***HUHTIKUISET Marraskuussa***



Huhtikuisten LA:t

(Nimimerkki - LA - Synnäri - Monesko? - Tyttö/Poika olo )

Maaliskuun puolelta mukana ovat:
Mirabel - 26.3 - kolmonen Poika lupaus
Sapfo - 26.3 - JS - kolmas Tyttö lupaus
tiitu87 - 26.3 - KOS - esikoinen
Filuuri - 28.3. - NKL - toinen
Whitney - 29.3 - EKKS - esikoinen
Tupu76 - 30.3 - ? - toinen
Hapsiainen80 - 31.3 - K-SKS - esikoinen

1.4.
Amaliaa - MLS - esikoinen
dublo83 - SatKs - neljäs
Tohelin - SEKS - kahdeksas
Toivotaan - KOS - toinen
Saimaanrannan äippä - EKKS - toinen
syysmama - OYS - toinen

2.4.
Hilipatuinen - HYS - toinen
Kerttuli-79 - SEKS - esikoinen
KiiajaVille - K-PKS - neljäs Poika lupaus
kultasydän - Tays - kolmas
mother4 - K-PKS -viides

3.4.
Kipperi - TAYS - esikoinen
Torrestiina - KOS - toinen
Yeb - 28.3. - TYKS - toinen

4.4.
Preeria - LKS - neljäs

5.4.
Hannalii - LPKS - kolmas
Heinekeeni - TYKS -toinen
Ria88 - SatKS - esikoinen

6.4.
JääKyynel - VAS/TAYS - esikoinen Poika olo
Kellopeliappelsiini - OYS - toinen
mappeli - OYS - toinen Poika olo
stoppis - KYS - neljäs Tyttö olo

7.4.
angelia - sas - kolmas
Bassets - Satks - toinen
Greddy - KOKS- toinen
Maalis04Huhti06Huhti10 - KYS - kolmas
r09 - EKKS - esikoinen
Stellanella - Tays - toinen

8.4.
Hemmi - ulkomailla - esikoinen Poika lupaus
Jellona-äiti - PKKS - kolmas
KitiP - TYKS - esikoinen
manteli76 - TAYS - toinen
pingviini100 - OAS - kolmas
pulleroballerina- NKL - toinen
Tilhiemo - KOS - toinen

9.4.
Fantastic4 - KOS - viides
Rebecca80 - PHKS tai EKKS - kolmas

10.4.
Feles - TAYS - ensikoinen Tyttö olo
jukra - ? - toinen
mammamia82 - ? - kolmas
MiiKaro - Ras - toinen

11.4.
Jenskutin - KOKS - esikoinen
Lyra -?- kuudes

12.4.
Donu - SatKS - toinen
Eepekka - TAYS - esikoinen
Piipa75 - PHKS - toinen

13.4.
Iru - OYS - toinen
Jonsuh - JS -esikoinen

14.4.
kolmonen - VKS - kolmas

15.4.
sonjasusanna - KOS - toinen

16.4.
Daffodil - LUS - kolmas

17.4.
jastu - TAYS - esikoinen
Maleha - RAS - toinen
Santi - KAKS -toinen
Sun Rise - Kät/H - esikoinen
Rouva B -NKL- esikoinen Poika lupaus

18.4.
Rapunen - PHKS - esikoinen
minniii - OYS - toinen

19.4.
epulis - TAYS - ensimmäinen

20.4.
Bliss - TYKS - kolmas
raksunaksu - ? - toinen
sintsu78 - KOS - neljäs
toiveilija-87 -?- esikoinen

21.4.
Empuu - Kät/KOS - esikoinen
Puliina - TAYS - toinen

22.4.
Dagger - Naistenklinikka - ?
HoPe22 - esikoinen - Kätilöopisto
MetsäMörrinVaimo - OYS - viides
nellustiina - VKS - toinen
Poppeliini - Tays - toinen Tyttö olo

23.4.
Arskan äippä - OAS - toinen
Chiquita - LKS - viides Poika olo
Inkeri - KoKs -
Siiri80 - K-SKS - esikoinen
siru2006 - Satks - kolmas
Tinka320 - Jorvi - esikoinen

