**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Täällä nautitaan siideriä B) että on hyvää! :kieh: ( alkoholiton tiedenkin, mutta hyyvin kuiva).
Supistustuulia kaikille tarvitseville: puh,puuuhh.... :p
Ja huomenna kirpparille, sitten autoa pesemään ( saa talvikurat vihdoinkin pois) ja sitten anopille syömään. Mukava viikonloppu luvassa, samalaista muillekin :wave:
 
Täälläkin ois kaikkea kivaa luvassa viikonlopuksi.. Toivottavasti vauva malttaa pysyä mahassa :)
Ens viikolla saa sitte tulla kun siltä tuntuu :LOL:

Cataliinalle onnittelut tyttösestä :flower:

Voi ei nyt mua alko jännittää kauheesti että nyt se vauva syntyy ku en sitä sillai "odota".... :)

38+2
 
ARGH, avautumista! |O Mä oon mun vanhempien, siskojen ja siskojen miesten mielestä joku friikki, kun vauva ei ole vielä syntynyt. Kyllähän nyt hyvän naisen pitäisi synnyttää viimeistään rv37 niin kuin molemmat siskoni ovat viisi lastansa synnyttäneet! Eivät siis ole sanoneet suoraan, mutta tuon kuvan olen saanut. :headwall: "Ei kannata päästää yliajalle" (niin minähän sen päätän eikä mulla ole edes laskettu aika mennyt ohi), "ei kannata antaa lapsen kasvaa liian isoksi" (jos tää jää alle neljän kilon niin onko se niin kamalaa, synnyttäkööt ite niitä alle kolme kiloisia vauvoja). Siskon mieskin tuossa just kyseli, joko on syntynyt. Kertoi sitten kuinka hänen suvussa joku raskaus oli mennyt yliajalle ja vauva oli jostain syystä kuollut. :headwall: Heillä itellä kolmas tulossa elokuussa ja nyt jo kipeitä supistuksia siskolla, onko sekään sitten hyvä asia, että vauva meinaa syntyä jo raskauden puolivälissä. Isäkin kauhisteli, kun sanoin, että ei se laskettu aika mikään turha päivämäärä ole ja ensimmäinen raskaus kestää keskimäärin 40+2 viikkoa. Siitä vasta kauhistuikin kun sanoin, että täällä käynnistetään 42+. Voi perse sanon minä! |O Kai mä sitten olen viallinen, kun kroppa on kestänyt raskauden hyvin, olin töissä ä-lomaan asti, en kiirehdi vauvan maailmaan saamisessa ja kaikea muuta kauhistelun arvoista. Siskot tosiaan joutuneet olemaan levossa viimeiset kuukaudet, mutta onhan se nyt hienoa synnyttää viimeistään kun tulee 37 viikkoa täyteen. :( Anteeksi valitus, mutta tuota kakkaa tulee niin monesta suunnasta...

rv 39+2 JO!

Hui, kun tuli pitkä teksti :ashamed:
 
Yeb kiva että jollain on (mahdollisesti) apua lääkärin ronkkimisesta =) . Esikoisesta ya-kontrollin jälkeen tais tulla 2 napakkaa supistusta, mutta ei muuta. Keskiviikkona ä-polilla ei tullut edes noita kahta :headwall: .

Dagger mäkin litkin noita alkoholittomia siidereita. Ei kyllä muuta apua kuin hyvä maku suussa :p

jastu toivottavasti sulla auttais lääkärin "kopelointi". Tiedän että yli 4kg lapsen synnyttäminen voi hirvittää, itse en onneksi tiennyt esikoisen todellista kokoa (4580g) kun käynnistykseen menin. Mietin sitäkin että jos neuvola ois tehnyt susta lähetteen aikaisemmin, niin olisiko sekään auttanut (esim. olisitko aiemmin päässyt polille). Ensisynnyttäjä jää valitettavasti usein tilanteeseen, jossa vain odotellaan (ja odotellaan..). Mutta kuten Empuuu sanoi, ensisynnyttäjä synnyttää keskimäärin 40+2 viikolla, joten sulla on vielä toivoa =) . Ja ison lapsen kohdallahan on toivottavaa itsestään käynnistynyt synnytys, koska kohtu joutuu työskentelemään tehokkaammin.

Empuuu rasittavia tuollaiset kommentit :kieh: . Itsekin joskus kuullut juuri vastaavia, varsinkin esikoisen aikoina (syntyi 42+2) ja nyt tässä raskaudessa kuullut noita että "ei kannata päästä tätäkin yliajalle" tai "mikähän jättiläinen sieltä tällä kertaa tulee". Juu, mustahan se onkin riippuvaista, varsinkin kun paino ja sokerit pysyneet hyvin kurissa :headwall:

Oma olo melko ennallaan. Tiistain käynnistely on alkanut jännittämään. Pitää keksiä koko ajan jotain pientä tekemistä, ettei jää ajatusten kanssa yksinään. Oon pohtinut pitäiskö ottaa jotain leffoja mukaan jos aika käy pitkäksi tällä kertaa..

Poppeliini ja poju 39+1

*muoks* join iltasella ensimmäisen kupin vadelmanlehtiteetä. 1 supistus peräti tuli, mutta ilmeisesti tuota olisi pitänyt alkaa juomaan jo viikkoja sitten että olisi oikeasti apua.
 
Cataliinalle onnittelut! :flower:

Täällä ollaan siis edelleen kasassa, supistuksia tässä juuri kuuntelen, tihenemään päin taas, vaan tuskinpa lähtee kunnolla käyntiin vielä tänäkään yönä. Olo on tukala ja kipeä, onneksi mummit tulivat pelastamaan jo, josko saataisiin miehen kanssa kerättyä hieman voimia tulevaa varten, yöunet kun ovat olleet meillä molemmilla aika huonoja viime aikoina, mulla raskaudesta johtuen, ja isommat taas ovat juoksuttaneet yöt isiä, mikä lie niihinkin iskenyt.

Bliss ja pikkuinen 39+3
 
huomenta :wave:

kasassa ollaan yhä.huonosti nukuttu yö 4,5h unta ja kurkku kipee ja nuha et nenä tukos tai sit vuotaa välillä |O pakko koittaa päiväunia sit ku uni maistuu. Onneks esikoinen meni eilen mummulaan nii saapi levähdellä. supisteli eilen illan ja yöllä muutaman kerran.

jospa pääsis nyt viikonloppuna punnertaa tätä maailmaan! eilen kyllä siivosin mut ikkunat jäi pesemättä et tänää vois pestä ne ja saunookki ja koittaa sitä kolmatta :heart: mut ei tietty oo kiva täs flunssas lähtä synnyttelee :ashamed:

jospa tää menee nyt ohi! supistustuulia tarvitsiville!

arska äippä+ tyty 39+1
 
Huomenta.

Empuuu :hug: jopa on ihme juttuja, luulisi nyt kaikkien ihmisten tietävän ettei äiti voi oikein itse vaikuttaa siihen milloin vauva syntyy.

Täällä supisteli yöllä paljon mutta ei säännöllisesti, valvotti kuiten sen 3h ja sitten loppui. Aamuyöllä taas en saa nukuttua kun lonkkia särkee :x .

Tänään näyttää tulevan nätti päivä, mukavaa viikonloppua !

-C ja T 39+1
 
Huomenta!

Tulin poksumaan Laskettua Päivääni! Ei tietoakaan syntymisestä, ja niin oletinkin. Me ollaankin suunniteltu tälle illalle vielä menoa, kyynisiä vissiin kun ollaan... Käydään kavereiden luona kylässä. Ja nyt päivällä käyn hakemassa tens-laitteen, jonka olen vuokrannut aktiivisen synnytyksen yhdistykseltä. Sitä on niin kehuttu. Onko kukaan koskaan kokeillut?

http://www.aktiivinensynnytys.fi/artikkelit.php?artikkelinr=58

Ehkä 50 minuutin bussimatka suuntaansa saa jotain aikaan, kun lähden tuota hakemaan. Harmittaa, kun täällä ei julkisilla pääse poikittain mitenkään kätevästi. Asun ihan kehä I:n vieressä ja niin tämä vuokraajakin, omalla autolla pääsisi tosi kätevästi, mutta julkisilla täytyy mennä mitä omituisimpia bussireittejä ja vaihtaa välillä |O Vakavasti harkitsen sitä oman auton hankintaa jo, vaikka kuinka ympäristö-ihminen olenkin...

40+0 POKS
 
Empuuu, no huh huh mitä kommentointia...

Sun Rise, jaksuja bussi sompailuun. Ja onnea lasketusta

Tänne ei kummempaa, toivossa hyvä elää jos sais jotain järkevää tänään aikaiseksi :D

Unico ja Toukka 38+1
 
Nyt poksutaan suuria lukuja 40+0!!! :) Eipä olisi aina uskonut että tämä päivä joskus todella koittaisi! :D
Ei sitten mitään muutosta ole tapahtunut missään :) Ei oo supistuksia sen enempää tai sen kovempia mitä tähänkään mennessä :) Joten ei tainnut lääkärin käynti paljon auttaa.
Mutta juu tuo olikin kiva tieto että ensisynnyttäjä synnyttää keskimäärin 40+2 :)
poppeliini Niin eihän sitä tosiaan tiedä olisiko sekään välttämättä mitään auttanut vaikka neuvolasta se lähete olisi aiemmin tehty, jos iso vauva on kerta vasta 4,5kg ja mulla arvio kuitenkin oli "vaan" 4,2kg
No jotain tuollasta se lääkärikin taisi selittää siitä että kuinka on parempi että synnytys käynnistyisi itsestään, meni vaan jotenkin kaikki niin ohi siellä kun olin niin pettynyt ja itketti ja ties mitä, keskityin vain siihen etten itke :D harmitti niin kun todella olin ajatellut ja toivonut että aiemmin voitaisiin käynnistää.

Kyllä mä tässä nyt toivon että seuraavan viikon aikana pieni olisi maailmassa! <3 :) Sitten muuten kun mennään synnyttämään, niin tehdäänkö siinä vaiheessa enää mitään painoarviota? Vai punnitaanko vauva sitten kun on ulkona ja katsotaan mitä näyttää :D

Onkos asia nyt niin että mistään "kotikonsteista" saada synnytystä käyntiin ei ole oikeasti mitään hyötyä? :) Eli että ei voi muuta kun ottaa iisisti ja odottaa.


jastu ja vilperi 40+0
 
Kotikonsteista synnytyksen käynnistämiseen ei ole kyllä meillä ollut mitään apua. Esikon aikana tuli siivottua, rentouduttua, käytyä kasvo/jalkahoidossa, liikuttua ja levättyä. Seksiä, saunaa ja hierontaa (varsinkin niitä akupisteitä ) unohtamatta. Ei apua :headwall: . Nyt olen yrittänyt ottaa rauhallisesti, toki asunto on tullut siivottua melkein katosta lattiaan. Nännien pitkä hierominen sai toissailtana supisteluja aikaan, mutta ei niissä ollut ollenkaan potkua ja loppuivat melko pian hieronnan jälkeen.

jastu kätilö arvioi vain ulkoisesti minkä kokoinen vauva on tulossa. Edelliskerrasta viisastuneena en aio kertoa mitä on arvioitu, vaan kysyn kätilön mielipidettä/tuntumaa ensin ja kerron vasta sitten. Mulle ei nimittäin kukaan kätilö sanonut omaa arviotaan, kun kerroin heti annetun painoarvion.

Tänään pääsen viettämään näillä näkymin viimeistä iltaa tyttöjen kesken. Ei tosin haittais vaikka mun osalta se peruuntuisikin, synnäri ois kyllä oikein hyvä vaihtoehto myös ;) . Mutta onhan se mukava päästä syömään hyvää ruokaa ja juttelemaan naisten kesken. Hetkeen ei taas pääse kyllä mihinkään yksin. Tänään ollut taas päivä kun tuntuu että on niin pettynyt omaan kehoon ja sen toimintaan. Mua ärsyttää suunnattomasti kaikki kirjoitukset eri synnytyspalstoilla, joissa mm. kehoitetaan luottamaan omaan kroppaan ja siihen miten synnytys etenee, on niin luonnollista ja kuinka palkinnon saa synnytyksen jälkeen syliin. Mikään noista ei toteutunut neidin kohdalla ja nyt on taas päällä kauhukuvat siitä kuinka kaikki taas toistuu :snotty:

Poppeliini ja poju 39+2
 
Onnittelut uusille vauvautuneille ja paranemisia vaikeista synnytyksistä! :flower:

Minä en ole viime aikoina juurikaan ehtinyt koneelle, siitä ovat pitäneet huolen nyt 11pv ikäinen prinsessa ja 2,5-vuotias prinsessa. :heart: :heart: :heart:
Oma vointi on kohentunut hurjaa vauhtia eikä kipulääkkeitäkään enää tarvitse kuin muutaman kerran päivässä. Kipeä sektiohaava toki on vieläkin etenkin, jos aivastaa. Mun aivastukset onkin nyt sellaisia hassuja tuhahduksia. :LOL:

Täällä on ollut paljon juttua käynnistyksestä. Monelle on näköjään sanottu, että paikat ovat olleet liian epäkypsät käynnistystä ajatellen. Samoinhan sanottiin mullekin rv 38+0. Jäin miettimään, että esikoisen synnytys käynnistettiin rv 39+ suun kautta otettavilla tabletin murusilla, vaikka tilanne oli sama kuin nyt rv 38+0, jolloin lääkäri piti paikkoja liian epäkypsinä käynnistykseen. Taitaa tuokin vaihdella synnytyssairaaloittain ja lääkäreittäin melkoisesti.

Sitten kokoarvioista vielä. Mullahan meni kokoarvio ultralla pahasti pieleen. Rv 37 painoarvioksi arvioitiin ultralla "ehdottomasti korkeintaan" 3300g, rv 38+0 3700g ja prinsessa oli kuitenkin syntyessään rv 39+1 4430g! :whistle: Että näin luotettavat ultratulokset sattui mulle.

Nyt pitää mennä, pikkuinen kutsuu. Onneksi imetys on lähtenyt kohtuu hyvin käyntiin eikä korvikettakaan mene kuin noin 1,5dl vuorokaudessa, vaikka pieni saikin keskolassa kolmen tunnin välein 60ml pullosta!

Piipa + prinsessa :heart:
 
Täällä herkuteltu, käyty kävelyllä ja sitten otettu ihanat päiväunet.
Nyt taas jaksaa -vaikka synnyttää :D phah, toiveajattelua.
Onpas täällä muuten hiljaista, tais tulla vauvatäyteinen vl *peukutuksia*

-C ja T 39+1
 
täältä palstan hiljaisimmalta ilmoitus: 3.4. klo 19.21 syntyi tyttönen vkoilla 36+6. Painoa 3100g, pituutta 49,5cm. Viikko oltiin kysissa, vauva nautti sinivaloa 3 päivää.. Nyt kaikki ok. Onnittelut muillekin nyytin syliinsä saaneille :flower:
 
muuttohaukka Onnittelut pienestä tytöstä! :heart:

Me käytiin päivällä Ikeassa ja sen jälkeen taas Hulluilla päivillä. Tuntu, että kaikki katsoi mun mahaa ihan kauhistuneena. On se niin outoa, että nainen on raskaana. :eek: Liitoskipuja alkanut olemaan piiitkästä aikaa, sen lisäksi peräpäässä painetta. Meidän pyykkikone taisi tosiaan muutossa mennä rikki, en kyllä tajua, miten ihmeessä. |O Olisin käynyt äsken laittaa kaksi koneellista pyörimään tuolla pyykkituvassa, mutta oli koneet menneet kiinni klo 18. Maanantaina aamu kahdeksalta uusi yritys. |O Ei kyllä tuu mitään sitten, kun pyykkimäärät kasvaa, jos joutuu pyykkituvassa hyppimään. :kieh:

rv39+3
 
Onnittelut muuttohaukalle tytöstä :flower:

Tulipa tänään mullakin sitte pyörittyä pari tuntia kaupungilla ja äsken tulin kävelyltä. Sai ainakin raitista ilmaa, vaikkei siellä muuten kovin hyvä ilma ollukaan, aikas kylmä.

Nekkunen ja Iita 40+3
 
Aamulla jo huomasin kun kävin vessassa niin paperiin jäi jotain sellaista "limaa" ihan niinkuin valkovuotoa.. Äsken kävin sitten vessassa niin paperiin jäi isompi klöntti valkoista limaa ja hieman punertavaakin taisi olla.. Eli ilmeisesti alkaa limatulppa irtoamaan!! :)
Mitenköhän toi limatulpan irtoaminen on, kertooko mitään siitä kuinka lähellä synnytys todella on? Ja onko isokin klöntti että tuo mitä minulta paperiin jäi on ilmeisesti ihan vain vähän jotain limaa..?


jastu ja vilperi 40+0
 
Onnee pikkuisista!!! :flower: :)

Limatulppa ei välttämättä ennusta mitään tai sitten ennustaa. Ei voi tietää. :whistle: Täällä ei oo mitää limoja näkyny.

Ei tunnu supistuksi eikä mitää synnytykseen viittaavaa (viittaako siihen ees mikään?). Viikon jaksoin odottaa ihan rauhassa, mutta nyt rupee vähän tuskastuttaan. Olo on fyysisesti oikein hyvä, mitä nyt turvottaa, mutta henkisesti rupee stressaan. Kateellisena vaan lukee kun muille syntyy vaavit jo ennen laskettua päivää, itse saa odottaa paljon kauemmin.
Niinku ois jotenki huonompi.. Sukukin kyselee, että "joko tuntuu niinku vauva tulis". Mistäs minä sen etukäteen tietäisin?? "Juu, tuntuu, että ylihuomenna aamusta syntyy!" |O

Feles 41+0 :headwall: <3


*muoks* Kyllähän Toivotaankin on näköjään saanu odottaa viimeiseen asti.. En oo ihan ainoo. :D
 
Onnittelut vauvaantuneille!!! :heart: :heart: :heart:

jastulla kuulostaa lupaavalle...mulla kun poika syntyi niin ennen synnytystä illalla vuosi kovasti limaa ja vaaleenpunasta messissä joka muuttui sitten veriseksi limavuodoksi... ja supisteli siinä sitten tietty myös...poju synty seuraavana päivänä sitten... :) toivottavasti se lähtis sulla nyt sitten etenemään :)


Kyrsii ihan tolkuttomasti nuo jaarittelijat et kyllä se sieltä tulee ja kaikki aikanaan..ihan ku en tietäs. Mä oon vaan niin helekkarin väsynyt :/ ja kipee... päänsärkyä on kokoajan ja paineet edelleen kohollaan...onneks maanantaina pääsen polille taas...jos sieltä sais vauhtia :)

mä oon niin naatti tähän raskauteen kun se on ollut kaikkea muuta kun hyvä. :/ Alusta saakka on ollu kaikenlaista matkassa kolarista vaikka minkälaisiin vaivoihin... saattaapi olla että vimonen muksu meille on tämä sillä en jaksa tällaista "rääkkiä" :X
Päivääkään en vaihtaisi pois ja lapsi on enemmän kuin rakas jo nyt mutta .... :'(

mä lähen unille!

Väsynyt ja huonolla mielellä oleva nasumasunen 38+6 :heart:
 
Onnea vauvan saaneille!

Tsemppiä ja voimia h-hetkeä odottaville!

Oon tässä vähän huolestunut niistä jotka ei ole pitkään aikaan kirjotelleet. :( AnnaBuu ja buam tulee nyt nimimerkkeinä mieleen.
Toivottavasti kaikki on hyvin..

Neiti se taas väänsi sinapit.. Pesulle siis! Moikka!

Greddy ja Piksu 12 vrk (jos laskin oikein :) )
 

Yhteistyössä