**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

AnnaBuulle tsempitykset, vaikka varmasti siellä onkin jo nyytti kainalossa. :heart:

PampuliPamPam
olipa kiva kuulla pitkästä aikaa!

Kipuilijoille haleja ja suppareita toivoville suppareita!

Mä oon varmaan yksi poikkeus tuossa etten toivo vielä vauvan syntyvän, vaikka viikkoja olisikin jo ihan hyvin. Edelleen nautin kuitenkin raskaudesta, vaikka tuskaistahan tämä välilä onkin. Tätä ei kuitenkaan enää kauaa kestä, niin kyllä tämän jaksaa. :) Pidän tästä että ollaan vielä miehen kanssa kahden, vaikka siis odotan sitä, että meitä on pian kolme, mutta kun se tulee kuitenkin pian tapahtumaan niin nautin vielä jokaisesta hetkestä kun meitä on kaksi. Vaikea selittää, mutta ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. ;)

Mulla on ollut pari tosi mukavaa päivää. Eilen kävin yhden kaverini luona kylässä ja kävimme kävelemässä suhteellisen pitkänkin lenkin. Kipeäksi siitä tuli paikat, mutta hyvää se teki mielelle. :)

Tänään sitten menin heti aamusta toisen kaverini luokse ja istuinkin siellä monta tuntia, sitten kävelin kotiin. Siellä oli sellainen puolivuotias rakkauspakkaus. :heart:

Jotenkin on nyt hyvä mieli kun on taas jaksanut nähdä kavereitakin, kivaa jotenkin vielä nähdä yhtenä kappaleenakin näitä tuttuja. Mietinkin jo, että kuka olisi seuraava "uhri" kenet kutsuisi kylään tai kävisi itse kylässä. Nyt on kyllä melkein kaikki nähty joita on pitänyt treffailla jo iät ja ajat. :)

Nyt pitää vaan taas lepuutella jalkoja ja selkää kun on ollut niin paljon pystyssä.

- Hapsiainen ja Herne 38+1
 
ihmettelijöille: sen takia toivon pääseväni nyt jo synnyttämään kun olen lukenut ettei tuo käynnistäminenkään ihan herkkua ole ja jos he nyt päättävät ensi viikolla sitä käynnistellä..mieluummin näin luonnollisen kaavan kautta sinne synnärille menisin,ja toisena huolena nuo edeleeen koholla olevat sappi-arvot..joo ei varmaan oo herkkua jos paljon yli menee,minulla ei moisesta ole kokemusta kun toinenkin syntyi jo rv40+6.
Aika se rientää nopeesti.Huomenna nuorimmainen täyttää 1-vuoden =) tosin synttärit vietetään vasta sunnuntaina niin saa rauhassa viikonlopun aikaan siivota ja leipoo
Angelia
 
hapsiainen minä ainakin ymmärrän täysin. Samalla tavalla nautin ja oikein imen itseeni näitä viimeisiä hetkiä kun ollaan kahden. Paljon puheenaiheet ja ajatukset tietty vauvan ja tulevaisuuden ympärillä, mutta välillä oikein yritän keksiä muutakin ajateltavaa. Samoin olen myös ääneen toivonut, ettei unohdeta toisiamme sitten, kun perhe kasvaa =) Sellainen olo, että täytyy mahdollisimman tietoisesti sisäistää se tosiasia, että parisuhde tulee vaatimaan enemmän hommia tulevaisuudessa, ettei täysin etäännytä.
Samalla ollaan tietenkin molemmat ikionnellisia ja pikkuhiljaa valmiitakin pienen tulolle, onhan tätä odotettu. Nuoruuskin ehdittiin elää, joten sitä levottomuutta ei onneksi ole!

Meille saatiin se lipasto tosiaan hankittua, jee! Pikkuhiljaa siirtyy tavarat siis sinne, kuinka ihanan helpottava tunne. Nyt tuntuu niin konkreettiselta kaikki, kun oikein tosissamme valmistaudutaan. Ja tänään shoppailin oikein kunnolla Ruohonjuuressa, tuli kalliiksi, mutta kerran tämä vain kirpaisee :D Ostin siis lisää harsoja, sekä villahousuja + hahtuvavilloja niin pääsen itse neulomaan villiksiä. Flanellivaippoja lisäimuiksi. Lisää liivinsuojuksia, ja rinnanlämmittimet. Kesällä täällä rannikolla käy toi tuuli sen verran, että haluan välttää rintatulehdukset... Kapaloliinankin ostin ja ihanin: Lampaantalja, mikä pehmeys!
Eli vaippa-asiat alkaa mullakin olla hoidettu, jes! Eikä sitten enää tarvitse käyttää kuukausittain rahaa vaippapaketteihin, tämä on mulla yksi syy tuohon kestoiluun. Tulen tarvitsemaan sitä vaipparahaa muuhun, kun ei tuota rahaa liiemmin ole.

Niin ja vaunutkin sain hommattua! Ostin edullisesti huudosta tukkuhintaan Ora Saagat 2010. Sitten vain kotia siivoamaan, ja vauva saakin tulla!

Mahtava olo, lähettelen täältä energiaani teille kaikille :heart:

35+5
 
Neuvolassa käyty..
rv 36+1
paino +700g (-1875g)
rr 136/76
hb 129
syke 143
rt, pää suhteellisen alhaalla mutta ei kiinnittyneenä (niin kuin ei aiemmissakaan ennen synnytystä )
sf 37,5 :whistle: (minusta tällä terkalla on ihan omat mittaustyylinsä..)

Seuraava käynti on 29.3 jolloin on rv 37+5 ja silloin onkin sitten se kauan odotettu synnytystapa-arvio eli näkee ultralla millainen jötkylä tällä kertaa on odotettavissa :D Seuraava neuvolakäynti on vasta viikkoa ennen laskettua..

Vaipoista itse olen ostanut kokoa 2 olevia vaippoja kun tosiaan nuo meidän vauvat on järestään olleet syntyessään yli 4,5 kiloisia..
Synnytys en usko että syntyy ennen laskettua kuten ei ole muutkaan lapset sitä tehneet eli syntyy kun syntyy :D Viimeistään rv 40+5 on äitipolikäynti jossa tarvittaessa harkitaan käynnistystä (rd takia) eli ihan mahdottomiin ei kuitenkaan tarvitse synnytystä odotella =)
Kaukalopussi nyt kun ostettiin tälle kutoselle tuo gracon kaukalo telakalla tuli siihen kaupanpäällisenä fleecepussi. Sitä en osaa sanoa että kuinka paljon sille käyttöä löytyy, mutta onpahan olemassa..
Turvaistuimesta meillä oli kaukalo käytössä kuopuksella vielä kuukausi sitten (neiti oli 1v 1kk) kun tyttö on sellainen kirppu niin hyvin mahtui :D Toiseksi nuorimmalle ostettiin aikanaan (kun tyttö oli 6kk) samanlainen istuin kun tuo Felesin ostama mutta se vaihdettiin pian kun meidän autoon sitä ei saanut riittävän kallelleen ja sitten siinä oli se että kun lapsi painaa 10 kiloa se istuin pitäisi kääntää kasvot menosuuntaan. Ja kun suositus on että lapsi matkustaisi selkä menosuuntaan sinne 3-vuotiaaksi asti ( ja silloinhan painoa on reilusti yli 10 kiloa :whistle: ) niin ostettiin sitten britaxin istuin..
Mutta nyt ruokkimaan pesuetta..

MaMa ja kutonen 36+1 :heart:
 
Minäkään en halua vielä synnyttää vaan nauttia tästä pallomahasta :heart: , mutta katsotaan mikä tilanne parin viikon päästä.

Itse tilasin ajan yksityiselle ja huomenna pääsen siis kurkkimaan masuun ja alakerta katsotaan varmaan myös, supistuksia on tosi paljon :x

Ulkoiltu on ja olo muutenkin niiiiin energinen että huh! Tosin oli pakko nukkua päiväunet ja voi kun olin iloine n kun nuo 5 ja 6 vuotiaat malttoi olla herättämättä minua :heart: Nukuinhan siis ainakin sen puolituntia mutta esikoinen tulee YHÄ huokailemaan viereen että "hohhoijaa koskahan tuo äiti herää..." onneksi oli koulussa vielä.

Ihania päivä teille kaikille :heart:

-C ja T (huomenna poksutaan se 35)
 
Miltä se tuntuu oikein?

Itsellä on kokemusta vain kunnon mahasuppareista. Nyt on ollut koko päivän alaselkä tulessa, mikään asento ei laukaise sitä ja siksi mietin että onkohan sittenkään iskias jota ensin tuumailin. Se sentään tuntui toisen pakaran päällä säteillen reiteen ja kipu oli poissa tietyissä asennoissa. Tämä poltto ei kuitenkaan ole mitään aaltomaista supistusta joka menee ja tulee vaan on jatkuvaa kipua. Onko tässä nyt kyse vain selkävaivoista kuitenkin?

38+6
 
Mä en millään jaksa selata sivuja taaksepäin, joten anteeksi jo etukäteen jos jotakuta ärsyttää kysymykseni..
Mutta onko teillä muilla ollut sellaista pistävää kipua mahassa? Mulla on tiistaista asti pistänyt vasemman rinnan alle ja selkään myös, se nyt ei välttämättä liity edes raskauteen mutta ihan järjetön pistäminen välillä.. sattuu enemmän kun kääntyy sängyssä, kurottautuu esim. solmiin kengän nauhoja tms.. Mutta nyt sitten tänä aamuna alkoi sellainen pistävä kipu vasemmalla puolen alavatsalla,kyljessä,selässä.. Tuntuu vähän samanlaiselta kuin sellainen lihaspistos mitä joskus kävellessä voi tulla.. Todella ärsyttävää kun koko ajan sattuu vain johonkin!! :( :(
 
jastu: onko sulla vauva oikeinpäin?tai onko sulla leikkausarpia,että voisko olla kiinnikkeitä?tosin vauvatkin alka oleen jo niin hyvänkokosia että alkaa tila loppumaan ja siksi saattaa tehä kipeää
jaksamisia :hug:
 
Unico kapaloliina on Ruskovillan puuvillaflanellinen, 90 x 120 cm. Toki se ois voinu olla mikä tahansa itse ommeltu, mutta kun nyt satuin ostelee noita tuotteita ja silmiin osui, niin olihan se otettava... :ashamed: Sitäpaitsi olen niin ihastunut niihin Ruskovillan materiaaleihin, harmi vain kun on niin kallista, huoh...
 
angelia No kyllä mä syvästi uskon että vauva on pää alaspäin, tiistaina se lääkäri ei oikein varmuutta asiasta saanut joten laittoi sitten ultraan lähetteen, mutta kyllä mä itse kovasti uskon vauvan pää alaspäin olevan.. Mä nyt olen niin monesti tuon venäläis lääkärin muutenkin kironnut mutta voihan se olla että vauva sitten olisikin eri päin kuin kuvittelen..
Niin ja mitään arpia ei oo.. Ja sitä mä sitten mietin kyllä myös että jos nämä kivut on tosiaan vain sitä kun tila käy pienellä ahtaaksi, mutta niin.. en tiedä..
Onneksi tämä kaikki kipuilu on muutaman viikon kuluttua ohi!! :) <3
 
Tuosta sairaalakassista.. Mä en ole sitä niinkään pakannu vielä mutta olen sinne ostellut jotain hygieniatarvikkeita yms. ostin myös evääksi suklaapatukoita, mutta yllätys ne on jo syöty ... Ei ehkä kannata niitä vielä ostaa =)
 
Haukotus!

Täällä on hirmuinen väsymys päällä, ja tänään tuli ensimmäiset oikein kunnon supistuksetkin. Kipeitä supistuksiahan mulla on ollut jo varhaisilta viikoilta, mutta tällaista polttavaa alavatsalla tuntuvaa supistusta olen viimeeksi tuntenut kun kuopuksen synnytys alkoi käynnistyä. Vielä näitä supistuksia ei kuitenkaan tullut paria enempää, joten josko nyt vielä hetkisen aikaa jaksaisi vauva vatsassa pysyä. (Ja todennäköisesti menee sitten täälläkin yli, kun näin kovasti sitä kuvittelee että kohta se syntyy... ;) )

Monta asiaa olisi vielä tehtävä, ennen kuin vauvalle olisi kaikki viimeisen päälle valmiina... Mutta toisaalta, kaikki välttämätön kuitenkin jo löytyy, loput voi hommata sitten myöhemminkin. :)

Kaukalopussista, meillä on sellainen lumikidsin kaukalopussi, jonka ostin kuopukselle -06. sisältä fleeceä ja pinnalta jotain puuvillamaista, tuulenpitäväksi kuitenkin mainittiin ja kosteuttakin pitää aika kivasti. Meillä on vaunuina Bugaboot, ja tuo pussi käy myös niihin tosi hyvin, varsinkin sitten ratasosan kanssa. Reilun vuoden ikäiseksi tuota pussia meillä siis käytettiin kuopuksella, ja hyvä ostos oli tosiaankin. Nyt tuo pussukka on toistaiseksi kylläkin vielä lainassa (ja käytössä ystäväperheen 11kk ikäisellä), mutta saadaan se takaisin heti kun vain tarvitaan.

Viikon päästä olisi seuraava neuvola-aika, saa nähdä paljonko olen onnistunut nyt painoa kerryttämään, viime käynnillä kun ei ollut tullut edellisestä painoa lisää tippaakaan. Turvotusta on nyt ainakin jo taas jonkin verran, sukkien varsista jää jo hyvät painaumat nilkkoihin. Vielä ei kuitenkaan näkyvissä sen kaltaista turvotusta kuin kuopukselta, jolloin jalkaterästä polveen saakka oli jalka yhtä turvonnutta ratapölkkyä, nilkkaa ei erottanut ja jalkapöytä varpaiden tyvestä saakka pullea ja niin kireä että ihoon sattui. Siihen kun olisi pari reikää neulalla pistellyt, olisi saanut halvalla suihkulähteen...

Siivoamaan pitäisi taas raahautua, kauhea sisustus- ja siivoustarve kyllä olisi, mutta olo on niin kivulias ja raihnainen, että saa nähdä saanko mitään aikaiseksi... ;)

Bliss ja pikkuinen 35+2
 
Matkin Katyanaa ja otin kuvan vauvan vaatteista. Mitäs ootte mieltä, onko tarpeeksi kotiintulovaatteiksi? Jos vielä kääräsee vauvan johonkin huopaan tms. Tuota pukua ei sattunut oleen kokoa 50, vauva varmaan hukkuu tuohon 56:een. Body ja vihreet pökät on 50cm, velour-asu 56. Riittääkö tuommoinen ohut myssy? :| Jos vetää hupun vielä päähän.

Ja kuvaa http://i42.tinypic.com/257enbd.jpg

Perhevalmennuksessa oli ihan kivaa, vaikka ei siellä oikein mitään uutta tietoa tullut.

rv35+1
 
selkäsupistuksia ei edellisessä raskaudessa ollut. Nyt on joitakin tullut, ainakin niin olen päätellyt. Eli alaselkä on kipeä ja samalla masu on kova ja ehkä vähän oudon tuntuinen. Kipu loppuu kuitenkin, ei ole ollut jatkuvaa.. Eli aaltomaista.


varhainen synnytystoive on mulla varmaan sen takia, koska esikoinen syntyi 36+3. En siis tiedä mitään siitä kuuluisasta viimeisestä raskauskuukaudesta :) Malttamaton kun olen, niin haluaisin lapsen mielummin syliini kuin pitää vielä masussa.. Kyllähän se sitten lähtee tulemaan kun on aika, mutta.. Hieman jännittää se kokokin, jos menee lähelle la:ta tai yli, jopa käynnistykseen :eek:


 
*merkkaus*

En edes yritä väkisin mitään kirjottaa. Lukenu kuitenkin kaiken tähän asti. Tiedä mikä sit mättää ku jaksa/viitsi tännekään nyt kirjotella :/

Ai niin, uutisia tietty minäki odottelen yhdeltä synnyttämään lähteneeltä huhtikuiselta :)

JääKyynel ja Tuittu 37+2

 
Mulla on Empuu samanlainen body ja puolipotkarit vauvalle kotiintulovaatteissa :wave:
On myös hieman samantapainen fleecehaalari, noi samat tumputkin :D Mulla on noiden housujen ja hupparin tilalla vaan koko potkupuku, ja ajattelin myös jonkin viltin tms laittaa vauvalle päälle kaukaloon. Luulis riittävän, ja ilmat lauhtuu koko ajan lisää... =)

Ei edelleenkään uusia vauvoja syntynyt...tai saattaapi ollakkin mut kukaan ei oo tänne vielä ehtiny kertomaan :whistle:

Täällä ei meissä vanhemmissa edelleenkään vatsatautia, nuorimmainen sairastanu meidänkin edestä, reppana :( vatsakin aivan lommolla kun moneen päivään ei ole kunnon ruokaa mennyt alas, tänään ekat iltapuurot ja vähän omenanpaloja. Jospa se siitä....

:heart: Lanfear 36+1 :heart:
 
Empuuu kyllä mun mielestä riittää noi vaatteet. Itse harkitsen laitanko edes mitään bodyn+puolipotkareiden ja haalarin väliin, riippuen varmasti lämpötilasta. Ja se peitto sitten tarvittaessa päälle jos on paljon kylmempää. Muistutat vain miestä lämmittämään auton valmiiksi niin hyvä on =)
 
Lanfear Taisit sitten ostaa saman vaatepaketin H&M:lta. =) Noi pökät on ihan ylisöpöt, ja se yöpuku myös. :heart: Poppeliini Autoa ei ole, mutta uskon että taksissa on lämmin. Ei joudu vauva montaa sekuntia olemaan ulkona. :) Enköhän mä kahden puoltavan mielipiteen turvin uskalla laittaa vauvalle tuon verran vaatetta, thäks! Yksi "murhe" vähemmän, vielä kun saisi muuta täytettä sairaalakassiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Kaukalopussi nyt kun ostettiin tälle kutoselle tuo gracon kaukalo telakalla tuli siihen kaupanpäällisenä fleecepussi. Sitä en osaa sanoa että kuinka paljon sille käyttöä löytyy, mutta onpahan olemassa..
Höh! Mekin ostettiin Gracon kaukalo, mut ei kyllä saatu mitään fleecepussia kaupanpäälle! :kieh:
Varmasti kylläkin riippuu kaupasta mistä ostaa..

Empuuu Ihanat kotiintulovaatteet teilläkin! Varsinkin toi haalari ;) Meillähän oli ihan samantyyliset vaatteet, joten uskon että ne riittää. Itse aattelin viel pipon alle laittaa toisen myssyn ja hupun vielä siihen päälle. Ja peitto kans!
Mun tarviskin käydä hommaamassa noi samanlaiset tumput ja sukat mitä on äippäpaukkauksessa, kun en löytäny pojan vanhoja.. Ja onhan ne kiva olla sit toisellakin omat! =)
Meillä on muuten pojalla samanlaiset toi takki ja housut, vähän isompana kylläkin :D Noi on ihan mun lemppari vaatteita Lindexiltä ja niitä on pojalla ollu kyl kaikissa väreissä, paitsi punasissa :D

Nyt tulee tällänen "nolompi" kysymys..
Elikkäs, ootteko ajatelleet ottavanne peräruiskeen, jos se on mahdollista saada? (sitä kun ei kai joka sairaalassa saa?)
Mä otin sen poikaa kun menin synnyttään ja aion ottaa kyllä nytkin!
 
Peräruiske Jos ei suoli itsekseen tyhjene, niin harkitsen kyllä vakavasti peräruiskeen ottamista. En mä ainakaan halua olla synnyttämässä, jos on takapää täynnä tavaraa. :ashamed: Mutta onko tuo peräruiske täysin harmiton asia, kertokaa taas kokeneemmat.
 
Katyana mulle just tanaan neuvolan tati suositteli tuota ruisketta kun tanaan siella kauhistelin et jos tulee pøkaleet synnytyspøydalle :LOL: sano et se on aivan normaalia et sielta tulee muutaki tavaraa ku vain se vauva,mutta etta toi ruiske ennen synnytysta hyvin tyhjentaa suolen etukateen.
 
Empuuu no taksi on ihan varmasti lämmin. En oo kyllä koskaan kylmään taksiin törmännyt :wave:

Katyana aion todellakin ottaa peräruiskeen. Mulla ne vauhditti supistuksia ja limatulppakin irtos siinä samalla sitten. Oikeesti siellä vessassa tuli muutama ihan megasupistus. Mutta ei tarvitse niin miettiä että kuinka paljon sitä tulee tavaraa synnytyksessä pöydälle esim. just ponnistuvaiheessa. Tosin, mulla tuli vielä silloinkin vähän mutta mitä olis tullutkaan jos en ois ottanut :ashamed: . Ja onhan se helppoa sitten synnytyksen jälkeenkin, kun ei heti tarvitse miettiä että mitenkäs sitä vessassa käy punnaamassa :kieh: . Luumumehua kyllä join synnärillä heti ekoina päivinä, tällä kertaa juon ehkä vähän hillitymmin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Peräruiske Jos ei suoli itsekseen tyhjene, niin harkitsen kyllä vakavasti peräruiskeen ottamista. En mä ainakaan halua olla synnyttämässä, jos on takapää täynnä tavaraa. :ashamed: Mutta onko tuo peräruiske täysin harmiton asia, kertokaa taas kokeneemmat.
Minä olen joka kerran saanut peräruiskeen eikä siitä mitään haittaa ole :D (inhottavaahan se kyllä on..) Päinvastoin tyhjä suoli on synnytyksen edistymisenkin kannalta parempi vaihtoehto.
 

Yhteistyössä