24.4.
rebel - NKL - toinen
Wentti - KOKS - toinen

25.4.
muuttohaukka - KYS - kolmas
nasumasunen - KPKS - kolmas
rouva R - JS - esikoinen

26.4.
oviili - TYKS - toinen

27.4.
Hankku - Tays - seitsemäs

28.4.
Bambinoko - PS - esikoinen
buam - OYS - toinen Tyttö olo
Niin toivoisin - OAS - esikoinen Tyttö olo

29.4.
Katyana - TAYS - toinen Poika olo

30.4.
Vappuhuiska - K-HKS - toinen
Unico - ? - esikoinen

marjutti86 - ? - esikoinen

MEITÄ ON YHTEENSÄ xx ODOTTAVAA MAMMAA =)


Kaikki lisäykset ja muutokset listalle yv:nä Poppeliinille kiitos!


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Linkki aiempiin keskusteluihin
Heinäkuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1472726
Elokuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1478190
Syyskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505441
Lokakuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1530449

Linkki lasketunajan laskuriin:
http://tinyurl.com/raskauskiekko
http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

hCG:n määrä alkuraskaudessa:
http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm
http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html

Alkion ja sikiön kehitys kuvina:
http://www.paternityangel.com/PicsAndPhotos/FoetalDevelop/1stTrimester.htm
http://www.visembryo.com/baby/index.html

Kaikki uudet tervetulleita mukaan!
 
Muistutus kaikille uusille, eli laittakaa tietonne mulle yv:nä niin lisäilen listaan / teen muutoksia niitten perusteella :attn: Joskus voin niitä tekstistäkin poimia, mutta helposti menee ohi kun välillä tulee niin paljon kirjoituksia.

Oma vointi tänään jo huomattavasti parempi. Vähän mietityttää että voisko se Tamiflu oikeasti auttaa näin nopeasti? Tosin sehän aloitettiin mulla alle vuorokauden sisällä oireiden alkamisessa, ja suositushan on ettei sitä enää aloiteta yli 48h jälkeen muuta kuin erityistilanteissa.. No, maanantaihin vielä jännätään :whistle:

Poppeliini 15+2
 
Te olitte vissiit jutellu siit henkkamaukan mammatakista ?? Mä kävin täs joku aika sitte h&M:llä ja näin siel semmoisen tavallisen villakangastakin, missä vaan ylhäällä napit ja mietin et jos ostaisin sellaisen, sit vois käyttää sit myöhemminkin....

Hankinnoista Mä oon silleen huomaamatta hankkinut erinäisiä tavaroita. Kaverilta ostin uuden kaukalon, ihan tunti sitten tarttui kahvireissulta hoitopöytä matkaan. Yksi kaveri oli palauttamassa sitä toiselle ja sitten se vaan päätyi mulle :) (esikoisen kanssa ei ollut ollenkaan ja hyvin kyllä pärjäsin ilmankin, mutta onhan nyt sitten) No uudet rattaa pitäisi hankkii, mut täytyy ootella niitä veronpalautuksia. Muutoinhan mun ei tarvi hommaa ku se uusi patja ja lakanoita + vähän vaatteita esim. sukkiksia.´

ai niin ja kiitos uudesta pinosta :flower:

Poika ja mies on mökillä mummun kanssa, joten oon ihan yksin kotona. Tosi outoo :)
 
Juu, jatketaan täällä keskustelua =) . Eilen jäi laittamatta linkki vanhaan pinoon tästä uudesta.

Äitiysvaatteista yhden pidemmän topin olen jo hankkinut, onneksi kaapista löytyy valmiiksi joitakin pidempiä paitoja. Housut tarvii jossain vaiheessa kyllä kans varmaan hankkia, edelliset mammahousut on ehkä aavistuksen liian pienet (tai pitää koittaa josko ne sopiskin..). Melkein kaikki omat farkut menee tosi hyvin vielä, itse asiassa vyötä pitää käyttää koska laihduin alkuraskaudessa niin paljon. Masutuubit pitää varmaan kaivaa kans vaatehuoneesta, niillä saa kivasti jatkoaikaa vaatteisiin helposti.

Mä olen aika varma että perjantaina tunsin ensimmäiset KUNNON potkun =) Yksittäisiähän noi vielä on, mutta eiköhän ne ala pian vahvistumaan. :heart: -ääniä olen nyt kuunnellut Tamiflu aloituksen jälkeen, jotenkin sitä pelkää että se kuitenkin jotenkin vaikuttaa vauvaan (ja eihän sitä pakkausselosteen mukaan edes suositella raskaana oleville).

Poppeliini 15+3
 
Huomenta!

Poppeliini kiitos uudesta pinosta! Hyvä et olo on parantunut, toivotaan parasta. Onnea potkujen tuntemisesta! :)

Hankinnoista, meidän pitää kai ostaa vaan uus turvakaukalo, kaikkea muuta on. Ehkä joitain pikkuhankintoja pitää tehdä ja vähän vaatteita ostaa. Jospa siellä rakenneuä:ssä selviää kumpi tulee ni vähän helpompi ostaa noita vaatteita. Mut esikoista odottaessa luin noita "mitä pitää hankkia" - listoja, ja tytön synnyttyä totesin monen hankinnan olleen täysin turha. Eli järkeä voi käyttää tässäkn asiassa. Toki monelle on tarpeellista se nikä toiselle on täysi turhake.

Tyttö sit lopetti tossa reilu viikko sitte tissin syönnin. Ei vaan enää huolinut rintaa. Tais olla äidille haikeampaa ku neidille. :'(
Mut hyvä et meni näin, helppo lopetus ku ei tarvinu väkisellä vierottaa, jääpähän vähä taukoa ku kohtahan sitä saa taas imettää. :)
Välillä aina tarjoan tytölle rintaa, mut vastaus on topakka "ei". :)

Jahas mut nyt aamupalalle. Ja sitä masukuvaa pitäis laittaa, tässä mahassa alkaa jo hyvinki olla näyttämistä..

syysmama rv 18 + 3 ---> kohti puoliväliä! :heart:
 
Poppeliini kiitokset uudesta pinosta! Ollaan marraskuussa jo, wau. :)

Hiustenvärjäämisestä Mä olen värjännyt ihan normaalisti ja aion värjätä jatkossakin. Se ei siis ole kiellettyä, kunhan ei joka viikko värjäile. :)

rv15+4
 
Huomenta :wave:

Poppeliini Kiitos uudesta pinosta. Hyvä juttu, kun vointi on jo parantunu :)

Hiustenvärjäämisestä Täällä löytyy yks joka kyllä värjää hiuksia. Just viime viikolla kävin "hovikampaajalla" (ukkelin sisko ammatiltaan kampaaja). Tosin mulla oliki ainaki 3cm juurikasvu, kun en ollu ehtiny värjäyttämään ja kun tulin kipeeks, nii vielä vähemmän. Kyllä tällä päällä nyt taas vähän aikaa jaksaa mennä :) Ite värjäytän siis tummaks + raitoja. Eiköhän meidän ympärillä pyöri muitaki "myrkkyjä", joten kyllä toi hiustenvärjääminen on pieni paha minun mielestä.

Ne synttärit meni sit. Siellä sai sit muutama tietää tästä raskaudesta. Pari ihmistä joilla itellään on tämän vuoden puolella syntynyt vauva kertoivat ummet ja lammet omista raskausajoistaan yms. :D Ja synnytyssairaalaki tuli sit päätettyä samalla, vaikka oon kyllä jo tavallaan päättäny kumman valitsen. Saapi nyt nähä kui lähtee tää raskausuutinen nyt leviämään, kun kuitenkaan ei enää sillai salaisuus ole. Ai niin, yks minun kaveri (tai ehkä ystävä pikemminki nykyään) vanno, ett jos tää on poika, nii hän ostaa sille punasen vaatteen ja sukkahousut :LOL: Syy on seuraava: Heidän lähipiirissä on mies jolla on vuoden ikänen poika. Sille ei saa pukea mitään punasta tai sukkahousuja! Ei kyllä sit mitää järkeä tollasessa! Toinen kaveri sano ostaneensa jo yhen jutun tälle, ku ei kuulemma malttanu olla ostamatta. Tutin, jossa on pääkallon kuva. Ett muut ei ole yhtää innoissaan tästä raskaudesta, ei :LOL:

Eipä tänne sen kummempaa, jos menis aamupalalle, rautatabu on jo vaikuttanu tunnin. Heräsin kymmeneltä, onneks loppujen lopuks sai nukuttua kunnolla, vaikka toi ukkeli kuorsas ja siihe meni hermot :kieh: Otti aika reippaasti, vaikka oli aamuun meno töihin, mutt itepähä tuntee nahoissaan :kieh:

JääKyynel ja Tuittu

 
heips, eilen illalla muistin tosta rautalääkkeen otto jutusta et jotkut ottaa et 1h ennen ateriaa sen raudan tyhjään mahaan. Mulle tuli nyt tänä aamuna 3h väliä et aamupala masuun. mut voinhan mä vielä neukusta varmistaa et imeytyykö 1h jo et voi 1h ennen ateriaa ottaa.?
Mitähän näin sunnuntai päivälle kehittäisi? Ei varmaan mitään erityistä ja mitähän ensviikolle? hmm.

mutta oikein mukavaa sunnuntai päivää kaikille! :)

 
Ihanaa, jo marraskuu.

Eli teitä kuunnellen HM on hyvä paikka aloittaa mamma vaatteiden etsiminen :) kun sinne kaupunkiin asti pääsee.

Täällä tais se perjantai olla joku ihme päivä, nyt taas tuttuun tapaan aamu alkaa pää pytyssä huoh, ehkä se loppuu joskus, onneksi onsentäs jäänyt siihen yhteen kertaan. Tuli taas nukuttua ihan kunnolla huomattavasti parempi olo kun eilen :)

Unico 14+2
 
Arska äippä Otan sen rautatabun niiku paketin ohjeessa sanottiin eli yksi tunti ennen ateriaa tyhjään mahaan aamuisin. Niin kauan teen noin kunnes toisin sanotaan eli neuvolassa :)

Unico En muista tiedä, mutt ite en en oo löytäny maammavaatteita muualta kuin h&m:ltä. Vai oonko immeiset muka niin sokee kun en tiedä muita paikkoja mistä löytää? On tietty Ellokset sun muut, mutt en viitti alkaa tilailee kun menee vaikeeks niiden kokojen yms. kans.

Jos taas kehittelis kotihommia. Meni hermot ukkeliinki. Oli menny aamulla autolla töihin, vaikka joi siellä synttäreillä ja oliki iha umpitunnelissa! Oikeesti sen piti ottaa vaan pari just ton aamuvuoron takia. Miehet ja viina!!! Saapi muute kärsiä nahoissaan ja viikolla ei tasan tarkkaan kaverinsa kans lähe viihteelle, vaikka oliki sen sopinu aikaa sitten. Niin makaa kuin petaa!

JääKyynel ja Tuittu 17+5
 
hei, olette puhunut äitiysvaatteista.. h&m tosiaan on mutta sitten on myös veromodassa ainakin täällä pk seudulla jumbossa, itiksessä sekä kampissa. :)

Mua jännittää.. ja aivan kauheesti.. huomenna olis rakenneultra heti aamulla klo8.. näin unta jo siitä että tyttö oli masussa.. mutta saa nähä saadaanko huomenna tietää kumpi masussa asustelee.. ja mä pelkään niin kovasti että jos ei kaikki olekkaan hyvin.. vaikka kotidoblerilla liikkeet ja sydämen jyskytykset kuuluu.. ja np.ultrassa kaikki oli hyvin..

tiitu ja pieni kultakimpale rv19+2 :heart:
 
Moi kaikille!

Olen muutamaan otteeseen käynyt lukemassa teidän kirjoituksia ja ajattelin nyt itsekin sitten hypätä mukaan. Toivottavasti se vielä sopii teille? Kolmatta odotellaan meidän perheeseen, la 23.4. Ennestään on 9v. tyttö ja kohta 4v. poika. He odottavat kovasti vauvaa, etenkin 9v. on hyvin innoissaan ja jos kaikki hyvin menee ja vauva meille tulee, niin on hänen toiveidensa täyttymys :)

Raskaus sujunut aika hyvin, alkuun vaan oli edellisiä raskauksia etovampi olo, nyt alkaa jo helpottamaan. Sikainfluenssarokote ja -tauti on aiheuttanut huolta täälläkin, niinkuin varmaan kaikilla tässä tilanteessa oleville. Rokotteen kävin hakemassa työterv.huollosta viime viikon to, oireina tuli pieni lämmönnousu, kova päänsärky, pistoskohdan arkuus (3pv) ja huonovointisuus, oksensinkin kerran ja oli pakko olla sairaslomalla 1 pv.

Äitiysvaatteista on ollut puhetta. Vielä ei ole tarvinnut siirtyä niihin, vaikkakaan ei kyllä ihan kaikki housut mene, mitkä ennen raskautta =) Huomattavasti aiemmin maha tuntuu kyllä tulleen esiin, mitä edellisistä. Ekasta tuli aika myöhään, toisesta vähän aiemmin ja nyt vielä aiemmin, ehkä se sitten menee niin. Muitakaan hankintoja ei olla vielä tehty. Vaunut on ennestään, samoin kevyemmät "kaupunkirattaat", joitain vauvan vaatteita (aika vähän), mitä olen jättänyt edellisistä, sitteri, syöttötuoli, matkasänky. Ostettavana olis kaukalo (ja varmaan myöhemmin sitten uusi turvaistuin, tuo nykyinen on kahden jäljiltä aika käytetyn näköinen ;) ), sitten se jalusta siihen. Vähän tekis mieli ostaa myös sellaiset rattaat, mihin kaukalon saa kiinni suoraan, mutta en tiedä sitten sen tarpeellisuudesta, ainakin noiden kahden kanssa on hyvin pärjätty ihan tavallisellakin kaukalolla ja kärryillä =)

Mistähän muusta te olittekaan kirjoitellu... Mun ystävät, sukulaiset ja tututkin taitaa nyt jo kaikki tietää raskaudesta ja on ollut aika ylläri melkein kaikille, kun me oltiin jo itse ajateltu, että meillä on tällainen "perusperhe"... mutta äidin toive toteutui ja yksi vauva olis vielä tulossa meille :heart: Muutamat on kyllä kommentoineet, että olivat ajatelleetkin, että meidän perheeseen vielä sopis vielä kolmas lapsi.

Jospas ei nyt muuta näin alkajaisiksi...

siru h15+2
 
Kiitos Poppeliinille taas uudesta pinosta! =)

Bliss En tiennyt, että migreeni voi myös aiheuttaa puheen puuroutumista, joten kiitos tästä valistuksesta :D

Mäkään en oo vielä katsellut mammavaatteita ja toivonkin edelleen, ettei niitä tarvis hankkia. Esikoisesta on tallella takki jonka ostin silloin kevättalvella vero modasta, joka ei oo mammatakki, mutta maha mahtuu hyvin sinne alle :D Jos sitä nyt tarkenee missään vaiheessa käyttää kun on aika ohkanen.. Mutta kerkeehän sitä sitten katteleen vaatteita jos niille tarvetta tulee :)
Enkä oo myöskään vauvalle vielä mitään ostanut, oon koittanut malttaa odottaa tonne rakenneultraan, jos sais sitten tietää kumpiko on tulossa =)

Eilen vietiinkin poika illalla vielä mummulaan yökylään ja lähdettiin ulos syömään ja herkutteleen :p Ja sit vielä pidettiin kotona pieni leffailta =)
Sanoinkin tänään miehelle aamulla, et jotenkin outoo kun ei oo krapulaa. Poika kun on ollut yökylässä vain kun ollaan oltu jossain humputilla :D

Mutta hyviä sunnuntai päivän jatkoja kaikille!! :)
 
Sunnuntaipäivää kaikille....
Minä sainkin possupiikin jo perjantaina ja kyllä tuli käsi niin kipeeks. En saanu takkia päälle ja ei puhettakaan että ois voinu nukkua sillä kyljellä. Vieläkin on käsi kipeenä kun ylöspäin nostaa. Mies sai kans piikin ja sille ei tullu oikeestaan yhtään kipeeks. Kumma homma miten se noin erilailla vaikuttaa.

Liikkeitä tuntuu muutama aina sillon tällön, mutta tosi vähän. Jospa ne tästä lisääntyis pikku hiljaa.

Minä huusin huutonetistä kahdet mammafarkut. Vaikka jo viides raskaus niin omistan vain yhdet omatekemät farkut enkä tykkää niistä. Jospa nyt sais sit pidettäviä housuja:)

mother4 rv 18+2
 
Piti tulla tämäkin pino merkkaamaan. =) Kiitos taas Poppeliini! Ja hienoa, että vointisi on jo parempi!

Täällä ryhdytään pikkuhiljaa valmistautumaan kuopustyttären 3v-synttäreihin, viikon päästä juhlitaan ensimmäiset juhlat ja siitä se sitten jatkuu... :D Tarjoiluja täytynee alkaa valmistelemaan jo nyt, ettei mene viimetippaan! Tyttö on odottanut 3v-synttäreitään kuin kuuta nousevaa, sillä sen jälkeen pääsee Ikean leikkipaikalle... Heh. Täytyy varmaan virallisena synttäripäivänä 10. pvä viettää tovi Ikeassa siis... ;)

Siru2006 Tervetuloa mukaan! Tuosta ratasosaan kiinnitettävästä kaukalosta; Meillä ei kahdella aikaisemmalla ole sellaista mahdollisuutta ollut, mutta edellisellä kerralla varsinkin se olisi ollut enemmän kuin tarpeen! Ainakin tuo Britaxin babysafe-kaukalo on todella painava ihan yksinkin, ja siihen sitten vielä vauvan paino päälle. Huh, painavaa hommaa oli tosiaan! Siispä tällä kertaa aion olla fiksumpi, adapterit nykyisiin rattaisiin ostin jo alekorista, ja kaukalon hommaan sitten hieman lähempänä huhtikuuta, tai jos hyvä tarjous Maxi Cosilta vastaan tulee. (Meidän rattaisiin siis käy vain Maxi Cosi, tai rattaiden oma merkki.)

Vauvanvaatteita pitänee alkaa etsiskelemään myös, joitain olen säästänyt aiemmilta tenavilta, mutta suurimman osan olen jo ehtinyt myymään pois. Poikavauvalle olisi luvassa vaatetta ystävältäni, mutta tytölle ei taitaisi olla keneltäkään mitään tulossa. Ja mulla on kyllä tyttöolo taas. =) Ehkä kuitenkin rakenneultran yli odottelen ennen kuin innostun vielä enemmän, josko vaikka jotain vihjettä sukupuolesta sieltä saisi. Sitten saattaakin kyllä mopo karata käsistä ja ostan kaiken ihanan, mitä eteen sattuu... :D

Bliss ja pikkuinen 16+2
 
Käytiin Ikeassa, jäi kyllä lastenosasto kokonaan katsomatta, kun ei kierretty sitä huonekalunäyttelyä. Ihanaa, kun tuntuu virkeystaso normaalilta viikkojen väsymyksen jälkeen. Jaksaa puuhailla kaikenlaista. :)

Eilen illalla nukkumaanmennessä puhuttiin taas nimistä. Nooh, mähän silloin aikasemmin suutahdin miehelle, kun siellä ei missään nimessä kelpaa mun ehdottama nimi poikalapselle. Illalla tuli sitten mieleen, että jos mä en ikinä saa sen nimistä poikaa niin :'( Itkuhan siinä tuli. :whistle: Aion laittaa sen nimen vaikka väkisin, sitten jos joskus poika saadaan. Saa kelvata miehelle. :kieh:

Nyt ruoanlaittoon, lohta ja muusia. :p

Empuuu ja Anni rv15+4
 
Voi ei! Nyt mulle on iskenyt aivan kauhea paniikki ja pelko, että rokote kuitenkin vaikuttaa jotenkin sikiöön ja meille syntyy kehitysvammainen lapsi! Ei millään pahalla kehitysvammaisia kohtaan enkä itsekään muutoin ajattelisi tästä mitenkään negatiivisesti, mutta JOS niin kävisi ja se varmistuisi rokotteen aiheuttamaksi. Pelottaa aivan älyttömästi! Mä en todellakaan tiedä, miten kestäisin sen, kun kyse on kuitenkin ollut omasta päätöksestä.. Nyt olen aivan hermoheikkona ja paniikissa tästä. Ehkä eniten tuota pelkoa aiheutti sikainfluenssa.fi-sivuston artikkeli Euroopan lääkeviraston kommentista:
http://www.sikainfluenssa.fi/uutiset/laakevirasto-rokotteen-turvallisuudesta-ei-taydellisia-tietoja/

Miksi tällaisen vitsauksen piti tulla meidän riesaksi just nyt???

Apua! :( :'(
 
Pokspoks, 18 viikkoa täynnä! Possupiikki oireineen saatu ja kärsitty ja murehtimisen aion jättää sikseen. Vauva kupruilee masussa, liikkeet tuntuvat ihanasti. Varovaisesti olen alkanut miettiä tulevia hankintoja (entisistä on luovuttu ja nyt pitää kasata uusi arsenaali tälle tulokkaalle!): ajattelin aloittaa autosta! Tuokin vasta keväällä, jos sinne saakka päästään kunnialla. Millaisia kokemuksia tila-autoista teillä muilla? Meidän klaanille ei pienempi enää riitä. Hyvät voinnit kaikille!
 
Kiitos Poppeliini uudesta pinosta (johon toivottavasti jaksan nyt kirjoitella ahkerasti)!

Äitiysvaatteita en ole nyt ostanut. Talveksi ostin kyllä mahan takia takin, joka on kokoa isompi kuin normaalisti käytän. Ihan Veromodasta vaan 40?. En vaan raaski käyttää paljoa rahaa muutaman kuukauden takia.. Toivottavasti sinne se maha nyt mahtuu pakkasten ajan.
Yhdet mammafarkut mulla on ennestään, mutta en niitä edellisessä raskaudessakaan käyttänyt kuinkerran. Ne vaan eivät tunnu kivoilta jalassa (kun on tottunut käyttämään istuvia ja myötäileviä housuja niin lököttävät farkut ei ole mieleen). Nyt mulla on vain ulkoiluhousut ja "reisitaskuhousun" malliset vyötäröltä löysemmät housut. Viimeksi kun olin kesällä raskaana niin ei ollut housuille paljoa tarvetta.. Nyt onkin vaikeaa löytää housuja :/ Tässä säästäväisessä luonteessa on siis haittapuolensa näin, kun en vaan kykene ostamaan itselleni vain muutaman kuukauden takia kalliita vaatteita :headwall:

Vauvalle hankittavaa on vain turvakaukalo (viimeksi meillä oli paljon käytetty, jota emme enää uskalla käyttää ) ja tuplavaunut. Niin ja toinen syöttötuoli.
Vaatteita on siis pojalle, tyttö jos tulee, niin ehkä on on joitakin tyttömäisiä vaatteita hankittava ;)

Pakko kysyä kipeistä tisseistä: Onko kellään muulla lähes sietämätöntä kipua?? Mulla nännit muuttuvat kipukohtauksen ajaksi sinisiksi. Lämpö ja tietynlainen hieronta muualta rintojen alueelta sitten lopulta helpottaa. Nyt on muutamana päivänä tullut todella kipeitä "kohtauksia", vaikerran vaan kivusta.. Neuvolassa tuskin sanotaan juuta eikä jaata asiaan :|

Mukavaa alkavaa viikkoa! Tämä lähtee saunomaan.. :)

Greddy ja Piksu 17+4
 

Yhteistyössä