*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Kertomisesta: me ollaan kohtapuoliin kertoilemassa lapsille (10v ja 7v), masua alkaa olla jo hieman vaikea piilotella :whistle:
Imetin esikoista muistaakseni 6kk ja kuopusta 4kk, toivottavasti tälläkin kertaa onnistuisi.

Pieniä liikkeitä on jo tuntunut silloin tällöin jonkin aikaa :heart: ja tänään sain kuulla sydänäänet :heart: samalla kun mittautin hemoglobiinin. Onkin olo ollut väsynyt, uupunut ja päätäkin särkenyt, joten matala hemoglobiini (106) ei yllättänyt. Nyt vaan pitäisi löytää vatsaystävällinen rautalisä. Vinkkejä?

Tähti ja 17+1
 
Moi!

Pääsenkö mukaan joukkoonne vielä? Suurperheellisiin liityin ja tännekin
tuppautua kun olen ketjuanne taustalla jo jonkun aikaa mielenkiinnolla seuraillutkin.
Kuudetta odotteleva äiti täällä. LA 10.4.12 neuvolan laskurilla. RakenneUÄ tiedossa 18.11.
Ja Tyttöä täällä odotellaan :heart: pikkusia potkutteluja olen iltaisin päässyt tuntemaan eteisistukasta johtuen vasta nyt.

T: Kuudes ihme :) 15+6
 
avantasia: meillä siis tyttö syntynyt 23.4 (rv 41+5) ja nyt on laskettuaka 14.4 ja yli menee aika varmasti eli lähemmäs vaan tytön synttäreitä..

kultakurkku: Minä hekutin Brio Singin hyvää alea :D Olivat silloin babystylessa 399€ ja sielllä näkyy nyt olevan ne siniset hintaan 329€ :) Pidin tuota meidän saamaa tarjousta jo silloin hyvänä, mutta tuohan on jo ihan jees hinta niille :) Tosin siellä ei nyt enää ole sitä väriä minkä minä halusin, joten en kadu ostostani silloin :) Minusta ne kyllä vaikuttaa hyviltä vaunulta :) Ja ne etupyörät on tosiaan pienemmät kuin takapyörät mutta ovat silti aika isot, isommat kuin kuvittelin, eli luulen että kulkee myös lumessa :) Ei kun vaan vaunuja ostamaan :)

Molemmat syntynyt alakautta, esikoinen imukupilla autettuna, istukka jäi myös esikoisen aikaan jumiin, joten käsin irrotus vielä sitte nukutuksessa leikkurissa, menetin verta 1500ml, verensiirto sitten vielä siihen : / Kuopuksen synnytys olikin sitten ihan säännöllinen :)
 
Imetyksestä: Mulle tulee varmaan joku pakkomielle, että tahtoisin imettää, eli varmasti ottaa koville, jos ei syystä tai toisesta onnistu.. :(

Kertomisesta äitille kerrottiin viime viikolla ja oli aivan innoissaan.. Nyt se oli jo käynyt ostamassa kirpparilta vaunut, jotta voi sitten lapsenlapset tulla hoitoon! (veljellä on siis myös vauva, syntynyt heinäkuussa).. :D ja mitähän kaikkia muuta, on ollut aivan innoissaan! Aattelin, että se järkyttyy ensin, kun oon kuitenkin niin nuori. Mut mitä vielä! No onhan se itekkin saannut ensimmäisen jo 18 vuotiaana,e ttä puhu kyllä että minä oon niin äitin tyttö! :LOL:

Pääkipua on ollut... Ei niinkään muuta. Yks päivä tosin purasin kieleeni niin pahasti, että luulin jo, että tuli korvatulehus! oli koko toinen puoli naamasta ja korva aivan sairaan kipiät ja puhekkin muuttu ihmesössötykseks. Meni onneks seuraavaan päivään mennessä ohi.
 
Kyselijöille: Meil selvis sukupuoli kun käytiin ultrassa ja siel näky niskaturvotusta, siitä sit jatkotutkimuksiin (istukka tutkimus) tulokset oli hyvät ja mitään ei löytynyt. Jotenki ei vaan viel usko et poika tulossa vai tulos on 100%
 
Josefia: juuri niitä sinisiä kattelin ja huomenna laitan tilaukseen <3 Vähän aikaa pähkäilin, että voiko Enniä lykkiä sinisissä vaunuissa kunnes huomasin, että molemmilla tytöillä on myös ollut yhet siniset vaunut... Ja väri sopii täydellisesti meän auton ja talon väriin 8D
 
  • Tykkää
Reactions: Josefia
Tähti77: Itse käytin edellisen raskauden aikana Obsidania rautalisänä. Minulle tuo kyseinen rautalisä ainakin passasi. Tuota taidetaan "mainostaa" yhtenä vatsaystävällisenpänä rautalisänä.

Itsellä olo tällä hetkellä hyvä. Jokseenkin sitä vaan odottaisi ajan kuluvan ja mielellään pian eteenpäin. Olisi kiva kun masu kasvaisi hieman ja liikkeet alkaisi tuntumaan kunnolla. Nyt oon tuntenut liikkeitä lähinnä ainoastaan silloin kun oon istualtaan. Minun mielestä tämä on siis hieman tylsää raskauden aikaa =) Toki nyt pitäisi nauttia siitä, ettei ole mitään vaivoja ja masukaan ole vielä edessä. Silti sitä vaan odottaa viikkojen menevän eteenpäin. Rakenneultraankin aikaa vielä 5,5viikkoa.. Ei vaan malttais millään odottaa sinne asti!

rv 15+4
 
Tervetuloa uudet!

Oon käyny kyllä päivittäin lukemassa teiän kuulumiset mut kirjottaminen on jääny. Päätä on särkeny nyt yli 2 viikkoa putkeen, panadolilla saa hetken helpotusta mut sit alkaa taas särky. Viimeks oli samanlaista mut kai tää joskus helpottaa.

Joku kyseli rautalisästä. Mä söin viime raskaudessa Obsidan rautalisää ja ei sopinu ainakaan mun mahalle. Vatta meni ihan sekasin ja sai ravata pa*kalla 10-15 kertaa päivässä. Ja pahinta siinä oli se, et hätä iski aina yllättäen ni oli hienoo jossain kaupassa lähtee ettiin vessaa vauhdilla! :LOL:

vauvan syke pojalla oli syke koko odotusajan melko korkee, useimmiten 150-165. Nyt ku kävin ekan kerran kuunteleen ääniä ni oli 170-180, nyt niitten ois pitäny jo vähän laskee mut empä oo sen jälkeen käyny kuuntelemassa, enkä jaksa dopplerilla kuunnellessa alkaa niitä laskea vaan kuuntelen vaan et ne kuuluu.

liikeet esikoisesta tuntu 17+4. Nyt ei vielä tunnu, ehkä sit parin viikon päästä.

Esikoista täysimetin 5kk ja osittain 7kk asti. Senki jälkeen ois viel maitoo riittäny mut mä sain tarpeekseni eikä toi poikakaaan pahemmin jääny tissiä kaipaileen, hyvä niin. Olin ajatellu et lopetan ku poika on 6kk mut en jaksanu alkaa taisteleen pullojen kans ku se ei niitä huolinu. Sit kuukautta myöhemmin pullo yllättäen kelpaski ja äiti sai tissit itelleen =)

seuraava neuvola on reilun 2 viikon päästä ja rakenneultra vasta reilun 1,5 kuukauden päästä. Sitä on ihan turha viel ajatellakaan tai laskee päiviä! =/

Oon kattellu netistä vauvalle sänkyä. Asutaan kaksiossa ja täytys kaikkien mahtua samaan makkariin joten esikoinen jatkaa pinniksessä ja vauvalle ostetaan sit joku kori/kehtosänky. Vaunujaki oon miettiny mut en oo vieläkään löytäny mieluisia.

Pahoinvointi jatkuu edelleen ja oksennan pari kertaa päivässä. Onneks pahoinvointi on kuitenki lievempää ku poikaa oottaessa.

fanttomi & 13+
 
mymosa
Huomenta vain..

Vielä ois jokunen tunti, ennenkuin pääsis neuvolaan..

Ihan h*lvetillinen yskä rantautunut meille, räkää riittää ja nyt tuntuu poskiontelotkin ihanan kipeiltä. Täytyy toivoo, että menis itestään ohi, eikä tarviis lääkekuuria hakea.
pelottaa vaan, että tää kauhea yskiminen satuttaa vauvaa

Miten onkin taas ihan perusnegatiinen olo..
Jotenkin musta tuntuu, että tuo kissakin lähtee kun vauva tulee.. alkaa mennä hermo siihenkin.. (vaikka erittäin rakas onkin).. Huomenna mieli taas iha eri.. Viime yön taas paukutteli kuopuksen huoneen ovea ja rymisteli pitkin pöytiä (mitä ei oo ikinä tehnyt), pitää vissiin alkaa pitää keittiön oveakin kii ja laittaa raksukuppi eteiseen..

Me saadaan hoitolaukku, kun tilasin tuon vauva-lehden.. sitä odotellessa. Se toimii pidemmillä reissuilla, mutten ollaan menty niillä sairaalasta saatavilla hienoilla liberolaukuilla :D Viimeks saatiin yksi iso ja kaksi pientä, riitti ainakin. Nyt ne on kaikki roskissa, joten toivottavasti sellanen iso saatais keväälläkin.


ai niin jatkan oman kurjan oloni valittamista.. en sitten saa ensi kuun elareita ajallaan ja sekös kanssa vituttaa.. exä ei oo menossa aiemmin niitä uusimaan, vaikka mä olen jälleen ollut ihan ajoissa liikkeellä. Pitää muistaa seuraavan kerran laittaa uusintaan 2kk aiemmin. Eikä tää oo ees eka kerta, silloin sanoivat, että voi voi, näissä kestää. Onhan se 300e lovi kk-tuloihin ihan pientä vaan, kun miettii, että nyt on se hetki kun ois hommattava molemmille luistimet, sekä toiselle sukset ja talvikengät..
Kysyin exältä, että ei viittis vähän tulla lastensa hankinnoissa vastaan, niin ei tiiä.
No tuleepahan sitten joulukuussa kivat joululahjarahat, kun elarit tuplanan ja rakas mieheni maksaa multa ostamansa renkaat/aluvanteet :D :D

13+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenta!

Tervetuloa kuudes ihme!

fanttomi, Meillä myöskin samantapainen sänkyongelma. Ens kesänä muutetaan isompaan asuntoon, jossa lapsille on oma huone, mutta pari kuukautta pitäis tässä kerrostalokolmiossa kyetä olemaan. Toinen makkari on työhuone ja eläinkäytössä niin yhteen makkariin pitäisi saada taaperon ja meidän lisäksi vielä vauva. Mä oon miettiny, että vuokraisin sellasen vaavisängyn niin se ois sitten kätevä palauttaa siinä vaiheessa kun muutetaan ja saadaan vauvalle ihan oma pinnasänky. Onko täällä kellään kokemusta sellaisesta? Eniten mietin sitä, että kärrääkö tuo taapero sitten sitä sänkyä edestakaisin pitkin kämppää kun siinä on pyörät alla :D. Se ois vaan niin kätevä kyllä just niiden pyörien takia. Sais pois tieltä helposti.

Esikoista imetin osittaisesti 3kk asti jolloin maidontulo loppui. Alun alkaenkaan ei tullut tarpeeksi kun kai tuo oli niin syöppö :>. Mutta terveenä on pysynyt vaikka onkin saanut Tuttelia. En aio ottaa hirveitä paineita imettämisestä, onnistuu jos onnistuu. Olin ihan tyytyväinen tuohon kolmeenkin kuukauteen vaikka osittaisesti imetinkin. Ainahan vois haluta enemmän, mutta kun ei näihin asioihin oikeen ite pysty vaikuttamaan :). Ja toisaalta, se antoi mulle paljon vapautta kun myös isä pystyi syöttämään lapsen. Yösyötötkin pystyi jakamaan.

Me ei olla vieläkään kerrottu täysin julkisesti kaikille. Eli en ole facebookissa hehkuttanut. Myöskään sukulaiset ei tiedä, että toinen on tulossa. Oikeestaan vaan lähimmät kaverit ja molempien perheet tietää. Facebookissa varmaan kirjoittelen jotain arvoituksellista siinä vaiheessa kun sukupuoli selviää (jos selviää) ja sukulaiset saa tiedon joulukortissa :>. Oonkin miettinyt, että josko sais otettua sellasen joulukorttikuvan, missä oltais perheenä niin että mun vatsakin näkyis :).

