Huhtikuiset 2020

Täällä yksi 35v. huhtikuisen odottaja. Kolmas olisi tulossa jos loppuun asti päästään. Laskettuaika 10.4.2020. Tänään 7+2. Pari kertaa on ultralla kurkittu pikkuista. Mulla on tuhruvuotoa ja sen takia seurattu tiiviisti. Syytä ei ole löytynyt. Ultrissa on kaikki ollut hyvin ja syke näkynyt selkeästi :)
Facebook ryhmään ehdottomasti haluaisin.
 
@Kielotar Mulla oli alussa sellaista jatkuvaa jomotusta, pari kertaa oli kovempia kipuja, kerran yöllä rv5 ja ennen plussaa (jolloin toki ajattelin että menkat alkaa). Mä oon tiennyt raskaudesta kohta 3 viikkoa, jokainen viikko on ollut erilainen! Tänään taistelin pojan kanssa ja itkin silmät ulos, sanoin itselleni että hormoneja.
Muuten enemmän heikkoutta jos ei syö säännöllisesti ja väsyttää hirveästi! Tänään rv 6+1 omien laskelmien mukaan!
 
Nyt 4+5 (kai) ja rinnat hieman arat, tänään aamulla ensimmäisen kerran kuvottavaa oloa. Oireet tuo vähän rauhaa, kun km pelottaa kovasti. Ajattelin tänään tehdä vielä viikot näyttävän testin, onko hormonimäärät noussut niinkuin pitää. Miten muiden olo? Koska olette ajatellut kertoa läheisille? Milloin varasitte ensimmäistä neuvola-aikaa?
 
Nyt 4+5 (kai) ja rinnat hieman arat, tänään aamulla ensimmäisen kerran kuvottavaa oloa. Oireet tuo vähän rauhaa, kun km pelottaa kovasti. Ajattelin tänään tehdä vielä viikot näyttävän testin, onko hormonimäärät noussut niinkuin pitää. Miten muiden olo? Koska olette ajatellut kertoa läheisille? Milloin varasitte ensimmäistä neuvola-aikaa?
Me kerrottiin mun vanhemmille melkein heti kun plussa tuli testiin kun oltiin menossa viikonlopuksi heille kylään ja he olisivat kyllä arvannut muutenkin heti kun kieltäydyin viinistä :LOL: muille ei olla vielä kerrottu, odotellaan rv 12 ultraa, että miten siellä käy.
Mää varasin neuvola-ajan rv 5 kun olin tehnyt digitestin. Huomenna olisikin sitten tuo neuvola-aika, jännittää vaikka eipä siellä kait mitään ihmeellistä vielä tehdä. :)
Nyt rv 8+3
 
Heipä taas. :)
Läheisille kerrotaan varmaan huomenna jos syke löytyy. Ovat tienneet meidän hoidoista, joten keskenmeno tulis takulls myös ilmi, koska tuskin sitä pystyttäs(ja haluttas) salatakkaan.

Eilen illalla tuli tosi vahva tunne ettei kaikki oo hyvin, jatkuu tänään. Vaikka oireita ei juuri oo ollut, niin olo on jotenkin erilainen.. pelottaa. Huomenna varhaisultra nro 2. Saappa nähdä.:unsure: Kaksi työkaveria odottaa lasta, vasta vaihtaneet kumppaneita. Kyllä sitä pelkää miten pää kestäis taas sen keskenmenopaskan.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Nyt 4+5 (kai) ja rinnat hieman arat, tänään aamulla ensimmäisen kerran kuvottavaa oloa. Oireet tuo vähän rauhaa, kun km pelottaa kovasti. Ajattelin tänään tehdä vielä viikot näyttävän testin, onko hormonimäärät noussut niinkuin pitää. Miten muiden olo? Koska olette ajatellut kertoa läheisille? Milloin varasitte ensimmäistä neuvola-aikaa?
En ole saanut vielä testillä plussaa, mutta sen verran on oireet järkyttävät eikä kuukautisia kuulu että ihan varmasti paksuna olen.
 
@Mimmmuliini Keskenmenon pelko on valtava täälläkin. En tiedä mitä tehdä että se menisi pois, en ole mennyt varhaisultraan, ei ole syytä. Neuvolatäti soitteli tänään ja siirsi meidän aikaa, sama päivä mutta iltapäivällä vasta. En tiedä milloin kerron muille, kaksi ystävää tietävät, mutta heitä en näe joka päivä. Kai mä vain jollekin naiselle halusin kertoa...Olo tänään on ollut hieman outo, sellainen että ehkä oksupoksu tulisi kylään kohta? Katsotaan myöhemmin...
 
Voisin fb ryhmää harkita, jos syke löytyy.
Ei taida mikään helpottaa keskenmeno pelkoon. Äsken ei kahvi maistunut, oli että jes! Samantien alkoi kamala polte alamahassa ja tuntui että vajoaa taas jonnekkin suon pohjalle. :(
 
Varasin viimeinkin neuvola-ajan, tai viikon tässä ensin ihmettelin, ennen ku uskalsin soittaa. Ja työvuorotkin tuli vasta perjantaina. :)
Kylläpä oli jännittävää ja sekavaa. Olis pitäny tehdä salapoliisityötä, jos ois suoraan osannu soittaa oikeeseen numeroon. Numerot tuuttas varattua ja soittoaika oli jo melkein ohi kunnes joku vastasi.

Eka neuvola rv 9, eli 26.9. Tasan 4 viikon päästä. En usko, että varaan mitään varhaisultria, ellei nyt tule jotain epätavallista vuotoa tai kipuja.

Tuntuu että tonne on vielä ikuisuus! Voi kun rupes jännittää. :love:
 
@Mimmmuliini Keskenmenon pelko on valtava täälläkin. En tiedä mitä tehdä että se menisi pois, en ole mennyt varhaisultraan, ei ole syytä. Neuvolatäti soitteli tänään ja siirsi meidän aikaa, sama päivä mutta iltapäivällä vasta. En tiedä milloin kerron muille, kaksi ystävää tietävät, mutta heitä en näe joka päivä. Kai mä vain jollekin naiselle halusin kertoa...Olo tänään on ollut hieman outo, sellainen että ehkä oksupoksu tulisi kylään kohta? Katsotaan myöhemmin...
Mä myös yhdelle ystävälle kerroin, kun halusin jonkun naisen kanssa keskustella asiasta. Mies ei oikein osaa/ymmärrä mun pelkoja, myönsi ettei asia tunnu hänestä vielä niin konkreettisella.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Varasin viimeinkin neuvola-ajan, tai viikon tässä ensin ihmettelin, ennen ku uskalsin soittaa. Ja työvuorotkin tuli vasta perjantaina. :)
Kylläpä oli jännittävää ja sekavaa. Olis pitäny tehdä salapoliisityötä, jos ois suoraan osannu soittaa oikeeseen numeroon. Numerot tuuttas varattua ja soittoaika oli jo melkein ohi kunnes joku vastasi.

Eka neuvola rv 9, eli 26.9. Tasan 4 viikon päästä. En usko, että varaan mitään varhaisultria, ellei nyt tule jotain epätavallista vuotoa tai kipuja.

Tuntuu että tonne on vielä ikuisuus! Voi kun rupes jännittää. :love:
Tuntuu kyllä ikuisuudelta tuo 4 viikkoa, itsellä enää 2 viikkoa neuvolaan ja sekin tuntuu kaukaiselta vielä. En tiedä onko meillä joku ultralaite, aika pienin neuvola kyllä. Mä ajattelin kyllä samalla tavalla etten varhaisultraa ota jos ei tule mitään poikkeavaa ja huolestuttavaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Freesia33 ja Mary91
Olikos siinä joku raja mihin mennessä eka neuvola suositusten mukaan piti käydä? :D pitäis tällä viikolla varata. Jotenkin koen sen ite ylimalkkaisen raskaaksi ja haluan sen mahdollisimman myöhään. Ehkä tässäkin painaa edellinen keskenmeno taustalla. :unsure:(n)

Aijotteko osallistua niihin sikilseulontoihin? Täällä ollaan miehen kanssa ihan kahden vaiheilla.

Ihanaa kun tuo siippa ymmärtää pelot, jännittää huomista ultraa ja kyselee mitäs kaikkea pitäis hankkia. Elää niin täysillä tässä mukana hyvinä ja huonoina päivinä.:love: Koen kyllä sekundäärisen lapsettomuuden hitsanneen meidät yhteen entistä tiiviimmin.
 
Olikos siinä joku raja mihin mennessä eka neuvola suositusten mukaan piti käydä? :D pitäis tällä viikolla varata. Jotenkin koen sen ite ylimalkkaisen raskaaksi ja haluan sen mahdollisimman myöhään. Ehkä tässäkin painaa edellinen keskenmeno taustalla. :unsure:(n)

Aijotteko osallistua niihin sikilseulontoihin? Täällä ollaan miehen kanssa ihan kahden vaiheilla.

Ihanaa kun tuo siippa ymmärtää pelot, jännittää huomista ultraa ja kyselee mitäs kaikkea pitäis hankkia. Elää niin täysillä tässä mukana hyvinä ja huonoina päivinä.:love: Koen kyllä sekundäärisen lapsettomuuden hitsanneen meidät yhteen entistä tiiviimmin.
Ainakin "pakko" on käydä ennen 16 viikkoa:D tai jää ainakin äitiyspakkaus saamatta. Kai se normaali eka neuvola pidetään vko 7-10 välillä.
Alustavasti olen puhunut ja miettinyt, että kaikki seulonnat käydään.
 
AE
Heippa,

Minä myös koen neuvolan vähän ahdistavaksi jollain tapaa. Mulla on keskiviikkona se ja viikkoja on silloin 8+6. Tavallaan tuntuu että viikot ja päivät juoksee, ja tavallaan tuntuu ettei ne mene mihinkään ja tämä alkuraskaus pahine pelkoineen ja pahoinvointineen ja unettomuuteen kestää ikuisuuden! Meillä on 4 viikkoa vielä ultraankin. Mutta toisaalta päivät vilkkuu ohi niin vauhdilla että kohtahan tuo jo onkin. :love: Mulle alkuraskaus ja pahoinvointi oli raskasta myös esikoisen raskaudessa ja yhdessä keskenmenneessä. Se paha olo on vain niin kokonaisvaltaista että mielikin menee niin alas ja tulee sellainen välittäjä-olo, enkä haluaisi olla sellainen raskas valittaja.

Me mennään seulontoihin.

Miehelle jotenkin on nyt konkretisoitunut odotus vielä enemmän, hän on vielä tarkempi mm. mun syömisistä, mistä otin jo hormooniherneet kerran nenääni, kun en syö tarpeeksi monipuolisesti ja terveellisesti. Voi Huoh, kun syön juuri sen minkä saan milläkin hetkellä alas, ja määrät ei ole päätä huimaavia. Uskon kuitenkin että vauva saa ravintoa :ROFLMAO: Mutta on mies aivan hellyyttäväkin kun huomioi raskautta nyt koko ajan ja miettii mulle kivoja juttuja. :love:

Onko teille tullut vielä oloja kumpaa odotatte, tyttöä vai poikaa? Mulla on ollut todella vahva tyttöolo, vasta muutamana päivinä tullut ajatus että ainiin voi se olla poikakin. Mulle se on aivan sama, kunhan tulisi terve lapsi :cry:

AE ja 8+4
 
Viime viikolla kävin neuvolassa että sain lähetteen varhaisultraan( kolme keskenmenoa ja paha suolistotulehdus kesällä päällä). No tänään saapui tieto postitse että se on 7.10 ja viikkoja tuolloin joku 12. Kuulostaa vähän kaukaiselle kun johan silloin pitäisi olla se "ensimmäinen normaali ultra" käynti. Pitää varmaan soittaa sinne ja kysyä onko virhe vai oonko mie vaan tyhmä enkä tajua.
Mulla ei keskenmenopelkoa ole tässä raskaudessa ollut. Helpottaa kun on jo yksi lapsi (nyt ikää hänellä 11kk). Ennen lapsen syntymää oli kolme keskenmenoa reilussa vuodessa. Eli viidettä kertaa raskaana..
Nyt ehkä 6+5
 
Mulla oli eka neuvola jo yli 1,5vk sitten. Eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut. Laput sain seulonnoista mukaan ja numeron mistä varata np-ultra.Se on 23.9. Silloin pitäisi olla 11+2.
Seuraava neuvola on lokakuussa.
Ei niitä kovin tiuhaan ole :)

Me ollaan aina osallistuttu seulontoihin ja osallistutaan nytkin.
Haluamme tietää jos lapsella ei olisi kaikki hyvin.
Minusta on parempi jos pystyy ennalta varautumaan esim. Downiin tai muuhun poikkeavuuteen.
Vaikka ainahan poikkeavuudet ei ultrassa näy tai vasta synnytyksessä tapahtuu jotakin.

Tänään 7+4. Aika kuluu, mutta sais nyt alussa kulua vielä nopeamminkin.
 
Heippa,

Minä myös koen neuvolan vähän ahdistavaksi jollain tapaa. Mulla on keskiviikkona se ja viikkoja on silloin 8+6. Tavallaan tuntuu että viikot ja päivät juoksee, ja tavallaan tuntuu ettei ne mene mihinkään ja tämä alkuraskaus pahine pelkoineen ja pahoinvointineen ja unettomuuteen kestää ikuisuuden! Meillä on 4 viikkoa vielä ultraankin. Mutta toisaalta päivät vilkkuu ohi niin vauhdilla että kohtahan tuo jo onkin. :love: Mulle alkuraskaus ja pahoinvointi oli raskasta myös esikoisen raskaudessa ja yhdessä keskenmenneessä. Se paha olo on vain niin kokonaisvaltaista että mielikin menee niin alas ja tulee sellainen välittäjä-olo, enkä haluaisi olla sellainen raskas valittaja.

Me mennään seulontoihin.

Miehelle jotenkin on nyt konkretisoitunut odotus vielä enemmän, hän on vielä tarkempi mm. mun syömisistä, mistä otin jo hormooniherneet kerran nenääni, kun en syö tarpeeksi monipuolisesti ja terveellisesti. Voi Huoh, kun syön juuri sen minkä saan milläkin hetkellä alas, ja määrät ei ole päätä huimaavia. Uskon kuitenkin että vauva saa ravintoa :ROFLMAO: Mutta on mies aivan hellyyttäväkin kun huomioi raskautta nyt koko ajan ja miettii mulle kivoja juttuja. :love:

Onko teille tullut vielä oloja kumpaa odotatte, tyttöä vai poikaa? Mulla on ollut todella vahva tyttöolo, vasta muutamana päivinä tullut ajatus että ainiin voi se olla poikakin. Mulle se on aivan sama, kunhan tulisi terve lapsi :cry:

AE ja 8+4
Huomasin, että mainitsit unettomuuden alkuraskaudessa. Itse olen nyt myös heräillyt aamuyöstä ilman että muuta stressiä pitäisi olla. Ehkä johtuu raskaudesta?

Viikonloppuna kiertelin kauppoja ja huomasin kaiken vaaleanpunaisen vetävän puoleeni, tästä päättelin, että ehkä mielessäni olisi tyttö. Toisaalta aiemmin, ennen raskautta, ajattelin mielessäni, että perheeseemme syntyisi vielä pieni poika. Perheessämme on tyttö ja poika (tässä järjestyksessä syntyneet).

Sukupuoliasian lisäksi ehkäpä enemmänkin pohdin sitä, minkähänlainen luonne ja temperamentti tällä uudella tulokkaalla mahtaa olla. Lapsemme (kuten me vanhemmatkin) ovat aika erilaisia luonteeltaan, joten mielenkiinnolla odotan, millainen tyyppi tämä kolmas lapsemme mahtaa olla.
 
Mitähän sitä tekisikään jos lapsella on joku poikkeavaa? Se on varmasti se mikä mietityttää enimmäkseen. Itse haluan kyllä osallistua seulontoihin, en ole vielä kysellyt mieheltä, mutta uskoisin että hänkin on sitä mieltä. Mulla on vieläkin sellainen fiilis että en ole uskonut 100% siihen että olen raskaana. Kiellä varmaan sitä siihen asti että vauva on sylissä tai jotain :D Haluaisin vain tietää että kaikki on hyvin, mutta samalla en jaksaisi mennä johonkin varhaisultraan tarkistamaan asiaa vain saadakseen myöhemmin selville että ei kaikki olekaan hyvin. Ehkä mä siis odotan vaan...
 
Hei kaikille! Taustalla seuraillut jonkin aikaa ja nyt uskaltaudun kirjotella.

Ikää itsellä 40. Olin jo luopunut toivosta raskautua enää ikinä, siksi tätä voisi aika isoksi yllätykseksi sanoa.
Taustalla keskenmenoja 2, kohdunulkoinen ja yksi ihana 6-vuotias

Viikko sitten kävin varhaisultrassa menneisyyden takia, kohdusta löytyi jotain ja tänään kuului jo sykekin.
Viikkoja nyt 7+2.

En osaa enkä uskalla iloita vielä, ahdistus ja pelko on vielä vahvasti läsnä.

Jospa se tästä vielä iloksi muuttuu!

Tsemppiä teille kaikille!
 
Soitin tänään siitä ultrasta mikä on vasta viikolla 12. Neuvolalääkäri kirjoitti siis lähetteen varhaisultraan mutta äippäpolin lääkäri oli toista mieltä joten se siitä varhaisultrasta. Kätilö sanoi puhelimessa että on tämä sinun ultra jo viikkoa aikaisemmin kuin normaalisti olisi. Voi olla että tilaan ajan yksityiselle tai sitten vain odotan.
 
Huomasin, että mainitsit unettomuuden alkuraskaudessa. Itse olen nyt myös heräillyt aamuyöstä ilman että muuta stressiä pitäisi olla. Ehkä johtuu raskaudesta?

Viikonloppuna kiertelin kauppoja ja huomasin kaiken vaaleanpunaisen vetävän puoleeni, tästä päättelin, että ehkä mielessäni olisi tyttö. Toisaalta aiemmin, ennen raskautta, ajattelin mielessäni, että perheeseemme syntyisi vielä pieni poika. Perheessämme on tyttö ja poika (tässä järjestyksessä syntyneet).

Sukupuoliasian lisäksi ehkäpä enemmänkin pohdin sitä, minkähänlainen luonne ja temperamentti tällä uudella tulokkaalla mahtaa olla. Lapsemme (kuten me vanhemmatkin) ovat aika erilaisia luonteeltaan, joten mielenkiinnolla odotan, millainen tyyppi tämä kolmas lapsemme mahtaa olla.
Mulla myös yöt ollut levottomia, ja heräilen paljon. Mietin myös voisiko olla raskauteen liittyvää. Näen myös paljon todentuntuisia unia, joita myös muistan esikoisen odotusajalta.
En ole oikein uskaltanut vielä alkaa miettimään sukupuolta tai persoonallisuutta, kun pelkään niin paljon keskenmenoa.
 

Yhteistyössä