**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

arvet vielä ei ole tullu kun tuonne jenkkakahvoihin :D mut onhan tässä viel viikkoja aikaa tulla...... :|

jossain luki et näillä viikoilla vauva nukkuu paljon, siltä tuntuukin ja välillä on täytyny vähän mahaa heilutella et vauva on alkanu liikkuun. välillä kuitenkin tuttua mellastamistakin mahassa, niinku nyt, mahanahka vaan muljuu :D

huomenna aamupäivällä neuvola, jos paino on pysyny suht samassa ku lääkärikäynnillä muutama viikko sitten niin leivon suklaamuffinsseja :D :LOL: haluttaa niin perskeleesti :p

fb:hen en varmaan lähe mukaan mut tuo kerho vois kyl kiinnostaa! :wave: :wave: en tosin tiiä ees mistä semmonen löytyy tai miten sinne pääsee mut eiköhän se selviä.. :whistle:

saatiin pinnis, toosi kiva :heart:

masua, 33. rv:

nyt ihan viimeviikkoina on pitemmätkin paidat käyny lyhkäsiksi..

HUh, vihdoin taas "sain kiinni" tässä lukemisessa teidän kirjoitukset :)

Yksityisviestiä minäkin pistänyt kerhojen osalta.

Onnea jo vauvan saaneille :flower:

Tänneppä ei kummempia, lomalla oon ja aivan ihana ku saa laittaa pötköttään sillon ku siltä tuntuu ;)

Siitä miksi vauvan pesuammetta kutsutaan missäkin niin pakko vielä siihen palata, että täällä se on kans nimeltään punkka. Mun piti sillon alussa googlettaa että mikä ihme on vanna ku semmonen pitää vauvalle hankkia :)

Viimeksi kyselin niistä maitohappobakteeri kapseleista, no kysäsin niistä sitten omalta neuvolantätiltä ja se meinas että ei suosittele syötäväksi mitään "ylimääräsiä pillereitä" joten en sitte alkanut niitä syömään. Harmittaa vaan tuommonen että saman talon "neuvolatäteiltä" saa eri ohjeita. Toinen kehottaa syömään ja toinen ei. Ottaa sitte selvää....

Nyt ois kaikki vauvan vaatteet, lakanat, harsot yms pesty ja silitetty nyt pitäis alkaa varmaan siivoileen ja järkkäileen kunnolla.. Mulla vaan jääny kaikki siivoilut ku oon innostunu ompeleen niitä kestovaippoja, siinä ne illat sitte meneeki :)

33+4

Huomenta.

Oikeestaan vaan merkkailen. Lukenu oon jutut, mutt nyt vaa ei saa kirjotettua mitään. Ei oo oikein mikään muukaan napannu. Tavallaan väkisin tekee sit asioita, kun jotain on kuitenkin saatava aikaan. Tänään vaan nappaa vielä vähemmän ku aurinkokaan ei edes paista.

Plaah, tylsää kun on tällanen olo ettei huvita mikään :( Katotaan jos saisin päivemmällä aikaseks tänne kirjoteltua enemmän ja jotain järkevää.

JääKyynel ja Tuittu 36+5

P.s. Kiitokset buamille kerhosta. Laitan yv:tä siitä salasanasta :)

Huh huh, sainpa kaikki kirjoituksenne luettua... :whistle: Oltiin viikon verran siellä kylpylässä, niin jokunen sivu oli sillä aikaa luettavaa kertynyt ;)

Tinttarillalle paljon onnea prinsessasta! :flower: :heart:

Buamille ja KiiajaVillelle on yv:ä laitettu! :wave:

Tännekin vois siivousintoa joku vähän lähettää... Kylpylästä tultua on kyllä jo tietsikka siirretty takkahuoneeseen ja pinnasänky meidän makuuhuoneeseen, mutta kyllä sitä puunattavaa vaan riittäisi... Vielä pitäisi vauvanvaatteet siirtää säilytyslaatikoista vaatekaappiin ja sairaalakassi pakata, niitä vois vaikka tänään ainakin aloittaa.

Himoista on täällä kirjoteltu... Kehtaanko edes tunnustaa, että mä tilasin Hobby Hallista 1,4kg:n laatikon MiniPätkiksiä samalla kun muutakin tavaraa tilasin :whistle: Ei niitä kuitenkaan kovin paljoa päivässä tule syötyä, vaan pikkuhiljaa :p

Nyt tarttis varmaan alkaa ruokaa valmistamaan, että mies ja pojat pääsevät syömään, kun ulkoa tulevat.

:hug: kaikille, palailen taas paremmalla ajalla.

Niiskuneiti ja Julle 33+5 :heart:

Feles :hug: . Mikäs sinua nyt niin masentaa?

Niin toivoisin: Minä olen syönyt lähes koko raskausajan relatippoja. Muistaakseni jostain luin, että varsinkin loppuraskaudesta syödyt maitohappobakteerit saattaisivat estää vauvan allergioita. Mitä haittaa maitohappobakteereista voisi olla?

Appivanhemmat lähtivät äsken ajalemaan pohjoista kohti. Seuraavan kerran varmaan nähdäänkin sitten, kun vauva on jo maailmassa. Eilen tuli käytyä syömässä ravintolassa ja muutenkin on mennyt viikonloppu herkutellessa ja se tuntuu. Sormet on aivan nakit, naama turvoksissa ja muutoinkin ällö olo. Vielä mennään silti tänään tyttären kanssa kaverin synttäreille kakkua syömään :p, mut huomenna paluu ruotuun.

Supistuksista. Minulla tuli toissa vuorokauden aikana kolme todella kipeää supistusta. Yksi niistä tuli keskellä yötä, johon heräsin. Menin vessaan ja siellä supistus vain yltyi ja jouduin ottamaan tukea hetken lavuaarista. Supistus oli niin kipeä, että ehdin miettiä, tuliko nyt lähtö sairaalaan. Sinne olis nimittäin pitänyt lähteä, jos tuollaisia olis alkanut tulla useammin.

Kerhoista. Minäkin vielä mietin sekä facebookin että kaksplussan kerhoa. Riippuu aivan täysin ajasta (tai sen puutteesta).

Piipa rv 35+6

Niiskuneiti Mä söisin ne varmaan kerralla. :ashamed: Tai siis niin kerralla kun vaan pystyy.

Olisistte nähneet mun jalan eilen! :eek: Just vähän ennen nukkumaanmenoa istuin sohvalla jotenkin niin, että kantapää painaa toista säärtä nilkan yläpuolelta. Kun nousin siitä asennosta, oli sääressä noin 1,5cm syvä pyöreä kuoppa! En millään usko, että tuota turvotusta olisi vaan muutama sata grammaa, pikemminkin muutama kilo per jalka. :kieh: Meni melkoinen tovi ennen kuin se kuoppa sileni.

Jos sitä saisi itsensä tänäänkin lenkille, lähtis nuo nesteet kropassa liikkeelle. Oon tässä pari päivää kauhistellut, miten paljon on tullut läskiä jalkoihin, varsinkin reisiin. :x

rv34+4

Voi höh sentään, muhun on iskenyt taas mahatauti :/ Se siitä vaivattomuudesta. Huonosti olen siis huolehtinut vastustuskyvystäni. Itselle luontaistuotekaupan tädit ja muutkin alan ihmiset on suositelleet noita maitohappokapseleita oman ja vauvan terveyden parhaaksi, mutta olen vain niin saamaton, etten ole saanut aikaiseksi niitä ottaa :ashamed:
Oma neuvolan täti on myös sellainen joka pelkää kaikkia luontaistuotteita ja on niitä kieltämässä, mutta olen itse eri mieltä enkä siis kuuntele hänen kaikkia neuvojaan. Muuten tykkään hänestä kyllä.

Huomenta vaan :)

tai no huomenta ja huomenta, oon sentää itekki ollut jo vähän aikaa hereillä. Oltiin eilen yksissä juhlissa ja poika yökylässä joten sain nukkua aamulla pitkään. Nyt on poika päikkäreillä ja itellä hetki aikaa istua koneella :)

Feles :hug:

Sun rise :hug: sinnekin, toivottavasti ei kestä kauaa :)

Empuu Aika hurjilta kuulostaa sun turvotukset :whistle:

Mä olin melkein varma eilen päivällä että mä lähden synnnyttää viime yönä, kun koko päivän nipisteli ja kovotteli tuota mahaa, mutta ei kun ei... Se on lähtö ens yönä tai sitten seuraava veikkaus on vasta joskus 38+6, kun on eka laskettu menkoista... Mä oon miettinyt että tyhmää laittaa tuollaisia tavoitteita, mutta kun tuntuu helpommalta laittaa joku päivä tämän päivän ja lasketun väliin kuin vaan oottaa |O Yhtään en oo kärsimätön :LOL:

Ai niin 2+ kerhoon voin minäkin liittyä :) Eli Buamille yv:tä ensin vai miten se meni??? Selasin nopeesti jutut vaan läpi :ashamed:

Kohta pitäisi lähteä ensi kesän kesäteatteri näytelmän ensimmäisiin harjoituksiin, oon lupautunut olemaan sellainen joka paikan höylä lavan takana sen mitä pystyn olemaan vauvan ja pojan kanssa kun ei oikeen vielä tiedä mihin rahkeet riittää...

Hilipatuinen rv 37+2

Hilipatuinen Sanos muuta, harmi kun en tajunnut kuvaa ottaa. :D Mulla taitaa olla tällä hetkellä tasan yhdet kengät, jotka mahtuu kunnolla jalkaan. Nekin on numeroa suuremmat kuin normaalisti ja leveää mallia.

Sun Rise :hug: paranemisia tautiin!

nasumasunen
hih, en ole siis yksin lakujäde -himon kanssa. :D

Hilipatuinen tavoitteita pitää olla. :D Mäkin olin asettanut tavoitteeksi että synnytän maaliskuun puolessa välissä. Nyt alkais puoli väli oleen, mutta en ole enää yhtään varma haluaisinko nyt synnyttää jo. :D

Täällä jatkuu tää tasaisen paksu elo. Niitä harkkasuppareita tulee suht tiuhaan mutta ei muuta. Väsymystä on ilmassa, mutta sitten kun yrittää nukkua niin ei saa unta.
No yritän piristää tänään itseäni ulkoilemalla ja nauttimalla taas tuosta ihanaisesta kelistä. Heitin just miehen hiihtämään ja lupauduin että haen sen sitten toisaalta reilun tunnin päästä. Siellä mistä haen käyn itse hieman kävelemässä ja sitten paistellaan makkarat. :) Pitäis varmaan kohta lähteä sinne suuntaan niin ehtisin hetken kävelläkin ennenkuin mies on hiihtänyt sinne.

- Hapsiainen ja Herne 37+4

Iso :hug: kaikille sen tarpeessa oleville!!!

Ihan lupaavia merkkejä synnytyksen lähestymisestä alkaa muutamilla tosiaan olla. Aina vähän jännittää joko joku on vauvanhakureissulla, kun tulee kuulumisia lueskelemaan. :)

(.) Täällä kylkiluut on hellänä kun tilaa minussa ei oikein ole enää. "Pikkuinen" möyrii mahassa niin, että välillä tuntuu tulevan lonkkaluusta, kyljestä ja ylävatsasta läpi samaan aikaan. Harjoitussupistuksia, sukkapuikkovihlaisuja, paineen tunnetta yms on jo tosi usein, mutta vuodot ovat tipotiessään. Aiemmin runsas valkkarikin on kadonnut. Veikkaan olevani aivan valmista kauraa parissa viikossa. Vielä tekee kuitenkin mieli himmailla kunnes 36+0 on poksuttu. Silloin on painoarvio nl-lääkärillä ja saan kenties vahvistusta epäilyille la:n virheellisyydestä. Jos tuolloin on tuo "Pikkuinen" ihan hyvissä mitoissa, en enää jarruttele kun supistelee vaan alan todella toivoa synnytystä ja yritän saada potkua suppareihin!!!

Kotiutumisvaatteet vauvalle olen tumppuja lukuunottamatta (en muista mihin ihmeeseen olen ne ehtinyt tunkea...) laittanut turvakaukaloon valmiiksi. Auton takapenkillä on myös jo paikallaan kaukalon telakka. Sairaalalaukku omalta osalta on vielä täysin pakkaamatta, mutta jospa viikon päästä saisin kokoarvion jälkeen aikaiseksi... :whistle:

Mukavaa sunnuntaita mammat!

Donu ja "Pikkuinen" 34+5

Kait se täytyy jottai raapustaa.. On vaan taas niin sellanen paska fiilis.. Ärsyttää kaikki.. Inhoon itteeni tai siis omaa ulkonäköäni sata kertaa enemmän nyt kun ennen raskautta.. :mad: Oikeesti päällimmäisenä ajatuksena itsestä on tällanen sata kilonen paska! :( Ällöttää niin että tekis mieli jopa oksentaa..
Ikuinen stressi, raha asiat ärsyttää.. Mä olen saanut viimesimmän palkan tammikuun viimenen päivä!! Siitä eteenpäin olen odottanut kelasta sairauspäiväraha päätöstä, jota ei vieläkään ole tullut.. No äitiyspäiväraha tulee 22.päivä.. Ei sillä etteikö tässä nyt olisi toimeen tultu mutta eipä tää rahattomana olo ole kovin kivaa..
Tuntuu että mulla on välillä aina tällasia päiviä kun melkein jopa toivoo ettei olisi edes raskaana, ärsyttää kaikin tavoin tää raskaus. En mä tota oikeesti todellakaan toivo mutta niin en tiedä, on aika sekavat ajatukset..
Noh ehkä huomenna on parempi päivä :)

jastu ja vilperi 35+1

nasumasunen: I wish.. eli en ole. Eikä niin mitään merkkejä enää lähestyvästä synnytyksestä.

Täytyy varmaan tänään taas koitaa niitä kahta ässää, vaikka mies onkin jo kyllästynyt... saunomaan :D lapset onneksi jaksaa saunoa, ne saunois varmaan vaikka joka päivä.

Mutta, nyt syömään.. kohta mies taas vie isommat vesipeuhuilemaan joten saan hetken aikaa olla ihan rauhassa nuorimman kanssa..

Empuu, tuo sinun turvotuksesi kuulostaa aivan samalta kuin itselläni esikoisesta. Olikos sinulla lisäksi verenpaine koholla tai muita raskausmyrkytyksen merkkejä? Itsellänikin jäi esikoisesta sohvalla istuessani toisen jalan nilkkaan iso kuoppa :eek: , kun toisen jalan nilkka oli sitä vasten. Säikähdin tuolloin ensin, että luuni ovat jotenkin pehmenneet, kun kuoppa oli todella valtava. Ja mun piti kans ostaa tuolloin 2 numeroa normaalia isommat kengät, kun omat ei enää mahtuneet jalkaan. Ei kivaa, voimia sinulle! Lohdutukseksi voin sanoa, että kun lapsi oli syntynyt, putosi minulla 1,5 viikossa 15kg!! Siis viisitoista kiloa! Turvotusta oli siis todella runsaasti.

Huomenna taas poksutaan..

Piipa Verenpaine ollut koholla, mutta ei niin että olisin saanut kotiin mittaria tai olisi pitänyt Kättärillä käydä näytillä. Pissa ollut joka kerta puhdas, ei ole huono olo, ei säre päätä jne. Kai mä vaan oon turpoavaa sorttia, olen ilman raskauttakin. :D Mulla tosiaan tullut 15kg painoa tässä raskaudessa. Paino alkoi nousta puolen välin jälkeen, mikä tarkoittaa kilo per viikko! En tiedä, miten paljon tuosta voi olla pelkkää läskiä (kun sitäkin on huomattavasti tullut) ja mikä on sitten kaikkea muuta. Jotenkin pelkään, että ei mulla synnytyksen myötä lähde pois kuin 5kg max. :ashamed:

Väsynyt merkkailu. Flunssa taitaa olla tuloillaan, kun kurkku on karhea ja väsyttää niin kovin. Tosin viime yö olikin erittäin huono, kun poikakin heräili useaan otteeseen nuhanenänsä takia, ja päiväunet jäivät tänään väliin.

Lisää virkeämpänä...

Rosahdus 36+3

Voi jastu kunpa saisin sinuun vähän positiivista sädettä lähetettyä. En usko että kovinkaan moni nauttii omasta vartalosta, on turvotusta, arpia ja muuta yhtä "mukavaa". Hmm, miksihän näitä ei muista silloin kun itse ei ole raskaana ja näkee jonkun viimeisillään olevan ja huokaisee ihastuksesta...
Ja minä ahmin nyt, ihan kahden edestä ja herkuttelen. Toedän että tälläkin pienellä on varmasti esm. suklaa-allergia joten joudun olemaan sitten koko imetysajan suklaalakossa :'( Ja mie niin rakastan suklaata!

Jaksamista ystävät!

-chiq ja Taneli 34+2

jastulle täältäkin edes vähäsen positiivisia säteitä! :hug:

Täällä oli keskusteltu niistä maitohappobakteereista, en nyt muista kuka, mutta anyway. Mä olen syönyt Gefilus maitohappobakteereja oikeastaan alkuraskaudesta asti. Tosin silloin pahimman pahan olon aikaan nekään ei pysyneet sisällä. Mutta mulle terkkari suositteli niiden syöntiä ja päivittäin niitä syön. Tosin maitohappobakteerit kuuluvat mulla muutoinkin päivittäisiin rutiineihin, olen sitten ollut raskaana tai en.

Mulla on ollut tänään melkoinen herkkupäivä. Ihan hulluna teki mieli suklaata, no kävin ostamassa sitten ja ahmin samantien, mutta himo ei mennyt ohitse. Pengoin sitten kaikki kaapit josko jostain ois löytyny vielä jotain makeaa. No sitten söin pari lusikallista kaakaojauhetta kun ei muuta ollut. :LOL: Säälittävää, mutta ei voi himoille mitään. :LOL:

Sitten tänään vihdoin uskaltauduin kokeilemaan noita ässiä... Tai siivoukset ja saunomiset on kyllä kuuluneet ihan normaalisti elämään, mutta se viimeinen ässä on ollut tosi monta viikkoa poissa, ei ole ollut minkäänmoisia haluja. Tänään sitten iski nekin yhtä voimakkaasti kuin suklaahimot. :LOL: Saa nähdä oisko siitä mitään apua, voisin mä Hernettä kohta lähteä jo hakemaan...

- Hapsiainen

Empuu mulla samanmoiset turvotukset kuin sullakin, ja ihan samanmoisen huomion tein yks ilta, kun olin just istunut toisen jalan päällä jotenkin...karmea monttu toisessa sääressä, joten todellakin, turvotusta on!!!

Jastukannattaa soittaa sinne KELAan! Mä soitin 2 kertaa, vaikka netistä näin, että saikkupäivärahapäätöstä ei oo tehty. Toisella kertaa sanoin, että eikö sitä mitenkään vois kiirehtiä, kun on niin kauan kestänyt ja 2 päivän päästä oli sairaspäivärahat maksussa!!!se siis kannatti!!!

Ja sitten omaan napaan...aamupäivän käytin siivoamiseen!!!!sain itteni vaan tosi väsyneeksi mutta ompahan nyt ihanan puhdasta ja raikasta:) Petivaatteet, matot, kaikki mahdollinen pääsi pakkaseen tuulettumaan. 3 tunnin rehkimisen jälkeen alkoikin sitten supistella taas satunnaisesti. Illasta tuli tosi huono olo, mittailin verenpaineita ja ne olikin ihan liian korkeat:( Ois ollut parempi kai olla mittaamatta, alapaine oli yli 100:( Toivottavasti tässä nyt ei taas käy niin, että pukkaa vielä toksemian tähän loppuun...Mulla siis kahdesta aiemmasta on korkeiden paineiden takia käynnistelty. Nyt kun taas tuota turvotusta on! Verilimavuotoa tulee edelleen, että kai se tuo tilanne tuolla alhaalla kypsyy...

Jastulle :hug:

Yksi herkuttelija tälle päivälle tunnustautuu myös täältä :D

Noista limoista mä en voi ymmärtää miksi niitä tulee vaan jonkun päivän kaks kerrallaan ja sitten ne on pois taas jonkun aikaa...??? Tai sitte se ei vaan oo sitä tulppaa että tulee jotain tosi sitkeetä valkovuotoa mikä on läpinäkyvää, kun mulla ei tuu ees sellaista kunnolla verilimaista...

Rosahdus pikaisia paranemisia =)

Sitten tuo hapsiaisen mainitsema väsyttää mutta ei saa unta :kieh: :kieh: oi että kun se on ärsyttävää |O Nyt nimittäihn väsyttäis, mutta yhtään ei oo sellainen oli että uni olisi tulossa

Meillä on nuo ässät olleet jonkun verran kaikki käytössä, mä oon tosin jättänyt tuon siivoamisen ihan minimiin kun en sitä muutenkaan niin hirveän ahkerasti harrasta :whistle: kai sitä sauna ja kylppäri pestä oikeen kunnolla jos siitä olisi apua ;) ja keittiön kaapit pyyhkiä silleen että oikeen paljon kumartelee ja välillä nousee ylös, se teki suppareita silloin kun niitä ei vielä kaivannut =)

Hilipatuinen

Merkkausta vain tähän väliin, tuntuu että mitään ei ehdi tekemään vaikka "lomalla" onkin. Pienen vatteet on vielä säilytyslaatikoissa ja pinnasänky kasaamatta, eikä se sairaalakassikaan ole vielä pakattuna. Mulle tulee vielä kiire!

jastu ja feles
:hug: Toivottavasti tuo ihana kevätaurinko saisi mieltä hiukan pirteämmäksi!

Oma olo ennallaan. Pikkusuppareita tulee päivittäin ja Sulo melskaa masussa.

manteli ja Sulo 36+3

Kiitoksia taas teille kaikille :heart: Oikeesti mitä sitä tekiskään ellei täällä vois purkaa ajatuksiaan!! :)
Juu kyllä tässä alkaa olemaan fiilis jo parempi.. Nykyään olen oppinut ajattelemaan että aina kun yön yli nukkuu niin seuraavana päivänä kaikki on paremmin :) Ehkä mua ahdistaa toi paino taas kun tiedän että tiistaina on neuvola.. Tai siis kyllä mua muutenkin ärsyttää oma ulkonäkö, mutta jotenkin jostain yritän ajatella että tää on nyt vaan väliaikasta ja sit kun vauva on syntynyt alkaa pudottaan painoo, tai toisinsanoen vain liikkumaan ja syömään terveellisemmin, jättäen siis suklaan ym pois! :D
Se on kyllä ihan totta, kun itse teki niitä negatiivisia raskaustestejä raskautta toivoessa ja hoitoja yrittäessä näki raskaana olevia naisia niin kyllä mä olin ainakin tosi katkera ja kateellinen muttei sitä kyllä ikinä tullut ajatelleeksi näitä kaikkia henkisiä ja fyysisiä tapahtumia mitä tässä joutuu/saa läpi käydä!
Niin tuosta kelasta, mä oon soittanu sinne jo kaks vai kolme kertaa!! Ajattelin nyt alkavan viikon aikana soitella, jos ei mitään kuulu.. Netissä käyn suunnilleen päivittäin katsomassa joko siellä jotain näkyisi..
Katson tässä Liv:iltä tota naisen suusta-ohjelmaa, aiheena lapsettomuus.. Vaikka meillä ei sinäänsä kyse mistään lapsettomuudesta ollut mutta kyllä toi niin laittaa miettimään sitä mitä se hoidoissa käyminen oli.. Että kyllä sitä on niin julmetun onnellinen nyt tästä pienestä potkunyrkkeilijästä omassa yksiössään :heart: :heart: =)
Mutta joo huomenna parempi päivä taas! :)

Yhteistyössä