(.) Olin aamulla esikoisen vaippaa vaihtaessa varomaton ja esikko pääsi potkaisemaan napakan potkun tuohon alavatsan sivuun. Nyt sitten jomottaa aivan hulluna :/. Yritän ajatella, että vauvalla on siellä niin hyvät pehmusteet ettei siihen varmasti sattunu, mutta toi jomotus kyllä häiritsee itseä tosi paljon. Täytyy tosissaan alkaa varomaan, ettei pääse potkasemaan toiste. Onneksi neuvola on jo ens viikolla :) Ja jos toi jomotus ei lopu niin soittelen kyllä varmaan tänään vielä, että täytyykö tulla näytille.

Adalmis ja Kerttu 16+5
 
Raudasta ollut puhetta... Itse käytin edellisessä raskaudessa Obsidania ja sopi minun vatsalle hyvin. Ihan ensimmäisen viikona aikana taisi vatsa olla vähän löysemmällä, mutta sen jälkeen ei mitään ihmeempää. Itse otin eilen ensimmäisen rautatabletin ja alan niitä nyt pikku hiljaa popsimaan. Neuvolassa hemoglobiini oli tosin vielä ihan ok tasolla (126), mutta on selkesäti jo laskusuunnassa, kun normaali taso mulla 140-150. Edellisessä raskaudessa kävi alimmallaan 110 tienoilla. Joten ajattelin nyt jo vähän ennakoiden ruveta rautaa popsimaan ennen kuin on ihan alakantissa ja alkaa voinnissa tuntua. Näin alkuun en välttämättä ota vielä ihan joka päivä, mutta jos ottaisi 2-3 kertaa viikossa ja katsoisi mikä tilanne seuraavassa neuvolassa 21.11.

Mistä muusta on ollut puhetta... Syntymäajoista ainakin. Minulla tyttö syntynyt 3/09 ja miehen lapset 2/00 ja 10/02. Minä puolestani helmikuussa, mies maaliskuusa ja nyt tämä uusi tulokas huhtikuussa. Eli meillä on helmi-huhtikuut yhtä syntymäpäivien viettämistä, kun muutaman viikon välein on aina jollain synttärit :)

Imetyksestä, tyttö sai rintamaitoa 3 kk ennen kuin maidon tulo lopullisesti lopahti. Näistä eka kuukausi meni joten kuten täysimetyksellä. Itse en ole tästä tunnontuskia tai huonoa omaa tuntoa potenut, sillä tytöstä on kasvanut korvikkeillakin täysin terve ja hyvinvoiva. Omalla äidilläni riitti minun kohdalla rintamaitoa 2 viikkoa ja terve ja täysjärkinen minustakin taisi tulla 70-luvun korvikkeilla. Joten en aio nytkään ottaa turhia paineita imetyksen onnistumisen suhteen. Parhaani yritän, mutta hampaat irvessä ja itkukurkussa en imettämään ryhdy ja lasta nälässä pitämään, jos tälläkin kertaa näyttää siltä, ettei maitoa riittävästi tule. Esikoinen oli aikanaan heti laitokselta lähtien sellainen suursyöppä, että hermot sillä meni, kun sai minun puolityhjien tissien kanssa taistella.

Liikkeistä... esikoisesta alkoi liikkeet tuntua viikolta 15 eteenpäin eli aika varhaisessa vaiheessa. Nytkin on tuntunut etenkin istuallaan sellaista kutittelua ja kuplintaa, joten varmaankin seuraavan parin viikon aikana alkaa liikkeet tuntua selkeämmin. Istukka on samalla tavalla kohdun takaseinässä kuin edellisessäkin raskaudessa, joten varmaankin aika samoilla viikoilla alkaa liikkeet taas tuntua.

Nyt alkaa mun roskaruokahimo selkeästi laantumaan, jee :LOL: Nyt on alkanut hedelmät himoittamaan, mitähän seuraavaksi...

Ai niin hormoneista vielä... Täällä näkynyt lähinnä itkuherkkyytenä. Mies on saanut ainakin toistaiseksi olla turvassa raivopurkauksilta. Viime lauantaina olin ihan itkupillinä koko päivän, kun ensin kuulin hyvän ystäväni miehen saaneen yhteyden kauan kadoksissa olleeseen velipuoleensa. Koko perhe nyt aivan onnessaan, kun isä saanut lapsensa ja sisarpuolet veljensä takaisin. Illalla sain vielä kuulla hyvän ystäväni synnyttäneen tytön. Ja siihen vielä kun rupesin fiilistelemään, että enää puoli vuotta, niin meilläkin käärö kainalossa, niin eihän koko loppuillasta tullut yhtään mitään muuta kuin kyyneleiden nieleskelyä :whistle:

Adalmis, kyllä nuo vauvat on onneksi hyvässä suojassa vatsassa. Esikoista odottaessa onnistui talviliukkailla kaatumaan muutamaan kerran lahjakkaasti. Vauvalle ei käynyt kuinkaan, vaikka itse mustelmilla ja paikat kipeenä. Ilmeisti vaatii todella rajun iskun vatsaan (tyylin kolari) ennen kuin iskusta voi aiheutua vauvalle vaaraa.

Uusille tervetuloa ja voimia niille, jotka vielä kamppailevat pahoinvoinnin kanssa!

Ruohotar 14+4
 
Selkäkivuista: Onko ihan normaalia nämä kivut...alaselkää särkee tosi paljon ja säteilee kylkiin ja vatsan sivuille,välillä tuntuu että vatsanahka repeää sivuilta...:O Eilen kävin lääkärissä (työterveys)...käski syödä panadoli 1g x 3päivässä. ja saikkua viikko. Nukkuminen sujuu hyvin mutta istuminen ja koiran lenkkeilyttäminen ei ole kivaa kivun vuoksi. Itse vatsassa ei mitään kipuja ja vauvan sydänäänet kuuluu ihan normaalisti. Onko nämä niitä kasvukipuja vai mitä? Mulla on ollut paljon selkävaivoja jo ennen raskautta. Mutta tälläinen kylkiin säteilevä kipu on uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Oon käyny lukemassa kuulumisianne, mutta kirjoittaminen vähän jäänyt..

*Rakenneultra on 8.12.2011
*Laskettu aika muuttui eli on 22.4.2012
*Np-ultrassa kaikki oli hyvin :)

-Äitiyspakkausta en ota
-Vaatteita yms alamme hankkia vauvalle rakenneultran jälkeen, kun saadaan tietää onko tulossa tyttö vai poika.
-Vaunuiksi hankitaan Emmaljungan Cerox 2.0 pehmeällä kopalla.
-Sukulaisille ja kavereille ei olla vielä kerrottu.

-Lilli-80 rv 14+2
 
Kertomisesta: Me ollaan kyllä ihan avoimena pidetty tää vauva-asia jo hyvänaikaa, eli kaverit ja sukulaiset kyllä tietää. Meidän 1v 9kk tyttö nyt ei vielä oikein ymmärrä asiaa :)

Hoitolaukkuna mulla on Storksakin hoitolaukku, olen kovasti tykännyt :)

Ja tänään poksuu, ihanaa!

Ceali & Lilleri 17+0
 
Inhottava raskausoire nosti taas päätään.. mulle hormonitason muutos teki saman tempun jo kahdessa edellisessäkin raskaudessa ja nyt taas.. iho kukkii.. olo on kuin murrosikäisellä kun finnejä ja mustapäitä tulee, mielialat vaihtelee, kiukuttelen ja ärsyynnyn ihan pienistä asioista.
Suklaa maistuu liiankin hyvältä ja vaaka kiittää.. viikonloppuna olis kaverin häät ja mun pitäs vähän hillitä syömisiäni ettei housut soi mun päälläni kun vaikka odottajan housut ovatkin niin kovin yritän syödä itseni tuosta koosta ulos =/

Rakenneultra meillä on 16.11 ja sukupuolta ei ole tarkoitus selvittää, haluaisin että pysyy salaisuutena mut silmiäni en aijo sulkea jos jotain vahingossa vilahtaa. Pyydän kuitenkin kätilöä ettei ala hakemalla hakemaan sukupuolta kun sitä ei vielä tarvitse selvittää.

