Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Töistä, mä otan kyllä heti saikkua jos tuntuu ettei kroppa kestä, pieni niin paljon tärkeämpi kuin työ. Työ on vaihtelevaa, joko istumatyötä tai pakkaamista, nostelua ja kantamista. Olen sanonut nyt esimiehen sijaiselle (esimies lomalla) tästä tilanteesta ja esittänyt toiveen että jos mahdollista ni tätä istumatyötä tekisin mieluummin kuin pakkaushommaa. Pahoinvointi on nyt ainoo mikä kiusaa töissä, nyt just mietin taas kauhulla töihinlähtöä. Täytyy pakkosyöttää itseni etten taas voi pahoin ku pääsen työpaikalle..
 
Milas
Uusille odottajille tervetuloa =)
Minä teen myös fyysisesti raskasta työtä hoitoalalla. Pomona perheetön mies. Hän oli raskaana olevalle kollegalleni sanonut, että työtehtäviä ei sitten helpoteta raskauden vuoksi. olen siis päättänyt, että jos työ liian rankkaa raskauden kannalta on pakko jäädä sairaslomalle.
Inhottavaa kun en saa öisin nukuttua. Olen tottunut nukkumaan vatsallaan, mutta nyt rinnat ja maha turvoksissa sen verran että tuntuu epämiellyttävälät olla mahallaan.
Minä en vielä tilaa aikaa neuvolaan. Odottelen varmaan viikon, pari.
 
Hei, liityn joukkoonne! Plussasin tänä aamuna ja laskurin mukaan olisi menossa rv 5+0. Eli laskettu aika olisi 5.4. Odotettuna kuukautisten alkamisaikana ja hieman sen jälkeen tuli vuotoa ja testasin pari negaa.

Olin jo varma, että kuukautiset on kunnolla alkaneet, kun tuli kunnolla vuotoa ja jopa hyytymiä..mutta mutta sitten koko vuoto loppui kuin seinään ja tänään uskalsin testata, kun on vatsa ollut tosi turvoksissa ja rintoja jomottaa. CB:n digitaalisella testillä viikkoja 1-2. On tämä ihana tunne olla raskaana!!

Esikoisesta plussasin päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja häntä yritimme saada alulle melkein kaksi vuotta. Tämän toisen yritystä tuli nyt 7kk ja toivotaan, että kestää mukana sinne huhtikuulle.

Olen siis 26v ja perheeseen kuuluu aviomies 35v ja tytär 1v 5kk. Etelä-Karjalassa asustellaan ja synnärinä E-KKS.

Olen ihan täpinöissäni ja mieskin halaili monta kertaa ennen kuin lähti töihin. Tätä on niin odotettu! :) Odotan vain alkavaa pahoinvointia, joka edellisellä kerralla alkoi rv 6. Eli ensi viikolla olisi sitten odotettavissa ja juuri sopivasti, kun palaan lomalta töihin..pöh! Viime kerralla voin pahoin koko raskausajan ja oksensin viimeisen kerran synnytyksen jälkeen. Toivottavasti nyt olisi helpompaa.

Dolores Haze, 26, E-KKS, toinen lapsi
 
Huomenta! Tänne on niin outo tulla! :) Örgh,ihan kamala ällötys! :x Joku yskän poikanenkin vielä kesäflunssasta jäljellä,niin melkein pala lentää kun yskii. Kahvi ällöttää,mut silti sitä juon, :/ :x Rinnat on tosi kipeet,mutta öisin ei sitä huomaa,ihan kun ne kipeytys kun nousee pysty-asentoon? Tänään varmaan tulee r-testejä lisää,mutta en taida tarvita niitä. Pitää äkkiä myydä ne,ettei sorru testailemaan. Toisaalta tekis kyllä mieli testata,että onko viivat yhtään vahvistunu,kun niin hailuja olivat. Mutta kai digi on ihan luotettava,mutta eihän se kerro jos hormonit onki laskusuunnassa...Äh,nyt ei saa tämmösiä miettiä!

Ihanaa päivän jatkoa!!
 
Tervetuloa taas uusille minunkin puolestani :D

Mulla on kanssa töissä nyt semmoinen tilanne että olen raskaassa fyysisessä työssä. Normaalisti siis istun koneen ääressä toimistossa mutta nyt tällä hetkellä tuuraan kesälomia. Mun on varmaan pakko kertoa työparille raskaudesta sillä EN TODELLAKAAN ala nyt yksin mitään 50 kg painoisia nostelemaan. Toisaalta teen muutenkin nykyään tuntitöitä, eli jos tuntuu etten jaksa niin en mene sitten töihin.

Mulla on jotenkin semmoinen karmaiseva tunne, että jotain on pielessä. En tiedä onko se jotain turhaa pelkoa aiemmista kokemuksista vai mitä se on... Mutta luulen että sama on mielessä monella muullakin testisuunnitelmista päätellen :whistle: Neuvolan varasin ja joku päivä pitäisi soitella aikaa sinne varhaisultraan. Vielä kun osaisi päättää minne sitä menisi...
 
En oo vieläkään saanut aikaseks soittaa neuvolaan... Jospa huomenna...

Mä olen ollut neljä vuotta lasten kanssa kotona. Keväällä hain amk:hon ja pääsin. :eek: Kahden viikon päästä alkais koulu... Ei siis ehkä otollisin aika olla raskaana, mutta näillä mennään. :D Onneksi eka vuosi taitaa olla likipitäen kokonaan teoriaa ja pänttäämistä, ei siis raskaita harjottelujaksoja (oiskohan kevätpuolella eka harjottelu, saa nähdä ehdinkö sitä suorittaa). Vaikka rankkaa se on opiskelukin, mitähän tästä tulee. Toivottavasti raskausaika sujuis ongelmitta ja vaivoitta, jotta saisin opiskelut hyvään vauhtiin.

Mulla on mahassa vähän väliä järkyttävää pistelyä, venymistä ja vihlomista. Pari kertaa olen jo säikähtänyt, että menee kesken. Toivotaan, että elimistö se siellä vaan valmistautuu kohdun kasvuun.
 
Moikka!

Takana tosi stressaava päivä töissä. Täytyy kokoajan muistuttaa itselle, ettei lähde mukaan enää mihinkään henkilökunta konflikteihin, huoh |O Ja silti huomaa olevan keskellä niitä, pyh!

Varasin just varhaisajan ultran 24.8. Jännää!!!

Mulla on ehkä rinnat vähän suurentuneet, mut muuten en tiiä... ei ällötä, ei hajut tunnu miltään, nenä ei oo enää tukossa, ikenet ei vuoda. Kyllähän tää oireettomuus ihmetyttää, mut katotaan sit viikon päästä, nythän on vielä aikaista. Välillä iskee epätoivo, et onkohan täs ees raskaana.... Useamman testin voimin todistettu, et alku ainakin meni hyvin :flower:

Tsemppiä teille muille epäilijöille :hug:

muoks. Soap :hug:
 
Heippa taasen..
kyllä mä nyt taidan heittää sen kirveen kaivoon jo.
Elikkä, mulla tuli aiemmin se selkee vaikkakin vähän haalee plussa testiin ja sen jälkeen oon viivanpaikkaillu, negaillu ja saanu pari oikeesti tosi kummallistakin testiä jotka ei toimineet.
No kuitenkin..
vielä ei oo menkat alkaneet, mutta eiköhän nekin sitten kerkii perästäpäin tulla?


Tsemppiä teille muille :heart:
 
Tulenpa minäkin tänne pyörähtelemään!
KM:20.toukokuuta alkoi vuotamaan,olin silloin rv5 ja lauantaina sain sitten lääkkeellisen tyhjennyksen..kamalin kokemus mitä ikinä koskaan kuunaan olen kokenut!
Ovistikkuja ja poppakonsteja käytettiin ja aloitin raskaustestien kanssa pelaamisen lauantaina..Pregcheckillä haaleaa viivaa joka päivä,ja sunnuntaina tein sitten ClearBlue+ ja siihen tuli ihan selkeä plussa.Tänä aamuna sain myös saman tuloksen.
Eilen soitin jo neukkariin ja sanoin että pelottaa niin että puntit tutisee,ja että en edes tiennyt sen KM:n jättäneen näin suurta pelkoa..neuvola on siis 17.8
Viikkoja on jotakuinkin 4+3

Mahaa juilinut eilisestä saakka..ei niinkään ehkä satu,mutta ei tunnu kyllä menkoiltakaan,kipristelee tai jotain muuta vastaavaa.Vaihdellen munsarjasta toiseen ja kohdun alueella..en tiedä yhtään että onko tämä normaalia ja pelkäänkö ihan turhaan.
Aikaisempaan ultraan haluan mennä,että näkee onko kaikki hyvin ja onko siellä eloa.Täytyis vaan varata aika.Etova olo aina toisinaan ja tisulit välillä vaivaa,välillä on nännit kipeät ja välillä tisujen sivut,välillä ei mitään!
Tuntuu kuin olis painetta kohdussa???Luulosairas olen minä..kielsin raskauden niin pitkään kunnes CB testi näytti plussaa,muut olivat varmoja raskaudesta mutta minä en usko sitä ennen kun pääsen ultraan.

Pelottaa vaikka pitäis olla onnellinen ja iloinen...hämmentävää :|

Mutta listaan voi lisätä OmaKääryle(aka Kaalikääryle)+23v+NKL+esikoinen..laskettuaika huhtikuun alussa jos kaikki menee hyvin!
 
Tervetuloa uudet!

Talitintti: Mullakaan ei ole muita oireita kuin uudet, erilaiset nännit. Ei huonoa oloa, mitään infernaalista väsymystä, raivareita, outoja makuja eikä hajuja. Onkohan se hyvä vai huono asia..
Jokainen päivä ilman pahoinvointia on tietysti ihan kiva kun on saatava niin paljon aikaan.

Olo oli hyvä kunnes erehdyin lukemaan jotakin kaameaa seikkaperäistä sivua kohdunulkoisesta raskaudesta, sitten pitikin mennä maate kun pää meni ihan pimeäks.

Lääkärikirjojen lukeminen, nettiohjeista puhumattakaan, on hengenvaarallista hommaa, tiedetään.

Sain neuvola-ajan kahdeksannen viikon lopulle.
Nyt pohdin varhaisultran tarpeellisuutta.

En pääse oikein selvyyteen tuosta kahvinjuontiohjeistuksesta. Entä mitä teetä sai juoda? Miten paljon? Kahvia juon nykyisin vain pienen kupin tai puoli päivässä, ja ainoat oireeni johtuvat tällaisesta radikaalista kofeiinivajauksesta elimistössä. Normaalielämässä kahvikupposeni on nimittäin puolen litran vetoinen ja kuuden kupin espressopannullinen käypä kerta-annos.

Voispa jo kertoa jollekin! Pelkään että kohta tieto karkaa minusta maailmalle. Miten te kestätte kertomatta?

Ginger + honey 5+3
 
dada :hug:

OmaKääryle sun ajatukset ja tuntemukset käy hyvin yksiin omieni kanssa. Epävarmuus vaivaa ja vatsassa kuvailemasi kaltaista juilintaa.

Ginger mäkin erehdyin eilen illalla lukemaan kokemuksia kohdunulkoisesta raskaudesta ja olin heti ihan varma että nyt on mullakin sellainen kyseessä, kun välillä on vihlonut tuolta sivultakin. Tulin sit siihen tulokseen et siellä täytyy olla kaksoset tulossa kun nipistelee molemmin puolin... :D Pääasiassa juilii tuossa keskellä ja se näyttäis muiden kertomusten perusteella olevan ihan tavallista. :)

Mä oon kertonut kolmelle hyvälle ystävälle, muut saa odotella tietoa vähän pitempään, kunhan pääsee 12vkon yli kunnialla niin sit vasta saa vanhemmat tietää ja sisarukset. Ja mielestäni ihan hyvä että olen jo jollekin kertonutkin, jos sattuu käymään jotain niin on sitten joku jolle purkaa tuntojaan asiasta... :eek:

Varailin ajan neuvolaan tänään. Silloin viikkoja 9+2. Ihan hyvä että varasin jo nyt, sillä tuntui olevan vähän aikoja jäljellä enää, edeltävä viikko oli ihan täynnä.
 
Jee!
Mäkin pääsen tänne teidän joukkoon :) Tein sunnuntaina ekan plussatestin ja tänää vielä digillä varmistin nii siihe tuli raskaana 2-3 ja se passais oikein hyvin ku tänää ois 5+0 menkoista laskettuna (ovis todennäkösesti pari päivää myöhemmin oikeesti) Jos sitä soittas vaikka neuvola-ajan tänää <3

Eli LA ois 6.4. ja mun rivi ois HappyFeet, 25, TAYS, esikoinen

Elämä on ihanaa :D

HappyFeet & JeMi 5+0

 
Huomenta! HappyFeet ja Omakääryle tervetuloa ja onnea kovasti! :)

Tääl ois taas aamuäklötys, hieman on helpompi nyt ku pakottaa ittensä syömään aamulla ennenku lähtee töihin. Töihin mennessä autolla kyl on sit eria asia :x

Napis ja Elmo 5+0
 
Milas
dada :hug: toivottavasti palaat kuvioihin.
uusille tervertuloa mukaan =)
mä en oo vielä kertonut raskaudesta kenellekkään. Odottelen vielä jonkun aikaa ja kerron sitten luottoystävälle. ginger-lemon-honey mulla menee vieläkin kolme motillista kahvia päivässä. En osaa lopettaa ennen kuin tulee se luonnollinen vastenmielisyys siihen. Niin mulle on aikaisemmissa käynyt. Kun iskee raskauspahoinvointi kahvi on eka joka alkaa ällöttää. Mutta vielä ei ällötä.... Muutenkin olo on samanlainen kuin koko viikon ollut. Välillä juilii mahaa, rinnat välillä arat. Alaselkä kipuilee ajoittain. Muuten olo niin kuin aina muutenkin.
Huomenna alkaa työt. siinä se kesäloma hurahti.
 
Uskaltautuisinkohan minäkin tänne kirjottelemaan...
Eli ensimmäisen kerran plussasin viikonloppuna ja nyt on jo pari varmistustestiäkin tehty. :D Neljäs lapsi olisi tulossa, edelliset syntyneet 10/06, 04/08 ja 12/09. Joo, pieniä ovat vielä nämä kolmekin, nuorimmaisella nyt ikää 7,5kk. Kierto venähti vähän pitkäksi, joten lasketusta ajasta en oo ihan varma, ovulaatio ajankohdasta päätellen se olis siinä 10.4. varmistellaan sitä sitten vielä ultrassa. =)

Eli mulle vois ainakin aluksi laittaa LA 10.4. Adrianna , 24 , Satks , neljäs

Nyt vaan niin toivon, että kaikki menis hyvin!!!

Adrianna ja olisko se sitten jotain 4+3 ( todella huimat viikot =) )
 
varovaisesti vilkaisen... :D sain tänään plussan clearbluhun.. :D siks varovasti kattelen ku viikkoja vast 3+2 elikkä ajoissa plussasin... ;) la ois 18.4.
enkä suostu uskoo, ennen ku oon digin tehny..

MILAS mähän sanoin täällä tavataan...
 
Milas
äizikkä vau! Varovaiset onnittelut ja tervetulotoivotukset :D Myös adriannalle tervetuloa.
Pinna kireellä. Sehän mulla unohtui tuosta oirelistasta. Saatan kilahtaa ihan pienimmästäkin...
 
Oi, tännehän tulee uusia mammoja kun sieniä sateella :heart: Tervetulotoivotukset minunkin puolestani :)

dada: :hug: harmin paikka :(

Tarkistakaa jookosta omat tietonne että kaikki on menneet oikein?! äitzikkää en vielä lisännyt kun vasta kurkistelit :D , haluatko listalle? dadan siirsin alemmalle listalle, haluatko kokonaan pois vai annetaanko olla siellä?

Kahvista olitte keskustelleet. Mun on pakko myöntää että juon sitä ihan liikaa. Luotan siihen, että se alkaa etomaan jossain vaiheessa. Pientä kuvotusta havaittavissa, jospa se tästä... :D Tänään ajattelin varailla akaa varhaisultraan, saa nähdä minne sen saa.

Milas Ai miten niin pinna kireellä? :saint: Sama vika täälläkin...
 
Taidanpa minäkin jo varovaisesti sinne puolelle siirtyä. Mikäli mukaan mahtuu... :wave:

Eli eilen tein apteekintestillä haamun ja digitestillä raskaana 1-2. Tänä aamuna tein uuden testin ja oli se jo selkeä plussa, ei tarvinnut tihrustella. :D Nyt vaan jotenkin vähän pelko mukana, kun näin helposti tärppäsi..
Olen 23v. meillä on jo ihanat pienet tytöt 03/08 ja 05/09. Tämän peinokaisen laskettuaika olisi noiden laskureiden mukaan sitten 12.4. Ja synnytyssairaalana olisi PKKS.
En vielä olen edes kunnolla tajunnut, että raskaana ollaan. Mutta sitten kun se välillä iskee tajuntaan, niin itku ihan pääsee, eikä ole mitään pientä kyynelehtimistä!
:D Oireita on finnit, kipeät rinnat ja ajoittainen huimaus. Makeaa ei tee mieli yhtään, joka on todella outoa minulle... Kunnon pahaa oloa ei ole onneksi vielä ilmaantunut, ja salaa toivonkin, että jos ei tulisikaan, jos sitten vaikka vaihteeksi pojua odoteltaisiin.. :p On noilta tytöiltä nimittäin ollut ihan kunnon pahoinvointi... Neuvolaan en ole vielä soitellut.

Mutta jospa tämän maailman ihanimman asian pikkuhiljaa kohta tajuasi, ja uskoisi todeksi! :heart: Jemmassa on vielä kaksi testiä, joten eiköhän nekin tässä lähiaikoina pidä pois käyttää... :whistle:

Ihanaa alkuodotusta kaikille, ja jaksamisia niille jotka näillä helteillä joutuvat kamppailemaan pahanolon kanssa!! :hug:

-netta ja (tekonimeä vielä toistaiseksi vailla oleva vaavi ;) ) 4+1 -
 
Niin mullehan voisi lisätä tuonne iäksi 26 (toistaiseksi) ja sairaala ois SEKS.

Mulla on pieniä ällötyksen tunteita välillä ja pientä kipuilua tai kihelmöintiä,mitä liekään niin rinnoissa =),pinnakin on kyllä melko kireellä mutta väsymystä ei oikeestaan ole,päinvastoin tunnen oloni erittäinkin energiseksi...vielä :D

Karoliina83 ja toistaiseksi nimetön 3+6 =)
 
:'(

Pikkuinen päätti hypätä tänään pois kyydistä. Minut voi poistaa listalta.

Aamulla herätessä kaikki tuntui olevan vielä ok, mutta aamupäivällä töissä alkoi mahaa vihloa kovasti. Tuttuun tapaan kun porukkaa on liian vähän töissä, en ehtinyt ollenkaan huilimaan välillä. Ennen puoltapäivää alkoi sitten pikkuinen tulla pois...

Aluksi oli vaikea uskoa siihen että on raskaana... ja nyt sitä, että ei enää olekaan. :'(


An-nie ja Enkeli 5+2
 

Yhteistyössä