**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Heipsan pitkästäaikaa teille kaikille!!! =) :D

Kauheesti oli tullut tekstiä :D

Vaivaako ketään toista norovirus? Se on aivan kamalaa.... :( Etenkin kun kuumetta on 38.7 ja kauhee nuha... :( Lisäksi on supistuksia... *puuh*

Toivotaan että pikkuinen pysyisi nyt vielä sen pari viikkoa vattassa.......

Rv:tä 37 :heart:
 
täällähän on alkanu jo tapahtumaan, AnnaBuulle oikein paljon tsemppiä vaikka varmaan jo tositoimissa oletkin tai kenties vaikka jo synnyttänyt =) Niin sitä vaan alkaa jo tässäkin pinossa vauvoja pikkuhiljaa syntymään, jännää.

kiitos siru2006, kiiajaville ja [/b]Greddy Todellakin aiotaan ottaa kaikki ilo irti kahenkeskisestä ajasta nyt kun vielä voi. Tän jälkeen sitä ei taas ihan heti pääsekkää minnekkää kahestaan :)

:hug: Jaksamisia kaikille sairastelijoille ja muillekin tarvitseville

Minä synnyttäsin mielellään jo ennen laskettua aikaa, vaikka jokseenkin uskon että yli menee niinkuin esikoinenkin. Eniten ehkä pelottaa se että vauva kasvaa isoksi eikä sitten mahdu tulemaan, kun esikoinenkaan ei edes iso ollut ja silti oli ihan vähällä ettei tarvinnut turvautua imukuppiin. Tosin ultraajan mukaan tästä on tulossa pieni, että ei pitäisi olla pelkoa suuresta mutta silti se vähän mietityttää.

Nekkunen ja Iita, viikot vaihtuu 36+0 =)
 
Saimaanrannan äippä Niinkö? :eek: Enpä ole edes ajatellut ettei sopis autoon! :/ Minä vaan oon sokeesti luottanut, että kaikki on uutena tietysti ihan hyviä ja turvallisiakin kun kerran ihan pienillekin sanotaan sopivan. :ashamed: Höh. :headwall:

 
Empuuu juu ultrattiin ja siitä se katteli että istukka on alkanu kalkkeutuun. Eli ei saa meidän poitsu enää niin hyvin evästä.

Seksirintamalla on täälläkin ollu hyvin hiljaista. Eilen sit sanoin että yritetäänpäs nyt jos se auttais vaikka käynnisteleen synnytystä, mutta pah ei auttanu ei :LOL:

PampuliPamPam87 ei norovirus, mutta oksennustauti on käväissy meidän perheessä kuukauden sisään kaks kertaa. Ekalla kerralla oksensi kaks muksuista ja nyt selvis vain yhden yrjöllä. Ihme ja kumma. Sairaalassa kyllä jyllää se virus mihin pitäis mennä synnyttään:( Just eilen neuvolan tätin kans siitä puhuttiin. Kyllä on liian kamalaa jos se synnytysosastolle rantautuu.

Voi näitä öitä.....aina herään joskus puol5-5 ja valvon jonku puoltoistatuntia. Sit on ihan pökkyrässä kun kello herättää varttia vaille 8:(
Mites muilla yöt menee?

mother4 rv 37+6
 
Merkkailen.
Pampuli, tervetuloa takaisin! :wave: Mitä sinulle nykyisin kuuluu?
Täällä kovat supistukset herättää joka yö. Kauhee tunne, kun tulee samalla kipeä supistus ja on rakko täynnä.. No, huomenna taas viisaampi "alapään" tilanteesta. :kieh:

Piipa rv 36+3
 
Merkkailen minäkin.. Tänään 38+0, vielä olisi pari viikkoa laskettuun aikaan. Saisi tulla kyllä aiemmin, mutta varmasti menee yli. Selkäkipu on alkanut valvottaan öisin ja mielelläni synnyttäisin jo =)
 
No niin. Sairaalakassi on nyt pakattu. Siinä on Papulle ja mulle kotiintulovaatteita. Pillimehuja, miehelle ed`iä :LOL: mulle keksiä ja karkkia, uusin vauvalehti ( vaikka en kyllä ole varma jaksanko säästä sitä synnärille, koska olen nyt jo hiukan käynyt sitä "selailemassa" :whistle: ).
Sitten tietenkin hygieniatarvikkeita: hammasharja, tahna ja apteekista kävin kysymässä pieniä ilmaisnäytteitä shampoosta, hoitoaineesta ja suihkusaippuasta ( tarvitse sitten ottaa isoja pulloja mukaan).
Tilattiin myös kätkytlaitteet, menin ja tilasin kaksi. toinen sänkyyn ja toinen on sellainen joka laitetaan vauvan vaippaan kiinni niin että se on aina vauvalla mukana:heart:

Mullakin on ollut epäilyksiä että mitäs jos tämä vauva ei olekaan tyttö!!! Vaikka ultrassa nähtiin tosi hyvä kuva että tyttö kyseessä. en oikein tiedä mistä sellaisia ajatuksia tulee???
Vauvalla on nyt niiiin paljon vaatteita että tuskin se ressukka pääsee edes kokeilemaan niitä kaikkia. Minä ja anoppini innostuttiin hiukan liikaa :LOL:
Eilen piti osta vaippoja mutta en sitten osannut päättä että otanko niitä 2 kg alkaen vai 3kg alkaen. Saahan niitä ostettu sittenkin kun Papu on syntynyt.
Mieheni lähtee kavereiden kanssa 3 viikon kuluttua viroon 22h. risteilylle - mua ja myös sitä pelottaa että mitäs jos synnytän sitten kun hän on poissa ( se olisi aika kurja).
Mutta taas toisaltaan minulla on vahva tunne että Papun syntymäpäivä on 09.05.2010:p
Ai niin sellainen piti vielä kertoa että mieheni päätti eilen illalla leikkiä parturia meidän pojalle, noh tänään neljältä on sitten varattu aika kampaajalle :) Toivottavassti saa tilanteen pelastettu :LOL:
 
Dagger: sitä piti kysyä et mikä on kätkytlaite?en oo ikinä kuullukkaan :whistle:
patjasta pitäs käydä kattelemassa uus patja,kun tuo sänky ostettiin käytettynä ja on kyl aika huonokuntosen näkönen patja..
sairaalakassi :eek:n pakattu täällä,vihdoinkin!!!hyvä minä
kaikille pyyntö :manatkaa nyt sen verran että tää pääsis synnärille,mielellään heti :headwall: :D
Angelia rv37+1
 
angelia - kätkythälytin on vauvamonitori (kätkythälytin, hengityshälytin, apneahälytin) valvoo lapsen hengitystä ja hälyttää äänekkäästi mikäli hengitystiheys laskee alle 8 hengitystä / minuutti tai jos lapsesi on hengittämättä 20 sekuntia.
 
Minäkin tunnustan.. :ashamed: Kävin vain urkkimaan onko kuulunut vauva-uutisia.. :)
Kenties kuitenkin AnnaBuulla on jo pikkunen sylissä, ja melkein varmempi olen että Marylenellä on kaksittain.. :heart:

Omaan napaan ei muutoksia, vaikka jo elättelin toiveita ennakkomerkeistä niin haaveeksi taisi jäädä.. :D
Nyt vaan vadelmanlehtiteetä.. Tein just termariin puolen litran setin odottelemaan päivän aikana juotavaksi.. =)

Nyt jos koittaisin ommella vähän.. Jos vaan taas löytäisin sen nöttösen kaavan jostain.. |O
(muuten siistiä mutta mun ompelutarvikkeet on hujanhajan sekaisin... Outoa...?!? :D )

Jaksuja ja Angelialle ja Greddylle suppareita (ja tietty muille kaipaaville.. ) *puuuuuh*

Fantastic4 36+6
 
Minäkin täällä kurkkimassa, joko olisi jotain uutisia :whistle:

Mä en tiedä johtuuko se siitä, että esikoinen syntyi vasta rv 42+2, mutta musta on jotenkin huvittavaa toivoa synnytystä noin rv 37--> la asti. Kyllä niitä kipuja oli pitkään, eikä todellakaan ollut helppoa aikaa 38--> 42 asti, mutta eipä sitä voinut itse tehdä mitään. Tai no, yritystä kyllä oli mutta kun ei kroppa tajua niin ei :headwall: . Kai sitä on myös jotenkin niin kieroutunut, että kun on itse oikeasti kärsinyt virallisesti yliajalle, niin ei toivo muillekaan helppoa loppuaikaa :kieh: . Tai ehkä se on kateutta, että jotku pääsevät raskausajasta lyhyemmällä kaavalla :ashamed:. Luulen, että vain ne joilla raskaus on todella pitkittynyt voivat vain tätä ymmärtää :snotty:

Ihana ilma ulkona, oltiin koko perhe tekemässä pakollisia ulkohommia. Nyt kunhan vain ruoka valmistuisi (mies unohti laittaa mausteet ja sipulit kattilaan), niin pääsisi syömään :p

Poppeliini ja :heart: poju 35+0 :heart: (<--- pahimmassa tapauksessa vielä yli 7 viikkoa odotusta :kieh: :headwall: )
 
Lukenut olen joka päivä, useaankin otteeseen :D Ei vain ole aikaiseksi saanut mitään kirjoittaa..
Mutta eipä tänne mitään ihmeitä kuulukaan.. Vaunut pitäisi tilata tämän viikon aikana tai viim. ensi viikon alussa :)
Maanantaina on neuvolakin taas :) Nyt alkaa sekin olemaan sitten kerran viikossa..
Mulla on muutamana iltana ollut ihan sellainen olo kuin olisi lämpö noussut, eilenkin mittasin muttei se kyllä ollut.. Samanlaista oloa oli silloin kun raskautta yritettiin..



jastu ja vilperi 35+5
 
Jahas AnnaBuu vissiin vauvaa hakemassa =) Ja mä kans luulen että Marylene on kaksosensa saanut, mutta voipihan se olla että ei ihan heti jouda tänne päivittämään kuulumisia, voipi olla vähän muuta hommaa :wave:

Kovin aikaisessa kyllä minusta monet täällä toivoo synnyttämään lähtöä! Minusta semmoinen rv 39-40 olis oikein passeli =)

Sairaalakassille olen suonut pari ajatusta, mutta siinäpä se. Luulen että pakkailen sen edellisenä iltana ennen sitä poliaikaa rv 39+2 (en jotenkin usko että ennen sitä lähdetään minnekään)... :whistle:

Vaippoja olen ostanut pienen paketin Pampersin kokoa 1 ja isomman paketin kokoa 2. Ajattelin että sitä ykköstä voi sitten käydä lisää jos tuntuu sopivalta. Meidän lapsille on Pampersit istuneet paremmin kuin Liberot tähän saakka, katotaan nyt minkä mallinen tyyppi sieltä tällä kertaa tulee. :)

Kaikille sairastelijoille pikaista paranemista! :hug: Meidän perheessä ei onneksi ole vatsatautia ollut vuosikausiin *koputikoputi ei tarvii tullakaan*, vaikka sitä aina pelkään tuolta koulumaailmasta kantautuvan. :x

Täällä on tosi kaunis ilma, ajattelin lähteä lasten kanssa pitkälle lenkille, kunhan kuopus herää B)

stoppis 37+2
 
Pikaisesti tulin piipahtamaan sillä aikaa kun juusto-yrttileivät kohoavat :p

angelia Täällä on peukut pystyssä, että pian pääsisit tositoimiin :wave: Greddylle myös peukutus!

Nekkunen Ihanaa ja rentouttavaa kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa! :) Pitäisi kanssa jotain menoa keksiä ennen vauvan syntymää, jos edes syömässä käytäisiin kahdestaan...

Poppeliini Ymmärrän kyllä hyvin ajatuksesi... :hug:

PampuliPamPam Kiva kun kävit kirjoittelemassa! Mitäs sulle tosiaan kuuluu? :hug:

Siru Onnittelut äitiysloman alkamisesta! :)

mother4 Jaksuja öihin! :hug:
Mä olen onneksi saanut vielä oikein hyvin nukutuksi, ilman vaivoja, yleensä yhdellä vessakäynnillä.

Muutenkin on edelleen sen verran vaivaton olo, että täysin olen siihen asennoitunut, että toukokuulle synnytys menee, vaikka tottakai toivoisin, että huhtikuun puolella pääsisin tästä masusta eroon... Mutta jos vaan tällaisena olo jatkuu, niin kyllä hyvin pari lisäviikkoakin jaksan :D

Nyt katsomaan, josko jo saisin leivät uuniin, hyviä vointeja siis vain kaikille! :hug:

-Niiskuneiti ja Julle 34+2- (Noista viikoista tulikin mieleeni kysyä, että kumpaa te käyttäisitte, kun tuo 34+2 on siis menkkojen mukaan laskettu, mutta ultran mukaan 34 viikkoa tulee vasta sunnuntaina täyteen... LA:aa ei siis ole virallisesti muutettu, mutta kyllä itse olen mielessäni enemmän ultran mukaan saatua LA:aa käyttänyt...)
 
Mäkin tulin kurkkaamaan jokos olis uusia vauva uutisia tullut.. :)

VOimia teille jotka kamppailette supistusten tai muiden kipujen kanssa <3

ihana ilma ulkona kun aurinko paistaa.. mua niiin ärsyttää jos nyt loppuviikkona sataa uutta lunta.. paitsi että mun ulkoilut varmaa on aika vähäisiä seuraavaan 3viikkoon ainakin.. luulen että siitä sektiosta toipuminen kestää sen aikaa että lumet ehtii sulaa.. :) tai sitten ei..
Huomenna vaihtuu taas viikot.. ja täytyy kyllä myöntää että se sektiokin on alkanut jännittää ihan älyttömästi... täytyy käydä läpi kaikki jutut että on kaikki tarpeellinen kotona kun tullaan takas.. pärjääkö sitä ilman rintapumppua aluks?


tiitu ja nella rv38+6
 
Lääkärineuvola takana, ja suoraan sanottuna v*tuttaa! Painoa tullut TAAS kilo viikossa, vaikka olen ulkoillut ja syönyt mielestäni kohtuudella ja terveellisesti. Puolivälistä lähtien tullut siis kilo per viikko, ei ole yhtään kivaa. :( Pitääkö lopettaa syöminen kokonaan? :kieh:

Muutoin kaikki on edelleen ok. Paineet 133/86, pissa puhdas, sf-mitta 33cm, lapsivettä normaalisti, vauva raivotarjonnassa ja kuulemma normaalinkokoinen, ei aihetta tutkia tarkemmin mahtuuko tulemaan alakautta tms. Sykkeet noin 150, vaihteli niin kuin pitääkin. Vauva oli vissiin laskeutunut vähän viimeviikkoisesta, ei pää liikkunut enää niin paljon. Kohdunsuu kiinni ja kiinteä, edelleen 3cm pituutta.

Iltapäivällä oliskin perhevalmennusta, aiheena synnytys. Toivottavasti mies pääsee lähtemään töistä aikaisemmin ja pääsee mukaan.

rv35+1
 
mother4 vähän kans mietityttää se noro tuolla sairaalassa, vähän jo jännitti kun kävin äitipolilla viimeviikolla, ja tiistaina menossa taas. (nooh, paljon käsidesillä lutraamista sitten vaan)

Jännityksellä tosiaan odotan tiistaita josko olisi tullut jotain edeistystä alakerrassa. Toivossa on hyvä elää..
Viikonloppuna olis vanhemmat tulossa käymään, eli taas yksi erittäin otollinen aika synnyttää kun olisi lastenhoitajia paikalla.

Pampuli, tervetuloa tosiaan takaisin, sun kuulumisia ollaankin kovasti odotettu.
Kuinka on mennyt, jos nyt ei tuota noroa oteta huomioon. Toivottavasti paranet pian.

Sairaalakassissa pitäisi olla kaikki tarvittava, ajanviete tosiaan puuttuu mutta jos heittää kirjan mukaan lähtiessä niin eiköhän sitä pärjää. Vaikka edellisillä kerroilla ei pahemmin ole tullut luettua. Kun vauva on nukkunut niin aika useasti nukuin myös itse.

Yöt menee ihme ja kumma edelleen hyvin. Viimeyönä oli vaan ahdasta kun 160cm sängyssä oli 4 ihmistä.
Pienin sentään viihtyi omassa sängyssään aamuun asti mutta isommat jostain syystä kömpi pitkästä aikaa meidän väliin.

Alan suunnittelemaan välipalaa.. maito/vanilijakiisseli olisi mielessä. Illaksi leipomusta muffineita, meheviä ja suklaisia joihin tulisi reilu suklaa kuorrutus, vesi kielellä jo odottelen.
Esikoisen tarhakaveri tulee huomenna vierailulle, ehkä jälkkäriksi pitää vähän muffineitakin tarjota.

Supistuksia kaikille niitä haluaville, tännekin otetaan ylimääräisiä vastaan!

KiiajaVille 37+6



 
AnnaBuulle myöhäiset tsempitykset! =)
((vaikka ootkin jo varmaan nyytin saanu syliin))

Mukava kuulla sustakin pitkästä aikaa PampuliPamPam! =)
Kirjottelehan ihmeessä useemminkin!

Eipä mulla nyt muuta..

POKS!
Katyana & NaNNa <3 34+0
 

Yhteistyössä