Kertomisesta: Tämä ei ole enää kenellekään salaisuus, ihan julkisesti ollaan jo kaikille mainostettu et kolmas on tulossa. Poikakin oli kertonut kerhossa samantien kaikille että saa vielä toisen "pikkusiskoveljen" ensi keväänä.
Pienimmäinen ei luonnollisestikaan ymmärrä asiasta tuon taivaallista =D

Äitiyspakkausta En ota mut oon säästänyt tän keskimmäisen kaikki vaatteet joilla tytön puemme mennen tullen ja palatessa mut jos tulee poika niin sitten käytämme noista unisex vaatteet ja loput menee pakettina huutonettiin.

Vaunuista Mulle tarjottiin x-adventure kaksostenrattaita ja ne oli niin näppärän tuntuiset menopelit ja sain naurettavan halvalla niin menin jo ostamaan vaunutkin kevättä odottelemaan tonne autotallin perukoille =D Ei ollut vielä tarkoitus ostaa sellaisia mut mitäpä ne tuolla jemmassa haittaa, nämä emmaljungat myyn vasta kun kaksostenrattaat otetaan kokeiluun, toivottavasti ovat hyvät, -ainakin vaikutti ihan hyvältä paketilta =)

Imetyksestä: Esikoista imetin n. 7kk kunnes lopetti itse kun tajusi saavansa maitoa nopeammin pullosta ja kieltäytyi ihan täysin rintaruokinnasta. Kakkosta imetin siihen asti useaan kertaan päivässä kun aloin tätä kolmosta odottamaan mutta ilmeisesti maidon maku muuttuu raskausaikana (lääkäri sanoi neuvolassa) koska heti plussattuani rinnalle tulo aiheutti kiukun ja aikansa sai sitä tarjota ennen kun halusi edes maistaa.. ja imetyksen lopetin sitten pari kuukautta sitten koska en jaksanut enää tyrkyttää kun ei selvästikään halunnut enää sitä maitoa, nyt juo sitten korvikkeita siihen asti et aletaan totutella lehmänmaitoon. Kolmatta toki yritän myös imettää sinne 10kk tietämille asti kun voi alkaa lehmänmaitoa tarjoamaan mutta jos ei maito riitä tai lapsi sitä enää halua niin tottakai sitten vaihdetaan korvikkeisiin. Mulle imetys ei ole mikään ehdoton pakko mistä ottaisin sen isompaa stressiä mut toivon et se onnistuis myös kolmannen kohdalla eikä loppuisi lyhyeen.

Ruokahalusta: Mulla tulee ajoittain ihan pohjaton nälkä, lapan lautaselle rekkamiehen annoksen ilman epäilystäkään että siinä olis liikaa.. mutta muutaman haarukallisen jälkeen tulee jo olo etten selviä urakasta ja yli puolet ruuasta päätyy koirankuppiin =/ Tuun siis todella nopeesti täyteen vaikka olis ihan järkyttävä nälkä ja sit menee pari tuntia kun mulla on taas nälkä. Normaalisti syön ison annoskoon pari kertaa päivässä enkä muuta, nyt syön varmaan 6 kertaa päivässä ihan vähän..

Avokado 16+5 jos en nyt ihan väärin muista.... =D
 
Avokado täällä toinen, jolla iho kukkii :wave: Ei kiva, kun naama on kuin pahaisella murrosikäisellä. Onko muilla antaa hyviä vinkkejä millä saisi kukkimisen kuriin? Ihan hirveästi ei viitsisi naamaa koko ajan olla pesemässä, kun muutoinkin tuntuu kuivalta, mutta siltä näppylöitä vaan puskee :kieh: En muista, että esikoisen kohdalla olisi ihan näin paljon ollut...

Meillä kaikki lähipiirissä tietää jo raskaudesta. Vanhemmille/veljelle tuli kerrottua heti plussauksen jälkeen ja lähimmille kavereille/työpaikalla viikoilla 8-10. Töissä mun seuraajan hakuaikakin päättyi juuri, joten nyt vaan odotellaan kuumeisesti, että saataisiin uusi henkilö mahd. pikaisesti remmiin, jotta ehtisi kouluttaa mahdollisimman pitkälle ennen minun pois jääntiä.

Hoitolaukkuna minulla oli esikoisen kohdalla ikivanha lukioaikainen Marimekon olkalauku 90-luvun puolivälistä, joka toimi enemmän kuin mainiosti :LOL: Taidan ottaa saman laukun uusiokäyttöön tämän toisenkin kohdalla.
 
