**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Nasumasunen hui kauhistus! :eek: Onneksi ei pahemmin käynyt, mutta varmasti mielessä pyörii jonkun aikaa :hug: :hug: :hug:

Tällä kertaa ajattelin kokeilla tällaisia liivinsuojia http://www.hattentatti.fi/index.php?cPath=28_30&osCsid=soxdjkgno Joskus esikoisen aikaan kokeilin kestoja ja ne oli ihan avuttomat (ovat varmaan kehittyneet tässä vuosien saatossa, kuvittelisin), sen jälkeen käyttänyt vaan kertiksiä sen aikaa mitä on ollut tarpeen. Itse siis en ainakaan tarvitse koko imetysaikaa käyttää suojia (kun mullakin pisimmillään kestänyt sen 1½ vuotta, niin ei tosiaan koko tuota aikaa tarvitse).

Hankinnoista olette taas jutelleet, meillä nämä isommat jutut on isompien jäljiltä, mutta vaatetta ja tällaista tulen ostamaan (vaikkei välttis tarviis, mutta haluan :D ). Mitään vaippoja ja tuollaisia en ole vielä edes ajatellut... Mutta hankinta-listalla on Manduca, seisomalauta kuopukselle ja joku hoitoalusta. Mun mielestä tässä ei ole vielä mikään kiire, mutta varmaan mulle vielä tulee kiire sitten loppupeleissä :LOL:

Mullahan alkaa muuten ylihuomenna (varhennettu) äippäloma :eek: Hyvänen aika sentään! Niin ja kaipa minäkin sitten olen työtön, vaikka en itseäni sillä tavalla ajattele, vaan ajattelen että olen kotihoidontuella kotona hoitamassa lapsiani. Varmaan joku uudelleenkoulutus edessä sitten jonkun vuoden päästä, kun täällä ei töitä ole..

Vauva tulee nukkumaan meidän makkarissa, pinnis meidän sängyn sivuvaununa tai jotenkin muuten siinä ihan vieressä. Ite en jaksais lähteä toiseen huoneeseen tai edes toiselle puolelle huonetta ramppaamaan monta kertaa yössä. Useimmiten meillä vauvelit on nukkuneet perhepedissä aika paljon - se on itellekin helpompaa, kun tuikkaa vaan tissin vauvalle suukkiin ja nukahtaa itsekin siinä imettäessä. Mutta kukin löytää kokeilemalla itselleen parhaiten sopivat nukkumismuodot.

Jaksuja kipuilijoille ja kaikille jotka tarvii, niin iso :hug:

stoppis 31+0
 
Nasumasunen,kamalaa,onneks ootte kunnossa :hug:
Stoppis,mä oon katellu just noita samoja liivinsuojuksia ja kyselinki tuolla mitäs nyt-puolella jos jollain ois ollut niistä kokemusta,mutta ilmeisesti aika uus juttu.Aika kalliit kapistukset,mutta ehkä mäkin kuitenkin tuollaiset tilaan.
Hankinnoista,paljon vielä hankkimatta,ja tuntuu että aika käy vähiin,paniikkia pukkaa.Me asutaan sen verran korvessa että kaikki on tilattava netistä tai sitten ajettava useampia satoja kilometrejä niiden perässä :( ja vielä kun tämä oma olo ei maailman paras tällähetkellä ole,niin ei edes jaksais miettiä noita hankintoja juuri nyt,mutta väkisinkin stressaa...

Hemmi ja Masu-Ukko 31+0 POKS!!!
 
Yeb
Hui sentään nasumasunen! Onneksi ootte kaikki kolme kunnossa :hug: Varmasti vaikuttaa pitkään tollanen kokemus kuitenkin henkisesti.

Hilipatuinen, kuulostaa kivalta tollaset teatterihommat, harmi kun et mahasi kanssa esiintynyt :D

Nekkuselle onnea huomiseen ultraan! Hauska että joku meistä on vielä menossa :) Itelläkin olis kyllä kamala hinku nähdä pikkuinen taas ruudulta.

