***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Tervehdys HumBuugille ja tervetuloa joukkoomme massavaan!! =)

Hatara pää!! Unohin jo, kuka siellä valitteli appiukostaan, mutta älä ota sellaisen sanomisia niin kovin vakavasti (vaikka tässä vaiheessa ottaa kaiken vakavasti :stick:!!) Ei nuo miehet tajua tästä mitään, vaikka kovasti ovat tajuavinaankin. Joko ne liiottelee odottajan kunnon paljon, paljon huonommaksi ja "sairaammaksi" kuin se onkaan tai sitten se -mikä minua ärsyttää nyt eniten- on tämä tarina, joka alkaa "silloin minun äitini odottaessa, hän siinä vielä viimesillään leikkasi yksin viljan, paimensi lapset, ruokki puoli kylää, synnytti iltapäivällä ja meni iltasella navettaan käärö kainalossaan." :headwall: Kyllä sitä tuntee itsensä niin hemmotelluksi tuollaisen tarinan jälkeen, kun ei nykyaikanakaan selviä valittamatta... :ashamed:

Ja sitten valitan taas: tulipahan viimeyönä taas tutustuttua uuteen juttuun näin raskaana ollessa eli niihin valvottaviin suppareihin. Varmaan vasta kolmen pintaan nukahdin, kun nuo harkkarit rauhottu. Ei varsinaisesti kovin kipeitä olleet, mitä nyt vähän vihlo välillä, mutta silti ei osannu niiden aikana nukkua. |O Ja nyt väsyttäs kyllä! Onneksi mies oli työpaikalla yötä niin en valvottanu sitä kääntyilylläni ja vääntyilylläni. :)

Koettakaa mammat nauttia (minkä pystytte) komiasta sunnuntai päivästä!! :wave:
 
Jatiska: Meän naapurin tietotoimisto-mummo on juurikin tätä hemmetin "sillon ennen vanhaa tehtiin maatilatöitä viimiseen asti, välillä synnytettiin saunassa ja taas jatkettiin töitä..." -kastia.. Kerran kun avautui mulle siitä että liikun liian vähän ja mainitsin liitoskipujen olevan este normaalille liikkumiselle niin kyllä mamman ilme oli just semmonen et kohta tulee tuota ennen vanhaa lässytystä.. Mulla niiiiiin kiehahti jo pelkästään tuo liikunta kommentti et oisin varmaan pukannu sen lumipenkkaan jos ois jatkanu yhtään :D

Tervetuloa uudet!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
uusille tervetuloa:wave:

vai kauniita sunnuntaipäivästä pitäis nauttia... täälä on tullu yöllä TAAS LUNTA|O eikä voi edes vetäytyä kuoreen ja leikkiä et kevät sieltä kuitenki tulee, ku pitää taas lähtee evakkoon ku on näyttö... :mad: sitä ennen tietysti pitää laittaa kämppä siihen kuosiin et tänne vois jonku päästää... onneks mies imuroi eilen ja teki raskaimmat, mä sit vaan vähä järjestelen ja yksinkertaistan yleisilmettä...

mulla on sormet ihan turvoksissa, ei oo ollu kyl vielä näin paljo et hyvä ku kevyesti nyrkkiin kätösest saan... supparit hävinny, menkkamaista juilimista on. öisin on vihlomsta, en osaa selittää mut mikään asesnto ei oo hyvä ja tuntuu et joku paikka venyy ja ratkee ihan kohta jos jää johonkin asentoon, ihan ku repeis joku tuolla sisällä, semmosta vihlomista, tää on ihan joka yö nyt ollu, sillonki ku oli suppareita. mietin et niitä supistuksia oli kuitenki monta päivää putkeen et olisko vaan lihakset jotenki ottanu itteensä tuola alueella... onneks keskiviikkona on neuvolalääkäri. meinasin jo eilen et lähetään käymään äippäpolilla et haluan nähdä onko masussa oikeesti kaikki hyvin... mut ku liikkeet tunnen niin kehtaa "turhaan" sinne mennä... odotan keskiviikon lääkäriä ja meen sitte jos ei lääkäriltä saa semmosta turvallista ja hyvää fiilistä...

hyvää sunnnuntaita kaikille meille mammoille!!!
 
Uusia lumia täälläkin tuli koko eilisen päivän, mutta senpä takia kaikki nyt onkin niin kauniin ja puhtaan näköistä. =) Aurinko paistaa, mutta valitettavasti tuulee jonkin verran, että ei tuolla lämmin ole.
 
Uusia vauvoja oli syntynyt taas,ihanaa! Onnea! :heart:Täällä kaikki ennallaan,ei mitään muutoksia missään. Poliaika keskiviikkona.
uusille tervetuloa! :wave:

Bluebaby ja vauveli 35+0 (vasta)!!
 
Viimeksi muokattu:
HumBuugi: Tervetuloa :)

Ompa täällä ollu ahkeria leipureita :) Mun leipomiset on sit loppuviikosta, että saan tyttöjen synttäritarjottavat tehtyä, pakaaseen en varmaankaan jaksa erikseen leipoakaan, ihan tarpeeksi nuissa tarjottavissa..

Tänne ei oloon mitään uutta, paitsi no turvotusta ollut nyt aamulla, ei ole aiemmin tuota vaivaa tässä raskaudessa ollutkaan havaittavissa..

rv 37+1
 
Viimeksi muokattu:
(.) Mä en pysty lukeen tätä palstaa koska oon niin kipeä ja vittuuntunu tähän odottamiseen et tuun suorastaan kiukkuseks kun tuntuu et kaikki vaan saa ja ite on täällä ihan rullatuoli kamaa eikä toivooka et lapsi syntyis IKINÄ!! Pitäis saada jotain tekemistä ja muuta ajateltavaa ku se et jokaiseen lihakseen ja niveleen särkee kun liikahtaa.. Toi isäntä vois ilahduttaa tulevan lapsensa maitomeijeriä sen verran et kävis ulkoiluttaa hiukan ihmistenilmoilla.


38+0 |O
Täällä toinen kipeä. Suurin osa päivästä menee sängyllä tai sohvalla maaten. Haarusväli on niin kipee ettei voi istua. Välillä raahaudun röhnöttämään puolistuvaan asentoon ystävän tai jonkun kaverin sohvalle :D

Tänään vasta 35+4
 
HumBuugi: Tervetuloa :wave:

Linn: Voin vain kuvitella kuinka raastava tilanne! Meillä talon rakensi sillon ulkopuolinen urakoitsija, ei ollut lasta vielä sillon, mutta silti siinä oli hommaa, sai soitella ympäriinsä, ravata tontilla, tehdä päätöksiä ym ym. Appiukot ja vanhemmat miehet nyt yleensäkin voi heitellä tollasia sammokoita suustaan, koita olla välittämättä :hug:

Täällä on jo monella hyviä oireita synnytyksen alkamisesta, mullahan ei edelleenkään ole mitään. No, ei ollut esikoisestakaan, synnytys alkoi sitten kun salama kirkkaalta taivaalta :) Luulen että lasketulle ajalle tai vähän päälle tämäkin menee :)

Ja hyi tosiaan, LUNTA! Paree olla viimenen kerta tänä talvena! Sulais nyt kaikki pois, haluun jo kevätkengät ja vaatteet (ei sillä että niihin mahtuisin) käyttöön!

LazySunday...Ah!

c 38+5
 
On ollut todella rankka viikonloppu. Meillä tuo nuorempi koira(5-v), on ollu jo pitkään todella stressaantunut, ja voinut huonosti. Äitini kanssa juttelin asiasta pitkään, ja yhdessä päätimme, että koiran on parempi olla hänen luonaan(kun äitini asuu maalla, eikä elämässä tapahdu mitään suuria muutoksia). Siellä koira on taas ollut oma itsensä: innostunut leikeistä ja kirmannut kuin viimeistä päivää. Meillä koira oli vaan apaattinen, eikä innostunut mistään, vaikka kuinka yritimme. Olo on todella epäonnistunut, vaikka tiedän, että nyt koira voi paremmin- koko viikonlopun olen vaan itkenyt :'( en tiedä miten enää jaksan iloita tästä raskaudestakaan...
 
Ei mua enää ne appiukon kommentit niin häiritse, tuli shoppailusta parempi mieli :D Mut hän ei siis ollut silloin aikanaan omienkaan lasten synnytyksissä mukana, vaikka silloin kun heidän lapset on syntyny niin ei ole enää ollut mitenkään harvinaista että isä tosiaan osallistuu. Ärsyttää nyt vaan koko tyyppi, vaikka on hän muuten ihan mukava, voisko tää loppuraskaus kaikkine hormoneineen yms. vaikuttaa kans asiaan... ;)

Champion: Koita saada selvitettyä välit kaverin ja miehen ja sen puolison kanssa. Mäkään en ymmärrä että ollaan vauvan kanssa kotona mutta sitten isommat lapset laitetaan hoitoon, toki en voi kaikkien elämäntilanteesta tietää ja on varmasti tapauksia joissa lapsen on parempikin olla hoidossa kuin kotona. Toivottavasti ei kukaan loukkaannu tästä kommentista, mulla on kans yleensä tosi kärkkäät mielipiteet kun ei tuu ajateltua että joittenkin elämäntilanne vaatii sen. Äh, oon huono selittämään mut koittakaa taas ymmärtää :D

Tervetuloa uusille!!

Mä oon kyllä niin onnellinen että saan olla tuon esikoisen kanssa kotona, meillä on ihan superhauskaa keskenään! Hän oli mun äitiysloman jälkeen vuoden kotihoidossa kun mummi jäi vuodeksi pois töistä ja päiväkodissa ehti olla sitten puolisen vuotta. Täytyy kattoa sitten miten kauan pystyy olemaan lasten kanssa kotona tämän äippäloman jälkeen, mutta nyt ainakin viihdyn niin hyvin kotona et toivottavasti pitkään.

Alaselkää jomotellu eilen ja tänään, semmoista samanlaista tunnetta kun ennen menkkoja. Lisäks muutami yksittäisiä supistuksia siis ehkä pari päivässä (ei kovin kipeitä mut inhottavia). Mahtaiskohan enteillä jo jotain? Mä oon niin malttamaton ja haluan jo toimintaa :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Itellä ollu kanssa aina vahvat mielipiteet siitä, että äiti/isä on kotona ja lapset laitetaan siitä huolimatta hoitoon päiväksi. Nyt täytyy sanoa, että alan kääntää kelkkaani ja todella tarkkaan harkitsemaan sitä, että tuo meidän kuopus lähtisi ensi syksynä hoitoon yhtenä tai kahtena päivänä viikossa vaikka itse olisinkin kotona vaavelin kanssa. Sitä virikehoitoa siis.

Harkintaani vaikuttaa se, että tenava on jo sen 5v ja selvästi on nyt jo ollut havaittavissa, että kaipaisi ikäistään seuraa velipojan ollessa koulussa. Toisekseen tuo menisi syksyllä ns. "Viiskariin" eli poitsu on kovin odottanut sitä eteppia elämässä, se kun on askel kohti koulutietä (seuraavana eskari ja sitten koulu.)

Sellaisia mietteitä täällä tuon asian suhteen. Kesän jälkeen sen sitten näkee, mihin täällä päädyttiin. :)

Alkaa kuulostaa aika vakavilta jo nuo Vauviksen oireet!! :p Jokohan sitä kohta.... :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ette kyllä synnytä kukaan ennen mua enää!!! :snotty: Tää on eppaa!!
Mä makasin takapihalla hangen keskellä aurinkotuolissa äsken reilun tunnin ja sain muutaman kesakon nenun päähän :D
Isäntä kokkailee keittiössä ja esikoinen touhuaa omiaan ja kuopus on siellä mummilassa joten erittäin rauhallista sunnuntaita vietellään! Ei mitään "oireita" tai tuntemuksia..
39+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jee, tänään 35+0 !!

Täällä ei vielä merkkiäkään tulevasta synnytyksestä, mutta ehkä sitten ensikuun puolella. Viikon päästä ma olis äippäpolilla synnytystapa-arvionti käynti.. jännittää mitä siellä sitten sanotaan :)
 
Rankka viikonloppu takana (tuli matkusteltua kotipaikkakunnalle vanhempien luokse). Seura oli mahtavaa, mutta itse matkustaminen alkaa käydä vähitellen liian raskaaksi - huoh! |O Taidankin pysytellä koko huhtikuun kotona... :)

Tänään 35+2 ja torstaina synnytystapa-arvioon. :)
 
Moikka!

Täällä pysyttiin kasassa viikonloppu. On se veikeetä ku anoppilassa nukuttaa paremmin ku tässä uudessa kämpässä. Ja sielä on ihanaa aina viettää aikaa. Viihytään kyl kaikki. Ja autossakaan ei enää tullu supistuksia, vaikka nyt niitä sais huoletta tulla.

Jozzu85 Mahdottoman suuret onnittelut pojasta :heart:

Pomppuli Kuinka meni ystävän häät ja mikä olo on muuten suppareiden suhteen? Toivottavasti pääset käynnistykseen saakka.

GCS15 Onpas Sisu hyvin kasvanu jo. Ihanaa :). Ikävää tuo takaisinvirtaus. Toivottavasti helpottaa tai sit lääkkeistä olis apua.

Champion Ikäviä tapahtumia ollu sulla :(. Vaikka toisinaan kaikilla on kärkkäitä mielipiteitä ja välilllä ne loukkaa toisia, niin on mukava kuitenkin huomata että selvität kuitenkin tilanteen. Toiset jättää asiat roikkumaan. En mäkään laittais lastani pk:n ku tulee vauva, mutta toisilla tilanne voi olla toinen. On mullaki välillä olo, ett voinko tarjota tarpeeks virikkeitä 5-vuotiaalle, mutta ainaki toistaiseks on puistoilu ym.riittänyt. Tosin kotona on ollu vasta vuoden alusta.

vauvahaaveita Jännä nähä tuleeko lähtö jo hyvinki pian :). Jänniä, mutta mukavia aikoja ku on jo synnytyksestä kuitenkin jotain merkkejä.

syysmyrsky Sun pitää vihjasta ukolle, että nyt on aika lähtee hieman tuulettumaan ;). Ja onneks tässä nyt ollaan jo loppuvaiheessa ja mx.kolmisen viikkoo jäljellä tätä rampaa oloa. Nämäki näitä kuuluisia sanoja, joilla se käyrä melkein nousee huippuunsa, ku helpottaa ;)

piiper75 Tsempit käynnistykseen. Kylläpähän se vinkeeltä tuntuu tietää jo alustavasti synnytysajankohta. Mutta tosiaan, vauva jo hyvän kokonen tässä vaiheessa. Miähän vaan olis jo menis vaikka viikolle 42? Huh :)

Löllöttelijä Voi kertoo, ettei liikunnasta ainakaa haittaa oo. Päinvastoin. Tekee hyvää niin fyysisesti kuin henkisestikki tässä vaiheessa. Itekki pitäis vetää nuo hampaat irvistykseen ja lähtee käpöttelee lenkkiä.

Linn Kyllä tuo raksa-aika on jo muutenki raskasta, saatika näiden elämänmuutosten aikaan. Meillä tuo ihanuus alkaa syksyllä Hui!

HumBuugi Tervetuloa mukaan :flower:

jassåå Nää lemmikkeihin liittyvät päätökset on raskaita. Toisaalta, vaikkei tämä nyt tällä hetkellä helpota, niin onneks koira saa elääonnellisena maalla ja sun on mahdollisuus sitä nähdä. Ei oo niin lopullista. Mutta aikaa se ottaa tottua :)

Mulla ei oikein mitään. Mä nyt oon toivonu, ett vauva syntyis pääsiäisen jälkeisenä tiistaina. Ajankohtana olis hyvä. Vaikka en mä vastaan laita vaikka syntyis ens yönä ;). Tulee ku parhaaks näkee tai häädetään si viim.huhtikuun puolivälissä.

Ens vkl olis kiva lähtee vielä käymään Seinäjoella messuilla.

Nyt taidan muurautua sohvan nurkkaan nauttimaan sunnuntaista :)

Oikein ihanaa viikon aloitusta kaikille! Taas saa jäännittää, kuinka monta pikkuista ketju saa ens viikolla. Mä veikkaan ett kaks :)

Marimi ja pikkuinen 39+0
 
Dodiih nyt on tullut sit se vaihe kun mies nukkuu sohvalla. Nukun niin huonosti ja kevyesti että joka liikahdus ja hönkäys herättää ja seuraavana päivänä olen kuin pers.. ammuttu karhu. Nyt mies on nukkunut 2 yötä sohvalla ja ollaan molemmat oltu tyytyväisiä: mies siihen että saa nukkua rauhassa ilman että joku koko ajan tökkii :)) ) ja minä siihen etten enää jatkuvasti heräile muuta kuin vessaan monta kertaa XD

että näin se romantiikka kukkii viimesillä viikoilla :D kruunasimme rakkaudellisen viikonloppumme siivoamalla ja desinfioimalla oikein kunnolla mm vessat ja jääkaapin. Mies kyseli että onko tää nyt se pesänrakennusvaihe :D

odotus siis jatkuu, liikkuvuus on pysynyt hyvänä ja olen lyllertänyt ymoäri kyliä maha edellä. Kyselyjä tulee että odotanko kolmosia vai nelosia, mutta varmaan kysyisin itse samaa jos tällanen pallo tulisi jossain vastaan :D
 
Kaikille mahallaan nukkumista kaipaaville terveiset ettei se tod niin vaan synnytyksen jälkeen onnistukaan...maidontäytteiset moukarit pitää huolen siitä, et nukkuminen on jakaantumisenkin jälkeen silkkaa tuskaa!

Sandemar ja Iiris 4 vrk
 
Kiitos Marimi kysymästä häät meni hienosti ja jaksettiin jopa juhlia yli puolenyön. Ainoastaan musiikki vähän mietitytti. Siis bändin setit. Oli niin kovalla, että vauva melskas oikein kunnolla massussa. Pelästyin jo että ois jotenkin haitaksi, että jos vaikka pelsty niin, että kakkas lapsiveteen:| Kaikkee sitä alkaa pohtiin.

Supparit oli aina perjantai iltaan klo 7 niin kovia, että olin ihan varma lähdön tulevan. Mutta kas sen jälkeen ei oo kovetellut kuin harkkareita, vaikka käytiin ideaparkissakin köpöttelemässä monta tuntia.

Meillä esikoinen oli kotona, kun kuopuksesta olin äippälomalla. Silloin olin ihan hyvässä kuosissa ja ois jotenkin ollut julmaa laittaa toinen hoitoon (halusi siis jäädä kotiin, kun minäkin olin vauvan kanssa). Oli 4,5 kuopuksen syntyessä ja reilu 5,5 kun palasi hoitoon. Välillä kaipasi vähän ikäistä seuraa kyllä, kun tässä ei päivisin ollut samanikäisiä, mutta harrastuksissa näki ikäisiään ja iltaisin kävi sitten leikkimässä kavereiden luona ja he meillä. Nyt taas tilanne aivan eri. Esikoisella nyt eskari ja syksyllä alkaakin sitten koulu. Kuopuksen hoitoa päiväkodissa pidetään kuntouttavana ja ihan lääkärien neuvosta jatkaa hoidossa. Syksyllä pääsee integroituun erityisryhmään, nyt on ihan normi ryhmässä, mutta uskon siitä silti olevan hänelle paljon hyötyä. Joskin kun eskari loppuu toukokuun loppuun, niin aattelin muksut koulun alkuun ottaa kotiin. Kesä on kiva olla kotona ja miehenkin on tarkoitus pitää kesäloman lisäksi siellä joko isyyslomaa tai ylityövapaita.

Championille vielä, että olen huomannut itsekkin että saa olla tosi varovainen mitä puhuu, silloin kun esikoinen on kuulolla. Vaikka tekee jotain muuta, niin kummasti rekisteröi kaiken mitä esim. miehen kanssa puhutaan. Voi tulla näitä ikäviä tilanteita, kun minullakin on välillä vähän kärkkäitä mielipiteitä ja varsinkin miehelle tulee avauduttua ja paasattua jostain niin, että oskat pois. Etenkin aamulehden yleisöosasto kirjoitukset saa mut välillä kiehuun ja niitä manailen täällä oikein kunnolla:LOL: Ja tsemppiä paljon aikaan, että näätte taas miehen kanssa. Itselle on kans tosi tärkeetä saada miehelle vuodattaa, kun tiedän hänen tukevan mua, vaikka ei varmasti läheskään aina ymmärrä, että miksi olen jostain niin tuohtunut tms. On kiva kun tietää, että joku on aina mun puolella, eikä se oo sama puhua puhelimessa, vaikka auttaa toki pahempaan hätään.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille:flower:

Pomppuli ja muru 37+2
 
Heippa kaikille,

tulin ilmoittamaan, että meille syntyi 22.3. tyttövauva, rv 38+2. Synnytys lähti käyntiin vesien menolla, ja lapsi jouduttiin lopulta vetämään imukupilla väärän tarjonnan takia. Synnytys oli rankka, mutta olen toipunut mielestäni hyvin. Nyt ollaan jo kotona tytön kanssa. Luulimme, että saadaan kolmas poika, joten tyttövauvan tulo taloon oli kaikille iloinen yllätys.
Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!

Milli ja pieni prinsessa
 
Onnittelut vauvautuneille :heart: :flower: Hui ku teitä alkaa tulla kuin sieniä sateella, yhtäaikaa iskee pieni kateus ja samalla kumminki alkaa jänskättään ettei täs itelläkään enää kauaa ole... :p

Mikähän vauviksen tilanne, jokohan lähtö tullu? :)

Mä pesin eilen saunan ja suihkun, pestessä ei mitään mut sen jälkeen tosi kipakoita sukkapuikkoja pitkin iltaa, vauva oli tosi aktiivinen nukkumaan mentäessä ja sen rymyyminen sattu sekä sai aikaan lisää sukkiksia. Yö sit menny menkkajomoihin heräämiseen. :) Eipä nuo yöt niin mahtavia ole muutenkaan kun jatkuvasti asennon vaihtoa särkytilojen vuoksi ja vessas juoksemista.. Oispa kiva kun sais ennen vauvan tuloo nukkuu kunnon yöunet! :cool:

Aamupala kutsuu ahmattia! :p Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille jakautuneille ja palloille!! :wave:

37+1
 
Tää kävi eilen käyrillä kun ei jätkä liiku enään..selviski et tyyppi on sen verta tuhti et ei mahdu enään liikkumaan. 3,8kg tuli arvioksi ja 4.4 asti odotetaan jos pullukka ei halua itse tulla ulos. Kaikki oli muutoin hyvin mutta lapsivettä oli hirveen vähän?? Kysyin lääkäriltä onko sitä voinut sit jo tiputella vai niin lääkäri sanoi "ei se välttämättä tarkota sitäkään,onko susta sitten tuntunut siltä?". En mä mistään mitään tiedä. Ja koska en oo koskaan tuntenut omaa kroppaani millään tavalla niin en mä osaa sanoa. Itkin koko matkan kun mentiin synnärille päin ja koko matkan kun tultiin takasin. Tätä tää sit on loppuikä et kokoaika saa pelätä ettei lapsella ole kaikki hyvin. :( oon niin stressaantunu.
Viime viikko oltiin kuumeflunssassa ja nyt isäntä oksentaa ja paskantaa ja ite oon tässä jo aamu viidestä asti nieleskelly että lentääkö vaiko eikö..huhhuh :ashamed:
 
Millille onnittelut ylläri prinsessasta :)

Vauviksen kuulumisia kaipaillaan täälläkin :wave:

Isojen hoito: Meillä isommat koulussa, muuta hoitoa ei luonnollisesti ole, koska olen kotona, kuopus taas käy virikekerhossa 2 kertaa viikossa sen 3 tuntia kerrallaa eli huimat 6htuntia/ viikko :) Tuon kerhopaikan pidän vauvankin tultua, se on tarkoitettukin sellaisille lapsille joilla vanhemmat tai toinen heistä kotona, saa lapsi siellä erilaisia virikkeita, on vähän niin kuin nää seurakunnan kerhot, mut seurakunnan kerhoissa käydään vanhemman kanssa.. Kesän kaikki lapset on kotona kuten viime kesänäkin :)

Täällä ei niin minkäänlaisia oireita taaskaan.. Viikonloppuna desinfioin vessan ja kylpyhuoneen, konttailin kylppärin lattialla juuriharjan kanssa, kävin saunassa kahtena päivänä ja se kolmaskin ässä tuli kokeiltua sekä tulinen ruoka (mexicana pitsa :p ) ei vaan toimi mulla nuo, mut tiedossapa nuo oli, koska ei ole toiminut aiemminkaan.. Että eiköhän me saada lauantaina vietettyä tyttöjen synttärit niin kuin on suunniteltu :)

Odottelen jo kovasti äippäpolilta kirjettä, milloin päästään siellä kokoarviossa käymään taas :) Lasketunajan tienoillehan se varmasti menee mut pääsee vielä kurkkaa massuun, että kaikki on kunnossa :) Neuvola sit ens viikon tiistaina..

rv 37+2
 

Yhteistyössä