Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

eufemia voi ei :( kumpa kaikki kuitenkin vielä olisi hyvin :hug:

Täällä ei oo tänään tarvinut oksentaa, kun tällä kertaa hokasin syödä suht nopeaa heräämisen jälkeen. Klo 5.50 päätti lapset tänä aamuna, ettei enää nukuta |O Mä olisin mielelläni jatkanut vaikka kuinka kauan vielä..
Mulla tää etova olo ei tunnu olevan välttämättä syömisestä kiinni, sillä välillä ällöttää tosi kovaa kun maha pääsee liian tyhjäksi, sit taas välillä meinaa syömisen jälkeen ruveta oksettamaan.

Eilen illalla taas juili aika kovaa masua, mutta meni ohitse. Taas sitä odotti pelolla, että alkaako vuoto..

Vaunuja en oo hirveästi vielä mietiskellyt. Just myytiin meidän Emmaljungan yhdistelmät sekä matkarattaat ja tilalle ostettiin vaan perus Oran kuomurattaat, millä tuota 2veetä voi kuskailla vielä. Mutta muita, pienempiä juttuja oon jo ressaillut :D Esim. minkälaisen hoitolaukun haluan tällä kertaa, mitä tarvikkeita täytyy hankkia, mitä kaikkia vaatteita, kun oon aiemmilta säästänyt vain muutaman söpöimmän vaatteen. Tuntuu, että nyt tulee taas niin paljon hankittavaa, että loppuu rahat kesken! Ja jotenkin vielä nyt, kun tämä ehkä tulee olemaan mun viimeinen raskaus ja meidän viimeinen vauveli, niin haluaisin panostaa kaikkeen kunnolla. Äitiysvaatteetkin oon ehtinyt myymään, niitä siis täytyy/saa kanssa hankkia. Uutena ostan luultavasti Hennesiltä jotain kivaa mitä löytyy, muuten sitten tarvittaessa huutarista tai fb:n kirppareilta.

Fb-ryhmä kiinnostaa muakin! Haluaisko joku reipas sen perustaa? :)

mmiilia & napu 7+2
 
Tääläkin yksi jota fb ryhmä kiinostaisi
eufemia:hug:
Oireista täälläkin on etovaolo oikeastaan kokoajan mutta ei ole tarvinut oksentaa kuin muutaman kerran "paras" on aamulla aamuruuhkassa keskellä tietyömaata meinas huumori loppua kun pidättelin kun ei voinut pysäyttää autoa tyttöä vain nauratti kun äiti llä oli huonoolo.
Huomenna olisi kunnallinen ultra jos sielä on kaikki hyvin niin rupean uskomaan että meille on tulossa vauva.
Hankinnosta olette puhuneet itse vielä en edes uskalla moisia miettiä
Turvotus tääläkin löytyy jos ei olisi löysä paita voisi huomata.
senna & papu 8+4 (ehkä)
 
Viuwolf käyn kontrollissa sen takia että itsellä takanani on kohdunulkoinen raskaus jonka jälkeen seuraava oli tuulimuna ja viimeksi kesäkuussa alkuraskauden keskenmeno. Eli omalla kohdalla olen kohdunulkoisen jälkeen automaattisesti päässyt kontrolliin koska kohdunulkoinen voi uusiutua herkästi ja aiheuttaa pahaa jälkeä...

Tuulimunaraskaudessa ei ollut mitään eroa tähän nykyiseen, joka toistaiseksi on edennyt hienosti ja syke nähty viimeksi tänään ja viikkoja 6+5. Eli mitään erikoisia oireita tai kipuja ei ollut silloin kun oli tuulimunaraskaus, raskausoireina olivat turvonneet ja todella arat rinnat ja itkuherkkyys (eli samat kuin nyt).


Halaus ja muut tuulimuna-epäilijät, miten olette noihin kontrolleihin päässeet tai miten tuulimunaa on alettu epäillä (jos muuten kuin varhaisultrassa)?

En noudata siis terveydenhoitajani ohjetta ja pysy poissa palstoilta, täällä siis edelleen panikoin... Mutta pientä helpotusta antoi, että jostain ketjusta luin, että eräässä neuvolassa edellisestä tuulimunasta oli kulunut kaksi vuotta.. Eli valitettavasti niitä tapahtuu, mutta ei siis ole yleistä kuitenkaan...


:hug: Eufemia, toivottavasti kaikki kääntyy sielläkin parhain päin :)


Vauvan vaatteista Kaikesta vainoharhaisuudestani oireettomuutta kohtaan, olen jo ilmoittatunut ensimmäisille lastenvaatekutsuille. Tarkotuksenani löytää söpösiä unisex-vaatteita :heart: Ja rattaatkin tosiaan jo bongattu odottamaan.

Jos siis tällainen ristiriitainen toiminta ja olotila (tunteet vs. toiminta), voi olla raskausoire, niin minulla pitäisi kaikki olla hyvin :D
 
Eufemia jaksamista! Toivottavasti tilanne kääntyy parhain päin!

Minut voi myös päivittää listalle: Alexa/39/3./KOS LA 24.4.13.

Testasin aamulla apteekin testillä ja nyt oli viivan väri voimakkaampi. Ehkä alan uskoa tähän pikkuhiljaa!
Ensi viikolla voisi varailla neuvola-aikaa. Rinnat edelleen arat ja välillä etoo tosi paljon, oksentaa ei
ole tarvinnut, onneksi.

Pähkäilen tässä tuota liikunta-asiaa... olen juuri ryhtynyt sohvaperunasta liikkujaksi ja mietinkin, että mikä on liikaa??? Vai luotanko tässäkin omaan maalaisjärkeeni ja kuuntelen omaa kehoani??

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Iltoja.

Tervetuloa uusille ja :hug: sitä tarvitseville!!

FB-Ryhmä kiinnostaa myös, kunhan on varma, ettei sitä kukaan sivullinen näe että sellaiseen on liittynyt. Tai toisaalta, voishan sille ryhmälle laittaa jonkun neutraalin nimen?? Joka ei viittaa edes raskauteen?

Etovaa oloa on pikkuhiljaa enemmän, kohta varmaan oksu lentää. Muuten oireet samat ku aikaisemmin, väsy ja tissikipu jatkuu siis.

Hankintoja en oo vielä miettiny kovinkaan paljoa. Meillä on vanhat emmaljungan yhdistelmät ja oonki miettiny jos niihin sais uudet kankaat teetettyä. Mitäköhän semmoinen maksaa, onko kenelläkään kokemusta? Oon kattellu kuvia tuunatuista vaunuista ja näyttävät kyllä kivoilta mutta itte en siihen urakkaan ala. Täytyis siis ammattilaisella teettää. Voi olla, että on liian kallista... mutta kun nuo on niin hyväkuntoiset muuten... ei raaskisi niistä luopuakkaan.

Liikunta: itse oon ajatellut liikkua omaa kroppaani kuunnellen. En kuitenkaan koe enää juoksulenkkejä mukaviksi, en tiedä miksi kun näin alussa oon... Mutte sitten en juokse, vaan teen reippaita lenkkejä muuten ja varmasti jonnekkin jumppaankin vielä syksyn aikana eksyn.

silkkii ja itu 6+0
 
LiinaLotalle :hug:

eufemia Kovasti voimia ja tsemppiä piinaaviin päiviin, täällä kaikki peukut pystyssä että kaikki olisi hyvin kyytiläisellä! :hug:

Alexa Kannattaa vaan kuunnella itseään ja kroppaansa, jos joku ei oikeasti tunnu hyvältä, niin älä tee niin :) Mä olen kans joutunut rauhoittumaan jo nyt, kun koirien kanssa oon lenkkeillyt, ei enää pysty niin pitkiä pätkiä juoksemaan, kun vielä pari viikkoa sitten. Edellisessä raskaudessa lenkkeilin loppuun asti, vaikkakin loppua kohden viihdyttiin enemmän koirapuistoissa. Laskettuna päivänäkin seisoin -10 asteen pakkasessa kaksi tuntia puistossa eikä kukaan uskonut, että mulla on LA :D

