** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Nyt on rakenneultrassa käyty ja kaikki vauvalla hyvin :) Mulla poika olo, mutta synnärillä selviää vasta kumpi siellä on tulossa. Näin päätimme. Sain taas jatkoa saikkuuni, nyt vuoden loppuun asti ja lähetteen TAYSsiin, siellä sit jatkossa kontrolleja vähän väliä...

Jouluruuista ajattelin vetää kaiken mikä maittaa :) Graavi kala ei oo koskaan kuulunut mun suosikkeihin. Maksalaatikko saattaa olla sellainen mitä tarttis ehkä pikkasen rajoittaa...

Naamakirjan puolella joku availi keskustelua lapsiluvusta ja siitä onko se tämän jälkeen täysi. Jos multa kysytään, niin ei :) Haluisin vielä ainakin yhden, mutta mies on ainakin vielä sitä mieltä et se oli tässä... Ja vielä tämä jatkuva pelko pönkittää sitä ajatusta :/ Mutta aika näyttää :)

Kiinalaisen kalenteri jutskan katselin ja esikoisen kohdalla se ei pitänyt paikkaansa. Sen mukaan tän pitäs olla poika :heart:

~Pumpsi & Taavi 21+0~
 
Ruohotar: Niin siis tajuan kyllä, että päästä varpaisiin mittailu alkaa olla hankalaa koon takia, jalat ovat lisäksi koukussa ja sätkivät miten sattuu. :D

Muistelisin vain, että joillakin oli noita pituusmittoja, pää-perä-mittoja ainakin, rakenneultrasta. Tosi virallista tietoa, kaikki kun perustuu siihen, että mitä muistaa lukeneensa joskus foorumilta. :LOL:

Jaksamisesta, liikunnasta, yms
.: Heh, kyllähän jotkut jaksavat vetää omien puheittensa mukaan maratonharjoittelua loppumetreille ja painokaan ei nouse minnekään. Itse luovutin jo alkumetreillä ihmeäiteihin kuulumisen, väsytti niin hitosti, että päivät menivät nukkuessa. Nytkin tietää, että "pitäisi" ponnistaa ulos reippailemaan ja nostaa kuntoa ja lihasvoimaa ja ja... Mutta kun tietää sen johtavan vatsakipuihin ja huonoon oloon, ei kauheasti huvita. Ennen raskautta saattoi kuittiin asti liikkumisesta tulla niin hyvä omatunto, että kannatti rääkätä itseään, mutta nykyään liiasta rehkimisestä tulee vain kiukkuiseksi. Eikä vielä puhuta edes mistään supistelusta tms. :stick:

Jaksamisia Pomppuli!

felina 23 (poks poks mahapallo poksuaa...)
 
Kiitos felina! Omat kiireellä tekemät googlaukset tuottivat vaan tuloksia maratooneista ja joistain lyönneistä minuuteissa. :D
Ja oiskohan se uä-hoitaja meillekkin vaan puhunut jotain arvioita siitä koko vauvan pituudesta? En tiedä, kun niin huumautuneena vaan tuijottelin sitä kuvaruutua,niin kaikki äänet vaan "kaikuivat". :)
 
tänä aamuna oli taas neuvola. tai onhan edellisestä kerrasta jo kuukausi aikaa, mutta aika kuluu niin nopeasti..
paino: 443g/viikko nyt yhteensä 4-5kg
rr: 100/58
hb:115. 3 viikkoa oon rautaa syöny eikä silti tuon korkeampi. neuvolatäti meinas, että on lähempänä 100 käyny. olin ennen lääkkeitä ihan voimaton
sf: 20,5 vähä keskikäyrän yläpuolella
syke: 145
liikkeet: ++

kolmen viiikon päähän varattiin jo aika sokerirasitukseen. ällöttää jo valmiiksi..

jouluruuista pitää graavilohi vissiin jättää syömättä. on minun suurta herkkua..

susa 22+1
 
Huhhuh, huomenna on sitten The Day, rakenneultra siis. Se on vasta loppupäivästä, joten pitää jaksaa vielä työpäivän ajan odotella. Pieni pelko on perseessä, mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Oon nyt tässä aika varmuudella tuntenut kuitenkin noita liikkeitäkin ainakin lähes joka päivä jossain vaiheessa. :) Lähinnä maatessa, mutta joskus myös istuessa.

Nyt en viitsi kirjoitella enempää, tulen sitte huomenna kertomaan (toivottavasti) hyviä uutisia! :)

minimami + asukki 20+2
 
Huomenta :)

Kyseltiin aiotaanko tehdä itse mitään jouluruokia, joo oli tarkoitus laatikot tehdä, ihan ekaa kertaa itse :) Äiti tuo kinkun ja karjalanpaistin :) Torttuja ja pipareita paistellaan myös, mut nehän on lähes valmita, pakastealastaasta vaan taikinat ja avot :)

Kiinalaisenkalenterin mukaan mulla olis tulossa kolmas tyttö nyt ja mullahan on esikoinen poika ja kuopus tyttö :heart: Tämäkin sen mukaan tyttö, poikaa on kyllä on vahvasti luvattu ja poikaolokin ollut :) Eli ei pidä mulla paikkaansa..

Lapsiluvuista: Joo on tämä meidän perhe koossa kunhan saadaan tämä pieni vielä maailmaan :heart: Meidän uusperheessä on minun kaksi lasta, poika 7 v, tyttö 4v ja miehen tyttö 7v ja tämä tulokas on ensimmäinen ja viimeinen yhteinen lapsi :heart: Kaikki asutaan "sovussa" :)whistle: :D ) saman katon alla.. Vaikkakin tuon miehen kanssa olisin ollut valmis saamaan useammankin, mutta näillä mennään ja olen onnellinen näistä :)

Ultrakuulumisia odotellen :)

Josefia ja poika rv 21+5
 
graavilohesta mun juuri uusituissa neuvolan ruokaohjeissa sanotaan vain, ettei vakuumipakattua graavilohta saa kuumentamattomana syödä. Jos graavikala on hankittu kunnolliselta kalatiskiltä (ja voihan sitä myyjää uhkailla, että jos tää ei varmasti ole tuoretta niin aiheutat mun lapselle harmia) niin söisin ja syön ihan hyvillä mielin. Just itsenäisyyspäivänä söin. Mutta, kukin on oman napansa herra ja syö just sitä mitä haluaa. Tällä kirjoituksella halusin vain tuoda ilmi, ettei neuvola ainakaan ole graavikalaa kieltänyt.

Uuuu, ette olis maininneet tuota maksalaatikkoa. Tekee mieli. Äiti kertoi, että hän söi aikoinaan paljon maksalaatikkoa ja hemoglobiini pysyi hyvänä.... niin äiti, nyt ne raudat syödään pillereinä ja maksaan ei saa koskea.

Samirja
 
Aijai, ei olisi tosiaan saanut mainita maksalaatikkoa :D Nyt rupes tälläkin tekemään mieli. Meilläpäin maksalaatikko kuuluu myös joulupöytään. Itse olen ajatellut tuon rajoituksen kohdalla niin, että rajoitus koskee säännöllistä syömistä. Jos jouluna syö muutaman lusikallisen, niin ei varmastikaan haittaa. Ja tosiaan äitinikin muistaa 70-luvulta, että silloin oikein suositeltiin maksaa raskaana oleville hemoglobiinin vuoksi. Ja ihan terveitä ja kutakuinkin täysjärkisiksi sitä ollaan synnytty ja kasvettu noilla 70-luvun ohjeillakin ;) Mutta tosiaan jokaisella vapaus valita mitä suuhunsa laittaa :) Laatikot olen viime vuosina tehnyt itse (maksalaatikkoa lukuunottamatta). Muutaman satsin olen jo tehnytkin pakkaseen valmiiksi. Ei nyt pitää lopettaa jouluruoista puhuminen, alkaa kuola valumaan jo toisesta suupielestä :p Viikonlopun hesarissa osui muuten silmään juttu, jossa puhuttiin alkoholin käytöstä imetyksen/raskauden aikana. Neuvolan virallinen kanta on tietysti, ettei alkoholia ollenkaan. Jutussa oli haastateltu synnytyslääkäriä, joka totesi, että satunnainen 1-2 viinilasillista muutaman kerran kuussa ei aiheuta vaaraa lapselle. Suurien määrien säännöllinen juominen tai väkevien juominen on tietysti asia erikseen.

Kiinalaiskalenteri on täällä osunut molempien kohdalla oikeaan :) Vaikka en nyt niin hirveästi näihin testeihin uskokaan, niin onhan niitä hauska tehdä.

Lapsiluvusta oli tosiaan tuolla FB:n puollella juttua. En halua vielä sanoa ehdotonta eitä iltatähdelle, mutta todennäköisesti ihan lähivuosina ei toista yhteistä lasta ole suunnitteilla. Taloudessa melskaa kuitenkin jo ennestään minun 3-v tyttö sekä miehen 11-v poika ja 9-v tyttö. Miehen lapset ovat toisaalta jo sen verran isoja ja omatoimisia, etteikö jonkun vuoden päästä voisi vielä toista yhteistä harkita. Mutta toisaalta minullakin alkaa ikä tulla vastaa ja tietysti mietityttää, että haluaako/jaksaako sitä olla enää nelikymppisenä pikkulapsen äiti. Ja tietysti mitä enemmän ikää tulee, niin alkaa riskit nousta. Toisaalta mummoni synnytti äitini ollessaan 42-vuotias, joten sinne on vielä matkaa :) Mutta aika näyttää ja toisaalta sitä on viime vuosina oppinut, ettei elämää kannata liian pitkälle suunnitella.

Kyllä alkaa työmotivaatio olla jo nollassa. Koko ajan vaan odottaa, että joululoma alkaa ja sitten onkin enää 2,5 kk hommia. Vuoden alusta saadaan onneksi minun tuuraaja remmiin mukaan, joten sen jälkeen voi keskittyä toisen opettamiseen ja siirtyä itse pikku hiljaa takavasemmalle.

Ultrakuulimisia odotellaan :wave:

Ruohotar ja Keijo-Raineri
 
Lapsiluvusta, me ollaan puhuttu kolmesta lapsesta. Välillä tämän raskauden aikana mies on sanonut, että tehdäänköhän me sitä kolmatta koskaan.. :D Oon niin hormonihirviö, että miestä pelottaa :D Mutta en ite haluais ajatella, että tää on mun viimeinen kerta raskaana. Haluaisin sen kolmannen myöskin :)
Mitään iltatähteä en halua, musta se on väärin tehdä todella pitkällä ikäerolla vielä yksi lapsi. Mulla on itsellä mua 10v nuorempi pikkusisko, ja se on kasvanut ikään kuin ainoana lapsena perheessä. On tosi yksinäinen ollut aina jne. Jos itse siis jonkun iltatähden tekisin yli 10v päästä, tekisin lapsia silloin kaksi. Mun mielestä lapsella täytyy olla kaveri :)

Mulla on neuvola vasta 21.12. Tuntuu, että sinne on ikuisuus! Haluaisin käydä useammin kuin kerran kuukaudessa, onneks ne käyntivälit tihenee tästä :)
 
Hei!

Täällä olis uutena 26-vuotias ekan lapsen odottaja. La 23.4, eli nyt ollaan viikolla 21.
Rakenneultraan mennään 13.12 =)


Meinaa olla oma jaksaminen hieman koetuksella. Ajan työkseni linja-autoa ja olen joutunut olemaan nyt neljättä viikkoa saikulla selkäkipujen takia. Selkä kipeytyi jo parin tunnin ajon jälkeen pahasti, joten kahdeksan-kymmenen tunnin kovalla penkillä ajo kävi mahdottomaksi. Ajelin viimeiset päivät vasen jalka välillä kojetaululla tai peffan alla ja välillä vinossa toisella kankulla ja välillä lähes seisten. Siitä kipeytyi sitten myös jalat ja maha, niin että seisominenkin sattui.
Työterveyslääkäri on kuitenkin sitä mieltä, että raskaus ei ole sairaus ja tässä vaiheessa raskautta näin pienellä mahalla raskaus ei voi olla mitenkään yhteydessä selkäkipuihin.Vatsanympärykseni on siis kasvanut noin 65cm:stä 85cm:n. Työterveyslääkäri epäili minun esittävän, koska olin juuri yrittänyt hakea erityisäitiysrahaa neuvolan hoitajan ja ultrahoitajan kehoituksesta.
Olis kyllä ikävä töihin, mutta kun ristiselkä on tulessa nyt jo parin tunnin tietokoneella istumisen vuoksi (vaikka olen jaloitellut välissä). Eilen selkä ja maha väsyi ja ärtyi ihan kävelemisestäkin. Kiertelin pari tuntia jouluostoksilla.
No nyt on sitten lähete fysiatrille ja jos en talvilomaviikon jälkeen kykene töihin niin alkaa Tyky-neuvottelut lääkärin, työnantajan ja luottamusmiehen kanssa. Itkettää ja hävettää, eikait tätä muuten osaa kuvailla.

Onneksi vauvalla on todennäköisesti kaikki hyvin. Melko paljon on välillä harjoitussuppareita, kun panikoin tai kipeydyn. Paino lähti taas laskuun, eli nyt suunnilleen samassa, kun ennen raskautta(n 48kg) Verenpaine on vielä hyvä vaikka olikin kohonnut.Ensi viikon ultrassa sitten varmuus siitä tärkeimmästä, eli vauvan voinnista =)
 
Masukuski tervetuloa!
Ja mulla on tuota samaa vaivaa kun sullakin... Työkseni ajan rekkaa ja vapaa-ajat linja-autoa ja jo nyt oon huomannut että selkä kipeytyy toisinaan todella kovin. Tuosta erityisäitiysrahasta oli meilläkin neuvolassa puhe, mutta olivat siellä sitä mieltä ettei sitä mun tapauksessa myönnetä, kun ei ole monelle muullekkaan myönnetty. Pitäisi kuulemma olla jotenkin erityisen vaarallisessa työssä, käsitellä vaarallisia aineita tms..

:heart:20+1:heart:
 
MasuKuskin ja Aobhinnin tapauksia kyllä ihmettelen. Vaikkei raskaus olekaan sairaus, voihan se silti olla suurikin rasite. :O Sympatiat teille, ihmetouhua kyllä terveydenhuollon puolelta. Tekisi mieli mennä avautumaan erityisesti MasuKuskin työterveyslääkärille. :mad:

Lapsiluvusta... Ensimmäinen tulee, eikä ole kyllä täynnä. Itse haluaisin 3-4, miehelle riittäisi 2. Mutta lisää on tulossa jossain vaiheessa, tosin taitaa mennä ainakin kolme vuotta, kun en opintoja mahdottomasti pysty venyttämään.

felina 23+1
 
Lapsiluvusta meille tämä on kolmas ja ehkä ei kuitenkaan viimeinen :) vaikka nämä raskaudet on aina hiukka vaikeita.... mutta kun mulle ei tunnu löytyvän mitään sopivaa ehkäisyäkään niin saattaa niitä lapsia siis siunautua meille enemmänkin :)
 
Tervetuloa masukuski:wave:

Mulla kans pisti vihaksi noi kommentit työterveyden puolelta:mad:
Mä kävelin eilen 1,5km ja kyllä alko painaa selkää, ja muutenki nivuset ja lantio huutaa hoosiannaa jos oon vähänki liikaa jalkojen päällä tai kävelen reippaammin...Joo, raskaus ei oo sairaus mutta kyl se rajottaa.
 
Tervetuloa Masukuski! Ja kuulostaa kyllä aika nihkeältä toi tilanne työterveyslääkärin puolelta. Saisitko /vositko vaatia ajan neuvolalääkärille? Ainakin meidän työterveys tuntuu mieluummin passittavan sinne (ja pitämään neuvolalääkärin sanaa lakina) jos on sellainen tilanne, että töissä ei pysty täyspäiväisesti olemaan? Eihän tuo ole oikeastaan työterveyden asiakaan,vaan kyse on vauvan ja sinun hyvinvoinnista, josta neuvolan pitäis ensisijaisesti pitää huolta? Tsemppiä, ja älä nyt itseäsi ainakaan syytä :hug:

Ja ultrakuulumisia täältäkin, kaikki oli kunnossa vaikka jännitti viime metreillä ihan kamalasti :heart:

Vähän isompi tyyppi siellä oli kun tähän mennessä ultraamalla on saatu (varhaisultra yksityisellä ja nt-ultra), viikkoja tämän mukaan jo 20+3, vaikka muiden laskujen mukaan 19+6. Mutta eipä siinä isoa eroa ollut, kasvaa kuulemma tasaisesti ja istukka takana eli ei ihme kun liikkeet tuntuu näin ekastakin jo tosi hyvin. Kätilö toivotteli tervetulleeksi sitten seuraavaksi synnyttämään =)

Vappuvaavi ja tulokas 19+6, huomenna poksuu puoliväli!
 
Heips

Mie olen sitten taas sairauslomalla viikon :/ Tällä kertaa virtsatietulehuksen takia, ilmeisesti lääkäri epäili että oli menny munuaisiin, kun uhkaili osastolle laittamisella. Mulla siis nousi eilen korkeelle kuume. Töissä oli tosi rankka päivä, ja oli mulla jo lähtiessä vähän kuumetta, mutta kotia tullessa mittasin 39 astetta. Ja yöllä heräsin kipuun tuolla munasarjojen kohdalla ja alaselässä. Siinä sitten valvoin 3h, ja aamulla soitin lääkäriajan. Ei oltu töissä kovin mielissään kun ilmotin saikusta... Päinvastanen reaktio siis työterveyspuolella, kun mie sille lääkärille yritin, että jos kuitenkin menisin huomenna töihin. Mutta kun alko uhkaileen osastolla, niin en enää uskaltanu pistää hanttiin.

Lapsiluvusta meillä lapsiluku jäänee kolmeen. Puhuttiin jo minun sterilisaatiosta, mutta, päätettiin sitten ettei kuitenkaan vielä, kun olen vasta 30v, ja mies 29v, että jos mieli kuitenkin vielä muuttuu ja halutaan vielä joskus iltatähti.

Jouluruoista vielä, meillä ei jouluna ole tarjolla viiniä eikä maksalaatikkoa, ja graavilohesta en välitä, niin kaikkea muuta syönkin sitten hyvällä ruokahalulla.

Huomenna aamulla ultra. Jotain kivaa ootettavaa siis. Tuun sitten kertoon ultrakuulumiset. Toivottavasti meillekin lupailtas poikaa :whistle:

Kultakurkku 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Musta on tullut täti:heart:

Terkut soffalta ja tervetuloa Masukuski. Yhdyn vappuvaaviin, meilläkään ei työterveys ota mitään kantaa raskauteen, lähetteitä korkeintaan tekee.

Neuvolassa kävin aamulla ja silleen nyt vähän turhia käyntejä kun olen äippäpolin seurannassa, mutta saihan sieltä kelalaput ja muhkeat painolukemat. Lisäksi kehoitus nyt miettiä vähän syömistä kun olen levossa...no joo ymmärrän sen, mut jos mä en saa ees syyä jotain hyvää, kun makaan täällä, niin pää ei kestä ja piste. No yritänhän minä, mutta kaikesta hyvästä en luovu. Sf oli 20, paineet ok, samoin pissa, painoa tullut nyt 8kiloa. Mutta edellisissä olen sen 18 kerännyt ja nitään ongelmia ei ole ollut niiden pois saamisessa, tietty jo s radi lyö päälle, niin eri juttu, mutta kun sokerit on ollut ok, niin en ala natsiksi itselleni.

Tänään oli saapunut eka nettishoppailupaketti postiin, jossa siis uuden murun vaatteita, ihan kun hän olisi niitä tarvinnut. Parilta isoveikalta on kyllä vaatteita kiitettävästi jemmassa.

Jatkan makoilua, josta lonkat ei oikein tykkää, mutta kipeitä supisteluja ei ole tullut!!!! HIenoa.

Pomppuli ja muru 21+6
 
Tervetuloa MasuKuski :)

Mä olen ainakin tullut siihen tulokseen, että osa työterveys lääkäreistä / hoitajista vetää enemmän firman puolelle kuin työntekijän :( Onneksi oma työterveyslääkäri on todella osaava, mukava ja vielä komeekin ;) Sano mulle tosin suoraan, että jos on raskaudessa ongelmia niin hän ei osaa auttaa vaan ennemmin käännyttävä neuvolan puoleen. Aika jännä et noin "voimakkaasti" reakoidaan saikkuun ja raskauteen. Mä olen nyt ollut kohta 10vk saikulla ja aina pari päivää välillä töissä. Työnantaja on kitissyt ainoastaan siitä kun annetaan vain viikko kerrallaan saikkua. Kai ne haluaa musta jo eroon ;)

Kyssäriä? Onks teillä kiva neuvolatäti? Ekan muksun kohdalla ei ihan kemiat neuvolatätin kanssa kohdanneet. Aina se keksi jotain valittamista. Kerran se rupes puhuun mulle et kun olen tuleva yksinhuoltaja niin en varmaan pärjää. Olis tarttenut jo raskaus aikana hommata tukiperhettä tai jotain vastaavaa. :kieh: Hetken sain sille vakuutella et olen ihan täyspäinen ja kavereita sekä sukua löytyy jotka voi auttaa tarvittaessa. Onneksi asun nyt toisella puolella kaupunkia ja on ihan jees neuvolatäti :) Oikeestaan kaikki ne kolme tätiä mihin olen törmännyt ovat olleet kivoja tuolla neuvolassa. Niin ja lekuri on kans jees, harmi kun sen pesti loppuu vuodenvaihteessa...
 
Heips ja kiitos!

Mulle on laitettu työterveysasemaltamme muiden lääkäreiden toimesta aina viikko kerrallaan saikkua ja kehoite mennä omalle työterveyslääkärille jutteleen jatkosta. Neuvolan puolelle en ole päässyt, koska aina saikun loputtua olen yrittänyt käydä kokeileen töissä ja joutunut sitten lähtemään kesken päivää pois. Olen siis tarvinnut saikkulapun jo samalle päivää ja neuvolaan olisi viikon jono. Nyt oon kahdesti käyny tuolla omalla työtereyslääkärillä haukuttavana ja enää en mene sen luo muuta kuin luottamusmiehen kanssa työkyky-neuvotteluihin, jos kutsu niihin käy.

Mulle oli migreenin takia varattuna neuvolalääkärille aika eiliseksi, joten puhuin samalla tästä tilanteesta ja varasin jo valmiiksi neuvolalääkärille ajan ensiviikon loppuun, kun saikku ja talviloma loppuu. On siis aika sinne valmiina, jos tuntuu, ettei kannate lähtä töihin yrittään. Sitten varaan taas seuraavan ajan valmiiksi jne..Oli muuten neuvolassa täysin erimieltä työterveyslääkärini kanssa. Neuvolan mielestä raskaus todellakin voi aiheuttaa jo tässä vaiheessa pahoja selkäkipuja ja vaikuttaa pahentavasti selkäongelmiin.

Viimeksi työterveyslääkäriltä lähtissäni rupesin itkeen jo vastaanotolla, enkä meinannut itkulta saada sanaa suustani kun varasin lähetteellä fysiatriaikaa. Sitten silmät punaisina ja posket märkinä keskustan poikki autolle ja äkkiä kotiin piloon. Jos selkä sen verran helpottaa, että uskallan lähtä taas jossain välissä kokeileen töitä ja jos se ei sitten kestäkään, niin maksan ennemmin vaikka yksityisellä käynnistä, niin kauan että pääsen neuvolaan, kuin menen omalle lääkärilleni. Vaikka ei kyllä lompakko kestäis, varsinkin kun kohta loppuu sairaslomapäivät(35) ja joudun joko liiton tai kelan sairaspäivärahalle. En ole vielä uskaltanut ottaa selvää, että kumpi se käytännössä on ja paljnko tulot putoaa. Oisko kellään kokemusta tästä? Olen vain toivonut, että selkä alkaisi kestä ja pääsisin töihin, mutta pikkuhiljaa alkaa toivo loppumaan, sillä selkäkivun lisäksi 4-5 tuntia ajoa yhteen putkeen pari kertaa päivässä ilman vessataukoja tuntuu tällä hetkellä melko pelottavalta.:x

Käsittääkseni työnantajalle maksaa aika paljon se, jos käy välillä turhaan rittään töissä, sillä sillon työnantaja joutuu taas maksamaan omavastuupäivänsä uudestaan.

Mutta on se vaan kiva katsella illat mahan heilumista, kun tulee lyöntiä ja potkua eripuolilla mahaa. Ihan alhaalla tuntuvat potkut sattuu ja tuntuu hankalilta, mutta ylempänä eivät haittaa yhtään. Kunnon heilumista näkyy mahan päältäkin:heart:

Sellainen lisäys vielä, että OYS tulee todennäköisesti olemaan meidän synnytyspaikka. Minulle lapsi on ensimmäinen, mutta miehelleni jo neljäs.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa joukkoon masukuski! Neuvolalääkärille vaan aikaa vaatimaan!

Neuvolatädeistä: On mukava neuvolatäti (tai ei se mikään täti kyllä ole ikänsä puolesta, heh). Mulla vaihtunut aika monta kertaa edellisen odotuksen ja esikoisen vauva-ajan aikana, nyt tässä odotuksessa on pysynyt onneks samana neuvolatätönen ja toivottavasti pysyy jatkossakin :) Kaikki ovat kyllä olleet tosi mukavia ja asiansa osaavia, tämä nykyinen on sekä terveydenhoitaja että kätilö koulutukseltaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolantädistä: Mulla on tosi kiva neukkutäti :) ei valita mistään ylimääräisestä eikä ole hysteerinen :D
Työterveydestä: Joo eli olen nyt tämän vuoden loppuun saikulla...selkä ei kestä ei : / Mulla on tosi ymmärtäväinen omalääkäri työterveydessä (nainen). Olis laittanut mut jo nyt äippälomaan asti saikulle,mutta haluan kokeilla vielä tammikuussa,jos ei työt onnistu niin sitten jään suosiolla pois,ei se auta...Vaikka aika kyllä käy varmasti pitkäksi. Ihan säikähdin kun nyt jo sanottiin että eikö ole parempi jäädä kokonaan pois. Nyt jo tuntuu kun loppuvuosi vapaata,että mitä mä teen,mutta onneksi joulu ja kaikki :xmas:
Jouluruokia: En tykkää graavikalasta joten se jää pois muutenkin,muut menee kaikki ja paljon :popcorn:

Tervetuloa uudet! :)

Bluebaby ja vauveli 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana! Kaikki näytti olevan pikkuisella niin kuin pitääkin. Sain kyllä pomppia ja käännellä kylkeä parhaani mukaan, että saatiin lopulta sydämenkin rakenne tutkittua. Oltiin jo varaamassa uutta aikaakin, kun ei tahtonu onnistua. Mutta siis normaalilta näytti, ja ylläripylläri... POIKA on tännekin tulossa, näytti aika selvältä tapaukselta kätilön mielestä. :D Painoarvio oli 353 g ja viikkoja olisi tuon ultran mukaan 20+2 (tänään 1. ultran perusteella 20+3). Tietenkään ei laskettua aikaa lähdetty muuttamaan.

T. Onnellinen minimami + minimies 20+3
 
Heissa :)

Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin, toinen kaveri ei vain olisi halunnu, että sen sykettä tutkitaan, kaveri huito ja potki ja yritti ahkerasti paeta moista toimenpidettä :heart:

rr: 138/75
B-hb 131 ( viimeksi 104)
painoa tullu lisää 70g/kk, eli enemmänki sais syödä
kohdunpohja korkeus 21
sykkeet 135/145
liikkeet ++/++

Sairaslomaa vähä kyselin, kun nyt on alkanut navetalla työskennellessä sattua vatsaan ja lonkat väsyy, niin että kävelyäkin välillä haittaa. Omistan ja pidän siis yksin lypsykarjaa

Ens maanantaina olis rakenneultra, isi tulee mukaan, näkee ekan kerran pikkuiset vintiöt :)

lapsiluvusta: kerralla täyteen, mies tahtois enemmänki, mutta mulle riittää 2 oikein hyvin

Neuvolantäti on oikein kiva :)

neiti80 ja nykeröt 20+3
 

Yhteistyössä