Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Neiti Pehmis:Mulla oli just 6+ alkaen viikolla pojan raskaudessa tuollaisia veren holahteluja. Tuli minkä tuli mut sitte loppu. Oli aivan kauheeta, mutta syyksi paljastui pieni hematooma kohdussa. Tuli sit 8+ viikolla kokonaan pois ja voi sitä veren määrää..Mutta siltikin kaikki päättyi hyvin:heart: Toivottavasti sinullakin kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti Pehmis
Moi!

Suski90: Tuonne tietoihin saa mulla laittaa: Moika/31/2./- (LA 3.4.2012)

En osannu laittaa tota punasella tekstillä, enkä tiedä vielä synnytyssairaalaa.

Ompa mukava ku tänne on tullu niin paljon tekstiä! :D

Eufemia: Kiva, että sait hyviä uutisia! :D

Mommys monsters: :hug: Toivottavasti pian sit tärppää uudestaan! Mulla on ollu kaks keskenmenoa viikolla 6 ja molemmilla kerroilla oireet on ollu aika vähäisiä ja ihan erilainen olo ku sit esikoisen onnistuneesta raskaudesta (vaikka silloinkin oli vuotoja). Nuo on siis olleet spontaaneja keskenmenoja. Että joskus se kroppa vaan tuntee mikä on tilanne.

Itselläni siis 4. raskaus, mutta 2. lapsi olisi tulossa jos hyvin käy. Viime keväänä sain keskenmenon niin etten edes ehtinyt tajuta, että olin raskaana. Olin lähes oireeton ja menkkojen alkamisajankohtana tuli parin-kolmen päivän vuoto. Sitten parin viikon päästä ihmettelin, että mites on taas menkat ja sittenhän sieltä tuli muutakin. Esikoiselta voin pahoin oikein reilusti ja nyt on taas paha olla kaikenpäivää ja vaikkei tää mitään kivaa ole, niin olen siitä oikein iloinen. Omalla kohdalla oireettomuus on ollut huono merkki.

Jahkaan ja jahkaan tuota alkuraskauden ultraa. Toisaalta se maksaa jotain, mut kai mua vielä enemmän pelottaa ettei siellä ookkaan kaikki ok ja sitten mun täytyisi se asia kohdata. Nyt ainakin vielä voi elää tän oksetuksen, sekä mahan ja tissien turpoamisen ja vihlomisen avulla unelmissa.

Katoin et olis ilta-aika tarjolla ku mulla olis vasta 6+6, eli ens maanantaina. Onko se 6+6 liian aikanen? Tein raskaustestin 4+0, että ei sen lasketun ajan kovasti pitäis heittää. Mut toisaalta voihan se olla liian aikanen. No sitten ku aattelin et kysyn ja varaan jos on ok, niin puhelimessa ne ei tienny ja kysyi myös, että meneekö tää työterveyden piikkiin (siellä samassa firmassa työterveys). Ei mulla käynyt mielessäkään että se voisi mennä työterveyden piikkiin. Onko teillä kellään mennyt? Nyt en sitten tiedä, että mitä teen. Mulla on nyt siihen aikaan varaus ja maanantaina työterveyshoitaja soittaa, mut epäilenpä ettei se mee siihen piikkiin. En sitten tiedä ehtiikö sitä maanantain ilta-aikaa samana päivänä vielä perua kun ei se ajanvarauksen täti osannu sanoa, et onko se liian aikanen vai ei. (Esikoiselta näkyi kyllä syke 6+1, silloin oli menkkojen mukaan 7+0, mutta selvästi pidempi kierto ku 4+0 näytti raskaustesti vielä negaa ja sitten vasta 4+5 näytti plussaa) Ihan ku vähän ressaisin asiasta.... Miksen muka voisi odottaa vaikka viikon pidempäänkin. Ehkä tää huolestuttaa nyt eniten ku oon just tässä 6+jotain viikolla, vaikka toisaalta niiden edellisten keskenmenojen ajankohta on muutamalla päivällä ohitettu.

Moika ja Möntti 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Moika Meillä ei ainakaan mene työterveyden piikkiin.
Neiti Pehmis Uskon, että kaikki on kunnossa. :heart:

Ja omaa napaa: Iskeny aivan hirveä väsymys |O Huomasin myöskin semmosen asian, että olen aivastellu ihan mahoton nyt 3 viikon aikana.
 
