*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Meillä nuo isommat on esikoinen 1.1, toinen 13.2, Enkeli Helmi 4.3 ja kolmas 17.11 eli nämä elossa olevat viettävät synttäreitä noin puolen toista kuukauden välein ja T-T passaa tähän sarjaan kun nenä päähän. :D

Meillä lapset on jo niin isoja että ymmärtävät asia et pääsiäisen aikaan meillä on vauva. Pienin ei kyllä käsitä vielä aikaa sillain niin sille saa selittiää et eka on sen ja sen synttärit ja sitten on sitä ja tätä ja tuota ja sitten vasta vauva tulee.
 
mymosa
Mulla lapset on syntynyt 14 ja 15 toukokuuta, joten synttärit juhlitaan yhtaikaa. Koetettiin josko tääki ois saatu siihe samaan linjaan 13 tai 16 päivä, mutta joudutaan nyt tyytyy tähän huhtivauvaan :D :D

Ei olla kerrottu kummallekaan (7 ja 4v), eikä ihan heti kerrotakaan.
 
Miehet, tähän oli pakko itsekkin kommentoida, että oikeesti mua oikee jo hävettää mm. tämän päiväinen kiukuttelu miehelle. Ensin toinen siivoo kotona ja on muutenkin aivan ihana, ni enkös minä ala täysillä raivoomaan että se ei oo kiinnostunu tästä raskaudesta ja siittä että se on sen vauva jota mä odotan ja et sen tarttis tajuta sitä ja sitä ja tätä. :ashamed: Ja heti tämän jälkeen mä alan itkee niin että tuli vain valtava pääsärky. Ja mitä tekee mies? On vaan hiiren hiljaa ja kuuntelee ja lopulta tulee vaan viereen, ja ottaa syliin, ja silittelee melkee tunnin verran ku mä vaan nyyhkin. :D :ashamed:
Nooh... onneks siellä ekalla neuvola käynnillä jo miehelle koitettii selittää et ne on vaa ne hormoonit. Nyttenki se lähti kiltisti hakemaan mulle ruokaa, ku valittelin et ois vähän nälkä. :heart:
 
Pikaisesti merkkiä pinoon!! HUH! Olipas paljon luettavaa:D
Tänne ei ihmeitä päänsärky vaivaa lähes päivittäin neuvolan mukaan voi johtua hormonaalisten syiden takia myön liian vähästä veden juonnista ja hemoglobiinin laskusta joka on tyypillistä tässä vaiheessa raskautta. Kaikissa raskauksissa on särkenyt mutta nyt eniten. Lepo auttaa ja panadol. Ja hierojalla käynti.
Linea negra tullut molemmissa aiemmissa raskauksissa reilun puolen väliin jälkeen. Pojasta napaan asti ja tytöstä jatkui yli navan.
Eilen kauneus ja terveys messuilla tuli juotua yks lasi kuohariaoli kyllä hyvää mutta ei ollut mitään vaikeuksia pysyttäytyä yhdessä lasillisessa.;)
Meillä otan kuopuksen pois perhepäivähoidosta kun vauva syntyy ei mitään järkeä maksaa siitä että joku muu hoitaa häntä kotona 100m päässä kun olen itse kotona vauvan kanssa. Ilmoitan johnkin kerhoon sitten viimeistään ensi syksynä ellen jo keväällä kesken kauden. Kuopus on 3v. 7kk kun vauva syntyy. Esikoinen on siinä vaiheessa 7v.
Ekat glögit ja tortut nautittu Mä olen niin syksy ja joulu ihminen kuin vain olla ja voi:heart:
Masussa on kovasti elämää Yleensä kun istun kesken päivän niin tuntee. Makuulla ei niinkään.
Haikaranpesään ajattelin ilmottautua parin viikon päästä rakenneultran jälkeen. Pitää sekin paikka käydä katsastamassa. Edelliset on syntyneet Jorvissa. Ihana paikka sekin!
Mitään hankintoja en ole tehnyt. Sitten ostan mitä tarvii kun jään äippälomalle..
Nimet mietitty Kaikilla erikoisemmat nimet ja alkavat samalla kirjaimella:cool:
Painoa tullut n. 4kg Ihan normaali määrä
Sydänäänet kuului ja syke 150. Sykkeistä EI KUULEMA VOI ENNUSTAA LAINKAAN SUKUPUOLTA. Vanhan kansan uskomuksia..:whistle:
Verenpaineet matalat. Mutta ei onneks huimaa.
Kuvotusta on edelleen ajoittain mutta pääasia että yrjö eri lennä!! Hampaiden pesu aiheuttaa yökkimistä.
Hiukset ei rasvotu yhtään Vois pestä vaan kerran viikossa mutta luonto ei anna periks:LOL:
Stressausta oli havaittavissa ekalla kolmanneksella mutta nyt on helpottanut! Kaikki järjestyy ja menee omalla painollaan.


