** HUHTIKUISET 2010 **

Yeb
Katyana, hyvähyvä :LOL: Ei vaan, mua kanssa jännittää että pistääkö mies hanttiin kolmannen lapsen hankkimisen suhteen.. Onneks tää toinen on niin paljon helpompi ku eka. Taidan pistää saman vastalauseen ku sinäkin jos käy hankalaksi :saint:

Me ollaan mummulassa ristiäisiä touhuamassa ja lomailemassa. On niin kiva olla omakotitalossa kun ulkona voi hengailla kaiket päivät! Vauvelikin nukkui viime yönä 7,5h putkeen kun oli koko päivän ollut ulkoilmassa :eek: Toivottavasti tänäänkin. Tähän asti on tainnut pari kertaa nukkua sen 6h putkeen, muuten joku 2-3h kerrallaan.

Yeb ja tyttönen E__ S____ (nimi saatu vihdoin päätettyä :D)
 
Heippa!

Vitsit, että aika tuntuu menevän nopeasti. Ens viikolla vietetään jo 3kk-päivää :eek: juurihan vauva vasta syntyi :heart: tosin musta tuntuu, että esikoinen syntyi just ja täytti sunnuntaina 10v :heart:

Täälläkin on hymyileväinen neiti :heart: viihtyy hyvin "jumppamatollaan", potkottelee itse siinä akselinsa ympäri, että pääsee suoraan katsomaan vilkkuvia valoja ja kuvia. Empuuu pyysi suosittelemaan jumppamattoja, niin tuota Tiny Loven jumppamattoa voin kyllä suositella. Hintaa on uutena 60-70 euroa mallista riippuen, mutta huutonetistä tai kirppikseltä vois löytyä halvemmalla. Itse löysin kirppikseltä, niinkuin taisin jo kirjoittaakin, vaan 25 euroa.

Hattua meillä ei useinkaan ole vaunuissa, kaukalossa välillä on ja välillä ei, riippuu vähän, mihin ollaan menossakin ja kuinka pitkään muru on kaukalossa. Mukana hattu kyllä vaunuissakin on, just joku päivä tarvinkin, kun piti kesken lenkin imettää "seisovassa pöydässä" :D silloin oli ilmeisesti niin kuuma, että tarvi nestetankkausta Marttakin. Vettä ei tarvi täysimetetylle vauvalle tarjoilla, rintamaidosta saa kyllä tarpeeksi nestettä. Useammin vauva voi kyllä haluta rinnalle kuumalla ilmalla.

Empuuu hienoa, että onnistunut imetys myös suoraan. Toivottavasti rinnanpäätkin pian karaistuis imetykseen ilman rintakumia. Hyvä, jos on vähentynyt imetysajat :)

Alkoholista oli ollut juttua. Pitoisuus maidossa on tosiaan sama kuin veressä, eli jos ottaa yhden-kaksi, niin hyvin voi imettää ilman mitään taukoja. Enempi vauvaa haittaa nimenomaan mahdollisesti äidin muuttunut käytös (tietysti käytös ei varmasti useimmilla vielä muutu noin pienestä määrästä). Itse en välitä juoda edes noita yhtä-kahta, kun olen enempi sitä tyyppiä, joka nauttii alkoa vaan lähtiessään juhlimaan :D

Juhannusta meillä vietettiin ihan perheen kesken, oikeastaan moneen vuoteen näin. Ihan kivaa oli vaihteen vuoksi tällä tavoin. Rannalla käytiin, ja vanhemmat lapset kävi uimassa. Juhannusaattoyönä Martta veti 8h unta putkeen, 22-6 :eek: Itse tietysti heräsin aiemmin ja olin ihmeissäni. Normaalisti nukkuu 6-7h ekan pätkän ja sitten 3-4h ja vielä pari tuntia.

Nyt vielä pelailemaan esikoisen kanssa, kun pienemmät murut on nukkumassa.

siru ja Martta-muru :heart:
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen.. :wave:

Eipäs ole oikeen ehtinyt taas koneen ääreen kun tytön masuvaivat eivät vain hellitä :(
Välillä on kyllä käynyt mielessä että joko tuo menisi koliikista mutta tiedä sitten.
Otettiin rota rokote jonka seurauksena ilmeisesti masu meni vain entistä kipeämmäksi, lisä maitoa ei ole muuten annettu mutta nyt kun eilen en saanut rinnalle rauhoittumaan millään vaikka toista tuntia yritin niin sitten lopulta pullosta syötettiin.

Saas nähdä jääkö tuo imetys nyt muutenkin pois kuvioista jos pitää säännöllisesti alkaa pullosta antamaan, kun ei ollut oikein 2kk neuvolassa tytöllä paino noussut hyvin, harmittaa kyllä kovasti jos näin käy kun olisin halunnut yrittää täys imettää vähintään 4kk. Ei tuo tyttö tosin kyllä ole tuntunut olevan rintaa vailla silti yhtään sen useammin kuin nytkään on saanut n. 3-4 tunnin välein. Ajattelin kuitenkin yrittää vielä rintojen pumppaamista josko se nostattaisi maitoa.

Syliä uskon kyllä tyttösen saavan tarpeeksi kun muutenkin niin paljon kanniskellaan masun takia, imetys kestää kerrallaan n.10-20min

D-vitamiinia annetaan Jekovitiä, enpäs tiennyt minäkään että se sisältää alkoholia.
vettä ei ole annettu ja tuskin annetaankaan muuten kuin nuihin masulääkkeisiin sekoitettuna.
Nyrkit on suussa täälläkin koko ajan, muutaman kerran on ehtinyt jo imeä ihan punaiset läikätkin käsiin, tuttiakin kyllä syö mutta näyttäs nyrkit maistuvan paremmalle.

Tv:tä ei meilläkään vauva katso paitsi jos vahingossa sattuu näkemään kun se nyt kuitenkin jonkin verran aukikin on, varsinkin iltaisin.

Alkoholia olen nauttinut yhden oluen lonkeron tms kerrallaan joskus mutta olen kuitenkin ajoittanut sen niin että mahdollisimman pian syötön jälkeen jotta tulisi pitempi tauko ennen seuraavaa imetystä.

Kovasti meilläkin tyttönene hymyilee ja raatailee aina silloinkun masua ei väännä, ihana on tosiaankin :heart:

Olikohan sitä sitten muuta miti piti kirjoittaa, ei ainakaan tähän hätään muista.

Nyt nukkumaan niin ehtii nukkua jonkin aikaa itekin :)

Nekkunen ja Nenttuli 2kk
 
tännekin aattelin infota et mulla ois ylimääräsenä cerazettejä 5 liuskaa ja voisin ne edullisesti myydä tarvitsevalle. (3 liuskaahan on normisti n.34E) niin jos vaikka 35e ottaisin 5 liuskasta... ilmotelkaas vaikka yksärinä jos joku on kiinnostunu. laitan postiin tulemaan sitten :)

2kk neuvolassa käyty ja neidin mitat oli 5480g ja 58,5cm py 38,6cm.
Rotaa ei otettu. kerkeää ottaa seuraavalla kerrallakin vielä jos muutetaan mieltä :D

vauvakuume juu :D
onneks kaverit puskee tasaisin väliajoin nyt muksuja niin pysyy vauvantuoksussa :LOL:
oma vauva on jo niin iso mimmi :heart:

alkoholia jos juon niin tauon pidän imetyksessä kyllä...en heti menis imettämään. En pystyis jostain syystä. 2h / annos oon kuullu et ois taukoa hyvä pitää.

iitu osaa jo jutella ja nauraa ääneen jo hiukkasen. hymyjä satelee kovasti.
lattialla viihtyy hyvin mutta kahden isomman vilpertin takia en paljoa tohdi siinä pitää, ainakaan yksikseen... lelut ja värit on alkaneet kiinnostaa mutta otetta ei vielä saada. seuraa tarkasti kaikkea värikästä.

