Huhtikuiset 2020

Tervetuloa uudet plussanneet :)

Nyt mulle on tullut sellainen etova ja ällö olo, jo pari päivää koko ajan. Ja siitä huolimatta mul on melkein koko ajan kamala nälkä. Tää on tosi hirveetä, kun esim. lounasaikaan voisin syödä kuin hevonen :unsure: Yöllä on kuuma ja käyn 2-3 krt yössä pissalla, ei ole kovin syviä nuo unet nyt.

Olen kertonut parille ystävälle alustavat uutiset. Muuten aiotaan olla hiljaa sinne 12. rv saakka, että.

7+1
 
Johan on tullut viestejä!:LOL: onnea plussaneet! kiinnostunut olen edelleen face ryhmästä kun parin viikon päästä pääsen ultraan uudelleen. Olin 5+6 ultrassa jossa oli pienen syke:love: (keskenmenon takia olin jo näin aikaisin). Menen vielä 8-9viikolla ultraan sitten voisin liittyä ryhmään. Onko muilla kellään ollut pallean kohdalla kipua? :eek: mua pistää siitä ja vatsakin vähän löysä sekä ilmaa paljon:rolleyes:

Rv 6+1
Ihana kuulla että alle 6 viikolla voi nähdä sykkeen, kyllä jännittää ensiviikon ultra!
Onnea!!:love::barefoot:

En tiedä kerrotaanko perheille varhaisultran vai vasta np:n jälkeen, jos kertomista on, ovat kuitenkin kaikki meidän lapsettomuushoidoista tiennyt, että ei lie kamala yllätys kenellekkään.:LOL: Toisaalta se sanatonkin tuki helpottaa, jos keskenmeno tuleekin. Yksi läheinen tietää meidän lisäksi.

Ai hyvänen aika missä on raskausajan zen? Terveisin hirmumonsteri:cry::devil:
 
Täällä yksi esikoistaan odottava ! Laskettu aika näillä näkymin 13.4. :) Onko muilla ollut ihan järkyttävää väsymystä ? Itellä nyt ollut kohta jo viikon verran ja tää on ihan hirveetä. Ei jaksa, eikä kiinnosta tehdä oikein mitään. Väsyttää koko päivän ja sit illalla piristyy, eikä meinaa sitten saada edes unenpäästä kiinni. Ennen raskautta olen ollut aina hyvä saamaan unenpäästä kiinni eikä ole ollut ikinä univaikeuksia. Nyt tuntuu niitäkin olevan jo.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Ihana kuulla että alle 6 viikolla voi nähdä sykkeen, kyllä jännittää ensiviikon ultra!
Onnea!!:love::barefoot:

En tiedä kerrotaanko perheille varhaisultran vai vasta np:n jälkeen, jos kertomista on, ovat kuitenkin kaikki meidän lapsettomuushoidoista tiennyt, että ei lie kamala yllätys kenellekkään.:LOL: Toisaalta se sanatonkin tuki helpottaa, jos keskenmeno tuleekin. Yksi läheinen tietää meidän lisäksi.

Ai hyvänen aika missä on raskausajan zen? Terveisin hirmumonsteri:cry::devil:

Voi kiitos! Tsemppiä sinullekin!:love::love: Tietysti mua jännittää mitä se 8 viikon ultra sanoo:ROFLMAO: hyvällä fiiliksellä mennään:giggle:
 
Onko muilla tullu vuotoja alkuraskaudessa? Mulla tullu muutamana päivänä, ei välttämättä ees peräkkäisinä päivinä semmosta niinku rusehtavaa valkovuotoa ja nyt oli jo vähän punertavaakin, mutta todella vähäistä siis. Ensimmäinen raskaus kyseessä.

Oireita muuten jatkuva väsymys, tissit tosi kipeet ja välillä iskee kyllä ihan hirveen ällöttävä olo :sick:

Rv 7+3
 
Moi!
Täällä kirjottelee 29v kahden lapsen äiti. (2011,2018)
Nyt ois menossa rv 6+5 ja laskettuaika muistaakseni 5.4
Koko parisuhde ja vauvahaaveet oli jo hetken jäissä, mut saatiin asiat selvitettyä ja tässä sitä ollaan. Aika nopeaa tärppäs. 1,5v tulee ikäeroa nuorimmaisen kanssa.
Väsyttää ja oksettaa vaan loputtomasti. Onneksi kuopus on helppo vauva.

Anteeksi, mut en ihan kaikkia teidän juttuja jaksanu lukea kun oli jo 10 sivua, mut enköhän jatkossa oo aktiivinen, ku en facen puolelle halua.
 
@Tinttirinttii väsymystä täälläkin. Ei tosin (vielä) sellaista, että haittaisi normaalia elämää. Mutta unta ei tarvitse iltaisin pitkään odotella ja lasten päiväuniaikaan menen mielelläni itsekin lepäilemään. Muistan esikoisen odotusajasta päällimmäisenä aivan järkyttävän väsymyksen, oisin voinut vaan nukkua ja nukkua. Pahin kooma taisi helpottaa joskus rv 12 jälkeen :rolleyes:

@midoo miula ei ihmeempää vuotoa ole ollut. Valkovuotoa vähän. Oon kuitenkin ymmärtänyt, et nuo erilaiset vuodot on melko tavallisia alkuraskaudessa, eli ei niistä kannata huolestua (y) runsas verenvuoto sitten asia erikseen.

@ijomeo onnea ja tervetuloa mukaan :love:

Jännä miten välillä unohdan, että oon raskaana! Oltiin eilen mummolassa saunomassa ja äitini sitten kysyi otanko saunaoluen ja yhtään sen enempää ajattelematta pyysin tuomaan tölkin myös miule :whistle: toki sitten tajusin asian ja jäi oluet juomatta :ROFLMAO: selitin sitten vaan, että oli väärää merkkiä :ROFLMAO:
 
Mielenkiinnosta kysyn, kuinka moni ottaa foolihappolisää? Tai onko teillä muita ravintolisiä nyt raskauden aikana käytössä?
Mä aloitin jo kuukausia ennen ehkäisyn lopetusta (2014). Syön mg:n joka toinen päivä. Äärettömän tärkeä syödä. Mittautin verikokeella arvot varmuudeksi, kun testi oli +.

Lisäksi tietty syön D:tä. Ja välillä sinkkiä.

Raudanpuute hoidettiin iv-raudalla ja B12-puute pistoksilla tänä vuonna. Väitän syyksi, että kaikkien vuosien jälkeen olen raskaana. Ja puutehan on mahdollinen syy myös keskenmenoihin.
 
Raskausajan monivitamiini menee ja se sisältää foolihappoa.

Onko kellään tietoa voiko raju vatsatauti vaikuttaa sikiöön? Mulla on eilisaamusta asti ollut vatsa ihan kuralla. Okseta ei, mut hyvin vähän on kyllä pystynyt syömään ja juomaan, kun heti vääntää vatsaa. Pää myös todella kipeä koko ajan. Mies järkkäs kuopuksen hoitoon, kun on itsekin pahassa flunssassa. Oon sit nukkunu koko aamun ja heräsin vasta klo 14. Ei tunnu helpottavan. Huolestuttaa.
 
Raskausajan monivitamiini menee ja se sisältää foolihappoa.

Onko kellään tietoa voiko raju vatsatauti vaikuttaa sikiöön? Mulla on eilisaamusta asti ollut vatsa ihan kuralla. Okseta ei, mut hyvin vähän on kyllä pystynyt syömään ja juomaan, kun heti vääntää vatsaa. Pää myös todella kipeä koko ajan. Mies järkkäs kuopuksen hoitoon, kun on itsekin pahassa flunssassa. Oon sit nukkunu koko aamun ja heräsin vasta klo 14. Ei tunnu helpottavan. Huolestuttaa.

https://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Infektiot/ruokamyrkytys_vatsatauti/Sivut/default.aspx
 
Täällä käytössä mama monivitamiini myös. Siinä pitäs olla kaikki tarpeellinen.

Samaistun tuohon unohtamiseen, varmaan ei unohtas jos ois joku oire. :D

@ijomeo sairastin esikoisen aikana noron rv15 tienoilla, tällöin ohje oli että ei vaikuttaisi mikäli nyt ei kuiva ym. Tsemppiä sinne!!
 
@Tinttirinttii mulla oli esikoisen raskaudesta alussa ihan pohjatonta väsymystä. Kerran kömmin työpöydän alle nukkumaan kesken työpäivän kun en vain pysynyt hereillä :LOL:

Foolihappo, rauta+C, kalsium ja D menee koko ajan purkista monipuolisen ruokavalion lisänä varmuuden vuoksi. En käytä vatsa- ja nivelvaivojen vuoksi maitotuotteita enkä gluteeniviljoja niin siksi mulla on muutenkin purkkivitskuja käytössä.
 
Apua nyt kävi huolestuttamaan tuo foolihappo :( Oli tarkoitus se aloittaa samaan aikaan kun ehkäisy jätettiin pois, kun olin sen tärkeydestä paljon lukenut, mutta jotenkin se sitten vain unohtui :oops:
Kävin apteekista vasta eilen raskausajan monivitamiinit ostamassa mutta tuon alun foolihappo nyt kummittelee mielessä (n):(
Tänään rv 5+2
 
Tervetuloa uusille! Montakohan meitä jo on?

Jenpulla
jos yhtään lohduttaa olen 2 lasta saanut, jotka ovat täysin terveitä vaikkei minulla ollut foolihaposta tietoakaan. Toki söin raskausajan vitskuja sitten raskauduttuani mutta etukäteen en. Enkä kyllä ole syönyt nytkään... tajusin vasta olisko vk plussan jälkeen et aivan sellastakin pitäis hommata.

Minulla väsymys on vähän pätkittäistä. Enemmän varmaan vaivaa unettomuus. Toki olen sitten väsynytkin vastapainoksi. Eilen heräsin klo:5 ja tänään klo:6 :( nyt sais vielä nukkua. Huomenna kun pitääkin nousta ennen kuutta niin varmaan taas väsyttää grrr...
Muutoin vatsan vihlonnat yms ovat jääneet vähemmälle. Tissit yhä arat.
 
  • Tykkää
Reactions: Jenpulla
AE
Heippa taas täältäkin ja onnea uusille plussanneille :love:

Mulla on aivan pohjaton väsymys ja pahoinvointi nyt. Välillä on parempi päivä, kunnes taas tulee näitä kurjia päiviä. Muistan saman esikoisen raskaudesta ja se helpotti vasta puolen välin tietämillä :( tosin silloin oli rajumpaa ja oksentelin paljon.

Kamalaa kun on nälkä mutta mitään ei tee mieli mitään. Olen sitten elänyt jäätelöllä huonoimmat päivät:oops: tai smoothieilla. Mutta jotenkin kaiken kunnollisen miettiminenkin puistattaa. Kaiken lisäksi ollaan vähän kipeinä :ROFLMAO: kunnon valitusvirsi täältä, vaikka oikeasti ei voitaisi onnellisempia olla.  :love::cry:

Kertomisesta, jotenkin vaikea aihe taas kun tämä pahoinvointi iski. Luulen että joudutaan sen vuoksi nyt kertomaan aiemmin, koska tätä ei voi olla huomaamatta. Eikä olisi kiva olla näkemättä ketään pariin kuukauteen.. Me mennään myös uudelleen ultraan 9+0 koska halutaan vain nähdä meidän pieni ja että hän voi hyvin :love:

Kyllä nyt taas muistaa miltä tuntuu olla raskaana, vaikka edelliskerrasta on kahdeksan vuotta :LOL:

Meitä on jo todella monta, voitaisiin jotain listaa varmaan koota jossain vaiheessa?

AE ja 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Fayrouz ja Mylove93
Onpa mukava kuulla sun kuulumisia AE, jospa se pahoinvointi tai edes väsymys pian helpottaisi. :)

@Jenpulla eiköhän se ole pääasia ja riitä jos nyt on kaikki käytössä, koita olla murehtimatta sitä, mitä et voi muuttaa. :)

Pitäisikö aina kuun vaihteessa tehdä uusi ketju, niin ei tulisi kymmeniä pitkä tästä? Olisi varmaan harvemmin seurailijoidenkin helpompi olla mukana. Siihenhän voisi samalla sitten listata. :)

Huh tätä väsymystä. Lyhyt ja hidas (kiitos esikoisen kävelyinnon) aamukävely takana, silti ihan väsynyt olo..:sleep:
 
Moikka kaikille! Täällä oon taustalla seuraillut teidän keskusteluja ja nyt ajattelin uskaltautua mukaan joukkoon :rolleyes:
Oon 28-vuotias ja omien laskujen mukaan viikkoja olisi nyt 5+0, laskettu aika 16.4, joka on täysin sama kuin meidän toisella lapsella ja hän täsmällisenä syntyikin juuri laskettuna päivänä neljä vuotta sitten :love: tämä tuleva pieni olisikin meidän neljäs, perheeseen kuuluu meidän vanhempien lisäksi 5-,4- ja 2-vuotiaat lapset.
Lapsiluvun piti olla täysi, mutta jotenkin meistä tuntui että yksi puuttuu vielä joukosta. Ja nyt ollaankin äärimmäisen onnellisia, että meille tämä mahdollisuus vielä suotiin :love: Onko täällä muita "suurperheitä" ?
Oireet; hieman väsymystä, vatsan nippailuja ja turvotusta. Mielialat heittelee myös herkemmin. En oo aiemminkaan kärsinyt pahemmin pahoinvoinnista, toivottavasti vältyn siltä tälläkin kertaa. Tsemppiä teille, jotka joudutte pönttöä halailemaan!

Facebook ryhmään ajattelin liittyä jossain vaiheessa, kunhan tässä sisäistää tämän raskaus asian itsekin kunnolla :whistle:
Meille olisi tulossa viides, et täältäkin löytyy ”suurperhe”. Vanhemmat lapset ovat 2008, 2011, 2014 ja 2016 syntyneet.
Meillä tietää raskaudesta vain mun mies ja mun vanhemmat. Mun vanhemmille kerroin heti, et niillä on tieto jos jotain sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä tänään ensimmäinen ultra. Viikoista ei saatu tietää enempää, kun ilmeisesti 5+. Pieni reilu 1mm alkio siellä näkyi, sykettä ei, jota nyt osattiin odottaakkin. Reilun viikon päästä uusi käynti. :) Hcg kontrolloitiin kanssa ja se noussut hienosti. Eikun lippu korkealla ensiviikkoon toivottavasti.
 
Kai se on tänne liityttävä. Eilen tein positiivisen raskaustestin, viimeiset menkat alkaneet 25.7, joten laskettu aika jotain 26.4. Raskausviikko 4+5? Vai 3+5, en tajua yhtään miten noi raskausviikot toimii ja kaikki laskurit ilmoittaa eri tavalla. :D
On tosi outo fiilis, kun raskaus alko niin nopeasti. Oltiin me jo pari edellistä kiertoa sekoiltu ja yritetty osua ovikseen, mut meni heittällä ohi. Raskauduin kyllä heti kun osuttiin oikeaan päivään. Oltiin kuviteltu, että tässä menis kauan ja nyt ollaan vähän puulla päähän lyötyjä.
Tosiaan menkat vasta 2 päivää myöhässä, koko ajan pelko jos ne yhtäkkiä alkaakin ihan normaalisti. Mulla on vasta "dpo13", joten ei tässä todellakaan vielä varmoilla vesillä olla.
Digiviikkotestin ostin tänään, viitsisköhän sen tehdä jo huomenna?
Milloin soititte positiivisen testin jälkeen neuvolaan? Netistä luin et ne suosittelee soittamaan mahdollisimman pian.
 
Moikka,

Mulla on laskettu aika 23.4 eli muutama päivä ennen sinun laskettua. Omat viikot on nyt 4+5 eli sinulla olisi nyt 4+2 Onnea odotukseen!

T.noora

Kai se on tänne liityttävä. Eilen tein positiivisen raskaustestin, viimeiset menkat alkaneet 25.7, joten laskettu aika jotain 26.4. Raskausviikko 4+5? Vai 3+5, en tajua yhtään miten noi raskausviikot toimii ja kaikki laskurit ilmoittaa eri tavalla. :D
On tosi outo fiilis, kun raskaus alko niin nopeasti. Oltiin me jo pari edellistä kiertoa sekoiltu ja yritetty osua ovikseen, mut meni heittällä ohi. Raskauduin kyllä heti kun osuttiin oikeaan päivään. Oltiin kuviteltu, että tässä menis kauan ja nyt ollaan vähän puulla päähän lyötyjä.
Tosiaan menkat vasta 2 päivää myöhässä, koko ajan pelko jos ne yhtäkkiä alkaakin ihan normaalisti. Mulla on vasta "dpo13", joten ei tässä todellakaan vielä varmoilla vesillä olla.
Digiviikkotestin ostin tänään, viitsisköhän sen tehdä jo huomenna?
Milloin soititte positiivisen testin jälkeen neuvolaan? Netistä luin et ne suosittelee soittamaan mahdollisimman pian.
 
Täällä etelän matka oli ja meni, kaikki meni onneksi hyvin, mutta jonkun flunssan poikasen sain viimisinä päivinä ja nyt sängyn pohjalla sitten ollaan potemassa. Heti tuli kauhea pelko, että eihän vaan vaikuta sikiöön.

Nyt 7+4
 

Yhteistyössä