Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

Täälä paino on jatkanut putoamistaan... Eli ruokailutavat on muuttunut, tai ainakin annokset merkittävästi pienentyneet.

Nyt painoa on pudonnut alusta lukien liki 8 kiloa. Karkki maistuu, mutta vain yks kaks kerrallaan, sipsit ei ollenkaan.. Suklaa pieninä erinä.. Hedelmät ovat suuressa suosiossa.. :)

lysti 15+2
 
Tikkipää, täällä on kans tihrutellut vähän eilen ja toissapäivänä. Tänään ei mitään. Olin eilen hieman huolissani, mutta kun se oli niin vähäistä eikä tosiaan tänään ollenkaan, niin empä tuota sen kummemmin jaksanu miettiä. Toivoisin vain että pian menis pari viikkoa ja olis seuraava neuvola. Sais tietää miten tuolla menee.

Haluttas tietää, että onko istukka eessä vai takana, ku tuntunu "liikkeitä" muutamana päivänä. Tietäs että onko välttämättä vielä edes mahdollista. Otin rakenneultran vasta tammikuulle, eikä oulussa ultrata neuvolakäynneillä, niin eipä tuota saa tietää vielä pitkiin aikoihin. Sitten tammikuussa ei taida enää jäädä arveluille tilaa.. :)

Ostin tänään lappapuuron väriset housut, että vissiin sitä onki jonkinmoinen tyttö-olo, vaikka oon muka väittäny, ettei mitään oloja mulla olekaan :D. Naamakin hienosti laikkuinen yms.. Saapa nähä, saapa nähä.

Voikaa paksusti ja hyvin :). Tervetulotoivotukset vielä uusille! ja helpompia päiviä niille, jotka kipuilevat pahoinvoinnin yms kanssa.

Valjakka ja pieni 15+3
 
Hei vaan väki ja ihanat naiset, kiitos tsempistä!

Tulin kertomaan väliaika tietoja... Huomaan, että oksetus menee parempaan suuntaan. Siis siten, että en enää oksenna niin paljon ja niin usein. Välillä on jopa kokonaisia päiviä, kun en oksenna. Se ei kuitenkaan yleisolemusta ole (valitettavasti) parantanut. Kokonaisvaltainen pahoinvointi on niin rajua, että silloinkin kun itse oksennusrefleksiltä säästyn, en pysty syömään normaalisti enkä oikein liikkumaan. Nyt olen vain oppinut kontrolloimaan oksentamista.

Huomaan, että pystyyn nouseminen ja erityisesti käveleminen saattavat laukaista oksentamisen. Siispä pysyttelen makuuasennossa ja korkeintaan välillä hieman istuen. Kävelen vain kun on pakko. Yritän pitäytyä niissä aiemmin mainitsemissani nutrijuomissa ja mehuissa, sillä jos oksennus sattuukin tulemaan, ne on helppo oksentaa. Lisäksi olen havainnut, että aina kun olen yrittänyt vähän syödä kiinteää ruokaa (mitä tahansa) oksentelu alkaa ihan varmasti ja rajumpana.

Ällötys ja öklötys on sitä luokkaa, että kaikki mitä laitan suuhun, tuntuu pahalta. Kun en laita mitään suuhun, tuntuu pahalta. Kun makaan, tuntuu pahalta, mutta jos seison, tuntuu vielä pahemmalta... Sikäli helpotusta ei siis ole saapunut, vielä... Kai joskus? Mutta tavallaan se, että en oksenna enää ihan joka päivä ja ihan niin rajusti, luo toivoa että johonkin parempaan suuntaan tämä kehittyy.

Henkisesti olen alistunut siihen, että mulle käy kuten siskolleni ja tää jatkuu viikolle 16 asti, eli vielä ois pari kolme viikkoa lusittavana. Tottakai joka ilta toivon ja rukoilen, että seuraavana aamuna heräisin ja voisin paremmin. Joka päivä toivon, että tämä on viimeinen päivä. Tällä hetkellä parikin viikkoa vielä tätä tuntuu järjettömältä rangaistukselta.

Mutta mutta... Poika- ja tyttöoloista pitää kertoa. Mulla on ihan poikaolo. Olen ihan varma, että hän on poika. Olen nähnyt uniakin siitä. Meillä on nimet valmiina tytölle ja pojalle, ja aika moni läheinen tietää ne jo. Ne on niin pitkälle harkittuja, että en usko meidän niitä vaihtavan enää. Meille sopii tällainen järjestely. Lapsi ikään kuin henkilöityy jo nyt ja muodostuu enemmän osaksi perhettä jo ennen syntymäänsä. Mun mielestä kukin toimikoon tässä asiassa tavallaan, mutta huomaan että vaikka on esikoisesta kyse, oltiin miehen kanssa samoilla linjoilla asiasta heti. Lapsella oli nimet valmiina jo ennen kuin olin raskaana. (Meillä kun oli vaikeuksia tulla raskaaksi, niin jotenkin se helpotti tuskaa. Oli olemassa konkreettinen mielikuvavauva nimen kera, jonka vuoksi taistelimme. Nyt tuntuu enemmän kuin luonnolliselta, että hän sitten saa sen nimen.)

Lisäksi olemme molemmat uteliasta sorttia, joten aiomme myös ottaa selvää, onko tulokas poika vai tyttö. Vaikka mä tiedänkin, että se on poika... :) Mutta jos onkin tyttö, niin tervetuloa pikkuprinsessalle myös! Meille käy kumpi vaan.

Santtu ja katkarapu 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Np-ultrassa käyty :heart: Kaikki hyvin. Pikkunen oli aluksi hieman laiska liikkumaan, piti mamman hyppiä ja tökkiä mahaa et saatiin vahän liikettä aikaan. Niskaturvotus 1.1mm, seerumiseulan tulokset tulee sit parin viikon päästä. La muuttu päivällä ja on nyt 29.4.. Seuraava ultra onkin sitten 13.12. ja lääkäri tekee.
Päänsärkyhelvetti jatkuu, nyt alkoi sitten neurologin toimesta kortisonikuuri "katkasuhoidoksi". Alan olemaan tosi väsynyt tähän jatkuvaan kipuun joka vaan pahennee koko ajan.. Eihän tässä ole enää ku about puol vuotta kärvisteltävää..
Häitä täälläkin järjestellään, meillä on kuukauden päästä minihäät (7hlöä+esikoinen), maistraattiin ja hyvään ravintolaan syömään ja sit hotelliin yöksi. Kavereille pienet "kotibileet" seuraavalla viikolla. Ei tartte paljopn stressata, enkä kyllä vointini puolesta olis isompia kemuja pystynyt ja jaksanut järjestämäänkään.

Tyttöolo tuli ultran jälkeen taas vahvana, välillä ei ollu oikeen mikään olo. Nimiä ei olla vielä mietitty kummemmin, pojalle on jotenki vaikeempi keksiä.. Tytölle ois ehken valmiina, viime raskaudessa keksittiin monta hyvää. Toivottavasti näkyy sit rakenneultrassa sukupuoli, kovasti konkretisoi vauvaa mulle ja miehelle.

Viime yönä ja aamulla poltteli kovasti alavatsaa, ja selkää, mutta pistän "kasvukipujen" piikkiin. Ultrassa ei näkyny istukan takana mitään hematoomaa tms, mikä vois viitata keskenmenoon.
Eipä muuta tämän navan ymp'riltä, kauheesti taas tullu tekstiä, tervetuloo uusille :wave:
Mä jatkan kipusumussa räpiköimistä.. :headwall:
rosket ja kakkonen 11+6 (jee, päivän enempi ku aikasemmin :D)
 
Päivää naiset!

Ensimmäisenä Santulle:hug:. Tuo sun olosi kuulostaa joltain ihan käsittämättömän kamalalta. Toivon todella, ettet joudu enää kauaa kärsimään ja pääset nauttimaan raskaudestasi.

Närästyksestä: Mulla joka raskaudessa ollut kova närästys ja viime raskaus oli ihan huippu...joulukuussa meni Rennietä yli 100 tbl. Nyt lääkäri lupas, että kirjottaa mulle reseptin Nexiumiin sitte ku närästys alkaa olla jo haittaavaa. Nyt jo närästelee, mutta ei pahemmin, Samariinilla menee ohi.

Mä tempasin, ja tein eilen ekan pellillisen joulutorttuja:xmas: Mutustin hyvällä halulla, kun viime vuonna raskaus oli jo sen verran pitkällä näihin aikoihin, et närästys teki jo kiusaa ja jäi tortut syömättä. Muutenkin jo vesi kielellä suunnittelen jouluruokia....ihan niinku ne ei ois samat kun joka vuosi, mutta silti...:p Mulla on tapana tehä listoja kaikesta, mitä aion tehä, ja mitä niitä varten pitää ostaa. Siitä tietää joulun olevan jo likellä, ku alan noita listoja väsään.

Mutta nyt imurin varteen, kun poika on kerhossa ja typy nukkuu terassilla.

J-t ja Murunen 13+4
 
rocket tervetuloa samalle päivälle taas :D mulla huomenna ultra niin saa nähä tiputtaaks se mut takas yhellä päivällä niinku ite olin laskenu. Sairaalassa nähään sit. Jos menee niinku edelliset ni syntyy 29 tai 30pvä. Tehään treffit ala- aulaan :LOL:

Janoschin tarinatuokio oli leiponu torttuja ja tuli mieleen et viime jouluna en syöny torttuja kun olin ollu 12.12 nielurisaleikkauksessa. Tänä jouluna otanki sit takas tän kauheen menetyksen. Kinkkuakaan en pystyny syömään...

Huomenna siis ultra aamulla illalla esikoisen 12v synttärit keilailun merkeissä. Kiva kun nyt vihdoin saa tietää onko tuolla ketään kotona oikeasti. Veriseulaan menen vaan jos ultra antaa aihetta.

NeliApina ja projekti 11+6
 
No niin, nyt ollaan sitten kerrottu pojalle ja isovanhemmille. Esikoinen on vähän hämillään ja kuitenkin ylpeä. Mieluummin tuo ottaisi pikkuveljen, mutta pikkusiskokin on kuulemma ok. Isovanhemmat olivat onnellisia. Olin heille kiitollinen, etteivät olleet aiemmin ahdistelleet kysymyksillään, että koska, koska tulee toinen lapsi. Miehen velikin tietää. Mun siskolle kerron, kun jaksan ja viitsin, ei olla läheisiä.
 
Kylläpäs täällä jo ollaan jouluisissa tunnelmissa :)
Töissä yhä useampi vaan tulee kyselemään vauvauutisia. Eli nyt ei kannata enää yrittääkään piilotella, ei tuota mahaa piiloon saa. Ja nyt itseasiassa odotan jo että se vaan kasvais. Mutta tätä kasvuvauhtia mä oon ihan jättiläinen maaliskuussa. Ja säästynköhän enää raskausarvilta. Niitä ei ole aikaisemmin tullut. Pitää käydä ostamassa vartalovoita. Esikkoa odottaessa käytin kookosta, kakkosta odottaessa oliivia. Ne oli tehokkaita, mutta en voi enää sietää niitten hajua. Nyt vois kokeilla sitä kaakaota :D
Yhä vain kuplintoja odottaessa. Luulen tunteneeni jo jotain, mutta en voi olla varma. Mulla kun tuo suoli kurisee ja kuplii ihan jatkuvasti :ashamed:
Milas ja otus poksuu rv 15
 
Moikka!

Itse en voi olla miettimättä vauvelin sukupuolta..haluis niin kovastu jo ostelemaan söpöjä pikku vaatteita :heart:
Minulle sukupuoli on sinänsä muuten sama että kumpiko on, pojalle on nimi ollut kokonaisuudessa jo kauan valmiina ja tavallaan haluaisi päästä antamaan sen nimen myös ihan oikeasti lapselle joskus, että ois kiva ainakin 1 poika joskus saada - toisaalta haluan kovasti tyttöä koska itse naisena ymmärrän naisten maailmaa paremmin ja haluaisin joskus päästä tytön kanssa ostelemaan vaatteita ja tekemään kaikkia "tyttöjen juttuja" :D

Mutta sen nyt näkee tässä että kumpi siellä majailee...milloin sen sukupuolen pitäis ultralla jo selvästi näkyä jos oletetaan että on sellaisessa asennossa ettei se estä sukupuolen näkymistä? :confused:
 
iltaa mammoille jälleen :)
täällä on pyryttänyt koko päivän ja näyttäisi olevan lunta n. 10cm :D olen ollut niin jouluisissa tunnelmissa, tilannut jotexilta jouluverhoja ja tilaillut joululahjoja. ollaan odotettu ensimmäistä joulua omassa kodissa koko perheen voimin, mutta itsellä on niin kauhea pelko perseessä, että immunisaation takia joudun jouluksia sairaalaan makoileen.. tilannetta kun ei voi ennustaa, eikä vasta-aineiden noususta ole mitään kaavaa, niin se pistää kovin vainoharhaseksi ja hätäilemään näin joulunkin suhteen. viimeksi eniten tuskaa teki eroahdistus esikoisesta, miehestä ja perheestä. myös masuasukkaan vointi ja syntymän jälkeen vauvan valohoito, hoitotoiminpiteet sekä sylihoitoon saamattomuus pistivät hormonihirmun repimään hiuksia ja itkemään jatkuvalla syötöllä. tämä kaikki varjostaa tulevaa perhejuhlaa, vaikka kaikki voikin mennä hyvin.. mutta kaikkeen pitää jo henkisesti vaurautua, ettei romahda taas sairaalassa, ja varsinkin nyt kun kotona on jo kaksi pientä apinaa :heart:

Janoschin tarinatuokio oli ottanut myöskin varaslähtöä jouluun torttujen merkissä, taidanpa itsekkin olla ensi viikolla pakastealtaalla kollaamassa torttulevyjä :p

Milas käytitkö body shopin vartalovoiteita? itselläni taitaa olla myöhäistä rasvailla, esikkoa odottaessani painoa kertyi käsittämättömät 23 kg :ashamed: ja repeilin joka paikasta niin rumasti. osasyynä raskausmyrkytys, josta turvotusta kertyi 5kg verran ja painattaessa iho ei enää palautunut takaisin, vaan jäi "lommolle".. minulle tuli arpia käsivarsiin, kainalon sivuihin, vatsaan (vain n. 10cm rintojen alta alaspäin säästyi) lonkat, pohjetaipeet sekä haaleita arpia myös jalkapöydille. mitään toppeja, lyhyitä hameita tai muuta paljastavaa en ole sen jälkeen käyttänyt muualla kuin kotona. tänä kesänä olen uskaltanut olla toppi päällä myös jos joku ei-perheeseen-kuuluva on tullut käymään. esikoisen syntymästä jo 3vuotta. suosittelen kaikille rasvausta, mikäli se vain auttaa. onneksi arvetkin haalenevat pikkuhiljaa..

rocket ja Sinnlos olen niin iloinen teidän häätouhuistanne! onneksi olkoon molemmille :heart: Sinnlosilta taisinkin aiemmin kysellä mahdollisesta hääkuvasta, kannattaa ehdottomasti käyttää lumista maisemaa hyväksi jos luonnonhelmassa hääkuvansa ottaa. kesällä aina tälläydytään kesää kuvaavan maiseman eteen (omenapuu, lampi tai vastaava) niin kyllä talvihäissäkin saa olla jotain vuodenaikaa kuvaavaa, tai miten tietenkin itse tykkää. oma hääkuvamme on otettu umpihangessa järven jäällä, jäätyneiden kaislojen seassa, jossa kävelemme käsi kädessä. pidin kuvasta, koska se kuvastaa mielestäni hyvin avioliittoa, se on välillä umpihangessa rämpimistä, mutta siellä mennään yhdessä, käsi kädessä. ehkä vähän meni taas omanapaiseksi, mutta talvihäät on kauniita ja erilaisia.

on ollut vähän taas levoton olo, verikokeiden tulokset eivät ole tulleet, ehkä siis tänään. neuvolatäti jää itse lomalle ens viikolla, niin toivon, että tosiaan tulokset tulisivat tämän viikon aikana. tietäisi vähän vauvan voinnin suuntaa. 22pvä olisi kontrolliultra, viikon vielä kun jaksaisi odotella. ehkä sitten uskaltaisi vauvasta kunnolla ääneen sanoa mummoille ja papoille, raskausviikkojakin silloin jo 15+6. Pippuri89 oli uskaltautunut jo, ehkä minäkin sitten.. toivottavasti ultran uutiset ovat positiivisia.
itselleni on aamuetovuus palannut jostain kumman syystä, alkaen heti herättyäni ja oksennusrefleksi meinaa pakostikkin tulla, vaikka en ole kerinnyt tekemään muuta kuin laittamaan vaatteet päälle ja siirtymään keittiöön juomaan. mitään ei ole onneksi ulos tullut, mutta jatkuva kuolan nieleskely kertoo kyllä, että varmasti jotain voisi olla tulossa ylöspäin.
täällä on puhuttu jonkinverran ruoan terveellisyydestä itsellä ruokavalio säilynyt kutakuinkin samanlaisena, poikien aikaan söin todella paljon makeaa. nyt makeaa ei tee juurikaan mieli, ainoastaan suolaista. iltaisin on pakko saada vaikkapa ruisleipä juustolla ja iso lasi kylmää maitoa. maidon kulutus on lisääntynyt huomattavasti, ennen join ruoan kanssa vettä mutta nyt on pakko saada rasvatonta maitoa. minulla ei mitään allergioita ole, mutta yleensä olen vain vettä ruokailun yhteydessä juonut maidon sijasta. vähän on kyllä jännittänyt, että voisiko nyt olla masussa prinsessa, kun on kuitenkin melko erilainen odotus kuin pojilta vaikka heidänkin odotukset erosivat kovasti toisistaan.. sen näkee sitten joskus, ehkä rakenneultrassa, jos asukas on oikeassa asennossa..
oijoi, kello on taas jo vaikka mitä ja nukkumatti jäänyt taas matkan varrelle.. ja tämä tulosten odotuskin saa käymään vähän ylikierroksilla.. huh, jännitellään sitten.

heituska 14+6
 
Huomenia!

Eilen oli jotenkin niiiiiin älyttömän väsyttävä päivä, ettei oo tosikaan. Nukkumaan menin jo ysiltä, jäi mentalistkin kattomatta. Tosin heräsin aika pian sen jälkeen kun paloautoja ja poliiseja meni tosi paljon tosta ohitte. Oli tuossa tien toisella puolen syttyny rivitalon pääty palamaan. Ei sitten saanut nukuttuakaan kun siniset valot välkky koko ajan.

Mutta siis asiaan, neuvolassa eilen siis käyty ja siellä kaikki suht ok.
Paino oli tippunut -2,5 kg edellisestä mittauksesta. Verenpaine ok. Mutta lähinnä ongelmaksi tulee se, että nyt oli pissassa valkuaista. Sticksaileen joudun nyt viikon välein kotona tuota pissaa, jos jatkuu niin sitten käyntiä sairaalan puolella. Tytön synnytys on käynnistetty 37 viikolla toksemian vuoksi ja lääkäri mietti sitä, että onko jotain jäänyt elimistöön kun on kuitenkin lyhyt aika edellisestä synnytyksestä/raskaudesta.
Hitsi kun se nyt vain ei menis siihen...
No, murehditaan sitä sitten jos niikseen on.

Ultrassa kuitenkin oli erittäin liikkuvainen ja virkeä paavo. Siellä viipotti menemään ja hyvinvoivalta näytti.
Seuraava aika onkin sitten marraskuun puolessa välissä, sitten 30 päivä onkin rakenne uä.

Nyt on pakko mennä jotain syömään, on kaamea nälkä.
 
rv 12+0 :heart:

Kiitos heituska :) Hääkuva.. ois ihana saada joku luminen ulkokuva, mutta marraskuun puolivälissä tuskin on helsingissä lunta, me mennään suosiolla studioon ja saadan sit otettua perhekuvakin siinä samalla. Onnea myös Sinnlosille mun puolesta :heart:

Neliapina, joo, naikkarin aulassa sit tasan la:na. Jos nyt tää raskaus ei mee niinku edellinen. Muuten mä oon siellä jo maaliskuun lopulla pienen rääpäleen kanssa.. Mä en tiedä mitään ison mahan kanssa kärvistelystä ja pitkistä päivistä ku odottaa et koska synnytys käynnistyy..

Kamala kortisoniturvotus alkanu.. yäk.

rocket ja kakkonen 12+0!
 
Nyt voi rauhassa odottaa! Sydän löi ja sisäelimet kohdillaan. Herättelyn jälkeen sätki ja potki ja auko suuta. Pää-perämitta 6,3cm :heart: sain päättää haluanko la:n 29 vai 30.4. Joustavaa kun saa ite valita :D no tottakai pidin ton neuvolan antaman ku se on aiemmin. Turvotus oli 0,7 joten veriseulaan en mennyt.Rakenne ultra 13.12. Nyt eiku mahaa kasvattamaan vihdoin rauhassa kunhan sais ton tänään 12 täyttävän esikoisenki sulttaa asian. Se on todellaki negatiivisella mielellä. Aika kurjaa!

NeliApina ja projekti 12+0
 
Täällä ei edelleenkään mitään uutta omaan napaan. Masu vähän kasvanut, tai sitten vaan kuvittelen :D Kun lueskelee teidän muiden ultra kuulumisia tulee tosi omituinen olo onko tuolla mahassa mitään kun en vieläkään liikkeitä osaa varmaksi sanoa ja mahakaan ei ole ihmeemmin kasvanut eikä sydänääniäkään ole katsottu. Meillä siis oli ultra vkolla 9+5 ja seuraava on sitten rakenne ultra johon on vielä 3 vkoa. Tällä välillä ei ole yhtään neuvolaa, esikoisesta oli yksi tässä välissä mutta nyt ei. Sais kyllä olla.

Milas ja heituska oli puhunut rasvoista. Käytin itse the body shopin kaakaovoita esikon aikana eikä yhtään raskausarpea tullut. Rasvasin aamuin illoin kunnon kerroksen, että masu oli ns kostea koko päivän :D Viimeinen kuukausi rasvaa meni kyllä aika paljon, kun masu oli jo niin valtava. Menin muutenkin 2 vkoa yli, joten maha oikeasti oli valtava eikä siltikään arpia tullut.

Nyt lepäilemään sohvalle kun neiti nukkuu!

Pikkis ja Salamatkustaja 15+2
 
Viimeksi muokattu:
NeliApina Onneksi olkoon kivoista ultrauutisista!

Onpas nämä satsumat hyviä. Mutustan niitä jatkuvasti. Vasta nyt, kun pahin kyökkäolo on taaksejäänyttä elämää, olen voinut alkaa syödä hedelmiä. Nyt syönkin niitä varmaan ihan liikaa. :)

Kovasti on muillakin näitä poika- ja tyttöoloja. Mun mielestä hurjan mielenkiintoinen ilmiö, etenkin, jos se on lähinnä psyykinen, ei siis ns. tyttö- ja poikaoireiden perusteella tullut tunne. Oma tyttöoloni tuli aikaisin, ja huomasin sen siitä, että ostin vaaleanpunaista käsisaippuaa, vaaleanpunaista huuhteluainetta, vaaleanpunaisia/punaisia/ fuksian värisiä vaatteita itselleni. Tässä vaiheessa olin kuitenkin vielä automaattisesti ajatellut, että meille tulee tietysti kolmas poika, joten yllätyin siitä, että tahattomasti ostokseni olivat niin vaaleanpunaisia. Nyt sitten nähtäväksi jää, onko vaistoni ollut oikeassa. Joku tätä ehdottikin, mutta lisättäisiinkö tuonne ekalle sivulle tietoihimme tyttö- vai poikaolo, jos sellainen on?

Ai niin, sellaista on monesti pitänyt teiltä kysyä, että paleeleeko teistä joku? Mua on vaivannut alusta asti ihan kauhea palelu, joka ei tunnu loppuvan. Uusi juttu mulle!

Allie81 & Muru 14+4
 
Jälleen yksi viikko lopuillaan, nopeasti on aika mennyt, kun kotosalla olen ollut. Olen siis ollut sairauslomalla reilut kolme viikkoa sitten olleen kolarin jälkeen. Fyysisiä vammoja en juurikaan saanut, lähinnä se on henkisellä puolella. Vähän pelottaa, kun maanantaina pitäisi jälleen ratin taaksen palata.

Tänään olin sokerirasituksessa. On kuulema suositukset taas muuttuneet, ja nyt se tehdään kaksi kertaa raskauden aikana, jos joskus on siinä jäänyt kiinni. Viime raskaudessa ei ollut rd:tä, mutta sitä edellisessä ruokavaliohoitoinen kylläkin. Kauppaan menin sitten sen jälkeen, ja johan teki huonon olon. Kädet alkoivat täristä, hikoiluttaa ja muutenkin huimata. Ilmeisesti verensokeri oli mennyt liian alas, kassan jälkeen oli pakko laittaa suklaata suuhun, jotta helpottaisi.

Raskausarpia tuli ensimmäisessä raskaudessa 16v sitten. Sen jälkeen on ilmestynyt yksi ainoa uusi arpi kuudennen raskauden aikana. Johtui varmaan siitä, kun enkelipoika oli niin paljon isompi kuin muut. Venytti sitten mahanahkaa vähän vielä isommaksi. Nyt en usko, että niitä tulee. On tuossa mahassa sellainen vauvan mentävä pussi jo valmiina. :D Loppuraskaudessa onkin mukava silitellä mahaa, kun sitä löysää ei ole ollenkaan vaan nahka/maha on niin ihan sileä, vähän aikaa.

Allie81 Minulla myös palelua, yleensä ollut alkuraskauden oire, mutta nyt jatkuu vain. Ja tuo tyttö-/poikaolo tuonne etusivulle voisi olla hyvä idea, jos ei ole liian työläs päivittäjälle.

Minulla siis tyttöolo, edelliset poikaraskaudet ovat olleet niin erilaisia, joten siitä moinen päätelmä. Tosin, np-ultrakuvaa tihrustelin, ja jokin tappi sieltä jalkovälistä sojotti, joten ehkä se siitä tyttöolosta. Järki kyllä sanoo, että ei rv 12 ultrakuvista pysty vielä mitään päättelemään.

Toivottavasti jonkinlaista selvyyttä tulee rakenneultrassa, joka on marraskuun 22. päivä. Ainakin viimeksi lääkäri kysyi, haluanko tietää sukupuolen. Tällä kertaa tuon rakenneultran tosin tekee kätilö, joten voi olla, että hän ei sitä sukupuolta katsele. Viimeksi minulla oli kilpirauhasongelmia, joten siksi silloin lääkäri.

Scala ja Toivo Itunen rv 15+1

Ps. Huomenna olisi laskettuaika, jos maaliskuussa keskenmennyt raskaus olisi saanut jatkua. Hieman haikeeta, mutta kestän sen, kun mahasta tulee hienoisia tökkäisyjä yleensä iltaisin, kun sohvalla makailen.
 
rocket Ei mullakaan oo kokemusta isosta mahasta ja kärvistelystä kun ei se kasva kovin isoksi. Varmaan koska kohtu on reilusti taakse kallistunut. Ja toiseksi mun lapset pn täsmällisiä ja syntyy laskettuna tai seuraavana. Kumma jos nyt neljäs poikkeis linjasta :D

En tiiä miten tää alku odotus ollu niin erilainen ku aiemmat just ton suhteen et onko se hengissä. Vaik ei mitään oireita oo ollu semmosia et vois olla jotain huonosti. Johtuu varmaan siitä et kun nyt näin pitkän ajan jälkeen päätettiin viel yks tehä niin ajattelen et kun on jo 3 tervettä lasta,raskaudet sujunu hienosti,eikä koskaan keskenmenoja ni voiko nytkin kaikki mennä hyvin. Mutta voi tottakai. Nyt on hyvä!
 
heituska joo, just niitä body shopin voiteita käytin. Mullakin tuli painoa molemmilta odotuksilta 23kg, mutta koska se tuli sen verran tasaisesti niin varmaan siksi säästyin rasakausarvilta. Raju turvotus varmasti repii nahkaa.
Allie81 minua kans tuppaa palelemaan mutta sitten välillä tulee semmoisia kuumia aaltoja, varsinkin kun on pahaolo iskemässä.
Onneksi on viikonloppu. Mulla on ollut hirmu kiireinen viikko ja ylitöitä pitänyt paukuttaa. Nyt on sitten olo niin kuitti että väsyttää jo ajatus pyykkien lajittelusta, kaupassa käynnistä ja muusta tekemisestä mitä viikonlopulle väkisin on. Tänä iltana aijon kyllä vaan olla ja levätä.
 
Heippa! täällä yksi yliväsynyt mamma.. onneksi koulusta ens viikko syyslomaa!! Meillä taas muutto päällä,just pari kk sitten muutettiin mutta se asunto olikin sitten homeessa joten pois on nyt lähdettävä. Huokaus!
Täällä kans jo varmana tällä viikolla liikkeitä tuntunut,olen aina tuntenut tosi ajoissa.
Maha kasvaa ihan silmissä.. tänään oli käytävä ostamassa tukivyö sitä sairaala-harjottelua varten. Tuosta mahastani vois varmaan luulla että viikkoja joku 20-25 nyt :D Onko muilla joilla ennestään jo lapsia tai pari maha kasvanut nopeammin?

Niin ja Santulle tosi paljon tsemppiä,kuullostaa tosi rankalta tuo. Toivottavasti helpottaisi pian!

Nyt ei ajatus kyllä meinaa kulkea yhtään tän väsymyksen takia.. palaan siis taas toisen kerran :)

Viva ja pikkunen 14+3
 
Iltaa leidit!

Mulla repeili maha kans ekassa raskaudessa komiasti, mut minkäs teet. Täytyy tällä kertaa yrittää rasvailla useammin, oon kyllä tässä suhteessa tosi laiska. Kädetki kuin korput, mut rasvaaminen unohtuu.:LOL:

Tyttö- tai poikaolosta: Mulla ei hajuukaan kumpi tulee. Olen arvaillut sekä omat että kaikki kavereiden raskaudet aivan pieleen, joten mun ennustaja eukon taitoihin ei oo luottamista. Odottelen suosiolla rakenneultraan.

Aattelin lähtä testaamaan millasta on mammajooga. Onko muilla kokemuksia? Lisäksi syksyn jatkuu Zumbat, mut katotaan miten kauan jaksaa niissä ketkuttaa pyllyä.

Hyvää vkonloppua kaikille!

Hennu ja "Bertta"
 
Iltaa päivää!
Mä olen saanut taas ihanan vaivan joka oli ekassa raskaudessakin; NÄRÄSTYS. se tietää taas monta levyä ja pakkausta rennietä, suosikki on peppermint =) ehkäpä sieltä tulee taas tuuhea tukkainen jälkeläinen.

Joku puhui palelemisesta. Mua palelsi ekoina viikkoina ihan törkeänä mut enää ei onneks.
Tyttö ja poikaoloista; olin aivan varma että ekassa raskaudessa tulee poika ja niinhän se olikin joten en ollu yllättynyt kun kätilö sanoi sukupuolen. Nyt en "tiiä" enkä lähde arvailemaankaan eikä myöskään oteta selville. Tulkoon kumpi tulee.

Raskausarpia tuli ihan vähän tohon navan alapuolelle mutta mutta muuten ei vaikka tuntui että turposin loppua kohden aivan törkeesti. Esikolle annettiin painoarvioks joku 3980g mutta tuli sit 4015g "mötikkä". Mielenkiintoista on että millainen tästä raskaudesta ja synnytyksesta tulee ja ennen kaikkea mihin se istukka nyt asettuu ku edelliskerralla oli eteisistukka jonka takia jouduin käymään useissa ultrissa kun sitä kytättiin nouseeko ylemmäs vai ei mut kyllä se sit nousi ja alatie synnytys onnistu mut sen jälkeen tuli ongelmia. Huh siinä sitä omaa napaa tulikin riittävästi tälle illalle.

Jaksamista muille ja erityisesti pahoinvoiville kanssa sisaruksille!:heart:
 
elossa.. :wave: mulla on nyt ollu tän viikon ihan järkyttävä KORVATULEHDUS.. :| ja nyt viikon melkein antibiotteja ottaneena, alkaa vihdoin olemaan suht normaali olo.. viime viikon alussa särky oli niin kova korvissa, ja päässä että mietin mm. repiväni pääni irti, tai vastaavaa oli sen verran ilkeä olla.. :( kävin maanantaina lääkärissä, määräs korvatippoja; mitkä ei auttanu mitenkään päin.. :mad: menin seuraavana päivänä takasin, ja sanoin että ei toimi tämä (ja muutenkin jouduin ottamaan hillittömiä särkylääke määriä, että sain edes nukuttua) toinen lääkäri otti sitten vasta asian vakavasti ja määräsi antibiotit, ja kävin myös koko viikon korvahuuhtelussa terkkarissa, ja nyt alkaa tuntumaan että olen elossa.. :D

ja nyt siis äsken pelonsekasin fiiliksin kuulostelin sydänääniä, siis vaikka kaikki käytetyt lääkeet käy raskausaikana.. mutta silti, oon aikalailla sellanen ihminen että turhat lääkkeet on turhia, ja etenkin raskausaikoina mielummin kuulostelen pärjäänkö ilman särkylääkkeitä yms. mutta siellä pikku kaverin veturi puuhkutti, ja jumputteli tasaseen tahtiin.. :heart::heart:

tämä on tärkeää: eilen mun mies sano ekaa kertaa, että alat pullistumaan jo aikalailla; siellä se vaavi kasvaa.. :heart: siis ekaa kertaa, ku yleensä sanoo vaan ettei mitään näy, pullistelet vaan.. :ashamed: siis alkaa näkymään ulos päin, jos noinkin kriittinen yleisö jo näkee.. :LOL:

ainiin, tajusin etten oo kertonu mitään esikoisen tarhalle, meijän perheen lisästä.. :rolleyes: mut se johtuu siitä ku edellises tarhassa ihmeteltiin, et miks olin kertonu jo heti alussa esikolle (niinkun tein nytkin); ku mun mielestä lapsille pitää olla rehellisiä (tai siis niin rehellisiä, kun asiasta vaan voidaan olla; ei siis kerrota kaikkea, mutta ymmärryksen mukaan).. ja siis koskettaahan asia lapsiakin, ja muutenkin että on tiedossa ettei äidin mahan päälle saa hypätä, tai vastaavaa.. noh, kerron ku näkyy kunnolla.. :D

oho; huomenna poksuu.. =)

hyviä vointeja kaikille.. :kiss:

 
MoikkaMOi!

Ihan on jotenkin aivoton olo, muisti on kadonnut entisestään ja asiat ja aikajärjestykset on sekasin päässä. :rolleyes:

Mulla alkoi eilen LOMA!! SYYSLOMA!! Oi että mä tykkään! Tarpeeseen tuli. =)
Kaverin luo keskisuomeen taidan ostaa junalipun, ottaa tytön mukaan ja kyläillä. =)

Monia täällä tuntuu palelu vaivaavan.. Mulla on kiepsahtanut toisin päin. Ei ole välttämätöntä pitää kolmea paitaa päällekkäin kuten normaalisti syksyn ja talven tullen. Nyt tarkenee ihan yhellä. :D

Auts, Äizikällä ollut lastentauti. Inhottava. Mulla on ollut yksi, ensimmäinen pari vuotta sitten. En ihmettele yhtään että lapset ulvovat kivusta ja narisevat jos on korvatulehdus. :(

Saakos muuten tätä vastaus/viestinkirjoituslaatikkoa enää ollenkaan erilliseen ikkunaan auki? Ei vissiin..? Viimeksi kun olen palstaillut, niin aukes eri ikkunaan. TUntuu nyt jotenkin hankalalta kun ei pääse selaamaan ketjua samalla taaksepäin.

Rasvaa kului viimeraskaudessa kyllä! En muista, tais olla mullakin BodyShopin vartalovoi ainakin jossain vaiheessa käytössä. Voisikin taas hakea. Tuolloin vältyin arvilta.

Hennu81 puhui mammajoogasta.. Minä myös eilen kattelin josko täälä olis tarjolla, mutta en löytänyt. Täytyy jatkaa etsintöjä. =)

ViVa kyseli, kyllä tosiaan, vatsa kasvaa!! Apua.. Eilen kävi mammakaverit kylässä, ja yksi heti kysyi että onko teille tulossa vauva. Juuei.. Noh, puolustuksekseni voin kertoa että oli päällä sellainen trikoo paitakin joka ei yhtään anteeksi anna, kuin makkarankuori. hih.

Valjakka ja Tikkipää, toivottavasti on tihrustelut ihan harmintonta!!

Paljon on tullut myös iloisia ultrauutisia! OnnEA kaikille niistä! :flower:'

Tarkoitus olis päästä nyt lähtemään kaupungille hieman, joten jätän jutun tähän ja palaan taas!

-unea & Möntti 14+3-
 
Ihanaa aurinkoista lauantaita!

Tuosta rasvaamisesta: mä rasvasin masua tosi ahkerasti esikoista odottaessa. Masu oli valtava, vaikka painoa tuli viitisen kiloa. Vielä synnytyssalissa kätilö sanoi, että oot hienosti välttynyt repeämiseltä... MUTTA kotona sitten vaan rutina kävi, kun nahka repes kylkiä myöten. Sellasia auringin säteittäin navan ympärille tulleita kirkuvan punaisia arpia JÄRJETTÖMÄSTI! Eksä kutsuikin mun mahaa silloin Lordiksi :D

Nyt toisessa raskaudessa ei uusia arpia tullut, nuo vanhat vaalenneet arvet ehkä hiukan levenivät...en tiedä. Enkä kyllä jaksanut kauhean tunnollisesti rasvailla. Painoa ei tälläkään kertaa tullut ku neljä kiloa. Saas nähdä, kuinka nyt käy.....

Hiljasta on kotosalla...esikoinen on mummilassa ja tuntuu ettei kotona oo mitään elämää :O Kriisikin on toistaiseksi ohitettu *kop kop* ja rauhallisissa merkeissä katellaan. Kauhea himo tullut salaattiin....muuta en oikein syökkään. Saattaa mennä koko päivä, että illalla vasta tajuan, et oon syönyt koko päivänä ehkä vaan jugurtin. Nyt jääkaapissa tomaatti-mozzarellasalaattia ja sitä käyn tuon tuotakin närppimässä :p

Nyt meen pelastamaan tuon tyttösen tuolta lattialta...natustaa porkkanaa ja koiruus on koko ajan viemässä sitä :wave:

J-t ja murunen 13+6
 

Yhteistyössä