Jouskari & 17+5
 
Moro!

Mahottomasti tullu tekstiä. Lukenu oon kyllä noin joka toinen päivä, mutta kirjottelu jääny. Aina tullu joku homma.

Itellä olo on hyvä, ei yökötä eikä oo minkään sorttisia kipuja. Mahaki alkanu näkyy :). Liikeitä on tuntunu välillä, mutta jotenki epäilen ett istukka on alkanu nousee tuohon eteen (ei mitään hajua missä päin on ollu), ku liikkeet vähentyny.
Tiistaina olis neuvola ja aattelin, ett voitais arvailla jo sukupuolta ultrassa ;). Ku r-ultraan kuitenkin on aikaa (15.pv ens kuuta).
Ihanaa ku alkaa lokakuu olee pulkassa ja päästään marraskuun kimppuun.

Nyt pitäis lähtee laittaa pyykit kuivuu ja valmistautuu illan BB:hen.

Mukavaa, alkavaa viikkoa kaikille!!!

Marimi ja piskuinen 17+0 (kyllä aika vaan etenee sittenki)
 
Meillä lapset 3.9.08 ja 28.9.10. Nytten onneks vaihtuu kuukausi ettei samalle kuukaudelle synny.

Täällä liikkeet voimistuu ja olo muuten normaali. Vessassa joutuu ravaamaan useammin mutta muuten ei mitään ihmeempiä oloja vielä muuta kuin ikävä issias särky.

Tiukuliina ja papunen rv 17+4
 
Katrin79 Voi nuo vuodot on niin pelottavia, vaikka ilmeisen usein harmittomia! Toivottavasti jaksat hyvin, tuhruista huolimatta. Mullahan oli tossa myös n. viikon välein tuhrua jokin aika sitten - ei ultrassa ottanut kantaa, mutta istukka myös kohdunsuulla mutta eipä tullut tarkkaa tietoa mikä syynä. Hassua tuhruilussa on tunne, että koko ajan pitää käydä vessassa tarkistamassa tilanne - ihan kuin se jotain auttaisi. Tsemppiä!
 
Määki haluaisin jo sinne rakenneultraan...Ainahan noita yksityisiä ois missä käyä....:whistle:...täällä ois yks yksityinen neuvola jossa maksaa 50e ultraukset....hmmm....:D

Se kuulkaa tytöt vaihtuu taas kohta kuukausi ja uusi pino :confused::wave:
 
mymosa
Onneks ei tarvii miettiä vaunuja, kun sellaset on jo tuolla varastossa. Kuopus vaan saa siirtyä itse vaunusta seisomalaudalle. Ja matkarattaatkin on jo, toki ikivanhat ja yhden kolarin kolhut kokeneet, mutta iskä sai ne jokseenkin kuntoon ja niillä on menty :)
Toki jotkut halppisvaunut ois saatava parvekevaunuiksi.

Eilen miehen kanssa katottiin jo vähän turvakaukaloo sittarista, mutta oli kyllä aivan karseen värinen. Anoppi oli meinannut jo tilata toppapukua menninkäisellä, mutta appiukko oli vähän toppuutellut :D ehkä ihan aihettakin. Anoppilaan ollaankin vaunut jo saatu, joten sinne ei tartteis raahta niitä mukana.

poksuttiin viikolle 13
 
tikru1983: Mistä tiedät jo kumpi tulee? Mäkin haluan tietää jo :D

Jep kohta marraskuu! Joulukuu meneekin varmaan sit nopeesti kun on jouluvalmisteluita, sit siirrytäänkin odottamaan jo kevättä ja synnyttämistä :D :xmas:

Ceali 16+6
 
mymosa
Epäreilua, että toiset tietää jo sukupuolen.. ja ovat niin pitkällä :D

Josko huomenna vihdoin kuuluis ne sydänäänet.. osais sitten arvioida tuolla omallakin laitteella, että kuuluuko vai ovatko jo kuuluneet, mutta olen hysteerisenä vain kiinnittänyt huomion siihen nopeuteen.
 
Tuosta vuodosta. Multahan tuli verta päivittäin melkein joka vessakäynnillä paperiin. Muutaman kerran tuli jopa siteeseen asti. Kukaan ei ollut oikeastaan huolissaan paitsi minä. Nt-ultrassa yllätykseksi löytyi sykkivä sydän (olin jo heittänyt toiveet roskiin koska vuotoa oli heti plussauksesta asti). Ultraaja ei sanonu oikeastaan mitään vaikka kysäisin, oli mittaukset kesken. Ja minä sitten niin tohkeissaan sykkivästä sydämestä että unohdin kysyä uudestaan. Soitin sitten n. viikon päästä naikkarille, että tutkitaanko asiaa mitenkään jne. Sanoi että voin yrittää pyytää neuvolasta lähetteen heille sinne, mutta koska ultraaja ei ollu kirjoittanu mitään huolestuttavaa ultrasta niin on varmastikkin vaaratonta vaikka stressaavaa. Nyt olen saanut nauttia viikon ilman verta. Viirun viiruakaan ei ole näkynyt. Eli vuotoa tuli plussauksesta tohon 12+6 asti.
 
Meillä esikoinen on syntynyt lokakuussa eli ikäeroa tulee n. 2,5 vuotta.

Imetyksestä olette puhuneet... itse imetin vuoden verran ja en todellakaan pidä sitä itsestään selvyytenä. Ensimmäiset viikot vauva sai pumpattua maitoa pullosta kun ei osannut imeä. Sitten siitä ei meinattu päästä eroon ollenkaan...

Nyt onneksi liikkeitä alkanut pikkuhiljaa tuntumaan enemmän, kunhan vaan malttaa rauhoittua. Se on kyllä maailmasta ihanin tunne :heart: Lisää näitä!!!

Tääläkin odotellaan jo rakenneultraa, mutta siihen on aikaa vielä YLI kuukausi. Ja neuvolaankin vielä kaks viikkoa. Pitäisköhän harkita tuon dopplerin ostamista :/

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Ens viikolla tosiaan on jo marraskuu... ja joulu lähenee :)

Täälläkin muuten poksuu, tänään rv 17+0 :)
 
Maanantaita kaikille :)
Vois tosiaan olla jo se rakenneultra, vielä 4 viikkoo ja 2 päivää päälle. Mä niin haluan tietää kumpi tuolla masussa köllöttelee, ei sillä ettäkö sillä väliä olis kumpi tulee, oon vaan niin tiedonhaluinen :D
Ihanaa kun kohta ollaan marraskuussa ja sitten tulee vuoden paras aika, joulu :heart: mä niin tykkään hössöttää kaikkee jouluvalmisteluja ja leipoa yms... mun mies taas ei oo yhtään joulu ihminen ja onkin aina ihan hermona ku joulu lähestyy :LOL:
perjantaina olis neuvola, saas nähdä onko verenpaine yms...kunnossa, kun yleensä ne huitelee mulla pilvissä ja sit taas HB on tosi matala. Eilen oli vähän supistuksiakin, mut kivuttomia onneks.
Mukavaa viikon alkua kaikille :wave:

Sale ja Pupu 16+2
 
mä oon ilmeisesti ainoa joka ei ole lopettanut mielialalääkitystä :ashamed:
Arvatkaas mitä näin eilen:D kynttelikköjä ikkunoissa..Ihan piti tarkistaa kalenterista että onko nyt varmasti vielä lokakuu..
Ja mun tyttöolo on vaihtunut poikaoloon: /
Jokos teillä sukulaiset tietää raskaudesta?meillä isännän puolelta ei tiedä kuin sisko..
Musta tuntuu myös että käyn täällä liian usein kirjottelemassa:kieh: Täytyyhän sitä joku harrastus olla:p
Vaunuista sen verran että jos meinaa niitä vähän joka maastossa työntää niin kannattaa suosia isorenkaisia malleja:) meillä oli brion jotkut ja ne kulki hyvin hiekkatiella ja lumessa..Ostettiin sitten kyllä Emmaljungatkin,kolmipyöräiset ja nekin kulkee hyvin.Ainoa ongelma että jos ei lukitse etupyörää niin liukkaalla vetelee minne sattuu tai sitten on työntäjässä vika:LOL:
Ai niin..avantasia 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi :)

Niin paljon tullut tekstiä etten muista puoliakaan mtä luin..

Imetin poikaa osittain 3kk ja tyttöä (kuopusta) täys 4kk ja osittain 6kk asti... Ei ole minulle mikään pakko mielle, onnistuu jos onnistuu..

Poika syntynyt 1.8 :heart: tyttö 23.4 :heart:

Eilen tunsin ensimmäisen kunnon liikkeen kohdussa :) :heart: Teki jotain kuperkeikkaa varmaan :) Aiemmin siis sellaista pientä kuplimista aika ajoin :)

Täällä poksui lauantaina, nyt rv 15+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mites sä Tikru jo tiijät sukupuolen?? Määki haluan!!:eek:
Josefia Onnea liikkeiden tuntemisesta, mäki jotaki pientä sillontällön oon tuntenu, mut odotellaan et kunnolla tuntuu:heart:

Meillä kaikki tietää raskaudesta, ei tämmönen lörppö voi olla hilijaa:p Eka miehen kans meinattii et ei puhuta kellekkää ja antaa kaikkien ite huomata sit ku huomaavat, mutta lörinäksi meni seki suunnitelma:D

Pari viikkoa viel neuvolaan...Kohta saa kelalta sitte ne laputki sitä äitiysavustusta varten ja rahaa :) Jeij!!

rv 16+5
 
Neuvolassa käyty. Sydänäänet kuultu <3 n.150 huiteli. Pissa puhas, hb 116. Seuraava neuvola marraskuun lopulla.

Vaunuista: meillä on ollut aika monet isopyöräset vaunut mm. Emmaljungat (x2), Herqulekset, Emmat, Briot jne. Ja tosiaan meillä on 2 lasta. Nyt haluan välttämättä pyörivillä eturenkailla. Tää on meän viiminen vauva, ja haluan taas vaunuhulluna erilaiset vaunut. Kyllä minusta tuntuu et tilaan nuo Brio singit. Kuka tilasi ne vasta jostain hyvällä alella? Mie olen kattellut netistä noita ja hinta on 329,- musta tuntuu et se olis sopiva, siihen kun lisää postit ja jalkapeitteen, niin tulee 364,- Olin ajatellu että max 400e vaunuihin, huolin kyllä käytetytki, mutta niitä on ollut huonosti tarjolla.

Kultakurkku 14+6 huomenna poksuu
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin keskiviikkona neuvola-lääkäri =) Selkä tällähetkellä niin kipeä että ei ole kiva olla....alaselkää särkee ja lantiota myös. Sykkeistä: Onko meidän vauvalla ainoana noin korkea syke? eli 164-165 ollut kun mitattu molemmilla kerroilla. Ja samalta se kuulosta dopleriin edelleen. Mullakin kiinnostaa miten Tikru tietää jo sukupuolen??

Bluebaby ja vauveli 13+1
 
Hejsan pitkästä aikaa!

Ollu muka niin kiire ettei oo tänne ehtiny.

Mä päätin viime viikolla, että tilaan rattaiksi Baby Jogger City Selectit. Tilaan ne briteistä kun ovat siellä paljon halvemmat kuin täällä. Siltikin hurjan hintaset (700e postikuluineen :p), mutta ovat todella kätevät (kuulemma) ja kestävät kyllä sitten siihen asti kunnes molemmat lapset kävelevät. Jotenkin ihastuin siihen ideaan, että molemmat lapset näkee eteen jos haluavat eikä vauvan tarvi olla taaperon alapuolella.

Oon pari sellasta kunnon liikettä jo tuntenu, mutta aika paljon on vielä sellasta hipsutusta ja kuplivaa tunnetta. Ja toisaalta kun tuntuu että on niin hirveä meno päivisin, niin eipä noita varmaan ees havaitse vaikka tuntuiskin jotain.

Mielialat on täälläkin aika vaihtelevat ja räjähdys voi tapahtua mistä tahansa. Eilen räjähdin miehelle kun olin laittamassa pikkukaveria auton istuimeen ja mies samalla sitten alkoi pyyhkiä etulasia suihkuttaen lasinpesunesteet mun naamalle >.< Sitten se vielä kehtasi kysyä että "onko pinna kireellä?" :LOL: Joo, ei toki, huvin vuoksi täällä räyhään :p Lauantaina taasen pahoitin mieleni kun kaverini (jolla on la helmikuussa, nyt viikkoja 24) katsoi vatsaani, että onpa se pieni kun hänellä oli jo noilla viikoilla toooooosi iso. Ja näytti neuvolakorttiaan kuinka iso sf-mitta hänellä jo nyt on. Mitta oli yläkäyrän yläpuolella. Tuli niin paska olo vaikkei ees ollu mitään syytä :/. Se on niin jännä miten pienestä vatsasta voi sanoa suoraan, mutta auta armias jos mä olisin siinä töräyttäny että herranjumala, kasvaako sulla norsu siellä niin turpiin ois varmaan tullu :D. Tosin, yksi ihminen tälle kaverille tuli pienessä maistissa sanomaan tän perusläpän jonka kaikki tietämättömät sanoo, "ootko varma että siellä ei oo kaksosia?" Hävetti kyllä tämän ihmisen puolesta, koska ei toi kovin kohteliasta oo :p Mutta viime raskaudessakin mun vatsaa ihmeteltiin ja taivasteltiin että miten voit muka olla niin pitkällä kun on noin pieni vatsa. Kyllä se ärsytti ihan yhtä paljon kuin varmasti tollaset kaksos-kommentit. Ja vaikka mulla oli tosi pieni vatsa niin pikkukaveri oli yli 50cm ja nelikilonen. Oon kai vaan niin pitkä, että tyypillä oli paljon tilaa olla. Tää mun kaveri on 164cm pitkä niin kyllä kai se vatsa on silloin isompi jo alkuvaiheessa kun se kasvaa suoraan eteen. Kaikesta pöntöstä sitä siis tosiaan ottaa itteensä :).

Onko täällä muita jolla on issiaskipu jo ollut vaivana? Mulla alkoi perjantaina kun siivosin ja ajoin autoa. Koko seuraavan yön jomotti oikein olan takaa. Ei todellakaan tarttis alkaa jo nyt :kieh:

(.) Olin viikonlopun töissä kun isovanhemmat oli täällä ja hoitivat pikkukaveria. Tää päivä onkin mennyt sitten kodin järjestykseen saamisessa. Yllättävän paljon parissakin päivässä kaikki kasaantuu kun et käy kotona kuin nukkumassa. Mutta oli kyllä ihanaa olla töissä ^__^ Ihan eri tavalla jaksaa taas pestä pyykkiä ja siivota kun pari päivää tekee jotain ihan muuta :). Muuten aika tuntuu menevän tosi nopeasti. Päivät ja viikot vilisee silmissä ja puoliväli häämöttää. Kuukauden päästä on rakenneultrakin <3.

Mukavaa Halloweenia kaikille!

Adalmis ja Kerttu 16+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä