Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Hei jos sitä vähhän itseäni esittelisi. Meille olisi tulossa toka lapsi eka on syntynyt joulukuu 10. Esikoinen on hodoilla saatu pitkän yrittämisen jälkeen 10vuotta kerettiin toivoa. Selittämättömiä lapsettomia ollaan no tämä raskaus on luomu ja nyt maaliskuussa oli myös luomu joka meni kesken viikolla 8. Nyt ollaan siinä mielessä paremmassa "tilassa" että syke on nähty viimeksi ei. Näin se elämä yllättää. Se miksi halusin huuhtikuisiin on että esikoinen meni 2viikkoa yli eikä olisi sittenkään halunut syntyä ja viime keskenmenon jälkeen näin unen että olin huuhtikuussa synnyttämässä en kyllä tavallisesti nää enneunia mutta halu uskoa on suuri. Anteeksi tämä omanapaisuus yritän päästä keskusteluun mukaan olen jo lukenut koko ketjun,mutta nyt täytyy herättää esikoinen ja lähteä töihin.
Siis Senna/35/2/30.3.2013/kys
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Senna!! ja onnea plussasta ja sykkeestä:heart:
Ja olikos joku muukin uusi?? Ah, en muista enää.. mutta jos oli niin tervetuloa muillekkin :)

Minäkin siis myös maaliskuinen (kunnes toisin todistetaan) ja minäkin täällä ajattelin olla, kun luultavasti tämä(kin) vauvaa menee lähemmäs pari vko yli (edelliset syntyneet 41+3 ja 41+5)

Mutta siis poksumaan vaan tuli, ei mitään uutta auringon alla :)

-Nelly ja salarakas 9+0- POKSSSS!!!
 
Mulla ei oo vieläkään melkein mitään oireita. Onneksi täällä näyttää olevan muitakin oireettomia. En mä tiedä pelottaisko mua näin paljon muuten, mutta kun viime raskaudessa oli näillä viikoilla jo vahvat oireet. No, ens viikolla varhaisultraan.

Tuplarattaista: Meillä tulee ekalle ja tokalle 2v ja 10kk ikäeroa, enkä aio hommata tuplia. Esikoinen on reipas kävelijä ja muutenkin aion varmasti kantaa tätä pikkuista paljon liinassa, jolloin esikoinen voi tarvittaessa matkustaa rattaissa.

Joku kyseli itkuherkkyydestä. Mä oon yleensäkin aika herkkä itkemään, mutta nyt tää on mennyt ihan hulluksi. Siis itken ihan kaikesta. Varsinkin lähes mikä tahansa telkkariohjelma saa hanat auki.

Mulla on iltaisin ihan hulluna turvotusta mahan kohalla, näytän iltaisin samalta kun viime raskaudessa joskus puolivälissä :D

Noista raskauslaskureista muuten, jotkut niistä laskee automaattisesti sen keskivertokierron eli 28 päivän mukaan, myös neuvolassa lasketaan sen mukaan. Mulla esim. olis joidenkin laskureiden mukaan jo 7+0 viikot, mutta kun tiedän ovulaation ajankohdan tarkkaan, niin tiedän että todellisuudessa mulla on vasta 6+4. Kannattaa siis etsiä netistä joku sellainen raskauslaskuri, johon voi syöttää kiertonsa pituuden itse. Ja jos kierto on epäsäännöllinen, niin ainoa tapa saada tietää LA on ultra.

toffo 6+4
 
Heippa! Täällä olisi varmaan yksi lisättävä.

orpk86/26v/3 lapsi/ la 20.4./k-pks

Minulla siis kaksi tyttöä 04 ja 06 syntyneet. Lisäksi takana 3 keskenmenoa 1/11, 5/11 ja 3/12. Nyt kuitenkin oireet alkaa viittaamaan siihen, että taidetaan olla oikeesti raskaana.... 28.8 varhaisultraan.... rv 5+3
 
niin minustakin bigmama ja viuwolf[B] neuvolatäti toimi aivan ihanasti! ja se ei itseasiassa ollut ees neuvolatäti ku isomman sairaalan kätilö joka tekee silloin tällöin neuvola vuoroja. tänään käyn tosiaan hakemassa lähetteen häneltä ja sanoi laittavansa siihen että hyvin hermoileva ensisynnyttäjä haluaa varmistuksen pikana, eli ultra aika pitäs tulla 1-7 päivän aikana :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nelly83
Heipä hei,

Tervetuloa uusille:flower:

Omanapainen päivitys...Eli ultrassa käyty ja siellä näkyi tasainen syke:heart:
Viikot menkkojen mukaan 7+2, sikiön koko vastasi 7+0, mutta eipä tuota alettu muuttamaan.
Kyllä tuli tippa linssiin ja nyt vaan pitää toivoa, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti.

Pahoinvointi vain voimistuu ja tänään sai sitten aloittaa aamun oksentamalla. Saa nähdä kauan voin odotuksen lapsilta salata, jos oksentelu jatkuu.

Aurinkoista ja ihanaa päivää kaikille:)

bm&hippu rv 7+2
 
Taas uusille tervetuloa :flower:

Ja bigmama onnea ihanista ultrakuulumisista!!

Täällä alkoi myöskin tämä aamu oksentamalla, nyt se sitten vissiin alkoi. Monta päivää kesti ällöä oloa, tänään ei pystynyt millään pidätellä, vaan piti juosta veskiin aika nopeeta. Hyhhyh.. Lapset vähän ihmetteli, mutta ei ne onneksi niin kummempia sitten kuitenkaan meinannut.

mmiilia&napu 7+1<3
 
Heippa hei taas, eli mut vois lisätä listaan tiedoilla: [Muksutar/26/1./26.4 2013/ei tietoaCOLOR]

Soitin juuri neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 9,tarkkaan ottaen 8+5, sinnehän on ikuisuus!!!Sittenpä soitin yksityiselle gynelle ja varasin ajan varhaisultraan rv7+3, mitä ootte mieltä joko silloin pitäisi pikkku:heart: näkyä? Toivottavasti, sillä hirveä huoli on kun edellinen kyytiläinen jäi pois kyydistä jo heti alussa : /

Hei onkohan tää raskauspahoinvointia vai mitä?Eli periaatteessa kokoajan tuntuu sellasta etovaa oloa,helpottaa vain jos syö ni vähäks aikaa.Ei kuitenkaan okseta vaan tuntuu vaan ällöltä kokoajan,tätäkö se sitten on? =)

Odottavan aika on tosi pitkä.

Muksutar & Pulla, huimat 4+4
 
Oireista, nyt on sitten viikon verran oireiltu oikein kunnolla. Pahoinvointi ja väsymys on jotain ihan järkyttävää. Tämänkin aamun on saanut aloittaa oksentelulla. :$ Kivaa puuhaa, kun toi 1v taapero tulee perässä vessaan ja paukuttaa pytyn kannella päähän tai yrittää heittää tavaroita mun ohi pyttyyn. : / Ja tää pahoinvointi on päällä ihan 24/7. Ehkä siis odotan tyttöä. Tytöstä oksensin, pojasta en. Jää nähtäväksi. Toivottavasti kuitenkin pahoinvointi hellittää ennemmin kuin viimeksi, silloin kesti viikolle 16 asti ja nyt vasta 6+6.

Ja siis päivityspyyntö La 10.4. Leenuliinukka/37/3./Tays
 
felicia
vatsan kasvusta meni usko et pystyn "salaamaan" tämän joulukuuhun asti. Pari pihan
muksuu jo kyseli et oonko raskaana ja oma 6v tossa yks ilta katteli mun mahaa ja tokas et siel
on vauva, ja ei hyväksynyt mitään mun selitystä vanhoista läskeistä :D No, muut ei oo vielä
tajunnut, sitä odotellessa.
Mut kyllä on vatsa kasvanut kun mieskin siitä huomautteli, ja tarkoitti nimeenomaan kohdun
kohdalta. Itse tunnen sen myös et jotain tapahtuu kun välillä viiltää ja nipistelee.

oireista ei onneks okseta enää, mut tää palelu/kuumat aallot on karseeta, en muista näin
voimakkaasti olleen muissa raskauksissa. Hiukset tippuu edelleen päästä, mikä on outoa,
huimaa ja jalkoihin+selkää särkee. Kesällä tullut atooppinen ihottumani hävisi kuin taikaiskusta.
Oireet on olleet aika vahvoja, mut tuntuu et alkaa nyt tasaantua.

vaunuista ostin just kuukausi sitten kaksostenrattaat, ei tarvii murehtia enää vaunuasiaa,
nuorin 7kk ja 3v istuu siinä nyt. 3v ei jaksa kävellä vielä pitkiä matkoja ja nukahtaa helposti, siksi
jouduin ne hankkimaan, mut ei mee nyt haaskuun ens vuonna kun tyttö ei niitä enää käytä :)

itkuherkkyys löytyy....pelkään kärähtäväni jos alan liian usein itkeskelemään. Onneks
vasta pari kertaa...esikko kyllä arvaa heti mistä on kyse :)

Uusi asunto alkaa tulla tarpeeseen uuden perheenjäsenen myötä, mut katotaan ehditäänkö
muuttaa ennen syntymää, tai paremminkin löydetäänkö sopivaa asuntoa, aika kiven alla isot
asunnot. Toisaalta ei jaksais yhtään kiinnostaa alkaa pakkaamaan, pitää varmaan uudelleen
organisoida tää nykynen koti.

Pitäis vissiin varata jo neuvolasta aikaa, en oo vaan vielä viitsinyt, jos kuitenkin alkaa taas
vuotaa ja menee kesken. Kuopuksesta viime vuonna kävin ekaa kertaa 8+ viikolla.

Felicia 5+0
 
Vaunuista: Meillä on Emmaljungan Duo Edge.t vuoden 2008-mallistosta ja Jovi Air matkarattaat. Nuo Jovit myyn pois tässä aika pian ja haaveissa ois löytää halvat E.n scooterit tai vastaavat, mihin sais pehmeän kopan sinne matkustamoon ja seisonntalauta sitten tytölle. Hän kun täyttää nyt syksyllä jo 3, niin ei kovin paljon enää rattaissa viihdy.

Synnytys: Tyttö tuli sektiolla, ja muutama kivulias supistus ehti tulemaan ennen kuin puudute vaikutti. Tämä siis ehkä ensimmäinen alatie synnytys. Tyttö oli perätilassa ja en suostunut synnyttämään alateitse. Tämäkin todettiin vasta viikoilla 39+6 ja tyttö syntyi 40+0. Hyvä etten suostunutkaan, kun perätilan syynä oli liian lyhyt napanuora. Itse synnytystä en varsinaisesti pelkää, vaan odotan jännityksellä mitä tuleman pitää.

ON: Turvottaa!! Mulla on niin iso maha ettei sitä juurikaan peitellä enää. Eilen pidin ME&I kutsut ja yksi kaveri jo oli arvannut, vaikkei uskaltanut kysyä. Farkut kiristää, ja mietin juuri että kuinka pitkään voi normi farkuissa kulkea. Viimeksi otin mamma-housut käyttöön viikolla 12, nyt en taida pärjätä niin pitkälle. Oli kyllä rankkaa pitää kutsut, vaikkakin mukavaa. Nyt oon niin poikki töissä, että hyvä kun silmät pysyy auki. Tuli noista kutsuista mieleen, joko moni odottaa innolla, että pääse hypistelemään vauvan vaatteita/tavaroita? Tuolla kutsuilla oli kyllä niin ihania pikkubodyja ja haalareita :D En kyllä uskalla ostaa yhtään mitään ennen np-ultraa, mutta suunnitellahan voi aina :)

Alley ja piipero 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Minlis/24/1/OYS la 6.4.

Tänne ei oikeastaan kuulu mitään uutta. Kuvotus on vähän jo hellittänyt, onneksi :D Ekaa neuvolaa ootellessa, se onkin mulla ensiviikon lopulla.

Kamalasti olis kaikkea tekemistä. Pitäisi muuttaa talvella isompaan asuntoonkin, eikä yhtään taas jaksais sitä muuttohässäkkää...

Vauvanvaatteista... Onhan ne ihania! :D Mun äiti on aivan yli-innoissaan tästä raskaudesta, ihan kuin siitä olis tulossa mummo ensimmäistä kertaa, vaikka hällä jo kaksi ihanaa pientä lapsenlasta onkin. No, äippä on shoppaillut jo useampia bodyja ja ehtinyt jo neuloa yhden villapuvun vauvaa varten. Sinisiä, koska vauva kuulemma aivan ehdottomasti on poika. Vaan onhan niitä pikkuisia vaatteita niin kiva hypistää.
Jokatapauksessa olis kuitenkin voinut piilotella raskausuutista tulevilta isovanhemmilta vielä jonkin aikaa :D
 
Karen10/34/1./OYS, LA 2.4.

Pitäiskö sitten kun laaditaan uutta pinoa, vaihtaa ketjun nimeä? Laitoin epähuomiossa edelliselle ketjulle nimen "huhtikuun helmet", kun en ollut huomannut että helmikuun helmetkin on olemassa. Ja nimi olit siirtynyt tällekin ketjulle. Olisiko "huhtikuun hurmurit" mitä? Heitelkää ideoita!
 
Jo aiemmin itseäni listalle huutelin, mutta tässä vielä tietoni selvemmin :wave: :

Sipulisankari/29/2/TYKS la21.4.

Itkuherkkyys on se minullekin tainnut iskeä... Eilen aloin aivan hulluna itkeä, kun olin unohtanut ostaa juustoa kaupasta :LOL:
 
Niinku mä taisin ekaan viestiin jo laittaakin et:
Britney / 24 / 2. / K-SKS LA on 25.4

Kiitos :flower: :)

oireista bongattu nyt itkuherkkyys vaikka luulin et sellasta ei mun kohalla oo olemassakaan. tissit on päivä päivältä vaan aremmat...
jaa nälkä? en tiiä onks tää joku psyykkinen juttu vai johtuuko raskaudesta mutta on tosiaankin nälkä herkemmin ku aikasemmin :p
 
Tänään sain sit ilmeisesti riesakseni virtsatietulehduksen! |O :headwall: Tuli sitten käytyä neuvolassa hakemassa purkit näytteitä varten, sainpas samalla varattua ekan neuvola-ajan! 12.9. odotellessa...
Vähän huolettaa tuo tulehdus, kun ei aiemmin raskausaikana moisia ole ollut. Mut peukut pystyssä että menee nopsaan ohi, niin tukalaa tää on! :(
 
Kokeillaas uudellen noita tietoja jos nyt osaisin. alanna/30/4./k-sks/25.4.2012

Lasketun ajan katoin nyt nyt laskurilla.

Oireista on nyt ilmaantunut se, että pissalla saa hypätä jatkuvasti. Ja nälkä tulee heti parin tunnin päästä syömisestä.

Pahoinvointi on mulla ollut pojasta pahempi kuin tytöistä, eikös yleensä sanota että toisin päin. Saa nähdä mitä nyt tulee. Samaa olen miettinyt kuin joku toinenkin, että mites sen sitten lapsilta salaa jos oikein oksettaa.
 
emppuli83 Tänään soitin itse täällä meidän suunnilla neuvolaan ja sain komennuksen pois keskustelupalstoilta... :D Ei epäkohtelias ollut neuvolan täti, sympaattinen ja ymmärtäväinen toki... ehkäpä hermoilen turhaa...