MommysMonsters Höh, olen hurjan pahoillani sun puolesta, tulehan kertomaan sitten miten meni :hug:

Eufemia Hienoa että kaikki oli hyvin :)

Noista sykkeistä juostessa ja ylipäätänsä liikunnassa olen saanut ohjeet että hetkelliset 150 ylitykset ok, muttei jatkuvasti. Vauvalla saattaa tulla tukalat oltavat. Itse juoksen usein intervalleja, joissa nimenomaan syke saattaa kohota reippaastikkin, joten rauhallisia hölkkiä olen nyt heittänyt. Ihan alkuraskaudessa ei mun käsittääkseni ollut niin nuukaa, mutta jotenkin omaksuin edellisissäkin raskauksissa vähän iisimmän tahdin heti alkuun. Parhaiten varmasti oma kehoa kuuntelemalla sen hyvän olon liikunnasta saa :)

Ipanoista meillä on poika 3v. 3 kk ja tyttö 1v. 4kk :heart:

Sukupuolesta ajattelin alkuun että poika, kun pahoinvointi ei ollut alkanut, mutta nyt ei kyllä osaa sanoa ...Tyttöä venatessa yökötys 24/7 alkoi ennen plussaa ja poikaa odottaessa näihin aikoihin, mutta paljon lievempänä. Ihanaa kun toi esikoinen matkii mun yökkimisiä taas, viime odotuksesta sille jo tuttua huttua :p

Pakki paisuu, vaikka kiloja on muutama tipahtanut. Odottelenkin nyt vaan millon joku uskaltautuu kysymään asiasta, kun kyllä sen verran pömpöllään on :LOL:

Viikonloppuja!
 
Neiti Pehmis mä oon antanut itseni ymmärtää, että verenvuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia, jos se tosiaan ei ole jatkuvaa ja siihen ei liity kipuja. Kannattaa silti toki jutella neuvolassa asiasta.

Mä jo ajattelin, että en yhtään stressaa tässä alkuraskaudessa mistään oireettomuudesta tai muusta, mutta tänään aloinkin huolestua, kun ei ole mitään oireita. Onkohan kaikki ihan ok? Ei mulla ennenkään tosin ole kummempaa ollut, mutta jotenkin on nyt vaan niin normaali olo. Ei tunnu yhtään, että olisin raskaana. No, ei se auta muu, kun odotella.

Ootteko vielä paljastanut vauvauutisia kenellekään? Mä oon kertonut kahdelle kaverille, joille oon paljon jutellut neloshaaveesta. Ensin meinasin, että pidän salassa niin kauan, kun alkaa näkymään (eli aika pian), mutta en sit pystynytkään vaan pakko oli kertoa. Sukulaisille kerron vasta ultran jälkeen.

Olis kiva tietää tarkemmin mitkä viikot mulla on menossa. Täytyy vaan malttaa odottaa ensi viikon neuvolaan. Jospa neuvolantäti osaisi ratkaista tän pulman samalla, kun käytän kuopusta 1v-tarkastuksessa.
 
Niin joo unohtu mainita noista meidän lapsista. En nyt ihan tarkkoja ikiä halua kaikista mainita, mutta alle kouluikäisiä on meillä kolme kpl, joista nuorin on 1-vuotias. Yksi poika ja kaksi tyttöä.:heart:

Nyt on sellanen olo, että poika olis tulossa. Vielä ainakin maistuu kahvi, kun tytöistä ei maistunut. Tosin tytöistä kahviällötys alkoi joskus rv 8 paikkeilla, joten saapi nähdä.

Mullakin masu muuten pömpöttää jo turvotuksissaan vaikka paino ei ole noussut. No, onneksi ei ole vielä noussut, kun viikkojakin vielä niin vähän.
 
Huoh. Kuvottaa kamalasti. Kyllä tosiaan kannatti toivoa oireita. Nyt on kuitenkin poikaolo. Tytöstä oksensin, pojasta kuvotti. Tosin mun olot on ollu aina poskellaan. Kun ootin tyttöä, luulin pojaksi ja päinvastoin.

Mutta nyt nukkuun ja huomenna reissuun, ollaan ilman konetta reissussa, joten musta ei nyt muutamaan päivään kuulu mitään. Ihanaa odotusta kaikille! :)
 
Noh, eilen oli käynti ultrassa, lääkäri sanoi heti kättelyssä että kovin aikaisin olette tulleet johon minä että juu kyllä, mutta kun tuo miehenpuolikas lähtee reissuun ni olisi mukava nähdä monta alkua siellä on.. siellä oli 2 sikiöpussia nätisti vierekkäin viistosti, kaivamalla sai toisesta, alemmasta, sykkeen, toisesta ei. Tässä nyt sitten ihmetellään kait sinne np-ultraan asti että onko siellä eloa yhes vai kahes.. Päiviä oli siis 6+4 eilen
 
Kiva kuulla teidän lasten iät :) Mulla on ihan selvä tyttö olo :D Oireet on kamalat, mä vaan v*ttuilen miehelle ja kiukuttelen niinku pikkupentu. Mieli on maassa ja mikään ei oo kivvaa ja mitään en jaksa. Poikia ku odotin niin olin varmasti maailman energisin ja onnellisin.
 
tervetuloa uusille!!!:flower:

Hih saadaankohan pinoon sanna-77:n toimesta tuplatkin. Toivotaan parasta:heart:

Mulla oli alkuun plussaamisen jälkeen tyttöolo, mutta se on kyllä vaihtunut poikaoloon muutaman viimmeisen päivän aikana. Esikosta voin pahoin koko raskauden ja kakkosestakin viikolle 15 asti. Nyt on ihan samallaiset kuvotus oireet tässäkin raskaudessa. Ainoa erotus se, että VIELÄ ei ole tarvinut pönttöä halailla. Ja mulla siis molemmat lapset poikia.

Toivotaan neiti pehmis, että vuoto olisi vaaratonta. Tiedän kyllä monia, jotka ovat vuotaneet raskaus aikana ja kuitenkin kaikki mennyt lopulta hyvin. Tokihan tuollainen aina säikäyttää. Mullahan tuli ne nk. "vale kuukautiset" tässä raskaudessa, mutta en onneksi silloin vielä tiennyt levani raskaana, muuten olisin itsekkin pelästynyt ihan julmetusti:hug:

Nyt taas sänkyyn pitkälleen, että saisi tämän flunssan joskus paranemaan..

-Nelly ja salarakas 7+4-
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77
Kiitti kaikille tsempeistä, ihme ja kumma en ota mitään stressiä raskaudesta, mikä on kyllä pirun hyvä!
Onko muilla turvonnut olo? Näytän kun olis jo useampikin kuukausi raskautta takana :)

noista uutisten kertomisesta: tuleville isovanhemmille on kerrottu ja ne oli ihan onnesta soikeana, se oli kyllä ihan arvattavaakin kun niitä kyselyitä on tullut jo useamman vuoden ajan....niitä sai vähän hyssytellä kun olisivat jo ostelemassa kaikkea, heh. Parhaalle kaverille kerroin myös, se on kuitenkin myötäelänyt mun kanssa tätä vaihetta pillereiden lopettamisesta saakka.

sanna-77: Mua niin jännittää sun puolesta, että mikä on lopputulos :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77
shhh... tää on vielä salaisuus... mut meille tulee vauva uus :heart:

ai että ku ihanaa... mut sais lisätä listaan jos vaan mukaan mahtuu: 28 olis ikää / 2. lapsi / LA olis näillä näkymin 7.4.2013/ Taysiin olis tarkotus taas mennä.

eiskoinen syntyi 1.4. 2012 eli on nelisen kuukautta, toivottu lapsi on uusi tulokaskin:heart: viimeksi huhtikuisten pino oli niin ihana ja sieltä sai niin paljon vertaistukea ja juttukavereita että ajattelin ihan kokeilla josko tämäkin pino olis yhtä ihana. tosin nyt on itellä huomattavasti vähemmän aikaa pyöriä netissä mutta kai sitä sillon tällön ehtii. varmaan alku on hiljaista omalta osaltani koska viikkoja on vasta 5+6...

mutta oireista ootte puhuneet, niitä ei täällä ole vielä havaittu muuta kun rinnoissa, kuulemma hiukan kasvaneet jo, mutta niin ne kasvoi ensimmäisenä viimeksikin, jo ennen kun testi oli positiivinen. maitoa tuli jo tällä viikolla muutamia tippoja mutta saattaa kai johtua hormonimyllerryksestä kun edellisestä synnytyksestä on vain neljä ja puoli kuukautta...
 
Kiva, kiitos. :heart:

Mitäs kaikkea siinä listassa olikaan? Oon itse 30v, la kai 5.4. (mennään näillä kunnes varmistus saadaan), 4. lapsi ja sairaala on TYKS. Oliko siinä kaikki?

Oon aika pitkän aikaa ollu pois täältä plussalta kun tuntuu nää uudet sivut vaikkelta, mut nyt on aika opetella. :)

Meillä siis ennestään kolme lasta, tyttö -05 ja -07 ja poika -11. Tätä raskautta ennen oli km, joten vieläkin on pelko takataskussa miten käy... Ja tämä nelonen on alkunsa saanu toisesta km jälkeisestä kierrosta, niin mitään varmuutta ei viikoista ole, kun eka kierto oli vaivaiset 72pv... :LOL: Ens maanantaille olen varannut ajan varhaisultraan, josko silloin oltais viisaampia... Ja sitten keskiviikkona olis jo eka neuvola. Jotenkin hirvittää sinne mennä, sillä edellisestäkin ehdin neuvolassa käydä ja sen jälkeen alkoi vuotaan. :'( Vaikka tuttua puuhaa se km sinänsä on, tuo oli nyt 6. yhteensä...

Toivottavasti tässä ketjussa nyt kaikki pysyis mukana. :heart:
 
Mä en ymmärrä mistä te revitte noita tyttö- ja poikaoloja :LOL: Mulla yksinkertaisesti on vain HUONO OLO ja antaisin pois jos joku haluaisi, anyone :confused:

En muista olenko mä kertonu mun lasten ikiä, poika 16v (syntyi rv30 1235g 38cm) tytöt 13v ja 11v (normisti rv40+), sitten meillä on koiraa ja kissaa. Uusioperhettä, lasten isän kanssa ero -04. Olen siis saanut ensimmäisen lapsen vallan nuorena neitinä =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä