Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

Mua on vähän yllättäny kiitollisuuden tunteen voimakkuus. Ja vauvasta on jo nyt tullu tosi rakas. :heart: Lisäänty nämä kiitollisuus, rakkaus ja onni vielä lisää kun sai nähdä että vaavin alku on elossa. Voisin itkeä ilosta. :) :heart:
 
Aspen, toivotaan nyt kuitenkin että kaikki on hyvin! :hug: Eikö neuvolasta voitu laittaa lähetteellä kunnalliseen ultraan?

Mulla on np-ultra huomenna, ja jännitys vain kasvaa. Kerroin eilen siskolleni raskaudesta ja huoleni oireettomuudesta. Helpotti vähän kun sisko kertoi että hänelläkin toinen raskaus oli vähäoireinen. Huominen on koko ajan mielessä, toivottavasti saisin kuitenkin yön nukuttua hyvin...

Cheetah ja Pikkutassu 11+3
 
Aspen :hug: Toivottavasti sielä kaikki kuitenkin olisi hyvin!! Äärettömän paljon jaksuja sinne!!

Täällä oltiin tänään np-ultrassa!! Ja kaikki oli hienosti!! Pieni keikkui iloisesti mukana ja La:si tarkentui 4.4:ttä eli saapi etusivulle muuttaa!! Niskoturvotukset oli ok ja veriseula samoin!! :)

Nyt lupaan vain nauttia menosta... IHANAA!! :heart:
 
Moikka!
En olekaan hetkeen kirjoitellut, jotenkin tää alkuraskaus on vienyt kaikki mehut.
Tänään oli ultra :heart: siellä se pieni möyrysi, kova oli vauhti pienellä. kaikki ok! laskettu aika muuttui, ja olisikin jo 29.3, mutta mielelläni jatkaisin täällä jos sopii?

kaikille paljon onnea ultriin ja pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille:hug: en nyt ehdi/jaksa koko ketjua lukea läpi:ashamed:

Manna ja papu 12+1
 
Cheetah, soittelen neivolaan tänään ja pyydän sen lähetteen. Olisihan tämä nyt hyvä selvittää piakkoin.
Mieli on vähän maassa, kun sitä nyt tyhmänä asennoitui siihen vauva-ajatukseen ihan täysin.

Mutta eiköhän se tästä, jotenkinpäin....
 
voimia aspenille!! :hug: toivottavasti saisit pian selvyyden asioihin, koska mikään ei oo niin kauheeta ku epätietosuus.. :(

mulla tuli ultra-aika eilen ja se olis sitte 1.10, elikkä reilu pari viikkoo viel syödään kynsiä ja mietitään onko tää nyt totta?? : / sitä odotellessa, mut toisaalta mä kyllä päivittäin kuuntelen istukan sykettä, ja luulis et kaikki on ok (kahdessa edellisessä raskaudessa ollu etuistukka, ja niin ilmeisesti nytkin) :) mä on alkanu väsyttää ihan älyttömästi, ja närästää vähän väliä.. :( ja sit vähän väliä kauhee nälkä, ja sit saattaa tullakkin stoppi syömiselle ihan puskista.. tosi sama on ollu aikasemmissakin raskauksissa.. on hivenen rasittavaa, ku on "kauhee nälkä"; ja muutaman suu palan jälkeen täys.. :/

 
Aspen, halit täältä :hug: itse tuulimunan kokeneena ymmärrän hyvin tunteen! Paljon tsemppiä!

Manna K, toki tänne vaan jutustelemaan jatkossakin :)

Tänään oli itsellä lääkärikäynti ja ultraus, ja onneksi kaikki oli hyvin!! On kyllä NIIN helpottunut olo! Pelkäsin vaikka mitä, ja lääkäri, vanhempi naishenkilö, oli vielä sen sorttinen ettei huumorintaju ollut hänelle ominaisin luonteenpiirre, totisena teki vain työnsä..mutta pääasia että kaikki oli hienosti! Pelottaa koko ajan että sattuu jotain..päivä kerrallaan vaan mukana mentävä ja otettava vastaan mitä eteen tulee.
Mies oli mukana ja olipa yhtä hymyä kun lääkäri näytti masuasukin ruudulta ja sanoi että syke on selkeä, saatiin vielä kuunnellakin sykettä, kuului tosi selvästi, aivan kertakaikkisen ihana ääni :heart:
Alunperin viikkoja piti olla nyt 8+6 tai 9+0, mutta hieman vähemmän oli nyt eli 8+4. Kuitenkin sitä luokkaa suunnilleen mitä pitikin. Laskettu aika on tuon ultran mukaan nyt 24.4. Ihanaa! Tästä on hyvä jatkaa :)

Pahoinvointi vaivaa vahvasti koko ajan, nytkin heti aamusta asti ollut etova olo ja aamusta heti herätessä oksentelin tyhjää mahaa..illat meinaa olla pahimpia. Mutta jospa se tästä muutaman viikon sisään viimeistään alkaisi toivon mukaan hellittää :)

Nyt kaupungille ostosreissulle, toivottavasti olo antaa sen verran myöten ettei tarvitse alkaa oksentelemaan..ja vanhempien luona jos kävisi kyläilemässä. On mahtava ilma ulkosalla ainakin täällä Kainuussa päin, aurinko sen kun paistaa :cool:
 
Höh, kun meillä on ultra vasta 13.10. Siihen on niiiiin pitkä! Toki se johtuu siitä kun täällä pyritään tekemään tuo np-ultra mahdollisimman myöhään ja mä oon edellisellä viikolla tiistaista lauantaihin Helsingissä messuilla töissä. Pöh, kuitenkin. No onneksi on niin paljon kaikkea ennen tuota että ei varmaan ehdi murehtia eikä odottaa pahemmin.

Väsymys jatkuu ja etova olo. Turvotus vain pahenee, massu on kuin taikinapussi. Mihin ihmeeseen mä tungen sen messuilla? Kaikki istuvat ja siistit vaatteet (jakkupuvut erityisesti) ellottaa. Olisi ihana möyrytä vain collareissa ja isoissa löysissä paidoissa ät thö moument. Vaan tuskin messuilla onnaa.

Voimia Aspen! :hug:
 
Mullakin ultra vasta 15.10. Sopivasti esikoisen synttärinä. Neuvola ens ke. Väsymys tuntuu vähän hellittäneen eikä kuvotakkaan koko ajan. Nälkä on vähän välii kuten äizikällä mut ei tee mitään kuitenkaan mieli. Hedelmiä tekis mieli mut hauskaa on se et oon syöny monia hedelmiä viimeks alle koulu iässä kun oon kaikille allerginen. Persikkaa tekis mieli... Pattitilanne siis :LOL: Töissä ei kyllä kiinnostais olla yhtään!
 
Pitkästä aikaa täällä! En tahdo päästä tänne sivuille lainkaan nyt tän uudistuksen myötä.

En ehtinyt kuin pintapuolisesti silmäillä kirjoituksianne, kun pitää lähteä poikaa hakemaan kerhosta. Monilla oli ultra takana ja hyviä uutisia:flower: Ja myös epätietoisuutta:hug:.

Itsellä on nt-ultra 30.9. ja sitä ennen 28.9. on eka lääkärineuvola. Sitä odotellessa. Muuten olo on jo ihan jees, pahoinvointi oin loppunut ja tilalle on tullut jatkuva NÄLKÄ! Yölläkin pitää nousta syömään vaikka jugurtti. Tällästä ei ookkaan vielä ennen ollut. Ootteko muuten ajatelleet, että isolla todennäköisyydellä meidänkin ketjusta löytyy tuplien odottajia ;) Jännää!

Mutta nyt äkkiä neitiä pukemaan ja hakemaan junnu kerhosta!

J-t ja Möttönen 9+4
 
Ultra takana, ja huonoja uutisia. Sykettä ei näkynyt ja sikiö vastasi kooltaan 6+1 viikkoja. Nyt siis pitäisi olla jo 11+4... Tein siis ensimmäisen plussatestin jo 7.8, eli pieni koko ei selity epäsäännöllisellä kierrolla ja myöhemmällä hedelmöittymisellä. Viikon päästä uusi aika ja lähes varmasti lääkkeellinen tyhjennys :'( :'( jostain syystä itku pääsi jo menomatkalla sairaalaan, huoli oli niin suuri ja oireettomuus pelotti. Jollain tavalla osasin pelätä tätä etukäteen...
Uusi aika siis viikon päästä torstaina, jolloin on pojan 5v synttärit. kaverisynttäreitä olimme ajatelleet tuolle päivälle, mutta täytyy pitää jo keskiviikkona koska tuskin jaksan torstaina mitään. Sain jo valmiiksi sairaalasta laput missä kerrotaan tosta tyhjennyksestä, voi olla että pitää olla tarkkailtavana 3h ekasta lääkkeestä.
En edes uskalla ajatella sitä vaihtoehtoa, että viikkoja tosiaan olisi noin vähän, ja syke näkyisi ensi kerralla. Eli toivoa ei juurikaan ole :'(
 
Cheetah :hug: voimia sinulle!!!!
Janoschin tarinatuokio totta vieköön meidän porukassa varmasti kaksosten odottajia, toivottavasti se ei ole minä täällä kun kyseessä kuitenkin hormooni raskaus... : /

Monet puhuu oireettomuudesta ja minulla ollut samaa. Pariin viikkoon ei ole ollut mahan vääntämistä (paitsi toissapäivänä ja tänään vähän). Ainoastaan rinnat ovat todella kipeät ja turvonneet. Mietin milloin olisi viisasta lähtä ostamaan uusia liivejä, milloin kasvu tässä kohtaa loppuu? Tietysti kun maito nousee niin sitten kasvaa taas...
Kuinka monella näkyy jo maha? Itse olen nyt 10+1 ja minun vatsa selkeästi pömpöttää. Kaikki paidat ovat liian kireitä, jotta saisi peittoon mahan. En halua vielä töissä kertoa, niin on aika pulassa mitä sitä aamulla päällensä pukee. Pitää kuitenkin töissä olla siisteissä vaatteissa, ei ylisuurissa t-paidoissa. :)
 
Cheetah :hug: jaksamista sinulle, tuli aivan itsellekkin kyyneleet silmiin.. surettaa puolestasi :'(
pitää vain vielä yrittää toivoa parasta.

Aspen jaksamista sinullekkin :hug:

ja tervetuloa uudelle masulle, nimimerkkiä en nyt muista :flower:

omaa napaa taas vaihteeksi..
tiistaina olin labrassa sokerirasituksessa, samalla otettiin seulat sekä spr:än veriryhmän määritys, lisäksi vein ensimmäisen pissanäytteen. en kyllä ymmärrä, mitä tuolla veriryhmän määrityksellä tehdään, kun tiedetään jo, että olen AB- ja hyvin mahdollisesti immunisaatio-äiti.. no, jospa tarkistetaan, että en huijaa :D
labrassa vierähti melkein 3 tuntia, ajat myöhässä laitteitten toimimattomuuden takia, vaikka ensimmäisenä pääsinkin rasituksen takia.. kauhean määrän verta ottivat: 11 putkellista!! ajattelin jo, että eikö nyt tosiaan vähempi piisaa? :D
sokerirasituksen tulokset sain heti iltapäivällä, ei rajojen ylittäviä arvoja.. onneksi!
neuvolasta kyselin verikokeiden vasta-ainetuloksia, jotka tietenkään eivät olleet tulleet.. :kieh: ja meillä siis tilanne se, että neuvolatäti jäi äippälomalle, joten naapurikunnasta täti tulee KERRAN viikosta tänne päivysteleen.. tulokset kysyttävissä ensi tiistaina, perhana!!

tänään tuli postissa np-ultran aika, se on perjantaina 24.09 klo 09.10. eli reilun viikon joutuu odotteleen. vähän jännittää, näkyykö siellä mitään :| onneks viikon seisoo vaikka päällään, kun nykyään vloputkin vilahtaa ohitte :)

valehtelin jo sikaisesti sokerirasituksestakin, että kävin kontrollissa kakkosen sokereitten tarkkailujen takia.. muistin nimittäin, että jos on raskausaikana joutunut tarkkailemaan sokereita, niin synnytyksestä vuosi, niin pitää tarkistaa tilanne vielä. meni siis tämäkin täydestä, koska kakkonen täyttää kohta vuoden :) en vaan jaksa kertoa tästä salaisuudesta kenellekkään, kun kaikki on vielä niin epävarmaa.. mutta ehkä sitten ultran jälkeen, jos on jotain iloisia uutisia :heart:

jaahas, pitää lähteä hakemaan esikoista mummolasta..

heituska 10+5
 
Cheetah: Voimia ja jaksamista suureen suruusi :hug: :hug: :hug:

Aspen: :hug: Epätietoisuus on kamalaa, voimia!

Onnittelut hyvistä ultra kuuumisista niillle, jotka ovat niitä saaneet :)

ON: NP-ultra takana myös täällä. Sydämen syke normaali, turvotus 0,6 tai 0,7 mm riippuen kuvasta. Saatiin myös mukaan 4D kuva, kyseistä tilannetta monitorista seuratessa muutama kyynelkin vierähti, oli niin koskettavaa. Lapsivesimäärä ok, raajoja löytyi neljä, toinen munuainen, selkäkanavan ja vatsa. Pituus 4,5 cm ja vastasi viikkoja 11+2 eli päivälleen sama kuin LA ja varhaisultran vastaava mitta. Ultra oli heti aamulla aikaseen ja kaveri ei paljoa liikkunu, töniessä sitte heiluttu käsiä ja jalkoja. Sitte niitä huompia uutisia, oon töissä lasten parissa ja parvorokko näyttäs tänä syksynä voimistuvan, joten soittelin sitte neuvolaan ja sainkin lähetteen vasta-aineiden tarkistamista varten. Toivotaan, et oon sairastanu sen joskus tietämättäni! Samalla kysyin veriseulojen tulokset eli HIV, kuppa ja hepatiitti neg. veriryhmä AB +. NP-ultran yhteydessä otetun seulan tulokset tulee parin viikon sisällä ja soittelevat jos niissä jotain ilmenee. Tässä tärkeimmät ja ne vähäiset oireet mitä on ollu on kyllä loppuneet lähes kokonaan, mut niinhän usein käy toisella kolmanneksella. Mukavia syyspäiviä kaikille!!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Aspen :hug: Toivotaan että olisivaan hedelmöittynyt myöhemmin, pidän täällä peukkuja ja varpaita pystyssä.

Cheetah
:hug: Voi ei :'( Ei ole sanoja... Itse saman läpikäyneenä voin vaan kuvitella sun olotilan... Juuri siitä syystä kävin yksityisellä varhaisultrassa.

Talitintti, Sinnlos, lysti ja Manna K ainakin (ja muutkin np-ultrassa käyneet jos jonkun unohdin) : onnea hyvistä ultrakuulmisista. Se on vaan ihan käsittämätön tunne nähdä se pieni siellä :heart:

Siffis: Masu alkaa näkymään juu täälläkin, nyt taitaa olla 11+5.

(.) Niin, siellä ultrassa muuten tiistaina selvisi sekin, että mulla on eteenpäin kallistunut kohtu. Olin vähän että WHAT, kun aiemmin on ollut hyvin vahvasti taaksepäin kallellaan. Se on sitten esikon jälkeen muuttanut asentoaan :whistle: Niin ja istukka on nyt etuseinässä. Lääkärissä kävin eilen ja sai jopa sillä vanhalla rakkineella sydänäänet kuulumaan :heart: Oli hauska tilanne kun tulin ulos lääkäristä, niin vanha ystäväni istui odotushuoneessa :D Sillä on sitten L.A vajaata viikkoa aiemmin. Ja nyt uskalsin paljastaa esikoisen kummille odotuksesta niin hän puolestaan paljasti että heille on tulossa esikoinen pari viikkoa meidän jälkeen :D Olen niin onnellinen molempien puolesta :heart: Tuntuu vähän inhottavalta hehkuttaa täällä onneaan kun toiset on saaneet huonompia uutisia :ashamed:

Jaksuja ja hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille :heart:

-snowball ja tyyppi 11+5 (kai?)
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja peukutuksista!

Ja Cheetah...toivoisin, että sullakin olisi vain se myöhäisempi hedelmöittymisajankohta....:hug:

Mutta itse olen hyvin skeptinen, että mitään elollista minulla masussa olisi. Kyselin tänään sitä lähetettä neuvolan kautta, täti sanoi että kun en vuoda edelleenkään siihen ei ole mitään syytä. Harmittaa vain, että se lomamatkakin kahden viikon päästä on ihan käsillä, jos/kun kohdussa ei mitään ole, olisihan se hyvä tyhjennellä piakkoin...miksi ihmeessä tätäkin pitää vetkuttaa ja odottaa vain että tuleeko ulos nyt vai kohta? Siis tuossa lomamatkassa on pointtina kuumat, kosteat ja vieraat olosuhteet, kurja jos siellä alkaa vuotamaan ja komplikaatioita mitä lie...JOS se kerran siis nyt on jo todettu tai todettavissa että kyseessä on tuulimuna. Vai siksikö odotellaan jos sinne jotain alkaa kehittymäänkin?

Sain yhdelle yksityiselle jonkun peruutusajan maanantaille, joten kai siellä jotain selviää. 115€ maksaa ja kelalta ei saa kuulemma mitään, koska tähän käyntiin ei ole mitään syytä nyt.

Cheetah, olet mielessä erityisesti:hug:

Kaikille muilla hyviä vointeja ja pullistuvia masuja:heart:
 
Moi pitkästä aikaa!

Ensiksi voimia surun tai huolen kohdanneille :flower:

Niin tuo aika vaan menee, että ekoilla on ollut jo np-ultra. Mulla se on 6.10. Eka neuvola takana ja ensi viikolla on sitten neuvolalääkäri. Mukavasti nyt parin viikon välein aina joku aika.

Mukava kuulla, että muillakin alkaa jo maha näkymään. Mulla ainakin on sellainen turvotusmaha, jota alkaa olee vaikee piilottaa.

Nyt tuntuu, et pahin pahoinvointi ja väsymys olis takana. No uutena vaivana tullut närästys.... mietin vaan, että koskahan alkaa se kukoistuskausi ettei olis mitään vaivaa;)

Hyviä vointeja kaikille ja tietty myös toivotaan jatkossa paljon hyviä ultra kuulumisia!
 
Voimia kaikille surun kohdanneille :hug:

Täällä ei mitään uutta paitsi että täytyy alottaa taas kilpirauhas lääkitys :/

np-ultraan 2 viikkoa ja ressaa ihan mielettömästi että siel ei olisi enää elossa ketään.. Sydänääniä en ainakaan vielä ole saanut kuulumaan.

Yaden ja itu 9+2
 
Cheetah :hug::hug::hug: tähän ei löydy sanoja :'(
Ja Aspen kovasti voimia myös sinulle :hug::hug:

Itsellä np-aika olisi ti 28.9. eli vajaat pari viikkoa vielä. Viikkoja pitäisi olla silloin 12+3. Nyt sitä odotellessa....

Adrianna ja kirppu 10+6
 
Heippa kaikille!
En ole nyt pysynyt mukana tässä ketjussa, mutta koitetaan nyt uudestaan :)

Ensin lämpimät halaukset kaikille pienen menettäille, huono mieli tuli uutisia lukiessa :(

Meillä oli ensimmäinen ultra jo tossa pari viikkoa sitten, jolloin piti olla viikot 8+4, mutta sitten ne tippuikin kahdella viikolla, eli 6+4. La siirtyi siis 22.4. Syke näkyi ja ultraaja sanoi, että ihan normaali alkuraskaus. Tässä muutama päivä sitten aloin miettimään, että hurjan aikasin olen plussatestin tehnyt, koska viikkoja silloin ollut vasta 2+6!! Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että niin aikasin olisi näkynyt.. Voikohan noi viikot vielä tuosta muuttua?
Seuraava neuvola olis ens viikolla sitten..

Pippuri ja Tiuku 9+0
 

Yhteistyössä