Hei!

Saako liittyä seuraanne? Oon tossa maaliskuisissa mutta teidän jutut tuntuu enemmän "omilta" ja ajankohtaisilta kun la on kuitenkin vasta 29.3.

Eli toista lasta odotellaan, Odotan yksin tätä lasta (en tarkoituksella mutta lapsen isä kävi väkivaltaiseksi raskauden myötä).. Synnytyssairaala tulee olemaan TAYS.
Rakenne ultra minulla on 10.11.

Terv. Annelin
 
Kertokaas ensikertalaiselle, että miten niitä liikkeitä oikein tunnetaan? Tunnustellaanko niitä kättä vasten vai tuntuuko ne vain sisällä? rv17 pyörähtää huomenna käyntiin, että eiköhän tässä parin viikon sisällä vois ekakertalainenki jotain jo tuntea. Jos mä illalla nukkumaan mennessä laitan käden vatsalle niin tunnen vain oman pulssini voimakkaana.
 
Samirja, mulla liikkeet on tässä alkuvaiheessa tuntuneet lähinnä istualteen tai muutoin jos on sellaisessa asennossa, jossa alavatsaan kohdistuu painetta. Makuulla/liikkeellä ollessa en liikkeitä ole vielä tuntenut. Muutoinkin liikkeet tuntuneet vielä tässä vaiheessa sisällä, ei kättä vasten. Liikkeet olleet lähinnä sellaista hipaisun tunnetta, kutittelua, kuplintaa alavatsalla. Ei mitään selkeä/voimakasta vielä, mutta sellaista pehmeää muljahtelua. Esikoisesta tunsin ensimmäiset selkeät potkut viikolla 15. Muistan vieläkin kun istuin junassa matkalla töihin, kun yhtäkkiä tuntui vatsan peitteitä vasten kevyt "tömps" ja vähän ajan päästä vielä muutaman kerran uudestaan samassa kohdassa "tömps, tömps". Eli hyvinkin voi jo noilla sinun viikoilla tuntua myös ensikertalaisella liikkeet. Tietysti riippuu paljon myös siitä, missä istukka on, onko kohtu eteen vai taaksepäin kallellaan, onko paljon ylimääräistä vatsan seudulla jne jne...

Ei jumankauta tästä mun töiden tekemisestä ei tuu tänään yhtään mitään, kun koko ajan notkun täällä :LOL:

Annelin tervetuloa joukkoon mukaan!
 
Joo-o naama kukkii täälläkin. Mä pesen kerran päivässä Body Shopin Teepuuöljy kasvojenpesuvaahdolla ja se kyllä toimii. Iho ei oo liian kuiva ja finnit pysyy kurissa. Niitä kyllä on mut tilanne ei räjähdä käsiin :D

Mulla on myös tollanen ruokahalu, että hirvee nälkä ja otan ison annoksen mut parin haarukallisen jälkeen tuntuu, että oon jo ihan täynnä. Tosi ärsyttävää :/.

Tervetuloa Annelin!

Storksakin laukut on hienoja, mutta hienot on hinnatkin :p. Mulla on Brio Weekend bag. Mukavan iso arkena ja myös ottaa pienelle reissullekin mukaan.
 
mymosa
Neuvolassa käyty, sain kotimittarin ym.. voi tuska, kaikkensa sitä toki pitää menninkäisen eteen tehdä, mutta kyllä voin sanoa, että koville ottaa!!
Onneks ei kuitenkaan kuin 2 kertaa viikossa koko ruljanssi. Ja toivottavasti saan paastoarvot kuriin eikä tarviis aloittaa insuliinia.

Mutta sitten ne iloiset jutut, sieltä ne sydänäänet kuului pienen etsinnän jälkeen, ylempää kuin ensin odottivat. Pienen pieni veturi, aamulla kerran :heart:
Tuli ihan poikaolo. En tiiä johtuuko siitä, että on sanottu pojan äänet olevan matalampia ja junamaisempia.

Ehkäpä koetan saada niitä kuulumaan näin kotonakin tänään illalla, kun suurinpiirtein paikka tiedossa ja anturaa kannattaa painaa alaspäin häpyluuta kohti.
 

Yhteistyössä