Voikohan tuo oireettomuus olla perinnöllistä... kuten voi esim. riski kohdun ulkopuolisiin raskauksiin olla? Äidilläni ei esim. omissa raskauksissaan ollut oireen oiretta.

Täällä nyt vielä pohditaan kuitenkin tuota ensi viikon aikaa ar-ultraan yksityisellä lääkäriasemalla.

Vatsan kasvu on kuitenkin jo nyt niin valtavaa, että en enään hämää ketään, vaikka elopainoa löytyy jo valmiiksi jonkin verran liikaa... :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Kokeillaampa uusiksi mun tiedot USL/31/2./OYS LA 17.4.


Täällä edelleen oireettomuus jatkuu, mutta yritän olla ajattelematta koko asiaa. Tämä on mun kolmas raskaus, ensimmäisessä oli aamupahoinvointia ja järkyttävän runsas valkovuoto jo viikolla 5. Ensimmäisestä tuloksena tyttö. Toisessa raskaudessa rinnat olivat niin turvoksissa ja kipeät, että hipaisukin teki kipeää ja alavatsaa nippaili. Aamupahoinvointia ei ollut. Toinen raskaus meni kesken.
Tässä nykyisessä vatsa turposi niin, että legginsit oli ainoat, jotka sain jalkaan. Alavatsaa ja selkää juili välillä, rinnat olivat jossain vaiheessa kipeät, mutta ei verrattavissakaan edelliseen raskauteen. Kauhea nälkä koko ajan.
Nämä kaikki vähäisetkin oireilut ovat nyt kadonneet ja jopa farkut mahtuvat taas jalkaan..


Ilmeisesti tää mun tietoinen yritys olla ajattelematta raskautta on jossain määrin onnistunut: En yleensäkään käytä alkoholia kuin 2-4 kertaa vuodessa. Tänään kävelin alkon ohi ja mietin, että tekispä mieli pitkästä aikaa ottaa ja lähtee vaikka baariin. Vois perjantaiksi hakee jo valmiiksi pullollisen valkkaria ja muutaman lonkeron, kun tyttö menee isovanhemmille yökylään.
Olin jo astumassa alkon ovesta sisään, kun muistin, että vatsassa pitäisi olla jotain, jonka takia ne harvatkin alkoholin maistelut pitää jättää väliin. Olis siinä mies saattanu jo pikkasen vaimon mielenterveyttä epäillä, kun olisin alkon kassin kanssa kotiin tullut. (Mies tietää, että mun mielipide alkoholista ja raskaudesta on se, että ei edes sitä yhtä neuvolan lupaamaa olutta tms.) :LOL::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: suski90
Kovasti tervetuloa kaikille uusille! voi kun uskaltaisi itsekkin antaa noi varmat tiedot tuonne taulukkoon, mutta vielä odotellaan varmuutta!

:D sulla on topakka täti sit siellä neuvolassa :D viuwolf mutta varmaan myöskin ihan totta, en usko itsekkään että olisin näin vainoharhainen tän suhteen jos ei olis tätä internetin ihanaa maailmaa..

nytkin on sellainen vatsan turvotus menossa että huhheijjaa! ja minäkään en mikään tikku entuudestaan ole! :D mutta silti en usko 100% raskautta ennenku näen sen!

päivällä kävin siellä neuvolassa ja tosiaan nyt istutaan puhelin kourassa ja odotetaan sitä ultra aikaa :D

mutta nyt mennään toivottavasti viikoilla 7+2 :heart:

niin ja tuosta perinnöllisyydestä. voihan se olla, joskus kuullut sellaista että raskaudet ovat toimineet samankaltaisesti. voispa itsekkin kysyä äidiltä, mutta me emme ole kertoneet kenellekkään että olemme yleensäkkään alkaneet "harrastamaan" lapsen tekoa :D
me halutaan että se on kaikille sit yllätys ja tällä hetkellä meidän kahden yhteinen "projekti"
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä