***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Noista neuvolalääkärin tarkastuksista; onko kaikki käyneet niissä?
Mulla menossa nyt rv 22+2 eikä ole tehty ensimmäistäkään tarkastusta neuvolan puolesta. Ekassa raskaudessa kävin kyllä lääkärillä muistaakseni kolme kertaa, mutten muista kyllä että millä viikoilla.
Yksityisellä kävin varhaisultrassa ihan raskauden alussa jolloin teki sisätutkimuksen. Lisäksi oon käynyt äitipolilla np- ja rakenneulrissa, mutta kummatkin tehtiin vatsan päältä eli sisätutkimusta ei ole tehty lainkaan.
 
Bassets Mulla on takana yksi lääkärikäynti neuvolassa, kurkkas alapäähän ja kuunneltiin vauvan sykkeet, siinäpä se. :) Niin ja tuohon päälle yksityisen varhaisultra lääkärillä. Kiinnostaisi kyllä tietää, onko kohdunkaula entisellään.

rv20+0
 
Bassets Mulla on kans yks varsinainen lääkärineuvola takana. Katottiin että on paikat kunnossa, ei kuunneltu edes sydänääniä.
Mutta toisen kerran multa katottiin jo aiemmin kun kävin hiivatulehduksen takia lääkärissä, tutki sitten silloinkin paikat. Niin ja toisaalta tekihän gyne varhaisultrassakin tarkastuksen. :D

Eli on ainakin tutkittu että paikat on kunnossa. :D

Seuraava lääkärineuvola täällä onkin sitten kuulemma viikolla 34.
 
Jastu: Muistaakseni varhaisultra oli silloin siinä neljän-viidenkympin tietämillä, kelakorvausten jälkeen ( sai suoraan Pihlajalinnan kassalta). Rakenneultra on luultavasti hiukan kalliimpi ja yleensä nuuo riippuu siitä tekeekö tutkimuksen lääkäri vai tohtori vai mikä.. meillä oli silloin erikoistuva lääkäri ja sillä halvemmat taksat ilmeisesti. Itse olen toisinaan pohtinut tämän raskauden kohdalla 4d ultraa.. saa nähdä mimmoinen kokemus meidän rakenneultra on huomenna, että mennäänkö mekin vielä yksityiselle. Käsittääkseni Terveystalo täällä Tampereella tekee ainakin nuita 4d-ultria. :)
 
Joo siis ja kun oon miettiny, että mistä tää tyyppi on mut täältä edes löytäny? Koska on siis ihan vaan kaverinkaveri.. :eek: Vai onko oikein ettimällä ettiny, en ihan usko että ihan vaan sattumalta on löytäny?? :kieh:

..ja nyt tuli sit eilen lisää huonoja uutisia serkkuni tapaukseen liittyen, mistä en nyt sitten viitsi sen enempää kirjoittaa.. :(

Bassets Mulla tais olla viime raskauden aikana yks neuvolalääkärikäynti, ja sekin vasta viikolla 30. Ja on varmaan nytkin.. Silloin siis lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras..
 
Tulin korkkaileen omalta osaltani minäkin tämän pinon..

Katyana: :hug: Tympeitä kyllä tollaset ihmiset joilla ei oo mitään omaa elämää.. :/

Navasta: Mulla kans oli ennen esikoista mielestäni aiva syvä napa.. Kuitenki napa pullahti esikoisen aikaan n.25 viikolla esille (ulkonevaksi), eikä palautunut ihan ennalleen.. Kuopalle kyllä meni, mutta ei niin syväksi kuin oli ollut. Nyt napa on alkanu pullottaa jo aavistuksen ulkopuolella tai vähintään ihan tasalla muun mahan kanssa jo hyvin varhain.. Oikeastaan heti kun mahakin alkoi pullistua.. :LOL:

Sain KELA:n paperit maanantaina ja kävin ne jo eilen viemässä Kelalle ja työnantajaltakin äitiysloman anomassa.. :) Onpahan hoidettu alta pois..

Enää kaksi viikkoa töitä ja sit ois 2vkon joululoma! Ihanaa!
Tuntuu kyllä että olen sen ansainnutkin.. Oon ollu NIIN väsyny ja jatkuvasti ihan vetämätön olo.. :( Matala hemppa ja alhainen verenpaine ei oo kovin hyvä yhdistelmä.. :( (hb 98!!, rr 103/50jotain!!!) Kaiken lisäksi teen 10h työpäiviä, jotka alkaa jo 6lta, PLÖÄH!! |O

Kellis ja Aarre 22+2



 
Moi! Yksi päivä jäi kirjoittelematta ja nyt jo 3. sivulla ollaan!! Eilen en ehtinyt tänne, koska poika ei nukkunut päikkäreitä..
Nyt siis taas päikkäreillä tää äiti täällä =)

Katyana :hug: En oikeen osaa kommentoida suru-uutisiasi.. Niin kamalalta tuntuu.
Ja vaihda vaan se nimimerkki. Mä kirjottelen itse erimerkillä kuin esikoisesta. Ihan juurikin sen takia, ettei mua olisi tunnistettu varsinkin alkuraskaudessa ja nytkin kun vauvan sukupuolen olen täällä kertonut.

Bassets En mäkään olisi vielä nähnyt neuvolalääkäriä, jos ei viime torstaina olisi ollut (se kauhea episodi). Eli kai se joskus kuukauden sisällä sulla on..

Poppeliini Kiitos uudesta pinosta!!

Buam :hug: ja voimia.
Muillekin valvojille+kipuilijoille :hug:

Nyt on niin paljon taas kommentoimatta, etten muista kaikkea :ashamed:

(.)
Mulla alkoi kutisemaan kaula :( Se nyt punottaa ja on tosi ärsyyntynyt. Eikä mulla ole edes mitään uutta kosmetiikkaa tms. Näitä jälkiä vois luulla nopeesti katsottuna fritsuiksi :|

Vauvavakuutuksen kävin ottamassa. Ensimmäistä laskua siis odotellessa..

Potkut tuntuu aina vaan voimakkaammilta. Tuntuu, että tämä kaveri on vilkkaampi kuin isoveljensä oli masussa. Tai sitten en vaan muista kaikkea =)

Iltaisin on alkanut tuntua paineentunnetta kohdun kohdalla.. Sitä samaa oli esikoisestakin muttei mun mielestä vielä näillä viikoilla.

Joulunvietto on meillä vielä auki. Olisin itse halunnut lähteä jonnekin pois kotoa, muttei meillä sitten ole varaa.. tai olisi mennyt tosi tiukoille. Aiemmin ollaan oltu anoppilassa aatto. Mutta nyt mua ei oikeen innostaisi. Siellä on yleensä ollut muitakin, esim isoisovanhempia, joten tupa on täynnä. Ei ton esikoisen kanssa nyt jaksaisi sellaista ahtautta (varsinkaan ruokapöydässä ). Ei meitä ole vielä kutsuttu sinne. Mutta ajateltiin ehdottaa, jos voisimme tulla joulupäivänä tai tapanina vaikka syömään heille. Tahtoisin niin olla aaton kotona rauhassa, ilman kiireitä ja hössötystä. Ihan vaan meidän perhe.
Ja niistä jouluherkuista viimeksi unohdin kokonaan joulupuuron ja luumukiisselin :p

Nyt nauttimaan vielä päikkäreiden hiljaisuudesta!

Greddy ja Piksu sanoo hei ja POKS POKS 22+0 :heart:
 
Navasta, vielä on saman näköinen kun ennenkin.

Neuvolalääkäristä, täällä oli yks alussa ja kai tossa jossain välissä toinen ajankohdasta ei tietoa.

Kuin paljon aikaisemmin teille tuli tieto millon on rakenne ultra? Kutsua odottelen postissa joten jännittää millon se on, Tosin se on sillon vasta tammikuussa joten kai tässä ehtii. Ja kun sen piti tulla joulukuun alussa :LOL: no onhan nyt jo toinen päivä :)

täällä muuten kohtuu olo. Tosin väsyttää helposti, mut hei jee meillä on yhdssä ikkunassa jo verhot :LOL: kyllä se joulu tänne vielä näköjään toivottavasti löytää ;)

Unico ja Toukka 18+5
 
Porkkanakeiton ääreltä päivää.

Ihanaa, sain nukkua tänään puoleen kymmeneen! Viime aikoina olen ollut niin umpiväsynyt koko ajan, että teki tosiaan hyvää nukkua! Puolen yön aikaan siis petiin vasta menin, joten ihan kohtuu hyvän aikaa nukuin, ainakin sen 9 tuntia. Joskin lapset herättävät edelleen kerran-pari yössä, kun änkeävät viereen ja sitten ei kykene edes kylkeä kääntämään. Ollaan nyt miehen kanssa päätetty, että heti kun lapsi sänkyyn tulee, tapahtuu palautus omaan sänkyyn. Haluaisin, että kun vauva keväällä syntyy, uskaltaisin öisin imettää sängyllä maaten, ilman että pelkään isompien rynnivän vauvan päälle hetkellä millä hyvänsä. Saa nähdä onnistuuko. Kuopuksen kanssa imetin öisin vain istualtani, ja siirsin vauvan sitten omaan sänkyynsä, esikoinen oli siihen aikaan alle 3v ja ei todellakaan pysynyt omassa sängyssään koko yötä. Nyt näillä isommilla on vauvan syntymän aikaan ikää 6v ja 3,5v, joten josko onnistuisi tällä kertaa paremmin...?

Kantoliinoista ja rintarepuista oli ollut puhetta. Meillä oli esikoisen aikaan käytössä BB:n rintareppu, silloin en ollut edes kuullut kantoliinoista juurikaan. Rintareppu ei kyllä ollut todellakaan mikään ergonomisuuden huippu, ei mulle, miehelle, eikä taatusti vauvallekaan. Ja kuopuksen aikaan olin onneksi jo viisastunut ja ommellut itselleni trikoisen liinan, sekä kantopussin. Ja ne olivat oikeasti tosi hyviä kapistuksia, enää en muihin vaihda! Kantopussilla tykkäsi kantaa mieskin, ja siinä viihtyi kuopus vielä parivuotiaanakin hyvin. :) Valitettavasti trikooliinani olen jo myynyt pois, joten uuden ompelu on edessä taas. Toisaalta, saanpa taas ommella jonkun kauniin värisen liinan, tai vaikka useammankin! :)

Mä en myöskään ole käynyt neuvolalääkärissä vielä, np-ultrassa tsekattiin paikat, muuta ei ole tehty. Ja tosiaan, mulla on toinen neuvolakäyntikin vielä edessä, olen käynyt siellä tähän saakka vain sen kerran, viikolla 9+0. No, parin viikon päästä on sitten seuraava käynti. Vähän kyllä oudolta tuntuu, että uudelleensynnyttäjän pitää pärjätä ihan vaan omillaan, mitään verenpaineita ei tarkkailla, eikä mitään. :/

Selkä- ja lonkkakivut vaivaavat täälläkin, ja on tänään pitänyt ottaa kipuun jo Panadoliakin. Vähän se auttaa, mutta ei tarpeeksi. Mulla on myös hankaluuksia nukkua särkyjen kanssa, ja hereillä ollessakin tuottaa ihan tarpeeksi tuskaa. Tästäkään en siis ole neuvolassa päässyt vielä valittamaan. Tukivyö pitää käydä ostamassa, oli tarkoitus ostaa se jo aiemmin, en vaan ole saanut aikaiseksi. Tukalaa sitäkin pitää on, kokemuksesta tiedän, mutta ainakin kävely- ja kauppareissuilla aion sitä käyttää. Mulla oli tukivyö edellisessäkin raskaudessa käytössä, mutta hölmönä annoin sen pois, eikä sitä taida enää löytyä kaverin kätköistä. :/

Jepulis. Nyt menoksi, ja kauppareissulle!

Bliss ja pikkuinen 20+5
 
Pientä apua tarvitsisin ton kelan paprun täytön kanssa. Tiiän että kelalle jos menisin kyselmään, niin selviäisi heti, mutta ei viitsisi työajalla lähteä jos muutenkin selviäisi.

Eli jos työnantaja maksaa mulle palkan äitiysloman kolmelta ekalta kuulta, niin pitääkö se merkitä jollakin tavalla siihen hakemukseen? Miksi ei noita lomakkeita voi tehdä selkokielisinä...

Ihmettelee Whitney & Kiusankappale 23+2
 
emppuu, ok, mulle sanottiin np ultrassa et tulee postissa kun ei voida vielä antaa aikaa :) eihän se vielä oo mut haluis tietää millon :)

miten muuten jos hommaa tollasen kantoliinan, niin tuleeko niissä kunnon ohjeet mukana et tällänen asiasta mitään tietämätön osaa sen myös oikein laittaa?
 
Kirjottelen kuulumisia myöhemmin enempi ja kommentoin mutta kysäsen nyt nopsaan josko joku tiestäs...

On nyt muutaman päivän tuntunut tosikipeeltä tuosta häpyluun päältä ettei meinaa kärsiä kävellä saati housuja laittaa jalkaan muuten kun istualleen. Se tuntuu sellaisena paineena ei mitenkään vihlovana. Siis ihan kun olisi paikat oikein jumissa ja sitä kautta kipeet. Onko nää myös liitoskipuja?!? Poitsun aikaan ne kun oli sellaisia ns. viiltävän teräviä... Miulla on kyl perjantaina neuvola et kysyn sieltä mut mietin vaan josko joku täällä tietäs.
Liikkeet tuntuu kyllä tosi hyvin et en usko et mitään suurempaa ja hälyyttävää on tuntuu vaan tuo liikkuminen tosi inhottavalta ja nyt on vasta puoli väli ylitetty. :kieh: Mitä se on sitten lähempänä huhtikuuta? :kieh:

 
Whitney Nimenomaan miksei noi voi olla selkokielellä. Mulla leviää pää noiden Kelan papereiden kans :kieh: Marssin kyllä huomenna Kelaan kaikkine papereineni ja saavat siellä auttaa. Sitä varten ne siellä on! Vaikka suositeltavaa kuulemma täyttää sähköisesti. Jospa selviäis samalla miten työnantajan kans tomitaan. Muuten en kyllä voi sinua auttaa :ashamed: Oli vaa pakko yhtyä tohon, ett miksei noi voi olla SELKOKIELELLÄ (netissä oli niin sekavasti kaikki)!!!

Kirjotan illemmalla muut kommentit...

JääKyynel ja Tuittu 22+1
 
Jos nyt kommentois. Ei jaksa kuunnella mitään moottoripyörän rakenteluun liittyvää juttua. Sitä on saanu kuunnella koko syksyn ja jatkuu aina ens kevääseen asti. Avokin kaveri kylässä.

Puliina Tampereen Terveystalolla on 4D ultra. Siellä juuri olemme käyneet nt- ja rakenneultrassa. Tää meidän kunta on varmaankin nuo palvelut ostanu sieltä. Ainut mikä harmitti, ett tosiaan nt--ultrasta saatiin hienot 4D kuvat + tavalliset, mutt tästä rakenneultrasta VAIN kaks kuppasta tavallista kuvaa, kuten aikasemmin jo valitin. Molemissa ultrissa oli siis eri kätilö, joten en tiedä jos tää ensimmäinen ois ollu myös rakenneultrassa, ett oisko sit saanu niitä hienoja kuvia. Harmittamaan jäi, mutt en aio kyllä erikseen lähteä 4D kuvia metästämään.

Neuvolalääkäri käynneistä Mulla oli 13+0 viikolla eka ja toinen on sit joskus ens vuoden puolella. Kuulemma keskiraskauden lääkäri, mutt minusta sit ollaan jo aika pitkällä keskiraskaudesta jos nyt mennään jo viikolla 22 ;) Kolmas lääkäri ei oo varmaa, koska valitsin ton Vammalan nyt synnytysairaalaksi ja siellä "joutuu" sit käymään sen synnytysarvioinnin takia. Eli on mulla sittenki yks ultra vielä tiedossa :) Eli jos se lääkäri on tuolla Vammalassa, nii sit neuvolassa ei enää tartte käydä lääkärillä. Tuolla Vammalassa on myös sairaalaan tutustuminen ja synnytysvalmennus yms. Ett onneks valitsin Vammalan enkä Tamperetta ;) Tosin moni mulle sanonukki täällä päin, ett kannattaa mennä Vammalaan.

Äh...nyt ei ehdi enempää kommentoimaan, täytyy mennä :/

JääKyynel ja Tuittu

 
Alkuperäinen kirjoittaja Whitney:
Pientä apua tarvitsisin ton kelan paprun täytön kanssa. Tiiän että kelalle jos menisin kyselmään, niin selviäisi heti, mutta ei viitsisi työajalla lähteä jos muutenkin selviäisi.

Eli jos työnantaja maksaa mulle palkan äitiysloman kolmelta ekalta kuulta, niin pitääkö se merkitä jollakin tavalla siihen hakemukseen? Miksi ei noita lomakkeita voi tehdä selkokielisinä...

Ihmettelee Whitney & Kiusankappale 23+2
Siinä on se kohta 13 siinä pitää ruksia "Haen etuutta palkkatulojen perusteella" ja sen alapuolella teksi missä pitää ilmoittaa työnantajan maksamasta palkasta lomakkeella Y17, käy se tulostamassa Kelan sivuilta ja laita ruksi kohtaan "Selvitys toimitetaan myöhemmin"
Vie tuo Y17 palkanlaskijalle ja pyydä toimittamaan KELAaan.

Muistaakseni tuossa lomakkeessa Y17 työnantaja ruksii kohdan missä ilmoittaa miltä ajalta työntekijälle työnantaja maksaa palkkaa. Sieltä se KELA sen tiedon sitten saa.

Saimaanrannan äippä tiedän mistä kivusta puhut, mulla on sitä myös. En oikeisn osaisi sitä liitoskivuiksi laittaa mutta kaippa ne niitä on. Tuo on kyllä kivuista varmaankin se viheliäisin (heti issiaksen jälkeen varmaan)..

Piparitalo ja -linna saatu koristeltua, vielä se kasaus kunhan lapset nukkuu ja ukko on kotona. Saattaa siirtyä siis huomiselle tai jotain.
Mies ehkä kotiutuu tänään siinä klo 21 tietämillä, ehkä vähän myöhemmin.

 
Ihan mukava kuulla että on niitä muitakin jotka eivät ottaneet sitä possurokotetta :D .
Ja äitiyshousujakaan kaikki eivät vielä käytä( noi lantiofarkut ovat kyllä toosi hyviä, koska niihin mahtuu vieläkin). :)
Jouluasioita, jouluksi me mennään mieheni mummollaan. Sinne on 6 tuntia ajomatka, mutta ainakin voi olla varma että on lunta ( ainakin luulisi että pohjoisessa on).
Pipareita on paistettu ja lahjoja paketoitu. Tontutkin ovat jo 2 kerta käyneet( voi sitä lapsen iloista ilmettä kuin se kurkista aamulla joulukalenteriin nähdäkseen mitä tontut ovat tuoneet)
:) .
Eipä oikeastaan muita jouluvalmisteluja ole. Mummolassa sitten puuhastellaan kunnolla.
itse olen saikulla- on jo parisen viikon ajan tuntunut sellaisia supistuksia, mutta vatsa ei ole mennyt kovaksi. Mutta jos vatsaan ei koske niin voisi hyvinkin luulla että supistele, tämä on minulle täysin uutta enkä yhtään tiedä mikä se on ja mistä se johtuu. Huomenna soitan neuvolaan ehkä ne siellä ovat fiksumpia??
aamulla kuin menin koiran kanssa kävelylle oli kyllä mahtava että oli pakkasta. Tulöi heti jouluisempi olo.Enää 13 pvä. rakenneultraan!!! Näin unta että ultran aikana kätilö sanoi että ei tällä pojalla mitään pippeliä ole, että tyttö teille tulee. Kerroin miehelle mutta hän usko että siellä' on poika. Minä en oikein osaa sanoa, tämä on meidän kolmas raskaus ja jokainen on ollut ihan erilainen. Jännityksellä odotan !!!
Papu potkii oikein hienosti siellä masussa, mutta valitettavasti mieheni ei vielä tunne sitä. Se saatta potkaista oikein kunnolla jos itken tai huudan meidän esikoisella, kai se halua sanoa että älä kiusa mun isoveljeä :LOL: .
Ai niin neuvolalääkäristä piti sanoa, täällä vantaalla niitä on 2( sis käyntejä ei lääkäreitä :) ) Yksi mulla jo oli ja toinen tulee joulukuussa.
Nyt täytyy lähteä kavelylle, onneksi sielä on pakkasta :heart:
Dagger ja papu 18+1
 
Navasta ei oo pullahtanut, eikä pullahtanut kyllä pojastakaan :)
Bliss piti kommentoida että meillä tuo sama käytäntö että palautetaan lapsi sänkyyn kun änkee viereen, mutta ovela tulee niin hiljaa ettei meistä välttämättä kumpikaan herää... Sitten kun yöllä herää siihen ettei ole tilaa nukkua tai toinen makaa päällä niin sitten on niin väsy ettei jaksa välttämättä muuta kuin ettiä itelle parempi nukkumapaikka...
Neuvolalääkäristä Meillä on se kolme, eli yhdessä olen ollut ja toinen on parin viikon päästä. Ensin terkka jossa mitataan nopee verenpaine ja katotaan pissa, sitte lääkärille joka tekee sisätutkimuksen, kuuntelee sydänäänet ja ja eipä hirveesti muuta, jutellaan jos on jotain erikoista mielen päällä. Käynnit siis joka kolmanneksella :)

Hilipatuinen ja väinö rv 22+5
 
Kelan paprut Mä olisin kaivannut niitä myös selkokielisenä! Taistelin sunnuntai-illan kun niitä täytin. Ja ensinnäkin yritin täyttää netissä, mutta joka hemmetin kerta kun pääsin lähetä vaiheeseen niin se ohjelma kaatui!
Tuo työnantaja-homma meni kuitenkin juuri noin kuin KiiajaVille kertoi, sen suhteen olin itsekin hukassa, mutta onneksi sain netistä sekä työnantajalta selvitettyä asiaa. Loppujen lopuksi mulla kävi niin että työnantaja oli pistänyt sen y17-lomakkeen Kelalle jo aiemmin kun minä ehdin pistää omat paperit. :D No kuitenkin kaikki pitäis nyt olla Kelalla.

Sitten puran teille mun ärsytystä. Mies soitti äsken pikaisesti että ei tarvitse sitten odotella turhaan häntä kotiin tämän vuorokauden puolella. Eivät kuulemma saa Tukholmasta lentoa Helsinkiin! Voi jestas että mua ottaa nyt päähän, eihän se miehen vika ole, mutta petyin niin. :( No ovat aamuun vielä Tukholmassa ja sitten yrittävät päästä lennolle.
No ehtii se kuitenkin sitten yhdeksi yöksi kotiin ennenkuin lähtee seuraavaan reissuun. Harmittaa vaan niin vietävästi. :( Olisin halunnut sen jo kotiin, muutenkin ahdistaa tuo työreissu niin!

No nyt alan purkaan ahdistusta juustokakun leipomiseen. Jospa se piristäis.

Nyt on muuten hetki kun tekis tupakkaa mieli, vaikken ole polttanut kun satunnaisesti viime kesänä viimeksi. :D

- Hapsiainen ja Herne 23+0
 
Itse kutian vieläkin kohtuullisen paljon, mutta hiljentymään päin on sekin vaiva. Vauvan liikkeet tuntuvat mukavasti päivä päivältä enemmän :) Nyt vain on tullut uusi vaiva, kun unet jää yöllä välillä 5 tuntiin, niin on pakko nukkua paljon päiväunia, eikä siltikään meinaa jaksaa kahta tuntia valveilla :E Tuli taas todettua, että herkkyystaso on korkealla kun näin tänään vaippamainoksen missä ostettu vaippapaketti vastaa jotakin rokotetta, kyynelsilmin katselin niitä pikkuvauvoja mainoksessa :D

Rapunen ja Paavo 20+3
 
Tuli mieleen, ett pitääkö työnantajan aina täyttää toi lappunen? Oon sit niin pihalla kaikesta :/ Pitääköhä käydä huomenna palkanlaskennasta kysymässä, ett miten tää äitiysloma käytännössä meillä tapahtuu. Miten tää nyt voi olla oikeesti näin vaikeeta....ei tiedä mitä kysys ja mistä eli Kelalta vai työnantajalta |O Tästäkö tää tappelu nyt alkaa kaikenmaailman hakemusten jne. kana vaikkei lapsi ole vielä edes maailmassa :kieh:

JääKyynel ja Tuittu 22+1
 
Tuli mieleen, ett pitääkö työnantajan aina täyttää toi lappunen? Oon sit niin pihalla kaikesta :/ Pitääköhä käydä huomenna palkanlaskennasta kysymässä, ett miten tää äitiysloma käytännössä meillä tapahtuu. Miten tää nyt voi olla oikeesti näin vaikeeta....ei tiedä mitä kysys ja mistä eli Kelalta vai työnantajalta |O Tästäkö tää tappelu nyt alkaa kaikenmaailman hakemusten jne. kana vaikkei lapsi ole vielä edes maailmassa :kieh:

JääKyynel ja Tuittu 22+1
 
Jääkyynel Mä ymmärsin sen työnantajan täyttämän lomakejutun niin, että työnantajan pitää täyttää se silloin jos työnantaja maksaa palkkaa ensimmäiseltä kolmelta(?) äitiyslomakuukaudelta.
Niin ja jos halutaan että hakemus tehdään viimeisen 6 kuukauden tulojen perusteella niin silloin se sama lomake pitää täytättää työnantajalla.

En nyt satavarma ole, mutta tuo on se miten minä asian ymmärsin ja miksi mun työnantaja täytti sen lomakkeen. :D

Mutta tosiaan, tästä se tais alkaa tappelu erilaisten hakemusten kanssa...
 
Lyhyesti.. Yövuoroista joku kyseli. Itse lopetin ne raskausviikolla 20 kokonaan. Olen kuullut, että monessa paikassa yövuorot lopetetaan puolessa välissä raskautta, joten omasta pyynnöstäni näin sovimme esimieheni kanssa myös minun tapauksessa. Työterveytemme puolti asiaa myös ja olisivat tarvittaessa kirjoittaneet todistuksenkin, etteivät suosittele yövuoroja.
 
Yö vuoroista, mulla ne loppu aika aikaisessa vaiheessa. Jostain syystä ei ollut suunniteltu yhelle listalle ja sen jälkeen ei tullutkaan (saattoi johtua et kerroin raskaudesta töissä). Tosin en olis pystynyt tekemään, koska väsy iski siihen malliin et jos valvoi yli puolen yön niin oksentamaanhan tää alkos. Et ei mitään saumaa olla töissä oksentavana. Putosivat pois puolivahingossa ja toisaalta onneksi putosivat.
 

Yhteistyössä