Huhtikuiset 2020

@kaikai
Mulla ei vieläkään nyt 5+4 ole sellaisia oireita, että voisin niiden perusteella varmasti sanoa olevani raskaana. Tiedän vaan menkkojen puuttumisesta ja kahdesta viivasta testissä. Kyllä mulla siis turvotusta on ja kaikenlaisia tuntemuksia välillä, mutta ei mitään sellaista mitä ei olisi mulla muutenkin joskus. Ei kannata ottaa stressiä oireettomuudesta siis :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Vähän stressaa, join eilen yhen kupin ja tänään toisen kupin inkiväärisitruunateetä ja tänään vasta katoin pakettia ja siinähän luki että ei suositella raskaana oleville.. nyt mielikuvitus laukkaa lujaa, että jos tulee jotain sikiövaurioita :notworthy:
Nyt 8+0
 
Täällä tosiaan esikoinen aloitti kakkosluokan ja kuopus on vajaa 10kk. Minä olen maannut vatsataudissa ja muutenkin koko ajan väsyttää ja oksettaa. Mies marttyyrina odottaa, että hänet nostettais jalustalle, kun kerrankin tekee kotitöitä ja hoitaa vauvaa. Voi Ristus, että ottaa päähän.
Anteeksi avautuminen, mutta kun itse on se joka on kotona, hoitaa lapset, siivoaa, kokkaa ja pyykkää ilman kiitosta, nii ei yhtään jaksais. Aivan niinku oisin laiskotellu ja lomaillut, kun oon ollut sairaana. Eilen sit jo hoidin koko päivän niinkuin normaalisti ja mies pelasi tietokoneella. Siitä mainitsin, kun tänään taas huokaili kuinka hän on saanut arkea pyörittää, niin suuttui. "Kerrankin kun vähän rentoutuu". En siitä edes moittinut vaan itseäni puolustin, että en sentään mikään orjapiiskuri ole ollut. Hänelle ei tosiaa normaalisti mitkään kotityöt kuulu, niin itseäni kai saan syyttää kun mies tottunut niin hyvälle.

6.9 ois ensimmäinen neuvola ja tuntuu, että siihen on ikuisuus.
Tähän ei pitäisi nauraa, mutta tiedän tunteen. Mun exä oli aika samanlainen. Se sai ehkä kerran/kaksi kertaa vuodessa intohimo siivota tai tiskata. Muuten ei mitään effortia nostaa pyllyä sohvalta.
Nyt olen itse kotona päivät (työtön tällä hetkellä) ja en odota että mies hoitaisi mitään mutta joskus hän silti tekee jotain. Toki silloin kun itse ollut töissä koko viikon, olet pyykännyt, tehnyt ruokaa, tiskannut hoitanut lasta nukkumaan, iltapalaa jne. ja toinen ei ole peppua nostanut sohvalta niin tulee kyl sellainen fiilis "mitä jos MÄ tekisin myös noin?" milloinkohan toinen huomaisi että kotona on erilaista? Kysymykseen "mitä ruuaksi tänään" voi joskus vastaa, "en tiedä, mitä aiot tehdä meille?" ja katsoa miten toinen reagoi. Ja kyllä, kannattaa sanoa etukäteen vaikka että toinen tekee ruuat viikonloppuna, tai siivoaa tms. Sitten he ovat valmistautuneet henkisesti siihen :LOL:
Hei kaikki!

Olen 32-vuotias nainen, ja sain tietää olevani raskaana 2 päivää sitten, 18.8. Pidän tätä pienenä ihmeenä, sillä söin e-pillereitä 17 vuotta putkeen, ja lopetin ne vasta 22.7. Minkäänlaisia kuukautisia minulla ei ole ollut vuosikausiin, eikä ehtinyt olla lopettamisen jälkeenkään. Koska minulla ei ole tietoa, milloin kuukautiset ovat jääneet pois, pääsen syyskuun alkupuolella varhaisultraan. Tämäkin oli minulle heti ihan uusi käsite. Ajattelisin kuitenkin, että laskettu aika tulisi olemaan huhtikuun loppupuolella.

Elin aiemmin pitkään onnettomassa avioliitossa, enkä kuvitellut, että olisin koskaan tässä tilanteessa. Eron jälkeen tapasin kuitenkin ihanan miehen, jonka kanssa teimme kuukausi sitten päätöksen, että jättäisimme pillerit pois. Olin varma, että raskautumiseen menisi ainakin puoli vuotta tai vuosi, joten tämä tuntuu nyt aika nopealta ja todella haikealta ihanaa, itsekästä, menevää entistä elämäntapaani kohtaan. Onneksi mies on tilanteesta pelkästään onnellinen. Huono omatunto on myös siitä, että olen parina viikonloppuna käyttänyt reippaasti alkoholia. Myös perussairauteen käyttämäni lääke huolettaa.

Paineita minulle aiheuttaa myös se, etten ole koskaan ollut vauvojen tai pienten lasten kanssa tekemisissä. Minulla ei ole ollut sukulais- eikä ystäväpiirissä juurikaan vauvoja. Suoraan sanottuna pelkään niitä. En tiedä niistä yhtään mitään heistä, ja pelkään rikkovani vauvan. Olen myös kauhuissani siitä, että joudun laittamaan urani jäihin. Pelkään, ettei meillä ole juurikaan turvaverkkoa ympärillämme.

Ajattelette varmaan, että mitä kamalia juttuja tuolta naiselta. Olen kuitenkin myös todella onnellinen ja innoissani, ja tätähän minä halusin, mutta tunteet ovat aivan sekaisin. Lisäksi minua vaivaa jatkuva vatsakipu, mitä ei koskaan normaalisti ole.
Onneksi olkoon! Eikö olekin ihanaa ja kauhistuttava lo samaan aikaan? Itsellä myös ensimmäinen oma tulossa, ja vaikka mun perheessä on paljon lapsia ollut, niin ihan vastasyntyneitä alle 6 kkn ikäisiä vauvoja olen harvemmin sylissäni pitänyt kauan. Pelottaa ja ajattaleehan sitä että ovat niin hauraita, mutta en nyt jaksa hirveästi olla huolissaan siitä. Olen harjoitellut äitinä jo 3 vuotta miehen pojan kanssa, mutta en ihan syntymästä asti. Joten tämä on uutta! Pelko on ihan normaalia, ja kyllä sitä tietää mitä tehdä sitten kun se lapsi sylissä on. Apuja saa aina jälkeenpäin myös:barefoot:
Mitenkäs muilla pahoinvointi tai muut oireet? Itellä tällä hetkellä tee ja ihan vaan vesi on ainoita, mistä ei tule paha olo. Väkisin kuitenkin saa syötyä ja onneksi harvoin tulee oksennus, mutta koko ajan kuitenkin oksettaa.
Mulla ei ole ollut pahoinvointia, vai närästystä töhön mennessä. Mä en ole mikään Hannu Hanhi (enemmän Aku Ankka) joten se on varmasti edessä, ja pahana!:LOL: Väsymys taitaa olla suurin oire viikolla 6, väsyttää aika paljon kokoajan. Nukkumaan voisi mennä aikaisin, herätä voisin hyvin myöhään. Tänään kuitenkin heräsin 5 aikaan kaatosateeseen:cautious:
 
Mä kävin tiistaina ultrassa ja silloin kaikki oli hyvin, sydän sykki ja viikot vahvistui. Silloin oli rv 6+3 eli la siirtyi päivällä omista laskelmista. Eilen illalla kun vaihdoin sängyssä asentoa niin vihlaisi kovaa alavatsasta ja edelleen koskee tuohon oikealle puolelle. Nyt tietenkin paniikissa, onko kaikki hyvin.. Vaikka alavatsakipuja on ollut koko alkuraskauden ajan. Oikeesti milloin nämä pelot helpottuu? Vai helpottuuko koskaan?
En tiedä helpottuvatko koskaan, varsinkin jos keskenmenoa on koennut aikaisemmin. Mulla ainakin on kokoajan sellainen fiilis että kohta romahdan pilvistä maahan takas....
Täälläkään ei juuri oireita ole... välillä joitain vihlaisuja, ja lievää väsymystä ja tissit vähän arat, muttei mitään mainittavaa. Milloin teillä on voimakkaammat/selkeät raskausoireet alkanut? Siis esim pahoinvointi tai hajuherkkyys, vessassa ravaaminen? Oireettomuus pelottaa...

4+6
Mulla oli about 2 viikkoa jatkuva jomotus, väsymys, närästys ja rinnat olivat arkoja. Tällä viikolla on sitten hieman helpottunut jo, eli ei ole pahoinvointia vielä esiintynyt edes. Vähän odotan kyllä että se tulee vielä, mutta kun kuuntelee teitä niin toivoo toki että ei tulisi. Ei tee mieli syödä aamuisin myöskään, jolloin mulla tulee eikko olo ja heikottaa (pakko syödä siis vaikka ei tee mieli). Eilen kaupungillakin tuli huimaus/heikko olo ja oli pakko mennä ensimmäiseen kaupaan ostamaan jotain purtavaa. Ei helpottanut heti edes...
 
  • Tykkää
Reactions: kaikai
Oireista kysyi joku...

Mulla alkoi siinä 5+6 tää oksetus ja se ei ole hellittänyt hetkeksikään sen jälkeen. Edes yöllä. Nyt on kai 7+2. Kirjaimellisesti mitään ei tee mieli syödä ja vesikin meinaa tulla ylös. En siis oksenna, mutta matkapahoinvointi potenssiin 10.


Rinnat on kunnon liiveissä ihan ok. Mutta illalla, kun ne riisuu... Kävelykin sattuu. Ja niihin herää joka kerta yöllä kääntyessä.

Noin viikko sitten loppui ne kuukautiskivut ja nyt vaan tuntuu epämääräinen pallo alavatsan sisällä. Viikko sitten on ultrattu syke oikeassa paikassa.
 
  • Tykkää
Reactions: kaikai ja StellaMom
Oireista kysyi joku...

Mulla alkoi siinä 5+6 tää oksetus ja se ei ole hellittänyt hetkeksikään sen jälkeen. Edes yöllä. Nyt on kai 7+2. Kirjaimellisesti mitään ei tee mieli syödä ja vesikin meinaa tulla ylös. En siis oksenna, mutta matkapahoinvointi potenssiin 10.


Rinnat on kunnon liiveissä ihan ok. Mutta illalla, kun ne riisuu... Kävelykin sattuu. Ja niihin herää joka kerta yöllä kääntyessä.

Noin viikko sitten loppui ne kuukautiskivut ja nyt vaan tuntuu epämääräinen pallo alavatsan sisällä. Viikko sitten on ultrattu syke oikeassa paikassa.
WOW.... ei kuulosta kivalle... pitäisi kai vain nauttia tästä oireettomuudesta. Tsemppiä ihan hurjasti sulle, toivottavasti pahin alkaisi olla jo ohi!

Onko teillä muuten jotain hyviä raskaus appejä puhelimessa, mitä käytätte? Mielellään suomenkielisiä?:whistle: Mulla on toki flow ja nyt latasin myös Raskaus+ ja Ovia appit, mut en oikein tiedä niistä vielä... joku yksinkertainen ja helppokäyttöinen sekä tietysti informatiivinen ois kiva.. ja yksi hyvä olisi parempi kuin kymmenen erilaista.
 
Vähän stressaa, join eilen yhen kupin ja tänään toisen kupin inkiväärisitruunateetä ja tänään vasta katoin pakettia ja siinähän luki että ei suositella raskaana oleville.. nyt mielikuvitus laukkaa lujaa, että jos tulee jotain sikiövaurioita :notworthy:
Nyt 8+0
Huoli pois, jotkut juo alkoholia ja käyttää huumeita ja saa silti terveitä lapsia. Siihen nähden inkiväärisitruunateessä ei pitäisi olla mitään pahaa. Mäkin aloin vasta esim. Tällä rv 5:llä ottaa mamavitskuja, enkä ollut ennen sitä tajunnut foolihapon tärkeyttä. Eiköhän kaikilla ole näitä huolia, että on syönyt tai juonut tai tehnyt tai jättänyt tekemättä/ottamatta jotain raskauden kannalta tärkeää.
 
  • Tykkää
Reactions: Unicorn
WOW.... ei kuulosta kivalle... pitäisi kai vain nauttia tästä oireettomuudesta. Tsemppiä ihan hurjasti sulle, toivottavasti pahin alkaisi olla jo ohi!

Onko teillä muuten jotain hyviä raskaus appejä puhelimessa, mitä käytätte? Mielellään suomenkielisiä?:whistle: Mulla on toki flow ja nyt latasin myös Raskaus+ ja Ovia appit, mut en oikein tiedä niistä vielä... joku yksinkertainen ja helppokäyttöinen sekä tietysti informatiivinen ois kiva.. ja yksi hyvä olisi parempi kuin kymmenen erilaista.
Kiitos. :love:

En olisi itse ajatellut, että noin 80-90 yrityksen ja keskenmenojen jälkeen huudan viikolla 8, etten lähde tähän enää ikinä... On tää sen verran karseeta. Täytyy vaan toivoa, että loppuu parin kuukauden aikana, eikä kestä loppuun saakka... :ROFLMAO:
Neuvola tänään sanoi, että jos en ala nukkumaan lähiaikoina, niin pääsee nopeastikin lääkäriin.

