Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Eufemialle halaus :hug:

Minun tuulimunaraskauteni vuosi sitten paljastui vasta np-ultrassa. Jälkeenpäin ajatellen tekemäni r-liuskatesti oli aivan liian haalea. Tein kuitenkin digin, mikä näytti 1-2 vkoa. Sen jälkeen en enää pahemmin testaillut, jos olisin kokeillut digillä uudemman kerran, en tiedä olisivatko viikot nousseet enää. Alavatsaa poltteli ajoittain, päänsärkyä oli, muttei varsinaista huonoa oloa. Tippaakaan en vuotanut koko aikana, vaikka usein vuotaa pois n. 8 viikolla. Ja hassuinta kyllä, kohtu ja vatsa kasvoi, mikä osaltaan hämäsi tehokkaasti :(

Itsellä ultra ensi viikolla, ja kyllähän se jännittää, käykö tällä kertaa hyvin vai huonosti. Huonoa oloa on ja päänsärkyä, ekaa kertaa aamulla työnsin sormet kurkkuun ja yökin pöntöllä. Nytkin tuntuu samalta.
 
!!!!!suski90!!!! jos teet ryhmän, niin ennenkuin lisäät mua siihen (laitoin kaveripyynnön) niin tosiaan olis kiva jos ihmiset ei näkis että oon liittyny raskausyhteisöön, eli toivottavasti se on salainen tai nimeltään sellainen ettei sitä tunnista!!

Tulin vaa kiireellä sanomaan ennen pankkiasiointia :D ettei tuu sit yllärinä ku avaan facebookin että 'olet liittynyt huhtikuisiin 2012' ja miljoona tykkäystä ja onnittelua kavereilta....äidiltä, apua! :D
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Huomenta kaikille!

Neuvolass käyty täälläkin. Kaikki on tässävaiheessa niinkun pitää. Sydänääniä ei kuunneltu, niinkun ei täällä yleensäkkään ekalla kerralla. Seuraava käynti varattiin rv:lle 16 ja se on siis 8.10.

Mä laittelen myös suskille kaveripyyntöä sitten ekan ultran jälkeen, kun olen varma, että tuola masussa on jotain elämää.. siihen hetkeen vielä reilu 2vko.

Tervetuloa uusille!!!!

-Nelly+salarakas 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Nyt alkoi jännittämään! postiluukusta kolahti ultraääniaika huomiselle kello 12.30 :wave: omanapainen kysymys siis tästä johdantona.. kertokaas te jotka ovat käyneet tuossa varhaisultrassa, mitä/miten se tehdään?

emppuli+nyytti 7+5
 
Vieläkö mahtuu mukaan ?
Täällä 32 v toisen lapsen odottaja. La näillänäkymin 16.4.2013. Synnytyssairaala Jorvi.

Ensi viikolla yksityiselle ultraan kattomaan et kaikki on kunnossa ja sitten perjantaina jo eka neuvola. Hurjaa.

Töihin palailin viime viikolla 2,5 vuoden tauon jälkeen. Eipä tästä pitkä rupeama tule, mutta tuleepa hetki oltua välissä töissäkin.
 
Eufemia :hug:

Tuulimunaraskaudesta, siinähän mitään EI VOI PÄÄTELLÄ oireista tai oireettomuudesta, plussaviivan paksuudesta tai ohuudesta, tai myöskään HCG-arvoista, sekä siinä että normaalissa raskaudessa HCG nousee normaalisti tiettyyn rajaan asti, voi nousta ja "huijata" jopa sinne np-ultraviikoille, ja toisille se HCG aiheuttaa oireita, toisille ei, siinä vaiheessa ei kroppa viel "tiedä" että onko siellä sikiö mukana vai ei, tietää vain että jokin sitä HCG:tä erittää. Joku muukin tästä kirjoitteli jo. Kovasti tsemppiä kaikille epävarmuudessa eläville, mutta semmostahan se aina varsinkin alussa on, eikä tosiaan siihen synnytykseen edes lopu, kuten joku kirjoittelikin :) :hug: Itsellä tosiaan epäiltiin esikoista tuulimunaksi myös, mutta kovasti touhukas nelivuotias on nyt :heart:

FB:stä
, en ainakaan vielä aio liittyä ja toivon ettei keskustelu täällä ihan kokonaan hiivu vaikka sielläkin kirjottelette.

Onnea kaikille sykkeen ultrassa nähneille, sillonhan ollaan jo aika vahvoilla! :flower:

Ariet ja Mirjami 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Heräsin juuri.. 2 kertaa oksensin aamupäivällä. Laitoin nuo Seabandin rannekkeet nyt ranteisiin, ja ainakin toistaiseksi olo on suht hyvä aamuun verrattuna. Kun vielä tuon ohimokivun saisi kokonaan pois.

Pomolle kerroin tiistaina, hän tiesi myös edellisestä raskaudestani. Onneksi kerroin, niin ei tartte kehitellä valkoisia valheita. Hieman jännitti, kun juuri aloitin uusissa tehtävissä, joita ei kovin moni osaa, ja jos kaikki menee hyvin, jään helmikuussa jo pois... Mutta hyvin otti asian, on itse 5 lapsen äiti ja saman kokenut kuin minäkin. Olikin jo ihmetellyt väsymystäni, kun haukottelin leuat lähes sijoiltani :LOL: Halusin että tietää, koska jos kaikki ei menekään hyvin, niin joka tapauksessa joudun olemaan töistä pois.

Nyt kolme ihmistä IRL tietää raskaudesta: minä, mieheni ja pomoni.
 
!!!!!suski90!!!! jos teet ryhmän, niin ennenkuin lisäät mua siihen (laitoin kaveripyynnön) niin tosiaan olis kiva jos ihmiset ei näkis että oon liittyny raskausyhteisöön, eli toivottavasti se on salainen tai nimeltään sellainen ettei sitä tunnista!!

Tulin vaa kiireellä sanomaan ennen pankkiasiointia :D ettei tuu sit yllärinä ku avaan facebookin että 'olet liittynyt huhtikuisiin 2012' ja miljoona tykkäystä ja onnittelua kavereilta....äidiltä, apua! :D

TOKI pidän huolen ryhmän salaisuudesta ;) Monta kertaa tarkistin että eihän varppiin kukaa nää sitä X)
 
Listaa päivittelen AINA ku kiireeltä ehdin! Jokainen AI-VAN VAR-MAS-TI SINNE PÄÄSEE! On ollu hankalaa joitain ihmisiä sinne lisätä, jos ei oo ollu koko pläjässä päivityspyyntö eli nimi/ikä/moneslapsi/synnäri!! Älkää nyt tommosesta ottako nokkiinne, aikuset ihmiset :D Ois kiva pitää yhteishenki hyvänä.
 
Eufemialle voimia! :hug:

FB ryhmään en aijo ainakaan tällä hetkellä tulla. Riittää tämä keskustelu täällä ainakin nyt tuntuu siltä. Muutenkin olen aika tarkka tosta FB:n käytöstä ja en kovin helposti sinne kaveriksi ota. Mutta katsellaan. En nyt mitään ehdotonta eitä sano. Toivottavasti keskustelu säilyy silti täällä yhtä vilkkaana. Täällä on mun mielestä selkeempi kirjotellakin, kun se FB on vähän sellanen hankala. =)

Mä oon ihan hirveen väsynyt. Voisin nukkua koko ajan ja silti väsyttää. Ja etova olo on läsnä melkein koko ajan. Tänään alkoi kahvikin sit tökkimään. Mutta ihanaa silti odottaa vauvaa. :heart: :D
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Juu kiitos suski90 siitä fb-ryhmästä ja päivittele rauhassa tätä etusivua, varmasti tekeminen senkin kanssa.

Musta on kivempi jutella suljetussa ryhmässä fb:ssä kun nämä jutut taasen näkee ihan kuka vaan :) Esikoisenkin mammaryhmä on oikein ihana ja facebookissa päivittäin käy juttelut vilkkaana.

Tänään sitte kanasalaattipäivä, kun toi huono-olo yllätti niin tekee mieli jotenkin kevyempää ja raikkaampa ruokaa. Tekis mieli hedelmiäkin mut tällähetkellä ei ole mitään. Pojalla on sitten onneks noita hedelmäsoseita paljon joten niistä otan yhden ens hätään :p
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
suskille tosiaan kiitos vielä fb-ryhmän perustamisesta, sekä tän listan päivittelyistä :flower: Kyllähän tän päivittämisessä varmasti hommaa piisaa, siksi mietinkin tuolla aiemmin, et pystyiskö kukaan muu tota listaa päivittämään, eli auttelemaan sua..? Mutta ei vissiin pysty?
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Hei meikämanne tais jäädä vielä pois listalta:

Muksutar/26/1./26.4 2013/ehkä JS (muutto edessä)

Jeppistä,ruokaa koneeseen :kieh: Hei oisko paha idea jos laittas nimen perään aina raskausviikot niin kun lukee toisten postauksia ni äkkiä näkis että missä vaiheessa kukin oireineen/ei oireineen menee :)

Muksutar & Pulla 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Suski90: Kiitos ku päivität! <3 Mulla on vaihtunu la, eli koko se mun rimpsu
31.3. Moika/31/2./-

Minä en vielä tiedä tuosta fb:stä. Täytyy miettiä. En oo ennen ottanu ketään tuntemattomia kavereiksi. Myöskin mietin tuota synnytyssairaalan laittamista kun viime raskaudesta sen laittamisen jälkeen minut tunnisti ainakin yksi samalla seudulla asuva.

Kysyikös joku siitä neuvolasta? Muistaakseni joo, mutta en enää yhtään muista, että mitä... Oliko se sydänääniä? Multa ei yritetty kuunnella niitä. Seuraava aika lokakuun alkupuolella, eli oisko jotain 15 tai 16 viikkoa sillon. En ehtiny tänään varata np-ultraa. Pitää huomenna muistaa.

Moika ja Möntti 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Täällä nyt edelleen oireettomuuttani poden ja pohdin, mutta koska minulla ei periaatteessa ole mitään "hätää" ja tuo ar-ultra ei kuitenkaan ole tae minkäänlaisesta lopputuloksesta, niin päätin perua ensi viikon ar-ultra aikani ja satsaan varsinaisessa ultrassa vaikkapa 4D-versioon... ja tuo ar-ultran hinta toki menossa jo muihin kohteisiin... :D

Eli, päätin olla murehtimatta. Sen verran kuitenkin kiinnostaa, että kuunnellaanko ensimmäisellä neuvolakäynnillä edes niitä sydänääniä jollakin pelillä?

Liikunnasta Itsekin ehdin aloittaa juuri uutukaisen kuntosalijäsenyyden, viikkoa ennen kun sain tietää odotuksesta. Luin ja kuulin, että ainakin kuntosalia, kävelyä ja vesiliikuntaa saisi melko huoletta harrastaa, toki itseään kuunnellen ja järkeä käyttäen. Oli myös liikkeitä, joita tulee varoa kokonaan kuten hypyt, juoksu jne...

Oma tavoitteeni on, etten todellakaan saa tämän aikana lihoa aivan muodottomaksi, koska painoa löytyy enemmän kuin riittävästi jo ennestään. Olisinkin toivonut, että olisin ehtinyt edes muutaman kilon karistaa ennen odotusta. Aion jatkaa kuntosalilla käymistä niin kauan kuin se hyvältä tuntuu.

Sosiaalisesta elämästä Olen täällä alkanut pohtia, että kuinka helpoksi/ haastavaksi koette muihin lapsiperheisiin tutustumisen esim. kerhoissa tai puistoissa? Olemme muuttaneet mieheni kotikaupunkiin jo useampi vuosi sitten, mutta en juuri ole ystävystynyt itse paikallisiin ja käyn muualla töissä. Täällä olevassa tuttavapiirissämme ei ole lapsiperheitä. Pälkähtipä päähäni, että kuinkakohan itsekseen sitä mahtaa jäädä esim. äitiyslomalla? Muutama uusi ystävä ei olisi pahitteeksi :)

Viuwolf&Jaska6+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä