**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Peräruiske Jos ei suoli itsekseen tyhjene, niin harkitsen kyllä vakavasti peräruiskeen ottamista. En mä ainakaan halua olla synnyttämässä, jos on takapää täynnä tavaraa. :ashamed: Mutta onko tuo peräruiske täysin harmiton asia, kertokaa taas kokeneemmat.
Minä olen joka kerran saanut peräruiskeen eikä siitä mitään haittaa ole :D (inhottavaahan se kyllä on..) Päinvastoin tyhjä suoli on synnytyksen edistymisenkin kannalta parempi vaihtoehto.
Joskushan voi olla niin, että jos suoli on täynnä tavaraa, niin se tosiaan hidastaa lapsen laskeutumista. Eli suomeksi sanottuna, se tavara tulee ulos ja lapsi vasta sitten. Miettii vain ihmisen anatomiaa niin tajuaa kyllä =)
 
Iltoja!

Olen pakkauksia suorittanut sitä Lapin matkaa varten ja huh mikä tavaramäärä väkisinkin mukaan tulee. Viedään huomenna illalla jo tavaroita mun porukoille auton pakkaukseen, niin ei tarvi kuin la-aamuna hypätä lasten kanssa porukoiden kyytiin. Vauvaa varten mukaan lähtee kaukalo ja vaatetta ja vaippapkt, toivotaan, ettei niitä siellä tarvita. Itselle aamulla reiteen asti ulottuvat tukisukat jalkaan ja pysähdyksiä riittävän usein.

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki hyvin. Henk.koht. painoennätys meni rikki, nyt reilu 10kg tullut alusta, edellisestä käynnistä +300g/vko. Kuopuksesta samoilla vkoilla oli puoli kiloa vähemmän ja sitten paino kääntyi laskusuuntaan. RR ok, pissa puhdas, turvotusta jaloissa+, rt ja sä:t n.140. Sf-mitta 31, vaikka peppu tuntuu kylkiluissa. Seuraava nla 7.4., 29.3. menen sinne synn.suunnitteluun, niin en samalla vkolla viitsi neuvolassa käydä.

Peräruiskeesta esikoisesta otin ja oli vähän virhe, kun vatsa tuntui muutenkin toimivan reippaasti. Kakkosesta en ottanut, kun vatsa toimi taas. Kyllä sen varmaan halutessaan joka sairaalassa saa, mutta kannattaa ehkä miettiä, että pystyykö supistusten kanssa istumaan vessassa pitkiä aikoja. Toki jos ummetusta ollut useamman pvän, niin sitten.

toivon synnytystä ennen 39 vkoa ihan siksi, että olis paremmat edellytykset alatiesynnytykselle, mulla kun on se sektiopelko. Kaksi synnytystä on 38+5 ja imuvetoja tosiaan molemmat, että siksi tämä toivomus. Mutta eipä sitä kovasti voi itse siihen vaikuttaa, muuta kuin toivoa, että mun kroppa toimii samoin tässä raskaudessa. Ennenaikaista synnytystä en tietenkään toivo.

Kohdunsuun tutkimisesta raskausaikana ei välttämättä ole tarpeellista, kun ei ehkä varsinaisesti kerro mitään synnytysajankohdasta, ts. voi olla pitkäänkin ns. kypsä tilanne, eikä sitten siitä etene tai päinvastoin; voi olla hyvinkin epäkypsä ja synnytys voi samana pvänä lähteä käyntiin. Poikkeuksena tietysti selkeästi ennenaikaiset supistukset, jolloin hyvä tietää, saavatko aikaan mitään k-suulla ja tällöin tarvittaessa pitää levätä.

AnnaBuun vauvakuulumisia täälläkin odotellaan =)

Yöt menevät hyvin, nyt äitiysloman alettua vielä paremmin, kun ei tarvi stressata aamuvuoroon menoa. Vessassa käyn varmaan pari kertaa yössä, mutta näillä unenlahjoilla saan unen päästä kiinni jo varmaan matkalla sänkyyn :)

Niiskuneiti Kiitos =) kyllä sitä jo odottikin, vaikka toisaalta, kun vointi on hyvä, niin mietti, että vielä olis töissä jaksanut käydä. Toki työasentoja joutuis miettimään ym., että kyllä näin on parempi =) Miten teillä lapset on suhtautuneet vauvauutiseen, odottavatko kovasti? Jos ei ultrassa laskettua aikaa muutettu, niin sitten voi mennä kuukautisten mukaan lasketulla. Jos alkaa yli menemään, niin sitten voi pitää mielessä, että ultrassa vastasi pienempää.

Katotaan, ehdinkö huomenna täällä käymään, varmaan lukemassa ainakin. Pitäisi tapetteja ja laminaattia hakea kuopuksen kerhon aikana, jospas täällä olis makkariremppa tehtynä, kun palataan ensi viikon la :D Sitten taitaakin olla jo enempi vauvauutisia =)

Hyviä vointeja kaikille :hug:

siru 34+6 :heart:

Hapsiainen olikin välillä kirjoittanut, tsemppiä synnytykseen :hug:

muoks vielä. (raskausdementia PAHANA) Tuli mieleen, että tulin kirjoittamaan Mirabelille, että meille ei tullut PingPongista adapterin kaikkia osia ja olimme aivan ihmeissämme, että miten saamme kaukalon kiinni kärryihin. Gessleinin sivuilta sitten selvisi, että Britaxin Babysafe Plus-malliin tarvitaan kärryadapterin lisäksi Britaxilta adapteri. Laitoin tulikivenkatkuista s-postia PingPongille ja sieltä tuli vastaus, että on vahingossa unohtunut. Eli nyt lähettävät sen. Ja toivottavasti pian!! Jos siis teille käy samoin, niin älkää turhaan kokeilko kaukaloa kiinni...
 
Hapsiainen paras edellytys synnyttämään lähdölle taitaa olla se ettei vielä toivo synnytystä ja että nauttii/yrittää nauttia raskaudesta (edellinen viestisi) :D . Toivottavasti supparit alkaa itsestään, ja jos ei ala niin käynnistystähän on luvassa päivä(-parin) sisällä viimeistään. Tulehan kertomaan miten kävi :wave:

Mulla on noin 3h päästä aika pelkopolille, samalla hoituu sitten diabeteshoitaja+lääkärikäyntikin. Kuinkahan monta tuntia siellä oikein meneekään.. Eilen kirjoitin puhtaaksi noita omia mietteitä edellisestä synnytyksestä ja tästä raskaudesta. Onneksi tuli keskiviikkona laitatettua kestovärit ripisiin ja kulmiin, niin ei tarvitse miettiä kuinka ripsarit tulee valumaan pitkin poskia :snotty: . Toivottavasti on joku oikein kiva kätilö jonka kanssa meen juttelemaan.

Poppeliini ja poju 35+1
 
kylmät väreet menee... nyt se alkaa meidän pinon jakautuminenkin... :D :heart:

hapsiaiselle tsempitykset matkaan! :heart:

muitakin vauvauutisia kovasti jo odotellaan.. itellä ei vielä kiireitä kun vkot vasta 34+5 mutta pari vkoa niin avot...saapi tulla :)

(.) eilen illalla taas kymmenen aikaan alkoi supistella sellasta repivää eli meillä varmaan taas kääntyiltiin..en tiiä nyt yhtään miten päin tää mukelo tääl mahassa on...olin kyllä taas niin kipeä et huh huh...en sängystä jaksanu ees yrittää nousta vaan siellä kippuroin...hellitti onneks ja sain sitte nukutuks.mutta on nuo yötkin vaan tuskasia jo..kyljen kääntö tapahtuu hampaat irvessä :|

Empuulla oli kans ihanat kotiintulovaatteet :)

peräruisketta en oo ottanu koskaan mutta harkitsen sitä nyt kun viimeksi taisi kakat tulla ensin :ashamed: |O

nyt alan aamukahville kun saan rauhassa kerrankin sen nauttia...kaikki muut nukkuu vielä :)
ite en saanu nukuttua särkyjen takia enää...

nasum ja neiti 34+5 :heart: (tai 35+6)
 
Hapsiainen onnea matkaan jos et jo ole tositoimissa tai nyytti sylissä =) :wave:

Peräruisketta en ole ottanut yhdessäkään kolmesta synnytyksestä (eikä sitä ole taidettu tarjotakaan, en muista) - mulla on kyllä vatsa tyhjentynyt synnytystä ennakoivasti aina ja hyvin jo kotosalla :wave:

Kävin eilen kävelemässä Iittala Outletissä (tuli joku 5 km lenkki) korkosaappaissa ja aattelin että kaipa tuo jo jossain tuntuu - niin ei edes liitoskivun tapaista eikä mitään! :eek: Toki kivuttomia supistuksia sain kävellessä sellaista saakutin pitkää ylämäkeä, mutta eipä muuta. Noh, sain Muumiaterimia 2e/kpl, niin onpa nyt jokaiselle lapselle oma settinsä =)

Hohhoijaa, kuopus heräsi klo 5.20 :headwall: :kieh: Nukkuu nyt siis omassa huoneessa ja osaa rauhoittua yöllä itekseen, joten se puoli hyvä, mutta nyt on kahtena aamuna herännyt viiden jälkeen |O Kyllä saisi vähän muuttaa rytmiään... ollaan miehen kanssa varmaan tosi pirteitä sitten vauvan kanssa heräiltyä, kun yhden kanssa pitää nousta tollaseen aikaan!

stoppis 37+3
 
Huomenta!

Hapsiaiselle paljon tsempityksiä, jollei ole jo nyytti sylissä =)
Annabuukin on varmaan jo nyytin saanut syliinsä, eilen en ehtiny kommentoimaan niin nyt tässä sit.

Täällä suppailee kanssa välillä, mutta mitään järettömän kipeitä ne ei ole, mutta tuntuvia kuitenkin. Jospa ne kuitenkin jo siellä paikkoja pehmittelisi...Sillain en nyt huolehdi mitään, odottelen vain sitä äitipoliaikaa joka on 3 viikon päästä..
En mäkään halua että vauva syntyy etuajassa, mutta eniten mua ärsyttää nyt se, että en tosiaankaan voi sanoa nauttivani enää tästä olosta. Kuten nasumasunen tuolla ylempänä kertoi omista oloistaan, niin täällä aikalailla yöt samaan syssyyn menee. Kyljen vaihtaminen on tosiaankin haasteellista, hampaat irvessä sen tekee, vauvan liikkeet ei enää tosiaankaan tunnu mukavilta, enkä niistä nauti pätkääkään. Tietenkin niin, että tiedän vauvan olevan okei, mutten minä niistä kyllä nauti enää yhtään. Kotiin oon jumittautunu kun ei enää autolla pääse edes kauppaan kun en mahdu ratin taakse. Mies töissä koko ajan ja esikoinen kiukuttelee, joten en tosiaankaan voi sanoa nauttivani enää tästä ajasta! :ashamed:
Mutta siis tämä ei tarkoita että toivoisin vielä näillä viikoilla vauvan tulevan, vaan lähinnä sen 37 viikosta eteenpäin saa mun puolesta tulla.
Eikä kyllä nytkään enää estellä s:ää, vaikka se supisteleekin. Kun ne ei mitään järettömän kipeitä ole ja laantuvat sitten kyllä.
Mut mä luulen et mulla on nyt vaan tällanen vaihe menossa, etten vaa nyt enää jaksa tätä oloa. Kai se on vaa joku loppuajan kyllästyminen...

Mut nyt meen kahvitteleen ja katteleen telkkua...

buam 34+2
 
Kiitos Greddy! Olitkin ainoa joka kommentoi tuota niinkin yleistä juttua kuin supistusta selässä. Luulen että kyse on kuitenkin ihan selkäkivusta. Edelleen olen aivan invalidi kuten iskiaksesta aikoinaan.

Peräruiskeen otan! Ei tunnu edes inhottavalta musta ja ainakaan ei tarvitse miettiä tuleeko ponnistettua muutakin kuin vauvaa siellä. Musta erittäin hyvä juttu ja rauhoittaa mieltä kivasti.

Jaaha ja hapsiainen on sitten lähtenyt jo hakemaan vauvaa, ihanaa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja hapsiainen80:
Täällä lähti meneen sitten vedet. Viimeistään aamulla seiskan jälkeen laitokselle jos ei yön aikana tule kipeitä, säännöllisiä supistuksia.

Että taitaa olla menoa nyt täällä. :wave:

- Hapsiainen
Tsemppiä matkaan!

Nyt niitä vauvoja alkaa tosiaan putkahtelemaan maailmaan urakalla, hieno homma!

Peräruiskeesta sairaalassa sitä ei ole koskaan tarjottu, enkä ole tajunnut pyytääkään. Kakkosta synnyttäessä kakat tuli samalla pöydälle, mutta onneksi siihen ei kiinnitetty pahemmin mitään huomiota.
Microlaxia löytyy kotoa kaapista, joten sitä varmaan tulee käytettyä ennen sairaalaan lähtöä.

Jännäviikko edessä, odotusta täynnä niinsanotusti. Kuopus kun syntyi 38+2 ja esikoinen 39+1 joten voisi, juurikin tämän vuoksi, toivoa synnytystä tapahtuvaksi seuraavan viikon aikana.
En halua uskoa että menee "yli" kuten kakkonen (41+3), ja todennäköisesti tai toivottavasti ei ainakaan edes annettaisi mennä koska saattaisi olla kohtalaisen suuri, yli 4kg ja se kauhistuttaa kohtalaisen paljon.

Mutta nyt viemään poitsua puistoon, haluaa ehdottomasti olla puistolapsena tänään ja kyllähän se sopii.
Saa taas tänäänkin vähän siivoiltua ennen iltaa.

Mukavaa perjantainta kaikille!

Kiiajaville 38+0 :heart:
 
Tänä aamuna klo 5.10 näki päivänvalon ihana pieni prinsessa. Mitat 3580-48-34. Äiti ja vauva voi hyvin ja synnytys oli ennenkaikkea nopea.
Olo on väsynyt mutta erittäin onnellinen. :)
Kirjoitan sitten lisää kunhan kotiudutaan.
 
Pikaisesti vaan merkkailen, kun pääsin koneelle, ja huomasin vauvauutisia:)

hapsiainen80, paljon onnea pienen prinsessan johdosta :flower: :heart:
AnnaBuu, tsemppiä sinne, toivottavasti on jo pikkuinen sylissä:) :hug:

Nythän tässä alkaa jo itseäkin kohta jännittämään, vaikka vauva saisikin vielä pari viikkoa odotella tuloaan:)

Mukavaa perjantaita kaikille :flower:

Hope 35+1 :heart:
 
hapsiainen, onnea matkaan! ja onnea tytöstä! Sä olit nopea :D

peräruiskeesta, täällä kyllä toi suoli toimii ihan vilkkaasti mutenkin et onkohan siitä hyötyä, no aika näyttää sit, jos suositellaan niin otetaan pois

Täällä ei kummempaa, eipä nää kivut taida muuksi muuttua ennen kun otukkatulee ulos, joka ei toivottavasti ole ihan vielä. Onneksi unet on taas tulleet takaisin ja menee yöt ihan kunnolla nukkuessa ja vasta kuuden tienoilla ekan kerran vessaan herätä.

Unico ja Toukka 34+0
 
Tulin ilmoitteleen että ilman vauvaa tulin nyt kotiin.Menin sairaalaan silloin keskiviikkona,maksaarvot oli toistasataa ja jättivät osastolle kun en kutia mistään niin eivät ole raskaudesta johtuvaa arvojen nousua.

No,samana yönä alkoi rajuna siellä ollessa noro virus,yön olin tipassa ja nyt viime yönä oksensin vipan kerran.Laittoivat nyt kotiin ettei noro pääse leviämään osastolla.Maksa lääkitys alkoi eilen.

Nyt sitten just huomasin että pissa oli ihan PUNASTA eikä mulla oo veristä vuotoa muuten.Proteiinit oli sairaalassa ollessa plus...

Soitin osastolle ja nyt ootan lääkärin soittoa,todennäkösesti joudun nyt sitte sinne takasin koska mulla otettiin siellä myös kokeet ettei oo pissa tulehdusta ja nyt kuitenkin sitten verinen virtsa. :(

Ensin alkaa maksa reistata ja nyt vielä munuaiset...itku tuli suoraan sanoen.Nyt oottelen lääkärin soittoa ja tiedän mitä se jo sanookin,takasin sinne makoilee pitää varmasti mennä.Ottaa päähän tajuttomasti koska tää noro mikä sielä alkoi oli jotain rajumpaa muuttunutta muotoa ja mä jouduin ja joudun sit olla vielä 4 päivää eristyksissä,en saa poistua huoneesta eikä edes oma mies saa käydä mun luona ettei se pöpö leviäis sielä.

Nyt hajoo pää...oon vähän herkillä. :ashamed: :'(

38+2
 

Yhteistyössä