***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Huomenta.

Nyt sain nukuttua kunnolla. Heräsin vain kerran puol viiden aikaan vessaan ja havahduin kyllä ukkelin kellon herätykseen, mutt nukahdin uudestaan. Heräsin just ja huomattavasti pirteämpi olo. Jospa tänään olis energiaa tehdä triplasti enemmän hommia kuin eilen :)

Täällä oli eilen illalla ihan mukava pakkanen -23 astetta. Tiedä sitten mitä se on yöllä tai aamulla ollu. Nyt on lauhtunu tonne 18-19 välille ja luntakin on näköjään tullu jossain vaiheessa jonkun verran 5 jälkeen ellei jo aikasemmin oo satanu.

Me käytiin kävelemässä tuossa pakkasessa eilen. Ehotin, ett käytäs kylällä lotto kävellen tekemässä kun itellä tää liikkuminen on tosiaan jääny niin vähälle. Ihan hyvin meni paitsi sit oli jotenkin epämukava olo siinä kun tultiin kotiin ja vähän jomotti tonne häpyluun/mahan tienoille. Eipä sen pahempaa tullu. Jos tänään yritettäs uus lenkki ja tutustus vähän tähän meitin uuteen ympäristöön.

Iteki oon huomannu, ett minua närästää tietyt jutut. Suklaa ei onneks sitä mulle tee, mutt ilmeisesti jotkut sipsit taas tekee. Söin eilen raffeleita ja sen jälkeen oli vähän, ett ollako närästystä vai ei (oli viimeset sipsit pitkään aikaan, nyt alkaa herkuttelulakko). Nyt on muutenki ollu kausi ettei oo närästäny ei edes jouluruoat ja se syöminen!! Oikeesti ihmettelen mihin se närästys nyt on jääny. Ei sillä että sitä takasi haluaisin :LOL:

Täällä on tosiaan paljon heppaihmisiä. Itse kuulun siihen ryhmään joka on elämänsä aikana vaan muutaman kerran ollu joko ponin tai hevosen selässä. Ja ihan hevosen selässä oon ollu vasta nyt aikuisiällä. Avokin siskolla on oma suomenhevonen ja sen selässä muutaman kerran ollu. Voin suoraan sanoa, ett pelottaa ja tää hevonen kyllä tietää sen. On muutenki vähän sellasta ittepäistä sorttia, niin sit se aina keksii kaikki temppunsa sillo ku oon selässä. Ei nyt iha aina, mutt mulle tarpeeks usein. Ihmeen kaupalla pysyin sen selässä kerran kun jostain syystä pillastu vaikken osaa ratsastaa.

Jaha, eiköhä siinä ollu taas aaamuturinat. Kahvin hakuun...

p.s. Moni valittaa, että tekstit häviää taivaan tuuliin. Ite kopioin tekstini aina ennen vastaa- napin painamista. Näin teksti ainaki on vielä tallessa jos jostain syystä ei lähetäkkään sitä. Jos teksti häviää kopsaa vaan uudestaan tekstikentään eikä tartte kaikkee aina alusta kirjottaa :)

JääKyynel ja Tuittu

Huomenta!

Sainpas kerranki nukuttua kunnon yöunet.
Vaan en tiiä oliko eilen mahatauti vai mikä, sopis kyllä siihen nähden, et poika oli tossa mennä viikolla siinä, mut kerran oksennin iltapäivällä mutta sit alko aivan järkky ylävatsakipu. Ei siis osunu kohtuun kipu mut siis tonne ylämahaan, otin rennietäkin pari kun alko vielä siihen päälle närästään...huoh..
Se kipu oli siis sellasta niinku joku ois puristanu nyrkkiin koko vatsalaukun ja kipua tuntu samalla rinnassakin. Tuli sillain kramppeina. Siihen kun lisättiin vielä et myy alko mylläämään mahassa, ni täytyy kyllä sanoa, että ensimmäisen kerran toivoin että älä liiku nyt.... :ashamed:
Sattu niiiiiiin vietävästi. Mut ohi meni sitten lopulta ja pääsin nukkumaan ja nukuinkin sitten hyvin aamuun asti.

Ihanasti täällä alkaa jo porukoilla olemaan viikkoja, osa on jo pian 30 viikolla. Mahtavaa! Itestä tosin tuntuu että tulee niin jälkijunassa, kun on niin loppu kuusta LA. Mutta varmasti perästä tullaan =)
Mahakin kasvaa päivä päivältä enemmän ja enemmän. Muutaman viikon päästä onkin sit taas neuvola ja tällä kertaa lääkärineuvola. Varmaan otetaan uus papakin, että nähdään onko se tulehdus voitettu. Pissakoe pitää taas kiikuttaa kun siinä on edelleen sitä sekaflooraa, eivätkä ne saa viljeltyä sit ollenkaan näytettä, joten huomenna taas pissanäytteen vientiin.

Mä sain kaverilta aivan ihanan unipussin, joka on tarkotettu siis ulkoiluun, sellasen fleecestä tehdyn, vaikkakin vaaleensinisen, mut sillä nyt ei mitään väliä ole. Kaikki nuo vaatteet on siis pojilla käytettyjä, mut sellasia, et voi myös tytöllä pitää. Mieskin jopa tykästyi muutamiin vaatteisiin =)

Täällä on puhuttu heppailusta. Mun elinikäinen unelma on ollut aina se, että voisin ratsastaa ja hoitaa heppoja, mut mun kohdalla se ei ole mahdollista. Olen hevosille tosi tosi pahasti allerginen. Tää on ollu lapsesta asti ja kerran elämässäni olen ratsastanut, sillä seurauksella että olin sairaalassa useamman viikon allergisen reaktion vuoksi. Allergia on niin paha, että siihen on adrenaliini käytössä, eli epipen. Eli tuo jääkin elinikäiseksi haaveeksi.
Meillä poika käy harvakseltaan isänsä kanssa ratsastamassa ponilla, siinäkin on omat systeemit sit vaatteiden kanssa. Riisuvat ulkona ja mies kiikuttaa ne koneeseen ja laittaa päälle ja poika suoraan suihkuun. Poika siit kyllä tykkää tosi paljon.

Eli mun eläinharrastus on suuntautunu noihin koiriin. Toinen koirista onkin metsästykseen lähinnä, mut tää noutaja on sitten meillä (mulla) näyttely koirana, sekä lisänä tottelevaisuus ja nouto. Käy myös sorsastuksessa syksyisin. Ja samalla olen myös kasvattaja ja ensimmäinen pentue piti tulla nyt keväällä, mut olosuhteet huomioon ottaen, siirty sit vuodella :D Ei ehkä 7-9 tollerin pentua ja pikkuvauvaa yhtäaikaa...ei kiitos =)

Nyt hoitamaan poitsua, se flunssassa, eli jos musta ei kuulu, ollaan sit jälleen hoidettavana infektio-osastolla...

buam ja myy 23+4

täällä närästää ;) no mulla auttaa piimä ja vissy, ja sillon kun on pahimmillaan niin eipä kumpaakaan tietty oo mukana. huoh ;)

Täällähän on moni nukkunut hyvin ;) mä olisin voinu vielä koisata mut pakko nousta. Onneksi kivut on suurinpiirtein helpottanut enää selässä vähän, no päivä näyttää mitä tuleman pitää.

Unico ja Toukka 23+2

Teidän hankinta-juttuja lukien tekisi kauheasti mieli tehdä jotain vauvalle. Vaikka viikkoja on vielä hiukan vähän, siis omassa mielessäni. Olin tähän asti pähkäillyt sitä äitiyspakkauksen ottamista, onhan se tavallaan ihana, mutta kun on edelliset jne, mutta se 140 euroa ei ola taas paljon mitään. Nyt pari päivää sitten järjestelin vähän tavaroita, jotka kaveri antoi, siis meidän kakkosen ekat vaatteet takaisin + joukossa heidän kuopuksen pienimmät vaatteet. Ja ymmärsin, että ei ole mitään järkeä otta pakkausta. Ihania, kauniita, vähän käytettyjä pojan vaatteita 50cm ja 56cm vaikka kuinka paljon, ja niitä isompiakin löytyy kasoittain. Ainoa, jota jään kaipaamaan, on tuo pakkauksen laatikko - mistäköhän saisi niitä tyhjänä ostettua? Parhaat säilytyslaatikot, joita ikinä olen nähnyt. Oikeastaan isoja hankintoja ei olekaan muita, kuin kaukalo + matkarattaat (yhteensopivat) ja kantoliina.

Mirabel 28+2

Tuosta heppailusta vielä; olen jo tämän raskauden aikana telonut itseni kahdesti hevosten kanssa :(
Eka kerran varmaan jossain 20 + viikolla vein tarhaan erään toisen omistajan orivarsaa ja se sai jonkun kohtauksen ja riepoi mua pitkin pihaa. Parin tunnin päästä alkoi verinen vuoto ja supistelut. Vuoto onneksi loppui iltaan mennessä ja supistelutkin parissa päivässä. Gynen polilla kävin silloin tarkistuttamassa että kaikki oli ok. Ja päätin, etten enää urheilu noiden epäluotettavien elukoiden kanssa eli omat extrakiltit ja kaverin kiltti hepo vaan...

Keskiikkona sitten oma extrakiltti poni pelästyi trakroria ja lensin perässä (en kaatunut) muutaman metrin. Ja taas parin tunnin päästä alkoi supistukset... Nyt ei onneksi vuotoa ja supistuksetkin meni ohi parin päivän levolla. Onneksi mies oli kotona kun illalla ei kestänyt edes nostaa esikoista...
Ei tässä vaiheessa haluaisi rikseerata mitään, mutta kun nuo eläimet pitää kuitenkin hoitaa ja omat on tosiaa tosi kilttejä, yleensä aina. Tuntuu vaan et tuo kohtu on niin tosi herkkä supistamaan...

Hankinnoista vielä:
Ollaan hankittu jo hyvissä ajoin brion tuplavaunut ja matkatuplarattaat. Nuo matkat on sellaiset sateenvarjomalliset jotka mahtuu ihan mihin autoon vaan ja niihin sopii uutta tulokasta ajatellen brion pehmeä kantokassi joten sen kanssa sopii vastasyntyneellekin. Näillä matkarattailla pitäis sitten pärjätä kaikki reissut.

Kolmas hankinta tehtiin sitten uuden vuoden päivänä. Sain uuden auton. Kia Sportagen =)
Tähän mahtuu sitten tarpeen vaatiessa vaikka mies ajamaan ja se lisäksi kaukalo ja kaks selkä menosuuntaan istuinta =)
Ja lisäks on neliveto V6 ja vetää kivasti heppakopin.

Muita hankintoja ei sitten paljoa tehdä kun on jo tavarat (joista isoin osa kyllä lainassa kaverilta) jo pojan ajalta. Sitten myöhemmin tarvii hankkia ainakin toinen syöttötuoli (pojille tulee tosiaan ikäeroa tasan vuosi kuten jaksan aina kirjottaa) ja sitten ajattelin oikein tuhlata ja hankkia fisher pricen keinuvan ja soittavan sitterin :p .

Esikoisen kanssa tärkeitä tavaroita oli fleecehaalarit ja huovat. Pojan oli vastasyntyneenä vaikea pitää ruumiinlämpöä yllä ja pidin aluksi sisälläkin fleecehaalaria tai fleecepeitosta tehtyä kapaloa.

Muita tärkeitä tavaroita oli rintapumppu, rintakumit,imetystyyny ja kaurapussi rintojen hoitoon ja vähän myöhemmin mobile joka soittaa ja tekee kuviota kattoon (auttoi nukahtamaan).
Hittituote oli myös jumppamatto (aivan ihana sademetsäjuttu kirkkaine kuvineen) josta roikkui eläimiä ja sai valon vilkkumaan ja soittamaan lauluja tai sademetsän ääniä. Ja nyt yli 7 kk iässä jumpero jossa poika hyppii =)

Ompas tänne tullut tekstiä sitten viime käynnin... Mulla ei onneks ole mitään hevosten kanssa käynyt ja nythän en enään oikeen mitään itse tee kun on niin huolehtivainen mies että se sitten tekee mielellään hommat itse ettei vaan mulle ja masuasukille mitään käy... Meillä on kyllä onneks niin huipputyttöhepat että niiden kanssa kyllä uskaltaa vielä jotain pientä touhutakin, vaikka onhan eläin aina eläin et oma varansa täytyy aina pitää.

Ai että on se nyt outoa kun ens yön nukkuu pitkästä aikaa omassa sängyssä kotona, kun just mutsilta kotiin tultiin.. Tosin huomenna taas sinn kun äiteellä on pitkä ilta ja sit on muutama aamu niin mennään taas heppoja laittamaan illalla sisälle ja sit niinä parina aamuna ulos...

Sellanen kysymys tuli mieleen et minkälainen sitteri kannattaisi hankkia??? Onko joku merkki erityisen hyvä/mihin kannattaa ostaessa kiinnittää huomiota?

Mut nyt laskuja maksamaan :/

Tervehdys kaikille! :wave:
Jospa minäkin jo liittyisin mukaan, kun kuitenkin joka päivä täällä käyn lueskelemassa...siis jos vaan joukkoon mahtuu!? :)
Eli täällä ois 27-vuotias kolmannen pojan odottaja:heart:. Esikoinen on 4- ja kuopus 2-vuotias. LA on 27.4. Molempien ultrien mukaan tosin vasta toukokuun alussa, mutta eipä sitä ole alettu muuttamaan. Jännä nähdä, että kuinka lähelle menee omia synttäreitä, jotka on 22.4 :). Synnytyssairaala TYKS.
Täällä on voitu todella hyvin ainakin tähän asti, ei pahoinvointia eikä muitakaan suurempia oireita, niinkuin ei kahden ekankaan odotuksen aikana.
Närästystä on jonkin verran ja selkä ja jalat väsyy aika helposti, mutta se on pientä verrattuna joidenkin muiden vaivoihin. Iso :hug: vaan heille, jotka kivuista ym. oireista joutuvat kärsimään.
Hankinnoista olette täällä keskustelleet... Meillä ei mitenkään hirveästi ole hankintoja tehtävänä, kun sänky, kaukalo, vaunut ja hoitoalusta on jäänyt kahdelta ensimmäiseltä. Vaatteita olen pikkuhiljaa hankkinut, kun ne kaikki on mennyt kavereitten tai siskon lapsille. Pinnasängynsuoja tuli postista tällä viikolla ja eilen tilasin sitterin :). Hyvin on siis asiat niiltä osin, kun enää on pienimmät hankinnat tekemättä. Äitiyspakkausta en aio ottaa, niinkuin en viime kerrallakaan.
Voisin vielä eilisen masukuvan laittaa, jossa viikkoja siis kasassa 23+4. Mun mielestä se on vielä aika pieni siihen verrattuna, että kuitenkin kolmas odotus (tai oikeastaan 4., kun viime keväänä oli kohdunulkoinen), mutta eipä mulla kovin isoksi masu ole kasvanut kahden ekankaan lapsen aikana. Raskauskiloja on kertynyt vasta muutama. Onneksi, kun ekassa odotuksessa niitä tuli yhteensä 15 ja toisessa 18... Tosin ehtii niitä vielä kertyä :whistle:.

Eipä muuta tällä kertaa kuin oikein mahtavaa uutta vuotta 2010 kaikille ja mahdollisimman hyviä vointeja! :hug:
-Niiskuneiti ja Julle 23+5 :heart:-

Taas on tullut tutustuttua netin ihmeelliseen maailmaan ja löytyi tällainen, onko kenelläkään kokemusta lodger shelter kantopussista?? :) Tässä linkki vielä lastentarvikkeen sivuille kyseisestä tuotteesta http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1050&valikoimaid=12

Kyllä tänään aamulla kun puki vaatetta päälle tuonne pakkaseen lähtöä varten olo tuntui niiin tukalalta että luoja sentään en halua edes ajatella mitä se elo on sitten ihan viimesillään :x
Eilen illalla mulla oli kovastikin kipeitä supistuksia.. :( Otin siinä särkylääkkeen sitten ja sain nukuttua sitten mutta kyllä hetken pelkäsin ettei kai vaan ala tapahtumaan jotain enemmänkin..
Sitä tuli sitten ostettua eilen ensimmäiset äitiyshousutkin :) Ja täytyy sanoa kyllä että onhan ne paljon mukavemmat päällä kuin tavalliset.. vyötärön kohta ainakin itsellä kiristänyt ja painanut jo jonkin aikaa..
Ihanaa katsella valokuvia facebookista parin kaverin vauveleista jotka ovat nyt ihan vastikää syntyneet :) <3 Ei millään malttaisi odottaa tämän oman pikkuisen tuloa.. :heart:

jastu ja vilperi 25+1

Hei!

Mä en tosiaan paljon täällä jaksa käydä, koska koneella istuminen on tuskallista.

Poppeliini
Olisin halunnut listaan, mut vieläkin väittää et pitää rekisteröityy ja kirjautuu sisään... niinhän mä olenkin

ULKOILU
Millaisilla housuilla te ulkoilette? Mä en oo viikkoon ollu kävelyllä. Nyt löysin netistä äitiystoppahousut, mut maksaa 100? niin en maksa niin paljon.
Tosiaan mulla ei ole takkiakaan :(

vaatteet
Ainoat äitiysfarkkuni jäävät pieniksi, kiristävät lantiolta ja mahasta :( Paidoistakin loppuu pituus...
Niitä "oikeita" äitiysvaatteita haaveillessa :whistle:

oma olo
Sattuu usein syömisen jälkeen kylkiluihin. Mahahapot nousee pitkin päivää ylös ja yöllä nukkuminenkaan ei ole herkkua. Vessassa ravaan useita kertoja tunnissa. Henkikään ei meinaa enää kulkea... olispa jo kevät

vauvat

Likkuvat ja hikkailevat tosi paljon. Torstaina pääsee taas näkee heidät ruudusta :heart:

http://www.aijaa.com/img/b/00231/5494270.jpg

Marylene ja pikkuiset 27+5
laskettu aika 30.3. TYKS

Marylene Mulla on myös tota kipua kylkiluissa syönnin jälkeen.. Mistä moinen johtuu? Oon sitä miettinytkin..

Hikkaa täällä ollaan kovasti odoteltu että koskahan alkaa tuntumaan :) Ei ainakaan vielä.. tietääkseni.. :D Hirveen iltajumpan tais alottaa pikkunen masussa, on mylläys taas sellasta :) <3

Ulkovaatteista, mulla mahtuu vielä toppahousut jalkaan tosin vetoketju auki mut kumminkin ja sit laittaa kolitsipaidan missä edessä tuplatasku niin sekin lämmittää mahaa sopivasti, toistaiseksi pärjännyt. Takki tekee jo tiukkaa mahan kohilta, miettinyt jos löytäs jonkun palan siihen keskelle et vois vetokeljulla laittaa lisä pidennystä :D

alkaa tehdä vaatteiden kanssa muutenkin tiukkaa, et mitä mahtuu enää päälle. No sain mä ukoltani isot lökärit joten ehkä niillä pärjää sit kotosalla.

Väsyttää niin ei kun nukkumaan.

Unico ja Toukka 23+2

Niiskuneiti Tervetuloa mukaan kartuttamaan poikajoukkoa! :)

Marylene Toivottavasti sun tukala olo helpottaa :hug: Voipi olla, että vasta sitten maaliskuussa.

Väsymys alkanut vaivaamaan taas, tai sitten vaan kuvittelen. Monena iltana olen tässä nukahtanut sohvalle, vaikka olen nukkunut kunnon yöunet. Aamulla ei haluaisi nousta sängystä millään. :)

Ostettiin tänään muutama vaate vauvalle Lindexiltä puoleen hintaan, ja nyt tilasin H&M:ltä muutaman t-paidan ja itselleni äitiystopin. Muita hankintoja pitäisi alkaa tekemään pikkuhiljaa. Vaunutilauksestakaan ei ole kuulunut mitään, kai ne osaa Briteistä Suomeen lähettää?

Paluu arkeen taas edessä, mutta ONNEKSI keskiviikkona on vapaata.

rv24+4

Empuuu
Väsymystä tääläkin, mut oon laittanu sen piikkiin et multitabsit jäi äitille ja pihalla en oo käyny.
Niin ja kai se väsymys väistyy kun arki koittaa. Harmi vaan ku ei tartte olla ihmisten ilmoilla kun ei saa mennä töihinkään :'(

Niiskuneiti tervetuloa mukaan!

Ihania masukuvia! :heart:

Vaivoista kärsiville :hug:

Heppavahinkoja ei tämän raskauden aikana ole sattunut, kun hevostelu jäi jo ennen plussaa tauolle. Esikoista odottaessa tallissa oli vielä kaksi kaviollista ja "traumatammani" onnistuikin kahdesti telomaan minua ennen rv20. Vuosiin ei ollut sattunut mitään, mutta sitten kun vahinkoja ei olisi saanut tulla, toisin kävi. Onneksi kuitenkin selvittiin säikähdyksellä ja sen jälkeen mm. tamman taluttamiset jäivät miehen heiniksi. Toisaalta oli ihan itsensäkin takia hyvä oppia varovaisemmaksi. Ennen raskautta en oikein osannut pelätä omasta puolestani, mutta pieni ihminen masussa muuttaa kyllä kaiken.

Talvivaatteet ovat täälläkin ajankohtainen asia. Topparatsastushousut menevät ihanasti vielä sivuilla olevien vetoketjujen takia ja masu pysyy lämpimänä kun edestä housut saa laittaa normaalisti kiinni. Mutta takin kanssa onkin sitten kamalasti ongelmia. Elin toivossa, että alennusmyynneistä löytyisi talvitakki johon mahdun. Enää yksi takki menee kiinni ja sekin alkaa olla siinä ja siinä... En pääse kokeilemaan mihinkään oikeita raskausajan takkeja, joten olen etsinyt tavallisista takeista sopivaa, mutta jos maha mahtuisi, on takki yläosasta aivan mahdottoman iso. Ja sellaista jossa nyt on vähän kasvunvaraa on aivan turha ostaa. Maha on kasvanut niin hurjaa tahtia, että reilun kuukauden päästä olisin samassa tilanteessa taas; takkia etsimässä... :| En oikein tiedä mitä tässä tekisi... Takin olisi kuitenkin kestettävä metsäreissut esikoisen kanssa. Espritin verkkokaupassa oli syksyllä yksi kiva takki, mutta yllättäen sitä ei enää ole myynnissä. Olisi vaan pitänyt tilata takki silloin vaikka hintaahan sillä oli...

moikka vaan kaikille!

Meidän uusivuosi vaihtui töissä ajellen HKI -Oulu-HKI väliä. Aika tarkkaan puolenyönaikaan oltiin Oulussa... No voihan uudenvuoden näinkin viettää...

Hankinnoista: Vaunut ja turvakaukalo ollaan päätetty hankkia, niin ja sorruinhan mä jo marraskuussa ostamaan valtavan söpön bodyn/potkupuvun... :D
Mutta muuten otetaan ihan lungisti tavaroiden suhteen, kyse kun on ensimmäisestä lapsenlapsesta omille vanhemmille ja sisaruksilleni, joten eiköhän niitä tavaroita tarpeellisia ja tarpeettomia ala kohta vyöryä ovista ja ikkunoista sisälle.... :LOL:

Hevosihmisiä olen, ratsastus tosin jäi jo joulukuun puolivälissä( muistaakseni rv22 tai jotain sinnepäin), rupes tekemään käynti niin kipeetä vatsaan. (neuvolan täti sanoi jotain kohdunkannattajanivelsiteistä...) Laukka ja kevyt ravi olisi vielä mennyt, mutta ehkä itsesuojeluvasto sanoi että nyt kannattais lopettaa ajoissa, ennen vahinkoja...

Töissä sitä ollaan edelleen onneksi ilman mitään erityisiä vaivoja, paitsi älytön huonomuistisuus ja väsymys...

T:Tinka 320 ja masuasukki

Huomneta!
Tervetuloa uusille!

Täällä nenä vuotaa mutta onneksi vielä toistaiseksi hyvin väisessä määrin.. taitaa mennä siihen yläpään limaisuuteen.

Tänään pitäisi laittaa noi vakuutuspaperitkin vihdoin postiin, täytyy vaan päivätä ne joulukuun puolelle niin hakemus tulee tehtyä 3kk ennen laskettua aikaa.
Tänään siis tiedossa pitempää kävelyä kun mieskin ehti lähteä töihin jo ennenkuin heräsin "kunnolla" enkä saanut kirjettä hänelle mukaan.
Onneksi ei ole paljoa pakkasta niin ehkäpä tuo on ihan mukava kävely.

Talvivaatteet mulla on Puman kevyttoppa puku, takki on aika reilu ja se oli mulla kakkosenkin raskausaikana loppuun asti käytössä, kuvittelen että se menee nytkin. Silloin kyllä myös housut meni loppuun asti mutta nyt ne on tiukat ja valuukin yleensä mahan alle ja sehän ei sitten olekkaan kivaa, selkään tuulee ei niinkään mahaan.
Mutta jos takki jää pieneksi niin siirryn miehen takkiin se sopinee varmuudella (hyvä ainakin olla siinä luulossa) sitten loppuun saakka.
Henkselitoppahousut aion tässä jossain vaiheessa käydä ostamassa niin aikakin housut pysyy päällä eikä valu sidon vaikka kaulahuivia mahanympärille lämmittämään jos meinaa kylmä tulla.

Huomenna sokerirasitus ja torstaina lääkärineuvola, jokohan silloin voi evätä tai antaa luvan lentää helmikuun lopussa vai pitääköhän varailla uutta aikaa lähempänä sitä hetkeä?
Helsinkiin oltaisiin menossa silloin eikä tuo n.4t junamatka oikein kiinnosta kun sen voisi taittaa suurinpiirtein samaan hintaan tunnissa.

Mutta nyt taas kotitöitten pariin ja jossain vaiheessa ulos.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

KiiajaVille

Huomenta kaikille!

Tulipas pitkäsätä aikaa nukuttua hyvin.... Aamulla sit heräsin siihen kun kaivinkone jyllää tontin laidalla kun meluvallia siihen rakentavat...
Tänään siis taas sinne mutsille heppoja hoitamaan ja mökkiä lämmittelemään, onneks ei ole kun vajaa 10 astetta pakkasta niin ei niin kauhiasti tarvitse puita kanniskella.

Talvivaatteista on näköjään ollut puhetta.
Itsellä ei enään omat talvivaatteet mahdu joten käytänkin siis miehen toppahaalareita jotka sillä on aina tallilla ja ratsastuslenkeillä päällä, ompahan tilavat ja ihanan lämpöset! :) Se saa nyt itse pitää niitä toppahousuja jotka ei enään itsellä kiinni mahdu menemään.
Perjantaina olis sokerirasitus ja sitten ensi viikolla neuvolaan... Itsellä olo ollut nyt ihanan pirteä koko raskausajan eikä mitään vaivoja ole ollut sitten 12 raskausviikon jälkeen, tuntuu monesti että nyt energisempi ja parempi olla kuin ennen raskautta. Voi kun sama olotila jatkuisi loppuun asti.
Eilen tajusin oikeesti miten lähellä on oma LA, eihän siihen ole kun 14 viikkoa enää jäljellä (kylläpä se aika menee nopeesti)!

Nyt hakemaan posti ja sit aamupalalle!

Mukavaa viikkoa kaikille! =)

Cataliina ja masuasukki 26+1

Huomentapäivää!

Mulla olisi nyt kysymyksiä synnärillä olemisesta. :D Eli miten tuo mies sitten saa olla siellä mukana? Ei kai se joudu heti synnytyksen jälkeen lähtemään kotiin ja palaamaan aina vierailuaikoina? Kuka saa perhehuoneen, saako semmoisessa mies olla mun ja lapsen kotiutumiseen saakka tai vaikka päivän, pari? Ei mitään tietoa näistä asioista. :ashamed:

Tuntuu, että kaikilla muilla on hirveen vilkas vauva, möyrii ja jumppaa niin että maha hytkyy. Onko kenenkään muun vauva suht. rauhallinen mahassa? :attn: Oonko mä ihan ainoa.

Kylläpä v*tuttaa olla töissä, melkein 2kk vielä. :kieh: Joskus tuntuu, että olisin mieluummin vaikka työtön kuin katson työkaverin typerää naamaa päivät pitkät. :(

rv24+5

Empuuu tämä meidän poika on kyllä todella rauhallinen, varsinkin kun vertaan sitä esikoiseen. Mulla ei vielä todellakaan vatsa hytky, joitakin liikkeitä voi näkyä päälle mutta ei todellakaan minkään toppatakin läpi :wave: . Ja tosiaan, voi mennä vielä pitkiäkin aikoja ettei liikkeitä kovin tunne. Mulla tosin istukka on tuossa edessä, joten se vaimentaa niitä liikkeitä.

Sairaalassa olosta en tiedä miten sun synnärillä on, mutta esim taysissa ei ole ainuttakaan perhehuonetta. Vain 1-2 yhden hengen huone, jotka on yleensä varattu eristyksen tarvitseville, muuten on 2 hengen huoneita (2a+2b, 4:lla on isompiakin huoneita). Ainakin tayssissa isä (ja sisarukset) saa olla aamusta iltaan asti osastolla. Mun mies tuli yleensä noin klo 10 aikoihin, ja lähti illalla klo 21-22. Tosin me oltiin aika paljon lastenteholla, tai mies oli siellä yksinäänkin kun mä olin heikossa kunnossa. Muistan että mun huonekaveriksi tuli yöllä yksi äiti, jonka mies kävi pikaisesti siinä huoneessa vielä ennen kuin lähti kotiin. Synnytyssalissahan ollaan voinnista riippuen 2-3h synnytyksen jälkeen, joten siellähän mies tietenkin saa olla myös yöaikaan.

Äitiyslomaan mullakin vielä melkein 2½kk, mutta oon jo asennoitunut niin että ainkain kuukauden tulee saikkua :whistle: . Hoitoalalla ei kyllä loppuun asti oikein olla, ja mulla on nää migreenit pahentuneet niin että viime viikollakin oli yhteensä 4 (!) aurallista kohtausta :( . Esikoisen odotuksessa ei ollut ainuttakaan migreenikohtausta, voiskohan nyt tuo poika "tehdä" sen mulle?!

Talvivaatteista just eilen pyysin äidiltäni isompia toppahousuja lainaksi. Hänellä kun tuota ylipainoa on, niin mahtuu mullekin varmasti masusta ne housut :D

Uudet tervetuloa :flower: Lisäsin sut Marylene vihdoinkin listoille. Oon aikaisemmin katsellutkin että puutut sieltä, mutta se vaan on jäänyt kun la:ta ei oo ollut.

Hevostyttö olen minäkin. Tai no nyt ei oo pariin vuoteen tullut harrastettua, mutta ennen esikoista mulla oli ihan hevonen ylläpidossa. Aikaa ja rahaa se vie tuhottomasti, mutta kyllähän se on ihanaa päästellä maastossa kunnon laukkaa menemään =) . Tytär on innostunut hevosista, josko me joskus päästäis ponin selkään vaikka jo ens kesänä.

Nyt soittamaan neuvolaan noista migreeniasioista

Poppeliini 24+4

Tervetuloa Niiskuneiti joukkoon!

Sitten siirrynkin heti omaan napaan, jotta en jumitu kovin pahasti koneelle.

Eli täällä alkoi sitten talviloma ja nuhainen olokin on sopivasti väistymässä. :) Ensimmäisen lomapäivän tuhlaan siivoamiseen, jos sais joulun siivottua pois. Illasta olis sitten kiva käydä hiihtämässä jos tuo lumisade ei ihan hirveästi tuosta voimistu.

Tulevalle viikonlopulle varattiin sellainen miniloma Vuokattiin. Pari vuorokautta Katinkullassa. :) Kivaa!

Ai niin, eilen tehtiin yksi hankinta. Ostettiin pinnasänkyyn patja. Sitten yksistä käytetyistä matkarattaista jätin tarjousta, saa nähdä menisikö lävitse. Vielä ne isoimmat hankinnat, eli vaunut ja kaukalo puuttuu, mutta onhan tässä aikaa vielä.

Mutta nyt tartun toimeen ja alan imuroimaan. Mies lähti hiihtämään niin saan siivota hetken ihan rauhassa. :) Mieli olisi tehnyt itsekin hiihtämään jo, mutta antaa tuon mennä yksin kun ei musta ole noille mäkisille laduille. Illalla jos saisin sen vielä mukaani jos vaan pääsisin jäälle hiihteleen.

Mukavaa talvista viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 27+5

Poppeliini Mulla kans istukka edessä, ilmeisesti se kans vaimentaa liikkeitä tosi paljon. :)

Hapsiainen Hienoa, että pääset nauttimaan lomasta terveenä. :flower: Vuokatti on mahtava paikka, itse olen tosiaan elänyt lähes 20 vuotta Sotkamossa.

Empuuu Mulla on ainakin varsin rauhallinen poika. Tässä parina päivänä oon välillä pelästynytkin liikkeiden puuttumista, mutta yleensä se silloin oikein varovaisesti ilmoittaa, että tallessa ollaan. Normaalisti liikkeitä tuntuu muljuavasti harvakseltaan, ja tarkkaan kun katsoo niin saattaa mahan pinnalla näkyäkin. Ei mikään discoilija siis. Tulisko tästä sitten mahan ulkopuolellakin rauhallinen tapaus? :D Mulla tosiaan istukka takaseinässä vieläpä.

Onko monella ollut sellainen fiilis, että syntyneellä lapsella on sama luonne ulkopuolella kuin oli sisäpuolellakin?

tänne ei mitään uutta kuulu.. flunssassa oon ollu nyt 5päivää ja ihan kauheeta on olla flunssassa kun on raskaana.. Meille on asunnon myyntimeneillään ja etsitään vuokraasuntoa.. toivottavasti löytyy ennenkun pieni päättää syntyä..

Perjantaita ootan kovasti kun on se painokontrolli äitiyspolilla..

tiitu ja nella rv 28+3

Tännekään ei kuulu mitään. Luettua tulee palstaa mutta ei jaksa kirjoitella. Huomenna on sokerirasitus, katsotaan sitten tuleeko ilmoitusasioita.

Empuuulle sairaalassa olosta - jos perhehuonetta ei ole niin isä joutuu yöksi kotiin.

Yhteistyössä