**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

merkkiä väliin :wave:

Tekis mieli ulos, lapsilla niiiiin paljon energiaa. Mutta ei viitsi vielä vauvaa viedä ulos, eikä lapsia voi päästää kahdestaan. Jo näin aamusta alkaa joka päiväinen tappelu esikoisen kanssa ja keskimmäinen parantaa päivää vielä olemalla joka asiasta mustis :/

Nojoo, pitäs kai mennä kehittelemään jotain lapsille ettei tää meno lähde aivan käsistä.. :wave:

kultasydän & pikkunen 2vk :heart:
 
viikon päästä jo laskettu aika. hurjaa. JOskohan tää älyäis tulla itekseen ettei käynnistellä tarvis. mulla ei käynnistyksest oo kokemusta. Päätin et siivoan tänään kodin siistikis ja pesis ikkunatkin :) kaunis ilmaki ulkona nii pyykkäilis paljon pyykkiä et ulos vaa kuivumaan.

ulkoilua ei varmaa kauheena passais nyt ku esikolla yhä yskä ja mulla kuivan oloinen kurkku ja hieman kipee ja nenä vuotaa välillä. :snotty:

mutta oikein aurinkoista viikonloppua kaikille ja supparituulia kaikille jotka tarvii.

arska äippä+ typy 39+0
 
nasumasunen Mulle tuli eilen Pamilta tekstari, että ethän mene töihin tms. Joo, en ole menossa. :p Mä oon siis vartiointialalla.

Piikkimatosta Mä olen kans käsittänyt, että voi aiheuttaa suppareita, siksi ei saa käyttää. Ehkä näin lopussa on sallittua sitten, ei kai siitä muuta "haittaa" voi olla? :)

Arska äippä Mun pitäis kans pestä ikkunat...Tuumin, että josko sitten toukokuussa. :whistle:

En sitten nukkunut taaskaan hyvin! Luulin, että uni maittaisin, kun olin NIIN väsynyt, mutta ei. Tunnin välein hereillä koko hemmetin yön. :headwall: Tänään värjään tukkani ja teen valkosuklaa-limerahkapiirakkaa. :p

rv39+2
 
Sapfo :hug: jaksamista ja voimia!

Katyana onnittelut pikkuisesta tytöstä :flower:
synnytys kuulosti helpolta ja todella nopealta!

Fantastic onnittelut pikuisesta pojasta :flower:

nasumasunen kuulostaa lupaavalta, toivotaan että pian pääset vauvaa hakemaan. Kuinkas muuten, esimiehetkö vain on tänään töissä? Kun jostain luin että taitaa olla yksi niistä harvoista kaupoista joka on tänään auki.
Vaikka onhan tuo citykin tänään auki 9-18, käytiin siellä eilen ja lappusissa oli tämä tieto.
Toisaalta hyvä, niin ei ihmiset kuole nälkään kun kapuat on yhden päivän kiinni.

Piikkimatosta on tosiaan totta ettei suositella raskauden aikana, koska kun siinä makoilee niin ainakin oksitosiinia alkaa erittymään sekä muita hyvänfiiliksen hormoneja.
Tästä tosin voisi päätellä että tässä la:n tienoilla ei enää olisi mitään haittaakaan vauva kun on valmis.

Aurinko paistaa ja voisi pian lähteä ulos pienelle lenkille vauvan kanssa.
Isommat lähti mummilaan viikonlopuksi..

KiiajaVille
 
Yeb
Fantastic4, paljon onnea pojasta! :flower: :heart:

Nasumasunen, mäkään en aio tänään mennä töihin :D

Yliaikaiskontrollissa käyty aamulla! Kotiin tulin sitten kuitenkin, synnytyssalit TYKSissä täynnä. Mutta mulla on aivan mielettömän helpottunut olo nyt :) Käsikopelolla lääkäri arvioi ensin 3,9-kiloiseksi ja sitten ultran kanssa tarkkaili mittoja pariinkin otteeseen ja totesi että oho, on tämä kyllä noin 4,3kg.. Mulle se oli silti aivan valtava helpotus, esikoinen oli samankokoinen ja ihan suht kivasti sekin tuli tarjontavirheestä huolimatta :) Pyöritteli kalvoja ja oli muutenkin tosi kovakourainen joten lähtee sitten tänään käyntiin itsestään tai huomenaamulla kahdeksalta saliin ja kalvojen puhkaisu luvassa. Sekin helpottaa kun tietää ettei mitään tablettikärvistelyjä tarvita :) Mahtavaa!

Yeb 41+6
 
Nopeasti tulin vaan ilmoittamaan että meille syntyi ihana pikku-neiti 15.4.2010 klo:01.25 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

KAMALASTI ONNITTELUJA MYÖS MUILLE JOILLA JO OMA IHANA NYYTTI SYLISSÄ!! :flower:

 
Onnittelut Cataliinalle! :flower:

Meidän "Mössö" on nyt 13 päivää ja me ollaan ulkoiltu jo viime sunnuntaista asti eli siitä asti , kun hän oli 8 päivää vanha. Unet on maistunu hyvin ulkona! Olen pitänyt vaunujen kopan edessä harsoa, kun täällä Helsingin keskustassa on niin paljon katupölyä. Eilen käytiin jopa Hulluilla Päivillä shoppailee vauvan kaa! Kaikki menny edelleen loistavasti lukuunottamatta mun pientä kuumeilua, jota on jatkunu jo maanantaista asti. Taidan mennä tänään varmuudeksi terveyskeskuksessa käymään, ettei mikään tulehdus pääse jylläämään! Ihanaa, mies pääsee kohta kotiin! (Oli eilen jumissa Tukholmassa, mutta pääsi Turun kautta Suomeen ja Helsinkiin.) :heart:

Muoks! Piti lisätä vielä se, että multa on lähteny jo 15 kg vajaassa parissa viikossa, joten enää 15 kg tiputettavana... ;)
 
Cataliina, onnea tytöstä!

Yeb, siellä on sitten jännät paikat :)

pulleroballerina, hurjaa tuo sun painon putoaminen

Tänne ei kummempaa odottelu linjalla ;) Toukka välillä melskaa ja välillä on kuin viilipytty rauhassa :)

Unico ja Toukka 38+0
 
Onnea vallan hirmuisesti kaikille uusille pienokaisille ja äideille.

Mulla tuli tänään aamulla ihan vähä vaaleanpunaista vuotoa. Olin ihan täpinöissään et nyt irtoaa limat ja synnytys käynnistyy mut vuoto loppui lyhyeen ja muuttui normiksi valkovuodoksi. Ei supistele ja olo muutenki parempi ku aikoihin.

Mä en usko piikkimattoihin enkä niihin kuuluisaan kolmeen ässään joten en oo yrittänyt millaan tavalla itse käynnistellä synnytystä...
Kätilö kaverini jok työskentelee Englannissa, sanoi että siellä kätilöt suosittelevat sitä vadelmanlehti teetä ja käski minunkin sitä hörppiä mut eipä löytyny lähikaupasta joten jätin senkin sitte sikseen....

Vkoja 39+6


 
Tosta vadelmanlehti teestä, haittaako jos siinä on sen vadelman lisäksi jotain muutakin? Tarttu vahingossa sellanen mukaan mut siinä olikin sit vissiin ainakin ruusunmarjaa ja oliskohan ollu vielä jotain muuta mukana. Mut nyt en tiiä uskaltaako sitä juua.
 
Onnittelut Fantastic4 ja Cataliina pienen pienistä!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Huomenna se kuuluisa laskettu aika. Kuvittelin, että itse en tule moista stressaamaan. Epäilen kuitenkin, että voi ruveta mielessä pyörimään pelko käynnistämisestä sitten kun tuo viikonloppu on ylitetty... Mitään en täälläkään ole testaillut, saadakseni pientä syntymään. Tällä hetkellä on kovinkin riehakkaalla tuulella tuolla mahassa, joten ehkä viihtyy siellä hyvin =) Ja onpahan siellä ainakin turvassa ja hyvässä hoidossa. Flunssaa vieläkin ja tukkoisuutta, joten ei tosiaan mikään kiire sen puolesta.

Joku kyseli aikoja sitten istukkaveren luovutuksesta. itsekin olin siitä kiinnostunut, eikä veripalvelun sivuilta saanut mitään selvyyttä missä sitä voi luovuttaa, joten laitoin kyselyn, johon vastattiin tänään. Siitä on jo pari viikkoa kun kyselin...
Jos joku kaipaa tietoa, niin Naistenklinnikka ja Jorvi on ainoat sairaalat, joissa sitä kerätään tällä hetkellä.
 
Cataliina onnittelut kääröstä! :flower:

Yeb toivottavasti lähtö tulee jo tänään. :D

Ei toiminut shoppailu! Tuloksena oli kyllä yhtä sun toista tytöille Reimalta, mutta ei sitten ainuttakaan supparia. Eli nyt on jo sekin ässä testattu! Ei auta muu kuin uskoa, että tulee kun on tullakseen. :LOL:

On tämä vaan uskomatonta kun niitä suppareita on ollut viikko tolkulla, vaivojakin riittänyt ja nyt sitten ei mitään tapahdu kun saisi jo tapahtua ihan luvan kanssa. Kyllähän niitä vaivoja edelleen on, mutta sellainen ihan hillittömän tuskainen olo on kadonnut ja huomaan miettiväni, ettei siihen vappuun enää kovin pitkä aika ole...! Kaikkea olisi mukava puuhailla, mutta kyllähän sitä kieltämättä on jo niin kömpelö ja vaikeasti liikkuva, ettei läheskään kaikkeen pysty. Ja matala verenpaine pitää huolen pakollisista lepäilyistä melko tehokkaasti. Onneksi mummoni on meillä kyläilemässä (ei varmaankaan suostu lähtemään ennen kun olen jakautunut). En mitenkään pärjäisi tuon uhmaikäisen vilperin kanssa kahdestaan ilman apua kun olen jo toivottoman hidas kaikissa liikkeissäni ja toinen puolestaan on varustettu sellaisilla superpattereilla, että pelkkä katsominen hengästyttää. :whistle:

Donu 39+3

Ps. Jos tänä viikonloppuna tehtäisi joukkohyökkäys synnärille?!? Meistä äideistä se asiahan tosiaan on kiinni! :LOL:
 
Tämä äiti vois vaikka synnyttääkin tänä viikonloppuna, sillä limatulppa bongattu :wave: .
Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin lähtö on tosi lähellä, hui kun jännää, en mie ole valmis vielä :D

Cataliina suuret onnittelut pikkuisesta :heart:

-C ja T 39+0
 
Onnea taas uusista vauvoista, hirmuinen määrä kuun puoleen väliin mennessä =)
Heh, saa nähdä kuinka sitkeässä loput sitten ovat :D

Piikkimatosta on ollut puhetta...käytin sitä ennen raskautta ja raskauden alussa siihen asti, kun luin oksitosiinin erittymisen lisääntymisestä.
Nyt olen käyttänyt piikkimattoa uudelleen parin viikon ajan...en ole huomannut supistuksissa mitään poikkeavaa, niitähän on ollut tammikuulta asti runsain määrin. Piikkimatto rentouttaa selkää ihanasti, nyt kun maha on jo niin alhaalla, että selkä alkaa olemaan kovilla.
Oma vointi on hyvä, maha alkaa tosiaan olemaan vähän tiellä kun on jo niin alhaalla...viime viikolla neuvolassa todettiin vauvan olevan jo tiukasti kiinni, oikea suunta! :LOL:

Tsemppiä odottajille viime metreille ja jo vauvan kanssa puuhastelijoille :flower:

epulis ja pieni 39+4
 
Mukavinta ässää on kokeiltu, mut eipä tuolla vaikutusta oo. :whistle:
Ei taida ainakaan mun kohdalla mitkään kikkakolmoset toimia. Energiaakaan ei kyllä oo mihinkään temppuihin. Siivota en jaksa ja shoppailukin jäi vaikka piti tänää mennä. Laiskottaa ihan hirveesti. :snotty:

Onko kellää ollu tuntemuksia reisissä? Kun mulla tuntuu ihme kipua välillä sisäreidessä. Se on sellainen omituinen lyhyt, lamauttava kipu ja voi tulla niin levossa kuin liikkeessä. Tulee yleensä muutamia parin sekunnin kestoisia "piikkejä" peräkkäin, eikä asennonvaihto tai venyttely auta. Meinaiskohan sitä, että supistuksetkin tuntuu mulla sitten reisissä?

Huomenna alkaa rv 42. Saa nähdä tuleeko tää täältä ikinä. |O :D

Feles 40+6 <3

 
Äitiyspolikäynti takana.. Hmm.. Huokaa.. Kyllä se todella oli niinkuin poppeliinikin kirjoitteli eli isosta vauvasta puhutaan sitten vasta kun painoarvio on 4,5kg luokkaa..
Noh lääkäri oli ensinnäkin sitä mieltä että olin siellä vähän liian myöhään, että kun huomenna jo laskettu aika niin olisi pitänyt aiemmin tulla.. Eli neuvolan vika koko homma sit ilmeisesti! :mad:
Vauvan painoarvio 4,1kg kohdunkaulaa 1cm jäljellä, kohdunsuu sormelle (1cm) auki.. Mutta eipä toi ilmeisesti kerro yhtään mitään siitä kuinka lähellä itse synnytys sit todella on..?!
Mä nyt mietin että jos tässä todella pitäisi odotella kaksi viikkoa ennen kuin käynnistettäis niin sittenkös oliskin niin että vauvan painoarvio olis sen 4,5kg ja päädyttäis sektioon! Vittu sit mä vasta kiroisin että tässä olis ihan turhaan annettu mun kärsiä vielä kaks viikkoo, periaatteessa aivan turhaan!
Mieli on aikas sekanen nyt.. Toisaalta ihan ok, mutta toisaalta hiton pettyny koska mä todella toivoin et tää olis voitu käynnistää aiemmin! Mut eipä tässä auta muu kuin odotella. Lääkärin tekemä sisätutkimus kyllä tunnahti sen verran, että kovasti toivon että se saisi supistuksia aikaan enemmän ja kipeitä.
Niin ja yliaikaiskontrolliin antoi ajan 28.päivä jos ei ole ennen sitä syntynyt, silloin viikkoja 41+4



jastu ja vilperi 39+6
 
Yeb
Jastu, jospa sullakin lääkärin tekemä tutkimus saisi jotain aikaan :) Toivotaan niin! Täällä ainakin aamuisen käynnin jälkeen tulee nyt tosi napakoita suppareita niin että kohta lähdetään sairaalaan..
 
Kävin eilen neuvolassa ja harjoittelija kokeili vauvan asentoa, mahaa kopeloi kovasti ja ihmetteli että eikös se pää ole vielä kiinnittynyt kun niin kovasti heiluu..terkkari tuumasi että kyllä se on hänen mielestään ollut jo pitkäänkin kiinnittynyt, että kokeilehan vaan uudestaan. Toinen vaan sanoi että kun heiluu niin kovasti. Terkkari tuli sitten itse kokeilemaan ja naureskeli että koska pää on jo niin alhaalla ei harjoittelija sitä löytänyt vaan vauvan kaulaa vetkutteli :p

Tästä seurauksena vauva onkin sitten ollut oikein "vihainen" ja harrastanut kunnon potkunyrkkeilyä ja päälläporailua oikein kunnolla eilisestä lähtien. Jospas se jo kohta kyllästyisi tuolla masussa olemaan ja päättäisi alkaa etsimään reittiä pihalle :)

Lähetin miehen työpaikan syöminkeihin illaksi, jospa se vaikka lähtö tulis kun ei oo kuski heti selän takana valmiina odottamassa. Sanoin että on vaan niin myöhään kuin huvittaa, mutta meinasi että kyllä se pitää kymppiuutisia ehtiä kotiin katsomaan, ja sitä ennen on kuulemma ehdittävä sauna ja seksi hoitamaan "alta pois"...voi kun romanttista :LOL:
 
Tinami kiva kuullu et muillakin vauva ottaa nokkiinsa isommasti kopeloinnista, täällä myös tekee sen jos liian paljon terkka kokeilee hänen mielestään.

YEB onnea matkaan

jastu toivottavasti lääkäri sai aikaan jotain ettei tarvi kärvistellä kauaa enää.

Täällä saunottu, on se vaan ihanaa puuhaa. Mut toukka ei kyllä reagoi siihen juurimitwnkään, nyt muutamana kertana hiukan muksinut mut ei niin kun muuten. Joten tuskin se tekee ainakaan täällä mitään. Ihanat nakit ja limput noi mun kintut, nilkoista ei näy ees luut huoh. No josko ne laskis sit synnytyksen jälkeen. Toivottavasti ei jää tollasiksi, hankalat kenkien kanssa ja sukkien.

Unico ja Toukka 38+0
 
Feles : mulla on niitä sisäreisi tuntemuksia melkein päivittäin, yleensä ne tulee liikkeessä tai seisoessa, mutta eilen tuli myös sohvalla maatessa. Oon itse diagnosoinu ne hermokivuksi, vauva on niin alhaalla että painelee hermoja :whistle: ja ne kyllä tuntuu ikävältä, onneks kestävät vaan sen hetken.
Voi Jatsu jaksuja nyt teille, mulla lääkärin tekemä rajuhko tutkimus sai vedet menemään seuraavana yönä, viikot oli sillon jo 41+5 mutta toivottavasti sulla alkais tapahtuun jo ensi yönä =)
Mulla on pinna niin tiukalla, yksin kun hoidan esikoista ja kaikkea muuta siinä sivussa. Mies on reissuhommissa, ollut koko tämän raskausajan, yleensä tulee aina viikonlopuksi kotiin ( perjantai iltana ja lähtee taas sunnuntai päivänä :headwall: ) mutta nyt sillä on joku koulutus viikonloppuna niin tulee vasta ens viikon lopulla kotiin. Meillä on aina perjantaisin saunavuoro ja en mä tiedä miks ajattelin että ihana kun nyt pääsee rentoutumaan saunaan, kuitenkin mun mukana tuli meidän 1 vee tyttö. No alku meni ihan hyvin, istuttiin sielä suihkunlattialla ja "leikittiin" suihkusaippuapullolla yms. sit mentiin saunanlauteille ja neiti ei hetkeäkään pysynyt istumassa, venkuili vaan. Nostin sen sitten suihkun lattialle ja yritin ruveta pesemään itteeni niin siitäkös itku alkoi, sellaset väsyitkuraivarit että koko sauna ja talo raikas :ashamed: Naapurit varmaan mietti että mitä siellä tapahtuu.. No itkut kesti aikansa ja niin kesti sekin että itse rauhotuin, mut sitten iltapalan jäleen neiti meni niin enkelinä nukkumaan. :heart: Tulee niin huono omatunto kun hermostuu itkusta, siis vaikka ei tee mitään pahaa lapselle niin kyllä se varmasti aistii että äiti on hermostunut :( Eihän se sille väsylle mitään mahda. No onneks nyt on rauha maassa.
Toivottavasti viikonlopusta tulee vauvantäyteinen. Puh puh supistustuulia puhaltelen :D
 

Yhteistyössä