Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

pai78 onnittelut ihanista ultrakuulumisista, huomasin, että edelliseen viestiini oli nimimerkkisi numerot lipsahtaneet väärinpäin :whistle: pahoittelut siitä.

Allie81 meillä pojat nukkuivat vielä muutama kuukausi sitten yhdessä päikkärit tuplissa, toki vaati vähän vaunuttelua ennenkun vajaa 3 vuotias lähti nukkumatin mukaan. rauhallisesta yksinolosta sai nauttia 1,5-2,5h päivittäin. kuuma kesä tekikin kaikkien nukkumisesta lähes mahdotonta, ja siihen päikkärit tyssäsivät :|

Anna-79 jaksamisia :hug: voi olla ultraajan mittavirhe, niin viikot heittelee. toivotaan parasta.

äizikkä omistan tuollaisen samanlaisen angelsounds-kotidopplerin, ihan hyvä oli kun kakkosen aikaan sen hankin. käyttö jäi kuitenkin alkuhuuman jälkeen hyvin vähille, mutta toivottavasti kohta sais myöskin ruveta ääniä etsiskelemään. itsellä ongelmana mahan seudulla asusteleva pitkäaikainen riesani, pysyvä uimarengas, vaikeutti äänien etsintää..
mutta muuten siis mukava vehje.

Yaden onneksi oli viallinen testi, kurjaa kun joutuu sydän kurkussa pelkäämään matkustajan puolesta.

täällä on ollut puhetta myös tuplista, meillä pojilla pian 3v ja 10kk on vieläkin käytössä emmaljungan perustuplat, kovasti oon tykänny niillä käydä vaunuttelemassa. esikoinen on kovin villi tapaus ja korvat on vain pojalla koristeena, ni oon kattonu turvallisemmaks pistää molemmat istumaan. vauva-aikana kakkosella oli käytössä vaunuihin sopiva quartolift ja esikoisella lämpöpussi talven ajan, niin vähän kylmemmälläkin säällä pojat tarkeni ulkosalla nukkua päikkärit. toivottavasti vaunut saavat vuodenvaihteen jälkeen lisää lenkkejä :heart:

omassa olossa ei kummempia, taisin jo eilen kirjoituspuuskassa mainita kaiken oleellisen..

heituska ja ylläri 7+
 
Kiitoksia teille tsemppauksesta ja haleista!
Taidan soittaa aamulla neuvolaan ja kysellä... jos osasisvat paremmin rauhotella kuin google. Tuo la:n siirtyminen ei enää niinkään huoleta, mutta en ole onnistunut löytämään linkkiä, jossa kerrottaisiin milloin :heart:-sykkeen pitäisi näkyä. Jonkinlaista värinää ehkä oli ultrassa nähtävissä gynen ja mieheni mukaan, mutta gyne oli aika tuppisuu, eikä siitä saanut selville, pitäisikö jo näkyä paremmin tai oliko mahdollista, että värinä oli syke.

saa päivittää la:ksi 14.4.

epätietoinen&uneton anna ja röpsökkä 6+5
 
:confused: kauheen sekavaks tää on muuttunu yhen päivän aikana.. ei kyllä muutos oo mun mieleen ainakaan.. :confused:
no mulla toiveissa saada mahdollisimman pian kuuluviin sydän äänet, on neuvolassakin saanu aika ajoissa, kun mulla taas ei oikein rasvaa mahassa ole.. :rolleyes:
 
kiitoksia haleista! (antaisin teille mielelläni kukkasia, mutta en anna, koska ainakin minulla hymiöt ja muut ovat n. 20cm kokoisia!)

Varasin uuden ultran ens viikolle 7+6 ja toivon kovasti, että pikkuinen olisi kasvanut ja syke näkyisi. Neuvolassa ei oltu kovin symppiksiä, käskivät soitella ultran tuloksia ja mietitään sen jälkeen milloin mennään np-ultraan. Nyt epätietoisuutta ja oireiden haeskelua viikon verran.

anna ja röpsökkä 6+5
 
Oho...aika muutokset :vampire: ja uusia hymiöitä!!! UUUU :D

Mä varasin tänään neuvolan ja se on 22.9. Laittaa jotai papereita ja pitää sit soitella ultra aikaa. Ekaa kertaa täällä neuvolassa joten ei oo hajuukaan miten toimii. Onneks synnyttämään pääsee tuttuun paikkaan jahka sinne asti pääsen.
 
On kyllä hieman kummallinen tämä, vaan eiköhän tätäkin opi käyttämään. En vaan tykkää kun on liikaa kaikenmaailman ominaisuuksia, kaverilistoja ja albumeja jne. Miks kaikista pitää tehä facebookeja... : /

Täälä ei vielä mitään oireita, paitsi ihan hieman kosketusarat rinnat (niin että justiinsa huomaa esim rintsikoita pukiessa) ja välilä lievää särkyä alamahalla.
Neuvolan varasin tänään, se ois 14.9. eli 3 viikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa.

Orion 5+3
 
Pai: :flower: :flower: Ja tupakat tosiaan nurkkaan! ite poltin kans, kuukautta ennen ko tulin raskaaksi, päätin vain lopettaa.. Olin hautonu ajatusta pitkään, ja eikä se sitten ollut homma eikä mikään lopettaa (sitä tahdonvoimaa tosiaan vain), teinivuosista asti olin polttanu.
Esikoisesta lopetin polttamisen samantien ku positiivisen testin tein. Pakko sanoa etten vois kuvitellakaan polttavani tietäen, että oon raskaana, ku tiedän mitä myrkkyä se on.. (anteeksi jos jollekki tuli sellanen olo että syyllistän, ei ole se tarkoitus)
Ja nikotiini korvaustuotteita en välttämättä suosittelisi, koska se on nikotiini johon ollaan voimakkaimmin riippuvaisia. Uskaltaisin suositella sitä tupakoinnin lopettamiskirjaa (joku stumppaa tähän tms) Ite en ole lukenu, mut moni kaveri lopettanu sen avulla =) Onnea mukaan syöpäkääryleen kanssa painijoille! Koittakaa tehdä palvelus pienelle ja lopettaa.
Doppleria itekki haaveilin ekassa raskaudessa, mut en tullu laittaneeksi, enkä taida laittaa nytkään (olen pihi :whistle: )
Ja minustaki kyllä jokainen lapsi on onnittelemisen arvoinen, vaikka olis sitte kymmenes!

Toukkala & Toukka
 
Moikka,

onnittelut hyvistä ultra- ja testikuulumisista =)
Ja Annalle jaksamista, toivottavasti kaikki hyvin:hug:

Varasin tänään ultraan ajan ensi viikolle, silloin rv 7+3, joten toivottavasti syke näkyy. Vähän jänskättää saadaanko hyviä vai huonoja uutisia(tai jos tulee turhia huolestumisia)

Oireena ei ole muuta kuin tajuton väsymys! Töistä kun tuun kotiin, niin kengät nurkkaan ja päikkäreille|O Töistäkin ollut parina päivänä pakko lähtee vähän aikasemmin, kun väsy ollut niin järkkyä että istualleen vois nukahtaa....

Jossakin kohtaa oli keskustelua suurperheiden vauvauutisten onnitteluista. Aika outoa, että ei onnitella. Vaikka joku nyt kauhistelisikin suurta lapsimäärää, niin kyllä silti voisi onnitella. Eiköhän kuitenkin vanhemmille lapsen saaminen ole onnittelemisen arvoinen asia:) Mua ainakin ärsyttää, kun nykyään tuntuu, et kaikkien pitäisi mennä elämässään tietyn stereotypian mukaan, ja jos eet mee, niin outo olet - sanoo itsekin omia polkuja ja valintoja tehnyt ja siitä kuullut:rolleyes:

Nippiäinen ja Eeti 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Olipas joo aikamoiset muutokset tapahtunu sivustolla poäivän aikana... Mä pidin vanhaa sivustoa paljon selkeämpänä, mutta eiköhän tähänkin totuta!:whistle:

Omaanapaa pikaisesti: Yöllä nukuin yhteensä 2 tuntia, kun esikoinen yski niin paljo ettei pystynyt sitten ite nukkua. Nyt on sitten tämän päivän ollut olo ku jyränalle jääneellä, selkä on kipeä, samoin jalat polvista alaspäin, lisäksi mahaa on jomottanu kokopäivän ja tietysti se ihan kamala väsy on vaivannu...Työpivä oli oikeesti jotain todella kamalaa, mutta kyllä siitä selvittiin.: / Jäi lyhyeksi tämä vierailu kun 2 vuotias sai jonku ihme raivarin ja itkee vaan tuossa...
 
Tosiaan on hieman kummallinen tämä uusi palsta. Mutta eiköhän tähän totu. En vaan löytäny nimimerkkini takaa mun edellistä kirjotusta et pääsis suoraan tähän lukemaan.

Jotenkin selvittu eilisestä järkytyksestä. Ei vaan jaksa odotella tuonne ens viikon perjantaille. Pakko se vaan on :)

Yaden ja törppö 5+6
 
Jestas, mitkä sivut taas!!!! Tuntuu että plussalla kokeillaan älyttömän usein näitä uudistuksia:confused: juuri kun siihen koko keltaiseen kerkesi tottua, tuli taas uusia härpäkkeitä tänne....

Neliapinakin rohkaistui varaamaan neukka-ajan, pitääköhän mullakin sitten ensi viikolla soitella sinnepäin;) Jännittää se ultra ihan vietävästi, onko kuitenkaan kaikki hyvin jne...
Ihan kauheesti mietityttää kaikki jutut taas........plaah.

Ja edelleen kyselen intiimisti teidän seksielämästänne? :LOL: Tämä on ihan järkyttävää kun mikään ei riitä. Olen taatusti huhtikuisten pimein odottaja! Eikä yhdessäkään aikaisemmassa raskaudessa tämmöisiä tuntemuksia ole ollut...mies on oikeasti jo hätää kärsimässä.
No, tuleepahan pihalla valmista kun hän siivoilee ja puuhailee siellä:whistle:

Muita raskausoloja ei olekaan juuri, rinnat ehkä aavistuksen arat, mutta ei muita olotiloja, paitsi tuo "rakkauden tuska". Tosin en sitä ällöoloa hirveästi kaipailekaan, mitä nuorimmaiselta oli!

Ja tupakkalopetus pitää, samoilla linjoilla toukkalan kanssa;* en edes pystyisi vetämään röökiä, jos tiedän, että pikkuihminen mukana kasvelee.

Nyt keskimmäiselle syysvaateostoille! Voikaa hyvin :wave:
 
Iltaa!

Varhaisultra kuulumiset Kotiuduttiin juuri lääkäristä ja ilokseni :heart:-syke näkyi, raskaus on kohdun sisäinen ja pää-perämitta oli 16,3mm, mikä vastaa viikkoja 8+0. Kavereita kyydissä yksi. Lasketuksi ajaksi sain siis sen 6.4 :D Minäkö tarkka? Nyt voin huokaista helpotuksesta. Ja vanhemmille laukattiin kertomaan heti hyvien tulosten jälkeen! Ottivat hämmentyneinä, mutta iloisina uutisen vastaan :) Lääkäri oli leppoisa, jopa puhelias. Tutki aluksi rinnat ja teki sisäisen tutkimuksen, sen jälkeen ultrasi varmaan 10 minuttia. Mies sai katsella pikkuista ruudulla ja enneku lääkäri sai kakaistua minulle, et syke näkyy oli mies sen jo ruudulta nähnyt. Sekunnit olivat pitkiä ennen tietoa, et kaikki ok! Joutui myös vähän odottelemaan, et sai tarpeeksi hyvän kuvan, jonka sitte saimme mukaan. Siinä kuvassa näkyi juuri se pää-perämitta. Hintaa tälle lystille tuli himpun alle 100 euroa, Kela-korvausta emme saaneet, koska käynti puhdasta uteliaisuutta :LOL:

Neuvola oli siis viikon päästä 31.8.

Talitintti80 ja Toukka 8+0
 
Hui, kun tänne tulee tekstiä hurjaan tahtiin! :) mikä on kyllä kivaa kun vaan ehtisi aina kaikki lukemaan. :)
Huomasin että minua ei ollut vielä etusivun listalla, joten päivittäisikö joku tietoni sinne, kiitos;
Haave09, esikoinen, TAYS, LA 19.4. (pitikös jotain muuta vielä...?)

Tänne ei mitään uutta vielä, paitsi tänä aamuna tein taas uuden raskaustestin kun pakko varmistella että vieläkö se näyttää samaa :) neljäs vai viides testi oli tämä ja edelleen vahvaa plussaa näyttää. :heart: Vielä on 3 testiä kaapissa polttelemassa. :)

Huomenna on sitten se gyneaika (yksityisellä) jossa toivoisin jotain näkeväni. Tänään laskurien mukaan 6+0. Koitin kyllä aikaa siirtääkkin vielä mutta lääkärini on niin kiireinen että sopivia aikoja ei ollut. Toivottavasti jotain varmuutta saisi. Tuun sitten kertomaan mitä sanottiin.

tupakan lopettamisesta: itse olen kanssa vuosia polttanut ja nyt tämän vuoden aikana pariinkin kertaan koittanut lopettaa mutta se on ollut yhtä tuskaa ja sen takia sit aina ratkennut takaisin.
Nyt kun tämän plussan sain, oltiin silloin vielä reissussa ja reissuissa tulee aina vielä poltettuakin enemmän niin jotenkin ei edes tupakka juuri maistunut, muutamia kyllä poltin. Sit tokana reissupäivänä testi näytti plussaa ja sen jälkeen poltin mieheltä lähinnä muutamat savut ja se oli siinä! Olen ihmetellytkin että miten olen päässyt näin helpolla, ei ole kertaakaan ollut edes ylitsepääsemätöntä himoa, vaikka normaalisti olen aika helposti luovuttanut. Hyvä motivaattori tuo maha-asukki. :heart: Toki helpottaa myös se että mieskin on reilusti vähentänyt eikä ole polttanut kotona ollenkaan, töissä vain. Joten kovasti tsemppiä lopettamiseen teille tupakoitsijat! Ei se helppoa ole mutta palkinto on niin ihana!
 
Aspen: oon aivan missannu sun seksielämä kysymyksen :xmas: mut rivien välistä tulkitsin, että kysyt onko muilla "yli-innokkuutta", niin voin kertoa että nyt nykyisestä ei oo vielä ainakaan paha, mutta esikoisesta oli aika kauhiaa.. mietin sillo jo ennen testiä että mikähän mua riivaa... :LOL:
Nytki vähä vinkeitä siihen suuntaan.
Työt maistuu puulle.. Haluaisin vain istua kotona Syömässä! :)
 
jaahas täällä taas alkoi vuoto..huomen aamulla neuvolaan taas katsastamaan tilanne...
paljon ei onneksi vuoda ainakaan vielä..
oon muutes miettiny et johtuskjo vuoto siitä jos kantelee painavia tavaroita yms..tänään taas raahustin pari ostoskassia ja julmetun kokosen vesimelonin kans kotiin :whistle:
seuraillaan...
 
Aspen joo mä soitin ja täti sanoi että oli hyvä soittaakki kun ajat on aika kortilla. Samoin pitää sit uä-aika varata pikaseen. En mä nyt tiiä oliko se mikään täti kun kuulosti mua nuoremmalta :LOL: ja sit rupes höpisee jotain et oot varmaan just äsken tehny testin et mitäs sulla nyt on nää viikot...melkeen 4...??! Meinasin sanoo et hei on niit jo 4+3. Testin tekoon kyl sanoin et viime viikon ke tein. Toisesta päästä kuulu raksutusta ku raukka mietiskeli...No onneks ei oo eka kerta neuvolassa : /

Mul ois vähän (levy) suklaata...
 
Höh, ihan typerä uudistus. Kesti kauan ennen kuin pääsin kirjautumaan. Ei antanut kirjautua käyttäjätunnuksella vaan piti kirjautua nimimerkillä!?
Töissä olen ollut niin väsynyt että meinaan nukahtaa istualteen. Haukottelen myös jatkuvasti :ashamed: Lasken päiviä viikonloppuun että saisi nukkua aamulla pitkään.
Aspen kyseli seksielämästä. Mulla näyttää tässäkin raskaudessa halut vain kasvavan. Kai ne muiden halut on sitten kasautunut meille :whistle:
Muistin juuri että mullahan on viikon päästä eka neuvola =) en tiedä kuunnellaanko vielä sydänääniä, toivottavasti.

Cheetah 8+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä