*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

ihana massu jouskarilla:heart:
Mulla toisaalta tekis mieli olla kysymättä sukupuolta, mutta toisaalta taas ois kivempi tietää nii saa shoppailla :D
champion Hyvä, että kaikki ok:heart: Ja itekki just mietin noita aobhinnin kipuja noiksi repäsykivuiksi...tosi tympeen tuntuosia...
fanttomi Mulla haihtu yökötykset juurikin kun toi 12 viikko oli lähestymässä..enää ei oo tarvinnu oksentaa ja aamuulla pystyy syömään ihan normaalisti ja kahviki maistuu ja pysyy sisällä :)
 
Josefia: Äh, sori olin lukenut tuon kysymyksesi jo kerhon puolelta, mutten ehtinyt sillon heti vastaamaan! Mä pidin lasta aika pitkään kaukalossa, siirsin varmaan joskus...hmm... 8-9kk iässä siihen ratasosaan (ehkä, en muista ihan tarkalleen) Sitä ei saa ihan suoraksi, eli jää vähän "kuppimaiseksi". Meillä on tyttö kyllä nukkunut ihan istuma-asennossakin siinä (tosin se pystyy nukkumaan lähes missä ja minkälaisessa asennossa vaan :D)

Aobhinn ja Champion: Hienoa et kaikki oli ok :)

Repäsykivut tosiaan on aika inhottavan tuntusia, just viime yönä sain purra peitonkulmaa etten karjassu, olin sen verran vauhdikkaasti unissani kääntänyt kylkeä ja mukavasti sattu! No onneks eivät ole vaarallisia.

Sukupuolen kysymisestä
: Ehdottomasti aiotaan kysyä! Mun mielestä itse synnytyksessä on jo muutenki tarpeeksi jännitystä, en koe haluavani siihen viel "lisäjännitystä" siitä kumpi nyt tulee. Ja tosiaan mun mielestä on kivempi odottaa, kun tuleva vauva jotenkin "henkilöityy" paremmin, tietää mitä on tulossa. PLUS tietty kaikki noi shoppailut :) Eli mua ei Kättäriltä sais ulos rakenneultrasta ennenku sukupuoliarvio ois annettuna :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty. Pikkuinen oli 46,8mm pitkä,heilutti kovasti käsiä ja jalkoja. La muuttui 29.4.12 . Oli ultrassa 4-5 päivää isompi,mutta enempää ei muuttunut kun tiedetään tarkkaan hedelmöittyminen. Saatiin 7 ihanaa kuvaa :heart: Vauvalla oli kyllä ihan hirveät jumpat kokoajan. Niin ja turvotusta oli vaivaiset 0,8mm. Eli kaikki hyvin :) Minulle voi merkitä myös rakenneultran 20.12 klo11 Laitan vielä yhden ultrakuvan jossa pikkuinen on kasvot kuvaanpäin. Aijaa.com - 8848987.jpg
 
mymosa
Ultraan ois 3 päivää.. mä olen niin varma, ettei siellä ole enää mitään elollista.. Kaikki muut kuulee sykettä, mutta ite ei edes tiiä millasta sen pitäis olla. Oma syke kuuluu selvästi ja huonosti ja ihan sama mistä kuuntelee.

Jos oksettaakin ni kyllä nyt myös ahistaa ja itkettääkin.

menninkäinen 11+0
 
Voi mymosa... uskon, että kaikki on hyvin, sulla on niin voimakkaat oireetkin, tsemppiä odottamiseen, ollaan hengessä mukana:) Mulla ei tosiaan kokenut th ja lääkärikään saanut vielä vkl 12 ääniä kuuluviin.

Pahaolo olo paha on kyl taas niin huonontunut. Läpyt mulle ke raitukseen, oksennus tulee saletisti, ei muuta kuin muovipussi mukaan.
 
Heipsan kaikille!

Taas on tullu mukavia ultrakuulumisia, onnea!

Äitiystakki Täällä kun oli puhetta ni tuli itelle ihan paniikki kun muistin et mulla ei oo taaskaan mitään takkia talveksi mikä sopisi vatsan kohdalta kunnolla kiinni :) Viime talvena kun olin raskaana niin untuvatakki repeili sisäsaumoistaan kun aina väkisin vedin vetskarin kiinni :D Tänään lähdin kaupungille ja ostin sit h&m:ltä sellasen villakangasäitiystakin minkä pitäis kyllä vattan kohalta sopia loppuun asti. En tiiä tosta henkkamaukan laadusta sitten..voihan se olla et saumat lähtee purkautuu ja ei toi oo niin paksu et sillä tarkenis -30 asteessa.

Vauvan sukupuoli ei tiietä vielä halutaanko etukäteen tietää, ois kiva pitää jännityksessä, mut en varmaan pysty sit olemaan tietämättä, on 50/60 et kyselläänkö sukupuolesta ultrassa sitten.

Mulla ois huomenna se niskapoimu ultra kun viimeks vauveli oli liian pieni siihen hommaan, mukava päästä kurkistelemaan tuonne massuun :)

Inger 11+4
 
Joku kyseli aikooko kaikki selvittää sukupuolen etukäteen: -Minä en aijo. En ole selvittänyt etukäteen kahdessa aikaisemmassakaan raskaudessa enkä aijo tälläkään kertaa. Pysykööt siis yllätyksenä ihan viimeiselle sekunnille asti <3

Aobhinn ja Champion: Hyvä että kaikki on kunnossa!

Mymosa: 3 päivää menee nopeesti ja saat varmuuden asiaan mutta sinuna en stressaisi niin kovasti koska sulla on raskausoireita kerrakseen, ei kai niitä tyhjästä noin ilmaantuisi? =) Hyvin siellä masussa varmasti voidaan!

Omanapa: Viikonloppuna oli vatsatauti päällä ja maha oli aivan tulessa.. maha oli kipeä ja supisteli aina oksentamisten päälle.. vähän ehti kasvaa huoli pikkuisestakin mutta onneksi tänään oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Syke oli vahva ja potki anturia niin että kopse kuului <3

Rattaista: olen kovin koittanut vertailla kaksostenrattaita/sisarusrattaita mutten vielä ole päässyt selville mitkä olis parhaat.. saa vinkata jos on tiedossa hyvät vaihtoehdot, nyt lähtee myyntiin emmaljungan vaunut joihin olen ollut tyytyväinen mut ei niillä kahta lasta työnnellä eikä 1v3kk:lle taida seisomalauta riitää =D

Avokado 14+
 
Hei!
Lokeroidunpa tänne. Viidettä ootellaan. La 24.4 (mutta tiedän jo että leikkaavat 2vkoa ennen) ja synnytyksen hoitaa KYS.
Olo on epätodellinen ilman hurjaa ja kurjaa oksentelua.
Ipanoita nukuttamaan nyt, mutta jatkossa tarkoitus seurata palstaa taas säännöllisen epäsäännöllisesti. ;)
 
mymosa
Meillä taitaa nyt olla nimet jo valmiina.. tai pojalle siis vain yksi vaihtoehto, mutta tytön nimen mies löyti viikonloppuna ja se on alkanu maistuu mun suussa ihan kivalta ja sopivalta, väestörekisterin mukaan saman nimisiä on koko suomessa vain alle 5.

Kohta nukkumaan ja torstai on taas lähempänä..
 
Ihana massu Jouskarilla :heart:
Ärsyttää kun itellä on tota ylimäärästä tossa mahan seudulla jonkun verran, niin ei pysty kunnolla erottaa missä kohti kasvu on menossa, muuta kun käsin tunnustelemalla.
Mieliteot aivan järjetön himo satsumiin ja sitruunaan, tänäänkin vetäny jo varmaan kymmenkunta satsumaa ääntä kohti.
Niin ja kaikkea tulista tekee mieli ja sit valitan illalla, kun närästää :kieh: Myös kylmää vettä jääpaloilla höystettynä, menis varmaan litra tolkulla, mutta meillä on nyt jostain kumman syystä vesi maistunu ihan kloorille, jo monta päivää ja haisee kans tosi voimakkaasti se kloori, niin en oo oikein uskaltanu juoda sitä, jos siitä on jotain haittaa : /

Sale81 & Pupu 14+2
 
aobhinn Mitä neuvolassa sanottii niistä sun kivuista?
maxmillianna Tervetuloa joukkoon!:wave:

Nimistä Tytölle ois ihan varteenotettava nimi jo mietinnässä, mutta pojalle ei mitää...niin vaikea löytää mieluista nimeä...
Onneksi sitä tarttee miettiä vasta rakenneultran jälkee :)

Tänne ei muuta...ei tullu edes th:lta soittoa niistä rasitustuloksista...

rv 14+5
 
Huomenta kaikille!

Suokupuoli mekin haluttais selvittää. Jotenkin toivoisin tyttöä kun esikoinen on poika. Mutta molemmat on tervetulleita. Rakenneultra minulla 28.11. Tämän voisi päivittää etusivulle :)

Nimivaihtoehtoja olisi tytölle vaikka kuinka mutta pojalle ei ainakaan tällä hetkellä yhtään :| Sitä mietitään sitten rakenneultran jälkeen.

Tuplarattaista minäkin haluaisin kokemuksia ja nimenomaan vierekkäin olevista. Ja sellaiset pitäisi olla, joissa erilliset selkänojat.

Täälläkin voitaisiin syödä tulista ruokaa vaikka millä mitalla. Ehkä sitä syö varastoon kun sitten imettäessä ei kovin tulista voi syödä... :LOL:

Voimia kaikille pahasta olosta tai muista vaivoista kärsiville! Toivottavasti pian helpottaa!

Tänne ei sen kummempaa tällä kertaa.

Sandy rv 15+1
 
Meillä on emma-merkkiset sisarusrattaat ja ollu ihan hyvät, siinä on kaks erillistä istuinosaa ja selkänojaa.
Oon nyt miettiny ostaisko uudet jotku, ku pitäs saada se seisomalauta, ku noi mukelot o nii pieniä vielä kuitenki ku vauva syntyy :)

Se on kuulkaa kohta jo kuu puolessa välissä:O Kohta saa taas olla tekemässä uutta pinoa:D

rv 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
Moikka pitkästä aikaa :)

Jotenkin ollut niin väsy etten ole edes jaksanut poiketa täällä :( Täällä on taas porukkaakin tippunut listoilta :(

Joku kyseli et halutaanko tietää sukupuoli etukäteen ja me ei luultavammin haluta. Eipä tuu ostettua niin paljon kaikkia ihanuuksia kun ei tiedä minkä väristä ostais :D

Meillä oli ultra eilen ja kaikki oli hyvin. Itsepäinen tapaus siellä oli. Ei suostunut millään kääntymään vaikka kuinka pökittiin :D Ja LA pitää paikkaansa. Toinen ultra tulossa joskus joulukuun alkupuolella ja se saahaa ilmeisesti 4D ultrana :)

Ai niin... Mäkin haluun sinne fb-ryhmään :)

~Pumpsi & Taavi 12+6~
 
maximillianna: Tervetuloa :) Ja joku muukin uusi taisi edellisellä sivulla olla... Tervetuloa siis kaikille :D

vauvahaaveita
: Kattelinkin just et kohta tosiaan on kuun puolväli, kovaa vauhtia mennään kohti marraskuuta ja sillon monella onkin jo rakenneultrat. Ihanaa! Ei ole varmaan mennyt syksy koskaan näin joutuisasti :D

Minkäikäisille te olette muuten ostaneet/käyttäneet sisaruslautaa rattaissa?

Ceali 15+0 Poks! (huh...)
 
Mä en välttämättä halua kuulla vauvan sukupuolta, sais jännittää loppuun asti.. Vielä ei muutenkaan uskalla ostella tavaroita vauvaa varten, katteltua vain tulee netissä ja ihasteltua :)

"Käväisin" (reilu 2 tuntia TK:ssa..) sokerirasituskokeessa ja litku oli makeaa vadelmanmakuista. Huonoa oloa ei tullut, rupes vaan tekemään mieli juusto-meetvurstileipää :p

9 päivää ensimmäiseen ultraan. Olis jo ens viikon torstai..

Katrin ja 11+2
 
seisomalautaa mä ajattelin sit meidän tytölle, joka on kun vauva syntyy nii 3v3kk, poika 1v7kk sais istua vauvan kanssa kärryssä sitte.
Jazzilla Hyviä kuulumisia:flower: Sua ei vissii ollu listassa ku en edes löytäny sua, mutta nyt oot :)

Ens kuu onki sit merkkikuukausi ku aika monella rakenneultra sillon tosiaan.
 
nimi Esikoiselle oli vaikee keksii nimee ja sitä mietittiin pitkään ja vaihdettiinki ihan viime metreillä mutta siis muutama hyvä pojan nimi vaihtoehto jäi kyllä =) tytölle onki sit nimiä useempia vaihtoehtoja, että niistä tarvis sit vaan valita joku kiva rimpsu =) meillä oli viimeks purkki keittiönpöydällä johon sai tiputtaa nimiehdotuksia pikkulapuilla. sit avattiin se kk ennen laskettua aikaa.

sukupuoli esikoisesta näky ihan selkeesti pippeli näytöllä että vaikka ei ois haluttu tietää ni ei ois onnistunu salaamaan. ja kyllä haluun tälläki kerralla tietää.

syke vihdoin sain eilen dopplerilla sykkeen kuuluun, en oo kyllä muutamaan päivään ees yrittäny ettiä. mut nytki kuulu tosi alhaalta vaikka neuvolassa kuulu ylhäältä et siellä se liikuskelee vielä hyvin tilavasti. jalat suorana kuulu mut jalat koukussa ei.

sokerirasitus viimeks kävin joskus rv 27 ja sitä vadelmanmakusta litkua jouduin juomaan. sillon oli vielä järkky pahoinvointi ja meni jotenki kroppa ihan sekasin siitä litkusta. mä vaan tärisin siellä ihan kalpeena ja yritin pysyä penkillä, pääsin äkkiä onneks pötkötteleen sängylle ku muuten ois varmaan joutunu keskeyttään. ja voin sanoo etten juonu sen jälkeen vadelmamehua yli puoleen vuoteen!!

nyt täytyy lähtee ykään =(

fanttomi & 12+
 
Luin keskisuomalaista aamulla ja etusivulla luki, että k-sks synnytyssalit, vastasyntyneiden teho ja muutama osasto suljetaan viimeistään 7.5.2012 koska siellä on jotain sisäilma ongelmia ja synnytyssalit yms siirretään johonkin väliaikais tiloihin. :O Mun tuurilla käy niin, että se suljetaan jo 7.4.2012 eli juurikin sillon kun olis pikkusen laskettu aika. Minä kun en ala missään parakissa ponnistelemaan, se jos joku on aivan varma! Tuo uutinen pisti jotenkin päivän pilalle :| :headwall:

Sale81 & Pupu 14+3
 
Moi vaan kaikille!

Täällä ilmoittautuu taas yksi odottaja lisää joukkoon. Hetken aikaa olen jo seuraillut ketjua, mutta nyt vihdoin ja viimein uskallaudun mukaan. Eli ikää minulla on 26vuotta ja toista lasta odotellaan. LA on 12.4 ja synnytyssairaala K-SKS. Esikoinen on syntynyt 7/2010, joten melko pienellä ikäerolla tulee tämä toinen.

Raskaus on tähän asti sujunut hyvin. Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut, kun vaan on muistanut syödä säännöllisesti. Väsymys vaan on ollut jotain aivan järjetöntä! Nyt onneksi näyttää siltä, että sekin vaiva alkaa pikkuhiljaa katoamaan. Eli oireet ovat olleet suht vähäisiä tähän asti. Hieman tuo oireiden vähyys on pelottanut, mutta onneksi viime viikolla olevassa ultrassa kaikki oli hyvin. Oonkin yrittänyt muistutella, että eipä tuosta esikoisestakaan suurempia oireita ollut ja hyvin meni kuitenkin raskaus.

Sale81: Kyllä itseänikin alkoi hieman jänskättää, että missäköhän parakissa sitä oikein tulee synnytettyä. Mut pakkohan niiden on järjestää ihan asialliset ja kunnolliset tilat nuiden ongelmatilojen tilalle.. mut jännää kyllä on nähdä, miten järjestävät korvaavat tilat.

-minde- rv 13+5
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Täällä olikin ehtinyt olla huolta ja murhetta, mutta onneksi kaikki kääntyi parhain päin! Onnea hyvistä uutisista ja ultrista kaikille!! =)

Oon tänään koittanut olla reipas ja siivoilla, nyt loppu kyllä energia ja mielenkiinto kyseistä toimintaa kohtaan, plääh.. Loppu päivän vois vaan lööbailla, mutta tuskin onnistuu kun isä tulee käymään kylässä ja sillä ilmeisesti kuumottais kovasti remppailla tätä meän asuntoa (tapetin vaihtoa, maalausta, lamppujen kattoon laittoa) ja tuskin saan vaan makoilla sohvalla :D

Onko muilla ruokahalu kadoksissa, tai ainaki vähentyny?? Mulla ei haluttas oikeen mitään syyä ja en jaksa paljoa edes syödä.. Toisaalta on hyvä niin jos ei tuota massaa tulis hirveitä määriä, mutta olen aina ollut ruuan hyvä ystävä niin ihan huolettaa :LOL: Mieski on ihan pihalla, et mikä on ku ruoka ei maita :D

Me halutaan tietää sukupuoli, ei toivoakaan että malttais olla kysymättä :D hitsi ku sinne on vielä aaaaikaaaaa...

Onko muilla vaikeuksia välillä kuunnella dopplerilla sydänääniä? Mä en välillä saa millään kuulumaan ku pari sekuntia ja taas se pieni karkaa! Kai sillä on niin paljon tilaa siellä liikkua ettei aina satu kohalle.. =) Fanttomilla taisi olla vähän samaa..

Ihana masu Jouskari! =)

L & Pallero 13+2
 

Yhteistyössä