Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Mun täytyy vielä tulla tänne päivittelemään tätä mun mahaa. Mullakin siis normaali paino heilunu siellä normaalin ylärajojen tuntumassa painoindeksin mukaan ja nyt kun tulin suihkusta niin maha on selkeästi esillä, eikä näytä miltään läski mahalta, vaan ihan raskausmasulta. Lähtee kevyesti nousemaan tuolta rintojen alta ja korkein kohta hiukan navan alapuolella. Mitähän ne neuvolassa meinaa... voiko oikeesti jo kuudennella viikolla olla näin selkeesti vauvamasu esillä? Vai onko sit syynä joku muu, raskaus pidemmällä tai kaksoset... Antaispa ne neuvolasta lähetteen varhaisultraan :)

Joku kyseli aiemmin noista mieliteoista ja inhokeista. Mä tänään totesin että kaikki salaatit tai kylmät ruuat missä on kermaa/kermaviiliä/majoneesia maistuu. Ja toisaalta taas makeeta en pysty kuvittelevanikaan syömään. Karkki on ainoa, mikä menee makeesta alas, mutta jos sitä ei oo tarjolla niin sitäkään ei tee mieli. Viikonloppuna olin siellä sukutapaamisessa ja oli tarjolla sellaista silliä, missä oli kermaa ja sipulia ja omenaa. Sitä söin kai 2-3 kertaa, vaikka muuta ruokaa vain kerran. Yleensä en joulunakaan syö tämän tyyppistä silliä ollenkaan :D

Viuwolf: Tää netti on kyllä sellaista että kannattaa hyvin tarkkaan suodattaa lukemansa. Moni huolestuu turhaan ja herkimmät saa itsensä ihan vainoharhaiseksi kun saa vääränlaista informaatiota liikaa. Mullakin mies sanoi kun kerroin kirjoittelevani tänne, että älä sitten usko kaikkea, mitä siellä kirjoitetaan :) Toki mullakin tuli tuo että haluisin varhaisultraan, jotta näkisi että kaikki on hyvin, kun täältä lukee kaikista mahdollisuuksista mitä voi mennä vikaan. Äitini sitten totesi että miksi sä tuollaisista huolehdit, eihän sulla ollut tytönkään raskaudessa mitään ongelmia ja tyttö on ihan terve.
 
Mä kans yritän aina etsiä näitä oireita...välistä tulee mahatuntemuksia, juilii tai jomottaa. Sitten saattaa mennä puoli vrk:tta ettei mitään.
2h välein pitää syödä...tuntuu että on nälkä vähän väliä. Nännit on puristuarat, ja vähän turvonneet/kiinteemmät :D maha ei mielestäni näytä miltään vielä....et ei kukaan ainakaan voi epäillä et oisin raskaana.
 
Tänään on ällötys ja etova olo löytänyt mut. En muistanut, että näin paljon voi ällöttää. Ei ole tainnut viime raskauksissa etoa näin paljon. Ekassa muistan, että oli enempi pahoinvointia. Oksentaa ei sentään tarvii. Se siitä oireettomuudesta siis. :D

Mulla on paino noussut jo 2kg vaikka en ole yhtään lisännyt syömisiä. Näin mulle on aikasemminkin käynyt. Kerään kaiken painon heti alussa ja lopussa ei paino enää juurikaan nouse. Maha on tosi pömppö. Onneksi toi paino on silti vielä vähemmän, kun ennen edellistä raskautta. sain nimittäin raskauskilot karistettua keväällä korkojen kera. Nyt annan ihan rauhassa tulla niiden kilojen, jotka tulee. Ehtii ne sit taas karistamaan.

Viikon päästä on eka neuvola. Odotan sitä, kun kuuta nousevaa. Siellä selvinnee, milloin pääsen np-ultraan, kun viikot on hiukan epäselvät.

Tosiaan nää keskustelupalstat on tosi hyvä vertaistuen lähde, mutta aiheuttaahan tää sellasta pientä joukkohysteriaa välillä. Täällä jaetaan niin paljon tietoja ja tuntemuksia ja sitten niitä verrataan omiin. Ei ihme, että tulee epävarma olo. Hyvin suodattaen siis kannattaa lukea. Ja kaikki odottajat vaan ei ole samanlaisia. Ei voi siis oikein verrata (esim. niitä oireita tai oireettomuutta).
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille, lista alkaa pullistella! :D

Oireettomuudesta Mä olen itseasiassa vähän huolissani, nimittäin multa on tissikipu ja etova olo hävinneet melkein kokonaan. Väsyttää kyllä vähän enemmän kuin normaalisti, mutta ei enää niin paljon kuin viime viikolla. Koko ajan kyllä tekisi mieli syödä jotain ja tulee kyl vähän paha olo, jos ei heti saa jotain suuhunsa. Mutta silti! :( Ehkä mä oon vähän hysteerinen kans näiden oireiden tai oireettomuuksien kans ja tietysti oireet vaihtelee raskauden aikana.

Mielihaluista Tekee mieli koko ajan jotain roskaruokaa :D Mies on ihan helisemässä, kun jatkuvasti haluan vaan pitsaa, pastaa, hampurilaisia, kebabia yms. Myös jätskiä ja karkkia menee kiitettäviä määriä :rolleyes: Inhokki on myös löytynyt, niinkuin edellisessäkin raskaudessa, en voi sietää suolakurkkuja! Mies teki ruuaksi kastiketta, johon laittoi pikkelsiä ja mä meinasin oksentaa, kun maistoin
 
Naneni ja muut oireettomat panikoijat: Mä kuulun myös teidän kerhoon. Oikeesti mulla ei oo mitään oireita. Ahistaa. Oon ruvennut miettimään että olisko tää raskaus paljon aikasemmassa vaiheessa kuin luulen. Mulla oli nimittäin viikko oletetusta oviksesta sellasia pistäviä kipuja alavatsalla, ihan kuin oviskipuja. Ajattelin että ne olis ollu kiinnittymiskipuja, mutta nyt alkaa epäilyttää. Jos tää raskaus on oikeesti viikkoa aikasemmassa vaiheessa, niin en yhtään ihmettele ettei oo oireita. Pitää odottaa vielä viikko että pääsee ultraan.

viuwolf: Kyllä mä luulen että oireettomuus voi olla perinnöllistäkin. Mulla vaan oli viime raskaudessa jo tosi vahvat oireet tässä vaiheessa ja nyt ei mitään :( Mun äitin raskaudet on olleet aika oireettomia.

Vauvanvaatteet: Ihanaa päästä hypistelemään pikkupikkuvaatteita. Monesti oon kirppiksellä törmännyt ihaniin pieniin vaatteisiin, mutta eihän niitä oo viittinyt ostaa varastoon pölyttymään.

Mieliteot: Mä himoitsen makeita herkkuja. Oikeesti eilenkin illalla olin ihan hätää kärsimässä kun meillä ei ollut mitään naposteltavaa. Onneks oon niin väsynyt, että ei jaksa lähteä kauppaankaan, niin pysyy vähän kurissa toi herkkujen syönti :D
 
Huomenta!!

Täällä aamu aloitettu taas pöntön halaamisella. Eipä oo sitäkään rarvinut muutamaan päivään tehdäkkään.. Muuten alkaa olot kyllä pikkuhiljaa helpottaa. Kyllä siis vieläkin välillä etoo, mutta ei ihan niin jatkuvasti kun vielä viikko sitten.

Huomenna olikin sitten eka neuvola. toisaalta turhauttavaa mennä taas kuuntelemaan samat liirumlaarumit syömisistä yms. (tämä nyt kuitenkin on jo kolmas, niin tuttua juttua sinänsä), mutta kaippa tää jotenkin konkretisoituu kun saa neuvolakortin ja muut..

Mua himottas arskan kinuskidonitsit ihan hulluna!!! :p Harmi vaan että meillä ei tässä lähellä ole yhtään Arnoldsia :( Inhokki on ehdottomasti sipsit:x ei tee mieli niin pätkääkään ja salatti on myös jostain syystä alkanut tökkimään. Se on kyllä todella outoa, kun yleensä rakastan raikkaita salaatteja..

Mammahousuja yritin eilen kurkkia huutonetistä.. ennen ultraa en uskalla kauheesti niihin rahaa pistää, niin ajattelin ainakin nyt yhdet yrittää ostaa sieltä..

-Nelly ja salarakas 9+1-
 
Huomenia! Täälläkin alkanut jo maha turvota, yhdet housut jätin jo pois käytöstä, sillä autoillessa vyötärö painoi todella kipeästi juuri kohdun kohdalle. Ajelin eilenkin kotiin sitten napit ja vetoketju auki, onneksi poliisit eivät pysäyttäneet, olisivat voineet hieman ihmetellä... :D Onneksi tulee syksy ja voi taas alkaa käyttää isoja villapaitoja ym. jotka peittävät myös hienosti tuon alkavan kummun! (En halua vielä kaikkien työtovereideni tai sukulaisteni tietävän raskaudesta).

Mieliteoista olen huomannut (tai vain kuvitellut), että alkavat taas palaamaan (toista kun nyt odotan). Samalta tuntuisi vaikuttavan kuin ensimmäisenkin kanssa, eli hirveä himo hedelmiin, ykkösinä appelsiini ja vesimeloni! Kaikki raikas maistuu todella hyvältä! Inhokit tuntuvat taas olevan kahvi ja sipsit. Yleensäkin kaikki raskas ja rasvainen ei maistu enää yhtä hyvältä kuin ennen :$ Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen himoihini ja inhokkeihini, painoa kun mulle kertyy jo pelkän munkin haistamisesta.... Saa nähdä, miihin nämä lopulta kehittyvät!

Sipulisankari & Narsku 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Oireista... mulla on ihan sika huono olo koko ajan. Ei auta ulkoilu, liikkuminen, syöminen, juominen, Sea Band-rannekkeet... Että jos joku haluaa oireita, multa saa. Alkaa kohta jaksaminen loppua tähän koko ajan vellovaan pahaan oloon ja oksenteluun.

Mieliteoista... yhtään mitään ei tee mieli. Pakottaen saan itseni syömään. Huonoiten menee alas lämpimät ruuat, parhaiten kylmät, jätski, jogurtti jne. Juominenkin on tosi vaikeeta. Maito menee parhaiten. Yleensä en juuri maitoa juo.

Päivitysasiaa, mun nimi Leenuliinukka on nyt kahteen kertaan tuolla listassa la 10.4. Toisen vois ehkä poistaa. sen, josta puuttuu ikä ja mones lapsi kyseessä.
 
Hei voisin samantien tehdä pienen kyselyn: Kuinkamoni olisi halukas että facebookkiin perustettaisiin ryhmä itestä siellä on ainakin helpompi tutustua ihmisiin kun kirjotetaan omalla nimellä ja tapaamisia vois kans järjestää.

En oo kerenny vielä paljon muitten juttuja lukemaan mutta että jos asiasta ollu jo puhetta niin älkää suuttuko. :D
 
Mua kiinnostas tuo fb ryhmä:wave:
Tuli vaan mieleeni, että näkyykö se seinällä tms, että kuuluu sellaiseen? mä kun en ihan vielä tahtois sielä julkistaa tätä salaisuutta...

ai niin ja tervetuloa masu-90!! :)
 
Liinalotta, :hug:

Eufemia, voimia epäselvään tilanteeseen!

Tervetuloa kaikille uusille!

Oireettomuudesta kärsiville pari lohdun sanaa. Se on aivan normaalia.
Esimerkiksi mulla on alkanut selvemmät oireet vasta tällä viikolla, kun viikot lähentelee kahdeksaa. Eli oireitakin vielä ehtii tulla, jos on tullakseen.
Mun oireet ovat olleet siis totaaliset väsymyskohtaukset ja ällötysolot. Juuri nyt on luojan kiitos kaikin puolin aika hyvä olo.

Kävin tänään kunnallisessa varhaisultrassa. Kaikki oli edelleen ok. Koko vastasi viikkoja 8+0 eli kahta päivää isommalta vaikutti kuin yksityisellä. Lekuri tosin sanoi, että mittaaminen on niin hankalaa, että kahden päivän heitot menevät virhemarginaalin piikkiin. Eli kirjaan itselleni kuitenkin nuo ns. vanhat viikot.

Domi+Pikkis 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Eufemia, toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin!:hug: Piinaavaa tuo odottelu :(

Tervetuloa uudet!:wave:

ON: Samanlainen meno jatkuu. On päiviä, että etoo enemmän ja toisinaan vähemmän. Mutta kyllä joka päivä kuvottaa. Oksentaa ei vieläkään ole tarvinnut!
En silti pojastakaan oksentanut kuin ehkä max 5 kertaa. Mutta samanlaista jatkuvaa krapulaoloa tämä on. Maha on täälläkin valtava, että saapa nähdä, koska paljastuu!

Mieliteoista
: Kaikki suolainen ja rasvainen maistuisi. Yritän kyllä vähän hillitä itseäni, ettei ihan mahdottomia kilomääriä tulisi:whistle:
Makea puolestaan lähinnä kuvottaa. Mikä sinänsä kyllä pelkästään hyvä asia ;)

Itkuherkkyys löytyy. Tosin olen aina ollut tosi herkkä ja synnytyksen jälkeen entistäkin herkempi, mutta kyllä kaikki itkettää!

Mulle tuli niin nostalginen olo(meinas itkettää ;)) kun jonkun pieni on työnimeltään Nappula. Meidän poikakin oli Nappula.

Niin ja täällä poksutaan

Hjannah&Pallero 8+0:heart:
 
Minulla ainakin kiinnostaisi tuo FB:n ryhmä! Sen saa salaiseksi niin, ettei se näy ulkopuolisille mitenkään. Meillä on mun esikoisen ajalta jo FB:ssa ryhmä ja on oikeen toimiva.

Tsemppiä kaikille pahasta olosta kärsiville. Mulla lähinnä etoo, mutta pojasta en oksentanut kertaakaan (toivottavasti en siis tästäkään).

Mulla ei oikein oo vielä mitään himoja ruoan suhteen, kaikki menee alas. Ruokahalu on kyllä melkoisesti kasvanu! Pojasta mulle tuli se 17 kiloa, joten toivottavasti tää pysyis samoissa, tai jopa hieman vähempänä.

Eufemia ja Liinalotta :hug:

Anpellina
 
Voi Eufemia :( Olen kokenut saman joten pystyn kuvittelemaan miten pahalta tuntuu. Osaatko sanoa minkä takia kontrolli on vasta viikon päästä? Itselläni tuulimunaepäilyä seurattiin hcg:n testaamisella kahden päivän välein (arvo ei nouse normaalisti enää tiettyjen viikkojen jälkeen) Itsellä tuulimuna todettiin 6+3. Tsemppiä!

JA tsemppiä myös Liinalotalle!
 
Viimeksi muokattu:
Oireista ja niiden loppumisesta itsellä on nyt 2 viimeistä päivää oireet selkeästi kadonneet (tissikipua ja pientä herkkyyttä lukuunottamatta) ja tänään oli kontrolliultra kunnan puolesta. Viikot 6+5 ja alkion koko 9 mm ja sydän sykki hirveää vauhtia. Eli itsellä oireiden hiipuminen ei ole ollut huono merkki. =)

Itkuherkkyydestä, kuvittelin että olin rauhoittunut näiden itkujen kanssa, mutta mulla tulee aina vedet silmiin kun luen tämän meidän ketjun ensimmäisen sivun kuvan alapuolella olevan runon joka päättyy "meillä odotetaan vauvaa", viimeksi oli kyyneleet silmissä hetki sitten :heart:
 
Halaus ja muut tuulimuna-epäilijät, miten olette noihin kontrolleihin päässeet tai miten tuulimunaa on alettu epäillä (jos muuten kuin varhaisultrassa)?

En noudata siis terveydenhoitajani ohjetta ja pysy poissa palstoilta, täällä siis edelleen panikoin... Mutta pientä helpotusta antoi, että jostain ketjusta luin, että eräässä neuvolassa edellisestä tuulimunasta oli kulunut kaksi vuotta.. Eli valitettavasti niitä tapahtuu, mutta ei siis ole yleistä kuitenkaan...


:hug: Eufemia, toivottavasti kaikki kääntyy sielläkin parhain päin :)


Vauvan vaatteista Kaikesta vainoharhaisuudestani oireettomuutta kohtaan, olen jo ilmoittatunut ensimmäisille lastenvaatekutsuille. Tarkotuksenani löytää söpösiä unisex-vaatteita :heart: Ja rattaatkin tosiaan jo bongattu odottamaan.

Jos siis tällainen ristiriitainen toiminta ja olotila (tunteet vs. toiminta), voi olla raskausoire, niin minulla pitäisi kaikki olla hyvin :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä