** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Tervehdys!

Tervetuloa uusille! Onnea kaikille ihanista ultranäkymistä :) On tiedossa paljon poikaystäviä prinsessoille :D

Juu, raskaus ei ole sairaus mutta aiheuttaa kuitenkin kaikkea kummaa naisen kropassa. Ehdottomasti sairauslomalle heti kun siltä alkaa tuntua! Raskausaika on aika lyhyt kuitenkin eikä silloin tule ajatella kuin ensisijaisesti vauvan hyvinvointia ja omaa vointia ja jättää kaikkien muiden mielipiteet ja ajatukset huomioimatta!! Töissä kerkiää jokainen olla vielä pitkät ajat ;)

Mä käväsin neuvolassa. Kaikki hyvin :) Ilmotin vaan etten sitä voimavarakyselykaavaketta täyttäny kun oli niin tyhmä :D No, muut masennus- ja alkoholinkäyttö- ym kaavakkeet oltiin sitten kiltisti miehen kanssa täytetty. Verenpainekaan ei ollu noussu vaikka olin juonu kahvia ja raahannu kaks nuorinta terveyskeskukseen :D Mutta painopa sen sijaan oli noussu ihan liikaa hujauksessa. +772g/vko :p Tunnustin kyllä syntini heti että suklaatahan sitä on vedelty urakalla ja eilen illallakin vielä oikein tankattu (nakkipiiloja) että varmasti oli hyvät turvotuksetkin saatu aikaseksi. Pissa puhdas, sykkeet + SF- mitta 22,5! ja mikä parasta Hb oli noussu 123-->129 (sormesta mitattuna) enkä ees syö lisärautaa :O Lähete sokerirasitukseen laitettu ja sinne sitten aikaa varaamaan. Joulun jälkeen ois varmaan hyvä :p

Kuudes ihme :) 22+3
 
Rakenneultrasta kotiuduttu ja mulle saa vaihtaa poikatoiveen poikalupaukseksi :heart: :heart: Leveästi esitteli haaruksiaan tämäkin kaveri, mutta kasvoja ei ois halunnu millään näyttää, koko ajan kasvot piilossa, joko muuten tai sitten käsien takana.

Kaikki hyvin. Painoarvio 440g. Vastasi viikkoja 21+4 elikkä päivää isompaa. Tytöt on aina ollut viikkoihin nähen pienempiä, että jännä nähä millanen jättiläinen tästä tulee :) Istukka oli takaseinällä ja Downin riskiluvunkin sain, se oli 1:100000.

Mulla on vieläkin kuumetta, niin meen levähtään. Kohta tulee pikkuhetkeksi pikkunen termiitti hoitoon.

Kultakurkku 21+3
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Huomenna piparkakkutalon tekoa sekä pipareita ja torttuja lasten kanssa :) Tänään ei jaksa enää mitään.. Voiko muuten tuosta lanttu- ja porkkanasoseesta tehtyä laatikkoa pakastaa?? Siitä teen ne laatikot ja mietin voinko sen sit laittaa pakkaseen, vois etukäteen tehdä sit kun virtaa riittää..

Nyt sohvalle ------->

rv 21+6
 
Päivää mammalaiset ;)

Ei ole pitkään aikaan tullut kirjoteltua kun aina kännykällä käy lukasemassa ja pyörii tuolla FB:ssä..
Mutta jos nyt jotakin kirjottelisi..
Mulle saisi päivittää tyttölupaus etusivulle, ja La on 10.4 ;)
Kaikki muuten mennyt hyvin mut selkä renkkaa niinku monella muullaki täällä, tosi inhottavaa särkyä ja väsymistä.. ei parane rehkiä muuten saa kärsiä inhottavasta vaivasta. Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok, Sf mitta oli 21cm (yläkäyrällä mennään siis) mikä ei yllättäny, verenpaineetki oli iha ok vaik yleensä mulla on ne aina koholla ;)
Kelan lippuset ja lappuset saatu kannattaa kuulemma täytellä sähkösesti, mä olen ajatellu ottaa pakkauksen rahana. 2010 pakkauksen vaatteet kun on edelleen käyttämättöminä, mä en oikein niistä tykkää..

Lapsiluvusta oli puhetta; mä en ole päättäny :D ikää alkaa kuiteski oleen nyt sen 30v, voipi hyvin olla että jää sit kahteen, korkeintaan kolme jos luoja suo ja siltä sit tuntuu ;) Mies on aika samoillla linjoilla. Uhkailinki että sit tän tulevan jälkeen menisin töihin ja lapset hoitoon eli 2013 alkuvuonna niin mies siihen, että ei lapset vielä silloin hoitoon mene!! heh

Meillä on täällä kauhea lumiMYRSKY! sähkötkin napsahti juuri poikki, apua..
täytyy palata asiaan taas uudenmman kerran kohta meinaan sanoo tämä läppärikin tilt kun akku loppuu!

Minski ja Pirpana 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kuudes Ihme :)
Onnea täältäkin ultrassa käyneille!

Painoarvioista , me ei saatu mitään mittoja mukaan, ainoa mitta mikä missään lukee on ultrakuvan yläreunan 16mm eli ilmeisesti pää-perämitta. Kirjaako ne sitten vaan omiin kansioihinsa? Ei ensikertalaisina oikein osattu mitään kysyäkään kun kaikki oli kunnossa =)

Eilen oli myös ensimmäinen perhevalmennus ja oli ihan mukava kokemus. Kuunneltiin miehen kanssa ihan äimänä mitä kaikkia palveluita ja neuvontaa / avointa toimintaa lapsiperheille meidän kuntaan (jossa kaikki lapsiin ja vanhuksiin liittyvä on aika kiristetty minimiin) on ilmeisesti ihan parissa vuodessa tullut! Pisteet siitä :wave: Kysyin vielä oikein, että onko näitä tehty ihan kunnan rahoilla vai jonkun hankkeen kautta, mutta uskottava se on että vaikka supistettukin on joka puolelta niin vauvoihin ja perheisiin ainakin meillä panostetaan. Ajateltiin nyt mennä niihin kaikkiin perhevalmennuksiin sen mukaan miten ehtii, jos vaikka löytyisi muutama mammakaveri samalta paikkakunnalta, kun muut odottavat kaverit eivät asu ihan lähellä kuitenkaan :) Miten muilla, oletteko löytäneet "sielunsiskoja" hiekkalaatikon reunalta?

Kamala keli täälläkin, jopa töissä on kivempi olla kuin tuolla myräkässä :)

Hyvät viikonloput kaikille,

Vappuvaavi + tulokas 20+0
 
Kotiuduin juuri naapurin sohvalta, jossa kölöttelin myös lattialla 2kk tytyn kanssa. Menee päivät mukavammin, kun voi välillä vaihtaa sohvaa:) Meille vappuvaavi kävi juuri näin, eli viime äippälomalla tutustuttiin naapurin kanssa ja ollaan nyt päivittäin tekemisissä. Toki helppoa , kun asutaan näin lähekkäin.

Alan jo henkisesti valmistautuun, että en palaa töihin, aika paljon siinäkin on vaan järjestelyä. Mutta tän 2vko nyt tosiaan vaan makaan ja sit katotaan uusiksi, että onko musta edes enää käymään töissä järjestämässä töitäni.

Tänä vkl olen organisoinut pojille riisimurosukaliden tekemistä ja yhden linnunpönttöpiparitalon tekemisen lahjaksi. Äiti huutelee soffalta ohjeita. Sit joulukortit pitä viimeistellä ja siihenkin tarvin mun miehiä:) Onneksi mies osaa kaikki kotihommat, eikä ees oo harmissaan, kun hänen pitää nyt kaikki täällä tehdä, sano et on vaan tyytyväinen kun voi tehdä edes jotain, kun ei kuitenkaan tän raskauden eteen voi konkreettisesti mitään tehdä. Vähän vaan oon huolissaan,kun tekee niin paljon töitäkin, että koska uuvahtaa:| nyt kun ei voi venyttää työpäivää,kun on haettava pojat hoidosta, niin jatkaa sit poikien mentyä nukkuun ja kaikki kotihommat tehtyään töitä kotona. Mutta onnkeis tämä on kuitenkin vaan max. 3kk ja pääsen taas touhuun ja viimeksikin kävi, niin että olin niin tohkeissani siivoomisesta ja ruoanlaitosta tauon jälkeen, että en edes antanut hänen enää mitään tehdä, ,kunnes sitten vauva syntyi. Tosiaan sinne 36 viikoille viimeksi lepäsin ja sit lääkäri antoi luvan alkaa touhuun.

Joulun tuoksuista vkl kaikille

Pomppuli ja muru 22+0 Poksista poks
 
Hei!
Meille lupailtiin tänään tyttöstä myöskin.
2viikon päähän sain uuden ajan, koska kaikkea ei tuolla koneella saatu näkymään, kuten sydämen vasenta puolta, munuaisia.. Pikkasia eroja saman firman koneissa. :O
Ja myöskin tarkistaakseen kaiken virtsaummen takia. :/

6v tyttäreni lirautti muutaman kyyneleen kuullessaan vauvan olevan tyttö. Pikkasen meille oli odotettu poikaa. :)

Ja sikiö on viikkoihin nähden pieni painoinen, vain 303grammaa. No ei voi hirveästi vaatia, jos syntyissään on kuitenkin alle kolomikilonen, kuten kaikki tytöt tähän mennessä. :) Tai niin mä vaan toivon, ettei se olis muuta. ;)

-Heidi & 20+3-
 
Mahankasvattelua kotona perjantai-iltana. Jätin firman pikkujoulut väliin, kun ei yhtään tehnyt mieli lähteä tuonne tuuleen ja tuiskuun. Huomenna on kuitenkin ohjelmassa toiset, oman ystäväpiirin pikkujoulut, jonne meinaan suunnata. Ostin ihan uuden mekonkin :).

Mulla on ultraan vielä viikko aikaa. Potkuja on tuntunut viimeisen viikon sisään todella hyvin. Niinpä huolestuinkin, kun vauva vietti eilen hiljaiseloa. Vatsa tuntui muutenkin tosi oudolta. Ei auttanut vauvan "herättelyssä" mehu eikä suklaa, eikä tökkiminen. Eikä kyllä auttanut aamullakaan. Mietin, että kyllähän se pieni nyt voi olla vain jotenkin hassussa asennossa siellä, että kai tämä on ihan normaalia. Mutta eikä mitä, huoli kasvoi niin suureksi, että piti lähteä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Sydänäänet kuuluivat onneksi normaalisti, n. 150 lyöntiä/min. Kun huoli saa vallan, niin järjen ääntä ei kuule, eikä tajua. Uskon, että huolen heräämiseen vaikutti se, että eilen kävin läpi omaa alkuraskauden keskenmenoani ystävien kanssa. Ja viime viikonloppuna sain kuulla, että yhden tuttavan raskaus oli päättynyt keskenmenoon viikolla 16. Toivon niin kovasti, että kaikki on meidän pienellä hyvin, ja hän pääsee tähän maailmaan, minun syliini sitten, kun on valmis :heart:.

Mukavaa viikonloppua!

Angie & kuutti 19+4
 
Minäkin palasin Englannista ehjin nahoin kotiin vaikka tuulen takia koneen nousu Suomeen päin olikin kaamein lentokokemus tähän mennessä!

Lapsiluvusta meille tää kolmas jää viimeseks. Itse en ehken olisi ollut siitä varma mut mies ilmotti et seuraavan saan sit tehdän jonkun muun kans jos vielä lisää lapsia haluan ja pidän mieluummin tuon miehen :) Tää kolmaskin oli aika taistelun takana mut lupasin miehelle et voi mennä vasektomiaan kunhan tämä syntyy niin tulee sit kompromissi lapsiluvun suhteen.

(.) työt ei kiinnosta kyl yhtään. Painoo on tullut raskauden alusta iltei 20kg ja olokin on sen mukainen eli ihan kaamea ja plösö :( En saa sit millään kontrollia syömiseeni! Ihan sama joka raskaudessa vaikka luulisi mun tietävän kun toisen lapsen jälkeen pudotin 30kg painoo pois. Saan näemmä alottaa sen urakan sit uudestaan alusta kun tää vauva syntyy ja jotenkin tän odotuksen piti mennä niin eri lailla kun muut.. Onneksi tiedän kokemuksesta et tää syömishimo loppuu kun seinään synnärille päästyä.

Champion ja Martta 23+3
 
Täälläkin olis vielä reilu vko ultraan... Alkaa jo vähän jänskättää =)

Lapsiluvusta Esikoinen tulossa niin varmaan vielä yritetään lisääkin! Kaksi tai kolme voisi olla hyvä, katotaan sit myöhemmin :)

Jos sitä uskaltais esitellä itsestään ensimmäiset masukuvatkin...

Aijaa.com - 9189958.jpg

viikkoja 16+3

Aijaa.com - 9189959.jpg

ja tässä 19+4

Aika hurja kasvu kolmeen viikkoon :D Tai ainakin siltä tuntuu... Ja olin valmistautunu että kun lähtöpainoo on sen verran reilusti niin ei ehkä näy vielä hyvään toviin mutta kyllä se jo näyttää ja tuntuu ihan oikeelta vauvamasulta :)


viida ja pikku eskimo 19+5 :heart:
 
Ihana masu viida :)

Jee, tyttölupauksiakin on tullut. Onnea kaikkille ultrakuulumisista!

Angie, hienoa, että kaikki oli hyvin :) Ite oon samanlainen, että saan hirveän huolen aikaiseksi eikä siihen auta muu kuin vaikka nuo sydänäänet :)

(.) Eilen oli neuvola. Vatsa oli kasvanut aika paljon. Viimeksi sf-mitta oli 15cm ja nyt 22cm. Sydänäänet kuului hienosti sivusta. Istukka todettiin ultrassa olevan tuossa etuseinässä niin liikkeet ja äänet tuntuu/kuuluu sivulta. Hemoglobiini oli laskenu 137 --> 122, mutta oli kuulemma vielä kuitenkin ihan hyvä. Esikoista odottaessa taisi olla 115 näillä main. Painoa oli tullu 680g/vko lisää. Yhteensä nyt tullu viitisen kiloa ekasta neuvolasta.

Keskusteltiin meidän perheen voimavaroista ja täti totesi, että ei näe mitään huolta meidän jaksemisessa. Oli jotenkin tosi ihana kyllä puhua siitä miten sitten jaksetaan kun on kaksi pientä keväällä hoidettavana. Tuli tunne, että hädän tullessa voi aina olla yhteydessä neuvolaan :) Kelansysteemitkin selvitettiin ja laitoin eilen netistä hakemuksen. Piti vaan soitella ensin aspaan, että miten merkkaan sen, että haen tukea niillä tuloilla, mitkä ilmoitin esikoisesta. Saapa nähdä, menikö niinku strömsössä vai tuleeko ens viikolla kiukkunen puhelu kelantädiltä :p.

Tää viikko on ollu tosi mukava. Ollu kaikkea mukavaa puuhaa. Käytiin parilla keikalla miehen kanssa, torstaina pääsin yksikseni rentoutumaan kauneushoitolaan ja tänään mennään koko perheen voimin ystävien pikkujouluihin ^___^. Kiva, että välillä näinkin eikä ainaista kiukkua :p.

Tulipas omanapaista höpötystä :ashamed:

Lumisista maisemista toivottelen mukavaa viikonloppua!

Adalmis ja kerttujooseppi 23+2
 
adalmis mun mielestä ne kelalla kattoo automaattisesti sen että onko esikoinen alle 3v. Ite oon edellikerralla ja nhyt tästä kirjottanu viel eriksee lisätiedot-kohtaan että haen edellisen äitiysrahan mukaan koska edellinen lapsi ei oo täyttänyt sitä 3v. :)
 
Oon kovasti puuhastellut tänään ja sen kyllä huomaa, pikku kaveri potkii ja tekee kieppiä minkä ehtii, pikku suppareitakin tulee välillä mut aika tunnottomia :) tossa laitoin just perunalaatikot imeltymään ja lähen kohta viemään ton esikoisen mummilaan yökylään.
Sehän muuten tänään poksuu 23+0 :heart:

Sale ja Pupu
 
Onnea ultrakuulumisista ja lupauksista!! =)

Mammakavereita ja perhevalmennus: Mammakaverit, ei kiitos. En kaipaa kyllä yhtään sieluntoveria. Oon erakkoluonne ja viihdyn mielummin ittekseni/omalla porukalla.. Yksi hyvä ystäväni sai maaliskuussa pojan (joka on mun kummipoitsu) ja siinä on mammakaveria ihan tarpeeksi :D Muut ystävät ei ole lisääntymässä ainakaan tietoisesti ihan lähiaikoina. Perhevalmennukseen on ollut tarkotus mennä, mutta saa nähdä jääkö vaan tarkotuksesi.. :D Pitäs tsiigata millon niitä oikein on..

Lapsimäärä: Ei toivon mukaan ole tässä, tarkotus olisi siis AINAKIN kaksi tenavaa saada, mielellään pienellä ikäerolla. Itselläni on siskojeni kanssa 13vuotta ja 10 vuotta ikäeroa, olen aina ollu "outsider" koska vanhemmilla siskoilla olleet omat jutut kun kakskymppisiä ja minä vasta 10vee.. Nykyisin alan päästä mukaan juttuun, mutta kyllä edelleen olen "yksin" ja siskoni ovat jatkuvasti tekemisissä keskenään.

Paino:: Neuvola ois maanantaina jolloin kuulee taas tuomion, mutta kotivaa'an mukaan painoa olisi tullu n. 4-5 kg. Ihmeen vähän tällä syönnillä. Etenkin kun nykyään on herkutkin alkanu maistua.... :ashamed:

Ihania massuja täällä =) :p Omakin on kasvanut hirveetä vauhtia, alkaa tehdä kohta talvitakin kanssa tiukkaa!

Hitsi, eilen ihanasti pyrytti lunta n. 10cm ja nyt on satanu koko päivän vettä/räntää ja lumi alkaa kadota :( Illaksi luvannut pakkasta, joten melkonen pääkallokeli luvassa!

Voi että odotan jouluruokia kieli pitkällä :p Harmi kun oon töissä ja mies vapaalla, sitten kun mulla ois vapaat joulun aikoihin (ennen ja jälkeen itse aaton ja pyhien) niin mies töissä :/ No ensi jouluna vietetään ihana yhteinen perhejoulu, kaikki kotona ja kotia koristellen =) :heart:

Mutta eipä tässä sen enempää, neitonen taitaa nukkua kun ei tunnu masussa mitään :D

L & P 21+5
 
Täällä ollaan oltu tää viikko sairaslomalla ja näyttää pahasti siltä ettei kurkku parane maanantahin mennessä. Jos on edelleen näin kipee ni pitää TAAS mennä ihanaisten työterveyslääkäreiden kateltavaks.

Oon päättäny lopettaa supistuksien miettimisen, kun edelleenkää lääkärillä ei ollu aiheeseen muuta komenttia, ku "kuunnellaan sun keuhkot". Jepjep! Oon järkeilly, ett mulla niin matala kipukynnys, ett enköhän mä tosipaikan tullen osaa lääkäriin kipittää..

Meillä ei kyllä vielä lapsiluku oo täynnä, jos se on itestä kii. Tästähän se vasta alkaa ;)
Mammakavereita en hirveesti kaipaa. Oma lähipiiri on riittävä :)

Painoa on tullu noin 6-7kg (alkupaino ei lainkaan tarkka). Vähemmällä päässy tähän mennessä, ku ekassa raskaudessa. En tiiä voiko olla vaikutusta, ett on poika tulossa ja esikoinen oli tyttö. Jotenki nyt aineenvaihdunta on vilkkaampi vaikka ruokavalio aikas herkkupainotteinen. Muuten kyl keho reistaa paljo enemmän.

Nyt nauttiaan glögiä sohvalle :)

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. Koittakaa pysyä terveenä (ainaki tää tauti on ihna kauhee).

Marimi ja poikanen 23+6
 
Onnittelut ultrakuulumisista ja kiva saada niitäkin tyttölupauksia :) :heart:

Aika touhu päivä takana, kohta saunaan :) Pipareita ja piparkakkutalo tehtiin tänään sekä lanttulaatikkoa myös, meillä oli oikein "pikkujoulu" ateria kotona :) Kinkkua, lanttulaatikkoa, rosollia ja jälkkäriks luumurahkaa :p Nyt on kupu täys :)

Täällä poksuu rv 22+0 :heart:
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista ja onnea muistakin hyvistä kuulumisista :)

Täällä kyllä huomaa, että oon ollut melkein koko päivän jalkeilla. Jalkoja särkee ja väsy on. Eli vaikka muuten tuntee olonsa olevan hyvä ja toimelias niin se sitten illalla näköjään kostautuu. Sänky kuulostaa jo kyllä kutsuvan melko houkuttelevasti, että saas nähdä minkä aikaa tässä jaksaa vielä sinnitellä hereillä |O

Painoa on tullut nyt oman vaa'an mukaan noin nelisen kiloa. Eihän tuo kovinkaan paljoa ole, mutta oon osannut nyt vaan repiä jonkinasteisen stressin tuon painon suhteen. Sama homma oli esikoista odottaessa. Silloin tuli kokoaikana noin 16kg painoa, jotka lähtivät melko nopsaa pois. Nyt olisi hirveä himo metripizzaan :D, tonnikalasalaattiin, suklaaseen ja yks päivä alkoi tekemään mieli tabascolla maustettua ruokaa :D Herkuttelut oon kuitenkin saanut pidettyä suht aisoissa. Pikkasen nämä mun mieliteot on nyt eri luokkaa kuin esikoista odottaessa -> silloin minttujädeä olisi uponnut vaikka kuinka paljon :D

Eilen vasta tuossa mietiskelin, että kolmen kuukauden kuluttua sitä ollaan jo äippälomalla! Hurjaa ajatella, sehän on jo ihan kohta! Eli pitäis vissiin kohta alkaa antaa ajatusta niille tuplarattaille ja muille pienille hankinnoilla... kohtahan sitä hoksaa, että pikku nyytti on jo sylissä.

Mutta nyt taas näin pikaisesti omaa napaa :)

-minde- & "Elmeri" rv 22+2
 
Pitkästä aikaa..

Onnittelut ultrassa käyneille! Poikavoittoista tulee huhtikuu olemaan! Elokuistenkin pino on jo aloitettu.. huh kun aika menee nopeesti..

lapsiluvusta on ollut puhetta.. en osaa sanoa jääkö tähän yhteen. Tällä hetkellä sellainen olo että yksi riittää. Ainakaan lapsettomuushoitoihin ei ole tarkoitus palata.
Jouluruista odotan NIIN paljon kinkkua! Appi kalastaa ja kylmäsavustaa itse kalat niin niitä kyllä uskaltaa syödä. Mätiin en aio kuitenkaan tänä vuonna koskea, ja oikein hyvin voin ilman sitä ollakkin. muutenkin vauva vie jo tilaa sen verran että runsas syöminen ei ole enää mitenkään nautinnollista. Ähky tulee pienestäkin määrästä, ja pelkään miten jouluna selviän siitä kun anoppi tunkee sitä ruokaa lautaselle kun täytyy syödä "kahden edestä".
neuvola täti on ihana ja ymmärtäväinen, etenkin kun alkuraskaudessa olin kovin pelokas keskenmonon suhteen. Tosin ei hänkään mikään täti ole vaan joku hieman reilu kolmikymppinen mutta tuntuu osaavan asiansa..

Liikkeet tuntuu jo vatsan päälläkin ja usein iltaisin mieskin tahtoo tervehtiä vauvelia ja tunnustelee sen liikkeitä ja juttelee sille. Mies oli ostanut mulle sellaisen Bolan. olen puhunut siitä kyllä ja ajatellut että haluaisin sellaisen mutta hän tahtoi yllättää ja oli käynyt ostamassa sellaisen mulle alkuviikosta.. :heart:

Palasin opintovapaalta töihin viimeviikolla ja jo nyt alkaa tuntua työ selässä (olen sairaanhoitaja).. saa nähdä kauanko niitä potilaita jaksaa nostella. Työkaverit ovat kyllä olleet mahtavia. Töissä ihmeteltiin että joko sulla on Huhtikuussa laskettu aika.. Et niin pian.. kai sitä rupesi itsekkin tajuumaan että ei siihen tosiaan enää kauheen pitkän aika ole...

Eilen oli vapaapäivä ja kävin kirpputoreilla haalimassa kaikkia ihanuuksia vauvalle.. Löysin kesäksi chinos-housut, sammarit ja farkut sekä muutaman ihanan bodyn T-paidan ja neuletakin+ sukkahousuja ja sukkia ja pari myssyä. kassillinen vaatteita oli alle 20 euroa.. Täällä on tosi hyviä lastenvaate kirpputoreja jossa vaatteet ovat ihan kuin uusia.. En kyllä aio ostaa enää mitään kaupasta..

Niin ja POKS 22+0 =)
 
Sunnuntaita :)

Itellä olo on edelleen kaamee: kurkku on kipee ja yskittää, niin ett oksennus tulee pahimman yskäkohtauksen päätteeks. Alamahaki jo kramppaa (varmaan lihakset revähtäny yhtäkkisestä rykimisestä).

Huomenna meen lekuriin ja pyydän sairaslomaa la asti, mutta toki meen töihin het ku vaan oon parantunu. Ei vaan enää pahimmassa tapauksessa huvita yhtenään hypätä lääkärissä :(

Itellä neuvolatäti ihan ok (en tiiä laitoinko siitä jo), mutta vähä "hömötyinen". Ei oikein oo tässä hetkessä, mutta raskauteen liittyvät tutkimukset hoitaa moitteettomasti.

Itellä vaavi on aktiivinen. Huh! Ihan erilaista ku ekassa raskaudessa. Harvoin on tuntia, ettei jotain monotusta tunnu. Ja ku esikoinen puhuu masun lähellä, ni alkaa potkuttelu :). Ihanaa!
Nyt vielä ku sais tän oman olon takasi terveeks.

Viikotki vaihtu tänään. Enää ei pitkä matka 25 viikkoon ja siitä 30 viikkoon (etappeja ;)). Vaikka toisaalta en halua odotella tulevia raskusviikkoja, koska haluan nauttia joulusta ja uudesta vuodesta rauhassa. sit vasta ens vuonna vois alkaa odottelee :)

Ihanaa ja rentoa sunnuntaita kaikille!

Marimi ja potkijainen 24+0
 
Marimi: Oon huomannu saman meilläkin, kun esikoinen pitää iltavilliä ja hihkuu niin vatsassakin on kovat bilee käynnissä :) Voin vaan kuvitella millasta rallia ne sitten joskus vuoden päästä jo pitävät :p

mammakaverit: Mä oon kyllä tykänny nähdä muita äitejä, joilla on saman ikäisiä lapsia kuin tuo meidän pikkukaveri. Mulla on jonkun verran ystäviä, mutta nehän on päivät töissä niin ei niistä päiväkahviseuraksi ole. Iltasin ja viikonloppusin tulee sitten nähtyä niitä. Ja on ihana nähdä miten lapsi saa toisista lapsista iloa ja intoa. Esikoinen on pienestä asti tykänny muista lapsista (ja aikuisistakin) ja siksikin oon tykänny käydä perhekerhossa ja äititapaamisissa. Kyllä se vaan jotenkin, varsinkin hankalina päivinä/kausina, antaa voimaa kun tietää, että muillakin on samat systeemit menossa. Eniten oon saanu vertaistukea odotusajan ryhmästä, jonka kanssa ollaan jo vuoden päivät kirjoteltu Facebookissa. Siellä voi kysyä ihan mitä tahansa ja saa aina fiksun vastauksen nopeasti. Toki usein tulee kysyttyä neuvolastakin lisäksi, mutta ei sinnekään aina viitsi olla soittamassa. Mutta ihmiset on tietenkin erilaisia, kaikki ei kaipaa mammakavereita, mutta mä oon kyllä tykänny :) Ja sitten kun on "erikseen" nämä "lapsettomat" kaverit niin on ihana niiden kanssa välillä viettää iltaa niin, että voi höpöttää jostain aivan muusta kuin kakkavaipoista ja ruoka-ajoista :)

Lunta satelee täälläkin jo toista vuorokautta putkeen. Aamulla piti ennen vauvauintiin lähtöä varata 20 minuuttia aikaa, että sai auton puhtaaksi :p

Adalmis ja kerttujooseppi 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Poks 22+0. :heart: tänään on shoppailtu joululahjoja, oli mukavaa.

Mammakavereista sen verran, että vaikken itse kaipaa mammalaisia niin en aio erakoittaa lasta sen takia. Kyllä sitä sen verran jaksaa tekohymyä vääntää et lapsella on hauskaa jossain hiekkalaatikolla kaverinsa kans. ;) ja eihän sitä tiiä jos vahingossa ystävystyykin jonkun kanssa, mut vähän epäilen itseni tuntien :)
 
Tulin vain kommentoimaan :D

Mammakavereista: Ei oo haittaa vaikka löytyiskin. Mulla on aika vähän ystäviä ja uudet ei olis pahitteeksi.

Lapsimäärä: Toivomme kovasti tulevaisuudessa toista. Mutta kun ensimmäinen antoi odottaa itseään melkein 8 vuotta niin emme ole sen enempää ajatelleet. Tämä yksi on niin ihan yllätys ettei tosikaan. Sisarus tulee jos on tullakseen:)

Omaan napaan ei sen erikoisempaa. Seuraava neuvola on 22.12
 
Täällä käytiin eilen äippäpolilla tarkistuttaa tilanne... Yltyi mahakivut niin pahaksi että ei pystyny enää kävelemään. Noh, ultrattiin ja tutkittiin mutta mitään syytä ei löytyny. Epäilivät että jos si-nivelkipu (mitä ei oo nyt ollu reilu vkoon) säteilis mahaan. Itsestä tuntuu että on jotain muuta mut kerran kaikki arvot ja istukka, lapsivesi ja vauva voi hyvin niin minkäs siinä sitten enää teet. :/ Kipulääkkeillä vähän heltis kipu ja nyt aamulla taas ei mitään ongelmaa...

Niin ja vauva vastasi täysin vkoja ja painoa oli 322g :heart: Ukkeli oli niin ihana kun sanoi kun lähdettiin kotia päin ajelee että nyt mä oon sit nähny kaiken, ja tarkotti lääkäriä kun vetäs kortsun ultralaitteen päälle ja alakautta ultraili kohdun suun ja kaulan :LOL:

Niin ja tänään siis myös poksutaan ja se olis sitten puoliväli!!

POKS POKS viida ja pikku eskimo 20+0 :heart: :heart:
 
Puolivälikin tuli vihdoin perjantaina täyteen ja ylihuomenna rakenneultra:p
Mammakavereita en niin kaipaa, riittää se että omilla kavereilla on lapsia ja naapuristossa..Toki juttelen puistossa jos asiaa on mutta en heti ala pyytämään kahville yms.:) Mä oon niin erakkoluonne:D
Lapsimäärä saattaa jäädä näihin kahteen mutta toisaalta kyllä se kolmaskin olisi kiva..Aikahan sen näyttää sitten=) ja tottakai pitää katsoa miten pää kestää..: / Jokos on paketit ostettu? Just katoin että reilu viikko vielä aikaa ostaa loput mutta kun mä en keksi mitään:O No vielä pari lahjaa ja isomummoile jotkin kukka-asetelmat olisi varmaan ihan ok vai tuleekohan niitä joka suunnasta..
Avantasia 20+3 :heart:
 

Yhteistyössä