**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Pikavisiitille tulin :wave:

Ei taas oo jutuista paljo mitään mieleen jääny ku taas niin pätkissä tuli luettua.
Täällähän alkaa olla jo joillakin synnytys lähellä :eek:

Buam:illa on kyllä ollut melkoinen päivä :hug: ja Katyana-87 Huih, aika pelottava tilanne ollut siellä, varmasti on säikäyttänyt :|

Jakkara alkoi minuakin kiinnostamaan kun täällä on siitä niin puhuttu.

Ja sitten neuvola kuulumiset:

RV: 33+2 (31+5)
Pissa: Puhdas
Hb: ei otettu (118)
RR:133/87 (135/88)
Sf: 29,5 (29)
Syke: +140 (+140)
Tarjonta: RT
Paino: +382 (+n.500)

Neuvolan täti oli sitte unohtanu minut laittaa sokeri rasitukseen enkä sitä itekään oo osannu olla vailla. No nyt sitten heti ens ti otetaan arvot. Altistavina tekijöinä ei muuta kuin tuo mun ylipaino, toivottavasti kaikki ois ok. Aika pitkään siellä vissiin joutuu olemaan jos kerta 4 kertaa otetaan verta tunnin välein?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nekkunen ja Iita 33+2
 
Huomenta.

Yksi niistä aamuista kun herää, pyörii puoli tuntia sängyssä ja nousee ylös kun ei tuu uni. No onneks näitä aamuja ei kovin usein ole tän raskauden aikana ollu. Tunnin päästä ois täytyny joka tapauksessa nousta kun lähetään pilkkikisoihin. Onneks siellä ei mee ku pari tunti, eihä mulla oo sopivia vaatteitakaan tai no lähinnä toppahousut tuskin kiinni menee jne.

Ei oo paljon ehtiny tänne taas kirjottelee. Lukemassa pikapikaa oon käyny ja varmaanki puolet asioista unohtunu. Tosta synnytyksestä ootte aika paljon puhunu ja nimenomaan tuosta jakkarasynnytyksestä. Keskiviikkona siellä valmennuksessa näytettiin sekin, toki tiesin mimmonen jakkara on kyseessä, ja alko vähän itteäki kiinnostaa kun sitä niin kehuttiin siellä. Olis ollu mahollisuus myös kokeilla sitä, mutt eipä tullu sit kokeiltua. Moni puhunu myös tuosta puolimakaavasta asennosta, joka on huono ollu aika monelle, nii siitä tuli mieleen, ett tuolla Vammalassa oli sellanen "sänky" mikä oli oikeastaan melkei istuva asento (ilmeisesti se selkänoja oli säädettävä) ja siinä oli jalkatuet sellaset, ett säärille oli myös oma tuki eli jalat sai pidettyä rentoina eikä siis tartte ite koittaa jännittyneenä pitää jalkoja ilman tukia kiinni. Äh, sekava selitys, mutt toivottavasti joku tajus. Ammeessa synnyttämistä ei suositellu jos ei oo erikseen käyny jotai niitä valmennuksia tai jotain ja jos muutenki on lapsivesi menny nii on tulehdusriski yms. Mutt eihä se tietty kiellettyä ole ja lilluahan olon helopttamiseks siellä sais...toki tietty suihkutkin sieltä löytyy. Juu ja oli siellä sellanen parisängyn levynen sänky kans yhtenä vaihtoehtona, ei siis mikään sairaalasänky. Niitä lämpöpussejakin löytyy aina lämpimänä (jotain savipusseja). Juuh, eiköhän tässä nyt ollu sepustusta iha tarpeeks tosta synnytyksestä. Ite en voi oikeasti tässä vaiheessa tietää mikä asento hyvä, mutt sittenhän voin kokeilla siellä ollessa :) Siellä ei kuitenkaan "pakoteta" sängyssä synnyttämään vaan saa tehdä niin kuin itestä hyvältä tuntuu jne. Ja käski isien myös synnyttämään menessä sanoa jos on jotain suunniteltu tai halutaan kun siinä vaiheessa ite synnyttäjä tuskin älyää sanoa.

|.) Sitten vähän omaa napaa. Meillä on nyt tuolla tulevassa Tuitun huoneessa listat irti. Nyt tarttis seiniä vähän kastella, ett pääsis tapetteja repimään irti. Sen jälkeen pääsiskin maalaus- ja tapetointihommiin. Toivottavasti saatas mahdollisimman paljon aikaan ens viikon aikana. Eilen ei ehditty tehä sille huoneelle mitään kun lähettiin Tampereelle shoppaileen Tuitulle viimesiä tavaroita eli niitä vaippoja, rasvoja, amme yms. Löyty aivan lutunen kotiintuloasu. Se makso kyllä jonku verran ja otin riskillä kokoo 50, mutt pitäähä Tuitun nyt saada hieno kotiintuloasu! Ja se ei sit lähe kiertoon vaan jää Tuitulle muistoks :) Tänään pilkkikisan jälkeen käydään hakee se Eisbärchen lämpöpussi kaukaloon niin ei tartte alkaa pohtimaan, ett millanen haalari yms. täytys olla kun keleistä ei tiedä. Sitten taitaskin olla kaikki oleellinen kasassa ja lopyt mitä on jääny niin isi saapi hakee ja muutenki näkee mitä tarvii hankkia kun vauva tulee kotiin.

Kovin on sekavaa ja omanapasta tää kirjottelu nyt, mutt sallittakoon näin aamusta. Jos lähtis ettiin aamupalaa ja odottelee avokin heräämistä. Kivaa lauantai-päivää kaikille :wave:

JääKyynel ja Tuittu 34+4
 
Huomenta!

Saatiin yöllä tietää, että päästää muuttamaan halvempaan ja pienempään asuntoon. Minusta tulee taas helsinkiläinen puolentoista vuoden tauon jälkeen. =) Ihme, kun eivät olleet soittaneet tuosta asunnosta, vaan laittaneet s-postin. Onneksi vasta maanantaina on viimeinen päivä, kun pitää ilmoittaa, halutaanko se asunto vai ei. :whistle: Siellä tehdään tämän kuun ajan remppaa - laminaatit lattiaan, maalia seinille sekä uudet keittiönkalusteet. Eiköhän sitä kaksiossa mahdu kolmestaan asumaan parikin vuotta. Miettii sitten vaikka oman asunnon ostamista...Olen kyllä NIIN iloinen! Huhtikuun alussa siis muutetaan. :heart: Huonosti nukuttu yö takana, ja mun jalat on nilkoista alaspäin ihan kamalan turvoksissa. |O Ihan kuin ne ois puhallettu täyteen ilmaa tai vettä.

rv32+3 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lanfear:
Ainiin, tuota jakkaralla synnyttämistä piti kommentoida....Saako oysissa synnyttää jakkaralla, tietääkö kukaan??! Ammeessa ei ainakaan saa, viimeks kysyin kun siinä oli niin mukavaa kelliä :D Kohdunkaulapuudute ei mulla auttanu tippaakaan, joten kakkosen synnytin käytännössä luomuna ja olihan se yhtä hel....tiä :kieh:
Oysissa mun mielestä saa synnyttää jakkaralla ja siellähän on myös se relaxbirth-tuki.
Itellä ainakin haaveissa synnyttää jakkaralla tai tolla tuella mikäli mahdollista.

nyt pitää rientää poitsun kanssa ulos, kun on kerrankin IHANA ilma. Kahden kuukauden pakkasten jälkeen tuo 5 asteen pakkanen tuntuu helteeltä :D
 
Jos välillä kuulumisia laittas......sokerit oli meikäläisellä ok, mutta nyt eilen alko tosi selvä turvotus sormissa ja jaloissa:( Onkos teillä muilla tota turvotusta?
täytyy vissiin kaivaa mansikoita pakastimesta ja yrittää käydä kävelyllä jos sais nesteet liikkeelle.
Yöt on kyllä tosiaan mitä on, välillä ravataan vessassa ja välillä valvotaan muuten vain.
Ja noita harjotussuppareita on alkanu tuleen tosi paljo. Keskiviikkona oltiin pojan kans sairaalassa putkituksilla ja kitarisan leikkauksessa, niin alko maha kovettua ihan säännöllisesti. Tunnin verran teki sitä ja sanoinki että nythän oltais lähellä synnäriäki:) Mutta loppuhan se onneks sitte.

mother4 rv35+1
 
Ei kai tää nyt enää voi olla normaalia turvotusta? :attn: Älkää oksentako...

http://i45.tinypic.com/sxyi4y.jpg

Ei ole vielä kertaakaan ollut näin pahana, näkynyt lähinnä nilkoissa, nyt on koko jalka kuin norsulla. :x Ei helpottanut turvotus yön aikana.
 
pääsenhän minäkin (vihdoin ja viimein) lukemaan ja jotain jopa kirjoittamaan tänne. noista synnytysasennoista :esikoisen aikaan ponnistin kylkiasennossa ja se oli mukava. toisen aikaan ei kerenny asentoja kokeilemaan ja se olikin se perusasento. tuo siis sen takia kun kylki asennossa vauvan sydänäänet romahti ja tuli kiirus.. toivottavasti nyt tämän kolmannen kohdalla olisi enempi aikaa miettiä mikä tuntuu hyvälle..
onko muilla ollut ongelmia sappiarvojen kanssa? minulle eilen kerrottiin nuiden arvojen olevan koholla ja tiistaina menen äippäpolille tutkimuksiin..saas nähdä miten käy.
hyviä odotushetkiä teille kaikille,josko nyt kerkiän enempi sivustoa seuraamaan =)

Angelia rv34+3
 
Ensiksi sori jos mun tekstista vaikea ottaa selvaa mut oma kone sano sopimuksen irti ja joudun miehen konetta kayttaan ja tassa ei suomalaisia kirjaimia,eli koittakaa ottaa selvaa...Empuuu taalla kohtalo toveri ton turvotuksen kans,niinku oisit mun jalasta kuvan ottanu :D
(.) niin,siis tosiaan taallakin tuota hillitønta turvotusta,ja siitapa syysta sitten soitinkin torstaina neuvolaan,et oisko aihetta tarkastella pissaa ym. (vaikka tuo turvotushan kuitenkin yleensa vaaratonta).No,ensinnakin paino oli noussut 3viikossa
6kg!!!(ilmeisesti kuiten suurin osa nestetta,toivottavasti)ja proteiinit 1+ ja verenpaineet hiukkasen koholla,eli raskausmyrkytyksen vaara taalla....ens viikolla menen uudestaan.Kaski ottaa vain rauhallisesti ja jos jotain muita oireita tulee niin heti sitten ottaa yhteytta laakariin.Semmosta siis taalla,ja siis tama turvotus on jotain aivan kasittamatønta.Hirveet norsun jalat ja yølla ja aamulla ei kasia saa nyrkkiin,hirveet makkarasormet...huhhuh etta on seksikas olo.No,nailla mennaan....

Hemmi ja Masu-Ukko 34+4
 
Tuskallinen yö takana :headwall:
Eilisillasta asti mahaa pakottanut, alapäätä vihlonut, jomottanut jne jne. Välillä tulee supistuksia jotka on epämiellyttäviä mut eivät niinkään vielä kipeitä. Tämmöistäköhän tämä tulee olemaan sit loppuaika |O |O
Voikohan tommonen vihlonta ja pakotus availla paikkoja?? Neuvola vasta 2 viikon kuluttua.

:heart: Lanfear 33+3 :heart:
 
Empuuu hei onnea uudesta asunnosta!! Kyllä uskon että mahdutte hyvin kaksiossa asumaan muutamankin vuoden. :) Minnepäin helsinkiä muutatte.. itse kans asutaan helsingissä.. olis kiva saada äiti kavereita täältä kun ei mun kavereista kukaan muu oikeestaan ole äitiysloimalla.. tai edes ole lapsia.

mukavaa vk.loppua teille kaikille!!! :)
 
Poksumaan tulin :) 33+0 Vielä olis sit 7viikkoa jäljellä :) Kyllä alkaa jänksään tosissaan jo..
Oon nyt ehkä viikon verran miettinyt että taidan tuntea vauvalla hikan <3 :)

Emppuuu Hui minkä näköiset jalat on.. Itsellä ei siis turvotusta ole juuri lainkaan ollut mutta en silti odottanut että jollain se on noinkin suurta.. Kyllä mä sinuna ainakin soittelisin polille..


jastu ja vilperi 33+0
 
Soitin Kättärille. Käskivät ottamaan panadolia, lepäämään, juomaan vettä ja ottamaan yhteyttä, jos ei helpota parissa tunnissa olo tai jos pahenee. :(

tiitu Muutetaan Malminkartanoon. Uudet kaverit kelpaa aina, eipä munkaan kavereilla lapsia ole (tai on mutta ne ei asu missään lähellä ). :)
 
Unohdin muuten mainita et mulla on taman turvotuksen lisaksi jotain ihme ihottumaa varpaissa,nilkoissa ja kasissa,sellasta pienta nappya,kutisee valilla tosi kovaa,varsinkin iltaisin.pari pv nyt tata ollut.Googletin ja løysin jotain tietoa raskausihottumasta.Onko kenellakaan ollut vastaavaa?
 
Muutama muukin ennätti juuri tuota turvotusasiaa kommentoimaan ja hyvä, että Emppuuu soitit ja sait ohjeistuksen! Toivottavasti turvotus laskisi pian ja olo normalisoituisi muutenkin, ettei olisi esim. raskausmyrkytys kyseessä! Onnittelut sinulle vielä uudesta asunnosta!

Hui, mikä tilanne Katyanalla ollut illalla pojan kanssa! :eek: Kyllä nuo pienet ehtii, mutta onneksi selvisitte säikähdyksellä.

Stoppis, onko ä-polilla tarkkailtu vauvan kasvua, vai minkä vuoksi sinulla on ollut siellä kontrolleja niin tiheään? Hyvänkokoinen vauvahan siellä jo tuntuu olevan!

Nekkunen, minulla ainakin meni sokerirasituksessa aikaa noin kaksi tuntia ja verikokeita siis otettiin yhteensä kolme kertaa: paastoarvo heti ensimmäiseksi, seuraava tunnin kuluttua ja siitä taas tunnin kuluttua. Käytäntö lienee ymmärtääkseni aina sama.

Synnytysjakkarasta olitte paljon keskustelleet. Kiinnostus heräsi minullakin ihan sen vuoksi, että ehkä maanvetovoima tosiaan auttaisi vauvaa laskeutumaan helpommin synnytyskanavassa. Mutta ajatus siitä, että minun pitäisi olla toisen ihmisen kannattelemana tai tukemana siinä jakkaralla, ei tunnu yhtään hyvältä. Jotenkin ensimmäisessä synnytyksessäkin keskityin niin itse "suoritukseen", etten sietänyt minkäänlaista ylimääräistä kosketusta keneltäkään. Se oli ihan ok, että jalkovälissä hääräili enimmillään kuusikin ihmistä, mutta esim. miesparka sai olla ihan suosiolla sivussa pelkkänä mehumukin ojentajana ja ennen kaikkea henkisenä tukena paikalla. :ashamed: Samoin minulle tuli tunne, että olisin halunnut potkaista (!) toista kätilöharjoittelijaa (miespuolista), joka ponnistuvaiheessa tarttui jotenkin minua polvesta, kai tukemismielessä. :LOL: No, onneksi pystyin hillitsemään itseni ja synnytyskertomukseen onkin kirjattu "erittäin rauhallinen synnyttäjä", kun olin muuten niin omissa maailmoissani. Joten pahoin pelkään, että tuo synnytysjakkara-asia kaatuu kyseiseen seikkaan, kun ajatus tuntuu jo nyt niin vastenmieliseltä. Esikoista koetin ponnistella ensin kylkiasennossa, mutta se ei tuntunut hyvältä, joten siirryin perinteiseen puoli-istuvaan asentoon, joka oli minulle parempi. Jalkatukia en mielestäni käyttänyt, vaan ainakin välillä kätilö tuki toista jalkaa omaa olkaansa vasten ja siitä sai jotenkin lisää ponnistusvoimaa.

Viime yönä tuli taas perinteisesti valvottua muutama tuntia. Mummoni on todella huonossa kunnossa, joten se asia pyöri mielessä monien muitten lisäksi. On vain päivistä kiinni, milloin tulee suru-uutisia. Onneksi poika läksi äsken miehen vanhemmille yökyläään, joten kohta lähdetään siskojeni kanssa katsomaan mummoa ja sitten pääsen päiväunille.

Rosahdus ja Myyrä 34+2

 
Neuvolakuulumisia eiliseltä rv 33+6:

Hb: 126 (ei oo tarvinu syödä rautaa :) )
Pissa: Puhdas
Paineet: 124/81
Paino: kolmessa viikossa tullu melkein 2kg. :x
Sf: 29,5cm (keskikäyrillä )
Sykkeet: 135
Tarjonta: Rt (mukamas, en oikein usko, että olis kääntyny)

Synnytysasennoista Jakkara kiinnostaisi minuakin. Vaikken olekaan synnyttänyt aiemmin niin sängyllä makaaminen vaikuttaa jotenkin luonnottomalta ja hankalalta. Mulla varsinkin toi selkä on niin kipee aina ja selällään makaaminen vaan pahentaa.

Turvotusta on täälläkin havaittavissa. Neuvolassa täti sanoi mahaa painellessaan, että jää ihan sormenjäljet/painaumat mahaan. Olin kyllä edellisenä iltana syöny paljon salmiakkia. :snotty:

Empuuu Kaksiossa mekin meinataan asua kunnes pikkuinen kasvaa niin, että tarttee oman huoneen. Parisen vuotta varmaa. :) Muutaman vuoden jälkeen muutenki tarttee tilaa ku ollaa aateltu pikkusisarta tälle esikoiselle. Ei haluta hirveen isoo ikäeroa. :whistle:
Lapsiluku jääkin sitten varmaan kahteen.

Nukkumisesta Täälläkin nukutaa nykyää huonommin. Tuntuu ett puolet ajasta on vaan sängyssä pyörimistä. :/

Meilläkin vauva hikkailee paljon. :)

Eipä muuta tänää.. :p

Feles 34+0! <3
 
marjutti tuo on käsittääkseni jo aika vanhanaikainen käsitys, että selällään olisi paras synnyttää. Kätilölle se on toki helpoin tapa, kun ei tarvitse lattioilla ryömiä. Mieti kuitenkin muitakin vaihtoehtoja ja pidä pääsi, jos haluat koittaa pystyasentoa. Avautumisvaiheessakin ilmeisesti pystyasennot ja pieni lantion liike helpottaa paremmin kuin sängyssä makaaminen.
Meidän äitiysjoogassa opetettiin kuinka lantio antaa enemmän myötä pystyasennossa ja etenkin kyykyssä. Eli siinä mielessä se jakkara on paras, jos ei kyykyssä pysty olemaan. Puoli-istuvassa tai makaavassa asennossa ei esim. häntäluu pääse liikkumaan yhtään, kun taas pystyssä se voi antaa parikin senttiä myöten.

(Saman olikin Fantastic4 jo kirjoittanut, eli olen siis yhtä ihmeissäni kuin hän =) ) Kannattaa siis miettiä asiaa.

Ja Rosahdus, voihan siinä jakkaralla istua vaikka eteenpäin polviinsa nojaten. En usko, että se miehen tuki takana on välttämätöntä, jos se siitä on kiinni. Pääasia varmasti, että kokeilee eri asentoja, eli kannattaa sitä jakkaraa sinne huoneeseen pyytää varmuuden vuoksi.

Itse oon meinannut tilata huoneeseen kaikki mahdolliset apuvälineet, vaikka en välttisti kaikkea tarvitsekaan. Haluan myös avautumisvaiheessa altaaseen, jos vain on allas vapaana. Pehmittyisi kivasti se välilihakin. Onneksi meillä Haikaranpesässä päästään juttelemaan kätilön kanssa tästä kaikesta. Siellä on myös sellainen kätilö töissä joka taitaa akupunktio- ja reikihoidon. Ja kaikkea meinaan pyytää :D

Sun Rise ja Poikasäde poksahtaa 33+0 (ei vaivoja onneksi)
 
Heippa kaikille!

Täällä aivan ihana ulkoiluilma, kävin äsken kävelylenkillä, kun lapset oli leikkipuistossa pulkkamäessä pikkuserkkujen kanssa. Kotiutuessa kolasin vielä vähän lumia pihasta, mistä ihmeestä sitä oikein riittää?? :eek:

Kovasti oli tullut tekstiä tänne. Aika jännät paikat tuntuu jo olevan useammallakin, toivottavasti itse saisi vielä olla yhtenä kappaleena pitkään, loppupuolelle huhtikuuta kun tuo laskettu aikakin menee. Toivottavasti suurin osa pääsis 36+ viikoille, niin ei vauvat tarvis lastenosaston hoitoa välttämättä!

Synnytysasennoista oli ollut juttua. Mulla ei vaihtoehtona ole kuin poikkipöytä, eli jalat jalkatelineissä ja puoli-istuva/aika istuva asento, kun taustalla on nuo kaksi imuvetosynnytystä. En ole kokenut tuota asentoa mitenkään hankalaksi, vaan siinä on saanut otettua itse kiinni niistä telineistä. Ennen aktiivista ponnistamista kyllä olin viimeksi kontillaankin ja kyljellään. Jos synnytyshistoria olis erilainen, niin sitten miettisin kyllä muitakin asentoja, mutta näillä on mentävä.

Puudutuksista kohdunkaulanpuudutus on hyvä, jos se annetaan oikeassa vaiheessa ja sen laittaa osaava lääkäri. Itsellä se auttoi niin, että loput k-suun reunasta lähti pois äkkiä, sitähän ei saatu laitettua kuin toiselle puolelle, kun toisella puolella ei ollut enää reunaa jäljellä. Nyt varmaan spinaalipuudutus olis hyvä, jos vaikuttais ponnistusvaiheeseen sitten helpottavasti. Myös pudendaalipuudutusta olen miettinyt, on juuri ponnistusvaiheen kivunlievityskeino ja siinä sama homma kuin kohdunkaulanpuudutuksessa, että lääkärin/kätilön pitää osata laittaa se oikeaan kohtaan.

Turvotuksista ei ole vielä lainkaan, edellisissä raskauksissakaan ei ollut. Runsaasti juomista, niin se auttaa yleensä ja ihan vettä tai laimeaa mehua.

Rosahdus :hug: mummosi johdosta! Mulla mummu vielä hyvässä kunnossa, asuu omaa taloa, vaikka ikää jo 86v. On mulle tosi läheinen, kun olen lapsuus- ja nuoruusvuoteni elänyt samassa pihapiirissä, maatilalta kun olen kotoisin.

Empuuu onnea uudesta asunnosta! Toivottavasti olo helpottais levolla ja juomisella ja särkylääkkeellä! Jalat vähän kohoasentoon esim. tyynyjen kanssa vois myös helpottaa turvotusta jaloissa. Ananas auttaa toisilla saamaan nesteitä liikkeelle ja pois kropasta.

Katyana hui mikä tilanne teillä pojan kanssa! Varmasti säikäytti, onneksi ei käynyt pahemmin!

Sf-mitasta oli munkin pakko katsoa edell. neuvolakorteista, ja molemmista korkeimmillaan ollut 33, viikoilla 36-37.

Piipa75 miten sulla lanneranka/selkä vaurioitui ekassa synnytyksessä? Toivottavasti synnytystapa-asia selkiytyisi :hug:

Täällä on tosi vilkas asukas kohdussa :heart: kylkiluihin tulee välillä kovaa monotusta. Lapset tykkää mahan päältä kokeilla pikkusisaruksen liikkeitä, kuopus nimittää häntä supersankariksi :heart: Esikoinen toivoo tyttöä, kuten itsekin on ja kuopus poikaa, kuten hän. Esikoiselle taitaa kuitenkin olla ihan sama loppuviimeksi, pääasia, että vauva tulee :heart:

Iloinen yllätys olikin mulle, kun huomasin laskeneeni jäljellä olevat työpäivät väärin, niitä onkin enää vaan 10! Jee!

Pingpongista ei olla edelleenkään saatu niitä rattaita, nyt vastasivat mun sähköpostiin, että Gessleinin tehtaan kanssa ollut toimitusongelmia, mutta nyt on kärryt matkalla meille. Kaukalo ja jalustahan tuli jo helmikuun alussa.

Hyviä vointeja kaikille ja koittakaa nauttia raskaudesta, jos vaan mahdollista vaivojen puolesta. On kuitenkin ainutlaatuista aikaa elämässä :heart:

siru 32+1 :heart:
 
Empuuu kyllä mä sinuna soittaisin noista oireista.
muoks. jäi huomaamatta että olit jo soitellu. Nyt sitten vaan toivotaan että oireet lievittyy. :hug:

Synnytysasennosta, toi jakkara kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, mutta mulle jäi kyllä tosi hyvä kuva sängyssä ponnistamisesta (pääty nostettiin pystyyn) et taidan ponnistaa samassa asennossa, tosin enpä voi ennustaa miten tuleva synnytys menee ja mikä on sitten paras asento. Oysissa on tosin myös relaxbirth, joten sitä kiinnostais kokeilla. :)

Monella supisteluja ym. vaivoja tsempitykset siis ja toivotaan ettei vauvat nyt ihan vielä tule maailmaan.

| .) Itsellä kans supistelee ja paljon, mutta jospa vauveli pysyis mahassa sinne laskettuun aikaan saakka. Kaikki on kyllä valmiina jo mutta hyvä sen pikkusen on varttua loppuun saakka tuolla kohdun suojissa.
Tässähän mennään jo rv 36, esikoinen synty rv 37 joten kyllähän toi synnytys alkaa olla mielessä..

Hyvää viikonloppua jokaiselle!

syysmama & muru rv 35+2
 
Empuulle Onnittelut uudesta asunnosta :flower:

Joku kyseli maksaarvoista tai itse asiassa sappiarvoista tais olla kyse... Mä meen maanantaina otattamaan kun on lievää kutinaa ajoittain. Mulla on ollut lähete terkkarissa tosin jo silleen et torstaina olisi saanut mennä mutta kun on ollut tätä muuta. Tänään kysyin että olisivatko hyvinkäällä ottaneet, mutta olin ehtinyt syömään jo. Pojan kohdalla seurattiin kun oli vähän kohollaan niin joku 1kerta/viikko joku neljä viikkoa kanssa...

Rosahdus :hug:

Turvotusta Ei edelleenkään (koputtaa puuta ;) ) ole, runsas juominen on selkeesti mulla se mikä pitää poissa :)

Omasta sairaalareissusta tänään niin ei mitään ihmeellistä. Lapsivesi ei ainakaan ole vähentynyt, mutta sitä on vähäisesti. Supistuksia piirty käyrälle 10 min välein, mutta eivät tuntuneet juuri miltään. Kohdunsuulla tilanne suht sama. Sitä vaan mietin että miten käy mun kohdunkaulanpuudutteen kun mulla on kaula käytännössä jo hävinnyt...??? Kätilö oli sitä mieltä etten pääse maanantaina labraan niitä arvoja otattamaan kun oon jo synnyttänyt, mutta lääkäri oli vähän maltillisempi.

Että tälläisiä tänään :)

Hilipatuinen rv 35+1
 
Lepäilin sitten ihan kunnolla tuossa sohvalla, ensin pari tuntia telkkua katsellen, sitten yli pari tuntia nukkuen. Pää tuntuu vähän pökkelöltä, mutta johtunee varmaan huonosti nukutusta yöstä. Nenä on vähän tukossa, sekin vaikuttaa päähän. Toisesta jalasta on turvotus vähän hellittänyt, oikea jalka on edelleen aika paksu. Ajattelin nyt ottaa illankin ihan rauhassa, juon paljon vettä ja syön vaan jotain hedelmiä, ainakin vältän suolaa. Huomenna jos olo huolettaa, niin soitan uudestaa Kättärille. :)

Kiitos asunto-onnitteluista! :)
 
Luettu, jaksuja kaikille :hug: !

Täällä terveellisen iltapala ;) grillattuja vaahtokarkkeja ja makkaraa :LOL:
Muuten ok olo, selkä särky on koko ajan läsnä ei enää katoa mut pysyy pienenä kun tarpeeksi huilii. Maha on kovana ja raskas suurimman osan päivästä. Paljo mukavampi sitä on kantaa kun se on sellanen pehmosempi eikä nin painavan tuntuinen ;)

Unico ja Toukka 31+1
 

Yhteistyössä