***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Kerttulille onnittelut pienen pienestä :heart: :flower: :heart: :flower:
Valoa ja toivoa kuitenkin olin lukevinani rivien välistä, ja uskonkin, että kaikki menee hyvin :) Voimia odotteluun!

Itse otan sitten taas niin rauhallisesti kuin voin ja istun heti kun tuntuu siltä ym. Olo on ollut välillä vähän nolo, että onhan ne naiset aina pärjänneet, peltotöissäkin. :ashamed: Mutta sitten taas olen kuitenkin halunnut kuunnella ja kunnioittaa omaa kehoani, kerta en ole peltotyöläinen ja mahdollisuus on ottaa rauhallisemmin. Kiitos Kerttuli, kun meitä tähän patistatkin tarinallasi.

Ensimmäinen huhtikuinen siis :heart:
 
Huomenta.

Kerttuli-79 Onneksi olkoon pienestä pojasta. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin :hug:

Sairaalakassia en ole ede miettiny. Hyvä kun tiedän mitä sinne oikein tungen. Sitäpaitsi tarttis varmaan ostaa joku ellen sit laita tollaseen pyörillä olevaan "lentolaukkuun". Katotaan nyt. Mutt kohtahan sitä oikeesti tarttis alkaa miettiä! Meillä on matkaa sairaalaan 50km meni sit Vammalaan tai Tampereelle tai no jälkimmäiseen ehkä vähä lyhyempi matka. Eli ei toi matka nyt mikään mahdoton ole jos jotain unohtuu. Tampereella tulee muutenki käytyä shoppailemassa useinkin.

Tää tytteli on nyt älynny töissä vähän höllätä. Vielä tällä viikolla nostin yhen suht painavan räkin pöydälle ja totesin, ett ehkä turvallisempaa tästä lähin pyytää joku apuun. Eikä varmaa kahesti tarttis pyytää, kun sitä välillä suorastaan tuputetaan vaikkei oliskaa mitään painavaa. Mutt oon nyt ottanu järjen käteen. Eihä minua tartte "palvella" enää kuin neljä viikkoa.

|.) Omaan nappaan ei edelleenkään mitään uutta. Mitä nyt toiset yöunet peräkkäin jäi lyhyeks, mutt tänään en kyllä mee uudestaan nukkuun. Viimenen iltavuoro, joten kyllä sen jaksaa vaikka vähän väsyttäskin. No saanpahan nyt ainaki ajoissa vietyä labraan sen pissanäytteen. En sit eilen saanu aikaseks moista vietyä, kun se nukkuminen meni miten meni. Liekkö toi nyt niin nuukaa, vaikka vasta nyt vien. Tiistaina kuitenki sain sen purkin ja laitto labraan lähetteen samaalla, mutt ei se lekuri mulle sanonu ett heti pitäs tehä. Tämän viikon aikana kuitenkin sain aikaseks ;)

MUtt pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille :wave: Jos menis kattoo tallessa olevat emmerdalet ja jatkamaan aamukahvin juontia.

JääKyynel ja Tuittu 29+3 (30 lähestyy, hui!)

P.s. Mulle tuli sekunti sit ihan älytön mieliteko viinirypäleisiin. Tartteekoha labrasta tullessa poiketa kaupassa :D
 
Feles ihania uutisia sait punktiosta! Onnea! :flower: Ja tosi söpö vauvamassu sulla.

Kerttulille onnittelut ensimmäisestä huhtivauvasta! Tsemppiä jatkoon!

Sairaalakassia en ole vielä ajatellutkaan. Eipä sinne nyt mitään ihmeellistä tartte kuitenkaan mukaan, joten melko pikaiseen ne kamat kattoo sit valmiiksi. Asutaan parin kilometrin päässä TAYS:sista, joten ukkeli saa sitten kipaista kotoa hakemassa sen mitä puuttuu. Ja jos vauva päättää syntyä jo nyt, niin eipä sille tartte heti olla vaatteita mukana, koska joutuu kuitenkin viettämään osastolla jonkin aikaa. Mutta kukin hoitaa tyylillään tämänkin asian.

Ei muuta kuin leppoisaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti pakkanen hiukan hellittää, että pääsee kunnolla ulkoilemaan.

manteli ja Sulo 29+1
 
Merkkaan ja Kerttulille onnittelut pienestä :flower:

Nyt mä lähden sinne uimaan enkä ota mitään torkkuja niinkuin eilen. Illalla särki päätä ja suoraan sanottuna V*****i kun olin nukkunut koko päivän |O Mutta paremmalla onnella tänään :)

Hilipatuinen 30+0 :D
 
Kerttuli Täällä tippa linssissä luin tuon uutisen. Aivan valtavasti onnea teille ja voimia pienelle! Nyt se sitten tapahtui, ensimmäinen huhtikuinen. :heart:

Feles, onnea hyvistä tuloksista!

Pähkynä, tervetuloa!

Sairaalakassi Mies eilen nukkumaanmennessä sanoi mulle että eikös mun pitäis pakata valmiiks joku kassi sairaalaan. :D Sanoin että joo olen sitä jo miettinyt mutta kun mulla ei ole mitään sopivaa laukkua. :LOL: Eli siis mun sairaalakassin pakkaaminen on nyt sen takia jäissä kun mulla ei muka ole mitään mihin pakkaisin. :LOL: (Miehelle ei mennyt muuten tuo selitys läpi, koska se on aina kironnut sitä miten yhdellä naisella voi olla kaapit täynnä erilaisia laukkuja - ja silti käyttää vain sitä yhtä samaa...:whistle: )

Linea negra Mulle alkoi ilmaantua linea negra ehkä jotain reilu kuukaus sitten, ehkäpä jo aiemminkin. Nyt viimeisten viikkojen aikana se on noussut navan yläpuolelle, heittäen hassun mutkan navan kohdalla. Ihan kun se sama viiva ei jatkuis yläpuolelta ollenkaan. Viiva on todella todella haalea.

(.) Täällä kamala väsymys, pieni päätti herättää mut möngerryksillään puoli viideltä ja enhän mä saanut enää sitten nukuttua. :( Nyt kyllä väsyttäis. Ja yhtään ei helpota se että tämä töissä istuminen käy tosi pahasti mun jalkoihin ja selkään. Sen kerran kun mä olisin halunnut sairaslomaa niin sitä ei lääkäri mulle kirjoittanut. Jotenkin vaan tää istuminen saa mun olon tosi hankalaksi ja muutenkin tuntuu etten vaan pysy hereillä töissä. :( No, viikon päästä on taas neuvola, mutta kun ei terkkari voi kirjoittaa kun sen kolme päivää... Ehkä tää tästä, eipä tässä olis kun kuukausi äitiyslomaan.

Ai niin, kävin eilen lävitse vauvanvaatteita ja tarvikkeita ja tein jonkinlaista ostoslistaa mitä kaikkea pitää hankkia. :) Mitä olette mieltä noista 50 senttisistä vaatteista? Onko ne ihan täysin turhia vai onko hyvä hankkia vaikka pari vaatekertaa ihan 50 senttisiäkin? Mulla tällä hetkellä pienimmät on 56 senttisiä, niitäkään tosin ei muistaakseni ollut kuin pari bodya.

- Hapsiainen ja Herne 30+2
 
hapsiainen Meillä taitaa olla ihan vaan muutamia bodyja kokoa 50 ja muutamat housut. En ajatellut hirveästi hankkia lisää, kokoa 56 löytyy sitten enemmän. :)

Täällä kans väsyttää, varsinkin työmatkat bussissa on vaikea pysyä hereillä. Yöunet on katkonaisia - ei edelleenkään vauvan takia, vaan siksi että katson kelloa vähän väliä yön aikana. :headwall:

Onneksi tänään on perjantai, ja saan viettää työpäiväni rv35 olevan henkilön kanssa. :heart:

rv27+2
 
Hapsiainen noiden 50 senttisten vaateiden tarpeellisuus riippuu tosi paljon vauvan koosta. Yli 4-kiloiselle pötkylälle niitä tuskin juuri tarvitsee, mutta 3-kiloinen voi mennä niissä parikin viikkoa. Ja toki valmistajastakin hiukka riippuu, esim. Tutan 50 senttinen on tosi reilu. Jos ei vauvan painoarvio huitele missään hirmulukemissa, niin ehkä jonkun 50 senttisen voisit hankkia. Alesta voi tehdä vielä huikeita löytöjä, ja kirpparilta saa melkein käyttämättömiä tosi edullisesti.
 
Kiitti vinkeistä. Ehkä mä tosiaan parit, halvat, 50 senttiset haen varastoon. Vois vaikka käydä kirpparilla kattomassa. Sais sitten edes sen pari vaatekertaa tuota kokoa. 56 senttisiä pitänee sitten enempi hankkia.

Sitten sitä haalariasiaa olen miettinyt. Jos lapsi syntyy maalis/huhtikuussa niin millasessa haalarissa se olisi hyvä kotiuttaa? Onko se äitiyspakkauksen haalari liian iso? En ehkä mitään toppahaalaria lähtis ostamaan pienempää, mutta mietin onko turhaa ostaa joku kevyempi toppa-asu pienempänä kokona? Tosin tarkeneeko sitä sitten kotiuttaa sellaisessa? Matkaa sairaalalta meille on noin 10 minuuttia.

Huomaa, että mäkin oon pikkuhiljaa herännyt näihin käytännönjuttuihin mukaan...

- Hapsiainen
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista kaikille :)

Kerttuli-79 - voimia ja jaksamista ja paljon onnea matkaan!
- olen itsekin paahtanut kuin viimeistä päivää töissä ja kirjoituksesi sai kyllä ajattelemaan - lupaan itselleni ottaa rauhallisemmin ja ehkäpä jopa katselen viikonloppuna hieman sitä sairaalakassin sisältöä... en vain oikein tiedä mitä siellä tarvitsisi kun ei ole tullut tuota vauvatavaraa hankittua vielä ollenkaan (kai sinne jonkun verran sitäkin tarvitsee, vaatteita ainakin?) - ja koska olen ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa ei ole mitään hajua muutenkaan mistään - täytyypä lueskella hieman lisää aikaisempia keskusteluita, sieltä löytynee sairaalakassin sisältöön vihjeitä.

Viime yö meni pikkuisen rymytessä mutta selän levätessä uudessa ihanassa napakassa sängyssä - olemme vihdoin hankkineet ensimmäisen 'normaalin' 160 leveän patjan ja vielä kunnollisen sängyn rungonkin (1 v 80cm leveällä patjalla ja melkein 4v 120 cm leveällä patjalla on tässä tullut nyt köllöteltyä) - ooooh tätä ihmettä :LOL: rupesi olemaan jo hieman vaikeaa mahduttautua tuohon minisänkyyn miehen ja uuden mahani kanssa ;)

Luin tuolta aikaisemmista keskusteluista muutamia juttuja lemmikeistä/eläimistä ja niihin liittyvistä asenteista ja mielipiteistä - itselläni on neljä koiraa ja en ole todellakaan hankkiutumassa niistä 'eroon', töitä tietysti riittää mukavasti lapsen ja koirien kanssa, mutta en ole valmis tinkimään tai selittelemään omia valintojani muille. Olen koiraharrastaja ja that's it - onneksi kukaan neuvolasta tms ei ole ruvennut kommentoimaan (hivenen kauhistuneita ilmeitä on tosin tullut), mutta niitä nyt on saanut osakseen jo parikymmentä vuotta muutenkin --- eihän sitä nyt voi aina olettaa toisten ymmärtävän omia harrastuksiaan.

Lauantaina harrastuksen merkeissä matkaan Turkua kohti ja sunnuntaina toivottavasti löhöilyä ja lepoa kotona pitkästä aikaa. Oikein hyvää perjantaita kaikille!

Pähkynä & potkunyrkkeilijä 27+0 :heart:
 
Onnea Kerttulille pienen pienestä :flower: Toivottavasti teillä kaikki menee hyvin :wave: Eipä tosiaan ihan vielä olisi odottanut ensimmäisiä huhtikuisia...

Vauvanvaatteita en ole tosiaan kovin paljon ostellut, kun pitäisi sieltä siskolta niitä tulla. Mutta 50 senttisiä vaatteita voi varmaan jonkun hankkia, mutta ei kovin paljoa kannata, jos vauvaa povataan normikokoiseksi. Ja niissä kokomerkinnäissä on todella paljon eroa, esim. H&M:n housut on sitten varsin lyhytlahkeisia (62 housut on samanpituiset kuin Lindexin 56 vai oliko peräti 50...).

Sairaalakassiin siis tulee äidin hygieniatarvikkeita ja tällaista, ei sinne vauvalle tarvii kuin kotiintulovaatteet (ja niitähän ei näillä viikoilla ihan heti tarvita, jos lähtö tulisi). Eli en ole vieläkään vakuuttunut, että sitä alkaisin pakkaamaan - jos lähtö tulee ja vauva joutuu teholle, niin tuskin siinä oma hammasharja on ensimmäisenä mielessä...

hapsiainen sellainen turvakaukalopussi voisi olla yksi vaihtoehto tai sitten fleece- tai kevytvanupuku ja vaikka peittoa päälle jos on kylmää vauvan kotiutuessa.

stoppis ja Oiva 29+3
 
Kerttuli paljon onnea pikkuisesta prinssistä! Paljon voimia koko perheelle ja erityisesti pojalle että voimistuisi ja pääsisi pian kotisairaalaan ja lopulta kotiin.
Samoissa viikoissa ja päivissä mennään joten kyllä pysäytti ja minä myös lupaan ottaa rauhallisesti kun ei sitä oikeesti tosiaan voi koskaan tietää.
Vaikka luulee että aikaa todellakin on ja runsaasti niin se päivä kun pikkuinen saattaa tulla yllättävänkin nopeasti vastaan.

Mutta jotenkin sitä tosiaan vaan ajattelee sitä ettei voisi hellittää vaan sen vuoksi koska on raskaana, kun kuvittelee että saa sitten "hankalan" ihmisen maineen kun joka välissä valittaa sitä etten voi tehdä sitä tai tätä kun olen raskaana vaikka oikeesti sattuu!
Eilen käväsin taas kaupassa kävellen ja ei.. se kävely(kään) ei ole mua varten. Vaikka oli tukivyö ja vaikka kävelin rauhallisesti niin loppumatka oli yhtä tuskaa.

Voisihan tuo vauva nyt vielä muutaman viikon tosiaan masussa pysyä. Keskimmäistä kun odotin ja niitä supistuksia tuli enemmän ja vähemmän niin äitipolin lääkäri sanoi että 32+0 jälkeen ei enää estellä, sitten saa syntyä jos on syntyäkseen siihen olisi se kaksi viikkoa, vaikka tietysti jokainen viikko on aina plussaa eli mitä lähemmäksi 37+0 päästään sen paree.

MVV:n pikkuisen ensimmäinen vuorokausi on mennyt hyvin. Vauva voi hyvin ja äiti kohtalaisesti. Neiti on kuulemma isänsä näköinen enemmän :heart: . Alku kuulostaa siis lupaavalta, hyvä niin.

Vitamiineista mulla on oma coctail pillereiden suhteen. Rautaa, sinkkiä, foolihappoa, magnesiumia, d-vitamiinia ja omega 3:sta. Kaikki eri purkista. Magnesiumia 125mg/päivä rautaa 6mg/päivä tuo rauta on nyt kokeilussa on "helposti" sulavassa muodossa ja pitäisi olla "täyttä itseään" mutta uskon kun näen.
Magnesium ja rauta on Nutriwayn tuotteita, ja koska itsekin tosiaan olen Amwayn myyjä täytyy "omia" tuotteitaan suosia ja tosiaan testata onko niistä oikeesti niin paljon enemmän hyötyä kuin apteekin tuotteista että kannattaa ostaa ja käyttää.
Luin kyllä tuosta raudasta että tosiaan on helpostiimeytyvässä muodossa (ferrofumaraatti) eli jotain todenperäisyyttä siinä täytyy olla.
Maanantaina neuvola ja ajattelin että voisi hb:n tarkastaa ja katsoa onko noussut vai ei.

Mutta nyt keksimään lapsille mielekästä tekemistä. Laiskottaa ja koska tuulee ja on -17 päätettiin jäädä sisälle. Jos ei tuulisi niin ois voinukin mennä ulos.

KiiajaVille 30+0 :heart:
 
hapsiainen, jos laukku kokoelma on hyvästä niin sähän voit sanoa et sinne tarvii ehdottomasti uuden kassin :D

vaatteista, Meillä suurin osa alkaa 6sellä ;) taitaa olla muutama pikkunen, mut ei se hirveästi liiku joten ei kai noi hiukan isot vaatteet hirveästi toista häiritse :D ja jos siltä näyttää niin sitten kauppaan.

kiiajaville, hyvä että siellä MVV:llä vopindaan kivasti, toivottavasti äitikin alkaa voimaan paremmin!

tiitu, onnea poksuista :D

Täällä Vointi kohenee ja toukka potkii. tää on jo täpinöissään lähössä reissuun :D siis ens viikoll apitäs lähteä ja katsella löytääkö toukkikselle haalarin, jos löytyy niin tuun hehkuttamaan sitten ihan urakalla tänne :D

Unico ja Toukka 26+0
 
Nopeasti vaan merkkailen ja toivottelen onnea Kerttulille ja pienokaiselle, jaksamisia sinne!! Felesille myös onnittelut hyvistä uutisista!!! :flower:

Ja sitten pyytäisin viisaampien apua... :) Miten saan tänne lisättyä oman kuvan koneelta??
Jos joku viitsisi neuvoa mahdollisimman yksinkertaisesti ja kohta kohdalta niin kiitos siitä!!! :hug:

Cataliina ja masuasukki 28+5
 
En minäkään olisi osannut odottaa vielä vauvauutisia tähän ketjuun, mutta onnittelut Kerttulille ja perheelle pienestä prinssistä! :flower: :heart: Ihan kivastihan pojalla on jo kokoa.. Voimia tulevaan ja toivotaan että kaikki menee hienosti!

Minäkään en ole sairaalakassin pakkaamista vielä miettinyt.. Esikon aikaan mulla ei paljoo mukana ollut ja hyvin pärjäsin. Pakkailen laukun varmaan valmiiksi sitten 35 viikon tietämillä tai lähtiessä jos ei aivan kiire lähtö tule. Mies voi sitten tuoda tarpeellisia ja tarpeettomia juttuja myöhemminkin perästä päin..

Nyt vasta olen oikeastaan havahtunut että vauvalla alkaa olla jo selkeä vuorokausirytmi, jonka toivon säilyvän syntymän jälkeen. Illalla ollaan virkkuna, yön nukkuu yleensä kummia mekastelematta ja aamupäivästä otetaan iisisti. Päivää ja iltaa kohti taas sitten virkistyy. :)

Mulla on seuraava neuvola 26.pv. Viikkoja tuolloin 30+1. :heart: Mulla menee neuvolassa yleen 20-30min, riippuen kuinka paljon asioita on selvitettävänä. Tiistaina palauttelen sairaalan esitietolomakkeet, niistä oli muutamia kysymyksiäkin esitettävänä.

Odotan jo kovasti äitiysloman alkamista. Vielä kuukausi ois jaksettava töissä. 26.helmikuuta ois viimeinen työpäivä. Fyysisesti olen jaksanut nyt ihan hyvin. Iskiasvaivakin tuntuu ainakin osittain hellittäneen. Motivaatio vaan alkaa olemaan aika vähissä.. :kieh:

Vauvan vaatteista Meillä on esikolta kaikki minivaatteet tallessa ja ihan muutamia kappaleita olen ostanut. Suurin osa taitaa olla meilläkin noita 62cm. Muutamia 50cm ja 56cm pitäisi vielä ehkä hankkia.

Esikoinen alkaa olemaan ilmeisesti paranemaan päin. Kuume on laskussa ja tyttö on selkeästi parempivointinen. :) Eilen oli jo aika raato, kun kolmatta päivää kuume huiteli yli 38 asteessa, korkeimmillaan eilen 39,4! Silmät oli turvoksissa ja vetiset ja silmänalusetkin ihan punaiset. Toissayönä heräsi varmaan kuutisen kertaa kitisemään, yskimään, räkimään ja vessareissuille (kun oli juonut niin paljon). Mietin jo eilen että pitääkö tänään käyttää tk:ssa näytillä, mutta onneksi on jo parempana.

Kellis ja Aarre 29+4
 
äh, piti vielä uudestaan kirjoitella kun unohdin mitä piti alunperinkin kysellä päivän aiheena - eli jalkakrampit!

Jostain muistan alkuraskauden aikoina lukeneeni että niitä saattaa tulla varsinkin öisin - no nyt olen lähes rampa kun oikea pohje on ihan maitohapoilla edellisöisestä lukkoonmenosta. Venyttelin ja olin kääntämässä kylkeä kun yhtäkkiä pohjelihas meni niin hirveään lukkoon että jouduin tassuttelemaan klo 0400 yöllä kymmenisen minuuttia ja silti yritti kokoajan kramppautua lisää. Kyllä se siitä sitten hieromalla meni ohi mutta eilen jo tuntui pahalta ja tänään tuntuu kuin olisi yksijalkainen ja toisen jalan tilalla puupökkelö. Kertokaa miten tähän voisi saada apua - joku vitsku kenties? Liikun ihan normaalisti ja suhteellisen hyvin kun tulee noiden koirien kanssa lenkkeiltyä, joten en usko liikunnan puutteen ainakan olevan vikana...

kiitokset stoppikselle vinkeistä sairaalakassia varten - selvitystyö jatkuu... ;)
 
Hei huhtikuiset!

Taidan minäkin "hypätä kyytiinne", jos vielä mahtuu mukaan joukkoon? Innokkaasti olen teitä taustaillut ja jotain taisin joskun kommentoidakin.

Eli täällä on 32-vuotias toisen lapsen odottaja. Laskettu aika on 8.4. ja silloin esikoispoika on lähes 4-vuotias (syntynyt toukokuussa 2006). Synnytyssairaala tulee olemaan KYS.

Raskausaika on sujunut muuten ilman isompia kremppoja, mutta herkkäunisuus / unettomuus minua on vaivannut enemmän tai vähemmän ihan alkuraskaudesta saakka :( Töissä olen kuitenkin käynyt, vaikka välillä tuntuu, että olenkohan sinnitellyt sen asian suhteen vähän liiankin sisukkaasti... tuo Kerttulin kirjoitus etenkin pisti asiaa taas pohtimaan ihan kunnolla! Onnittelut sinne ja paljon tsemppiä sekä vauvalle että vanhemmille! :flower:

Tässä lyhykäinen esittely. Palaan kommentoimaan pidemmästi. :)

Rosahdus ja "Myyrä" 29+1
 
Hei!

Mä vietin toissa yöni sairaalassa, koska oli supistuksia. Peruuttivat sitten mun äitiyspoliajan, en päässy keskustelee synnytyspelosta, en käymään synnytyssalissa. Synnytysosastokierrokset on kuulemma kokonaan lopetettu.
Neuvolaan meen ens viikolla yli viiden viikon tauon jälkeen. Ja myös äitiyspolilla tarttee käydä, koska lähden Ruotsiin muutamaksi päiväksi :)

raskausarvista


No niitähän on edellisestä raskaudesta varmaan jtn 50 kainaloista nilkkoihin :( Nyt on tulossa jatkoa, mahaa kutisee ja kirvelee koko ajan :(

Lepoa määräsivät :D

Marylene ja kaks ikiliikkujaa 30+3
 
Uimassa käyty ja nyt on hyvä mieli B)

Vauvan vaatteista Mä ostin esikoista oottaessa lähinnä kanssa 62 vaatteita ja muutaman 56, 50 senttisiä en ostanut ollenkaan, niitä tuli kun sai lainaan vauvan vaatteita kavereilta ja sitten lahjaksi jonkun verran. Lopulta jouduin kyllä hommaamaan 56 lisää kun poika oli niin pieni (2895 ja 49) kun synty sen nelisen viikkoa etukäteen :) Oli kuitenkin lupailtu 4 kilosta jos olis menny täysaikaseks... Nyt en oo ostanut yhtään uutta vaatetta kun oon saanut kavereilta ja on vanhoja ennestään...
Haalari Meillä on parikin sellaista kevyt toppahaalaria, millä luulen että pärjätään ihan hyvin, + kaukalopussi millä varmaan kotiin lähdetään. Alle body, sukkikset, sukat, ja päälivaatteet...

Uusille tervetuloa :D

Ja olikohan se nyt sitten Magnesium mikä autto jalkakramppeihin eli suonenvetoon... :) Korjatkaa jos muistan väärin, mä en oo niistä kärsinyt :whistle:

Hilipatuinen
 
Kerttulille onnittelut pienestä pojasta :heart:
Cataliina kuvia saa tänne lisättyä esin aijaa.com:n kautta eli sinne voi ladata omia kuvia joita sitten voi liittää tänne tekstin mukaan :D Kun olet saanut ladattua kuvat tikulta tai koneelta sinne aijaa.com:n niin kuvan alla on erilaisia koodeja joista voit valita haluatko kuvan isona, pienenä vai haluatko laittaa linkin kuvaan. Valitse haluamasi koodi ja kopioit sen ja liität sen tänne ja niin pitäisi kuvan näkyä täällä. Toivottavasti tällä ohjeella saat kuvia laitettua tänne :D
Raskausarvista esikoista odottaessa niitä tuli ihan mukavasti :whistle: mutta kaksosia odottaessa vatsa repesi ihan totaalisesti. Eipä nuo ole minua tai miestä häirinneet kun kuitenkin vaalenevat aikaa myöden. Ja onhan ne vain muistona rakkaiden lasten odotusajasta ja kun kroppa on muutenkin muuta kuin bikinikunnossa niin ei siinä yhdet raskausarvet haittaa :whistle:
Marylene toivotaan että pienet jaksavat vielä odotella maailmaan tuloa

MaMa ja kuutonen 28+2 :heart:
 
Kerttulille onnittelut pienestä miehestä :heart:
hurjaa että meilläkin alkaa jo vauvoja tulemaan...

Felesille onnittelut hyvistä tuloksista!

uusille tervetuloa!!!

omaa napaa
niin siinä sitte kävi et yks arvo oli koholla sokeriraistuksessa ja saan nyt maanantaina mittarin kotiin että pitää 2 vkon ajan mitata sokereita. ilmeisesti sitten jos kaikki menny hyvin niin ei tarvii enempää...

yöllä sain kylkikrampin ja en saanu vaihettua asentoa pitkään aikaan..olipahan kaamea kokemus :X keskellä yötä siis heräsin siihen ja tuntu et ei helpota ollenkaan...magnesiumia siis kehiin..

KiiajaVille sun kauttahan mä saisin sitte tilattua yhtä tahranpoistohommaa...pitää äiteeltä kysyä sen nimi... vai tilailekko niitä miten..mut palaan asiaan :)

nyt muksuille ruokaa...

nasum ja napero 26+5 :heart:
 
KiiajaVille onko sinun kautta mahdollisuus ostaa sitä tahrapoistosuihketta (nimeä en nyt vaan muista..) mutta siis löytyykä valikoimasta jotain tahranpoistoon tarkoitettua suihketta? Ostin kerran eräältä myyjältä sitä ja sillä lähtee kyllä tahra kuin tahra ja nyt olisi tarvetta kun tuo 1v sottaa vaatteita siihen malliin :whistle:
 

Yhteistyössä