**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Mulla hajoo pää tähän selkäsärkyyn johon ei auta mikään särkylääke,eikä hieronta.Mies on hieronu mun selkää paljon mutta ei auta ei. :(

Sellanen jännä kipu tossa oik.lapaluun kohdalla tai sen alla.Polttavaa särkyä ja se tulee heti jos istun ja myös makuulla.Vain seisten pysyy kipu pois.Mulla ollu tätä muissakin raskauksissa että toivon tosiaan et pääsisin synnyttämään pian.

Mullahan oli tilanne rv 34 se että kohdunkaula kanava pois,2cm auki ja täysin kypsät paikat.Siitä asti on sanottu että tulee ihan millon vaan.Hyvä kyllä että on pysyny pieni kyydissä näille viikoille mutta nyt kyllä sais jo tulla!Alan olla niin täynnä tätä selkä kipua. |O :ashamed:

Kaikenlisäks ottaa pattiin se että joudun alkavalla viikolla verensiirtoon. :/ Hb niin matalalla.No tuttua on,oon ollu ennenkin mutta ei huvittais yhtään mennä sairaalaan makoilemaan.

No,vauvan ja mun parhaaksihan tuo on ja jospa ne irrottelis vähän kalvoja samalla reissulla kun on toi kohdunsuun tilanne niin valmis synnytykselle,on tehneet sen ennenkin kun oon tosta selästä rutissu muissa raskauksissa ja seuraavana yönä on aina sitten alkanu synnytys tosta irrottelusta joten toiveita mulla on et olis viikon lopulla jo nyytti sylissä. :heart:

Täytyy nyt vaan jaksaa. :)

AnnaBuu 37+5 vaihtuu viikot puolen tunnin päästä. :D
 
Myöhäistä iltaa tältäkin suunnalta!

Iltavuorosta kotiuduttu, jo hyvän aikaa sitten. Kyllä on ihanaa, että enää 2 vuoroon pitää mennä. Vaikka vointi on ihan ok, niin tuntuu mukavalta jäädä pitkälle lomalle. Vaikka ei sitten niin lomailua oliskaan sanan varsinaisessa merkityksessä... :whistle:

Sain painoarviota vauvasta ja nyt olis 2.1kg. Eli vähän keskivertoa pienempi tapaus, mikä sopii mulle oikein hyvin. Pakko oli kaivaa kuopuksen neuvolakortti esiin ja oli 33vkolla ollut 2kg painoarvio hänestä. Että aika samoissa mennään, tai ehkä tämä vähäsen pienempi, mitä hän sitten aikoinaan, vaikka olen koko ajan ajatellut, että olis isompi. No, puntari sen sitten lopullisesti näyttää synnytyssalissa =) Mutta ei ole sitten mun herkuttelut kovasti vaikuttaneet tyypin painoon ja kuitenkin olen harva se päivä jotain hyvää syönyt :p

Jastu hienoa, että olet jo paremmalla mielellä :hug: Ei sitä painoasiaa kannata stressata, kyllä ne kilot sitten synnytyksen jälkeen karisee. Toivottavasti Feles on jo myös paremmalla mielellä :hug:

Maitohappobakteereista mä kirjoitinkin jo jokin aikaa sitten tuosta, että etenkin loppuraskaudesta ja imetysaikana kannattaisi syödä, niin voi vähentää lapsen riskiä allergioihin. Ei maitohappobakteereista mitään haittaa ole.

Kaksplussan kerhoon
voisin liittyä, mutta fb:en en, kun olen siitä kerran onnistunut irti pääsemään. Inhoan olla koukussa mihinkään ja siihen aloin olemaan, niin en tahdo takaisin. Laitan sulle Buam yv:tä ens vkolla joku pvä.

Arvista ei ole tullut missään raskaudessa, eikä muutenkaan missään vaiheessa. Ihan kiva, vaikka eipä se nyt olisi niin harmittanut, vaikka olis tullutkin, kunniamerkkejähän nuo raskausarvet on.

Nyt nukkumaan, että jaksaa aamuvuoroon nousta.

Voikaahan hyvin kaikki :hug:

siru 34+2
 
Huomenta!

Jaksamisia kaikille, joilla pahamieli :hug:

Tässä lähinnä nyt merkkailen, pitää lähtee poitsulle kattoon vaatteet valmiiksi sun muuta, kun herra lähtee taas 2 viikoksi koulutielle eskariarvioon. Sitten selviääkin pojan ens syksyn koulu... Ihan outoo et toinen lähtee isona poikana taksilla kouluun...Ei tää syksyllä tuntunu näin pahalta vaikka se siellä sillonki oli, nyt vissiin tää loppuraskaus saa hormoonit entistä herkemmäksi.

Täällä useammalla on vissiin tullut limaa, samoin myös täällä, en kyllä usko että limatulppaa, mutta limaista valkovuotoa on runsaasti....En muista että esikoisen aikana ois ollu tätä, mutta siitähän nyt onkin niin aikaa, etten kyllä välttämättä sitä edes muista.

Mutta kyllä on täällä jo yöunet niiiiiin vähäisiä ja missään asennossa ei oo hyvä olla. Mun lonkat särkee joka yö ihan tuhottomasti, eikä auta enää tyynyt tai muutkaan konstit. Tuntuu että molempia lonkkia revittäis irti ja siis vaikka asentoa vaihtaa, ei se auta, saattaa se tunne kestää tunninkin. Ainoa mikä auttaa siihen on se, että nousee ylös ja yrittää kävellä, siis huom, yrittää kävellä, mutta kun nousee ylös, tahtoo jalat lähteä alta. Heiluttelukaan ei oikein auta. Eikä grammasesta panadolista ole mitään hyötyä. Kyllä tää alkaa olemaan jo aika haasteellista nämä yöt, ei oikein enää keksi missä asennossa nukkuu...
Mutta sitä energiaa silti toisaalta riittää, siivousvimma ei ole laantunut mihinkään...

Mut nyt laitteleen vaatteet ukkelille, jaksuja kaikille!!!

buam 33+5
 
Uutta viikkoa....!
Johan se oksutauti tuli meillekkin :x Nuorimmainen alkoi yöllä oksentamaan, ja väsymyskin on sit sen mukaista ettei oo aamu 5:n jälkeen juuri nukuttu |O Ja nythän se tauti kiertää kaikki läpi....Jäi kamala kammo koko taudista kun kesällä sairastettiin norovirus, koko sukuun iski. Tosi kovaa kuumetta ja rajua oksentelua 3-4 päivää, mies joutui tippaankin silloin. Mut toivotaan ettei tämä nyt yhtä raju rumba ole.

Masuun ei mitään uutta, supistelut on vähentyneet, liitoskivut edelleen kaaaameat :/
Lähteä kaffelle ja viemään esikoinen eskariin, siinä meni sekin hiihtoloma...Onneksi pari viikkoa koulua ja on jo pääsiäisloma :D

:heart: Lanfear 35+5 :heart:
 
Kiva, että jastun mieli on parempi jo. :)

buam täällä myös yksi jolla nukkuminen käynyt haasteelliseksi. :hug:

Jos ei lonkkia säre, niin eikö sitten säre alaselkää. Viime yönä oli pakko ottaa panadoli ja kokeilla sen apua. Sen avulla sainkin nukahdettua uudestaan. Tulihan tuossa nukuttua viime yönä ensin kahdesta puoli viiteen ja sitten kuudesta noin puoli kahdeksaan. Lyhyeksi nää unet siis käy...

Tuossa keittelin juuri aamupuurot, jos vaikka nostais petivaatteet pihalle päiväksi kun näyttäis olevan pakkaspäivä. Muuten varmaan löhöäisin vielä aamupäivän, mutta tunnin päästä tulee isä pyörähtämään kun heittää siskonpojan junalle. Yritän siis aamupäivän jaksaa touhuilla ja jos iltapäivällä sitten kellahtaisi päikkäreille, JOS se uni nyt silloin edes tulisi.

Nyt eteenpäin mars.

- Hapsiainen ja Herne 37+5
 
:hug: Kaikille joiden mieltä loppuraskaus vetää matalaksi.
buam ei täälläkään voi kuin haaveilla pitkistä ja yhtämittaisista yöunista |O Lonkat huutaa hoosiannaa, häpyliitos komppaa samaa kappaletta kun kylkeä kääntää ja masukki jytää yöllä sen verran että senkin kyllä rekisteröi eli koiranuntahan tuo uni on :kieh: Mutta eihän tuota "lystiä" kestä enää kuin max 5viikkoa :whistle: kun kuitenkin aletaan käynnistellä viimeistään rv 40+5 tuon rd:n takia....
Fb:sta ja 2+kerhosta täytyy vielä miettiä riittääkö aika miten ahkeraan kirjoitteluun kunhan vauveli syntyy..
Lanfear :hug: toivotaan että vatsatauti ei iske ihan koko porukkaan ja menisi pian ohi. Itselläni vielä tuoreessa muistissa muutaman viikon takainen oksennustauti :x ja täytyy sanoa että raju oksentaminen tai ripulointi ei loppuraskaudesta ole mitään herkkua...

(.) Nukkuminen siis on mitä on, joten täytyy lepäillä silloin kun siihen mahdollisuus tulee. Onneksi on tuo mies kotosalla eli ei tarvitse odotella pienten uniaikoja vaan tosiaan voi heittäytyä vaakatasoon silloin kun itse haluaa. Viikonloppu vilahti ilman päivittäisiä kävelylenkkejä joten täytyy palata ruotuun ja ottaa taas ohjelmaan tuo päivittäinen taaperrustuokio :D Eihän sitä voi kehua matkan pituudella tai kävelyvauhdilla, mutta kyllä se kummasti piristää.. Millaisiahan työkaluja tuolla masukilla oikein on :whistle: välillä tuntuu että ainakin sukkapuikko ja raastinrauta taitaa löytyä |O nuo sukkapuikkomaiset kipuilut on tosi ilkeitä kun ne tulee niin puuntakaa. Välillä taas polttelee mahaa siihen malliin kuin joku raastaisi raastinraudalla sisältä käsin, tällaista en muista muiden odotuksesta, mutta voihan olla että aika on kullannut muistot.. Eli tätähän tämä on, loppuraskauden "iloja" joista aion kaikesta huolimatta "nauttia" mahdollisimman pitkään näin viimeisen raskauden kunniaksi :whistle: :D

Mutta nyt aamusumpille...

MaMa ja kutonen 35+5 :heart:
 
Huomenta.

Sain sitt onneks viikonlopun aikana sentään imuroitua, pestyä muutaman koneellisen pyykkiä ja vähän järkättyä paikkoja. En tiedä mikä nyt on, kun ei mikään nappaa ja avokillekin vaan tiuskin.

Nukkumiset on täällä kyllä menny ihan päin kuusikkoo. Ainaki kahtena yönä oon heränny vessaan (ollu siis ihan pakko nousta) ja kappas vaan sen jälkeen ei oo sit oikein unta tahtonukkaa saada. Sen seurauksena väsyttääki sit aika mukavasti, vaikka yöunia tuleekin yhteensä lähemmäks 10 tuntia per yö. Kai sitä sit ton lisäks nukkuu vaa huonommin kun on alkanu enemmän kolottaa paikkoja.

Voisin muuten laittaa vaikka pääni pantiks, ett mulla on tullu muutama oikea supistus. Mutt ne on tosiaan jääny vaan muutamaan ja oli tossa loppuviikon aikana. Jos tarkemmin aattelen niin niinä päivinä kun oon enemmän tehny hommia. Sellasia kiputiloja mulla ei tän raskauden aikana oo ollu, joten päättelin supistukseksi. Kävellessä on tullu yhtäkkiä sellanen kipu tonne alas, ett pitäny oikein pysähtyä. Varsinkin kun ennen sitä on jomotellu alaselkää ja -mahaa.

Toi turvotus on muuten nyt ollu pysyvää jo parin viikon ajan. Koko ajan on turvotusta ainaki sormissa ja jaloissa...ja naamassa :/ Välillä enempi, välillä vähempi, mutt kuitenkin on. Sen huomaa jo kävellessä tai sormia koukistaessa.

Tuittu on ollu tosi rauhallinen viime päiviän. Ei oo paljon liikuskellu. Pitääkö tässä jo alkaa huolestua vai onko se iha normaalia näin loppu vaiheessa ettei liiku läheskää niin paljon? Sillo keskiviikkona oli ne megabileet siellä synnytystapa-arviossa. Alotti siis jo ennen kuin mentiin sinne sisälle ja jatko koko päivän. Sen jälkeen ei oo myllännykkää niin paljon kuin sillon.

Joo, jotain jäi kommentoimatta ihan varmasti ja aika omanapanen viestiki tuli, mutt oli vaa nyt pakko kirjottaa. Nyt suihkuun, aamupalan ettimistä ja neuvolaan. Pitääpi sit tulla kuulumiset kertoileen.

JääKyynel ja Tuittu 36+6

 
Laskettu aika ensi viikolla B)

Voimia kaikille kipuilijoille ja synkistelijöille!

Tämä tyttö lähtee kolmanteen vyöhyketerapiaan.

Jääkyynel - mulla vauva liikuskelee ensin todella raivoisasti ja sitten on päivän pari hiljempaa.

 
Merkkaan lähinnä itseni yhdessä kasassa olevaksi ja hyvin nukkuneeksi, eli ei edes viime yönä supistanut. Pojalla ei oo hoitoa tänään joten täytyy varmaan alkaa ulos raahautumaan sen kanssa, juoksee ympäri kämppää ja mekastaa siihen malliin että äidin koneella istuminen ei oo ihan mieleen :)

Hilipatuinen 37+3
 
:hug: tarvitseville!

Hurjaa kun porukalla käy viikot vähiin :)

Painosta, tää on mielestän syönyt normaalisti samaa tahtia kun tähän mennessäkin. No ei siinä mitään nyt tullut painoa yli kilon viikossa lisää et hiukka hirvittää jos tätä tahtia alka anyt keräilemään painoa kuis käy ton selän kanssa. Mut toisaalta ei kai se oo ees hyväksi et alan säännöstelemään syömisiä. Kun en siis mitään mahottomia vedä. No herkut vois lopettaa, mut niitä mennyt ennenkin samaan tahtiin et kumma kun vasta nyt vaikuttaa.

Jos hiukankin tavallisesta poikkeavaa niin väsyttää ihan hirveästi eikä kyllä saa ihan kunnolla nukuttua. Nyt muutama päivä peräkkäin kaikkea et antaas kattoa. Mut josko kylmään pääseminen antas vähän tolle selälle parempaa jamaa niin jaksaiskin :)

Unico ja Toukka 33+3 (heh kolmosia täynnä koko luku)
 
Pitää heti tulla taas omaa napaa kirjotteleen eli neuvolakuulumiset :)

36+6 (34+2)

Hb ei mitattu (117)
Pissa puhdas (puhdas)
Verenpaine 142/86 (146/86) tänäänki toisella mittauksella parempi, näin joka kerta.
Paino 86,4 (83,4) Painoa tullu alusta 12,8kg!
Sf-mitta 32 (30) Edelleen nätisti menee käyrä :)
Syke +145 (+145) Ja nyt muute sit liikku sykettä ettiessä.
Liikkeet ++ (++)
Tarjonta RT (RT) Toikin siis varmistu synnytystapa-arviossa.

Eli kaikki valtakunnassa hyvin :)

JääKyynel ja kohta täysiaikanen Tuittu 36+6
 
mukavaa viikkoa kaikille!! :) Voimia niille jotka niitä tarvitsee erityisesti kipujen ja nukkumisen suhteen <3

Mulla on niin jännä olo.. viikonpäästä tähän aikaan vauva on voinut jo syntyä.. nyt alkaa jännittämään koko asia.. huih..mutta eiköhän kaikki menen hyvin. :)

tiitu ja nella rv38+3
 
Nyt se sitten iski tännekin. Siivousvimma. :LOL: Asunto oli ihan siistissä kunnossa, kun vasta vähän aikaa sitten tehtiin oikein super-suursiivous, mutta niin vaan nyt siivoan uudestaan. :LOL:

Ikinä ennen en olisi tuollaisten minimaalisten yöunien jälkeen jaksanut edes ajatella siivoamista, mutta kai tämä into pitää käyttää nyt hyödyksi ja tarttua imuriin. :D

- Hapsiainen
 
heipsan, täälläki ois vähä sekä että siivotakko vai ei mut onhan tääl epäjärjestys et pitäishän sitä siivota jos viihtis. tiskikoneen sain päälle ja varmaan pyykkikonekki laittaa laulamaan. imuroida ainaki pitäis.

ulkonaki käydä kohta pyörähtää. Eilen miehen kans katottiin nelosen hauska leffa mut ei sinänsä mitä hellyyden osoituksia yhtään :( joha ku sänkyyn pääsin ni piti sit hiljaa itkee jonku aikaa vaikka mies oli kans siinä vieressä. nukahdin mä uneen kun sain itkettyä. Kaipaa ja haaveilee jotenki sitä aikaa ku oltii vasta ruvettu seukkaan ja sekä haluais jonnekki reissuun tai tuulettumaan kunnolla tms. mut turha siitäkää edes haaveilla |O

nytki meinaa itku päästä, mut aamullakkaan kun mies lähti töihin nii ei sanaakaan sanottu. jotenki nyt on nii hellyyden kipee johtuneeko raskaushormooneista? :ashamed:

arska äippä+ tyty 34+3
 
Heipä hei!

:hug: jaksamista mielipahuuden keskelle, sekä kipuilijoille ja yönsä huonosti nukkuville!

Tänne ei sen kummempia, ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä.
Itse kans mietin tuossa sitä että hassua miten joinakin päivinä tuntuu että lähtö tulee nyt justiin ja sitten taas menee montapäivää ilman minkäänlaisia tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä.

Mietinkin tässä pitäiskö huominen vyöhyketerapia siirtää täksi illaksi, osaksi sen vuoksi etten saakkaan huomiselle kodinhoitajaa kun heillä on iltapäivällä koulutus ja tuo vyöhyketerapia olisi ollut klo 13. Niin ja tietysti se neuvola klo 12. Aamusta tuohon klo 12 olisi ollut mahdollista saadakin, mutta eipä nyt tälläkertaa sitten.
Sama toistuu ensviikon tiistaina, klo 12 saakka on kodinhoitaja, silloin tekee tiukkaa koska äitipoliaika on klo 9:20.
Siellä menee se parisentuntia aikaa, mutta eiköhän kaikki ole vaan järjestelykysymys.

Onkohan nyt viikonlopun aikana kukaan meistä synnyttänyt? Jännät viikot alkaa olemaan käsillä kun osalla on jo ensviikolla la. Sen jälkeen niitä uutisia alkaa putkahtelemaan varmaankin lähes päivittäin (ainakin voisi toivoa näin).

Täällä taas mukava pakkaspäivä, aamulla oli -22 joka sitten lauhtui jopa -17 ennen kuin lähdettiin ulos, poitsu halusi olla tänään puistolapsena ja kyllähän se käy.
Harmitti vaan hieman kun puistoon päästiin niin siellä ei ollutkaan muita lapsia. Meidän perhe oli ainut.

Nyt on nuorimmainen nukkumassa ja itse istun koneella silmät ristissä. Mies hakee poitsun puistosta ja tuo kotiin.

Mutta jospa menisi surffailemaan ja vaikka etsimään niitä synnytyskertomuksia..

 
Parempia unia toivottelen huonosti nukkuville :hug: Vaikka voipihan se olla ettei loppuajasta helpotusta tule, jos kerran sille tielle mennyt :(

Jaksuja myöskin kaikille kipuilijoille ja sairastelijoille:hug:

Mulla on tällainen tyhmä "ongelma", että ajattelen edelleen vauvaa enemmän tyttönä kuin poikana, vaikka rakenneultrassa esiteltiin pippelit ja pelit :headwall: :xmas: Siis molemmat on enemmän kuin tervetulleita, eikä ole siis sukupuolella väliä - mutta miksi mulle se tyttöajatus on niin juminut, vaikka päinvastaista on esitetty?! Olen yrittänyt vakuuttaa itelleni, että poika se on, pojalle meillä on nimikin ja vaatteet olen valikoinut vihreän-ruskean-oranssin puolelle (inhoan sinistä, joten meillä ei pienillä pojilla paljon sinistä näy). Mutta silti kummittelee tuolla jossain mielen pohjalla se tyttöajatus. Kyllä tunnen itseni aasiksi, kun poika syntyy :LOL:

stoppis 36+6 -> huomenna sitä ollaan täysaikaisia!
 
Kiitos haleista kaikille! En mä mielellää avaudu missää, korkeintaan huokailen julkisesti. :D

Mulla tuli tänään vessareisulla paperiin vähän limaa jossa ruskea viiru!! Onko se limatulppaa?? :eek: Seksiä harrastettiin iltasella niin voiskohan siitä johtua? Ett olis vaan ärtyny tai jotai? Voiko limatulpasta tulla vaan osa ilman, että tarkottais mitää kummempa? Anteeks hirveet kyselyt. :whistle:

Arpia ei mulla oo tullu kuin lantiolle ja peppuun. Odotan kyllä mahaankin tulevaks. Pelkästä kasvamistesta on lantio ja peppu jo ennestään täys vanhoja arpia. :ashamed:

Turvotus on tännekin tiensä löytänyt. Toinen jalka ollu iha turvoksissa jo pari päivää! Ei millää laske! :/ Toivottavasti ei nyt pahene ainakaan enää.

Eipä muuta tähän hätään! :)

Feles 36+2 <3

 
raskausviikon 33+0 neuvola oli ja meni =) hyvin oli kaikki, paino pysyny samassa ku viime lääkärikäynnilla (jee)
vauva nukku koko käynnin ajan, aamulla meuhkas niin kovaa! syke oli reilu 140.
sf mitta 31. onks toi sit iso?? terkka meinas et juu hyvin sullakin ylettyy tänne ihan kylkiluihin asti, närästääkö? 'no jooooo' viime yö meni tosiaan ihan taas närästellessä, 2 rennietä piti ottaa ja käyny käveleskeleen kämppää ympäri et sai huonon olon lähtemään..

hb:t, paineet ja pissat ok =)

sain varmistuksen et vauva on raivotarjonnassa, joka myös tosi hyvä juttu :heart:

arska äippä mulla ollu pari kertaa samanmoista itkeskelyä, muka niin huono olla :| mies ollu aivan ihmeissään et mitäs nyt.. jotain hormooneista johtuvaa varmaan :D

 
Mulle vois kans joku lähettää siivousintoa tai oikeastaan mitä tahansa intoa. :attn: Tuntuu taas että ei jaksa tehdä mitään. Kaupassa sentään kävin, sain päivän ulkoiluannoksen samalla. Tiskata pitäisi ja pakkailla vähän. Muuttoon reilut kaksi viikkoa.

rv34+5
 
Nyt on liitytty tonne 2+:n kerhoon ja FB:n ryhmään! =)
Tosi kivaa että saa naamat kirjottelijoille, ainakin osalle! =)

Onko kellään tai onko kukaan hommaamassa mitään kaukalopussia??
Mä oon miettinyt et jos hommais, kun nää ilmat on vielä näin viileitä, niin ei tarvis sit pukee niin paljoo.. ((jos vauva ei sit päätä syntyä toukokuun puolella, toivottavasti ei!)) Vaikka en tiä riittäisköhän sit vaan peitto kaukaloon, kun on kumminkin tollanen vanuhaalari.. Vaikeeta.. Pojan kans oli niin helppo kun oli kesävauva!

|.) Mua on alkanu ihan sikana "huolestuttaan", että jos tää pikkunen ei käännykkään pää alaspäin.. :( En haluais sektioo, enkä kyllä myöskään synnyttää perätilassa, joten mitä jää vaihtoehdoiks? Hmm.. EI MITÄÄN! :kieh:
Huomenna on neuvola, niin tekeeköhän ne vielä tässä vaiheessa mitään kun vauva ei oo vielä kääntyny? Ja kun se mua mietityttää, että kun poikakin synty sen kolme viikkoo etuajassa, niin jos tääkin sit lähtee syntyyn ja onkin perätilassa tai poikittain.. :/

Otin eilen kuvan vauvan kotiintulovaatteista joten aattelin laittaa sen tänne :D
Tässä ne siis on! Kuvasta puuttuu toki vielä tumput ja töppöset..



Jaksamisia kaikille viimeisille viikoille! :hug:

Katyana & NaNNa <3 33+4
 
Katyana-87 Me hommattiin se neljän vuodenajan lämpöpussi kaukaloon. Ihan jo senkin takia ettei tartte alkaa niiden haalareiden kans vehtaamaan ja se äippäpakkauksessa mukana tullu oli niin iso.

Tollanen mikä tossa alla olevassa linkissä on ylimpänä olevassa kuvassa.

http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Mutt nyt täytyy lähtee kaupoille :wave:
 

Yhteistyössä