Nasumasunen Mä kuuntelin vähän aamukorvalla terveydenhoitajan sepustusta perjantaina, ja jäi vähän epämääräinen kuva kuinka kauan mun pitäisi noita arvoja mittailla. Heh. No, sen verran on kuitenkin tietoa, että vähintään 4 päivänä viikossa ja 4x päivässä. Eli ennen aamupalaa, tunti sen jälkeen, ja ainakin toiset 2 jossain vaiheessa päivää. Tänä aamuna sitten aloitin mittauksen, ja ainakaan nyt ei paastoarvo aamulla ollut todellakaan koholla päinkään, suorastaan päinvastoin, arvo oli vain 4,4. Tunti aamupalan jälkeen arvo oli 6,8 ja söin ihan normaalin aamiaiseni, teehen laitoin normaalin ½tl sokeria, wetabixia jogurtin kera ja pilttiä hillona. Lounasaika pääsi vähän venähtämään tänään, ja tuossa ennen ruokailua oli sokeriarvo ehtinyt laskea taas samaan 4,4:n, vielä en ole mitannut seuraavaa arvoa, mutta söin kyllä reippaasti...
Alle 7,8 olisi siis hyvä arvo, toivottavasti jää sen alle. Luulen todellakin näiden arvojen perusteella, että se sokerirasitusaamun arvo oli kohollaan juuri niiden illalla syömieni laskiaispullien vuoksi. Olisi pitänyt hillitä itsensä...
Ehkäpä testaan jonain iltana niitä pullia uudestaan, ja katson mitä mittari sitten näyttää...
JääKyynel kyseli turvaistuinpussista, meillä oli kuopuksella käytössä Lumikidsin fleecevuorattu pussukka, sopii 5-piste turvavöihin kaukaloon ja myös vaunuihin/rattaisiin, joskin vaunussa ollessa täytyy tsekata ettei muotoiltu alapinta jää ruttuun. Lämmin ja ihana pussi, ja tulee käyttöön tulokkaallekin. Kesäksi suunnittelen ompelevani itse samanlaisen tai Suuri Käsityö -lehden kaavoilla haalarimaisen pussukan kevyemmistä materiaaleista, olisi kuitenkin kiva saada kesälläkin tarvittaessa jotain kevyttä peitettä pienen päälle, ja pussukka on tosi paljon kätevämpi kuin irtopeitto. Edellisillä lapsilla mulla on ollut käytössä kesäisin omatekoinen ohuesta puuvillatikkikankaasta ommeltu olkaimellinen unipussi, johon olin ommellut aukot turvavöille, mutta sen olen ehtinyt jo myymään eteenpäin.
Linea negrasta, tällä kertaa ei ole vielä ilmestynyt mitään, edellisilläkin kerroilla viiva taisi tulla aika loppuvaiheessa, ei ollut kauhean tumma ja ylettyi hieman navan yläpuolelle. Ja edelliset kaksi lasta meillä siis tyttöjä.
Hemmi mä katselin myös tuota "rumin vatsa"-keskustelua silloin kun se oli aktiivisimmillaan, aika hurjannäköistä jälkeä tosiaan voi tulla... Mullakin on arpia aika paljonkin, mutta keskittyvät tosiaan alavatsalle ja lantiolle, eivätkä onneksi ole ihan kammottavan kamalan syviä. Synnytyksen jälkeen vatsanahan ollessa vielä löysä ja "tyhjä", arvet kyllä poimuttavat vatsan ällöttäväksi, mutta onneksi se on vain ohimenevää, suurimmaksi osaksi ainakin.
Ja nyt kyllä aion tsempata ja katsoa mitä kiinteytysjumppa saisi aikaan vatsanahalle, edellisen raskauden jälkeen kun jäi vähän liikaa rasvakudosta, nyt aion päästä siitä eroon! Tosin, kolme alle kouluikäistä lasta saattaa hieman estää oman kropan huoltotoimia, ainakin jos aion imettää tätä tulokasta samalla lailla ilman pulloja ja yli vuoden ikäiseksi saakka...
Ja aion kyllä. Mutta josko sitä ehtisi jossain välissä itseäänkin ajattelemaan.
Itsensä ajattelemisesta tulikin mieleen, että nyt on iskenyt taas sama fiilis kuin edellisten raskauksienkin loppupuolella, tekee mieli tehdä jotain omalle ulkonäölle, ja varsinkin hiuksille! Ja katsotaanpa josko tässä ensi viikolla vaikka ehtisi kampaajalla käymään! Saattaa olla että pitkät hiukseni lyhenevät alle olkapää-mittaan, ehkä jopa pitkähköksi polkaksi! =) Jos uskallan...
Nyt kuitenkin toisen sekopäisen intopuuskan kanssa kodin sisustuksen kimppuun ja ompelukone laulamaan. Ostimme juuri uuden keittiönpöydän, ja se vaatii nyt ehdottomasti uusia ruokailualustoja! Eikä mistään, tietenkään, löytynyt valmiina juuri sopivan näköisiä, joten ompeluhommiksi meni! Sitten onkin laitettava vielä olohuoneen järjestys uusiksi, sekä raivattava makuuhuoneeseen tila vauvalle, työpisteeni saa kyytiä ja ompeleminen siirtyy keittiönpöytään... Uutta asuntoa siis mietitään todella, tila loppuu!
Uusille tervetuloa! ja
Buamille tsemppiä ja peukkuja, ettei kyseessä kuitenkaan olisi raskausmyrkytys.
Bliss ja pikkuinen 27+4