iltaa mammoille jälleen
täällä on pyryttänyt koko päivän ja näyttäisi olevan lunta n. 10cm
olen ollut niin jouluisissa tunnelmissa, tilannut jotexilta jouluverhoja ja tilaillut joululahjoja. ollaan odotettu ensimmäistä joulua omassa kodissa koko perheen voimin, mutta itsellä on niin kauhea pelko perseessä, että immunisaation takia joudun jouluksia sairaalaan makoileen.. tilannetta kun ei voi ennustaa, eikä vasta-aineiden noususta ole mitään kaavaa, niin se pistää kovin vainoharhaseksi ja hätäilemään näin joulunkin suhteen. viimeksi eniten tuskaa teki eroahdistus esikoisesta, miehestä ja perheestä. myös masuasukkaan vointi ja syntymän jälkeen vauvan valohoito, hoitotoiminpiteet sekä sylihoitoon saamattomuus pistivät hormonihirmun repimään hiuksia ja itkemään jatkuvalla syötöllä. tämä kaikki varjostaa tulevaa perhejuhlaa, vaikka kaikki voikin mennä hyvin.. mutta kaikkeen pitää jo henkisesti vaurautua, ettei romahda taas sairaalassa, ja varsinkin nyt kun kotona on jo kaksi pientä apinaa :heart:
Janoschin tarinatuokio oli ottanut myöskin varaslähtöä jouluun torttujen merkissä, taidanpa itsekkin olla ensi viikolla pakastealtaalla kollaamassa torttulevyjä
Milas käytitkö body shopin vartalovoiteita? itselläni taitaa olla myöhäistä rasvailla, esikkoa odottaessani painoa kertyi käsittämättömät 23 kg :ashamed: ja repeilin joka paikasta niin rumasti. osasyynä raskausmyrkytys, josta turvotusta kertyi 5kg verran ja painattaessa iho ei enää palautunut takaisin, vaan jäi "lommolle".. minulle tuli arpia käsivarsiin, kainalon sivuihin, vatsaan (vain n. 10cm rintojen alta alaspäin säästyi) lonkat, pohjetaipeet sekä haaleita arpia myös jalkapöydille. mitään toppeja, lyhyitä hameita tai muuta paljastavaa en ole sen jälkeen käyttänyt muualla kuin kotona. tänä kesänä olen uskaltanut olla toppi päällä myös jos joku ei-perheeseen-kuuluva on tullut käymään. esikoisen syntymästä jo 3vuotta. suosittelen kaikille rasvausta, mikäli se vain auttaa. onneksi arvetkin haalenevat pikkuhiljaa..
rocket ja Sinnlos olen niin iloinen teidän häätouhuistanne! onneksi olkoon molemmille :heart:
Sinnlosilta taisinkin aiemmin kysellä mahdollisesta hääkuvasta, kannattaa ehdottomasti käyttää lumista maisemaa hyväksi jos luonnonhelmassa hääkuvansa ottaa. kesällä aina tälläydytään kesää kuvaavan maiseman eteen (omenapuu, lampi tai vastaava) niin kyllä talvihäissäkin saa olla jotain vuodenaikaa kuvaavaa, tai miten tietenkin itse tykkää. oma hääkuvamme on otettu umpihangessa järven jäällä, jäätyneiden kaislojen seassa, jossa kävelemme käsi kädessä. pidin kuvasta, koska se kuvastaa mielestäni hyvin avioliittoa, se on välillä umpihangessa rämpimistä, mutta siellä mennään yhdessä, käsi kädessä. ehkä vähän meni taas omanapaiseksi, mutta talvihäät on kauniita ja erilaisia.
on ollut vähän taas levoton olo, verikokeiden tulokset eivät ole tulleet, ehkä siis tänään. neuvolatäti jää itse lomalle ens viikolla, niin toivon, että tosiaan tulokset tulisivat tämän viikon aikana. tietäisi vähän vauvan voinnin suuntaa. 22pvä olisi kontrolliultra, viikon vielä kun jaksaisi odotella. ehkä sitten uskaltaisi vauvasta kunnolla ääneen sanoa mummoille ja papoille, raskausviikkojakin silloin jo 15+6.
Pippuri89 oli uskaltautunut jo, ehkä minäkin sitten.. toivottavasti ultran uutiset ovat positiivisia.
itselleni on aamuetovuus palannut jostain kumman syystä, alkaen heti herättyäni ja oksennusrefleksi meinaa pakostikkin tulla, vaikka en ole kerinnyt tekemään muuta kuin laittamaan vaatteet päälle ja siirtymään keittiöön juomaan. mitään ei ole onneksi ulos tullut, mutta jatkuva kuolan nieleskely kertoo kyllä, että varmasti jotain voisi olla tulossa ylöspäin.
täällä on puhuttu jonkinverran
ruoan terveellisyydestä itsellä ruokavalio säilynyt kutakuinkin samanlaisena, poikien aikaan söin todella paljon makeaa. nyt makeaa ei tee juurikaan mieli, ainoastaan suolaista. iltaisin on pakko saada vaikkapa ruisleipä juustolla ja iso lasi kylmää maitoa. maidon kulutus on lisääntynyt huomattavasti, ennen join ruoan kanssa vettä mutta nyt on pakko saada rasvatonta maitoa. minulla ei mitään allergioita ole, mutta yleensä olen vain vettä ruokailun yhteydessä juonut maidon sijasta. vähän on kyllä jännittänyt, että voisiko nyt olla masussa prinsessa, kun on kuitenkin melko erilainen odotus kuin pojilta vaikka heidänkin odotukset erosivat kovasti toisistaan.. sen näkee sitten joskus, ehkä rakenneultrassa, jos asukas on oikeassa asennossa..
oijoi, kello on taas jo vaikka mitä ja nukkumatti jäänyt taas matkan varrelle.. ja tämä tulosten odotuskin saa käymään vähän ylikierroksilla.. huh, jännitellään sitten.
heituska 14+6