ON: Etova olo tuli takaisin. Tänään on koko päivän ollut vähän väliä sellainen olo, että laatta saattais lentää ja koko ajan olis pakko syödä jotain. Väsymys myös on aika suuri, kun viime yönä jouduin hakemaan pojan meidän väliin nukkumaan, kun kitisi ja känisi yöllä eikä suostunut nukahtamaan uudestaan mummin makkariin. Lopputulos oli, että poika potki mua naamaan koko yön ja herätti työntämällä kylmät kintut mun mahaan :stick:

Fb- ryhmään mäkin voin lähteä mukaan, meillä on ihana salainen ryhmä esikoisestakin ja tykkään kovasti :) Sussulle lähtee siis kaveripyyntö.

Naneni + papunen 6+2
 
Eufemialle tsemppiä ja jaksamista odotukseen! :hug:

Liinalotalle: :hug:

Eka neuvola takana! :D Olipahan jännä olla siellä usemman vuoden jälkeen ite asiakkaana. Ja eiköhän yks puolituttu ollu kans siellä ja varmasti arvas mistä oli kysymys ku oltiin siellä miehen kanssa ja ilman lasta. Muuten kaikki valtakunnassa hyvin. Verenpaine oli sopivan matala ja paino näytti neuvolassa pari kiloo vähemmän ku kotipuntarilla. Tissit on paisunu ainakin 2 kuppikokoa ja näistä 2 kuppikokoo isommistakin vähän meinaa tursuta yli. Kuvotus ja oksetus on jäätävää. Viimeks tosin viikonloppuna oksensin mutta oli se eilenkin moneen otteeseen niin lähellä. Kahvia ei voi juoda enää yhtään ja karkit ja jätskit saa myös oksennuksen aikaan, sekä rasvainen ruoka.

Np-ultra-aika varataan kuulemma ite ja ihmetteli ku en ollu jo varannu.... no kai niiltä luulis löytyvän joku aika mullekkin, ei kai ne niin kortilla voi olla. Pitää huomenna soittaa. La:n olis laittanu 30.3. mutta ku varhaisultrassa oli laitettu 31.3. niin pidettiin se.

Moika ja Möntti 8+5
 
Mun piti ihan palstalle rekata kun olen tätä ketjua plussasta asti lueskellut :) eli maanantaina tein positiivisen testin joka ei olosta päätellen ollut hirveen iso yllätys. Laskureiden mukaan laskettu aika on 30.4 joten raskaus on ihan alussa. Olen ihan hirveän innostunut ja olen jo hehkuttanut kavereille ja veljelle vaimoineen. Nyt ei voi kun toivoa että pikkukaveri pysyy matkassa. Yksi lapsi on jo ennestään, reilun vuoden ikäinen tyttö. Oireet alkoivat nyt paljon aikaisemmin kuin edellisellä kerralla ja nytkin on niiin paha olo ettei voi makuulten olla.
Eli listaan voi lisätä: Mams/35/2./JS/ LA 30.4

Onko teillä jo neuvolaan ehtineiltä kuunneltu sydänäänet vai onko vasta ekassa ultrassa kun näkee että siellä on tosiaan joku kasvamassa? Viime raskaudessa ultrattiin kun siellä sattui laite olemaan vapaana mutta nyt asumme toisella paikkakunnalla.
 
Moi!

Toivottavasti mahtuu vielä mukaan, eli huhtikuuta odotellaan täälläkin ja sormet ja varpaat on pystyssä, että kaikki menis hyvin. Toinen tulossa, ensimmäinen täytti kesällä kaksi.

Elikkäs Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat / LA 25.4.13

Oireista toistaiseksi ilmaantunut mm. väsymys, kuvotus aina jos ehtii tulla nälkä ja vuoroin kylmä ja kuuma. Ja aikamoisen äree olen ollut ajoittain, myönnettäköön... Kummallisesti illalla vatta pömpöttää, vaikka on niin kovin alussa vasta. Ensimmäisestä en muista, että näillä viikoilla olisi vielä housut puristaneet.

