilmi ja siitä on työnantajalle harmia. Mutta musta riittää, että kertoo olevansa raskaana, ei tarkkoja detskuja:) Tiedän olevani välillä liian lojaali itsekkin, mutta on siitä ainakin nykyisessä duunissa hyötyä.
 
mymosa
Kaiken lisäksi tää selkäkipu on raastavaa.. mahaankin on tänään jomottanut ja mietin jo sanoa terkkarille kun soitti, mutta se sitten jäi.
Mietin, että kai voi soittaa ihan suoraan gyneajankin tai lääkärineuvola-ajan, kun en tiiä tekeekö täällä äitipoli nyt nuo lääkärineuvolat vai sama lääkäri kuin ennenkin.

Tuskin se terkkari asialle mitään tekee? kun ei edes ultraa.
 
Jee marraskuu, taas ollaan lähempänä synnytystä :D Kiitos vauvikselle uudesta pinosta :heart:
Tuli tänään leivottua sämpylöitä, ai maailma ne oli maukkaita ja kyyti pojaks kylmää kaakaota.
Vielä 22 päivää rakenneultraan...sit oiskin jo rv 20+4 jee yli puolivälin siis.

Sale ja Pupu 17+3
 
Kuka tietää Oulun asioista? Käydäänkö joka raskaudessa äitipolilla vai missä tehdään esim. synnytystapa-arvio jne? Ajattelin kun mulla yksi perussairaus jonka "ansiosta" sain äitipolille ajan maaliskuun alkuun 2012. Että miten normaali raskaudessa edetään?
 
Vauvahaaveita: Eli siis jokainen saa äitiyspoliknikalle ajan loppuraskaudesta? mietin vaan kun mulle laitettiin oysiin lääkärille konsultaatiopyyntö reilu viikko sitten lääkäri-neuvolassa. Ja juurikin tämän sairauden takia ja nyt sitten tuli tuo aika.
 

Yhteistyössä