***HUHTIKUISET Tammikuussa*** (Ensimmäinen vauva jo syntynyt!)

Taas aikaani kuluttelen kun hevoset on nätisti tallissa tyytyväisinä :) Josta tulikin mieleen et onko täällä ketään hevosihmisiä? Olis kiva jutskailla esim. ratsastuskokemuksista ja hevostelusta yleensäkin... Ja jos joku tietää Keski-Suomen, lähinnä Jyväskylän läheltä esim. myytävänä olevaa kuivaa heinää niin ilmotelkaa ihmeessä, meillä kun on nyt heinät melkein lopussa ja nyt etittäs jostain vähän tuoreempia heiniä kun nämä keneltä nyt ollaan ottettu niin eivät ole nyt n. vuoteen tehneet heiniä niin ovat jo vähän vanhoja. Eli jos jonkun korviin jostain JK:n läheltä kuivia heiniä löytyis niin ilmotelkaa...

Cataliina heppaihminen täälläkin. Ratsastus aloitettu 9-vuotiaana ja tarkoitus olisi palata heppajuttuihin tämän naperon syntymän jälkeen kun 6v tyttö haluaa oppia ratsastamaan. Meillä on ollut hevonen, mutta nyt tosiaan aika hiljaista. Onko sinulla ravi- vai ratsuhevosia? Tuo minun entinen oli ihan menestyvä kilpahevonen, mutta jalkavamman takia joutui ratsuksi. Ei todella mikään unelmatapaus, tosi kuuma ja säikky mutta hoitaessa niin ihana (osasi kaikkia höpötemppuja, avata kengännauhat, vetoketjun takista ym.) mutta sen verran oli stressilenkkejä maastossa että nyt haaveilen jostain kiltistä sh-ratsusta :heart:

-Chiq-

Tää kävi ulkoilemassa ihan vaan huvikseen, tais olla eka kerta tän raskauden aikana. No sain oltua sen 15minsaa kun kävelin hissukseen ja poimein lumesta ja tieltä raketin keppejä. Niin eikös alkanut mahaan koskemaan. No takaisin kotiin ja tyytyväinen et ees hetken sai oltua. Aika näyttää mihin suuntaan jaksaminen menee. Varmaan olis jaksanut enemmän jos olis jättänyt kyykistelyn pois. No onneksi se kipu sit helpotti kun tuli sisälle ja löhös hetken. Ja Toukkiskin potki niin ei siellä hätää vaiks mua sattuukin. Nyt sit vaan väsyttänyt.

Unico ja Toukka 23+0

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Poppeliini kiitos uudesta pinosta! :hug:

Nyt se sitten iski tajuntaan; huhtikuuhun ei tosiaan ole pitkä aika! Olen jotenkin ajatellut tämän vuoden olevan vielä kaukana edessäpäin ja samoin tämän tulokkaan syntymän, mutta tässähän ollaan jo sen verran yli puolen välin, että viimeiseen kolmannekseen ei ole pitkästi aikaa. Viikot menevät vielä tässä vaiheessa hurjaa vauhtia! ;)

(.) Kuulin tuossa appiukolta, miten olivat eilen kauhistelleen poikansa luona useammankin aikuisen voimin erään helmikuulla synnyttävän äidin vatsan pienuutta. Minulla on jo kuulema paaaljon isompi vatsa. Kieltämättä onhan tuo vatsa kasvanut melkoisesti... Toivottavasti ei ole aivan mahdottoman kokoinen huhtikuussa että mahdun vielä tuonne meidän olemattoman pieneen vessaan! :whistle:

jastu mietiskeli vatsan kipuja ja syytä niihin. Toivottavasti niihin löytyy syy, vaikka voi olla, että sinulla ne vain valitettavasti kuuluvat raskauteen... Esikoista odottaessa minulla oli hyvin saman tyylisiä kipuja kun kuvailit. Lisäksi oli supistuksia, jotka sattuivat joskus tulemaan samaan aikaan noiden toisenlaisten kipujen kanssa. Liitoskivut, alakerran paineentunne yms olivat tuolloin myös vaivana joten minusta tuntui tosi uskomattomalta, miten toiset tekivät töitä lähes laskettuun aikaan asti kevyesti, vaivoja ja kolotuksia alkoi tulla vasta ihan viimeisillä viikoilla. Itse vaapuin jo ennen puolta väliä kuin ankka ja olo oli tosi hankala.... Nyt olen päässyt pidempään helpommalla ja osaan kyllä iloita asiasta aivan erityisesti kun on toisenlainen raskaus takana. Uskomatonta miten erilaisia raskaudet voivat olla samalla ihmisellä!

Manducaa olen kokeillut joskus, oli ihan mukavan ja näppärän oloinen kapistus. Ystäväni on myös ollut siihen todella tyytyväinen. Hyvään liinaan tottuneena muut kantovälineet, joita olen kokeillut ovat kuitenkin olleet jostain syystä vähemmän hyvä vaihtoehto selälleni.

Rintapumppu oli meillä ihan ehdoton! Tytön aloittaessa pahan ja pitkän rintaraivarikautensa ja saadessa pahoja vatsavaivoja + iho-oireita korvikkeista, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lypsää maito hänelle. Siinä menikin päivät "rattoisasti" lypsäessä. Olisi pitänyt heti ostaa moottorillinen rintapumppu, kuukauden veivasin käsivoimin toimivalla ennen kuin uskoin ettei ongelma hetkessä ratkea. Moottorikäyttöisellä lypsyt onnistuivat paljon nopeammin.

Donu ja Pikkuinen 24+3

Poppeliinille kiitos uudesta pinosta!

Tosiaan, niinku tiitu87 laittoi, tässä on itselläki 7 viikkoa äitiysloman alkamiseen! Synnytys on jo usein mielessä, ja ihan positiivisin mielin olen ollut sen suhteen. On se kokemus kyllä niin uskomaton... no, tuohon nyt vaikuttaa paljon se miten synnytys/synnytykset on sujuneet. Esikoisen synnytys oli itselleni rankkuudestaan ja kaikista kivuista huolimatta niin mahtava kokemus, että pelkoja ei jäänyt. :)

Unico tympeitä nuo kivut! :hug: Mulla kyykistellessä sattuu alapäähän, sellanen kova paineen tunne.. Samoin kumartelu, nopeat liikkeet ym. aiheuttavat supisteluja ja kipuja vatsaan ja alapäähän. Toistaiseksi kivut on olleet suht nopeasti ohimeneviä, onneksi.

rv 27+1

Niin laskin noista Tiitun viikoista et teillä suomessa äitiysloma alkaa 5viikkoa ennen laskettua aikaa ilmeisesti?Täällä norjassa ei äitiysloma ala vasta kuin 3viikkoa aikaisemmin :( mutta luulen et saikulla olen jo huomattavasti ennen sitä,nimittäin on sellainen työ että tuskin pystyn tonne maaliskuulle asti töissä olemaan,eli ei sillä niin väliä....

Nyt puolen yön jälkeen voinkin jo poksua 26+0! B)
Enää 2 kk koulua sitte jäänkin äippälomalle. Nuo 2 kk menee tooosi nopeeta ja sitte saakin jo panikoida lähestyvän synnytyksen kanssa. :kieh: Siis apua, vastahan mä plussasin!! :D

Feles 26+0 <3

Huomenet.

Täällä taas yks aamuvirkku. Tavoite oli kyllä nukkua tonne kasiin asti, mutt tais jäädä vaa tavotteeks :LOL: Menin kyllä jo ysin jälkeen sänkyyn tekeen ristikkoa ihan vaan sen takia, ett ajoissa pääsee nukkuun ja heräiski ajoissa. Unetkaa ei kyllä parhaimmasta päästä ollu ja vessassaki kävin vissiin pari kertaa.

Onnittelut poksuista :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Katyana-87:
JääKyynel No varmasti ahdistaa noi pitkät neukkuvälit! :/ Muistan kuinka itsekin esikoista odottaessani ja nytkin kyllä aina odotan, et pääsee taas neuvolaan! Mut kohtahan käyntien pitäis jo muutenkin harventua? =)
Ööö, eikös noiden neuvolakäyntien pitäs lisääntyä loppuraskaudessa? Tulikoha sulle kirjotusvirhe? :)

Laskeskelin, ett täällä alkaa äippäloma 7 viikon päästä. Tai oikeastaan noin 6 viikkoa enää töitä kun aattelin pitää talvilomani ennen kuin jään kokonaan pois. Pitäs vaa käydä kysäsemässä työnjohtajalta asiaa. Muutenki mulla on lyhyempiä työviikkoja, kun meillä on joka viikon maanatai aina lomautusta. Voisin vaikka veikata, ett aika menee niin nopeeta ettei ehdi edes tajuta asiaa.

Hankinnoista ollu taas puhetta täällä. Me ostetaan turvakaukalo avokin seuraavasta tilistä. Vaatetta ei kyllä enää osteta, kun sitä tulee sata varmasti kertymään kunhan jotku sukulaiset vähän innostuu. Ja ei kai tuota järkeä oo älyttömiä kasoja niitä haaliakaan, kun vauva kuitenkin kasvaa koko ajan. Eli telakallinen kaukalo, sänky + noita perustarvikkeita eli vaippoja yms. olis ostamatta. Eiköhän noita ehdi sit pikku hiljaa :)

Jos menis kahvin keittoon ja ettimään aamupalaa. Saatto kamala nälkäki ajaa ylös sängystä. Pyörin puoli hereillä vissiin niin kauan, ett tuli kamala nälkä.

Kirpakkaa pakkasaamua kaikille! (täällä -20) :wave:

JääKyynel ja Tuittu 26+4

Onnittelut edellisen ketjun aikana naimisiinmenneille ja synttäreitä viettäneille :flower:

Mitähän kaikkea sitä pitikään kirjoitella...unohdin taas :D
Noh, hevosihminen olen myös, rakas harrastus ollut 23 vuoden ajan (hui, olen aika vanha jo!) ja tällä hetkellä omistan puoliverisen ratsun. Ratsastamassa kävin viimeksi joitain päiviä sitten, menee tässä vaiheessa puhtaasti köpöttelyn puolelle :whistle:

Töistä jään pois todennäköisesti noin kuukautta ennen äippäloman alkua työn arvaamattomuuden vuoksi, eli helmikuun alkupuolella...uskomatonta kuinka aika kuluu vauhdilla. Juurihan vasta laskin, että on vielä vaikka kuinka kauan ensimmäiseen neuvolaan ja ensimmäiseen ultraan ja..ja..ja..nyt jäädään kohta jo äitiyslomalle.

Oma napa voi suhteellisen hyvin. Yöunet hävinneet jonnekin, väsyttää, mutta en saa nukuttua. Liitoskivut olivat jonkin aikaa pois, nyt palanneet kuvioihin :|
Supisteluja oli aika paljon väsymyksenkin vuoksi, mutta aloitin syömään magnesiumia suonenvetoihin, auttoi myös suppareihin. Aluksi otin tupla-annosta, alkoi mahakin toimimaan :D Ihana, ihana magnesium :LOL:

Mutta nyt alan valmistautumaan aamuvuoroon, mukavaa lauantaita kaikille :)

epulis ja pieni 24+5

P.S. Meinasi vallan unohtua, valtaisat onnittelut plussasta Hemmi :D

ONNEA synttäreitä viettäneille, naimisiin menneille :flower:
ja Hemmille myös tästä hämmentävästä plussa-uutisesta! :LOL: Aika hauska! Mullakin on laatikossa vielä yksi tesi, ja toivon, että en tarvisi sitä enää ikina - pitäisikö siitä kaivella ja tastata.

Eilen oli minullakin POKS päivä, 28+0! Taas tärkeä viikko täynnä, aiemmin se oli keskenmenon ja synnytyksen välinen raja, 20-30 vuotta sitten muuttui nykyiseen 22. Joissakin maissa vieläkin 28, jos ei synny elävänä. Eli se näyttää tavallaan sitä, että tästä viikosta lähtien oli myös aiemmin, kun lääketiete vielä paljon vähemmän kehittynyt, mahdollisuuksia selvitä hengissä. Nykyajan lastenteholla jo aika hyvät tulokset siitä 28 viikosta (ja n. kilon painosta) ylöspäin, jos vaan se keskosuus ainoa ongelma (eli esim. jos sama ongelma, joka keskosuuden syy, ei rupea selviytymistä komplisoimaan).

Saikulla olen edelleen, ja yritän olla todella rauhallisesti, ei mitään isompaa fyysistä rasitusta, vaan pientä kevyttä puuhaa kotona ja paljon lepoa. Ja aika vähän on supistellut, joten olen melko rauhallisin mielin.

Mirabel 28+1

Saikulla olijoille voimia ja jaksuja!

Ihanilla viikoilla täällä jo on useampi, oikein siitä huomaa vasta et aika lentää.

Täällä taas. jotenkin ei vaan pääse taas tän väsymyksen yli ja sit pitää olla ohjelmaa ja lähteä johonkin (luetaan töihin) niin ei saa rauhassa puuhailla. No eipä siinä sen näkee sit tilissä kun siellä käy ;)
Toukka ollut eilen ja tänään jotenkin hiljainen muutama potku kumminkin tullut et eiköhän se siellä ole. Mut silti mietityttää kun toinen oli ennemmin hiukka potkivampaa sorttia :) no reilu viikko enää ultraan. Ja ihan varmasti otan rauhallisesti ja pidän ylimääräisiä taukoja jos toi maha alkaa kipuilemaan. Et saa nähdä kauanko tuolla jaksaa vielä oikeasti pyöriä ja kroppa kestää.

Ja sitten miltä ne supistukset oikeasti tuntuu? aina puhutaan vaan supistuksista ja mä en hahmota mitä ne oikeesti on. Jotenkin jännittää tajuaako sitä ees lähteä synnyttämään kun aika on.

Unico ja Toukka 23+1

Unico ne supistukset, joista tässä vaiheessa useimmiten puhutaan ovat harjoitussupistuksia. Kohtu menee kovaksi, toisille tulee tosi hankala olo, supistus voi loppua asentoa vaihtamalla. Harjoitussupistukset eivät saisi olla kivuliaita ja jos näillä viikoilla on kivuliaita supistuksia, pitää olla yhteydessä neuvolaan. Harjoitussupistukset ovat ok juttu jos niitä ei ole kamalasti päivän mittaan. Kaikille niitä ei tule odotusaikana ja sekin on normaalia.
Synnytykseen liittyvät supistukset ovat aivan toista maata (voin toki puhua vain omasta puolestani) kuin harjoitussupistukset. Ne eivät aiheuta vain hankalaa oloa, vaan kipua/jomotusta/poltteen tunnetta, pistävät puuskuttamaan/puhisemaan. Esikoisen synnytys käynnistyi supistuksilla. Yöllä pystyin nukkumaan supistuksista huolimatta, tulivat harvakseltaan, aamulla niissä oli jo enemmän voimaa, mutta epäilin niiden vielä loppuvan. Kun supistusten väli alkoi lyhentyä päivällä 15min -> 10min ne alkoivat viedä huomion muista asioista. Supistusten välissä sai puuhailtua jotain pientä, mutta vähitellen huomasin olevani sängyssä tyynykasan kanssa puuskuttamassa aina vain useammin ja sopivaa asentoa etsimässä. Ensisynnyttäjänä olin pelännyt, että teemme turhan reissun synnärille enkä tunnista oikeita supistuksia, mutta toisin kävi. Ero supistusten välillä oli tuolloin kuin yöllä ja päivällä. Supistusten välin ollessa alkuillalla n.5-7min totesin, että on pakko lähteä, jotta selviän tunnin ajomatkan sairaalaan. Myöhemminkin oltaisi ehditty ihan hyvin, mutta matka olisi varmasti ollut paljon tuskallisempi. Esikoinen syntyi ennen vuorokauden vaihtumista.

Hevosihminen täälläkin. Nyt ei ole omia kaviollisia, mutta tulevaisuudessa varmaan rakennetaan uusi talli ja etsitään jostain monitoimisuokki + hyvä poni lapsille. Aika tarkaksi olen tullut mitä hevosen/ponin valintaan tulee. Kun on ollut haasteellisia tapauksia tallissa tarpeeksi monta (hakattuja yhden ihmisen hevosia, pahaa kesäihottumaa yms...) ja ikää on tullut vähän lisää, haluaa päästä helpommalla. Äärimmäisen palkitsevia nuo haasteelliset ovat, mutta sitten jos tarvitsisi hoitoapua, tilanne on jo kaikkea muuta kuin ihanteellinen. Lisäksi tietysti nämä lapset ovat muuttaneet minun toivelistaa hevosen ominaisuuksien suhteen.

Donu

Moikka vaan! On kyllä upea pakkaspäivä tänäänkin. :heart:

Mua on eilisestä asti vihlonut olkapään, solisluun ja kyljen alueille. Tätä vaivaa on ollut ennenkin, mutta ei näin kauan ja laajalla alueella. Inhottavaa, kun melkein joka asennossa vihloo ja välillä tuntuu, että on vaikea hengittää. Mitäköhän tämä voisi olla? :(

Vauva oli melkein koko eilisen päivän hiljainen, sai vähän herätellä niin sitten tuntui liikkeitä. Vähän alkoi pelottamaan, että onko vauva elossakaan. Joku kesäkuinen oli menettänyt kaksosensa rv18. :'( Musta tuntuu, että tuo istukka vaimentaa aika paljonkin liikkeitä, isommat liikkeet tunnen sitten hyvin. Tänä aamuna tuo sitten potki siihen malliin, että taisi haluta tulevan mamman jo sängystä ylös. :heart: Tulikin nukuttua ruhtinaalliset 11 tuntia. Tänään aiotaan suunnata Selloon ja kenties vielä Ikeaan. Saa nähdä, bussilla kun liikutaan aina...

Päivänjatkot! :wave:

rv24+3

Mulla supistukset olleet kivuttomia, mutta inhan tuntuisia. Kohtu menee ihan kovaksi ja "kiristää"...Saattanut kestää jopa koirien pissatuslenkin ajan, liikkuminen supistuksen yllättäessä aika hankalaa. Magnesium on tosiaan vienyt vaivan mennessään lähes kokonaan :)

Ihania masu kuvia :) <3
Se olis poksuntaa tänään 25+0 :heart:
Tänään suuntaan hiukan alennusmyynteihin :) Täytyy vain vähän säästeliäästi tuota rahaa käyttää.. Mutta aattelin käydä h&m:lläkin vilkasemassa olisko äitiysvaatteita alennuksessa..
Muuten ei ihmeitä joten palailen taasen :)

jastu ja vilperi 25+0

Pikaisesti vain tulin toivottelemaan Onnea uudelle alkaneelle vuodelle 2010! Tosiaan meidän vauvojen vuosi.. :) Uusi vuosikymmen ja uudet kujeet.. ;)

Kiitos Poppeliinille uudesta pinosta!

Ihanan paljon on juttua ollut, en vain meinaa taas ehtiä istahtamaan muuta kuin pikalukemaan.. :ashamed:
Ehkäpä kun "arki" taas koittaa, miehellä työt ja esikolla koulut..

Voi hitsi... Kirjoitin pitkän tarinan ja se hävisi yks kaks... :kieh:

Mutta Hyvää Loppu Vuotta kaikille näin aluksi.

Onnittelut myös kaikille synttäreitä viettäneille ja rouviintuneille näin jälkikäteen. :flower: Unohtamatta Hemmia, jolle lämmin onnittelu "yllättävästä" plussasta... ;)
Sekä :hug: kaikille sitä tarvitseville.
Ihania massu-kuvia olette laittaneet ja on mukava huomata et kasvaahan ne muidenkin massut eikä vaan miun. Tää oma tuntuu jo valtavalta ja minuu rupee jo ahistamaan...

Joulu on mennyt samoin on vuosi vaihdettu. Täällä ne meni hyvin rauhallisissa merkeissä rennosti ottaen. Tosin poitsun silmä on musta ja silmäkulmassa pieni nirhauma, kun kaatui sängyssä ja löi kulmansa sängyn laitaan. Onneksi ei pahemmin käynyt ja nyt alkaa jo muuttumaan keltaiseksi.

Hankinnoista olitte puhuneet. Aika hyviä listoja olitte saaneet aikaiseksi. Älkää unohtako itsellenne liivinsuojusten lisäksi ostaa siteitä. Itse kun en niitä käytä niin poitsun aikana ei tullut mieleenikään et sellaisia pitäs myös olla... Onneksi äippäpakkauksessa niitä oli yks paketti joten alkuun päästiin...

Itkuhälytintä joku taisi miettiä...(vai muistanko väärin) Sellaisen neuvon annan että jos ostatte niin en suosittele philips-merkkistä ja siitä sitä kaikein halvinta, niissä on ollut kuulemma vikoja jonkin verran ja niitä on pitänyt vaihtaa takuuaikana usempaan otteeseen (mieheni kommentti kun niitä myy)... Lisäksi oman kokemuksen kautta, hälyttimessä olisi hyvä olla ladattavat patterit tai vastaava sekä toiminto, että jos ei ole yhteyttä siihen mikä on lapsen luona vaunuissa niin hälyttää... Niin ei tarvitse kytätä vaan voi "luottaa" et hälyytin toimii...

Miulla aikanaan kun poitsu synty ei ollut laitettu juuri mitään valmiiksi. Hän kun päätti syntyä 5 vko:a etuajassa. Olin just jäänyt edellisenä päivänä äippälomalle ja ajattelin et nyt ryhdyn asian eteen jotain tekemään, mut enpä ehtinyt. Sänky ja vaunut hommattiin poitsun syntymän jälkeen sekä kaikkea mitä tuli eteen niin sitä mukaan kun tarvittiin. Vaatteita olin onneksi saanut jonkin verran etukäteen sekä kaukalon olin ostanut kaveriltani. Nyt olis tarkotus et oli vähän enempi valmiina kun edellisellä kerralla. Tosin onhan nyt esim. sänky ja vaunut jo valmiina, mut vaatteita pitäs vähän hommata (alku mentiin poitsun kanssa likkakaverilta lainassa olleilla vaatteilla) sekä uuden kaukalon 2 telakalla haluan. On miulla uudelle tulokkaalle jo Nalle-lankaa ostettu valmiiksi josko saisi aikaiseksi neuloa villapuvun sekä tumput, sukat ja hatun...

Kävin myös ti sokerirasituksessa ja se litku senkun vaan pahenee... Edellisellä kerralla se sentään oli colan makuista vaikka ilman hiilihappoa oli jotenkin vielä siedettävää. Nyt siitä litkusta tuli tosi paha olo hyvä etten oksentanut sitä pihalle. :x
To oli sitten lääkäri neuvola. Kaikki oli ok myös sokeri-tulokset. Tosin painoa on kuulemma tullut jo vähän liikaa et pitäs kattoa mitä suuhunsa laittaa... Mitään ei tuo lääkäri kommentoinut miun vatsakipuja eikä supisteluja joita on tosi ahkeraan. Eivät sitten liene vaarallisia...

Voikaa hyvin ja ottakaa rennosti mikäli se on mahdollista. Mie lähden nyt syömään...

Saimaanrannan äippa ja "Neiti" aprillipila 27+2 (hui kylläpä on aika mennyt)

Täällä kanssa yks hevosihminen :attn:
Hevostelua harrastettu 24 vuotta ja omia heposia ollut 19 vuotta =)
Omia poneja tällä hetkellä kolme + yksi ylläpidossa + yksi vielä virallisesti nimissäni. Yksi 20 v kantava tamma, yksi oma kasvatti 5 v tamma ja viime kesäinen orivarsa. Olis muuten tuo orivarsa myynnissä jos tiedätte että jotain kiinnostaisi.
Ratsastus on viime vuosina jäänyt vähiin. Omilla ajetaan ja ajanutkin oon vain ehkä alle 10 kertaa reilun vuoden aikana. Olen ollut kokoajan raskaana (poika tosiaan nyt 9 kk) ja vatsa ei kestä edes jousitettujen kärryjen tärinää :(
No lenkillä käydään lähes joka päivä. Poika vaunuissa ja ponit joko jonkun muun ajamina tai toinen käsihevosena vaunun kanssa.

Bassets rv 26+4

Ekaa kertaa tänä vuonna palstailemaan.
Kiitokset ensiksi Poppeliinille uudesta pinosta ja hyvää uutta vuotta kaikille. :)

Niin se vaan meidän h-hetki sieltä lähestyy, saa nähdä kuka on se ensimmäinen iloisen uutisen tuoja. Toivotaan nyt ettei kuitenkaan ihan vielä kukaan, vaikka hyvillä mahdollisuuksilla ensimmäiset jo ovatkin. :heart:

Ei tässä ole itselläkään enää kuin reilu kuukausi töitä. Nyt pidän talviloman ja palaan töihin tammikuun 12. päivä ja helmikuun 24. päivä onkin ensimmäinen äitiyslomapäivä, joten vähiin käy ennenkuin loppuu. Hurjaa.

Uuden vuoden yönä mieli oli erityisen herkkä kun ajattelin että nyt alkaa vuosi jolloin esikoiseni pitäisi syntyä. Toivottavasti vaan kaikki menee nyt loppuun asti mallikkaasti. :)

Ja kiitos noista hankintojen listauksista. Auttaa niin paljon suunnittelemaan mitä tarvitsee. Tänään muuten anoppi intoutu ja osti muovipussillisen vauvanvaatteita... :D

Cataliina
Nykyään asun Palokassa, mutta Jyväskylässä olen asustanut ympäriinsä aika monta vuotta. Mulla on itelläkin vielä vähän hakusessa mistä kannattais mitäkin lähteä etsimään. Oikeastaan vain tuo Lastentarvike on sellainen liike missä on tullut käytyä ja sitten Tourulassa siinä Iskun vieressä on joku. En muista nimeä kun ilmeisesti vaihtoi omistajaa juuri.

Ai niin, Hemmi. Onnea plussasta! :LOL: :LOL:

Nyt suuntaan löhöämään telkkarin ääreen miehen viereen. Ollaan siis anoppilassa tällä hetkellä. Todennäköisesti viimeistä kertaa tulin yhtenä kappaleena tänne, tuskin enää ennen laskettua-aikaa tulee tänne lähdettyä. Nytkin arvoin pitkään että lähdenkö, mutta eipä tuo flunssa ole nyt nuhaa kummempi joten hyvin jaksaa olla täälläkin. :)
Anoppi on ollut onnellinen kun on saanut koko päivän hössöttää luvan kanssa vauva-asioita kanssani, mies oli päivän metällä.

- Hapsiainen ja Herne 27+3

Donu, kiitos selvennyksestä. eli voin huokasta maha tuntuu pehmeältä et ei ne ainakaan supistuksia oo ja toi maha on kipeä ja kiristelee. huhtikuuta odotellessa et miltä ne sit oikeesti tuntuu.

Paljon heppa ihmisiä täällä :) Mulla jäänyt tonne nuoruuteen :)
Ja Luettavaa ajatuksella kaikkien jutut, tuli taas paljon pohdittavaa itelle.

Täällä joka paikka kipeänä ei meinaa löytää asentoa olla (piti luovuttaa ja ottaa panadoli et saa nukuttua). Niin jää toi maha kipu onneksi vähän huomiotta niin ei tartte sitä miettiä. No josko tuo yön nukkuminen auttais taas vähän.
Nyt on valjennut närästäminen mitä se on, ei mitään hirmu kivaa hommaa kun koko ajan potkii takas.

Unico ja Toukka 23+1

Tuli mieleen kun valiteltiin närästyksestä. Niin siihen auttaa myös kun ottaa pari suullista esim. kahvikermaa. Mie ite käytän tätä kun en voi sietää rennien makua.
Sit mie olen huomannu et jotkut tietyt ruoat aiheuttaa närästystä ja oon pyrkiny välttää niitä. Yks on esim suklaa. En tiiä mikä siinä on mut se närästää...

Yhteistyössä