Huhtikuiset 2023

Tänään ois varhaisultra vaan vetipä mielen matalaksi äskeinen vessareissu. Pyyhittäessä aika reippaastikin jäi verta paperiin. Ei mitään tippaa edes, vaan ihan monen paperin verran. 😭 Liekköhän tuolla kettään on.. aikakin vasta klo 16 ja töitä pitäs nyt malttaa tehä vaan en tiedä..
 
hjl
Tänään ois varhaisultra vaan vetipä mielen matalaksi äskeinen vessareissu. Pyyhittäessä aika reippaastikin jäi verta paperiin. Ei mitään tippaa edes, vaan ihan monen paperin verran. Liekköhän tuolla kettään on.. aikakin vasta klo 16 ja töitä pitäs nyt malttaa tehä vaan en tiedä..
Voi ei 😢 kyllä tollainen pistää miettimään... toivotaan että jää tohon yhteen vessareissuun 🤞
Voisko toi kuitenkin olla esimerkiks joku puhjennut kysta? Koita olla ajattelematta päivä, vu:ssa se selviää iltapäivällä! Toivotaan parasta! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Ultrassa oli kaikki tällä hetkellä kunnossa. ❤ Vastasi viikkoja 7+0 ja sydämen sykekin näkyi ihanasti. ❤

Vuoto ei mitä ilmeisemmin tullut kohdusta, kun ei ainakaan siihen viittaavia "merkkejä" näkynyt. Onneksi. Toki ei tässä vielä turvallisilla vesillä olla, mutta ainakin hetken ehkä voi olla rauhallisin mielin. 🤗
 
Ultrassa oli kaikki tällä hetkellä kunnossa. Vastasi viikkoja 7+0 ja sydämen sykekin näkyi ihanasti.

Vuoto ei mitä ilmeisemmin tullut kohdusta, kun ei ainakaan siihen viittaavia "merkkejä" näkynyt. Onneksi. Toki ei tässä vielä turvallisilla vesillä olla, mutta ainakin hetken ehkä voi olla rauhallisin mielin.

Ihana juttu! 😍😍

Mulle tuli mieleen, onko teillä muilla puhjennu iho-oireita nyt alkuraskaudesta? Mulla on naama, selkä ja rintakehä ihan täynnä finnejä, vaikka en niistä oo kärsiny ainakaan 10 vuoteen.
 
Mulla ei tässä kohtaa näy iho-oireita, pahoinvointiakin lähinnä pienenä etomisena tietyissä hetkissä ja edelleen isompaa väsyä(tuskin helpottaa hetkeen🤣). Sen sijaan radikaalein oire on turvotus, vois kuvitella pidemmälläkin olevansa, mutta nestettä tämä pitkälti on ja ilmaakin😵 mutta semmonen olo että jos veteen tippuisin ni varmaan kelluisin.

Varhaisultra myös harkinnassa... Ehkäpä vklp varataan kasiviikolla☺ ilmeisesti täältäkin valtaosalla mietinnässä jollei jo varattuna
 
Mulla pitäis tänään kuukautisten mukaan olla viikot 5+0, mutta aamulla clearbluen digitaalinen antoi tulokseksi raskaana 2-3. Eikö sen pitäisi näyttää nyt 3+? Noiden finnien lisäksi oireina on alavatsakivut joita on nyt viikon ajan ollut päivittäin, välillä todella koviakin kipuja. Nännit ovat myös kipeät ja hajuaisti on aika herkkä.
 
En saanut tänäänkään vielä takaisinsoittoa neuvolan ajanvarauksesta. Ei kai tässä auta kuin odotella... 🙈 Eilen kuitenkin varattiin yksityiselle varhaisultra reilun parin viikon päähän, silloin pitäisi olla n. vko 8. Jos vaan sinne asti päästään 🤞🏻

Pirate91, ymmärtääkseni se hormonin nousu on aika yksilöllistä, joten odottelisin ainakin muutaman päivän ja sitten uusi digitesti. Mä sain sen 3+ tuloksen kun oli laskennallisesti 5+4, halusin varmuuden vuoksi odottaa muutaman päivän yli etten "tuhlaa" testiä 😅
 
hjl
Mäkin olin ajatellut tehdä ton digin eilen kun oli 5+1, mutta päätin kuitenkin säästellä maanantai aamuun jolloin olis juurikin toi 5+4 täälläkin. Millään en malttaisi, mutta ihan varmuudeksi 🙈
 
@Pirate91: Mäkin oon ymmärtäny että se hormonin nousuvauhti on hyvin yksilöllistä, eli en huolestuisi 😊 Ja sehän näyttää nimenomaan aikaa hedelmöityksestä, niin riippuu siitä millon sulla on ollut ovulaatio.

Mäkin saatan vielä hakea ton viikkonäytöllisen testin, mutta en oo ihan varma.

@Sophie14: En tiedä missä asut täällä HUS-alueella, mutta jos soittelit samaan numeroon kuin minä, niin soittivat takaisin seuraavana päivänä joskus 15.30 jälkeen. En tietty huomannut soittoa, mutta soittivat seuraavana päivänä uudestaan suunnilleen samaan aikaan ja huomasin puhelun niin viime tipassa että vastasin varmaan samaan aikaan kun soittaja löi jo luurin kiinni 🤦🏼‍♀️ huomasin sitten että neuvolan nettisivuilta löytyi chat, josta pystyi varaamaan ajan ja sitä kautta onnistui, mutta sekin vasta kolmannella yrittämällä kun yhteys katkesi kaksi kertaa 😂 että helppoa juu... Mutta nyt ois eka neuvola varattu 7.9.!

Mulla on ollu tosi ristiriitaset fiilikset pari päivää, kun tuntuu että selkeimmät oireet on helpottanu/kadonnu. Tiedän että oireiden vaihtelu on normaalia, mutta heti nousee epäilykset 😬 Tällainen epätietoisuus on kyllä mulle hankalaa...

Ja ihanaa @Maicy että sait hyviä uutisia ultrasta! 😍 Voin kuvitella että on ollut pitkä päivä sitä odotellessa 😩
 
Mullakin alko tänään kirkkaan punainen vuoto joka ei nyt näytä loppuvan millään :( ja se varhaisultra on vasta sillon 29.9. nyt pelottaa entistä enemmän eikä mulla oo hajuakaan mitä pitäisi tehdä

Edit: nyt vuoto ei ole enää runsasta, mutta on muuttunut ruskeaksi
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Plussasin viikonloppuna ja ajattelin liittyä mukaan 😊 Melkoinen tunnemyrsky menossa, eka lapsi olisi kyseessä ja vastoin kaikkia odotuksia tärppäsikin jo heti yk1 ja oon järkyttynyt vaikkakin myös äärimmäisen iloinen asiasta. Fiilikset vaihtelee ”apua mitä oon mennyt tekemään 😱” ja ”ihanaa että musta tulee ehkä keväällä äiti 😍” välillä 😂

Nyt viikot 4+0 ja oireet tässä vaiheessa hyvin samanlaiset kuin perus menkkaoireet eli arat ja turvonneet rinnat ja erilaisia pieniä kipuiluja alavatsalla.

@Quesadilla / 24.4. / 1. / HUS
 
Saakeli. Oon onnistunut kehittämään sellaisen kammon, että jos kirjoitan tänne, vuodan taas verta. Ihan tosi vähän on taas vuotanut vanhaa verta. Varhaisultra peruuntui, koska luottotyypillä on korona 😂 Yritän tästä varata uuden ajan loppuviikolle. Olisin halunnut tutulle tyypille, koska se hoiti meitä lapsettomuustaipaleella.

En kehtaa puolisolle ulista, kun se on toisessa maassa työmatkalla kuun loppuun.

Rauhallisia aikoja teille muille ♥ Nauttikaa lämmöstä. Tuntuu jotenkin lohdulliselle, että sää hellii, vaikka huoli painaa.
 
Saakeli. Oon onnistunut kehittämään sellaisen kammon, että jos kirjoitan tänne, vuodan taas verta. Ihan tosi vähän on taas vuotanut vanhaa verta. Varhaisultra peruuntui, koska luottotyypillä on korona Yritän tästä varata uuden ajan loppuviikolle. Olisin halunnut tutulle tyypille, koska se hoiti meitä lapsettomuustaipaleella.

En kehtaa puolisolle ulista, kun se on toisessa maassa työmatkalla kuun loppuun.

Rauhallisia aikoja teille muille Nauttikaa lämmöstä. Tuntuu jotenkin lohdulliselle, että sää hellii, vaikka huoli painaa.
Mulla jatkuu nyt kolmatta päivää veren vuoto :(
Aamulla kävin labroissa ja keskiviikkona käyn uusiks nii pystyvät vertaamaan nouseeko hcg vai laskeeko. Pitkät päovät tullee olemaan :(
Tsemppiä sulle! ❤
 
hjl
Mulla jatkuu nyt kolmatta päivää veren vuoto
Aamulla kävin labroissa ja keskiviikkona käyn uusiks nii pystyvät vertaamaan nouseeko hcg vai laskeeko. Pitkät päovät tullee olemaan
Tsemppiä sulle!
Tsemppiä sinne tuleviin päiviin! ❤ Toivotaan että veri tulee jostain muualta ja pieni porskuttaa matkassa!! 🤞


Mä tein tänään sen digin, joka tosin ei ollutkaan viikkonäytöllinen niinkuin luulin.... että olipas siinä järkevää rahan käyttöä 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ näkipähän ihan kirjoitettuna että ollaan raskaana 😅
 
Viimeksi muokattu:
Tänne on rantautunut niin tymäkkä flunssa, että vetänyt sängyn pohjalle useaksi päiväksi. Lämpöily vähän huolettanut, ja viime yönä heräsin alavatsatuntemuksiin, ja huomasin saman tein että rintojen arkuus hävinnyt taivaan tuuliin muutamassa tunnissa.

Aamuyön vietinkin sitten lueskellen aiheesta ja nyt tietenkin pelkään pahinta, vaikkei mitään vuotohässäkkää olekaan ollut. Jokanen vessakäynti ahdistaa. Äh. Varhaisultra vasta viikon päästä.
 
hjl
Tänne on rantautunut niin tymäkkä flunssa, että vetänyt sängyn pohjalle useaksi päiväksi. Lämpöily vähän huolettanut, ja viime yönä heräsin alavatsatuntemuksiin, ja huomasin saman tein että rintojen arkuus hävinnyt taivaan tuuliin muutamassa tunnissa.

Aamuyön vietinkin sitten lueskellen aiheesta ja nyt tietenkin pelkään pahinta, vaikkei mitään vuotohässäkkää olekaan ollut. Jokanen vessakäynti ahdistaa. Äh. Varhaisultra vasta viikon päästä.
Täällä on ollut vähän samat fiilikset... Oireina aiemmin kohdun kasvukivut, mutta niitäkään ei oo ollut hetkeen, viime viikolla vihlo toispuoleisesti ja googlettelin jo kohdun ulkoiset yms. Meillä ei oo vu:ta varattuna, mutta vakavasti harkitsen, että varaisin sen ens viikon keskiviikolle! Levottomat unet on kyllä jatkunut ja se tällä hetkellä oikeastaan ainoa raskausoire mitä on. Esikoisesta muistelisin että noita kasvukipuja oli ensimmäiset viikot hyvin säännöllisesti, tosin muisti voi tietysti heittääkkin... Täälläkään ei mitään vuotoja. Huomenna alkais rv7 ja melkein toivoisin, että pahoinvoinnit (joista en esikoisen aikana kärsinyt) alkais niin olis joku selkeä oire mihin luottaa että ollaan raskaana!
 
Tänne on rantautunut niin tymäkkä flunssa, että vetänyt sängyn pohjalle useaksi päiväksi. Lämpöily vähän huolettanut, ja viime yönä heräsin alavatsatuntemuksiin, ja huomasin saman tein että rintojen arkuus hävinnyt taivaan tuuliin muutamassa tunnissa.

Aamuyön vietinkin sitten lueskellen aiheesta ja nyt tietenkin pelkään pahinta, vaikkei mitään vuotohässäkkää olekaan ollut. Jokanen vessakäynti ahdistaa. Äh. Varhaisultra vasta viikon päästä.
Mulla myös rintojen arkuus hävinnyt ja ymmärtääkseni kovin normaalia juuri tässä vaiheessa. Mulla on vieläkin vähän lämpöä joka päivä viime viikkojen flunssan jäljiltä, mutta olen ottanut aina 500mg panadolin nii lämpö tasaantuu 👍🏻 parempi lääkitä kuin kärsiä turhaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla23
Millä viikolla olette saaneet clearbluen digitaalisesta testistä tulokseksi 3+? Tein lauantaina ja tulokseksi tuli vielä 2-3, viikot + päivät oli silloin todennäköisesti 5+0. Toinen odottaa vielä kaapissa ja näin malttamattomana haluaisin testata jo vaikka huomenna, mutta harmittaisi jos tulos onkin edelleen tuo 2-3. 😩 Ollut vähän epäileväiset fiilikset sensuhteen, että nouseeko tuo hcg edes normaaliin tahtiin..
 
Täällä on ollut vähän samat fiilikset... Oireina aiemmin kohdun kasvukivut, mutta niitäkään ei oo ollut hetkeen, viime viikolla vihlo toispuoleisesti ja googlettelin jo kohdun ulkoiset yms. Meillä ei oo vu:ta varattuna, mutta vakavasti harkitsen, että varaisin sen ens viikon keskiviikolle! Levottomat unet on kyllä jatkunut ja se tällä hetkellä oikeastaan ainoa raskausoire mitä on. Esikoisesta muistelisin että noita kasvukipuja oli ensimmäiset viikot hyvin säännöllisesti, tosin muisti voi tietysti heittääkkin... Täälläkään ei mitään vuotoja. Huomenna alkais rv7 ja melkein toivoisin, että pahoinvoinnit (joista en esikoisen aikana kärsinyt) alkais niin olis joku selkeä oire mihin luottaa että ollaan raskaana!
Mulla aika samoja mietteitä.. Esikoisesta mulla oli aika koviakin kasvukipuja ja nyt ei oo ollut oikeen muuta kuin jotain vatsan nippailuja testin teon aikoihin. No tänään iskikin sit aika huono olo päivällä ja jatku alkuiltaan asti, ja yhtäkkiä toivoinkin taas takaisin sitä oireettomuutta 😆 että mikään ei oo hyvä 🤪 ja outoja unia on täälläkin 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize
hjl
Mulla aika samoja mietteitä.. Esikoisesta mulla oli aika koviakin kasvukipuja ja nyt ei oo ollut oikeen muuta kuin jotain vatsan nippailuja testin teon aikoihin. No tänään iskikin sit aika huono olo päivällä ja jatku alkuiltaan asti, ja yhtäkkiä toivoinkin taas takaisin sitä oireettomuutta että mikään ei oo hyvä ja outoja unia on täälläkin
Joo voi olla että aika äkkiä toivois sen pahoinvoinninkin pois jos sellainen alkais 😅

Mäkin varasin nyt varhaisultran ens viikolle!! Esikoisesta ei käyty niin on aika jännittävää 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize ja NiNNi10
Millä viikolla olette saaneet clearbluen digitaalisesta testistä tulokseksi 3+? Tein lauantaina ja tulokseksi tuli vielä 2-3, viikot + päivät oli silloin todennäköisesti 5+0. Toinen odottaa vielä kaapissa ja näin malttamattomana haluaisin testata jo vaikka huomenna, mutta harmittaisi jos tulos onkin edelleen tuo 2-3. Ollut vähän epäileväiset fiilikset sensuhteen, että nouseeko tuo hcg edes normaaliin tahtiin..
Sain myös 5+0 sen 2-3, mutta odotin 5+5 päivään niin sitten näytti 3+. Kaikillahan tuo ei näytä välttämättä ollenkaan kaikkia tulosvaihtoehtoja, vaikka raskaus etenisi normaalisti 🤔
 
Millä viikolla olette saaneet clearbluen digitaalisesta testistä tulokseksi 3+? Tein lauantaina ja tulokseksi tuli vielä 2-3, viikot + päivät oli silloin todennäköisesti 5+0. Toinen odottaa vielä kaapissa ja näin malttamattomana haluaisin testata jo vaikka huomenna, mutta harmittaisi jos tulos onkin edelleen tuo 2-3. Ollut vähän epäileväiset fiilikset sensuhteen, että nouseeko tuo hcg edes normaaliin tahtiin..
Mä tein 6+0.

Oli muuten aiheellinen pelko. On taas vuotanut vanhaa verta. Oon myös itse flunssassa, joten varhaisultra saa odottaa ensi viikkoa. Stressaa saatanan paljon. Oon oikeastaan jo asennoitunut, etten kanna enää mitään elävää.
 

Yhteistyössä