Ja hapsiaiselle hyvää alkanutta lomaa :) Vaikka tulikin vähän yhtäkkiä. Hyvä sentään ettei supistuksista ole varsinaista haittaa ollut. Mulla alkaa äitiysloma virallisesti 26.02. mutta en oo noita tilapäistöitäkään tehnyt nyt vuodenvaihteen jälkeen kun mies meni töihin ja sen pitäis ehtiä siinä ohessa tekemään opinnäytetyökin valmiiksi, ei paljoa ehdi lapsenvahtina olemaan. En usko kyllä että oisin paljoa töitä kyennyt enää tekemäänkään, ihan samankaltaisia oloja kuin sulla ilman että tekee paljoo mitään.

JääKyynel otti esille lapsen sukunimiasian :) Mä aattelin joskus että ilman muuta lapselle tulee isän sukunimi koska mä en tahdo että perheessä on erinimisiä. Että sitten kun mennään naimisiin niin mä vaihdan sukunimeni miehen nimeksi. No, esikoinen on sitten miehen nimellä mutta mä olenkin tullut siihen tulokseen etten aio nimeäni vaihtaa :D Se on harvinaisempi kuin miehen tavallinen, johon sillä ei oo ees mitään siteitä, ei sisaruksia ja isääkään ei ole nähnyt yli 20 vuoteen. Eli meitä on kuitenkin eri sukunimillä eikä se enää haittaa. Mieluusti tietysti tahtoisin että tytöllä olisi mun nimi ;)
 
Nasumasunen Hui, onneksi selvisitte säikähdyksellä. :hug:

Hapsiainen Toivottavasti töistä poisjääminen auttaa niihin suppareihin. :)

Mun vakituinen työpari palaa tänään töihin. :headwall: :headwall: :headwall:

Poks, poks!

rv29+0
 
Hormonitoiminnasta Noniin nyt on selvillä sitten edes hiukan että mihinkä voi varautua kun vauveli on syntynyt :)

Hankinnoista Meillä puuttuu vielä vaunut, pinnis ja hoitopöytä jotka tosin ikeasta käydään tilaamassa, tuovat siis kotiin.. tuossa parin viikon päästä olis reissu edessä! :) <3
Ja sitten tosiaan hoitoalusta,vaipat ym.. muuten alkaa kaikki olla kasassa :) Sen tiedän jo nyt että vaatetta on ihan huimasti liikaa :D :D

Vauvan nukkuminen Tulee nukkumaan pinniksessä meidän makkarissa muttei mitenkään sillain sivuvaununa tms..

Taas kävin syömässä aamupalan jo joku aika sitten ja katsotaan nyt tulisiko se uni vielä hetkeksi.. :) Oon mä taas kuudesta asti hereillä ollutkin, mutta silti nukuin paremmin kuin viime yönä!! :)

jastu ja vilperi 29+4
 
Nasumasunen, kamalaa, mikä tapaus! :eek: Onneksi olette kaikki kunnossa!! :hug: Rekan kanssa törmätessä olisi ainekset niin paljon pahempaan, mutta teillä oli todella onnea matkassa.

Poppeliinille kiitos uudesta pinosta ja siitä, kun olet minutkin tuonne listoille lisäillyt ihan ilman erillistä pyyntöä! :flower:

Omaa napaa: maanantaina oli neuvola ja oma terkkari yhä sairaslomalla. Tuuraaja oli todellakin sitä mieltä verensokerin paastoarvoista, että ne ovat ok ja kun koetan syödä terveellisesti ja liikkua vointini mukaan, niin se riittää. Lukemat siis 5,2 ja 5,4 (raja-arvo 5,3). Oma terkkari olisi varmasti jo antanut verensokerimittarin kotiin, mutta näillä eväillä nyt siis mennään. Kaikki oli muutenkin ok. Hb boussut 134, joten lisärautaa en tarvitse enää joka päivä. Painoa tullut 50 g/vk (noin 6,5 kg lähtöpainoon), pissa puhdas, paineet ok.

Oma vointi on muuten hyvä, mitä nyt se nukkuminen... eilen illalla tosin tuli rehkittyä liikaa ensin lumitöissä + sisällä kotitöissä ja kun läksin koiran kanssa lenkille, käveleminen ottikin melkisesti alavatsaan. Nähtävästi sitten supisteli? Vaikka toista odotankin, niin en oikein tiedä, että oliko supistelusta vai muusta kivusta kyse, sillä tähän mennessä minulle ei ole tullut kummassakaan raskaudessa yhtään kivuliasta supistusta, vain jokunen mahan kovettuminen. (Ja synnytyssupistuksetkin olivat menkkamaista vihlontaa alavatsalla.) Joka tapauksessa lenkki meni ihan köpöttelyksi ja odotettua lyhemmäksi.
Lukaisin todella pikaluennalla teidän kuulumiset läpi, perhedyn syvemmin ja kommentoin paremmalla ajalla.

Rosahdus 30+6 (kai?)
 
Nasumasunen olipa teillä hurja kauppareissu! Onneksi selvisitte säikähdyksellä, vaikka varmaan jää kyllä mieleen kummittelemaan pitkäksi aikaa.

Hapsiaiselle toivotaan, että suppailut helpottaa nyt. Istumatyö ei todellakaan ole mitään lepoa, nyt sen huomaa itsekin. Aika kovilla on paikat varsinkin iltapäivästä.

Sulo paukuttaa kohdun seinämiä nyt sydämmensä kyllyydestä, kun siellä vielä mahtuu jotenkuten pörräämään. Kieltämättä muutamat iskut tuntuu hiukan epämiellyttäviltä, mutta eipä tätä enää kauan kestä ja pian sitä jo kaihoisasti muistelee ja kaipailee näitä potkuja.

Hankintoja ei esikoisen jäljiltä tarvitse kauheasti tehdä, itkuhällärit pitäisi uusia ja ehkä hankitaan semmonen turvakaukalon lämpöpussi sekä esikoiselle körötyslauta. Parit 50 senttiset vaatteet olen alesta hankkinut, mutta muuta ei varmaan tule ostettua, ennen kuin sukupuoli selviää. Aika vähän on noita neutraalin värisiä/kuosisia vatteita tarjolla.

Huomenna olis neuvola aamulla. Luulenpa, että sitten rupeaa olemaan parin viikon välein käynnit.

manteli ja Sulo 30+6
 
Vauvan nukkuminen Pinnasänky hommataan, ja haluan ehdottomasti että vauva nukkuu samassa huoneessa ja mahdollisimman lähellä minua. Voisin ottaa meidän sänkyynkin, mutta kun leveyttä on vaan 140cm, tulee liian ahdasta. Jos vaan onnistuu, niin vauvan sänky tulee ihan meidän sängyn viereen minun puolelle. Omaan huoneeseen en raaskisi vauvaa laittaa. :ashamed: Ollaan mietitty sitäkin, että jos virittelisi ylimääräisestä 80cm sängystä lisäosan meidän sängyn viereen, sitten mahduttaisi kaikki kolme "samaan" sänkyyn.
 
merkkailen vaan kun mieli maassa niin ei juttua nyt irtoa... :/ Neukkulassa just kävin ja pisassa oli muutama arvo plussalla ja nyt antamaan tänään myöhemmin uus näyte... voi kun johtus vaan siitä et en oo juonu aamulla ennen neuvolaa mitään... mut saa nyt sit nähä...
Nyt alkoi mullakin neuvola käynnit olemaan 2 viikon välein, mikä on mukava juttu :) Se nyt hieman nostattaa mielialaa flunssan ja tän uuden näytteen antamisen jälkeen ja nyt vaan jotenkin tökkii tämä päivä..
:hug: kaikille joilla tarvetta sellaiselle :)

Cataliina ja masuasukki 30+3
 
Huomentapäivää.

Ihme kyllä mulla on istumatyö ja se ei oo minun paikkoihin vaikuttanu millään tavalla. Joskus tietysti alaselkään alkaa koskemaan se istuminen, mutt ei kyllä muuten oo mitään ollu. Oikein oon ihmetelly, kun teillä joillakin tuntuu se istuminen jo pitkään tuottaneen vaikeuksia. Onkoha mulla jotenkin omituinen kroppa :LOL:

Vauvan nukkumisesta ootte kans puhunu. Oon tässä pohtinu eri vaihtoehtoja sille, että uusi tulokas nukkuisi meidän kans samassa makkarissa alkuun. Jotenkin vaan haluaisin sen pinnasängyn tähän tulevaan lastenhuoneeseen ja meidän makkariin sit jonkun toisen nukkumajärjestelyn. Meillä ei todellakaan perhepeti onnistu. Vain sillon kun olen yksin kotona. Toi äijän köriläs on niin isokokonen ja TODELLA LEVOTON nukkuja, joten en luota siihen ettei litistä meidän vauvaa alleen joskus. Olisko ehdotuksia mikä vois olla pinnasängyn tilallalla makkarissa? Ja onko muute ylipäätään järkevää sit päivät nukuttaa sitä täällä omassa huoneessa pinniksessä ja yöt olis sit vaan tuolla meitin makkarissa? Taas kokeneempien mielipidettä kaipailisin :)

Tosta vauvan sukunimestä vielä. Ihmettelen miks pidetään itsestäänselvyytenä, että vauvan sukunimi vaihdetaan isän sukunimeksi. Varsinkin jos tilanne on jo valmiiksi sellainen ettei se mulle ole niin vaan yksinkertasta ottaa miehen sukunimeä jos naimisiin jossain vaiheessa mennään. Siihen on parikin perustelua. Ensinäkin se minkä aikasemmin jo mainitsin, että minun sukunimi on '"harvinaisempi" kuin avokkini. Ja toiseksi meitin suku "kuolis sukupuutoon". Isosisko otti miehensä nimen, toinen sisko oli naimisissa, mutta eros ja otti tyttönimen takas ja nyt jos minä meen naimisiin ja ottasin miehen nimen. Isällä on vaan siskoja ja kaikki on ottaneet miehensä nimen. Siinä syy "sukupuuttoon kuolemisesta". Ja on tässä nyt vähän minun puolelta periaatekysymyski. Oon tosiaan ehottanu miehelle, ett ottas minun sukunimen, ei suostu. Miks minun sit pitäs suostua, ett meidän vauvalle tulee miehen sukunimi? Ollaan vähän niiku tasoissa. Ja jos molemmat pitää oman sukunimensä naimisiin mentäessä, niin sillon vauvalla voi olla yhtä hyvin minun sukunimi. Äh, olipas sekava selitys :ashamed: :ashamed: No katotaan miten tää asia lähtee etenemään, oha tässä vielä aikaa vaikka kuinka :)

Kivaa talvista päivän jatkoa kaikille :wave:

JääKyynel ja Tuittu 31+1
 
Hui hirvitys Nasumasunen onneksi ei sattunut mitään pahempaa! :eek: :hug: Toi on mun ykköspelko liikenteessä - että itse toimii sänntöjen mukaan, mutta joku muu ei ja huonosti käy. :(

Mä olen nyt sairauslomalla pari viikkoa kunnes äitiysloma alkaa. Tosin toistaseksi käyn vielä töissä hoitamassa yhden projektin loppuun, mutta sitten siivoan pöydän. Kävin eilen neuvolalääkärillä ja viime yö olikin mielenkiintoinen. Jomotti ja supisti niin, että mietin jo, laittoiko se lääkärin ronklaus synnytyksen käyntiin. Mutta ei sitten kuitenkaan. Varmaan vaan seurausta eilisestä epätoivosesta taistelusta hangessa vaunujen kanssa. Molempia jalkoja kramppas myös niin, että mieskin oli herännyt kun olin unissani huutanut tuskasta. Ihanaa kun on kunnon talvi, mutta ei se kyllä tällaisen möhömahan liikkumista helpota. Kun saisivat vähän katuja putsattua edes...

Sängystä mä haaveilen tällä hetkellä sellaisesta pienestä ensisängystä josta saa yhden sivun auki ja jossa on pyörät alla. Saisi sitten omaan sänkyyn kiinni öisin ja päivisin voisi rullata vaikka olkkariin tai missä sitä milloinkin on. Vähän hintava sänky muutamaksi kuukaudeksi (oli kai parin sadan tienoilla), mutta mulla on kaksi nuorempaa sisarusta jotka mahdollisesti voisivat sitten käyttää sitä myöhemmin omilla lapsillaan.

Filuuri 32+
 
Jääkyynel Suurin osa minunkin työpäivästä kuluu perseellään istuen, ja ihan hyvin on mennyt. Saa olla tyytyväinen, että on selvinnyt ilman suurempia ongelmia ja sairaslomia. :)

Mä haluaisin vauvalle semmoisen Mooseksen korin, mutta ei taida olla järkeä ostaa semmoista ja sitten vielä pinnasänkyä. Mutta vähänkö on söpö http://www.babyjacks.co.uk/images/cappuciono%20moses%20basket%202.jpg
 
Huomenta!

Vauvan nukkumisesta: Vauvan sänky tulee meidän sängyn viereen, mun puolelle. Mutta erittäin todennäköisesti vauva nukkuu mun vieressä joka yö, kuten tehtiin esikoisen kanssa. Kannatan perhepeti-ajatusta ja uskon että äidin vieressä nukkuminen elämän ensi metreillä on vauvalle tärkeää. En ikinä laittaisi vauvaa nukkumaan omaan huoneeseen heti laitokselta tultaessa! Toki kukin tekee tavallaan, tämä on vaan mun mielipide! :)
http://kiintymysvanhemmuusperheet.nettisivu.org/pohdintoja/lapsenhoito/uni/perhepeti/

Nasumasunen onneksi olette kunnossa! :hug:

Oma vointini on välillä parempi, välillä huonompi. Supistelee kyllä päivittäin paljon ja kipeästi. :( Lisäksi närästää ja alaselkä kipuilee. Pitää melkeen kysyä neuvolasta seuraavalla kerralla tukivyötä lainaan.
Nyt tuntuu että aika menee niin nopeasti, ja varsinki näiden supistusten kanssa miettii väkisinkin, kauanko menee vielä siihen että poika syntyy.. No, voihan se mennä vaikka la:n yli joten turhaa sitä liikaa hermoilee. :) Pysyis nyt kuitenkin mahassa ainakin sinne rv 34 jotta saa sitten syntyä ilman että yritetään estellä!

rv 31+6
 
Vauvan nukkumisesta: meillä tulee makkariin pinnasänky, suht lähelle meidän sänkyä ja minua. Alakertaan tulee minun vanha heija jossa vauveli saa sitten nukkua päivisin, ei tartte joka syötön jälkeen sitten "raahata" itseään ja vauvaa yläkertaan sänkyyn. Näin meillä oli ensimmäisen kanssa ja toimi hyvin. =)

On se "luoja lykky" Nasumasunen ettei mitään pahempaa käyny! :heart:

wentti + weijari 29+1
 
Heipparallaa! :wave:

nasumasunen Voi, onneksi teillä oli suojelusenkelit matkassa mukana, ettei pahemmin käynyt :hug:

Mä tilasin tuollaisia liivinsuojia
http://www.myllymuksut.com/liivinsuoja-pariapussi-p-744.html
Aikaisemmin olen ihan kertakäyttöisiä käyttänyt, mutta nyt olen vähän tuosta kestoilusta innostunut siskoni ja ystäväni ansiosta. Samasta paikasta tilasin kestositeitäkin.
Vauvankin kanssa aion ainakin osakestoilla, siskon mies toi Jenkeistä halvalla BumGeniuksia ja pari Iguleen vaippaa löytyy myös :)

Meilläkin vauva nukkuu meidän makkarissa pinniksessa ainakin niin kauan, kun öisin syö vielä monta kertaa.

Nyt jos lukisi vielä viimeiset jutut ja lähtisi noiden vintiöiden kanssa hetkeksi pihalle, tuntuu taas olevan energiaa vaikka muille jakaa :whistle:

Illalla saadaankin meidän kummityttö (siskon 5-kuukautinen) hoitoon moneksi tunniksi, kun vanhempansa menevät leffaan :heart: Kyllä surku tulee, kun viikon päästä lähtevät kolmeksi kuukaudeksi rapakon taakse, kun siskon mies on siellä töissä, palaavat vasta toukokuussa, jolloin meidän vauvakin on jo aika todennäköisesti syntynyt :whistle:

-Niiskuneiti ja Julle 28+1-
 
Päiviä! :wave:

Alkuun neuvolakuulumiset rv 30+4 (rv26+3):
Pissa puhdas (puhdas)
Paineet 123/81 (114/76), (jostain syystä paineet on neuvolassa mitattuna korkeemmat ku sairaalassa jossa 119/62)
Sf-mitta 26cm (23cm)
Paino 63kg (61,2kg) eli itse laskettuna n. +450g/vko :whistle: Alkupainosta tullu nyt 8kg. Sama tahti jos jatkuu niin lopulta varmaa 12-14kg tullu raskauden aikana.
Syke 130 (132)

Neuvoloita ei mulla varmaa niin usein tuu kun tuolla Taysissa tulee käytyä myöskin.

Vauva nukkuu meidän kaa makuuhuoneessa pinniksessä. Viereen en varmaa uskalla ottaa.

Hankintoja pitäis varmaa ruveta jo tekeen. Meillä ei oo vasta kuin pinnasänky ja yksi 56cm asu. Hyvänen aika, kohta tulee kiire. :p

Feles 30+4 <3

 
Jääkyynel, mä sanoin tohon nimiasiaan alusa asti et jos ei olla naimisissa niin muksu on mun nimellä ;) et mä en halua olla erinimellä. No Ehdittin naimisiin ennen mut kuitenkin.

nasumasunen, hui, onneksi ei käynyt kuinkaan

Onnea poksujille!

nukkumisista, meillä ei pinnis mahdu ihan sängyn viereen, mutta samaan huoneeseen tulee kyllä. Katotaan sitten miten päin sitä ite nukkuu, kun se sängyn paikka on nyt niin että olis nykyisen jalkopään lähellä, mut jos kääntää päänsä vaaärinpäin niin no aika näyttää.

Täällä parempi olo kun eilen. Ja saanu sapuskaakin tehtyä :D Joten kun saa tän kahlattua niin vois mennä tekeen hommia ja sitten sen äitiyspakkauksen kimppuun :D

Toukka on myllertänyt kivasti, mut anto mun nukkua viimeyön joten josko silläkin olis vaikutusta :D

Unico ja Toukka 27+5
 
nasumasunen onneksi olette kunnossa!

Onko muilla nimi jo tiedossa ja päätetty et mitkä annatte jos jompi kumpi tulee? meillä yhä edelleen kauheeta pähkäilyä ettei tiedä minkä nimen antaapi.

Niin en tainnut sanoa aiemmin et olen työttömänä nyt ja mammaloma alkais enskuussa. Töitä ei oikein oo :(

Mulla nuo neukkukäynnit tihenee jo nyt ku ensviikolla ke neukku sit seuraava 22.2.

hankinnoista: meil ei oikeastaan taijeta tarvita mitään mut miettinyt tota rintareppua ainakin et se vois olla tarpeen. Muuten pitää varmaa vaipat tms kattoo ja sairaalakassiki pakata ja kattoo mitä sinne tarvii hankkia et on valmiina. Varmaan viikonloppuna roudataan hoitopöytä ja sänky sisälle jotta pääsen vauvan vaatteiden pesuun.saadaa jotain aikaseksi ettei mitään jäisi kovin viime tinkaan.

arska äippä+ tyty 28+5
 
nasumasunen onneksi ei käynyt teille mitään :eek: . Mua niin rasittaa liikenteessä törtöt jotka ei noudata liikennesääntöjä, vaikka itse niitä noudattaakin!

Jääkyynel tässä vois olla yksi vaihtoehto pinnasängylle. http://www.vaavi.fi/index.html Esikoiselle sitä harkitsin, mutta sitten se vain jäi. Onhan se melko hitnava (75?/4kk) mutta mitä olen kuullut siitä, niin todella kätevä. Meidän yhdessä asunnossa oli naapurin vauva nukkumassa meidän eteisessä tuollaisessa sängyssä (asuttiin silloin kerrostalossa), helppoa oli siirtää takaisin omaan kotiin kun vanhemmat tulivat takaisin.

Vauvan nukkumisesta meillä tulee pinnasänky mun puolelle. En jaksaisi millään lähteä alussa toiseen huoneeseen montakin kertaa yössä imettämään. Meillä esikoinen heräsi onneksi melko vähän öisin, noin 2-3 kertaa koko yön aikana (klo21-9), mutta tiedän lapsia jotka herää 2h välein. Nyt sormet ristissä että tämä toinenkin olis esikoisen tavoin yhtä hyvä nukkumaan :saint: . Meillä tyttö siirtyi noin 8-9kk iässä omaan huoneeseen. Silloin vielä imetin 0-1 kertaa yössä, joten hyvin meni.

Mulla olis vielä reilu 5 viikkoa töitä äippäloman alkuun. Töissä ollut nyt välillä vaan sellaisia päiviä, etten kyllä kauaa enää jaksa :| . Kumartelut, kurottamiset ja kaikki muukin liikkuminen hoitotyössä alkaa olemaan aika hankalaa tän masun kanssa. Onneksi ei ole pahemmin tarvinnut nostella tai työntää sänkyjä ainakaan yksin. Itselle vaan alkaa olemaan olo, ettei koko ajan viitsi olla pyytämässä apua/kieltäytymässä jostain. Perjantaina on esikon 2v neuvola ja oma neuvola 1,5 vkon päästä. Viimeistään siitä taitaa tää mamma jäädä kans kotiin odottelemaan äippäloman alkua.

Poppeliini ja poju 28+6 (huomenna poksuu =) )
 
nasumasunen :hug: onneksi selvisitte tuosta tilanteesta vähillä vaurioilla
Cataliina jospa nuo plussat pissassa on tuosta vähäisestä juomisesta (itselläni oli viimeksi sama tilanne) Ymmärrän hyvin tuon lievän hatutuksen :hug:
Vauvan nukkuminen meillä varmaan tulokas nukkuu ihan alkuun vaunuissa ja ihan puhtaasti sen takia että meillä nukkuu samassa huoneessa myös meidän 1v ja 2v joten on sitten helppo siirtyä vauvan kanssa olohuoneen puolelle jos tulee liikaa ääntä yöaikaan. Näin tehtiin silloinkin kun tuo 1v syntyi :D
Sukunimestä meillä lapset on minun sukunimellä ja syy siihen on että esikoisen syntyessä emme olleet vielä naimisissa eikä ehditty hoitaa isyydentunnustamista ennen ristiäisiä niin hän tuli minun sukunimelle eikä sitä lähdetty muuttamaan enää myöhemmin. Ja minulle oli selvää että naimisiin mennessä en sukunimeäni vaihda (vaikka lapsilla olisikin ollut isänsä sukunimi), sillä eihän se sukunimi perhettä tee :whistle: :D

(.) Taas tuli pyöreät täyteen :D 30+0 poks.. Aamulla oli neuvola ja kaikki muuten hyvin, mutta painoa oli tullut taas ihan liikaa |O :kieh: Vaikka kotimittauksissa on sokerit olleet hyviä päädyimme terkan kanssa siihen että huomenaamulla suuntaan uuteen sokerirasituskokeeseen jossa katsotaan ettei kaikesta huolimatta siellä ole jotain häikkää. Masukki ei tykännyt yhtään sydänäänten kuuntelemisesta vaan potki anturia koko ajan. Tällä hetkellä näyttäisi että on raivotarjonnassa, mutta vielähän tuolla on tilaa tehdä vaikka mitä..

MaMa ja kutonen 30+0 :heart:
 
Nasumasunen hui :hug: Toivottavasti loppuraskaus sujuu ilman ikäviä yllätyksiä.

Nimistä - meillä on miehen sukunimi joka on harvinainen. Nuorena tyttönä pidin itsestäänselvänä että pidän oman nimen jonkinlaisena julistuksena siitä että naiset eivät ole enää miesten ikeen alla :whistle: B) Kun sitten rakastuin kunnolla nykyiseen mieheeni, nuo periaatteet lensivät rosikseen ja paikalle tuli hirveä halu tuntea yhteenkuuluvaisuutta jota saman nimen alla eläminen mulle merkitsi. Olemme siis koko perhe samaa sukunimeä. Silti sisimmässäni ihailen naisia jotka pitävät oman nimensä. Miksi nykyajassa pitäisi enää ottaa miehen sukunimi?

Vauvan sänkyasiaa - raahataan Stokke siihen meidän parisängyn viereen mun puolelle. Siitä nostan vauvan ekalle yösyötölle jonka jälkeen vauva varmaan jää perhepetiin. Hieman vierastan tuota perhepetiä siksi koska itse olen varsin onneton nukkuja. Herään vauvan jokaiseen liikkeeseen ja inahdukseen. Tämä on ollut syy miksi vauvoja on yritetty omaan huoneeseensa heti kun imetys on loppunut eli noin puolen vuoden iässä. Olisi ihanteellista jos kaikki nukkuisimme (mies ja minä uuden vauvan kanssa) samassa huoneessa pitkään mutta se vaatisi kyllä unilääkkeiden syömistä varmaan multa sitten. Siinä olen samaa mieltä että niin kauan kun vauva on yöimetyksellä niin helpoin tapa on vauvan nukuttaminen äidin vieressä joko sängyssä tai perhepedissä. Se vaan on niin kätevää työntää tissi suuhun ja jatkaa unia. En ihan parin kuukauden ikäistä laittaisi vielä omaan huoneeseen kun se läheisyys on vauvalle todella tärkeä juttu. Mutta en myöskään halua kristisoida toisten valintoja tässä asiassa.

Järjestelin juuri vauvan vaatteita ja on niitä aivan liikaa. Pelkkiä bodeja kokoa 56-62 taisi olla jotain 30 kpl |O Olen säästänyt tyttöjen vaatteita aika paljon koska en raaski heittää pois. Nyt kuitenkin kärrään UFFiin muutaman vaatteen koska meille ei mahdu kolmen eri ikäisen lapsen vaatteita mihkään enää.

Vauvan nukuttamisesta - itse olen pyrkinyt siihen että vauva nukkuisi aina omassa vuoteessaan päikkärit ja yöunet jotta oppisi että kun vuoteeseen mennään, se merkitsee nukkumista. Helpommin sanottu kuin tehty. Monasti vauva on jäänyt nukkumaan meidän vuoteeseemme kun on nukahtanut päivisin tissi suussa. Olen pelännyt että hän herää kun nostetaan. Sama öisin kun olen imettänyt. Nukuttaminen on jotain niin rasittavaa että olen suoristanut hieman mutkia välttääkseni sen.

 
Kiitokset haleista ja tsempeistä! :hug:
Meillä kaikki tosiaan ok, yö oli tosin todella pyllystä. poju nukku hyvin mutta minä en. vielä puoli 4 katoin kelloa...oli nimittäin hilkulla ettei samassa läjässä ollut mun äiti, sisko ja siskon tyttö :( onneks lähtivät sitten kuitenkin erisuuntaan kun me...
kovasti se mietityttää ja pyörii mielessä kokoajan :|
Mulla on tuttu ollu rekkakolarissa ja siinä kävi pahin mahollinen :( ja se pamahti samantien kun rekka jumahti kylkeen niin mulle mieleen että näinkö se lähtö nyt tuli :'(

vauveli potkii ja liikkuu hyvin. itellä vaan verenpaineet oli huimia lukemia eilisen illan. en tiiä miten nyt on. aattelin huomenna tarkastuttaa kun vien tytön 3v neuvolaan. ja appiukko joutuu nyt kuskaamaan meitä taas urakalla ...auto kun on missä kunnossa on...

mä taidan tänään tehdä ruuaksi vain pyttipannua...keitettyä perunaa, makkaraa ja kanamunaa sekä sipulia... :p

ruuasta puheenollen...mulla oli koko illan sellanen olo et mun pitäs syödä kokoajan etten vaan kuole :ashamed: :|
jänniä ajatuksia tulee tuollasen jälkeen...
Nyt aamun aikana on supistellu muutamia lujempia supistuksia...onneks vain muutamia.

ei oikein pysy ajatukset kasassa...pitää kattoa ja kommentoida uudemman kerran kunhan hiukan piristyy...

nasum ja napero 28+3 :heart:
 
Nasumasunen Onneks ei käynyt pahemmin, oli kyllä onni matkassa! :hug:

Stoppis Katsoin noita liivinsuojia, mut mulle ei selvinny et onks ne niinku kestot vai häh? Kun mulle tuli pelkkä kuva siihen eikä mitään tekstiä.. :eek:

JääKyynel Jos oot ottanu äippäpakkauksen, niin se laatikkohan kävis sit vauvalle teidän makkariin sängyks? (siellä tulee se patjakin mukana) Jos et halua erikseen käyttää siihen sit rahaa.. Tai sit esim. jos teillä on vaununkoppa niin siinä? Meillä poika nukkui päikkäritkin kehdossa vaikka pinniskin oli sen omassa huoneessa valmiina, ja niin tääkin varmaan tulee nukkumaan. On se kehtokin siitä mukavampi et se ei oo niin iso..
Ja mielestäni jostain voi myös vuokrata sellasia vauvansänkyjä..?

Katyana & Nanna ? 27+6
 

Yhteistyössä