nasum ja Iitu 9vkoa 3 päivää :heart:
 
Meillä on nyt nukuttu pari yötä hyvin! Eilen illalla Luca meni nukkumaan n.klo 23 ja syötin poikaa vasta aamulla puol seittemän!! :O Mä oon koittanut miettiä että enkö todella ole muka yöllä imettänyt mutta en kai sitten :D On poika heräillyt yöllä kyllä mutta muistelisin etten syöttänyt ole ennen tuota puol seiskaa.. Musta kyllä tuntuu että ite oon ihan yhtä väsynyt silti vaikken niin usein oo joutunutkaan nyt herään! :( Eilenkin olin niiiin helkkarin kiukkunen koko päivän kun olin niin väsynyt ja poitsukin aika itkunen :/

Jotain piti vielä kirjottaa mutta katos jo ajatus joten palaan asiaan jos tulee mieleen :D


jastu ja Luca 2kk
 
Ihanat kesäilmat taas saapuneet =) . Aamupäivästä/päivällä poitsun sai nukkumaan rattaisiin kun on vielä varjoa takapihalla osittain. Nyt simahti sitteriin joten siinä saa nukkua keittiön puolella lähellä takapihan ovea jossa muu perhe siis on. Esikoinen ihan onnessaan kun on saanut leikkiä vesileikkejä koko päivän, sama taitaa jatkua ainakin viikonlopun yli ensi viikkoon B)

Alkoholia en juonut esikoisen imetysaikana enkä aio nytkään.

Empuuu meillä iso päärynän muotoinen tiny loven leikkimatto. Ihan ok, mutta en ostaisi sitä uudelleen. Esikoiselle se ostettiin koska kaikki muut mallit olivat loppuneet ja alennusta siihen saatiin. Mieluiten joku suht pieni ois mun mielestä kätevä.

Meillä on ollut nyt joitakin päiviä taistelua oikean tissin kanssa. Jos on ihan täynnä, niin pitää vähän pumpata ensin. Maitoa tulee järkyttävällä vauhdilla ja poika meinaa "tukehtua" :kieh: . Tiedän että pumppaaminen pahentaa tilannetta pitkällä aika välillä, mutta tulee niin surkea olo pojan puolesta kun ei kerta kaikkian ehdi niellä sitä maitomäärää. Aamulla pumppasin ensin n 70ml ja sen jälkeen syöminen sujui hyvin :p . Ehkä tää tästä...

Poppeliini ja Eetu 10vkoa+
 
Sonjasusannaa komppailen - meillä opittiin äsken kääntymään selältä mahalle :flower: Nyt sitten urakoidaan koko ajan uutta taitoa :headwall: Esineisiin on alkanut kanssa tarttua.

Tää helle on suoraan sanottuna karseaa. Olisi kiva kesäsää +20 astetta vaikka eikä tällaista tappohellettä. Myönnän olevani kuumakalle ja kärsiväni kesäkuumasta. Vaikka talossa on ilmastointi. Imetys lisäksi aiheuttaa kuumia aaltoja. Ja Ellahan ei nuku sitten vaunuissa millään vaan torkahtelee sinne tänne muutamaksi kymmeneksi minuutiksi.

 
Kovin on hiljaista täällä. Ilmeisesti uskomattoman (lue liian lämmin) lämmin suomen kesä vetää porukan pihalle.

Sapfo: onnittelut uuden taidon oppimisesta!
Onko teillä puklailu lisääntynyt pyörimisen myötä? Meillä tuo poika on nyt pyörinyt pari viikkoa ja koska oppi juuri vähän aiemmin laittamaan nyrkit suuhun, niin sinnehän ne menevät pyöriessäkin (mahallaan ollessa) ja sitten puklataan. Yritänkin kovasti estää tuota pyörimästä heti syötön jälkeen.

Whitney & Viljami
 
Onnea kaikille uusista taidoista =)

Täällä kans opittiin eilen kääntymään selältä mahalleen - itse olisin suonut, että olisi vielä vähän aikaa ollut mun pikkuvauva... jos tää kerran on viimeinen :'( Mutta ei - herralla on kiirus. Meillä ei puklailu ole varsin lisinyt kääntymisestä, mutta kivasti se ittensä saa sotkettua siinä lätäkössä jos ei heti huomaa... :x


3 kk neuvolassa mitat oli 7100 g ja 63 cm - hyvin kasvaa rintamaidolla =)

stoppis ja Aapeli 3kk4pvää
 
Yeb Täytyy kato ottaa järeet uhkaukset kehiin, jos ei meinaa enempää lapsia saada! :LOL:

Mandin maha ei toiminu ties kuinka moneen päivään, kunnes hain eilen apteekista mallasuutetta ja annettiin sitä sit eilen kaks kertaa, niin tänään on kakannu kaks kertaa. Ja ekalla kerralla kakka oli kyl todella kovan näköstä, ei ollenkaan sellasta löysää "vauvan kakkaa", kuin pitäis, joten ei ihme jos on masuun sattunu.. :(

Mä (ja myös mies) ollaan alettu harkitteen, et myydään meidän yhdistelmät ja tuplat (ja ehkä myös matkikset) pois, ja ostetaan tilalle joko Britaxin B-Dualit tai sit Phil&Tedisin Sportit..
Onko kellään kyseisiä rattaita??

Kyllä on sitten luxusta kun saa nukkua yöt! Viime yönäkin Mandi nukkui 8,5h! Nukahti klo 22 ja heräs aamulla 6.30. :D
Hyvin nukuttuja öitä on nyt ollu kahden viikon ajan, ja toivottavasti vielä jatkuvat pitkään!

Onpas teillä joillain alkaneet vauvat nopeasti kääntyileen.. :eek:
Mutta onnittelut siitä! :)

Meidän pesua suuntaa torstaina siskon perheen kans laivalle Muumi-risteilylle! :)

Katyana & Mandi
 
Huh, hellettä! Mä kaipaan jo talvea... Ei olla ainakaan me oltu päiviä ulkona. Pari ulkoilukertaa tulee per päivä, mutta tuntuu jotenkin vauvan rääkkäämiseltä sitä tuolla helteessä kuljettaa kantorepussa. :/

Vähän säikähdettiin tänään mun pikkusiskon kanssa kun Joel "sanoi" ihan selkeästi "tullee". :eek: :LOL: Vielä kun juuri sitä ennen sanoin "siihen salaattiin tulee pekonia, salaattia..." :xmas: Vahinkohan tuo äännähdys oli, mutta silti.

Empuuu ja Joel 2kk2vk
 
Helle tosiaan pistä olon vetämättömäks! Liinassa kun kantaa niin hikimärkiä ollaan molemmat. Ennen mua ei kuumus haitannu ja varjossa tarvin pitkähihaisen, mut nyt raskauden jälkeen iha eri meininki.

Mulla loppuu rintamaito. En kerkee pumppaan päivisin joten nyt se sit hiipuu. :( Huoh.. Oon nyt jo koko ajan ihan väsyny niin entäs sitten kun tarvii pullotella öisinkin! |O Mut minkäs teet kun ei päivällä kerkee. Pitäisköhän juoda yks siideri iltaisin niin josko siten maito riittäis koko yöks? :D

Meidän tyttö taitaa tehdä hampaita! :eek: Oon ihmetelly kun se on alkanu joka syötöllä pitään hirveetä huutoo. Aluks luulin, ett johtuu mahasta, mutta itkut vaan jatkui ja paheni vaikka maha rupes toimiin paremmin. Nyt sitte huomasin tytön suussa alaikenessä edessä pienen valkea kohdan joka tuntuu hieman terävälle. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan puhjennu läpi kun kerta tekee niin kipeetä yhä. Ainakin jostain kuulin, ettei se enää sit satu kun on tullu ikenestä läpi? Luin myös, että saattaa mennä kauankin ennen kuin hammas puhkeaa vaikka kuultaiskin ikenessä. Hirveetä jos pieneen sattuu kauan!! :'(

Feles & neiti 2kk 2vko <3
 
Feles hyvinkin voi olla hammas jo tulossa. Esikoisella tuli muistaakseni ~3kk iässä 2 alahammasta yhtä aikaa. Kuolaaminen lisääntyi huomattavasti ennen sitä. Ja tosiaan kovalta/terävältä tuntuu.

Hellettä paossa ollaan sisällä aika monta tuntia päivisin. Ei oo kiva viedä toista tuonne kuumuuteen. Lyhythihaisella bodylla vois olla (tavallisella hikoo), mutta sitten pitäis laittaa rasvoja ja mieluiten siirrän ne vasta ensi kesälle. Ihan aamusta ja myöhään illalla on paras vauvan kannalta ainakin meillä B) (esikoinen sitten onkin ulkona meidän kaikkien edestä..)

Kävin tänään hierojalla kun mulla on mennyt selkä ihan jumiin kanniskelun / imetyksen myötä. Nyt on sitten niiiin hellänä paikat :kieh: . Ensiviikolla uusiksi että edes johonkin kuntoon sen sais.

Poppeliini ja Eetu ~2½kk :heart:
 
Moikka pitkäasta aika!
On ollut niin kiiru että palstailu jäänyt. :$
Meidän ryövärin tytär on nyt 2kk ikäinen. Alku oli tosi hankala. Ronja itki koko ajan eikä syytä siihen löytynyt. Neuvola veikkasi koliikkia, mutta itse luulin että olisi maitoallergia.
Parisen viikkoa sitten tytölle tuli ihottuma ( neuvolassa sanottiin että on hormooninäppylä). Ihottuma vain paheni, niin päätin kokeilla soija maitoa, parissa päivässä ihottuma helpotti ja 2 viikossa on loppunut kokonaan. 27 päivä on neuvola, täytyy ottaa siellä asia puheeksi, koska kalliiksi tää maito tulee ilman kelan korvausta.
Tosiaan en anna rinta- ei vaan ollut mun juttu. Maitoa ei tullut tarpeeksi ja rintapäät tulehtuivat, niin että koko ruokinta oli epämiellyttävä ja kivulias.:x
Mulle iski vauvakuume, tai pikemminkin tuli mahakateus. Olin hakemassa poika kerhosta ja siellä oli viimeisillä raskaana oleva äiti. Voi että se maha oli ihana ( nopeasti on unohtunut raskauden loppuvaiheen tuskat).
haluan kovasti vielä yhden vauvan ja ihaninta on että miehelle se käy. Ainoa ehto on että meidän täytyy muuttaa isompaan taloon ennen sitä :D
Pientä masennusta olen huomannut, mutta saattaa johtua siitä että lähestyy enkelivauvamme kuolinpäivä ( uskomatonta että vuosi on kulunut).
Nyt täytyy lähteä, mutta yritän joku kerta lukea teidän kuulumisia ja kirjoitella taas omiani.
Täytyy myöntää että mulla on ollut teitä ikävä. :ashamed:
Dagger ja Ronja
 
Pikaseen käyn kommentoimassa. Ei ole ehtinyt viime aikoina kuin pikaseen lukemassa käydä.

Ihanaa, kun en ole ainoa joka ei täysimetä. Jotenkin "painostuksesta" tulee huono omatunto kun oma maito ei riitä. Syy yksinkertasesti se ettei Aksu yksinkertasesti ime kunnolla ja en todellakaan ENÄÄ jaksa alkaa tappeleen asian kans. Alusta asti tää on ollu yhtä tappelua, mutt oon ylpee, ett edes tähän 3kk ikään oon jotenkin saanut imetettyä. Toki imetän jatkossakin kun ja jos maitoa riittää, mutta tappelua, huutoa ja hamapaiden kiristelyyn en enää rupee. Mutt onneksi en ole ainoa korvikkeen käyttäjä, jolla ei maito tahdo enää riittää! :)

Mutt ukkonen tuli, joten laitettava kone kiinni!!!
 
Mua vähän mietityttää, että saako tuo poika tarpeeksi maitoa. :eek: Nyt kun olen imettänyt lähes kokonaan ilman rintakumeja, ovat imetyssessiot lyhentyneet ja imetysvälit pidentyneet. Kaipa se vaan saa nopeammin sitä maitoa, kun tyytyväisenä jaksaa seurustella vaikka kuinka kauan! =) Tänään tosiaan nukkui päivällä ehkä yhteensä 2½h kolmessa pätkässä aikavälillä 9-20.

Joelin lempiasioita ovat tällä hetkellä keittiön maton kuviointi, keittiössä roikkuvat siniset kumihanskat, Ikean sininen kassi, värikäs kukkanaamahelistin ja Lorutoukka-kirja. :LOL: Nuo saa parhaimmat huudahdukset aikaiseksi.

Joel yrittää nousta istumaan aina sylissä ollessaan. :eek: Tänään kun laskin sen sohvalle makaamaan, oli hän saanut mun tukkaa nyrkkeihinsä, repi sitten niistä itteesä ylöspäin. :LOL:

Huomenna ajattelin käydä ostamassa Lastentarvikkeesta jonkinlaisen jumppamaton. :)

Tässä taas niin vakavana kuvassa pari päivää sitten...


Empuuu ja Joel 2½kk
 
Ihania helteitä vaan riittää, en halua valittaa niistä, kun ei niistä täällä liikaa pääse nauttimaan. Vaikka Martan kannalta ehkä riittäis vähempikin. Meilläkään ei olla vaunuissa nukuttu nyt, vaan Martta on nukkunut makkarissa vaunukopassa tai sängyssään, siellä on sopivan viileää hänelle ja siksi varmaan yötkin on onneksi saanut nukuttua hyvin. Isommat lapset on ulkona koko ajan, syömässä käyvät välillä vaan. Ollaan käyty heitä uittamassa joka päivä jossain; maauimalassa, meressä ja joessa :) Itse en ole uimaan mennyt, pelkään, että saisin rintatulehduksen, kun ei se vesi niin lämmintä ole kuitenkaan.

Oi, onnea kääntyjille :flower: onpas kiireistä pikkuväkeä :D Mulla on nyt sellainen olo, että haluaisin Martan pitää pikkuvauvana mahd. pitkään, kun hän on meidän viimeinen vauva =) ero siihen, että muistan erityisesti esikoisesta odottaneeni, että koska tekee mitäkin, aina seuraavaa vaihetta odotti jo. Nyt haluaa vaan nauttia siitä mitä on nyt, kun tietää, miten nopeasti aika menee ja kohta kuitenkin ne osaa jo kaikki temput :D

Meille ei siis enää vauvoja ole tulossa, ja nyt tuntuu, että itse alan olemaan sinut asian kanssa. Siltikin raskausmahoista olen vähän kateellinen, kun ne on niin ihania :)

Huomenna neuvolaan, rotarokotuksen osa 2 ja sitten se yhdistelmärokote tulis. Jännä myöskin mitat kuulla, että miten on nyt kasvanut muru.

Empuuulle piti vielä kommentoida, että ilman rintakumia vauva tosiaankin voi imeä paljonkin lyhyempiä aikoja, kun pahimmillaan rintakumi vähentää jopa 50% vauvan saamasta maitomäärästä (ei tietenkään kaikissa tapauksissa, mutta pahimmillaan näin). Jos painoasia mietityttää, niin pyydä neuvolasta aikaa "välipunnitukselle".

siru ja Martta-muru 3kk1pvä
 
Empuuu monille käy juuri noin että syöntiaika lyhenee kun pääsee rintakumista eroon. Esikoisen aikana en tätä huomannut selvästi (käytin siis rintakumia ekat 2kk), mutta nyt Eetun kohdalla syömiskerrat ollet selkeästi lyhyempiä heti alusta lähtien (kumia ei ollenkaan käytössä). Usein kestää sen 10-20min, joskus jopa 5min ja hyvin tyytyväinen poika voi olla useammankin tunnin. Joten jos Joel vaikuttaa tyytyväiseltä niin varmasti saa maitoa :p .
 
Feles Mä oon alkanut myös epäileen, että meidän neiti tekis myös hampaita, koska on alkanu kuolaan aivan sikana ja välillä lelutkin menee suuhun ja niitä sitten kalvaa.. On ruvennut myös rinnalla huutaan aina välillä, eikä oo kyllä tullu mieleenkään että saattais johtua tosta, ennenkuin luin sun kirjotuksen.. Yritin tänään koittaa tuntuuko siellä alaikenissä mitään, mutta ei ainakaan mun sormeen tuntunu.. Aika näyttää.. :)

Meillä on Mandin lempileluks osottautunu isoveljen vanha Liberon kukkahelistin. Sitä se ainoostaan kattelee lelukaaresta kun lattialla makoilee :D

Meillä yritetään myös nousta istumaan jos pitää sylissä. Ja hienosti neiti pitelee jo päätäänkin! :)

Me käytiin sitten kierteleen tänään vaunukauppoja, ja testattiin kolmet erilaiset päällekkäin istuttavat tuplikset; Phil&Tedsit, Z-linet ja Britaxin B-Dualit ja kyllä meille nyt sit hommataan noi Britaxit, kunhan saadaan vanhat vaunut ja rattaat myytyä pois alta! :) Tänään oonkin jo molemmista saanu kyselyä..
En malttais enää odottaa, että saatais uudet kärryt! :p

Katyana & Mandi


 
siru + Poppeliini Kai se on vaan luotettava siihen, että riittää lyhempikin imeminen. :) Terkka sanoi kans viimeksi, että saan kyllä tuoda pojan punnittavaksi, jos huolettaa, viimeksi tosiaan oli paino noussut vaan 235g kahdessa viikossa. Tänään kauhistelin iltapäivällä, kun poika oli ollut sängystä nousemisen jälkeen rinnalla vaan joku 1½h maksimissaan, kun normaalisti olis ollut semmoiset 3h. :D

Piti käydä äsken taas antaa tissiä pojalle, olihan se nukkunut jo 2h. Yleensä nukkuu kyl ainakin 3h, jopa 5h ennen kuin kaipaa rintaa ekan kerran nukkumaan menon jälkeen. Täysiä öitä täällä ei nukuta vieläkään. Oliko se täysien öiden määritelmä se, että vauva nukkuu väh. 5h aikavälillä 23-05, vai miten?

Joel kans kuolaa ihan sikana. Vielä oikein sylkee tahallaan, tekee sylkikuplia ja imee takas suuhunsa. :D Nyrkkejään imee, ja yrittää imeä/järsiä milloin mitäkin, esim. olkapäätä kun sylissä pitää.
 
Emppuuu Kyllä mä vain luottaisin siihen myös että Joel saa maitoa tarpeeksi vaikka imeekin lyhyemmän aikaa. Mä ihmettelin sairaalasta kotiin tultua kovasti sitä kun Luca söi vain korkeintaan 10minuuttia kerrallaan että voiko se todella täyteen tulla. Ja kyllä vain.

Meillä nukuttiin hyvin taas..Poitsu saatiin nukahtamaan yhdentoista aikaan sitten söi neljältä ja kymmeneltä seuraavan kerran. Heräili kyllä useamminkin, muttei syönyt kuin tuolloin. Itse mä en mielestäni ole nukkunut yhtään sen paremmin vaikka Luca söiskin vain noin harvoin. Kyllähän nää kuumuuskin vaikuttaa mutta muutenkin kyllä mä ainakin useammin heräilen ja edelleen tuntuu että olen niin väsynyt :/

Täällä kans nyrkkejä syödään ja jos sylissä pitää niin olkapäätä syö :)
Pumppasin tuossa äsken taas maitoa että katsotaan jospa se pulloilu jo sujuisi, tuskinpa todellakaan sujuu mut aina voi koittaa :D

Ihanaa kun sataa vettä niin ilma raikastuu ja viilenee!! :))

Niin hei osaako joku auttaa, tuntuu että pojalla on kovastikin ilmaa masussa ja tänään kun puklasi niin se oli ihan keltaista?! :O Itseasiassa sen vuoksi mä sitä maitoa pumppasinkin että näen minkä väristä se maito on mutta kyllä se ihan valkoista oli :D
Pitäisköhän huolestua..?


jastu ja Luca 2kk
 
No nyt on Joelilla jos jonkinlaista virikettä! :D Käytiin ostaan Tinylove Monkey Island-jumppamatto ja sitten tuommoinen lelusetti rattaiden siihen tankoon(?) vai mikä onkaan siinä istuinosassa. :) Laitettiin muuten jo ratasosa tuohon runkoon kiinni, ja istuin lähes täysin makuuasentoon. Käytiin tekee shoppailureissu lähes ilman huutoja, poika oli sylissä vaan noin 5min reilun tunnin matkalla. Ulkona oli niin kirkasta, että Joel joutui pitää silmiä kiinni, siinä sitten sai uni helposti vallan. :D Paremmin tuntuu siis viihtyvän rattaissa kuin vaunukopassa, onhan tuo nyt näillä keleillä viileämpikin. Manducassa ei tänään lähdetty, ei todellakaan, ulkona lämmintä joku +28 varjossa. :snotty: Kun melkein makuuasennossa noissa rattaissa on, niin ei kai siitä selälle vahinkoa ole? Onhan jotkut muksut turvakaukalossa monia tunteja, ja sen luulis olevan pahempi.

Kuvii tietty ;)




Empuuu ja Joel 2kk2vk2pv :heart:
 
Helteet senkus jatkuu vaan. Me käytiin tänään Herra Hakkaraisen talossa kaveriperheen kanssa. Ollaan ennenkin oltu siellä ja vähän muistelinkin, että ei siellä rattaiden kanssa pysty hyvin liikkumaan ja niin se olikin. Martta olikin hereillä koko siellä oloajan, niin seuraili mun tai isänsä sylistä, että mitä tapahtuu. Koiramäen Martta-avaimenperä lähti mukaan, isot Martta-pehmolelut oli loppu, mutta suunniteltiin sellaista ostettavaksi vaikka nimipäivälahjaksi =) Automatkat meni hyvin, mennessä ihan loppusuoralla heräsi ja vaihdettiin esikoisen kanssa paikkoja, niin että pääsin Martan viereen ja imettämään :D


Eilen käytiin 3kk neuvolassa. Murunen jatkaa omalla käyrällään kasvuaan, painoa oli 5020g, pituutta 57.6cm. On kilon kevyempi kuin siskonsa samanikäisenä ja 1.6kg veljeään kevyempi :D Sai toisen annoksen rotarokotetta ja sitten yhdistelmärokotteen, mistä tuli tietysti itku, mutta nopeasti unohtui, kun pääsi rinnalle hetimiten. Eilen illalla olikin sitten kärttyinen ja annoin supon, niin helpotti.

Joelilla on melkein samanlainen jumppamatto kuin Martalla, meillä vaan on jotain vanhempaa mallia, eläintarha-aiheinen :D

Olin niin helpottunut ja iloinen, että se Ristiinassa kadonnut pikkupoika löytyi ja vieläpä hyväkuntoisena :) Ihmeitä onneksi tapahtuu!

Hiljaista on ainakin näin kesäaikaan pinossa, ehkäpä sitten syksymmällä vilkastuu
=) Tulkaapa kaikki muutama rivi kirjoittamaan :wave:

siru ja Martta 3kk
 

Yhteistyössä