Etusivun lista päivitetty, toivottavasti on kaikki oikein!
Mulla ei näemmä Omakantaan ole päivittynyt np-ultrasta mitään tuloksia. Ehkä ei vain ole ehtinyt vielä kirjautua, eihän siitä ole kuin reipas viikko. Äitiyskorttiin on kuitenkin kirjattu niskaturvotus (1,6 mm) ja riskiluku (1:5898), niin on edes jotain muistin tueksi. Muistan, että kätilö kirjasi noita tietoja paperilomakkeelle jossa oli niitä MoM-lukuja, mutta menisiköhän se sitten neuvolaan? No, meillä on maanantaina seuraava neuvola, sittenhän sen näkee. Onpas muuten hassua lukea tuota neuvolan th:n kirjaamaa tekstiä "Korallikala on hyvillä mielin raskaudesta, mies ei nyt päässyt mukaan. Korallikala soittaa tai laittaa sähköpostia, jos tulee jotain kysyttävää." Vaikka mitenkäs sitä muutenkaan kirjoitettaisiin.
No, ei tuo kyllä ole niin paha kuin mitä olen tuttujen vauvojen neuvolakorteissa nähnyt, se sellainen "Reipas ja iloinen vauva olet, katsekontaktia otat, jokeltelet." Yyh!
Toivon syvästi, ettei tuo terkka harrasta sellaista.
Meillä on joku monisivuinen keskustelukaavakekin tuolla vielä odottamassa, se on tarkoitus käydä yhdessä läpi ennen käyntiä. Varmaan siis juuri tämän shp:n versio voimavarakyselystä.
@Miala Mulla väsymys hellitti jo viikkoja sitten, toki missään vaiheessa ei ollut sellaista ihan lamaannuttavaa väsymystä. Pahoinvointikin on muuten ohi, mutta ruokaa ei oikein tee mieli. Lähes poikkeuksetta joudun jättämään osan syömättä etenkin lounaalla, kun ei yhtäkkiä vaan enää uppoakaan.
Noloa, tänäänkin mulla oli joku pieni eineslasagne eväänä, enkä edes sitä pystynyt syömään kokonaan. Mutta pääasia että edes jotain menee alas.
Olen nyt viime aikoina huomannut odottavani kovasti, että vatsa pullahtaisi esiin. Siihen kyllä menee vielä viikkoja! Mullakin tuntuu vain ihan matala kova kohouma alavatsalla, ja kun tätä omaakin vatsaa on, niin kestää varmasti kauan, että se sieltä kohoaa ja nousee näkyville. Kasvaisi jo! Tuntuu että olen koko elämäni hävennyt vatsaani, joutunut piilottelemaan sitä ja vetänyt vatsaa sisään. Odotan innolla jo aikaa, kun se saa pullottaa vapaasti kaikessa pyöreydessään.
Korallikala 14+4