**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Hilipatuinen Toivotaan että vauva todella tykkää vain kuunnella :D

Joo-o että sellanen yö taas.. Puoli viidestä asti olin hereillä.. sitä ennen ehdin nukkua reilun neljä tuntia.. no yheksän aikaan sain uudestaan unta ja nyt tunti sitten heräsin.. Supistuksia koko ajan, välillä kipeitä :( Ja vauvan liikkeistä kun on puhetta ollut niin todellakin, luoja mitä möyrintää se jo on! Tuntuu tosiaan monesti että tulee ihosta läpi eikä kylkiinkään kovin kivalta tunnu :/
Ihanaa kun on jo helmikuu!! <3 :) kyllä sitä pian alkaa odottaa tosissaan että tämä odotus loppuu..
Mutta nyt katsomaan nelosen vauvaohjelmaa ja sitten kauppaan! :)


jastu ja vilperi 29+3
 
Kiitokset taas kerran Poppeliinille uudesta pinosta! =)

Niin se huhtikuu tekee sieltä tuloaan kovaa vauhtia :heart:
Eilen huomasin että täältä löytyy jo lokakuisiakin :D

Täälläkin on taas tota lunta tullut oikein urakalla, ja tulee edelleenkin! Sanoinkin sitten heti aamulla kiitos ei lenkille koiran kans! (mukaan olis tullu siis koira ja rattaat) muutenkin aina suppailee rattaita työnnellessä, niin ei kauheesti haluta lähtee tonne hankeen työnteleen! Mut täytyy lähtee sit ulkoileen kun ukko tulee töistä =)

 
Hei vaan =) Nopeasti lueskelin kaikkien kuulumisia kun töissä taas ollaan. mulla tod. näkösesti loppuu työt helmikuun lopussa ja sitten saakin taas etsiä uutta työpaikkaa äityisloman loputtua.

Minkä verran täällä muuten on sellasia jotka on työttömänä tai opiskelee äityisloman ajan ainakin?
Enasi viikolla ois sitten lääkärineuvola tiistaina.

Jotkut oli kirjotellu huonoista yöunista. Mä oon kans ihan viime yöt nukkunut vähän huonosti. Viime yönäkin heräilin kahden ja neljän välillä varmaan 4-5 kertaa. Jotenkin vaan asita jää pyörimään mieleen enkä tiedä onko se sitäkään, en vain nuku kovin hyvin. Mahakin jo vähän painaa, pakko yrittää käyttää tyynyä tukemassa sitä kylkeä millä nukkuu kun maha painaa sen verran jo. Mutta sitten heräänkin siihen että tyyny on huonosti tai on kova pissahätä ym. Mutta pitää olla kiitollinen ettei oo kovempia kipuja ainakaan vielä..

Eilen ostin selllasen ihan pienen fleecehaalarin (50 cm) en tiedä mahtuuko ollenkaan päälle mutta kun se oli niin hellunen ja puoleen hintaan,. Lisäksi ostin 62 cm collegeasun ja pienen bodyn.

Kommentoin vielä vaikka lisää myöhemmin kun työpäivä loppuu..


Hemmi hyvä että meet lääkärille, sanoisin kuitenkin että korvalääkäri voisi tässä vaiheessa jo olla hyvä vaihtoehto. Jos vain onnistuu sellaiselle päästä.. Váíkka ei mitään kummempaa selviäisi, niin ainakin erikoislääkärillä on enemmän monesti tietoa. Toivottavasti kaikki selviää!
 
Sellaista piti vielä kysyä, että kuinka usein käytte neuvolassa?
Mä olin viimeks rv 27+, nyt meneillään 30+ ja seuraava neuvola ensi viikolla. Eli tähän asti olen käynyt 4-5 viikon välein. Seuraavan neuvolakäynnin jälkeen kai pitäisi alkaa käydä 2 viikon välein?

Meidän neuvolan täti tosin ei ota vakavasti mitään asioita, joista mä olen huolissani kun "edellinen raskauskin meni niin hyvin" ja "kaikki on tähän asti mennyt niin hyvin". Kun olin huolissani sokereista, täti sanoi, ettei mitään hätää kun edellisessäkään raskaudessa ei ollut sokereiden kanssa ongelmia. Toivon siis tosiaan, että hän suostuu tapamaan mut 2 viikon välein niin kuin suositus on, vaikka kaikki näyttääkin olevan hyvin!

Unico, kurja, että säkin olet sairastellut. Tämä puolikuntoisuus on tosiaan raskasta niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.

jukra&poika 30+
 
Hei pitkästä aikaa.. En oo jostain syystä saanut aikaseks kirjotettua pitkään aikaan kunnolla..
Ei ole koneella olo innostanut..

Täällä olo on ihan ok.. maha alkaa olemaan pituuteeni verrattuna aika iso ja liikkuminen tuntuu vaikeelta kun on niin sairaan paljon lunta.
oikea käsi on koko ajan puutunut ja turvotusta löyytyy vaikka muille jakaa.
Meilllä on huomenna neuvola ja torstaina mennään miehen kanssa juttelemaan kätilön kanssa synnytyshuoneeseen synnytysosastolle.. jos senkin jälkeen pelkään ala kautta synnyttää niin jutellaan lääkärin kanssa sektiosta.. sekin tuntuu pelottavalta..

hmm.. me ollaan muutamassa ja kovasti mietityttää että uskaltaisko kokeilla että vauva nukkuis omassa huoneessa.. haluisin varmuuden vuoks kehdon meidän makkariin.. harmivain nii makkarit on aika pieniä joten siksi mietin moista ratkaisua..

melkein kaikki vauvan tavarat on ostettu, rintapumppu ja sitteri on oikeestaan isoimmat mitkä puuttuu ja vaipat:)


tiitu ja nella rv 32+4
 
jukra Rv28 asti oli neuvola kuukauden välein, tai no yksi väli kesti jopa kuusi viikkoa. Seuraava neuvola on rv31+0 tasan ja siitä eteenpäin varmaan kahden viikon välein, kunnes tihenee että on viikon välein.

Onko kukaan käynyt Lindexillä katsomassa vauvanvaatteita? :attn: Mietin vaan, kun siellä oli semmoinen omenakuvioinen paksumpi puku, että jos semmoisen ottaisi kokoa 50 tai 56, huhti/toukokuulle. Ei ainakaan vauva paleltuisi. :)

rv28+6
 
Omena-81 Mä oon ollut työttömänä edellisestä raskaudesta saakka. Olin siis töissä kun jäin mammalomalle pojasta ja sit mammaloman aikana firma missä olin, meni konkkaan, ja näin ollen musta tuli sit työtön, mikä ei kyllä harmita pätkääkään! Työpaikka oli aivan peestä ja oonpahan saanu olla pojan kans koko ajan kotona! =) ?

Tiitu Mä itse suosittelisin, että vauva nukkuis samassa huoneessa teidän kanssa. Näin ollen ehkä olis sullekin sit helpompaa, kun yölllä joudut heräileen syöttään yms. kun vauva on siinä vieressä. Meillekin tulee vauvalle alkuun kehto meidän huoneeseen ja sit jossain vaiheessa siirretään omaan huoneeseen pinnikseen. Samanlailla tehtiin pojan kanssa, ja poika tais olla joku 3-4kk kun siirrettiin omaan huoneeseen. Mulle oli ainakin paljon helpompi kun pysty vaan nostaan vauvan kehdosta sänkyyn eikä tarvinu lähtee toiseen huoneeseen. Me joudutaan kääntään sänkykin toisinpäin, että kehto mahtuu sit kunnolla meidän makkariin.
Toivottavasti ei ollut kauheen epäselvä selostus :D
 
Kiitos Poppeliinille uudesta pinosta, niin se huhtikuu vaan lähenee!

nasumasunen yritin kyllä kirjoittaa, mutta kuopus nappasi koneen sammuksiin..
Neurolla joo käväsin, sinänsä ihan hyvä käynti että tällä kertaa pääsin ylilääkärin juttusille. Näin omat MRI kuvat aivoista ja selkärangasta, ihan mielenkiintoista katseltavaa.
Mutta, eipä sitä päästy ms-tauti epäilystä eroon, diagnoosia ei voi vielä kirjoittaa vaikka kaikki siihen viittaakin koska ei ole ollut toista ns pahenemisvaihetta, vaikka periaatteessa käden kipuilun voisi siihen luokitellakin mutta kun se on pysyvä vaiva niin sekoittaa vissiin liikaa lääkäreiden päätä.
Odotellaan siis ihan rauhassa, ehkäpä sitä pahenemista ei tule. Vuoden päästä uusi kontrolli ja jos jotain tulee niin voin onneksi olla suoraan neurolle yhteydessä ettei tarvi kiertää TK:n kautta.

Päivähoitomaksut Elokuussa taas luvassa indeksikorotuksia, meillä hyvin tod.näk. nousee korkeinmaksuluokka siihen että 254e maksaa kuukaudessa ja toisestakin sai vielä maksaa ihan "suolaisen" hinnan 229e/kk.
Tuosta on kyllä jo päätös tehty, mutta pöytäkirjaa ei ole vielä luettavissa netissä.
Ei paljoa kannusta lähtemään töihin, kun pitäisi sitten 3 lapsen kokopäivähoitomaksut maksaa ja lisäksi eskarilaisen iltapäiväkerho.
Kotihoidontukikaan ei pahemmin kannusta jäämään kotiinkaan..

Chiq kiitos muistutuksesta! Täytyykin pyydellä miehen siskolta liivinsuojukset takaisin, myöskin käytän kestoja niissä. Tulee paljon halvemmaksi kuin kertakäyttöiset.

Lunta tainnut tulla jokapuolelle tänään riittävästi! En aio tosiaan kolata pihaa. Vein lapsia puistoon puistolapsiksi ja hain pois siinä oli ihan tarpeeksi liikuntaa tällepäivälle. Vieläkin maha vähän kovana.
Ensimmäisellä menokerralla oli todella raskasta kun ihan koko reittiä ei oltu aurattu, tokalla kerralla jo paljon helpommin kulki vaunut.
Pihassa on varmaankin se 20-30cm lunta ja tosiaan meilläkin aura-auto pyyhkäissyt ohi ja hienot vallit lunta on edessä. Jotta mies pääsee autolla illalla pihaan niin hänen täytyy tehdä ne lumityöt ensin.

Saatiin vihdoista viimein ostettua lapsille luistimet eilen. Täytyy tänään varmaan käydä kokeilemassa kuinka onnistuu. Kun tuon lumisateenkin pitäisi iltaan mennessä lakata.
Hämmästyin vaan luistimien kokoa 32 oli molemmille sopiva, jotenkin olin kuvitellut että 30 voisi olla passeli.
Onneksi en huudosta huudellut niitä, vaikkakin olisi saanut ihan naurettavan halvalla. Väärää kokoa olisi tullut.

Mutta nyt toisen puuhan pariin mistä niitä supistuksia saa aikaiseksi, nimittäin imurointi.
Lapset on siivonnut leikkihuoneensa supersiistiksi niin pääsee käyttämään imuria siellä, maton alla yllättävän paljon moskaa ja hiekka..

:hug: kaikille sairastaville!

KiiajaVille

 
Neuvolakuulumisia 29+0 (suluissa 24+0)
Paino +460g/vk (+959g/vk) Lähtöpainoon tullut tasan 6kg.
RR 116/64 (108/50) Ei huimaile enää yhtä paljon kun paineet on paremmat.
Hb 130 (108) Raudan popsimisen saa lopettaa, ihanaa! :D
Kohdunpohjan korkeus 26 (21) keskikäyrää mennään siis
Sykettä ei kuunneltu kun ultra oli viikko sitten.

Neuvolakäynnit ovat täällä viikolle 32 asti n.4viikon välein, 32-36 2viikon välein ja 36-> viikottain.

Liivinsuojista sen verran, että kestoja en ole kokeillut, kaupan suojat ovat olleet ihan kamalia. Jäivät ihoon kiinni, olivat nopeasti märät ja pysyivät huonosti kiinni. Sattumalta kokeilun Pigeon-merkkisiä liivinsuojia ja olivat aivan huippuhyviä! Niitä täytyy tälläkin kertaa hommata apteekista. Ovat kalliimpia kuin kaupan, mutta niitä kuluu suhteessa niin paljon vähemmän, että loppujen lopuksi tulevat halvemmaksi. Tai näin ainakin viimeksi oli. Ja mainittakoon, että täällä maitoa suihkuaa reilusti, joten niitä kaupan suojia sai olla vaihtamassa aivan jatkuvasti ja sänky oli aina ihan märkä kun öisin rinnat vuotivat...

Donu ja Pikkuinen 29+0
 
Lunta, lunta ja lisää lunta.....Ja mä en pääse/pysty tekemään lumitöitä, sekös turhauttaa |O Välittömästi saan liitoskivut vaivaksi, vatsaa pakottaa, vihloo ja jomottaa ja pieniä suppareitakin tulee. Joten suosiolla odottelen että mies kotiutuu lumityöt tekemään.

Mä ajattelin ekaa kertaa kokeilla kestoliivinsuojia. Sisko on innokas kestoilija joten mullekkin ommellut ystävällisesti vinon pinon suojia :D Ne siis menee testiin kunhan vauvan kanssa kotiudutaan. Kertakäyttösuojat on mullakin jääneet kiinni, osasta jää sitä nukkaa ym ym.

Yöt täällä sujuu vielä ihan ok. Vaikka päivälläkin nukun 1/2h-1h niin silti yölläkin riittää unta :whistle: Onhan se välillä tietty melkoista pyörimistä ja asennon hakemista ennenkuin uni tulee, ja vauvahan aloittaa hirmuisen myllertämisen aina nukkumaan mennessä. Mut noin niinkuin yleensä ihan hyvin menee yöt.
Meillä taitaapi tulla melko ahdasta mein parisängyssä, joka yö tuo 3v hiippailee meidän väliin nukkumaan, ja joskus aamulla herätessäni 6v neitikin siellä nukkuu. Vielä kun vauvaa siinä yöllä alan syöttämään niin on sakkia meidän sängyssä :D :heart: Oonki nauranu miehelle että pitääköhän meillä hommata siihen rinnalle vielä toinen parisänky ettei tule kovin ahdasta....

Niin se vaan tuo aika menee, huomenna taas pyöreät viikot tulis täyteen. Hurjaa. Vasta plussasin, ja vasta kävin ekassa neuvolassa!!

:heart: Lanfear 29+6 :heart:
 
Liivinsuojista ollut puhetta itse olen kanssa alkanut miettimään että ostaisiko sitä kertakäyttö vai kestosuojia.. vielä ainakaan ei kyllä ole oikein mitään mielipidettä asiaan.. :/ En tiedä kai sekin sitten vain kokeilemalla selviää.

Mä olen kyllä niin kypsä! Tähän raskauteen.. näihin jatkuviin supistuksiin.. muutenkin pinna on koko ajan niin jumankauta kireellä!! :( hermo menee ihan koko ajan.. ei oo puolisollakaan kivaa ei :/

Muuten kun puhutaan että synnytyksen jälkeen hormoni toiminta on niin sekasin jne. niin mitä se ihan käytännössä tarkoittaa, kuinka ilmenee ym. ?? Olen kovasti tuota alkanut miettimään että mitä se ihan käytännössä tarkoittaa..
 
hei pitkästä aikaa, hengissä ollaan ja anteeksi etten ole kirjotellut :ashamed:
Täällä voidaan yhä paksusti että ei mitään vakavaa ole tapahtunut. viime viikolla tuli rusehtavaa vuotoa mut ultrattiin ke ja to et kaikki on hyvin eikä löydetty mistä se vuoto tuli. paikat on kii mut pehmennyt hieman ja 3cm.

ensviikolla ois neukku keskiviikkona sekä kerho, kampaaja, typyn hammasneuvola. Olis esikoiseni synttäritki 3vk päästä :heart:

painoa on tainnut kertyä tähä mennessä joku 7kg ja sf-mitta 23, kävin sokerirasituksessaki sieltä tulokset olivat hyvät. vauva voi hyvin jne.

arskaäippä+ tyty 28+4
 
minä olen opiskelija joten miniäippärahaa saan.
varmaan syksyllä sit jatkan opiskeluja, jos kesän + loppukevään olis niistä hommista kokonaan pois =)

4-5 viikon välein oon minäkin nyt käyny neuvolassa ei turhan usein musta.
saas nähä tihentyykö tässä kohta käynnit..

painoa on mulle tullu n. 10 kiloa alkupainosta, ihan ok rajoissa varmaan mut vähemmänki riittäis.. mut minkäs teet, pa**a ei vaan kulje |O |O niin onko tuo kumma.. :( ens neuvolassa mainitsen asiasta kyl, jos jotain apua osais antaa.

hankinnat vaatteita on ja kaukalo, vaunut puuttuu, samoin hoitoalusta, vaipat.. ym. kaikki pieni tilpehööri =) hankittavaa siis on vielä.

kampaajalle kaipaa tääkin mamma! :p himottais niin joku pirtsakka polkka tyyli, mutta en taida uskaltaa ( ainakaan vielä ) aika pitkät hiukset omistan siis.

leivoin tuossa äsken elämäni ensimmäisen kääretortun kaikki meni ok siihen asti kun torttu pitäs kääriä |O ei menny niinku elokuvissa ;) pari kertaa jouduin sen tortun avaamaan ja käärimään uudelleen et menis edes jotenki kiinni, voitte kuvitella keittiönpöydän sotkun :LOL: en tiiä oliko mulla sit liikaa täytettä ( mariannecrush - kerma :p ) vai miks ei meinannu onnistua mut nyt se kuitenki odottaa tuolla kaapissa, nätti se ei ole mut maukas varmaan silti =)

vauva on ollu nyt pari päivää vaisumpi, mut ei oo kumma näitä edeltävien päivien riehunnan takia :D liikkeet siis tuntuu hyvin jo täälläkin =)

marjutti ja vauveli 27+1 ( en oo varma... :ashamed: )
 
Arskan äippä Kiva kuulla kuulumisia :)

Marjutti Mä oon joskus ala-aste ikäisenä yrittänyt paistaa kääretorttua mikrossa... Siitä vasta sotku tulikin :LOL: En oo vieläkään kyllä mikään kotitalous ihme :D

Jastu Se että hormonitoiminta on sekaisin voi merkkaa oikeestaan mitä vaan, jollakin se merkkaa mielialan vaihteluita, todella rajujakin sellaisia, babybluesia, kylmiä/kuumia aaltoja ja mitäs vielä keksisin.... Joillakin ei välttämättä vaikuta mitenkään. Auttakaa muut, noi mä nyt äkkiseltään keksin.

Kiiajaville Kiva kuulla, että neuro käynti meni tolleen hyvin :) Mulla on suvussa 1 nainen joka sairastaa ms-tautia ja 1 mies puolinen kaveri jolla ms-tauti.

Vauvan nukkumisesta Munkin mielestä on helpompi, että vauva nukkuu alkuun samassa huoneessa ja mahd. lähellä omaa sänkyä,saa vaikka tutin suuhun ilman että nousee sängystä ylös... Jos sattuu tulee sellainen helppo tapaus niin sitte on eri juttu.

Nyt pojalle iltapalaa, ei ollut nukkunut taas hoidossa päikkäreitä... onneks mies otti mukaansa ulos lumihommiin niin ei oo mennyt ihan koko ilta kiukutteluksi.

Hilipatuinen
 
Yeb
Olikos se Hilipatuinen jossain teatterissa hommissa vai mikä esitys teillä oli? Muisti pätkii niin rankasti nykysin etten muista vaikka oot varmasti kertonut :ashamed:

Jastu, mulla ainakin hormonitoiminta meni sekaisin hyvässä ja pahassa.. Jaksoi tosi hyvin kaikki unettomat yöt mistä nyt normaaliolotilassa ei olis puhettakaan! Toisaalta taas se paikkojen kuivuus ei ollut mukavaa, mutta hoidettavissa. Ja sehän täälläkin loppui kun imetys väheni. Ja lohdutuksena voin sanoa ettei tämäkään pikkuinen vatsassa reagoi mitenkään erityisesti musiikkiin tai joihinkin ääniin, temppuilee millon tykkää :D

Jukra, me ainakin otettiin tälle toiselle äitiysavustus rahana. On niin paljon tallessa esikoiselta etten kokenut tarpeelliseks.. Yritin sitten sillä 140 eurolla ostaa jotain tarpeellista esikoiselle ja vauvelille :) Neuvolakäynnit on ollut tosi harvassa täälläkin! Oiskohan kaksi käyntiä neuvolassa takana, viimeksi muistaakseni viikolla 28. Nyt menen viikon päästä, sillon 32+3 jo, saa nähdä tiheneekö tahti sitten vihdoin.

Ostin vauvelille rottinkisen ensisängyn :heart: Pinnasänkyä en tahdo pystyttää jos se taas jää vaan tavaran säilömispaikaksi.. Ajattelin tollasta pienempää ja kevyempää vaihtoehtoa jonka kanssa voi kokeilla miten nukkumisasiat järjestetään tällä kertaa, öisin varmasti vieressä jos syö tiheästi mutta tajusin että päikkäreitä ei tämä mamma enää kiskokaan millon sattuu :kieh: Esikoinen nukkui vauvana kamalan vähän päivisin ja sen minkä nukkui niin taisin minäkin nukkua. Täytyyhän pienellä siis olla päikkäripaikka.

Hankintoja tekemättä
täälläkin, sitä pikkutavaraa lähinnä. Vaunujen varaosa-asiatkin alkaa selkiytymään, Saksasta sai vihdoin vastauksen että saa ostaa mutta omalla vastuulla ettei mahdollisesti sovi (!). Suomesta sitten löytyi nettikauppa joka lupasi avustaa osien etsimisessä Saksasta ja kas kummaa, osia on saatavilla eikä mitään omalla vastuulla-uhkailuja tullut.. hinta on vähän kalliimpi mutta ennemmin maksan sitten siitä palvelusta ja vaivannäöstä ja siitä, että osat ovat taatusti sopivat. Ihmetellä vaan sopii miten voi olla niin hankalaa, en siis suosittele hankintoja tekemään Saksasta MyPram-nettikaupasta |O

Yeb 31+3



*Muoks vielä* Ainiin, täällähän oli paljon ompelutaitoisia :D Ja kun on ollut puhetta liivinsuojista niin tulikin mieleen olisiko jollain taitoa, aikaa ja materiaaleja ommella mulle muutamat kestosuojat? Maksan tietysti niistä ja värillä ei ole väliä :) Yksäriä saa laittaa jos tällainen onnistuisi!
 
Yeb Mä ja mies oltiin viime kesänä mukana täkäläisen nuorisoseuran harrastaja teatterin ja läheisen kaupungin teatterin yhteistyö kesäteatteriprojektissa, mikä pääs sellaisille työväen näyttämöpäiville, minne valitaan harrastajateattereita ympäri suomea esiintymään joka vuos:) Ite en tän mahani kanssa lavalle menny. Tän päivän hesarissa oli meistä kanssa juttu. :)

Niin jatkan juttua kun vahingossa äsken lähetin,
Hankinnoista piti vielä sen verran että en oo ees vähään aikaan päivittänyt että mitä pitää hommata, pinniksen voisi ottaa sisälle autotallista pikkuhiljaa... Täytyy kopsaa tuo lista niin voi sitä käyttää pohjana :)
 
Iltaa!

Kiitos uudesta pinosta poppeliinille =)

Tässä myös yksi työtön odottaja, mielellään töitä olisin tehnyt mutta eipä nuita ole ollu tarjolla :|

Nukuttu on ihan vaihtelevalla menestyksellä, välillä paremmin ja välillä huonommin. Joskus iltaisin tuntuu koko vatsa jotenki jännästi kipeältä ja tuntuu että ei oikein mitenkään ole hyvä olla.
Vauvelin liikkeet on myös täällä niin kovia, että tuntuu läpi tulevan ja pari kertaa vähän kipeältäkin tuntunu. Ei enää ihan niin miellyttävää mutta tosiaan tietääpähän ainakin että hengissä siellä ollaan :)

Varattiin huomiselle ultra ja nyt aloin miettimään että pitääkö sinne ottaa neuvolakortti mukaan kun kuitenkin ihan ominpäin mennään eikä ole neuvolan kautta tai mitään?
Saas nähä selviääkö sukupuolikin samalla, esikoisesta kun arvailivat joka kerran eriä. Silloin asuin eripaikkakunnalla ja ultriakin oli enemmän.
En saanut mielenrauhaa vaan oli pakko varata tuo ultra vielä että näkee kaiken olevan ok ja osaa varautua jos jotain yllättävää paljastuu, kun tosiaan en ole käynyt kuin sen varhaisultran tähän mennessä. Vähän jänskättää päästä näkemään taas pikkuista :D

En tähän hätään muista oliko muuta kommentoitavaa, mutta varmaan huomenissa tuun kertoilemaan mitä ultrassa näky :heart:

Nekkunen 29+6
 
Jastu:
Muuten kun puhutaan että synnytyksen jälkeen hormoni toiminta on niin sekasin jne. niin mitä se ihan käytännössä tarkoittaa, kuinka ilmenee ym. ?? Olen kovasti tuota alkanut miettimään että mitä se ihan käytännössä tarkoittaa.. [/quote]

Mulla se ainakin ilmeni pojan syntymän jälkeen itkuisuutena ja sellasena herkkyytenä, eli siis pillitin melkein missä vaan tilanteessa :D
Ja pahin oli ehkä, kun meidän koira oli ollu miehen vanhemmilla hoidossa ja kun mies haki sen kotiin niin porasin ihan täysiä kun ajattelin et mitä se ajattelee, koira siis.. :LOL:
Mut ei sitä kyllä kovin kauaa kestäny. =)

Liivinsuojista Mä käytin pojan aikana ihan kertakäyttösiä kaupan suojia, ja niistä on sekä hyviä että huonoja kokemuksia..
Nyt kun oon lukenut teidän kirjotuksia noista kestoista, niin kiinnostuin niistä hiukan. Voisko joku kertoo, et jos niitä aikoo ite tehdä, niin millasesta materiaalista ym..?


 
Nopeasti tulen vielä kirjoittamaan kuulumisia.

Täällä nimittäin alkoi tänään yllättäen vapaat, jotka kestää äitiysloman alkuun asti, eli siis töihin palaan joskus vuoden päästä aikaisintaan. :eek: Ei tajua vielä tätä yhtään. :eek:

Soittelin päivällä terkkarille labratuloksista, no niissä ilmeni sitten "vaan" hiiva, joten siihen sain lääkkeet. Kysyi sitten samalla muuten vointia ja kerroin että viime yönä oli aikas kivuliaitakin supistuksia. Katto mulle heti päivystysajan lekurille ja lähdin samantien näytille.

No kaikki oli mallillaan vielä kohdunsuulla, paikat oli kiinni eikä sillain mitään hätää, mutta lääkäri totesi että kyllä mulle on parempi jo jäädä pois töistä kerta istuminen aiheuttaa selkeästi noita supistuksia.

No ei siinä. Tämän päivän sitten tyhjennelly mun työläppäriä. Jos perjantaina kävis palauttamassa tavarat toimistolle ja hakis sieltä omansa pois. Tuli vähän yllättäen tämä tilanne. Pomolle tais tulla vielä enempi yllätyksenä kun ei vastannut mun ilmoitukseen mitään... Piti laittaa sähköpostilla kun tiesin että on palaverissa..
No totesin mä toimistolta lähtiessä, että tänään en ainakaan palaa, että saa nähdä palaanko enää ollenkaan. Puoliksi kyllä heitin tuon vitsillä. :D

Supistuksia tulee muuten nyt aina kun lähden liikkeelle. Jos istun tai makaan ja nousen niin samantien supistaa. Pääosin kuitenkin kivuttomia. Ilkeitä vihlaisuja tuonne alakertaan tulee myös välillä. Lienevät ihan normaaleja nekin?

jukra Mulla oli neuvolakäynnit noin 4 viikon välein viikolle 31. Nyt siitä sitten parin viikon välein.

Empuuu
Mä oon ostanut aika paljonkin nyt Lindexiltä vauvanvaatteita. Musta siellä on ollut söpöjä. :heart: Mutta tuollaista omppukuvioista en nyt muista nähneeni. Mä ostin viimeks sieltä sellaisen "nallepuvun", sellaisen vähän kevyesti topatun puvun, jossa on huppu jossa nallen korvat.

Hankinnoista Meiltä puuttuu vielä aika paljonkin. Esikoista kun odottaa niin saa kaikenmaailman romppeita hankkia. Mutta jospa nyt tässä lomaillessa saisin käytyä vähän shoppailemassakin. Isoimmat ja kalleimmat hankinnat on kuitenkin tehty. Vaatteiden ja tarvikkeiden lisäksi puuttuu hoitoalusta, vanna ja sitteri, nämä siis tarkoitus hankkia.

Mutta nyt telkkarin ääreen. Tänään voinkin valvoa siihen asti kun mies tulee lentopallosta kotiin, kun aamulla ei tartte herätä töihin.

- Hapsiainen ja Herne 31+6
 
Iltaa :wave:

Käytiin sit hakemassa tänään sen pinnasänky, patja ja reunapehmusteet. Hoitoalusta jäi vielä kauppaan. Meillä tulee vaipanvaihto tapahtumaan ton arkkupakastimen päällä, se jää tähän tulevaan lastenhuoneeseen joka tapauksessa, kun ei se oikein tonne kolmanteen makkariin mahdu mihin tää tietokone viedään. Ton sängyn + tykötarpeet maksaa meille avokin vanhemmat, joten siitä ei meidän rahapussi köyhtyny kuin pariks päiväks. Ois kyllä patja ja pehmusteet ite maksettu, mutt väen väkisin koko paketin maksavat. No itepähän tietävät mitä haluuvat maksaa :) Tapetit jäi vielä katsomatta, mutt äkkiähän nekin hommaa, koska lasikuitutapetti todennäkösesti tulee. Nyt pitäs sit alkaa haalimaan vaippaa, tuttipulloa, rasvaa yms. pientä tavaraa. Niitä ei oo vielä hankittu ollenkaa.

Oltiin sit tänään perhevalmennuksessa (toinen kerta), käsitteli vanhemmuutta. Siellä tulikin täysin uutta tietoa lapsen sukunimestä. Oon aina luullu, ett jos ei ole naimisissa ja isä tunnustaa isyytensä niin lapselle tulee automaattisesti isän sukunimi. Ei se näköjään niin menekkään vaan sen saa valita vaihtaako sen sukunimen sit isän sukunimen mukaan. Nyt meillä on avokin kans uus kädenvääntö tiedossa, kun minulla on kuitenkin ei niin yleinen sukunimi kuin avokilla. Avokki ei myöskää lämpene ajatukselle, ett ottas minun sukunimen jos naimisiin mentäs ;) Saapi nyt nähä kui tän tulevan pienokaisen sukunimen kans nyt käypi :LOL:

Eipä tänne muuta ihmeellistä. Huomenna ois taas iltavuoro edessä.

JääKyynel ja Tuittu 31+0
 
sairaalareissu takana :/ pojan 2v kans oltiin kolarissa iltasta..rekka ajo päin punaisia meitin kylkeen mutta onni onnettomuudessa ollaan kaikki kunnossa. kaupasta oltiin tulossa.
Auto sai lommoa kuskin oveen ja sivupeili paskana mutta ihmeen vähällä selvittiin kun miettii mimmonen kapistus päälle kävi. ensiavussa tarkistuksessa käytiin lanssilla ja kaikki kunnnossa minulla, vauvalla ja pojulla. :heart:

nyt en jaksa muuta kirjotella...koittas mennä nukkumaan jos uni tulee... :/

nasum ja napero 28+2 :heart:
 
nasumasunen kauheeta! Onneks ei käyny pahemmin! :hug: Vois ihmiset noudattaa liikennesääntöjä!!

Mulla vauvakuume alkoi kun tulin yllättäen raskaaksi 17-vuotiaana. Sen pienen hetken kun sitä kesti (tuli spontaani km heti alussa) olin järkytyksen ohella innoissani ja seuraavat vuodet kuluikin salaa toivoessa, että pillerit pettäis. :D Silloinen poikaystävänikin (nykyinen aviomieheni) tottui vauvajuttuihin niin, että nyt on sitten esikoinen masussa. :)

Tänään tuli ilmoitus, että äitiyspakkaus on saapunu! =) Mies varmaa sen huomenna hakee.

Ei nyt enempää tällä kertaa, huomenna vaikka neuvola kuulumisia.

Feles 30+3 <3
 

Yhteistyössä