Voimia niille, joilla on huolia ja tsemppiä kaikille muillekin näihin pitkiin alkuraskauden viikkoihin ja pahoinvointeihin.
 
Pahan ilman lintu harmi jos lähdet. Kyllähän täällä voi mukana olla, vaikka ei usein kirjoittelisi :) Muutama muukin taitaa vielä puuttua listalta? Pystyykö kukaan muu päivittelemään tuota listaa kuin suski90? Ei varmaankaan?
 
Eufemia :hug: Toivotaan, että pieni on matkassa kuitenkin mukana! Miksi sulla epäiltiin alkaen kohdun ulkoista? Liittyykö siihen jotain tiettyjä oireita, vai miten selviää?

Mä en muista yhtään, milloin mulla alkoi esikoisesta pahoinvointi (aikaa kuitenkin on vierähtänyt melkein neljä vuotta...) Milloin teidän pahoinvoinnit alkoivat? Mulla on jotain pientä ja todella lievää ilmassa, mutta ei vielä oikeastaan mitään selvää, nälkäkin tulee nälkänä, ei oksennuksena ;)

Sipulisankari + Narsku 5+5
 
Huomenta!

LiinaLotalle :hug:

Samoin eufemialle:hug: Toivotaan, että kaikki kuitenkin hyvin.
Toi odottaminen on raastavaa. Mulla nelosesta ultrattiin 6+1 tai 6+2 ja lekuri tuumasi kylmästi, että täällä ei ole sykettä ja raskaus ei millään ole niin pitkällä, joten kesken on mennyt, odottele vuotoa. Parin päivän päästä alkoi vuoto ja painelin päivystykseen. Lääkäri ultrasi ja ruudulle ilmestyi pieni ihmisen alku sykkeineen päivineen.

Toivottavasti kukaan ei tosiaan poistu palstalta, voihan tänne tosiaan harvakseltaan kirjoitella.

Mulla aivan jäätävä flunssa, joten nyt nokka kohti terveyskeskusta, sillä työkykyinen en ole...Tuumasin miehelle, että tää on uskomattoman kamalaa, kun flunssan lisäksi on vielä toi pahoinvointikin: /

Mua kanssa toi facebook ryhmä kiinnostaa. Meillä on nelosesta vastaava. Eli kaveripyyntö laitettu Sussulle:)

bigmama&hippu rv 7+4
 
Hei mut vois kans päivitellä listaan jos tää väritys nyt toimis.Eli, Muksutar/26/1./26.4 2013/ehkä JS (muutto edessä)

Herranjumala kuin ihmisellä voi olla usein nälkä.Syöttekö aina kun on tarvis?Tai siis kai se on pakko, mut millanenhan valas sitä on sitten 9kuukauden päästä jos tätä tahtia tankkaa?Pakko saada ruokaa vähintään kahden tunnin välein. Normaalisti syön päivässä aamupalan,yhen lämpimän ruoan ja sit iltapalan.Nyt saa olla mättämässä kokoajan.Ja tämä turvotus, oikeesti kohta en pysty enää peittelemään turvonnutta mahaa...ei siinä muuta, mut oishan se naurettavaa tällä jumalattomalla mahalla kertoa olevansa vasta (huomenna) kuudennella viikolla :D

Muksutar & Pulla 4+6
 
Muksutar mä ainakin syön KOKO ajan!!! Aivan kamalaa vääntöä... Yleensä vielä niin, että ensin on saatava jotain suolaista (joko pari leipää tai ihan kunnon ruoka) ja sitten vielä appelsiini päälle (yleensä en noista välitä, mutta raskaudessa suurinta herkkua!). Yritän pysyä kohtuullisissa määrissä ja puputtaa hirveästi salaatteja ym, jottei kiloja tulisi ihan vaan perunasta...

Ss + Narsku 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
kiinnostusta olisi kans tuohon facebook ryhmään! mutta toivottavasti nimeksi valittaisiin sellainen ettei sitä ihan heti muut hoksaa..

laittelen suskille kaverikutsua, kunhan olemme tuolla ultrassa käyneet niin saan varmuuden :)
 

Yhteistyössä