Mulla on Preglife, se on ihan jees. Sinällään en odota siitä mitään, mutta näkee viikot. :ROFLMAO:
 
WOW.... ei kuulosta kivalle... pitäisi kai vain nauttia tästä oireettomuudesta. Tsemppiä ihan hurjasti sulle, toivottavasti pahin alkaisi olla jo ohi!

Onko teillä muuten jotain hyviä raskaus appejä puhelimessa, mitä käytätte? Mielellään suomenkielisiä?:whistle: Mulla on toki flow ja nyt latasin myös Raskaus+ ja Ovia appit, mut en oikein tiedä niistä vielä... joku yksinkertainen ja helppokäyttöinen sekä tietysti informatiivinen ois kiva.. ja yksi hyvä olisi parempi kuin kymmenen erilaista.
Mä olen ladannut Preglife, ja Vau.fi Odotus, Prelifessa tykkään siitä kun voi lisätä kuvia ja tekstiä ja sun tietojen perusteella se laittaa merkintään millä viikolla olet kirjoittanut tai ladannut kuvaa. Lisäksi siellä on infoa suomeksi lapsen kehityksestä, äidin olotilasta ja vinkkejä sekä puolisolle mietteitä. Flo:ssa laitoin vain raskaustilaan, siellä ei taida olla mitään vinkkejä oikein? Tai sitten en ole tutkinut tarpeeksi koko appia...
 
Peloista: eipä ne taida loppua ikinä, varsinkin jos yhtään on semmonen "pelolle altis" luonne. Ainakin esikoisen kohdalla tuntu että ne pelot vaan paheni kun syntyi. :D
Kivuista ja vihlonnoista: nuo kohdun kannattimet(?) Molemmin puolin alamahaa tuntuu venyvän ja paukkuvan. Turvotus on jäätävää,varsinkin jos syö viljoja tms. Mies sanoi tänään herkkupäivän jälkeen että "näytät melko tiineenä olevalle" :"D Farkkuja en pidä,mutta pahimman turvotuksen aikaan löysemmätkin kiristää. Esikoisesta tätä ei ollut, joten vähän pelottaa miten henkisesti jaksan raskauden jos alkaa nestettä kerätä ja liikuntakyky heikkenee ym. Toisaalta tätä on odotettu niin pitkään että oon valmis vaikka oksentamaan 42 viikko tarvittaessa.. Esikoisesta paino tippui alussa 2-4kg, tuntuu että oon saman jo kerännyt nyt plussaa. :'D

Appeja kahtelen kunhan raskaus nyt varmistuu. Tai ehkä siis viikot ja syke. :D ekasta meillä oli semmonen apteekin kirjanen missä oli puolet isälle ja puolet äidille, luettiin ne aina uuden viikon alussa yhdessä läpi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Vvi
Hei kaikille tasapuolisesti! Oon lukenut teidän viestit kokonaisuudessaan ja seuraillut kuulumisia kaikessa hiljaisuudessa. Oon vähän kahden vaiheilla tätä kirjoittaessa, kun olo on todella epäuskoinen juurikin monellekin täällä tutusta oireettomuudesta johtuen :cautious:Kirjoitin esikoista odottaessa yhden viestin sen vuoden palstalle 2017,mutta koin jostain syystä jääväni ulkopuoliseksi, kun kukaan ei tuntunut noteeraavan mun kirjoitusta millään tavalla:oops: Itsellä myös raskaita vuosia mahtunut elämään ennen esikoisen syntymää, ensin raskautumisen vaikeuden vuoksi ja sitten keskenmenon, joka varjostaa nykyistäkin odotusta pelkona menetyksestä. Täälläkin noita testejä tehty jo neljä, eikä välillä meinaa edes muistaa olevansa raskaana, kun ainoa oire on turvotus! :ROFLMAO: Multa löytyy lähes kaikki mahdolliset suomeksi saatavat sovellukset, koska kaikissa on omat hyvät ja huonot puolet! Preggers taitaa nyt saada mun suosituksen, kun sitä ei vielä ollut kai kukaan maininnut(y) Neuvola varattuna ensi kuulle ja laskettuna aikana tällä hetkellä toimii 16.4 ja tänään viikkoja 6+1.
 
Hei kaikille tasapuolisesti! Oon lukenut teidän viestit kokonaisuudessaan ja seuraillut kuulumisia kaikessa hiljaisuudessa. Oon vähän kahden vaiheilla tätä kirjoittaessa, kun olo on todella epäuskoinen juurikin monellekin täällä tutusta oireettomuudesta johtuen :cautious:Kirjoitin esikoista odottaessa yhden viestin sen vuoden palstalle 2017,mutta koin jostain syystä jääväni ulkopuoliseksi, kun kukaan ei tuntunut noteeraavan mun kirjoitusta millään tavalla:oops: Itsellä myös raskaita vuosia mahtunut elämään ennen esikoisen syntymää, ensin raskautumisen vaikeuden vuoksi ja sitten keskenmenon, joka varjostaa nykyistäkin odotusta pelkona menetyksestä. Täälläkin noita testejä tehty jo neljä, eikä välillä meinaa edes muistaa olevansa raskaana, kun ainoa oire on turvotus! :ROFLMAO: Multa löytyy lähes kaikki mahdolliset suomeksi saatavat sovellukset, koska kaikissa on omat hyvät ja huonot puolet! Preggers taitaa nyt saada mun suosituksen, kun sitä ei vielä ollut kai kukaan maininnut(y) Neuvola varattuna ensi kuulle ja laskettuna aikana tällä hetkellä toimii 16.4 ja tänään viikkoja 6+1.
Meillä on sama laskettu aika :love:
Ja sama juttu noissa sovelluksissa, taitaa olla tällä hetkellä 3 ladattuna, kun en osaa päättää mikä olisi paras :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Vvi
Vähän stressaa, join eilen yhen kupin ja tänään toisen kupin inkiväärisitruunateetä ja tänään vasta katoin pakettia ja siinähän luki että ei suositella raskaana oleville.. nyt mielikuvitus laukkaa lujaa, että jos tulee jotain sikiövaurioita :notworthy:
Nyt 8+0
Älä murehdi! Inkivääriä saa käyttää mausteenakin pieniä määriä, vaikka olisi raskaana. Määrä on ollut todella vähäinen mitä oot ehtiny nauttia. Inkivääri, ja kaikki yrttiteet on sääntösuomessa kielletty lähinnä sen takia, koska EI TIEDETÄ, miten ne vaikuttaa, samalla periaatteella vähän kaikkea voisi kieltää syömästä. Inkivääri taitaa monissa muissa maissa olla sallittujen listalla.
 
Oireista: Mulla on ollu kyllä joka päivä jossain vaiheessa suht kovaakin kipua alavatsalla, nyt ehkä vähän alkaa hellittää. Jännä tunne, ei oikee menkkakivuillekkaa tunnu. Johtuu kai verekkyyden lisääntymisestä kohdussa? Tuntuu eniten illalla.
Tissit vähä kipeet, kova jano, koko ajan nälkä ja välil vähä heikottaa. Mut ei mitää voimakkaita oireita.
Luulen että rv on 4+1
 
@Vvi Tervetuloa mukaan! Oireetonta täälläkin enimmäkseen, tänään hieman outoja fiiliksiä mutta ei mitään tiettyä pahaa oiretta. Mullakin km viime lokakuussa joka painaa mieltä, mutta koitan olla positiivinen. En vain uskalla juhlia ennen kuin vaikein vaihe on ohi. Täältä saa kuitenkin tukea ja lohtua kun näkee ettei ole yksin ooreiden tai oireettomuuden kanssa :)
 
Oireista: Mulla on ollu kyllä joka päivä jossain vaiheessa suht kovaakin kipua alavatsalla, nyt ehkä vähän alkaa hellittää. Jännä tunne, ei oikee menkkakivuillekkaa tunnu. Johtuu kai verekkyyden lisääntymisestä kohdussa? Tuntuu eniten illalla.
Tissit vähä kipeet, kova jano, koko ajan nälkä ja välil vähä heikottaa. Mut ei mitää voimakkaita oireita.
Luulen että rv on 4+1
Mullakin oli joka päivä vähän kipuja, jomotusta tai repimistä vko 5+0 asti, sitten se on ollut satunnaista. En tiedä onko tämä se pieni hiljainen aika ennen myrskyä vai olenko joku Hannu Hanhi ja en saa mitään pahoja ooreita. Uskon enemmän ensimmäiseen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mary91
Pakko kysyä että onko sulla rinnat todella arat vai vähän.. itse tässä mietin omaani että oiskohan kesken mennyt tapaus taas kerran... 7+1 tänään ja rinnat hellittäny j etovaa oloa ei ole oikein enään.
On arat edelleen(n) Sellaista jopa pistävääkin kipua välillä, ja kutisee :ROFLMAO: Mutta ei mikään hillitön kipu, välillä tulee päiviä, kun miettii onko edes arat. Sit taas tulee jossain liikkeessä tai asennossa tunne kuin joku piikki tökkäis :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Tervetuloa uusille. :)

Mulla on ällötys ehkä hiukan lieventyny tässä tän viikon aikana. Tai sitten johtuu siitä, että on ollu niin paljon työvuoroja, ettei oo ehtiny kuulostelemaan. :ROFLMAO: Meillä on maanantaina varhaisultra ja liityn toivottavasti silloin sinne fb-ryhmään.
Tänään siis rv 8+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Vähän ällöttänyt, ja aamulla oli pakko saada heti syötyä jotain ettei tullut yrjö. Muuten närästys on ollut valloittavin tunne. Tuli 6+0 tänään, en viimeksi päässyt tähän asti joten kaikki tästä eteenpäin on kokonaan uutta, toivon että pahoinvointi pysyisi minimissä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: fuyu
Moikka kaikki! Lueskelin kaikki viestit, ja varovaisesti liityn joukkoon. Taustalla vuosi sitten km, ja nyt plussa testiin viime sunnuntaina. Nyt laskureiden mukaan n. Rv 4+3. Aluksi olin varma raskaudesta, mutta välillä oireettomat hetket saa aikaan epätoivon ja oon varma että tämäkin menee kesken. Esikoisesta kun muistaakseni olin kokoajan varma raskaudesta, toki siitä jo 4v aikaa, enkä oikein muista.
Nyt oireina satunnaiset menkkajomotusten tuntuiset vatsakivut, vatsanipistely välillä, ja välillä kauhea janontunne ja helposti hengästyminen. Toivottavasti raskausolot tästä varmistuu ja kauan toivottu pieni pysyy kyydissä!
 
Hei! Kiva, että löytyi tämä ryhmä! :)

Vieläkin hyvin hämmentynyt olo tästä plussauutisesta, jonka sain tällä viikolla. Nyt rv 4+5. Iloinen, mutta samalla en oikein tiedä miten päin pitäisi olla. Meidän oli tarkoitus aloittaa ”yrittäminen” vasta ensi vuoden puolella, joten tämä raskaus alkoi tarkemmin suunnittelematta ja siksi vähän sulattelua vaatii. Ajankohta on vähän haasteellinen, kun olen uudessa työpaikassa vasta puoli vuotta ollut ja työ sisältää matkustelua.

Oireista: väsyttää normaalia enemmän ja ruokahalu on kasvanut selvästi. Tekee mieli syödä leivonnaisia ja muita herkkuja, vaikka normaalisti herkkuni on laku ja suklaa. Rinnoissa myös muutosta ja vatsa on turvonnut (ehkä myös lisääntyneen ruokahalun myötä ).

Haluaisin liittyä myös Facebook-ryhmään, mutta joudun ehkä hetken vielä sulattelemaan tätä asiaa itsekseni. Mukava jakaa tuntoja täällä keskustelupalstan puolella.
 
Olen nyt viikon tiennyt olevani raskaana. Vaiheesta ei ole tietoa ennen varhaisultraa. Kulunut viikko on ollut todella raskas. Kärsin todella kovista alavatsakivuista 1-3 krt vuorokaudessa. Lähes sietämätön kipu kestää noin 10 min kerrallaan. Rinnat ovat erittäin arat, paino on noussut ja hajuaisti herkistynyt. Mutta kaikkein pahinta ovat mielialat. Itken koko ajan ja joka asiasta. Jos en olisi kokenut elämässäni pahempaakin, sanoisin etten jaksa enää. Mutta tiedän, että ihmisen voimavarat ovat suuremmat kuin voisi kuvitella. Järki kuitenkin kertoo, että olen maailman onnellisimmassa asemassa, ja tätähän minä halusinkin, mutta miten ihmeessä tunteet voivat olla näin väärässä.
 

Yhteistyössä